محبوب ترین کشیش های فیلم های ترسناک ؛ چاشنی ترس و روحانیت

کشیش‌ها ، یک عنصر اصلی در آثار ترسناک هستند که بسیار نادیده گرفته می‌شوند. با ما همراه باشید تا به معرفی 10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک بپردازیم.

فیلم های ترسناک زیادی در ژانرهای مختلف ساخته شده‌اند که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، سبک داستان‌سرایی مذهبی بود که کمک شایانی را به این ژانر کرد. این فیلم‌ها، در وهله‌ی اول، به عناصر ترسناکی می‌پردازند که بر مذهب تمرکز دارد و این عنصر، بدون حضور پدر روحانیان، یا همان کشیش‌ها ، امکان‌پذیر نیست

محبوب ترین کشیش های فیلم های ترسناک در وهله‌ی اول، آموزش می‌بیند و آموزش می‌دهد، جنگیری می‌کند، و بعضاً در نقش منفی نیز ظاهر می‌شود. به طور کلی، کشیش بودن، یکی از خطرناک‌ترین شغل‌ها در فیلم‌های ترسناک است که با زیباترین اتفاقات، مانند دانش پنهانی، جریان پیدا می‌کند. این دانش نهفته‌ی بهترین کشیش ها در فیلم های ترسناک ، می‌تواند شرور بزرگ فیلم را شکست دهد، اما متأسفانه این دانش اغلب چیزی است که منجر به عذاب آن‌ها می‌شود و در برخی از موارد، بر خلاف همه‌چیز عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

500 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

  • چاشنی ترس و روحانیت

فهرست مطالبی که در نوشتار 10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک خواهید خواند به شرح زیر است:

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

برخی از محبوب ترین کشیش ها در فیلم های ترسناک ، به دلیل خاص بودن و چیزی که درون خود پرورانده‌اند در یاد مردم مانده‌اند و توانسته‌اند که خود را در تاریخ ثبت کنند. با ما همراه باشید تا به معرفی 10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک بپردازیم.

Priest (Priest)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

فیلم کشیش، یک فیلم ترسناک هیجان‌انگیز است که در زمینی متناوب رخ می‌دهد و در آن، کلیسا بر مردم حکمرانی می‌کند. فیلم در ژانر خون آشامی رخ می‌دهد و داستان آینده‌ای را ب هرخ می‌کشد که در آن، بین انسان‌ها و ومپایرها درگیری به راه است. در یکی از همین جنگ‌ها درگیری‌ها، یک ومپایر به خانواده‌ای حمله، و فرزند آن خانواده را به عنوان گروگان می‌گیرد.

کشیش‌ها نیز در این فیلم نقش اساسی را ایفا می‌کنند و به عنوان جلاد موجودات ماوراءالطبیعه ، در تاریکی شب پرسه می‌زنند. یکی از همین کشیش‌ها که در آستانه‌ی بازنشستگی قرار دارد، خود را مرخص می‌کند تا به دنبال برادرزاده‌ی خود بگردد. این کشیش پریست نام دارد و با هنرنمایی پاول بتانی، به راحتی خودش را به یکی از برترین کشیش های فیلم های ترسناک تبدیل کرده است.

این فیلم آنچنان ترسناک نیست، اما برخورد از قاطعانه‌اش که از انسانیت و خون آشام‌ها نشأت می‌گیرد، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌هایی تبدیل کرده که می‌تواند موضوعیت وحشتناکی داشته باشد.

Dillon (Alien 3)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
برترین کشیش های فیلم های ترسناک

فیلم بیگانه 3، آخرین اثر از فرانچایز علمی تخیلی و ترسناک این مجموعه است که پس از گریختن الن ریپلی از سفینه‌ی بیگانگان را نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانید، محوریت اصلی فیلم‌های بیگانه، بر روی کشیش‌ها و اتفاقات دینی نیست، اما این فیلم در ابتدای داستان خود، شرور را یک کشیش نشان می‌دهد که اسم آن دیلون است و به جنایاتی مانند تجاوز، و قتل متهم شده.

با توجه به اینکه فیلم‌های بیگانه، چرخش‌های داستانی و شخصیتی زیادی دارند، انتظار می‌رفت که دیلون هم در پایان داستان، به انسانی تبدیل شود که مقدار کمتری از شرارت خود را به‌کار بگیرد. او رهبر غیر رسمی زندانیان شد و در شکست زنومورف، نقش اساسی را ایفا کرد. او حتی جان الن ریپلی را نجات داد و توانست به کشیشی تبدیل شود که با کارهای خوب شناخته می‌شود. سرنوشت پایانی غم‌انگیز او، به شدت تراژیک بود و در ماندگار شدن‌اش نیز، نقش پررنگی را ایفا کرد.

Father McGruder (Braindead)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

برخی از طرفداران دنیای ترس و وحشت تخیلی، این فیلم پیتر جکسون را به عنوان برجسته‌ترین اثرش در تاریخ سینمای ترسناک یاد می‌کنند. این فیلم، درباره‌ی یک موجود میمون مانند است که یک زن را گاز می‌گیرد و آن زن پس از یک مدت، بیمار می‌شود و می‌میرد و طولی نمی‌کشد که به زندگی برمی‌گردد و شروع به خوردن گوشت موجودات زنده می‌کند.

فیلم Braindead، دارای یک کشیش است که اگرچه زیاد در فیلم حضور ندارد، اما بلافاصله می‌تواند به نماد تبدیل شود. او با فریاد زدن، هنگامی که مردگان به او حمله می‌کنند، جایگاه خودش را در فیلم پیدا می‌کند و سعی دارد که با تکیه بر ایمان، نقش یک کشیش را به خوبی ایفا کند.

Cotton Marcus (The Last Exorcism)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

فیلم آخرین جنگیر، داستان یک کشیش کلیسا است سعی می‌کند تا با استفاده از دعا و اعمال مذهبی و حتی توسل به جادوگری، دخترکی را که به نظر می‌رسد روحش توسط ارواح خبیث تسخیر شده است را نجات بدهد. اما تمامی کارهای او بی نتیجه می‌ماند و او ایمان خود را کم کم از دست می‌دهد. جن و ارواح قدرتشان بیشتر شده و به زودی با کشیش و کسانی که سعی در جنگیری داشته‌اند را درگیر می‌کنند.

کاتن مارکوس که نقش اصلی این فیلم است، یک کشیش خسته می‌باشد که ایمان خود را از دست داده و با توجه به نتیجه نگرفتن کارش، از آن متنفر می‌شود و همین تنفر است که کار را برای او سخت‌تر می‌کند. ایمان متزلزل شده‌ی او، به جذابیت فیلم می‌افزاید و اینکه یک کشیش ناامید را بیننده تماشا کند، هیجان خالص را به روایت اضافه می‌کند که در نوع خودش خاص و دور از انتظار است.

کاتن مارکوس، یک شخصیت جذاب برای یک فیلم ترسناک است. شخصیت‌پردازی اغلب کشیش‌ها، با ایمان قوی خود مشخص می‌شود. اما کاتن مارکوس دچار شک و تردید شده که همین امر او را به یکی از معروف ترین کشیش های فیلم های ترسناک تبدیل کرده.

“Father Max” (The Cleansing Hour)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

فیلم The Cleansing Hour، با ایده‌ی جنگیری‌های ساختگی، دو دوست به اسم درو و مکس را نشان می‌دهد که پخش زنده‌ای را در اینترنت راه‌اندازی می‌کنند و از طریق آن، به جنگیری‌های تقلبی می‌پردازند. این فیلم نشان می‌دهد که اگر دو انسان معمولی با جن آشنا شوند چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پدر مکس در این فیلم، نقش پررنگی دارد و نشان می‌دهد که یک جنگیر واقعی، نسبت به جنگیر‌های تقلبی و ساختگی چه تفاوتی دارد و این عمل در طول فیلم به خوبی فاش می‌شود و بیننده را به خوبی به حضور او به عنوان یک فرد واقعی توجه می‌کند و نقش او را درک می‌کند.

Reverend Jacob Meeker (The Blob)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین کشیش ها در فیلم ها

این فیلم درباره‌ی موجودی اسرارآمیز از سیاره‌ای بیگانه است که بر روی زمین فرود می‌آید. حضور کشیش در این فیلم، به نسبت دیگر کشیش‌ها مهم نیست و محوریت اصلی داستان بر روی آن نمی‌چرخد، اما حضور جیکوب میکر به عنوان یک کشیش، معمولی در شهر کوچک، می‌تواند فیلم را جذاب‌تر کند و مخصوصاً که فیلم درباره‌ی آخرالزمان است، یک کشیش می‌تواند روح آن دوره را به خوبی به رخ بکشد.

او از لحاظ ظاهری، شبیه یک کشیش نیست و بیشتر به یک انسان شلخته می‌خورد که همین تناقض، او را جذاب‌تر نیز کرده. یقه‌ی او باز و موهایش شلخته است تا مخاطب حضور او را نیز مانند داستان فانتزی بداند.

John Ketcham (The Amityville Horror)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

داستان این فیلم، درباره‌ی جرج لوتز است که خانه‌ای به اسم آمیتی ویل را در نیویورک به مبلغ پائینی خریداری کرده و به همراه همسر و سه فرزندش به آن‌جا نقل مکان می‌کند. آن‌ها پس از مدتی در می‌یابند که این خانه تاریخ خونباری داشته است و باید به زودی نگران اتفاقات ناگوار باشند. جان کچام، کشیش یک فرقه‌ی بیگانه هراسی است که در قرن هفدهم صدها جنایت را بر سرخپوستان آمریکایی این سرزمین مرتکب شده.

خودکشی او در این خانه، آمیتی ویل را به یکی از وحشتناک‌ترین خانه‌های جن زده تبدیل می‌کند که در تاریخ ماندگار شده. این اقدامات او بود که این خانه را به یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌ها در فیلم‌های ترسناک تبدیل کرد و نفرت او بود که یک خانواده را زمین‌گیر کرد. حضور یک کشیش به عنوان یک جن در خانه، یک اتفاق نادر بود که رخ داد و همین عنصر بود که این فیلم را به یک اثر خاص در صنعت دنیای سینما وحشت تبدیل کرد.

Harry Powell (The Night Of The Hunter)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

داستان فیلم در دوران بحران اقتصادی دهه‌ی 30 میلادی در جنوب آمریکا رخ می‌دهد. هاری پوئل به علت سرقت ماشین به زندان می‌رود و با دزدی به نام بن هارپر آشنا می‌شود. هارپر، در سرقت بانک مردی را کشته و محکوم به اعدام است. هری پوئل در نگاه در نگاه اول یک پدر روحانی عالی به‌نظر می‌رسد اما رفته رفته در فیلم خودش را نشان می‌دهد و باعث می‌شود که یک شخصیت کاریزماتیک ببینیم.

او جلوه‌ی واقعی‌تری از پدر روحانی در فیلم نشان می‌دهد و به بیننده می‌گوید که او از خدا به عنوان یک پوشش برای انجام دادن جرم و جنایت استفاده می‌کند. رابرت میچام به خوبی توانسته نقش یک واعظ روان‌پریش که صرفاً به فکر خودش است را بازی کند. او پیش از اینکه هیچکاک ایده‌ی یک قاتل کاریزماتیک را در فیلم روانی شکار کنند با سادیسم خود، مخاطبان دهه‌ی 50 را به وحشت می‌انداخت و خودش را به یکی از ترسناک ترین کشیش ها در فیلم ها تبدیل کرد.

Lucas Trevant (The Rite)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک

فیلم تشریفات مذهبی، داستان یک دانشجوی آمریکایی است که به ایتالیا سفر می‌کند تا مراسم جنگیری را فرا گیرد. او پس از آشنایی با کشیشی، خود را در مواجه با جن و جنگیری می‌بیند که باید با آن‌ها مقابله کند. لوکاس تروانت، در نگاه اول بهترین جنگیری است که یک فرد تسخیر شده می‌تواند داشته باشد. طبق قوانین کلیسا، او فقط یک کشیش نیست، بلکه یک پزشک است که بدان معنی است که او در جنگیری‌های خود نیازی به کمک ندارد.

علاوه بر این، او ده‌ها سال تجربه دارد. او حتی به شاگرد جوانش، مایکل، کمک می‌کند تا ایمان خود را از دست ندهد. با اینحال، پشت نقاب او، یک پیرمردی خسته است که هر وقت چشمانش را می‌بندد، تمام جنگیری‌هایی که انجام داده را می‌بیند. شک و اندوهش به او اجازه می‌دهد که توسط یک شیطان تسخیر شود، و بعید است که آنتونی هاپکینز در نقش یک شیطان سادیستی توسط تماشاگران دنیای وحشت فراموش شود.

Damien Karras (The Exorcist)

10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک
معروف ترین کشیش های فیلم های ترسناک

داستان این فیلم درباره‌ی فرزند نوجوان یک بازیگر مشهور می‌باشد که پزشکان از درمان بیماری نادر او عاجر مانده‌اند و در این میان مادرش مجبور می‌شود تا از یک کشیش کمک بگیرد. به زودی کشیش اعلام می‌کند که تنها راه نجات او اجرای مراسم جن‌گیری است تا موجود مرموزی که در بدنش است را خارج کند.

دیمین کارس، یک شخصیت فوق‌العاده پیچیده است نه تنها یک کشیش، بلکه یک روانپزشک نیز می‌باشد. ایمان او به اندازه‌ی ایمان پدر مرین قوی نیست اما این رابطه‌ی آن دو است که بهترین دوستی ها در فیلم های ترسناک را رقم می‌زند. تضاد بین بدبینی او و اعتقاد ثابت مرین در طول فیلم، به چالش کشیده می‌شود و همین امر است که این فیلم یکی از معدود آثار ترسناک است که نامزد جایزه‌ی اسکار شده.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 کشیش معروف در فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *