بهترین کمیک های پلنگ سیاه ؛ شاه واکاندا را بیشتر بشناسید

بهترین کمیک های پلنگ سیاه که می‌تواند بر فیلم واکاندا برای همیشه تاثیر بگذارند کدامند؟ با فیگار همراه باشید تا آن‌ها را بشناسید.

تقریباً شصت سال است که پلنگ سیاه یکی از شخصیت‌های مهم در دنیای کمیک بوک بوده است. داستان‌های زیادی وجود دارند که به ما ثابت می‌کنند چرا پلنگ سیاه یک شخصیت نمادین و کاملاً اثربخش در دنیای کمیک‌های مارول بوده است.

بهترین کمیک های پلنگ سیاه

شاه واکاندا را بیشتر بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های پلنگ سیاه را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه قرار است آخرین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد. با وجود مرگ چادویک بوزمن، این فیلم قرار است داستان را بدون شخصیت پادشاه تچالا ادامه دهد. ما قصد داریم تا به برخی از بهترین کمیک بوک های Black Panther بپردازیم که می‌توانند به نحوی الهام بخش این فیلم باشند. شما نیز می‌توانید تا زمان اکران فیلم، این کمیک‌ها را بخوانید.

Fantastic Four #52-53

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, بهترین کمیک بوک های پلنگ سیاه

شماره 52 کمیک‌های چهارشگفت انگیز، شامل اولین حضور شخصیت پلنگ سیاه در کمیک‌های مارول می‌شود. این کمیک توسط استن لی و جک کربی نوشته شده است و بسیاری از مهم‌ترین نمادها و جنبه‌های پلنگ سیاه را برای اولین بار به مخاطبان نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که پلنگ سیاه، اولین ابرقهرمان سیاه پوست نه تنها در مارول، بلکه در تمام صنعت کمیک بوک است. نام و ریشه اساطیری او در همین دو شماره کمیک شکل می‌گیرد و در آینده بیشتر با این شخصیت آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

Black Panther #14-15

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, بهترین کمیک بوک های Black Panther

دو شماره 14 و 15 پلنگ سیاه در سال 2006، اثر بسیار مهمی است. در این کمیک، دو مورد از قوی ترین شخصیت های کمیک‌‌های مارول باهم متحد می‌شوند. در این کمیک، پلنگ سیاه و استورم مردان ایکس با یکدیگر ازدواج می‌کنند و استورم نیز رسماً به سمت ملکه واکاندا دست پیدا می‌کند.

شاید ازدواج آن‌ها پایداری زیادی نداشت، اما یکی از مهم‌ترین اتفاقات در کمیک‌های پلنگ سیاه و البته بهترین کمیک های مردان ایکس بود.

بیشتر بخوانید:

Black Panther (vol. 3) #18

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, بهترین کمیک های Black Panther

کیلمانگر یکی از جالب‌ترین دشمنان پلنگ سیاه است که در دنیای سینمایی مارول نیز حضور داشته است. شماره 18 جلد سوم پلنگ سیاه، این شخصیت و انگیزه‌هایش را تا حد زیادی گسترش می‌دهد. کریستوفر پریست این شخصیت را که در دهه 1970 خلق شده بود برمی‌دارد و  از او مردی بسیار پیچیده می‌سازد که ارزش‌های خودش را دارد. او شخصیت بسیار قابل درکی دارد و به خوبی در این کمیک ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Black Panther (vol. 3) #26-29

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, برترین کمیک های پلنگ سیاه

شماره 26 تا 29 جلد سوم پلنگ سیاه، یک جنگ تمام عیار میان کشورهای خیالی مارول است. مارول کشورهای خیالی زیادی دارد که واکاندا، لتوریا و آتلانتیس از مهم‌ترین آن‌ها هستند. در این کمیک نیز ما شاهد جنگ میان واکاندا، لتوریا و آتلانتیس به ترتیب با رهبری تچالا، دکتر دووم و نیمور هستیم.

این داستان یکی از برترین کمیک های پلنگ سیاه است و اهمیت بسیار زیادی در داستان‌های او دارد. درواقع در این رویداد است که می‌توانیم پلنگ سیاه را به طور همزمان به عنوان یک پادشاه و یک ابرقهرمان، در مقابل دشمنان ملتش ببینیم.

بیشتر بخوانید:

Secret Wars

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, برترین کمیک های پلنگ سیاه

اکثر داستان‌های پلنگ سیاه مربوط به واکاندا و جنگ‌های آن است. با این حال، رویداد عظیم جنگ‌های پنهان در سال 2015 که جزو بهترین کمیک های مارول تاریخ نیز محسوب می‌شود، جنبه کاملاً متفاوتی از پلنگ سیاه را به مخاطبان نشان داد.

جنگ‌های پنهان در رابطه با برخورد چند جهان‌ موازی از دنیای مارول بود. لازم به ذکر است که این رویداد،‌ در پایان کتاب دوم دنیای سینمایی مارول نیز رخ خواهد داد. در این رویداد ما پلنگ سیاه را مشاهده کردیم که با به دست گرفتن دستکش ابدیت، برای درست کردن اوضاع جهان‌های موازی تلاش می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

The Client

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, برترین کمیک بوک های پلنگ سیاه

کمیک The Client نوشته شده توسط کریستوفر پریست، یک آرک داستانی عالی برای شخصیت پلنگ سیاه است. او در این کمیک برای تحقیق در رابطه با یک زن گمشده، به نیویورک می‌رود. همچنین با توجه به معرفی شخصیت‌های دورا میلاجه و اورت راس در این کمیک،‌ باعث می‌شود تا یکی از عناصر مهم دنیای سینمایی مارول باشد.

بیشتر بخوانید:

The Man Without Fear

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, بهترین کمیک بوک های Black Panther

نیویورک شهر بسیار مهمی در دنیای مارول است. در کمیک The Man Without Fear نیز تچالا برای مدتی نقش بی‌باک را در نیویورک برعهده گرفته بود. در همین حین نیز خواهرش، شوری، تبدیل به پلنگ سیاه جدید در واکاندا شده بود.

تبدیل تچالا به بی‌باک، یک رشد شخصیتی بسیار جذاب را برای او ایجاد کرد. این بار پادشاه تچالا، باید سعی می‌کرد تا قهرمان و ناجی مردم شهر هلسکیچن باشد.

بیشتر بخوانید:

Doomwar

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, برترین کمیک بوک های پلنگ سیاه

یکی دیگر از بهترین کمیک های Black Panther باری دیگر دکتر دووم را در مقابل واکاندا قرار می‌دهد. هرچند که تچالا در تمام این مدت در کما به سر می‌برد و شوری تبدیل به پلنگ سیاه می‌شود. تبدیل شدن شوری به پلنگ سیاه، یک خط داستانی بسیار مهم است که احتمالاً به زودی در دنیای سینمایی مارول نیز شکل بگیرد.

در این کمیک،‌ دکتر دووم قصد داشت تا از ویبرانیوم واکاندا برای تقویت جادویش استفاده کند. هرچند که دستیابی به ویبرانیوم‌های واکاندا امری بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید:

Panther’s Rage

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, بهترین کمیک بوک های پلنگ سیاه

Panther’s Rage یک رویداد بسیار مهم است که در شماره 6 تا 24 سری کمیک‌های Jungle Action و در اوایل دهه 1970 رخ می‌دهد. این کمیک پلنگ سیاه را در مقابل کو کلاک کلان قرار می‌دهد و یک مبارزه بسیار حماسی شکل می‌گیرد.

به طور کلی این داستان یکی از مهم‌ترین و برترین کمیک بوک های پلنگ سیاه است. همچنین عده زیادی آن را اولین رمان مصور مارول می‌دانند. زیرا بیش از یک سال زمان می‌برد تا داستان کمیک Panther’s Rage در نهایت به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:

A Nation Under Our Feet

بهترین کمیک های پلنگ سیاه
بهترین کمیک های پلنگ سیاه, بهترین کمیک های Black Panther

اگر کمیک A Nation Under Our Feet بهترین کمیک پلنگ سیاه مدرن نباشد، بدون شک یکی از بهترین کمیک بوک های پلنگ سیاه در دنیای مدرن است. این کمیک باری دیگر به رابطه میان واکاندا و دیگر کشورهای دنیا می‌پردازد. هرچند که این بار در کنار کشورهای آمریکایی و اروپایی، ما شاهد رابطه واکاندا با دیگر کشورهای آفریقایی هستیم که دسترسی به ویبرانیوم ندارند.

این کمیک سوالات بسیار زیادی را در رابطه با پلنگ سیاه و کشور واکاندا پاسخ می‌دهد که طرفداران انتظار آن را می‌کشیدند. همچنین اگر شما در انتظار فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه هستید، احتمالاً این کمیک می‌تواند شما را بیشتر با واکاندا آشنا، و برای فیلم آماده کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های پلنگ سیاه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های پلنگ سیاه

پلنگ سیاه کیست؟

پلنگ سیاه پادشاه کشور خیالی واکاندا در آفریقا است. تاکنون افراد مختلفی لقب پلنگ سیاه را برعهده داشته‌اند و هر پادشاهی در واکاندا، پلنگ سیاه می‌شود. با این حال، پادشاه تچالا پلنگ سیاه اصلی دنیای مارول است.

اولین حضور پلنگ سیاه در کدام کمیک است؟

شماره 52 کمیک‌های چهارشگفت انگیز، شامل اولین حضور شخصیت پلنگ سیاه در کمیک‌های مارول می‌شود. این کمیک توسط استن لی و جک کربی نوشته شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *