بهترین سریال های تاریخی ترکی + [2023 و تمام دوران]

تاریخ ترکیه و ایران در برحه‌هایی به هم مرتبط بودند، به همین دلیل تماشای بهترین سریال های تاریخی ترکی برای مخاطبان ایرانی خالی از لطف نیست.

جدیدترین سریال های ترکی در ژانر تاریخی

سازندگان ترک سریال‌های تاریخی، با استفاده از صحنه پردازی‌های زیبا، ترکیب داستان‌های عاشقانه و درام با موضوع تاریخی، سریال‌های سرگرم‌کننده و جذابی را تولید کرده‌اند. می‌توانید به همراه خانواده به تماشای آن‌ها بنشینید، بدون اینکه احساس بی‌حوصلگی نمایید.

سینمای ترکیه، سریال های ترکی و فرهنگ ترکیه شباهت‌های بسیاری با ایران دارند. به همین علت تعداد زیادی از مردم ایران، مشتاقانه پیگیر قسمت‌های جدید آن‌ها هستند. در این مطلب فهرستی از بهترین سریال های تاریخی ترکی برای شما تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش سریال های ترکیه

بهترین فیلم‌های تاریخی ترکی

بهترین سریال های تاریخی ترکی

جدیدترین سریال های ترکی در ژانر تاریخی
جدیدترین سریال های ترکی در ژانر تاریخی

سریال‌های تاریخی، بعد از سریال‌های کمدی عاشقانه و مافیایی، محبوب‌ترین ژانر در ترکیه است. این سریال‌ها در سراسر جهان و ایران نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند. علی‌الخصوص که تاریخ ترکیه به نوعی به تاریخ ما نیز مرتبط است.

تاریخ ترکیه از زمان آغاز امپراتوری عثمانی و جدایی از ایران آغاز می‌شود. به همین دلیل مانند بسیاری از کشورها تاریخ طولانی مدت ندارند. اما امپراتوری عثمانی به قدری قدرتمند و تاریخ ساز بود، که بسیاری از مردم علاقه بسیاری به آشنایی با آن دوران دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های ترکی

بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی

Gokturkler Asya’nin Efendileri

بهترین سریال های تاریخی ترکی 2023
بهترین سریال های تاریخی ترکی 2023
  • نام فارسی: گوکتورک‌ها، اربابان آسیا
  • کارگردان: اسکندر بینگول
  • ستارگان: مورات اونالمیش، اسماعیل حاجی اوغلو، اعور پولات

این داستان فروپاشی و رستاخیز بزرگترین امپراتوری که آسیا تا به حال دیده است، حماسه گوکترک را روایت می‌کند.

Biltmore Oteli Cinayeti

بهترین سریال های تاریخی ترکی 2023
بهترین سریال های تاریخی ترکی 2023
  • نام فارسی: قتل هتل بیلتمور
  • کارگردان: شوکی اس (Sevki ES)
  • ستارگان: اُیا اونوستاسی، تئومان کومباراجی‌باشی، بوراک سوینچ

ماجرای ترور مهمت بایدار و بهادر دمیر؛ دو دیپلمات ترکیه، سرکنسول بایدار و معاون کنسول دمیر، توسط گورگن یانیکیان، آمریکایی ارمنی تبار به قتل رسیدند.

 Destan

بهترین سریال تاریخی ترکی
بهترین سریال تاریخی ترکی
  • نام فارسی: حماسه
  • کارگردان: امیر خلیل زاده
  • ستارگان: ابرو شاهین، ادیپ تپلی، دنیز باروت، سلیم بایراکتار، الیف دوعان

سریال حماسه، یکی از جدیدترین سریال های تاریخی ترکیه است، که فیلمبرداری آن به تازگی آغاز شده است. این سریال به زودی از شبکه atv به اکران در می‌آید. سناریست این سریال، که به نظر می‌آید کار جالبی باشد، نهیر اردم است.

آک‌کیز که یک دختر جوان جنگجو است،هنگامی که همراه قبیله‌اش با قدرتمندان مبارزه می‌کند، عاشق باتوگا می‌شود. همراه با تماشای سریال، شاهد عشق صاف میان این دو و سختی‌های زندگی خواهیم شد.

Barbaroslar: Akdeniz’in Kılıcı

درام تاریخی ترکی خوب چی ببینیم
درام تاریخی ترکی خوب چی ببینیم
  • نام فارسی: بارباروس ها: شمشیر مدیترانه
  • کارگردان: دوعان امید کاراجا
  • ستارگان: انگین آلتان دوزیاتان، اولاش تونا آس‌تپه

جدیدترین سریال تاریخی ترکیه سریال بارباروس ها است، که از ۱۶ سپتامبر به نمایش در آمد. این سریال هر پنجشنبه شب از شبکه TRT1 به نمایش در می‌آید. انگین آلتان دوزیاتان که در سریال قیام ارطغرل به خوبی درخشیده بود، این بار با ایفای نقش اصلی سریال بارباروس ها، میهمان خانه‌های مخاطبان خواهد شد.

موضوع سریال در رابطه با اولین ملوان پاشا در امپراتوری عثمانی است. داستان زندگی ملوان معروف دریاها، بارباروس حیدرالدین پاشا و برادران او، موضوع اصلی سریال است. بارباروس حیدرالدین ظفرهای بسیاری در جنگ‌هایش داشته است. بارباروس ملقب به ریش طلایی بود. بزرگترین حامی رئیس اوروچ، که بر تمام سواحل مدیترانه تسلط داشت، برادرش بارباروس بود.

Muhteşem Yüzyıl

بهترین سریال ترکی تاریخی
بهترین سریال ترکی تاریخی
  • نام فارسی: حریم سلطان (صد سال محتشم)
  • کارگردان: یاغمور تایلان،‌ دورول تایلان
  • ستارگان: وحیده پرچین، خالد ارگنچ، مریم اوزرلی، محمد گونسور

سریال حریم سلطان یکی از بهترین سریال های ترکی تاریخی محسوب می‌شود، که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. این سریال تعداد قسمت‌های زیادی دارد و از زمان حکومت سلیمان شاه و پسران او را در بر می‌گیرد.

موضوع سریال درباره تاثیر گذاری خرم سلطان در حکومت سلطان سلیمان و تاریخ امپراتوری عثمانی است. این سریال زمانی آغاز می‌شود که سلیمان، هنوز شاهزاده است. پس از مرگ پدرش، یاووز سلطان سلیم، بر تخت پادشاهی می‌نشیند. او در این بین عاشق خرم سلطان، که به عنوان کنیز وارد حرمسرای کاخ شده است، می‌شود.

ماهیدوران مادر شهزاده مصطفی، مادر سلطان و ابراهیم پاشا، بزرگترین مانع برای بازی قدرت خرم سلطان، که برای انتقام آغاز کرده بود هستند. داستان سلطان سلیمان که به خاطر عشقش، دچار مشکلاتی با دولت شده است و تلاش‌های فراوان خرم سلطان به خاطر پسرانش، موضوع اصلی این سریال تاریخی است.

اما در کنار این مباحث، شاهد دیگر اتفاقات تاریخی مربوط به آن دوران و عشق و عاشقی دیگر کاراکترها نیز خواهیم بود. به همین علت حریم سلطان، از محبوب ترین سریال های تاریخی ترکیه به حساب می‌آید. آراس بولوت اینملی، مهمت گونسور، تولگا ساریتاش و بورجو اوزبرک از بازیگران بسیار خوب ترکیه هستند، که در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری نقش داشته‌اند.

Vatanım Sensin

بهترین سریال های تاریخی ترکی
بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی: وطنم تویی
  • سازندگان: یاعمور تایلان، دورول تایلان
  • ستارگان: هالیت ارگنچ، برگزار کورل، میرای دانر، کوبیلای آک‌کایا، پینار دنیز

داستان سریال وطنم تویی، مرتبط با سال ۱۹۱۹در ازمیر می‌گذرد. داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که بین وظایف و وجدان خود در محیط وحشیانه جنگ، گیر کرده‌اند و آن‌ها سعی می‌کنند عشق خود را زنده نگه دارند و با وجود همه چیز با هم بمانند. آن‌ها در اسارت هستند و آزادی خود را از دست داده‌اند.

این سریال با وجود نشان دادن تاریخ، به مسائل دراماتیک را نیز پرداخته است. به همین سبب بهترین سریال درام و تاریخی ترکی شناخته شده است. با تماشای آن به این حقیقت نیز پی خواهید برد.

پینار دنیز از بازیگران زن محبوب ترکیه است، که در آثار بسیاری نقش داشته است. او به تازگی با نقش نازلی، در سریال اتاق قرمز ایفای نقش نمود. برای دانلود این سریال محبوب ترکی، با موضوع روانشناسی و درام، بر روی نام سریال کلیک نمایید.

Diriliş: Ertuğrul

سریال های تاریخ ترکیه
سریال های تاریخ ترکیه
  • نام فارسی: قیام ارطغرل
  • کارگردان: متین گون‌آی
  • ستارگان: انگین آلتان دوزیاتان، سردار گوکهان، اسرا بیلگیچ، کاعان تاشانر

یکی از بهترین سریال های تاریخ ترکیه قیام ارطغرل محسوب می‌شود. ماجرای کلی این سریال پنج فصله، بر اساس رویدادهای تاریخی، که منجر به سرنگونی دودمان سلجوقیان در آناتولی و به‌وجود آمدن امپراتوری عثمانی می‌شود، ساخته شده‌ است.

این مجموعه پرهزینه‌ جزء محبوب ترین سریال های تاریخی ترکیه است. سریال موسس عثمان که در ادامه این مقاله آمده است، دنباله این سریال و ماجرای پسر ارطغرل، عثمان بیگ را به نمایش در آورده است. این مجموعه که در فضاهای مجازی ترند شد، به گیم آو ترونز ترکی معروف شده است.

Muhteşem Yüzyıl: Kösem

جدیدترین سریال تاریخی ترکیه
جدیدترین سریال تاریخی ترکیه
  • نام فارسی: ماه‌پیکر سلطان
  • کارگردان: چاعتای توسون، مرت بایکال، یاعیز آلپ، زینب گون‌آی‌تان، دنیز کلوش
  • ستارگان: نورگل یشیلچای، برن سات، اکین کوچ، تولین اوزن

سده محتشم، داستان زندگی کوسم سلطان،‌ همسر سلطان احمد یکم است. این سریال امتیاز ۷.۲ را از سایت IMDB دریافت کرده و در دو فصل، شصت قسمتی تولید شده است. موضوع آن حول محور چهاردهمین سلطان امپراتوری عثمانی، احمد اول و همسرش، آناستازیا (کوسم سلطان) می‌چرخد.

سده محتشم در ادامه سریال حریم سلطان ساخته شده است و زندگی دختری به نام کوسم سلطان را مرور می‌کند. او پس از اسارت و فرستاده شدن به حرم سلطان احمد یکم، مبدل به قدرتمندترین زن در تاریخ امپراتوری عثمانی شد. با توجه به ماجراهای دراماتیکی که خیلی زیبا نشان داده می‌شوند، این سریال بهترین سریال ترکی تاریخی نیز در سال ۲۰۱۵ بود.

اکین کوچ که در این سریال بازی نموده است، در سریال بیداری سلجوقیان بزرگ که یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکی محسوب می‌شود، اجرای یکی از کاراکترهای اصلی سریال را برعهده داشت. او در سریال بیداری سلجوقیان بزرگ با ایفای کاراکتر سنجر درخشید.

Rise of Empires: Ottoman

محبوب ترین سریال تاریخی ترکی
محبوب ترین سریال تاریخی ترکی
  • نام فارسی: ظهور امپراتوری ها: عثمانی
  • کارگردان: امره شاهین
  • ستارگان: جم یعیت اوزوم اوغلو، توماسو باسیلی، سلیم بایراکتار
  • ژانر: مستند تاریخی
  • زبان فیلم: انگلیس

سریال ظهور امپراطوری ها به صورت مستند ساخته شده است. در رابطه با سلطان محمد دوم عثمانی، ملقب به فاتح محمد است. بازیگران به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. لقب فاتح به این علت است که او، تنها کسی است که توانست قسطنطنیه (استانبول کنونی) را فتح و امپراتوری بیزانس را سرنگون کند.

بیش از ده‌ها امپراتور از جمله ملکشاه سلجوقی، بارها برای فتح کنستانتین تلاش نمودند، اما همه تلاش‌ها نتیجه مثبتی نداشت. سلطان محمد در سن نوزده سالگی توانست این غالبیت را از آن خود کند. این سریال از شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش شده و محصول مشترک ترکیه و Netflix است.

بیرکان سوکللو از بازیگران این سریال است، که به تازگی در سریال آپارتمان بی گناهان ایفای نقش نمود. در سایت فیگار، با مطالعه نقد فصل یک سریال آپارتمان بی گناهان، اطلاعات بهتری در رابطه با نحوه اجرای بیرکان و سریال به دست خواهید آورید.

Uyanış: Büyük Selçuklu

بهترین سریال های تاریخی ترکی
بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی: رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی
  • کارگردان: امره کونوک
  • ستارگان: بوعرا گولسوی، اکین کوچ، سودا ارگینجی، سزین آک باش اوغلو

یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکی سریال بیداری سلجوقیان بزرگ است. فصل اول بیداری سلجوقیان بزرگ در ۲۰۲۱ آغاز به نمایش کرد و تا اواسط بهار پخش شد. موضوع این سریال در رابطه با دوران حکومت سلجوقیان و پبروزی‌های شکوهمندانه ملکشاه است.

در طول مجموعه شاهد به حکومت رسیدن ملکشاه، گسترش قلمرو در زمان وی، درگیری‌های سلجوقیان و باطنیون، فتح قلعه کوول و شکست ارتش روم هستیم. اما این سریال کاملا بر اساس واقعیت نوشته نشده است.

نویسنده به کمک تخیل خود، با الهام از تاریخ، داستانی درام درباره پسر سوم ملکشاه یعنی احمدسنجر نوشته است. به همین دلیل یکی از بهترین سریال های ترکی تاریخی در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. ملک سنجر مجبور بود به دور از پدر بزرگ شود و کسی هویت واقعی او را نشناسد.

سال ها بعد،‌ زمانی که سنجر جوانی برومند و یکی از دلیران ویژه خواجه نظام الملک شده است‌، برای خدمت به دولت‌اش باز می‌گردد و پدرش را بعد از سال‌ها از نزدیک می‌بیند. در طول سریال شاهد عاشقی سنجر، برملا شدن راز خانوادگی‌اش و جنگ‌های دلاورانه‌ او هستید.

Alparslan: Büyük Selçuklu

بهترین سریال های تاریخی ترکی
بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی: آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی
  • کارگردان: امره کونوک
  • ستارگان: باریش آردوچ، فاحریه اوجن

سریال آلپ ارسلان در واقع فصل دوم سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی است. این سریال با تغییر نام خود نشان می‌دهد که در فصل دوم، قرار است به گذشته رویم و داستان زندگی سلطان آلپ ارسلان، جنگ‌های او و تاسیس سلسله سلجوقی را تماشا کنیم.

سلطان آلپ ارسلان پدر سلطان ملکشاه و موسس سلسله سلجوقی است. سریال آلپ ارسلان یکی از جدیدترین سریال های تاریخی ترکیه است، که به زودی از شبکه TRT1 منتشر خواهد شد.

Kuruluş: Osman

بهترین سریال های تاریخی ترکی
بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی: قیام عثمان
  • کارگردان: متین گون‌آی
  • ستارگان: بوراک اوزچیویت، نورالدین سونمز، راگیپ ساواش، ساروهان هونل

موسس عثمان یا قیام عثمان در ادامه سریال قیام ارطغرل (Diriliş: Ertuğrul) که داستان زندگی پدر عثمان اول،‌ یعنی ارطغرل است، می‌آید. سریال ارطغرل در این نوشتار برای شما معرفی شد. قیام ارطغرل با ۵ فصل و ۱۵۰ قسمت یکی از بهترین سریال های ترکی تاریخی است. ماجراهایی که در مجموعه موسس عثمان به نمایش در آمده، آن را به محبوب ترین سریال تاریخی ترکی در سال‌های اخیر بدل نموده است.

در ادامه قیام ارطغرل، در سریال قیام عثمان شاهد زندگی پرفراز و نشیب عثمان اول و چگونگی تاسیس سلسله عثمانی خواهیم بود. عثمان راه پدرش را ادامه می‌دهد و در جنگ‌های متعددی شرکت می‌کند. او با سیاست‌های خود، غالب بسیاری از جنگ‌ها می‌شود. در فصل دوم این سریال عثمان بیگ صاحب وارث می‌شود.

Mavera

بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی: ماوراء
  • کارگردان: دوعان امید کاراجا
  • ستارگان: کورل جزایرلی، گورکم سویندیک، سینان توزجو، نجیب کاراکایا

ماورا داستان زندگی افسانه‌ای صوفی، معروف به خواجه احمد یسوی، متصوف ترک‌تبار، شاعر و بنیانگذار طریقت یسویه است. ماجرا ازجایی شروع می‌شود که احمد به همراه سه تن از دوستان درویش ترکستانی خود، توسط یوسف همدانی به یکی از شهرهای مهم آن دوران یعنی بغداد فرستاده می‌شوند.

در طی سریال شاهد مجادلات وی در محل سکونت جدیدش خواهیم بود. بسیاری از مخاطبان به دنبال پاسخ برای سوال درام تاریخی ترکی خوب چی ببینیم ؟ هستند. در ادامه نوشتار همراه ما باشید تا به پاسخ سوال خود دست یابید.

Filinta

بهترین سریال های تاریخی ترکی
بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی: فیلینا مصطفی
  • سازندگان: یوسف اسنکال، سردار اوعرتیجی
  • ستارگان: اونور تونا، جم اوچان، داملا اسلان آلپ

در قسمت اول این سریال، برادر فیلینتا مصطفی که بسیار دوستش دارد و دوست او، بیچاک علی، در تله‌‌ای که برای آن‌ها ایجاد شده بود، مردند. در آن حادثه، مصطفی مسئول این امر شناخته شد.

او به طور مشروط به مدت یک سال آزاد بود. اما علی زنده بود. بوچاک علی در آن انفجار بزرگ، نجات یافت اما حافظه خود را از دست داده بود. او برگشت، اما با هدف کشتن مصطفی! مصطفی، کسی که خیلی دوستش داشت. این سریال با دریافت امتیاز ۸.۲، بهترین سریال تاریخی ترکی به حساب می‌آید.

Elveda Rumeli

بهترین سریال های تاریخی ترکی
بهترین سریال های تاریخی ترکی
  • نام فارسی:‌ خداحافظ دیار روم
  • سازندگان: علی‌جان یاراش، اوزگه افندی‌اوغلو، نوران اورن‌شیت
  • ستارگان: اردال اوزیاغجیلار، رضا کوجااوغلو، تولگاهان ساییشمان

سریال خداحافظ دیار روم با امتیاز ۷.۷ از IMDB بهترین سریال درام و تاریخی ترکی به شمار می‌آید. این سریال در ژانر تاریخی و درام ساخته شده است. مجموعه تلویزیونی خداحافاظ دیار روم درباره سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۹۰۷ و ماجراهای دراماتیک آن زمان است. بازیگران و عوامل پشت صحنه ترک و مقدونی، در کنار هم برای ساخت این سریال فعالیت نموده‌اند.

در آغاز دهه ۱۹۰۰، که هنوز مقدونیه تحت سلطنت عثمانی بود، درد و تبعیدهای اجتناب ناپذیری دامان دهقانان را در آستانه تغییر جدید گرفت. رامیز به عنوان یک دامدار امرار معاش می‌کرد و خانواده‌اش متشکل از پنج دختر بود. او زندگی خود را در روستای Pürşıçan در شهر Manastır می‌گذراند. منتهی جغرافیای آن‌ها جایی است که، مردم بالکان یکی پس از دیگری شورش می‌کردند و آشفتگی داخلی روز به روز در حال افزایش بود.

رامیز و خانواده‌اش در جغرافیایی زندگی می‌کردند که بدون درگیری مسلمانان و مسیحیان بود. اما روزهای آرامش به آرامی در حال پشت سر گذاشتن بود. رامیز و همسرش فاطما، از دنیا بی‌خبر و تنها هدفشان، ازدواج کردن دخترانشان است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های تاریخی ترکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


78 thoughts on “بهترین سریال های تاریخی ترکی + [2023 و تمام دوران]

  1. ضمن تشکر از سایت خوب شما چرا ایرانیان با این همه فرهنگ و تاریخ و شاهان و دلیران هنوز یک سریال همانند ترک ها نساخته اند ترکیه با ساخت این سریال ها فرهن و تاریخ ما را به یغما می برد و یک نوع دزدی تاریخی است که بنام خودشان استفاده می کنند مثل مولانا که در یونسکو بنام خودشان کردند کاروانسراهای شاه عباس در سریال ارطغرل جز تمدن و تاریخ خودشان کرده اند

    1. تشکر از نگاه شما. بله کاملا صحیح می‌فرمایید. البته با این قسمت که به یغما می‌برند و دزدی موافق نیستم. تاریخ تصاحبی نیست و کسی نمی‌تونه مالکش باشه. فقط باید احترام گذاشت به تاریخ، که متاسفانه ایران به تاریخ کشورهای دیگه بیشتر از تاریخ خود ایران احترام میگذاره.

  2. عزیز جان تاریخ رو نمیشه به یغما برد … من از بین همه ی این سریالها سریال بیداری سلجوقیان رو فقط دیدم و داخل همون سریال هم بارها و بارها تمام فتوحات و تمام افتخارات رو به نام ایران ثبت میکنن… اونایی که سریال رو دیده باشن مدونن که من درست میگم … درسته که این سریال ساخت ترکیه س ولی به خوبی هنر ها و عالمان و پادشاهان و قدرت اونا و در اصل قدرت و تاریخ ایران رو به تصویر کشیدن … شاید اگر خود ایران میخواست این سریال تاریخ خودمون رو بسازه نمیتونست مثل این سریال قدرت و دلاوری سرداران مارو به تصویر بکشه

    1. واقعا درست میگید من خودم یه ترکمن هستم و طایفم هم کنیگ از طایفه ی سلطان آلپ اصلان هست آل سلجوق جزعی از ما ترکمن ها بوده و متاسفانه ترکیه ای ها میگن ترک واضح دلیل دارم که حتی قبر چاغری بی و پسرش آلپ اصلان شاه قبرستون در ترکمنستانه

      1. تورک و تورکمنو اذری و فلانو بهمان یکین موئسس عثمانی ینی ترکیه کنونی یه ترکمن بود ولی برای اینده تورک تلاش میکرد با چیزایی که بقیه نژادا در میکنن میخوان بینمون نفاق بندازن چون از اتحادمون میترسن اتحادی که قبلا در تاریخ ایجاد شد و مادر مغولو مورد عنایت قرار داد

  3. عزیزم اشتباه می کنی در دوبله توسط دوبلورهای ایرانی نام ایران می برد که در سریال به زبان اصلی معمولا همه ترک ، سرزمین ترک ها می گفت . و بجز اشاره ای کوتاه به دوره ساسانیان برای تقویم آن زمان ، نه به سرزمین های ایران ، نژادهای ایرانی نشده

  4. بهترین فیلم ترکی بیداری سلجوقیان بزرگ هستش چون درباره ایران وموضاعات سیاسی تاریخی و عالمان‌ووزیران بزرگ ایرانی همچون خواجه نظام الملک طوسی ،عمرخیام وجنگجویان بزرگ ایرانی هست،. درعینن فقط به ایران توجه شده است در این فیلم ، من فیلم قیام عثمان رو خیلی دوست دارم وواقعا فیلم خوبی هم هست ازنظری فیلم قیام عثمان برعکس فقط به ترک ها و دلاوری های آنان توجه شده واسمی اصلا از ایران و ایرانی نیست،

    1. دوست عزیز ممنون از توجه شما، اما نکته‌ای که هست بحث تاریخ سریال‌هاست، در سریال قیام عثمان تاریخ تاسیس حکومت عثمانی به نمایش گذاشته شده و این سلسله در ترکیه حکومت کرده، چرا باید اسمی از ایران بیاد؟ ضمن اینکه سریال رو ترکیه ساخته، ایرانی‌ها نساختن! سریال سلجوقیان هم طبیعتا به ایران اشاره میشه چون این سلسله در ایران حکومت کردند.

      1. بانظرتون موافقم خانم علی پور🌹👍، کاش میشد همچین فیلمی رو خود ایران تولید میکردولی ایران به فکر تمدن گذشته خودش نیست، میتونم بگم واقعا بیداری سلجوقیان بزرگ بهترین سریالی بود که دیدم و خوشحال شدم که تمدن ما هنوز تو کشورهای شکوهمند وبزرگ دیده میشه

        1. متاسفانه تمام سریال های تاریخی که تو ایران ساخته میشه مربوط به بعد اط شاه اسماعیل هست چون شیعه اوج گرفته و قدرت را در دست می گیرد و قبل از ان چون اهل سنت بوده اند قالبا به نفع دولت نیست و اگر هم نشان بدن پر از تحریف خواهد بود به همین دلیل نمی توانند مولانا و امثال ان را بسازند

  5. کشور ما امپراتوری های بزرگی به خود دیده اما چون امپراتوری سلجوقی چون ترکمن بودن و به آسیایه صغیرحاکم بود ترکیه میگه بخشی از تاریخ خودشونه
    تو سریال هم ایرانی ها قصد فتح قسطنطنیه را داشتند اما نتوانستند میخواد بگه عثمانی بهتر از سلجوقیان هست چون قسطنطنیه رو فتح کرد

  6. با سلام خدمت اریای ها ووطن دوستان ما چقدر حقیر شدیم که کشوری مثل ترکیه که یک روزی جز ایران بوده به خود اجازه میده تمدن کهن ایرانیان بدزده برای خود برای خود تمدن درست کنه چرا چون ما ایرانیان اصالت خودمون از دسا دادیم شکوه تمدن باستانمان رو از دست دادیم که یه مشت تازی صفت بر ما حاکم بشند وما رو زیر بکشند ما تمدن جهانیم تمدن دنیاییم

    1. سلام .به کجا داریم میریم ؟با کی داریم میریم؟ واقعا برای خودمون متأسفم که کشورمان وتاریخمان وعقایدمان ومهمتراز همه ملتمان به درجه ای رسیده که ایران وتاریخش را کاملا زیر سوال برده اند. ویا در این کامنت ها که خواندم از زنان ایرانی نوشته اند وازظاهروباطن وحجابشان نوشته اند خاستم بگم درکل دنیا هیچ کشوری به اندازه زنان ایران در رشادت و دلیری وجنگ آوری معروف نبوده اند و‌ همه شیرزن هستندمتاسفم که کسانی نظر داده اندکه طرزفکرودانششان درحداینه که میگن چون ترکیه فیلم اسلامی زیادتولیدمیکنه ازهمه مسلمانتره.یاگفتن حیف که زنان ترکیه روسری برسرنمیزنن ولی بازم اشکال ندارد ترکیه بهترین کشورمسلمانه.یا گفتن اینجاواین سایت مثل منبراست همینجابایداین چیزهاروبگیم که همه دیگه به فکرباطنشون باشند نه ظاهرشون.یا گفتن ما مسلمانها بایدانسان باشیم نه آدم ..وخیلی از این چرت پرتهای دیگه(البته عذرمیخام)ببینید این آدمها با این درک و شعور و این اندازه فهم و اطلاع داشتن از تاریخ وملت وکشورمان میان واین کامنت ها رو میزارن و جالبیش اینجاست بحث هم میکنن ومیخان نظرو عقیدشون رو هم به بقیه تحمیل کنن ..

  7. جالبه برام در کل تاریخ هر سرزمینی اسم کشور مرسوم نبوده اصولا اسم حکومت رو میگفتند … مثلا میگفتن اینجا خاک سلجوغه … کسی نمیگفته اینجا ایرانه … تا اونجاییم که من خوندم بعد از ساسانیان اعراب اومدن … بعدش غزنویان که ترکن … سلجوغی که ترکن خارزمشاه که ترکن …. ایخانیانو جند حکومت بعدش که مغولا …افشاریه و اق قوینلو هاو….صفویه قاجار همه ترکن …باور ندارید ویکی پدیا سرچ کنید ….تا بیاد برسه به پهلوی که فارسا ….. بعد یه عده میان میگن فلان کشور ترک تاریخ مارو به یغما برد…. کلا تاریخ این سرزمین مال اوناس ….

    1. نه حقیقت ماجرا اینه که گفته شما در باب اینکه میگفتن اینجا خاک اون‌حکومته بدین دلیل بوده که ممکنه اون‌حکومت ایران و کشور دیگه ای رو در تصرف داشته یا اینکه بخشی از ایران بوده اما اینکه بگوییم ایرانی وجود نداشته کاملا غلط هست و اما در مورد حکومت های ترک تبار به طور کلی در مورد هویت حکومت‌ های ترک تبار تفاوت هایی وجود دارد مثلا صفویان ، آذربایجان در پی حاکمیت متوالی و پنج قرنی ترکان و نیز مهاجرت برخی از اقوام ترک از آسیای صغیر به آن خطه ماهیت آذری خود را – علی‌رغم حفظ بنیادهای فرهنگ ‌ایرانی – تا حدودی (و از منظر زبان به‌طور نسبتاً کامل) از دست داد. تا جایی که پژوهش‌های احمد کسروی روشن ساخته آذربایجانیان و خاندان صفوی در زمان شیخ صفی‌الدین اردبیلی آذری زبان بوده‌اند ولی به تدریج آذربایجانیان زبان خود را که آذری (شاخه‌ای از زبان‌های ‌ایرانی) بوده را از دست داده و به تدریج آذربایجانیان – و به‌تبع ‌ایشان نیز خاندان صفوی – زبان ترکی آذری را پذیرا شده‌اند.بنابراین می‌توان خط بطلانی بر کلیه نظریاتی که دال بر ترکمان بودن خاندان صفوی ارائه گشته، کشید. زیرا که هویت قزلباشان هویتی «ترک- آذربایجانی» و هویت مردم آذربایجان نیز «ایرانی – آذربایجانی» بوده است. حال آیا ‌این هویت «آذربایجانی» هویتی متمایز از هویت «ایرانی» بوده است؟ با مروری بر تاریخ ‌این مرز و بوم بر تفکیک‌ناپذیر بودن آذربایجان از‌ ایران آگاه می‌شویم. آذربایجان از سرزمین‌های قوم ماد، از اقوام بزرگ آرین‌ایرانی بوده است. آتروپات سردار داریوش سوم آذربایجان را به مأوای فرهنگ و تمدن پارسی در مقابل استیلای سیاسی، نظامی ‌و فرهنگی یونانیان مبدل می‌سازد و پس از آن آذربایجان به کانون عمده کیش ‌ایرانی زردشتی تبدیل می‌گردد. و اینجوریه که از نظر ترک تبار بودن بین حکومت صفویه و مغولان تفاوت زیادی وجود یکی از عواملی که مسبب اتحاد ایران پس از ایران باستان در دوره صفویه شد استفاده صفویان هم از دین و هم از هویت ایرانی بود و همانطور که خودتان نیز میدانید به تبعه این اثبات برای حکومت صفویه همین‌موضوع برای افشار و قاجار نیز به همین‌گونس و اگر بخواهیم مقایسه ای با حکومت های باستان داشته باشیم حکومت مغولان مانند سلوکیان می ماند که به طور حتم حکومتی خارجیست اما حکومت هایی مانند صفویه و قاجار بیشتر به اشکانیان شباهت دارد که قومی از این این ایران به حکومت رسیده و در ضمن مسلما ترکیه به هیییچ‌وجه حق بردن اسم از صفویه رو نخواهد داشت زیرا که از دشمنان قدرتمند ایران در آن زمان عثمانی بود.

  8. واقعا در عجبم که چگونه ادمین های سایت اجازه انتشار یافتن چنین نظر متکبرانه ای شده اند تاریخ ایران بدست ایرانی ساخته شده حکومت هایی که کاملا ترک تبار بوده اند میشوند مغول ها که از انها جز بدبختی چیزی در تاریخ نمانده و بعد هم خود فرهنگ ایرانی خوی وحشی گری انها رو رام کرده و رسم حکومت داری را به انها آموخت و بقیه ی حکومت های ترک تبار هم که هویت ترک – ایرانی داشته اند و قطعا علاوه بر دین هویت ایرانی بوده که کمک حالشان در متحد کردن ایران داشته ، در ضمن کل این‌حکومت های ترک تبار در دوران تیره بختی تاریخ ایران هستند اگر قرار باشه از تاریخ ایران قسمت های شکوه مندانه ای انتخاب باشه بر میگردد به قبل از حمله ی اعراب

  9. شما ترکا با جدتون اغوز رو هم رفته چهارصد سال قدمت ندارین بعد میگی شما ترکا ایرانو ساختین ایران قدمتی چندین هزار ساله داره دهنتو بشور بعد حرف بزن

  10. جناب آریا تاریخ ایران رو جمهوری اسلامی ترکیه ساخته اگه بخوای ترکیه رو از ایران حذف کنید ایران بی تاریخ میمونه درزمن ترکیه یک کشور اسلامیه و هزارسال قدمت داره برو تاریخ رو بخون بعد بیا حرف بزن تنها کشوری که داره اسلام رو زنده میکنه ترکیه است هیچ کشوری تاحالا به اسلام و اسلامی اهمیت قاعل نشده حتی کشور عراق و عربستان و سوریه که خودشون میگن ما مسلمونیم ولی به اسلام اهمیت ندادن حلاصه میخوام بگم تنها کشوری که تاریخ ایران و اسلام رو زنده میکنه کشور جمهوری اسلامی ترکیه است درضمن جمهوری اسلامی ترکیه بیش از هزارسال قدمت داره وضعیتی که تابه کنون توی جمهوری اسلامی ترکیه پابرجامونده کشور ترکیه فقط تنها عیبش اینه که روسری روی سرشون نیست که این اصلن عیب نیست همانطورکه خداوند فرموده اسلام خودانسان است نه یک مشت خنزر پنزر چشاتو واکن جناب آریا کشور جمهوری اسلامی ترکیه در ساخت سریال اسلامی فرهنگ بسیاربالایی داره و این فرهنگش رو همه جای دنیا از جمله کشورهای مسیحی مثل آمریکا -فرانسه-استرالیا-و…سایرکشورهای مسیحی به نمایش گذاشته ما باید از کشورای مسلمون حمایت کنیم نه چوب لای چرخ کشورهای مسلمون و نسل خودمون بگذاریم کشورای مسیحی دربه در دنبال این هستن که کشورای مسلمون رو نابودکنن و برای اینکه اسلام رو نابودکنن باهم متحدمیشن

    1. عزیز دلم اگر بخوایم ترکیه رو از ایران حذف کنیم فقط خود ترکیه حذف میشه این کشو ر نوپا و اگگر به ایران بپردازیم و تاریخش خب عیلامی ها و مادها و هخامنشیان و ساسانیان و اشکانیان اینا هیچ دخلی به شما ندارن و راجب لفظ کلمه ایران که میگین همچین چیزی نبوده ،.، چرا بوده طبق منشور کوروش و چرا بوده طبق حرفهای ملکشاه سلجوقی و اینکه خود عثمانی ها تا مدتها فارسی مکاتبه میکردن تا اینکه یه رسم الخط آوردن که انگلیسیه فقط دو تا نقطه میذارن رو حرفاشون و در بحث تمدن مقایسه ایران و ترکیه خنده داره و کسی ککه این حرفو میزنه معلومه چقد کتاب خونده و معلومه بر اساس یک سریال نظر میده و در جهان باستان فقط دو سه کشور بودن فقط که ایران دقیقا با همین نام ایران مقتدر ترینشون بوده

  11. ما باید از کشور جمهوری اسلامی ترکیه درس عبرت بگیریم که اینقدر داره تاریخ پرفراز ونشیب اسلام رو زنده میکنه و بودجه زیادی صرف سریال های اسلامی میکنه و روی سریال های اسلامی زحمت زیادی میکشه بهترین سریال هایی که تابه کنون ساخته (حریم سلطان)(بارباروس ها شمشیرمدیترانه)(قیام ارطغرل)(قیام عثمان)(آلپ ارسلان سلجوقیان بزرگ)(رستاخیزامپراطوری بزرگ سلجوقی)(ماوراخواجه احمدیسوی)(وطنم تویی)(یونس وامره)جزوبهترین و محبوبترین سریال های تاریخی اسلامی ترکیه ای هستن کلن تمام سریال های ترکیه ای چه در ژانر کمدی چه در ژانر عاشقانه چه در ژانر جنگی و تاریخی و اسلامی عالی هستن و بینظیره در کل سریال های ترکیه ای معروف هستن تنها کشوری که اینقدر سریال خوب میسازه ترکیه است جز ترکیه هیچ کشوری سریال خوب نمیسازه و اهمیت به سریال هاشون نمیدن من عاشق جمهوری اسلامی ترکیه هستم مخصوصن اگه پای سریالی وصت باشه که ژانرش تاریخی و جنگی و اسلامی باشه من نفر اولی هستم که با ترکیه موافقم چون ترکیه از رگ و ریشه خودمونه و باید بهش احترام گذاشت چون بهترین سریال هارو ترکیه میسازه و بیشتر از همه به سریال های اسلامی اهمیت میده

  12. بله سمانه جان درست شنیدی اگه همانطور که سلجوقیان از نسل ایران هستن عثمانی ها هم از نسل جمهوری اسلامی ترکیه هستن ترکیه از کشور سوریه و سایرکشورهای مسلمان به ایران بیشتر نزدیکه و اسلامیه

    1. ترکیه از لحاظ دینی شبیه وگرنه مابقی چیزا و اصل نژادشون مغوله و آذری ها و ترکمن های ایرانی نسلی کاملا متفاوت و با ارزشی عجیب بهتر و والاتر هستن اما این حرفو دوس ندارن و خودشونو میچسبونن به کشوری که زمان عثمانی و سلطان سلیم بدترین کشتار و توهین ها در حق همین آذری های ایران شد که آذری های ایرانم با رشادتی عجیب مقابله کردن و اون بودن اجداد شما ولی خود شما با یک سریال که پر از تحریف تاریخه خودتونو متاسفانه فروختین…🥲

  13. سمانه جان کشوری که مدام سریال های اسلامی میسازه و ارزش برای سریال های اسلامی قاعل میشه معلومه که مسلمونه کشور ترکیه ظاهرش حفظ نیست کشور ترکیه درونش حفظ است

    1. ربطی نداره، اهالی کشور مسلمونن، جمهوری اسلامی نیست! شما تاریخ و سیاست و حکومت رو یکجا میبری زیر سوال … ترکیه سکولاره،‌ اینکه اردوغان اومده و در راستای تبلیغات اسلامی تلاش می‌کنه بحثش جداست. این ارتباطی به نوع حکومت کشور نداره

  14. سمانه خانوم شما کاملن در اشتباهی وقتی کشوری که مدام برای اسلام فیلم میسازه و حاضره جونشو در راه اسلام فدا کنه یک کشور اسلامیه کسی هم کشوری رو نبرده زیرسوال ترکیه یک کشور اسلامیه درضمن از همه محمتر کشور ترکیه ترکتبارن و ترکمن هستن حالا وقتی شما میبینی روسری روی سرشون نیست نباید قضاوت کنی و تحمت بزنی اونا فقط روسری روی سرشون نیست که خداوند هم در قرآن کریم فرموده اسلام خودانسان است نه ظاهرش که ترکیه هم ظاهرشو حفظ نکرده بلکه درونش رو حفظ کرده که این از همه چی در جهان محمتره ملیت ترکیه ترکتبارن و کشورش یک کشور اسلامی است و به ایران هم خیلی نزدیکه سلجوقیان از نسل ترکیه و ایران هستن عثمانیان هم از نسل ترکیه هستن ترکیه با ایران رابطه خواهروبرادری دارن سمانه جان ترکیه حاضره برای اسلام جان بده

  15. سمانه جان خود رجب طیب اردوغان مسلمان سنی هستش شما چرا همچین حرفی رو میزنی وقتی خود رییس جمهور ترکیه مسلمانه اون وقت شما میگی ترکیه اسلامی نیست بحثش هم جدا نیست این بحث هایی که ما میکنیم کاملن به هم ارتباط دارن سمانه خانوم ملیت ترکیه اسلامی و مسلمان هستن کشوری که وقتی بودجه زیادی صرف سریال ها اسلامی میکنه و حاضره جونشو در راه اسلام فدا کنه معلومه که یک کشور اسلامیه دیگه چی میخواین تا باور کنین ترکیه اسلامیه تازه ملیت ترکیه ترکتبارن و ترکمن هستن بحث چیزی هم جدانیست اگه ترکیه مسلمان نبود مثل کشورها عربستان-سوریه-ترکمنستان-آذربایجان-به اسلام اهمیت نمیداد کشورای مسلمون در خاورمیانه عبارتند از -جمهوری اسلامی ترکیه-جمهوری اسلامی ایران-عربستان-سوریه-ترکمنستان-و…غیره تنها کشوری که در خاورمیانه داره اسلام رو زنده میکنه و اسلام رو پابرجانگه داشته جمهوری اسلامی ترکیه است وسلام

  16. ترکیه تاریخی رو به یغمانبرده ترکیه داره دین اسلام رو همه جای دنیا معرفی میکنه که این کارو هیچ کشورمسلمون دیگه ای نکرده آقایون به جای دروغ گفتن و تحمت زدن به ترکیه احترام بگذارید اینا فقط نظریه که شما دارید میگید ونظراتون مطلقاغلط است و اشتباهه ترکیه خودش یک کشوراسلامیه چرا باید تاریخ اسلام رو به یغما ببره؟؟؟سریال آلپ ارسلان رو به نفع ایران ساخته و در سریالش اسمس از ترکیه برده نشده حالا اگه اسمی از ترکیه برده باشن هم لابد آلپ رسلان به ترکیه هم مهاجرت کرده ترکیه هیچ تاریخی رو جعلی نمیسازه و از خودش درنمیاره آقایون اینو بدونید

  17. ترکیه نام اسلام رو همه جای دنیا برافراشته کرده کاری که حتا کشورای دیگه نمیتونن بکنن من عاشق ترکیه هستم چون ترکیه اسلامیه

  18. بهترین بازیگرکشور ترکیه فقط (بوراک ازچیویت)است هیچ هنرپیشه ای به گردپای (بوراک ازچیویت)نمیرسه چون هنرپیشه خیلی خوبیه و عالی بازی میکنه ازهمه لحاز عالیهوالبته بوراک ازچیویت بازیگرمسلمان سنی اهل ترکیه است بایدم در سریال اسلامی ایفای نقش کنه

  19. ترکیه داره تاریخ سرداران و دلاورانی که برای اسلام زحمت زیادی کشیدند رو زنده میکنه کاری که هیچ کشورمسلمونی نکرده ماشاالله به ترکیه احسنت تنها کشور اسلامی در خاورمیانه ترکیه است

  20. سمانه خانوم خودت نگاه کن پیامبران و امامان به ما گفتن که مسلمون باشید ولی ما به جای مسلمون شدن ظاهرمون رو حفظ کردیم و مسلمون نیستیم بزا من برای شما یک مثال بزنم _شما وقتی سیرمیخوای بخوری مادرت بهت میگه نخور سیربوی بد میده نخور بوی بدمیگیری _سیر درونش مفیده و ظاهرش بوی بدی میده پس نگاه کن ما بخاطر ظاهر سیر از دستش فرارمیکنیم ولی درونش ی چیز دیگس درون سیر رو هیچ وقت نمیبینیم که برای بدن مفیده رفتیم سراغ ظاهر سیر و چسبیدیم به ظاهرش و میگیم بوی بد میده اما از درونش فرارمیکنیم) اسلام هم همینطوریه ما دنبال ظاهرمون افتادیم نه دنبال اسلام ما آدمایی هستیم که نمیدونیم اسلام چیه و هدف خدا از اسلام یعنی چی ما آدم هستیم نه انسان انسان دنبال ظاهرنیست دنبال مسلمون شدنه اما آدم دنبال ظاهرشه و به فکر مسلمون شدنش نیست و خداوند درباره این آدم هایی که دنبال ظاهرحفظ گری هستن چنین فرموده(گفتند آن دسته از کسانی که ما مسلمانیم ولی مسلمان نبودند این چنین آدم ها در روز قیامت با صورت روی زمین کشیده میشن و به جهنم میرن) وسلام_امیدوارم متوجه شده باشی سمانه خانوم

  21. من هرگز به روسری اهمیتی نمیدم من به مسلمان شدن اهمیت میدم سمانه خانوم در این دنیا هیچ آدمی مسلمون نیست فقط ظاهرشه که شما فکر میکنی اون مسلمونه

  22. سمانه خانوم از من به شما نصیحت شما که ایرانی هستی و با تلوزیون ایرانی هم آشنا هستی و هروز تماشا میکنی بزا یک حرف محم بهت بگم(زنان ایرانی به ظاهرشون اهمیت میدن نه به اسلام این زن های ایرانی کسانی هستن که اسلام رو سر یک پارچه کردن و از اسلام سواستفاده میکنن و به خیال خام خودشون فکر کردن اگه پارچه روی سرشون باشه مسلمونن ولی زهی خیال باطل خدا در قرآن کریم فرموده (اسلام خود انسان است)نه اون چیزی که آدم باطرز فکرخودش میسازه پس ببین ما دونوع چیز در دنیا داریم اول ظاهر ودیگری درون (اگه درونت مسلمون باشه دنیا زیبا و رنگی میشه)(اما اگه خدایی نکرده ظاهرت مسلمون باشه دنیا زیبا نمیشه تویی که زیبا میشی)امیدوارم همه ما مسلمون باشیم نه ظاهرحفظ گر خدا به انسان تاکید کرده با ظاهرش کاری نداره

    1. شما به نوبه خودت سرت به باطن و درون خودت باشه، از طرف خودت دنیا رو زیباتر کن … با زنان مملکت کاری نداشته باش، اسم این کار هم غیبته، هم قضاوت

    1. سلام .به کجا داریم میریم ؟با کی داریم میریم؟ واقعا برای خودمون متأسفم که کشورمان وتاریخمان وعقایدمان ومهمتراز همه ملتمان به درجه ای رسیده که ایران وتاریخش را کاملا زیر سوال برده اند. ویا در این کامنت ها که خواندم از زنان ایرانی نوشته اند وازظاهروباطن وحجابشان نوشته اند خاستم بگم درکل دنیا هیچ کشوری به اندازه زنان ایران در رشادت و دلیری وجنگ آوری معروف نبوده اند و‌ همه شیرزن هستندمتاسفم که کسانی نظر داده اندکه طرزفکرودانششان درحداینه که میگن چون ترکیه فیلم اسلامی زیادتولیدمیکنه ازهمه مسلمانتره.یاگفتن حیف که زنان ترکیه روسری برسرنمیزنن ولی بازم اشکال ندارد ترکیه بهترین کشورمسلمانه.یا گفتن اینجاواین سایت مثل منبراست همینجابایداین چیزهاروبگیم که همه دیگه به فکرباطنشون باشند نه ظاهرشون.یا گفتن ما مسلمانها بایدانسان باشیم نه آدم ..وخیلی از این چرت پرتهای دیگه(البته عذرمیخام)ببینید این آدمها با این درک و شعور و این اندازه فهم و اطلاع داشتن از تاریخ وملت وکشورمان میان واین کامنت ها رو میزارن و جالبیش اینجاست بحث هم میکنن ومیخان نظرو عقیدشون رو هم به بقیه تحمیل کنن ..

  23. ودرزمن در رابطه با اون حرفی که زدی سمانه خانوم اگه من از طرف خودم دنیا رو زیباببینم و شما از طرف خودت دنیا رو زیبا ببینی آیا به نظرتو دنیا آباد میشه؟؟؟؟جوابت خیلی واضحه باید بگم خیر(انسانها باید از طرف هم دیگه دنیا رو زیباتر ببینن نه از طرف خودشون من که در این دنیا تنها نیستم بخوام دنیا رو از طرف خودم زیبا ببینم سمانه خانوم خدا انسان ها رو زیاد ساخت تا در کنار هم دیگه باشن نه از هم دور باشن و از طرف خودشون دنیا رو زیباتر ببینن (ما باید در کنار هم دیگه باشیم تا دنیا زیبا بشه و این اسلام رو به ارمغان میاره سمانه خانوم

  24. سلام .طرف صحبتم دوستانی هستن که سمانه خانم طرف صحبتشون باد و باسمانه خانم بحث و گفتگو میکردن ..خاستم بگم دوستان عزیز شما که دارید همش از اسلام میگید وتبلیغش رو میکنید اول تکلیفتو با خودت و دین ومذهبت و شخص مقابلت روشن کن بعد وارد این بحثاشو… دوست عزیز اولا من خودمم مسلمونم .ولی اول شما مشخص کن که این دینی رو که داری همش ازش دم میزنی رو شخصهای مخاطبت وکل کشور ایران و ترکیه رو که شما طوری به جای کل ملتهاشون حرف میزنی که انگار نماینده شون هستین .بله اول مشخص کن ببین اصلا این دین رو قبول دارن .ببین این قوانین وحکومتها رو قبول دارن؟بعد بیا در مورد دینت و اسلامت براشون تبلیغ و صحبت کن

  25. سلام .به کجا داریم میریم ؟با کی داریم میریم؟ واقعا برای خودمون متأسفم که کشورمان وتاریخمان وعقایدمان ومهمتراز همه ملتمان به درجه ای رسیده که ایران وتاریخش را کاملا زیر سوال برده اند. ویا در این کامنت ها که خواندم از زنان ایرانی نوشته اند وازظاهروباطن وحجابشان نوشته اند خاستم بگم درکل دنیا هیچ کشوری به اندازه زنان ایران در رشادت و دلیری وجنگ آوری معروف نبوده اند و‌ همه شیرزن هستندمتاسفم که کسانی نظر داده اندکه طرزفکرودانششان درحداینه که میگن چون ترکیه فیلم اسلامی زیادتولیدمیکنه ازهمه مسلمانتره.یاگفتن حیف که زنان ترکیه روسری برسرنمیزنن ولی بازم اشکال ندارد ترکیه بهترین کشورمسلمانه.یا گفتن اینجاواین سایت مثل منبراست همینجابایداین چیزهاروبگیم که همه دیگه به فکرباطنشون باشند نه ظاهرشون.یا گفتن ما مسلمانها بایدانسان باشیم نه آدم ..وخیلی از این چرت پرتهای دیگه(البته عذرمیخام)ببینید این آدمها با این درک و شعور و این اندازه فهم و اطلاع داشتن از تاریخ وملت وکشورمان میان واین کامنت ها رو میزارن و جالبیش اینجاست بحث هم میکنن ومیخان نظرو عقیدشون رو هم به بقیه تحمیل کنن ..

  26. سلام جناب من نمیدونم اسمت چیه ولی تمام حرفات به ظاهراشاره داره نه به باطن شما خودت نگاه کن اگه باطن یک آدم خوب باشه دنیا زیبا میشه ما باید از کسایی مثل (شمر)(عمر)درس عبرت بگیریم اونا ظاهرشون رو از ما بیشتر حفظ میکردن حتی نمازمیخوندن اما مسلمون نبودن سرامام حسین رو قطع کردن به مظلوم ها رحم نکردن اولن که خداگفته اگه میخوای مسلمون باشی اول از خودت شروع کن اصلن چیکاره ای چندمرده حلاجی آیا میتونی مسلمون باشی در زمن اسم مسلمون شدن به حجاب نیست به مهربونی انسان هاست آقای محترم شما باید از(شمر)و(عمر)درس عبرت بگیری اونا فقط ظاهرشون حفظ بود اماخودشون چی؟؟؟آیاخودشونم حفظ کرده بودن؟؟؟حجاب محم نیست محم باطن یک انسان است آقای محترم شما درکل داری همه چیزو از ظاهرحرف میزنی شما الان داری میگی کسی که حجاب داشته باشه مسلمونه کسی هم حجاب نداشته باشه مسلمون نیست اصلن خودت میفهمی داری چیمیگی؟؟؟اسلام رو با یک تیکه پارچه بردی زیرسوال خجالت بکش حیاکن خداانسانی که مهربون باشه رو دوست داره به ظاهرشم کاری نداره آقای محترم ما وقتی اسلام رو سریک تیکه پارچه کردیم و از اسلام سو استفاده میکنیم با(هارون)و(نمرود)چه فرقی داریم؟؟؟؟اونا علنی داشتن بت پرستی میکردن ما غیرعلنی داریم بت پرستی میکنیم آقای محترم شما الان خودت نگاه کن همه دارن توی کشور ایران ظاهرشون رو حفظ میکنن اما خودشون چی؟؟؟؟آیاخودشونم حفظ کردن؟؟؟؟حدف خدا از اسلام مهربونی و خوبی انسانها بود نگفت که ظاهرشون رو حفظ کنن خوبه شما الان توی یک کشوری داری زندگی میکنی که بهش میگن جمهوری اسلامی که در اصل جمهوری اسلامی نیست بلکه جمهوری بت پرستی ایران رو داره نشون میده حدف ایران هم اینه که به مردم ظاهرحفظ کردن رو یاد میده اما با خود انسان کاری ندارن مثلن اگه یک انسان قاتل باشه میگن اشکالی نداره شما فقط ظاهرتو حفظ کنی مسلمونی آیا به نظرتو این اسلامه؟؟؟؟آقای به ظاهرمحترم

  27. اگه قراره یک انسان مسلمون باشه به نماز و قرآن نیست آقای به ظاهرمحترم بلکه به وجود انسان هاست وجود انسان هاست که دنیا رو زیبا میکنه چون انسانه که زنده هست راه میره نفس میکشه غیر از یک موجود زنده کسی موجود غیرزنده نمیتونه بدی یا خوبی رو بیاره بلکه فقط موجود زنده میتونه خوبی یا بدی رو با اراده خودش به ارمغان بیاره به حجاب نمیگن مسلمون بلکه میگن حجاب پرست یا بت پرست ی نگاه به خودت بنداز اگه مثل هارون و نمرود شدی و ظاهرتو حفظ کردی برو خودتو حفظ کن نه ظاهرتو آقای به ظاهرمحترم تازه هارون و نمرود بت پرست بودن حواستو جمع کن شاید شما دین هارون و نمرود رو قبول کردی!!!

  28. حضرت محمد(ع) میفرماید(جایی که خوبی و مهربونی باشه ویا جایی که انسان ها در کنار هم دیگه باشن اونجا امت من خواهدبود و روح من در اونجاست اما جایی که به جای اسلام حجاب پرستی رو قبول کردن و فقط ظاهرشون رو حفظ میکنن و فکر کردن که الان امت اسلام رو قبول کردن در روز قیامت من شفاعت چنین افرادی رو نمیکنم بلکه شفاعت کسانی رو میکنم که به جای ظاهرشون با بدی وجودشون جنگیدن و مسلمون شدن)آقای به ظاهرمحترم اگه میدونی ظاهرت رو حفظ کردی از من به تو نصیحت نباش ازون دسته ازکسانی که در راه شمر بودن و مثل یک بوزینه جان دادن ازونا نباش مسلمون باش حدف خدا از مسلمونی خوبی انسان ها بود ما ظاهر رو قبول نکردیم اسلام رو قبول کردیم دوست خوب من و اسلام یعنی خوبی یعنی مهربانی وسلام دیگه حرف نزن عمل کن

  29. برادر حق من بزا یک چیزی رو بهت بگم (اسلام به ظاهرنیست به باطن انسان هاست که اگه به ظاهربود شمر هم ظاهرش حفظ میکرد و بنده ظاهربود)

  30. بعدشم اینجا کسی قرارنیست نظرشو به کسی تحمیل کنه شما به خودت نگاه کن که چه راهی رو انتخاب کردی اصلن کجایی و در چه راهی هستی؟؟؟اینو به خودت بگو دومن هرحرفی که خدا زده باشه رو من دارم میگم اینجا کسی نظرشوقرارنیست به کسی تحمیل کنه آقای به ظاهرمحترم

  31. ترکیه از لحاظ دینی شبیه وگرنه مابقی چیزا و اصل نژادشون مغوله و آذری ها و ترکمن های ایرانی نسلی کاملا متفاوت و با ارزشی عجیب بهتر و والاتر هستن اما این حرفو دوس ندارن و خودشونو میچسبونن به کشوری که زمان عثمانی و سلطان سلیم بدترین کشتار و توهین ها در حق همین آذری های ایران شد که آذری های ایرانم با رشادتی عجیب مقابله کردن و اون بودن اجداد شما ولی خود شما با یک سریال که پر از تحریف تاریخه خودتونو متاسفانه فروختین…🥲

    1. هرکشوری نژاد خودشو داره نژاد کشور(ایران)ایرانی تبار هستن البته نصفشون هم مغولی هستن چون ایلخانان بر ایران امروزی حکومت داشتند نژاد کشور (ترکیه)ترکمن تبار ایرانی و عثمانی هستن درکل کشور ترکیه توسط امپراطوری عثمانی بنا نهاده شد 99درصد کشور ترکیه رو اسلام اهل سنت یعنی اسلام سنی تشکیل داده و2درصدش هم مسیحیان و دیگر ادیان تشکیل دادن آقای داریوش در کل هرکشوری نژاد خودشو داره شما نمیتونی نژاد کشور مغولستان رو به کشور ترکیه نصبت بدی اسم این کار هم خیانته هم تهمت هم این که شما داری یک کشور اسلامی رو به یک کشور خارجی میفروشی با حرفایی که میزنی) کشورایی که در خاورمیانه هستن همشون اسلامی هستن در بینشون هم ترکیه داره اسلام رو همه جای دنیا رواج میده شما نباید بخاطر تحریفی که ترکیه انجام میده بگی دروغه بلکه باید به ترکیه افتخارکنی که داره یک سریال اسلامی رو تحریف میکنه متسفانه شعور شما همینه داریوش جان من هم دیگه حرفی برای گفتن ندارم

  32. جناب داریوش ترکیه تاریخی رو تحریف نمیکنه اگه اینجوریه پس الان ایران هم باید توی سریال مختار تحریف کرده باشه سعی نکن کشور دیگه رو خراب کنی تا کشوری که توش زندگی میکنی رو بالا بکشی داریوش عزیز بعدشم ترکیه نژاد اصلیش ترکمن هستن و برای اسلام جان خودشونو فدا میکنن داریوش جان ترکیه مال ایران بود چطور به خودت اجازه میدی درباره ترکیه بی احترامی بکنی یعنی الان ایران تاریخی رو تحریف نمیکنه ؟؟؟ترکیه داره تحریف میکنه؟؟؟واقعن برات متسفم ترکیه تمام سریال هاشو براساس واقعیت درست میکنه ویک کشوراسلامیه در ترکیه صدای اذان شنیده میشه در تمام شهرهاش همین طوریه و صدای اذان هست ترکیه در فیلمی تحریف نکرده ترکیه براساس واقعیت درست میکنه شماهم که مسلمونی باید این چیزارو بهتر از من بدونی نه اینکه من بیام بهت بگم مشخصه که شما مسلمون نیستی ترکیه هیچ تاریخی رو تحریف نکرده ترکیه داره اسلام رو زنده میکنه شماییکه فقط به یک روسری اهمیت میدی وبهش میگی اسلام اما ترکیه باطنش رو حفظ کرده

  33. هدف شما فقط اینه که ترکیه رو خراب کنید تا کشورخودت رو بالا ببری داریوش جان از نظرشما ترکیه تاریخش رو تحریف میکنه اما ایران تاریخی رو تحریف نکرده واقعن متسفم برای شعورت نژاداصلی ترکیه از عثمانی ها به ارث رسیده و همین طورهم خواد بود ترکیه سعی داره اسلام رو زنده کنه چون خودش اسلامیه شما یک مسلمان حسودی داریوش عزیز

  34. ما بجای اینکه دست در دست هم بدیم تا کشورای اسلامی رو زنده نگه داریم اما متسفانه دست در دست هم دادیم تا کشورای اسلامی رو نابودکنیم تا کشورخودمون رو بالا ببریم متسفم برای شعورت داریوش به ظاهرمحترم نژاد ترکیه و ایران یکی هستن اما ترکیه بر خلاف ایران باطنش رو حفظ کرده که این سخن پیامبر حضرت(محمد)است

  35. منی که موافق ترکیه هستم خیلی خوب میدونم که ترکیه با ایران یکی هستن ترکیه سعی داره اسلام رو زنده کنه شمایی که مخالف اسلام و ترکیه هستی بایدم همین حرف رو بزنی داریوش بجای اینکه یک کشوری رو خراب کنی سعی کن تشویقش کنی تشویقش کن تا هم خودت آرام بشی و هم روحت وهم از یک کشور اسلامی مثل ترکیه دفاع کردی بجای اینکه غیبت ترکیه رو بکنی از فیلم هایی که ترکیه میسازه ازشون درس بگیز نگو تاریخی رو تحریف کرده ترکیه داره اسلام رو بزرگ میکنه که این کارش بی نظیره من افتخار میکنم درزمن من اطلاعات کافی درباره ترکیه دارم شما که اطلاع نداری برو ترکیه وبا چشمای خودت ببین ولی واقعن متسفم برای بیشعوریت که یک کشور اسلامی رو باحرفات خراب میکنی امثال تو زیاد هستن که بخوان یک کشوری رو از روی حسودی باحرفاشون خراب کنن یک مسلمان هیچ وقت حسود نیست بلکه افتخارمیکنه که چنین کشور اسلامی هست که اسلام رو بزرگ و زنده کنه ودر تمام جهان معرفیش کنه چون که خودش مسلمونه کافرنیست که بخواد پشت سرش غیبت کنه داریوش جان متسفانه امثال تو سعی در خرابی یک کشور اسلامی دارن چون مسلمان نیستن

  36. کسی خودشو نفروخته من دارم از یک کشور اسلامی حمایت میکنم مثل تو نیستم که یک کشور اسلامی رو خراب کنم تا کشورخودمو بالا بکشم کشورای اسلامی هم از یک نسل و خون هستن و در بینشون ترکیه هم داره اسلام رو بزرگ میکنه شما اگه میخوای اسلام و اسلامی بودنت درخطرنباشه از کشورای اسلامی حمایت کن برای اسلامی بودنت دارم میگم درواقع شما داری اسلام رو مثل یک پول میفروشی داریوش به ظاهرمحترم

  37. داریوش جان ایلخانان و سلجوقیان در ایران امروزی حکومت داشتند نصف نژاد ایران مغولی است نژاد اصلی ترکیه ترکمن های ایرانی و عثمانی هستن اگه شما دقت کرده باشی پرچم ترکیه از پرچم عثمانی ها است شما داری نژاد کشور مغولستان رو به ترکیه نصبت میدی واقعن متسفم با این اطلاعات غلطی که داری ای خدا یک مشت مسلمان بی ریشه و بی اطلاع مثل داریوش میان از خودشون نظرمیدن وبه خیال خام خودشون فکر کردن که از همه برترن ودر زمن زبان رسمی ترکیه امروزی هم از زبان ترکمن های اغوز است کشورایی که در خاورمیانه هستن همشون اسلامی هستن وظیفه ما اینه که از کشورای اسلامی حمایت کنیم چون خودمون مسلمونیم ودر خاورمیانه هستیم امیدوارم خدا شما رو واقعن مسلمون کنه داریوش

  38. دین رسمی ما اسلام است چرانباید اسلام رو تحریف کنیم؟؟؟؟ برای شعوری که دارین متسفم یعنی متسفم که شما مسلمون باشید

  39. برادر عزیز اتفاقن من تمام تاریخ رو مطالعه کردم این شما هستید که یک تاریخ جعلی و بی هویت رو مطالعه کردید و به خودتون هم میگید استاد !!!

    1. مشکل اینه که مردم ترکیه با این وجود که ظاهرشون چندان حفظ نیست اما به شدت به اسلام و دین اسلام وفادارن و مسلمانان واقعی هستن و دین اسلام رو همه جا معرفی میکنن و حتا خود(قاره اروپا) هم دین اسلام رو معرفی میکنن ) ما مثل (شرلوک هومز) فقط یک نتیجه میتونیم بگیریم . اون هم اینکه به قلب اسلام توجه داشته باشیم نه ظاهرش که یک روسری بی ارزش بیش نیست و سودی برای ما نداره . آنچه محم است قلب اسلام است. یک روسری هرگز و هرگز سودی برای ما نداشته که اسمش رو میزاریم اسلام. همانطور که ما میدونیم پوست گردو خوردنی نیست که پوست همون ظاهر گردو میشه که میندازیمش دور. اما داخل گردو قابل خوردن هست و میخوریمش. که داخلش همان اسلام است. ما نباید مثل پوست گردو باشیم .بلکه باید مثل داخل گردو باشیم تا قابل خوردن باشیم. اینو بدونید برادران و خواهران تنی و حق. ظاهر انسان ها اهمیت زیادی نداره و محم نیست. محم زیبارویی و پاک دامنی ماست که مارو به بهشت میرسونه. این که چقدر انسان ها پاکی هستیم و همه از ما به نیکی یاد کنن.به عنوان مثال: طرف یک روسری روی سرش است و از جلوی تو رد میشود و میبینه که تو گرفتاری اما سمتت نمیاد و دستت رو نمیگیره. و به عنوان مثال: طرف روسری روی سرش نیست وقتی میبینه که تو گرفتاری میاد دستت رو میگیره و از زمین بلندت میکنه و تو رو نجات میده و منجی تو میشه و تورو از بدبختی نجات میده و توهم براش دعامیکنی و میگی(خدایا این جوان رو عاقبت بخیر کن) پس ببینید خواهران و برادران تنی و حق اون چیزی که محمه زیبارویی و پاک دامنی ماست

  40. برادر عزیز خب من هم همین رو دارم میگم مگه بحث من سر چی بود؟؟ ترکمن ها قدمتشون7هزارساله است که کشورهایی نظیر(ترکیه)(بیله جیک)(بورسا)(قونیه)(شام)(فلسطین)(چین)ونه تنها این چیند کشور رو فتح کردن بلکه به کل (قاره اروپا) هم مسلط شدن . اسم قبلی (ترکیه) قسطنطنیه بود که بعد از اینکه ترکمن ها با پشتوانه شاه سلجوقی ایران قسطنطنیه رو فتح کردن اسمش رو (ترکیه) گذاشتن که معنیش همون ترکمن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *