10 دیالوگ عمیق از کمدی ترین شخصیت های سینما

بسیاری از دیالوگ‌های کاراکترهای طنز در فیلم‌های کمدی مخاطب را به فکر فرو می‌برند. برای آشنایی با بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی همراه ما باشید.

گاهی اوقات، همانطور که در این نقل قول‌ها نشان داده شده است، خنده‌دارترین شخصیت‌ها و کمدین‌های صنعت سینما می‌توانند منبع غیرمنتظره‌ای از خرد باشند. فیلم‌هایی مانند وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent) و فیلم باب برگرز (The Bob’s Burgers) که هر دو در سال 2022 اکران شدند، نشان داده‌اند که صنعت هنوز می‌داند که چگونه طلای کمدی را به طور منظم تولید کند.

با این حال، به همان اندازه که این فیلم‌ها و سازندگان عاشق خنداندن تماشاگران هستند، جنبه عمیق‌تری برای این رسانه وجود دارد که به کاوش بیشتر نیاز دارد. با اینکه در دوره جدید اکثر آثار طنز بسیار ساده انگارانه ساخته می‌شوند، اما ژانر کمدی یکی از مهم‌ترین دسته‌های فیلم و سریال برای انتقال مفاهیم است. در ادامه فلسفی ترین دیالوگ ها در فیلم های کمدی برای شما فهرست شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

اسامی فیلم‌هایی که عمیق ترین دیالوگ کمدین ها در آن مطرح می‌شوند:

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
عمیق ترین دیالوگ کمدین ها

دیالوگ های مفهومی کمدی ترین شخصیت ها می‌توانند مفاهیم زندگی، باورهای دینی، فعالیت‌های سیاسی و … را زیر سوال ببرند و خیلی زیرکانه انتقاد شان را منتقل کنند. مخاطب با زیرکی و دقت در دیالوگ‌ها می‌تواند نکته نویسنده و کارگردان را دریابد.

گاهی اوقات تاثیر دیالوگ های به یاد ماندنی کاراکترهای کمدی بسیار بیشتر از دیالوگ‌هایی است که در دیگر فیلم‌ها همچون فیلم‌های فلسفی مطرح می‌شوند. بازیگر طنزی بازیگر موفق محسوب می‌شود که دید بهتری نسبت به مسائل روز، جامعه و شناخت بیشتری نسبت به انسان‌ها داشته باشد. با برخی از عمیق ترین دیالوگ کمدین ها در ادامه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن‌های 2023

بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما

The Lion King (1994)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
فلسفی ترین دیالوگ ها در فیلم های کمدی

کاراکتر تیمون در فیلم شیر شاه:

“وقتی دنیا به شما پشت می‌کند، شما هم به دنیا پشت می‌کنید.”

شیر شاه یکی از بزرگترین موفقیت‌های دهه 90 بود. تیمون و پومبا دو تا از نمادین‌ترین دوتایی کمدی دیزنی هستند. اما علیرغم طبیعت آرام و سستشان، لحظات عمیق خود را دارند. اولین نصیحت تیمون به سیمبا در واقع یکی از کاربردی‌ترین توصیه‌ها در فیلم است که با زبان عامیانه‌اش بیان می‌کند: رها کردن دغدغه‌ها و امور دنیوی قطعاً یک عمل صلح آمیز است.

Frozen (2015)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
دیالوگ های مفهومی کمدی ترین شخصیت ها

کاراکتر اولاف در انیمیشن منجمد:

“برخی افراد ارزش ذوب شدن را دارند.”

مانند تیمون، اولاف شاید یکی از کم‌محتمل‌ترین چشمه‌های خرد در میان بسیاری از همراهان دیزنی باشد. علیرغم طبیعت کودکانه‌اش، دیالوگ او جنبه شگفت آور و بالغ آدم برفی را با عشق بسیارش نشان می‌دهد.

“برخی افراد ارزش ذوب شدن را دارند” یک جمله بسیار فداکارانه است، نه فقط از نظر دوستی یا عشق، بلکه در معنای بزرگتر! اولویت قرار دادن دیگران بر خود عملاً یک فضیلت است و اولاف آن را به معنای واقعی با یک دیالوگ ثابت می‌کند.

Deadpool (2016)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
دیالوگ های به یاد ماندنی کاراکترهای کمدی

کاراکتر ددپول در فیلم ددپول:

“زندگی محموعه بی پایانی از تراژدی هاست که شادی‌ها همچون پیام بازرگانی تنها سهم کوتاهی از آن دارند.”

مارول خانه انبوهی از شخصیت‌های خردمند از The Ancient One تا The Watcher است، اما از بین همه قهرمانان، انتقام‌جویان و متا انسان‌ها، ددپول احتمالا یکی از آخرین افرادی است که انتظار می‌رود به معنای سنتی عاقل باشد.

دیالوگ‌های طعنه‌آمیز ددپول در واقع با دوزی از حقیقت همراه است. ددپول بهتر از هر کسی می‌داند که زندگی می‌تواند یک نابودی مطلق باشد، اما این بدان معنا نیست که آن لحظات زودگذر شادی را نادیده گرفت.

The Great Dictator (1940)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

کاراکتر چارلی چاپلین در فیلم دیکتاتور بزرگ:

“بیشتر فکر می‌کنیم و کمتر احساس می‌کنیم”

چارلی چاپلین یک اسطوره کمدی است که همیشه به خاطر شوخ طبعی‌اش در یادها باقی خواهد ماند. دیکتاتور بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نبود، اما شاید یکی از جدی‌ترین آثار در کارنامه این بازیگر نیز باشد. فیلمی که آشکارا قدرت‌های محور جنگ جهانی دوم را به سخره می‌گرفت، با یکی از تکان‌دهنده‌ترین مونولوگ‌های تاریخ سینما همراه شد.

در این فیلم، چاپلین نقش یک آرایشگر یهودی را بازی می‌کند که در نهایت جای خود را با یک دیکتاتور شرور عوض می‌کند. در اوج صعود خود به قدرت، آرایشگر از این پلت فرم برای خطاب به جهان و ترغیب آنها به دوری از جنگ و به سوی صلح استفاده می‌کند.

متن کامل این قسمت از سخنرانی چاپلین:

می‌توانستیم آزاد و فرهمند زندگی کنیم. اما راه و روش زندگی را فراموش کردیم. حرص و زیاده خواهی، ذهن انسان‌ها را مسموم کرده … و زمین را با نفرت مرز بندی کرده …و ما را به بدبختی و خونریزی انداخته. سرعت فاصله‌ها را کوتاه کرده اما ما را زندانی کرده است. ماشین فراوانی را ارمغان می‌آورد، اما ما را نیازمندتر کرده است.
دانش باعث شده که وجود خوبی‌ها در دیگران را فراموش کنیم. هوشمان را در راه خصومت و بدی به کار بریم. بیشتر فکر می‌کنیم و کمتر احساس می‌کنیم. آنچه امروز به آن نیاز داریم انسانیت است نه ماشین. بیشتر به مهربانی و محبت نیاز داریم تا هوش و زیرکی!

Winnie The Pooh

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

وینی پو:

“بعضی از مردم بیش از حد اهمیت می‌دهند. فکر می‌کنم اسم این عشق باشد.”

وینی پو بارها و بارها ثابت کرده است که به طرز فریبنده‌ای عاقل است. ده‌ها ده‌ها نقل قول از تمام فیلم‌های پو وجود دارد که قابل توجه هستند، اما اغلب اوقات بهترین کار او ساده‌ترین کار او است. پو تجسم آن شگفتی کودکانه است و فلسفه عشق او به قدری ناب و ساده است که پیچیدگی‌های بی‌مورد موضوع را از بین می‌برد.

Lilo & Stitch (2002)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

کاراکتر استیچ در لیلو و استیچ:

“اوهانا یعنی خانواده، خانواده یعنی هیچ کس پشت سر نماند یا فراموش نشود.”

یک دختر جوان و بدون پدر و مادر یک سگ را از پوند محلی به فرزندی قبول می‌کند، کاملاً غافل از اینکه استیچ یک آزمایش علمی خطرناک است که به زمین پناه گرفته و اکنون از خالق خود و کسانی که آن را یک تهدید می‌دانند پنهان شده است.

با توجه به اینکه استیچ عملا موجودی دوست داشتنی نیست و در حال تکرار درسی است که از دوستش لیلو آموخته، اهمیت دیالوگ آن بیشتر می‌شود. چه یک خانواده طبیعی داشته باشی، و چه یک خانواده پیدا کرده باشی، نباید آن‌ها را فراموش کنی یا تنها بگذاری!

The Pirates Of The Caribbean: The Curse Of The Black Pearl (2003)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

کاراکتر کاپیتان جک اسپارو در فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه:

“تمامی گنج‌ها نقره و طلا نیستند رفیق!”

کاپیتان جک اسپارو که توسط برخی به عنوان شوخی بندر تورتوگا شناخته می‌شود، یکی از بامزه‌ترین و نمادین‌ترین دزدان دریایی است که تاکنون در دریای کارائیب قایقرانی کرده است. کاپیتان جک در حالی که بیشتر به خاطر عشقش به رام، شیطنت‌های متقلب و حس شوخ‌طبعی پیچیده‌اش مشهور است، به‌طور استثنایی شوخ‌طبع و تندخو است.

کاپیتان جک با اشاره به عشق ویل به الیزابت، به دوستش یادآوری می‌کند که چیزهای مهم‌تری در دنیا وجود دارد که باید روی آنها وسواس داشت. برخلاف خدمه باربوسا از طلای آزتک دزدان دریایی نفرین شده، گنج ویل چیزی بسیار ارزشمندتر است.

Willy Wonka & The Chocolate Factory (1971)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

کاراکتر ویلی ونکا در فیلم کارخانه شکلات سازی:

“گاه و بی‌گاه عاقل‌ترین افراد از چیزهای مزخرف لذت می‌برند.”

ویلی ونکا یک شخصیت کنجکاو است. گاهی اوقات، تشخیص اینکه این کاراکتر خوب است یا آیا واقعاً خطرناک است، دشوار است. او قطعاً عجیب‌ترین و شوخ‌ترین شخصیت در فیلم Willy Wonka & the Chocolate Factory است که دیالوگ‌های به یاد ماندنی دارد.

این دیالوگ یادآور این است که زندگی را آنقدر جدی نگیرید. این عبارت همچنین می‌تواند به عنوان باز نگه داشتن ذهن تفسیر شود، زیرا یک رفتار جدی می‌تواند تجربه شگفت انگیزترین کارخانه شکلات جهان را تضعیف کند و باید گاهی از روش‌هایی که به نظر مزخرف می‌آیند استفاده کنیم.

The Guardians Of The Galaxy (2014)

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

کاراکتر راکون در فیلم نگهبانان کهکشان:

“هیچ چیز مثل من نیست، جز من!”

Rocket Raccoon مغز و طنز پشت نگهبانان کهکشان است و او این را می‌داند. پشت اسلحه‌ها یک دلاور و شجاع زندگی می‌کند که شخصیتی دوست داشتنی است. بخشی از جذابیت منحصربه‌فرد راکت، طبیعت خودسر دوست‌داشتنی اوست.

راکت این دیالوگ را در حالی که تیم به داخل کوره راهپیمایی می‌کند، می‌گوید. در این یک خط، بینندگان هر آنچه را که باید در مورد شخصیت او بدانند در بر می‌گیرند. او جسور است، شوخ است و به راحتی پایین نمی‌آید. به طور خلاصه می‌توان نام موشک را برای او انتخاب کرد.

(1993) Mrs. Doubtfire

بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی
بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی

خانم خانم دوبت فایر:

“اما اگر عشق وجود داشته باشد عزیزم، اینها پیوندهایی هستند که به هم می‌پیوندند و برای همیشه خانواده‌ای در قلبت خواهی داشت.”

از میان تمام بازیگران هالیوود، رابین ویلیامز شاید بزرگترین مجموعه نقش‌های کمدی را ایفا کرده است. ویلیامز از شخصیت‌های شوخ و غریب گرفته تا انیمیشن‌های بیش از حد متحرک، بازی خود را با شخصیت‌های وحشی و حواس پرت و… هماهنگ می‌کند. اما او نیز از جنبه جدی خود بی بهره نمانده است.

خانم Doubtfire/Daniel Hillard یک نقش دوگانه نمادین در کارنامه او بود و یکی از صمیمانه‌ترین دیالوگ‌ها را به همراه داشت که به افزایش شهرت این بازیگر کمک کرد. فیلم درباره پدری دوست داشتنی است که برای دیدن فرزندانش مجبور است خود را به شکل یک زن سالخورده بریتانیایی دربیاورد. ممکن است روی کاغذ مضحک به نظر برسد، اما پیام پایانی تکان‌دهنده‌ای نه تنها به فرزندان طلاق، بلکه به همه کودکان در همه خانواده‌ها از هر طبقه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ شخصیت های کمدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *