نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023 ؛ زندانی ترین فیلم سال 2023

فیلم Nefarious ، یکی از بهترین و موردانتظارترین فیلم‌های سال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023 خواهیم پرداخت.

بدجنس، یک فیلم ترسناک مستقل مسیحی آمریکایی محصول 2023 به نویسندگی و کارگردانی چاک کنزلمن و کری سولومون است که بر اساس رمان استیو دیس در سال 2016، به اسم توطئه شیطانی، ساخته شده است و این فیلم توانست در کمترین زمان ممکن در نقد فیلم Nefarious معمولی ظاهر بشود.

جردن بلفی، در این فیلم نقش یک روانشناس را بازی می‌کند که باید تعیین کند که آیا یک فرد محکوم به اعدام در حال جعل کردن مالکیت شیطانی خود است یا خیر. این فیلم در 14 اپریل 2023 اکران شد.

فیلمبرداری اصلی در اوکلاهما سیتی در اواخر سال 2021 انجام شد. فیلم Nefarious در 14 اپریل 2023 اکران شد. این فیلم در آخر هفته افتتاحیه خود از 933 سینما 1.3 میلیون دلار فروخت و در رده دهم باکس آفیس قرار گرفت.

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023

تحلیل فیلم سینمایی بدجنس

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023
نقد فیلم Nefarious

بررسی Nefarious در وب‌سایت راتن تومتوز با جمع‌آوری نقد، 33 درصد از نظرات 15 منتقد، با میانگین امتیاز 4/10 مثبت واقع شد. تماشاگرانی که توسط CinemaScore مورد تحلیل فیلم سینمایی بدجنس قرار گرفتند به فیلم نمره متوسط ​​”B+” در مقیاس A+ تا F دادند، در حالی که آنهایی که توسط PostTrak شرکت کردند 69٪ نمره مثبت به آن دادند و 61٪ گفتند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند.

بیل گودی کونتز از آریزونا ریپابلیک دو ستاره از پنج ستاره احتمالی را به فیلم داد و اظهار داشت که این فیلم فاقد ظرافت است و دیدگاه‌های بیان شده از شیطان صرفاً سخنوری برای سازندگان فیلم است. بیل نیوکات از ستردی ایونینگ پست درباره این فیلم گفت:

شاید بدجنس فیلمسازی عالی نباشد، اما فیلمسازی با اعتماد به نفس است، و گاهی اوقات می‌تواند شما را دقیقاً به جایی که می‌خواهید برساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره فیلم

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023
تحلیل فیلم سینمایی بدجنس

در یک ندامتگاه ایالتی، دکتر جیمز مارتین روانشناس اجتماعی از راه می‌رسد تا از یک قاتل زنجیره‌ای بدنام و محکوم به اعدام به نام ادوارد بازجویی کند. قبل از ملاقات با ادوارد، مارتین به سرپرست، ماس فاش می‌کند که او را برای پر کردن جای دکتر استوارت، که بازدیدکننده همیشگی ادوارد برای این عمل بود، آورده‌اند.

استوارت شب قبل در اثر خودکشی جان باخت و باعث شد مارتین جایگزین او شود. ادوارد قرار است در همان روز بر اثر برق گرفتگی بمیرد و ماس به مارتین توضیح می‌دهد که سرنوشت ادوارد به تشخیص مارتین بستگی دارد. اگر مارتین استنباط کند که ادوارد عاقل است، اعدام خواهد شد، اما اگر مارتین او را دیوانه با اختلال چند شخصیتی، همانطور که استوارت معتقد بود، اعلام کند، ادوارد نجات خواهد یافت.

از بازیگران این فیلم، می‌توان از شان پاتریک فلانری در نقش نفاریوس، جردن بلفی در نقش دکتر جیمز مارتین، تام اومر در نقش سرپرست ماس، اریک هانسون در نقش دستیار نگهبان اندرسون جیمز، هیلی جونیور به عنوان نگهبان دروازه، استلیو ساوانته در نقش کارآگاه روسو، مائورا کورسینی در نقش ملانی کارتر، کامرون آرنت در نقش امین استایلز، رابرت پیترز در نقش دکتر استوارت، جارت لمستر در نقش افسر ویلسون، دانیل مارتین برکی در نقش پدر لویی، و سارا هرناندز در نقش سرجوخه مندز تینا تونر در نقش رنه نام برد.

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023
بررسی Nefarious

این فیلم، در مورد مضامین مذهبی و حضور گلن بک در موارد مذهبی یا غیر مذهبی را توضیح می‌دهد. مردم از مضامین مذهبی و اجتماعی در Exorcist لذت بردند و می‌توان گفت که این فیلم نیز می‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد.

این فیلم به همان اندازه که ناراحت کننده است، به همان اندازه نیز در مقایسه جنسی یا خشونت بی دلیل به راحتی قابل رقابت است. در این فیلم، یک حس شوم از شر خالص وجود دارد که با آن روبرو می‌شوید و یک نبرد در حال انجام را سپری می‌کنید.

این فیلم بر جلوه‌های ویژه تکیه نمی‌کند، بلکه صرفاً بر نویسندگی و بازی بازیگران تکیه دارد. شان پاتریک فلانری به راحتی بهترین عملکرد دوران حرفه‌ای خود را ارائه می‌دهد. چندین سکانس در این فیلم وجود دارد که از تأثیرگذارترین سکانس‌هایی است که تا به حال دیده‌اید و باعث می‌شود که واقعاً مواضع و ایمان خود را به خوبی زیر سؤال ببرید.

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023

اگر انسان احساساتی هستید و به همین دلیل قصد دیدن این فیلم را دارید، غرق در احساسات عمیق داستان فیلم می‌شوید که برای آن آمادگی ندارید. این فیلم از نظر الهیات صحیح و مطابق با ایمان شماست. باورنکردنی‌ترین چیزی که می‌توانید در فیلم ببنید این است که احساس شفقت، همدردی، همدلی و قلب پاکی را در پایان فیلم خواهید داشت که برای یک قاتل زنجیره‌ای در شرف مرگ و تحقیر و خشم شیطان خالص از همان سریال است.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023
نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023

این فیلم چندی پیش اکران شد و نظرات زیادی را در برخی از وبسایت‌ها توسط منتقدین دریافت کرد که در ادامه چند نمونه از نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023 را خواهید خواند. در ابتدا، منتقد سایت boundingintocomics در رابطه با این فیلم گفت:

به ندرت می‌توان یک فیلم مسیحی یا حتی یک موعظه مسیحی مدرن را دید که موضوع گناه را پوشش دهد. هر زمان که کسی به بدی‌هایی که هر روز دنیای ما را می‌خورند را بازتاب می‌کند، مردم در مواجهه با عناوین تعریف شده از درست و نادرست احساس ناراحتی می‌کنند.

این منتقد اعلام کرد که این فیلم نه تنها با پس‌زمینه‌ی قوی مسیحی‌اش متمایز است، بلکه از سبک فیلم‌های ترسناک Blum House درباره تصویری کلیشه‌ای از شیاطین با توطئه‌های متوسط ​​که توسط بازیگران ارزان‌قیمت برجسته شده‌اند، دوری می‌کند که منجر به ۹۰ دقیقه جامپ‌اس‌کریس می‌شود. این ژانر به قدری فرموله شده است که مخاطبان به دلیل تکراری بودنش حتی نسبت به آن واکنشی نشان نمی‌دهند.

روزنامه christiananswers نیز در رابطه با این فیلم اظهار داشت که این اثر از نظر کتاب مقدس در به تصویر کشیدن شر چیست و چگونه جهان نسبت به آن بی‌تفاوت شده است، آن را می‌پذیرد و حتی آن را جشن می‌گیرد و ما را با اخلاقی موقت و خودساخته در ادای دین به خدای خود رها می‌کند.

deadtalknews نیز گفت:

Nefarious یک ضربان قلب ثابت است که در نهایت منجر به یک سنبله می‌شود. این پیام اخلاقی بحث برانگیز خود را در مورد انسانیت از طریق رویکردی مینیمالیستی هدایت می‌کند و توسط اجرای شان پاتریک فلانری و جردن بلفی انجام می‌شود.

در آخر روزنامه rogersmovienation فیلم بدجنس را یک بحث ساده دو دستی درباره یک بحث روانشناختی الهیاتی بین یک قاتل دسته جمعی محکوم خواند که می‌گوید توسط یک شیطان تسخیر شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Nefarious 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *