نقد و بررسی فیلم Pathaan با بازی شاهرخ خان

نقد و بررسی فیلم Pathaan با بازی شاهرخ خان یکی از بررسی هایی است که بسیاری از طرفداران فیلم‌های هندی بدنبالش هستند.

پاتان یک فیلم اکشن و دلهره‌آور هندی زبان به کارگردانی سیدهارت آناند با بازی شاهرخ خان، دیپیکا پادوکونه و جان آبراهام است. این فیلم در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳، مصادف با آخر هفته روز جمهوری هند، همراه با نسخه‌های دوبله شده به زبان تامیلی و تلوگو در هند منتشر شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم هندی پاتان (Pathaan 2023)

دانلود رایگان و بدون سانسور فیلم هندی پاتان (Pathaan 2023)

نقد و بررسی فیلم Pathaan با بازی شاهرخ خان

نقد فیلم Pathaan, تحلیل فیلم پاتان
نقد فیلم Pathaan, تحلیل فیلم پاتان

این اولین فیلم شاهرخ خان پس از چهار سال دوری از سینما است.

پاتان اولین اکران بزرگ بالیوودی سال 2023 است که یکی از وابسته‌ترین ستاره‌های سینمای هند در آن بازی می‌کند. چند فیلم اخیر او از کاملاً معمولی تا کاملاً افتضاح را شامل می‌شود؛ قطعا این فیلم برای شاهرخ خان و به طور کلی سینمای هند سود زیادی داشته است.

ساختار روایی آخرین فیلم شاهرخ خان به خانه‌های بزرگی که زمانی ثروتمندان را در خود جای داده بودند، می‌پردازد. اکنون این خانه‌ها، خانه‌های خطرناک‌ترین جنایتکاران شهر هستند. یک پلیس مخفی و یک مجرم سابقه دار به همراه چند تن دیگر، رئیس باند مواد مخدری را که پدرش را به قتل رسانده به زیر می‌کشند.

مقدار زیادی از بودجه برای جلوه‌های بصری صرف شده است. راستش را بخواهید، شاید برای برخی بیننده‌ها این سوال بوجود بیاید که آیا اینهمه جلوه‌های ویژه‌ی بی جهت و بی اهمیت با موضوع فیلم لازم بود؟ نماها و سکانس‌های بسیار زیادی وجود دارد که در طول ساختار دراماتیک فیلم مضحک هستند مانند صحنه جت پک و صحنه رودخانه یخ زده.

از طرفی شخصیت‌های فرعی Pathaan همچون مترسک می‌آیند و می‌روند، بدون هیچ‌گونه شخصیت‌پردازی درست حسابی و منطقیی.

یک فیلم اکشن زمانی یک فیلم اکشن خوب می‌شود که اکشن فیلمنامه همراه با طنز آگاهانه توسط نویسنده در کنار مسائل عاطفی درهم آمیخته شوند. پاتان در همه‌ی بخش‌ها شکست می‌خورد.

نقد فیلم Pathaan, تحلیل فیلم پاتان
نقد فیلم Pathaan, تحلیل فیلم پاتان

اگر در این فیلم شاهرخ خان نبود حتی لحظه‌ای فیلم را نمی‌شد دید.

شاید جالب باشد برایتان که فیلمبرداری فیلم در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ در بمبئی آغاز شد. در ژانویه ۲۰۲۱، فیلمبرداری به دبی منتقل شد. برخی از سکانس‌های اکشن اصلی از جمله یک سکانس تعقیب و گریز طولانی در همان برنامه فیلمبرداری شدند.

در ۱۲ آوریل ۲۰۲۱، پس از مثبت شدن آزمایش کووید ۱۹ برخی از اعضای فیلم، برنامه‌های بعدی فیلم به تعویق افتاد. فیلمبرداری در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ از سر گرفته شد. بعدها، در جولای ۲۰۲۱، برنامه دیگری از فیلم آغاز شد. در فوریه ۲۰۲۲، تولید برای فیلمبرداری سکانس‌های اکشن از جمله خان، پادوکن و آبراهام به اسپانیا نقل مکان کرد.

سپس فیلمبرداری در مایورکا و کادیز انجام شد. برنامه اسپانیا در مارس ۲۰۲۲ تکمیل شد و برنامه بمبئی در استودیو یاش راج در حین پایان فیلم تکمیل شد. در اکتبر ۲۰۲۲، فیلمبرداری مجدد و صحنه‌های اضافی تکمیل شد. این فیلم در چندین مکان در سراسر هند، افغانستان، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، روسیه، ایتالیا و فرانسه فیلمبرداری شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی فیلم Pathaan سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


4 thoughts on “نقد و بررسی فیلم Pathaan با بازی شاهرخ خان

  1. تحلیل بشدت آبکی و بی معنا و کوتاه ! حالا اگر یه فیلم هالیوودی بود که بازیگر فقط داخلش راه می‌رفت ، سیصد سطر تحلیل فنی میشد!! نصف جزئیات فیلم که همه جا پخش کردن ، همونارو فقط اومدید نوشتید! این فیلم یه اکشن پر زرق و برقه، یعنی چی شاهرخ اگر نبود نمیشد دید؟! همون حضور جان ابراهام برای اکشن کافیه..کار به بقیه فیلماش ندارم فقط سری به اکشن فیلم راکی خوش تیپه ۲۰۱۶ بزنید متوجه میشید چه خبره! اگر میخواید تحلیل کنید از اصالت فیلم های هند اول تحقیق کنید نه به چهارتا سکانس!

  2. اقا من دیدم کیفیت پرده ایه هست اصن نگاه نگردم نود درصد جذابیت فیلم ب کیفیتش هست حالامیدونید کی با کیفیت اصلی توزیع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *