نقد فیلم The Little Mermaid ؛ جدیدترین اثر راب مارشال

در این مطلب می‌خواهیم به نقد فیلم The Little Mermaid بپردازیم. پس در ادامه نوشتار نقد فیلم پری دریایی کوچک همراه ما بمانید.

در سال 1989، دیزنی انیمیشن کلاسیکی را منتشر کرد که قلب‌ها و تصورات نسل‌ها را تسخیر کرده است: “پری دریایی کوچک”. اکنون، پس از گذشت بیش از سه دهه، داستان محبوب برای نسل جدید در یک اقتباس لایو اکشن که در سال 2023 وارد سینماها شد، دوباره ساخته شده است.

The Little Mermaid 2023 وعده می‌دهد که یک از نظر بصری عالی باشد، با جلوه‌های ویژه پیشرفته که دنیای زیر آب را مانند قبل زنده می‌کند. در این فیلم هالی بیلی در نقش آریل، پری دریایی کنجکاو و ماجراجو که مشتاق کشف جهان بالای دریا است، بازی می‌کند. پری دریایی کوچولو 2023 با چنین ترکیب ستاره‌ای و داستانی دوست‌داشتنی در هسته‌اش، یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال بود.

نقد فیلم The Little Mermaid

جدیدترین اثر راب مارشال

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم The Little Mermaid را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم The Little Mermaid
نقد فیلم The Little Mermaid

کوچکترین دختر پادشاه تریتون، آریل، یک پری دریایی جوان زیبا و با روحیه است که تشنه ماجراجویی است. آریل با آرزوی کسب اطلاعات بیشتر در مورد دنیای فراتر از دریا، از سطح دریا بازدید می‌کند و عاشق شاهزاده اریک می شود. او به دنبال قلب خود، با جادوگر شیطانی دریا، اورسولا، معامله می‌کند تا زندگی در خشکی را تجربه کند. در ادامه نوشتار بررسی فیلم The Little Mermaid همراه ما بمانید تا به تحلیل فیلم The Little Mermaid بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2023

بهترین انیمه های سال 2023

مشخصات انیمیشن

نقد فیلم The Little Mermaid
نقد فیلم The Little Mermaid
  • امتیاز IMDB در زمان انتشار این نقد: 7.2
  • کارگردان: راب مارشال
  • نویسندگان:دیوید مگی، هانس کریستین اندرسن، جان ماسکر
  • تهیه کنندگان: جان دلوکا، راسل آلن، بن هاوارث
  • بازیگران: هالی بیلی، یونا هاوئر کینگ، ملیسا مک کارتی، خاویر باردم، نوما دومزونی، هنر مالک، دیوید دیگز، جیکوب ترمبلی، اوکوافینا

بررسی داستان

نقد فیلم The Little Mermaid
نقد فیلم پری دریایی کوچک

پری دریایی کوچولو داستان بی انتها آریل، پری دریایی جوانی را روایت می‌کند که رویای کاوش در جهان بالای دریا را دارد. داستان با تعادل کاملی از ماجراجویی، عاشقانه، و خودیابی آشکار می‌شود. این فیلم مخاطب را به سفری جادویی می‌برد زیرا آریل با جادوگر دریا معامله‌ای متحول می‌کند تا رویاهایش را دنبال کند. مضامین داستان عشق، فداکاری و پیروی از قلب عمیقاً طنین انداز می‌شود و آن را به تجربه ای گیرا و صمیمانه تبدیل می‌کند.

هالی بیلی در نقش اصلی تابناک است: رسا، پرانرژی و بی نهایت دوست داشتنی. او راه‌های تازه‌ای را در آهنگ‌ها، ضرب‌های داستانی و حتی خطوط خاصی از دیالوگ‌ها پیدا می‌کند که طرفداران قدیمی از نسخه اصلی آن را گرامی داشته‌اند. و اجرای او از “Part of Your World”، آهنگی که همه ما بارها شنیده‌ایم، به طور غیرمنتظره ای تکان دهنده است. بیلی برای هر چیزی که این نقش از او می‌خواهد، چه از نظر جسمی و چه از نظر احساسی، آماده است و او شایسته است که یک ستاره بزرگ باشد.

او از این واقعیت که این “پری دریایی کوچولو” توسعه شخصیت عمیق تری را برای آریل و شاهزاده اریک ارائه می‌دهد بسیار سود می‌برد، که باعث می‌شود رابطه آنها فراتر از یک جذابیت سریع و سطحی معنا پیدا کند. (این بسط همچنین منجر به فیلمی می‌شود که نزدیک به یک ساعت طولانی تر از فیلم اصلی است، اما با سرعت مناسبی حرکت می‌کند.) فیلمنامه دیوید مگی شباهت‌هایی را در مورد نحوه تلاش آنها برای رهایی از انتظارات والدین محافظ خود و ابراز وجود دارد.

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

نقد فیلم The Little Mermaid
نقد فیلم The Little Mermaid

بازیگری در پری دریایی کوچک فوق العاده است. بازیگران به شخصیت‌هایشان جان می‌بخشند، با بازیگر اصلی که معصومیت، کنجکاوی و اراده آریل را با اصالت زیادی به تصویر می‌کشد. بازیگران نقش مکمل به داستان عمق و جذابیت می‌بخشند و یک گروه فوق العاده خلق می‌کنند. اجرای آنها شخصیت‌های محبوب داستان پریان را زنده می‌کند و مخاطب را در احساسات و مبارزات آنها غرق می‌کند.

کارگردانی راب مارشال ستودنی است. کارگردان جوهر داستان اصلی را به تصویر می‌کشد و در عین حال زندگی و انرژی جدیدی را به آن القا می‌کند. دنیای زیر آب با تصاویری خیره کننده که بینندگان را به قلمرویی پر جنب و جوش و مسحورکننده منتقل می‌کند، به زیبایی تحقق یافته است. توجه کارگردان به جزئیات و توانایی ایجاد حس شگفتی، پری دریایی کوچک را به یک تجربه بصری جذاب تبدیل کرده است.

اما جلوه های بصری نقطه ضعف اصلی فیلم است. مارشال مطمئناً راه خود را در مورد یک موزیکال می‌داند. به هر حال او برای «شیکاگو» نامزد جایزه اسکار شد. این امر به ویژه در تلاش برای ایجاد حس بلند شدن موهای بلند و براق پری دریایی در اطراف آنها صادق است. تولید «زیر دریا» پر از رنگ‌های زنده است و رقص استادانه موجودات دریایی مایه لذت است. اما واقعاً احساس بودن در زیر دریا را به تصویر نمی‌کشد.

نظر کاربران

نظر کاربر tm-sheehan:

انتخاب بازیگر و بازی هال در پری دریایی کوچک مرا به یاد دو نمونه دیگر از بازیگران زن نسبتاً کم‌شناختی انداخت که در نقش‌هایشان کاملاً ایفای نقش کردند، دو جولی اندروز ماریا در فیلم صدای موسیقی و اخیراً ریچل زگلر در داستان وست ساید. موارد مورد علاقه من سه شماره عالی Part of Your World هستند که به زیبایی توسط هالی بیلی خوانده شده است، Poor Unfortunate Souls با اشعار اضافی توسط Lin – Manuel Miranda که ملیسا مک کارتی با لذت خوانده و اجرا کرده است.

نظر کاربر MaryHutter:

دیزنی مدتی است که کیفیتش افت کرده است، اما من واقعاً امید زیادی داشتم، زیرا این داستان و فیلم انیمیشن را بسیار دوست دارم. بدیهی است که برخی هنوز چیزی برای لذت بردن پیدا خواهند کرد، اما من به شما توصیه می کنم حداقل منتظر پخش جریانی در این مورد باشید. نشستن بیش از دو ساعت و نیم برای کودکان کم سن و سال بسیار زیاد است، و بزرگسالان تجربه سختی را تجربه خواهند کرد.

نظر کاربر rannynm:

این موزیکال اکشن زنده مسحور کننده با بازی هلی بیلی با استعداد، یک پیروزی مطلق است! پری دریایی کوچولو با تصاویری خیره کننده که دنیای زیر آب را زنده می کند، داستان محبوب را به شیوه ای تازه و فریبنده به نمایش می گذارد. CGI یکپارچه است و یک تجربه واقعاً همه جانبه ایجاد می کند که فراتر از انتظارات من است.

نظر کاربر Tweetienator:

پری دریایی کوچولو نمونه خوبی از مشکلات دیزنی این روزها است (حداقل به نظر من) – علاوه بر برخی انتخاب های بازیگری که ممکن است صدای موافق و مخالف را افزایش دهد (برای من مهم نیست)، این فیلم مانند پلاستیک مرده است. آهنگ ها کهنه و بدون الهام هستند، بخش جلوه های ویژه خوب بود، بازیگران خوب بودند، اما فرمول فیلم های دیزنی اکنون یک جسد مرده متحرک است که بارها جویده شده است.

نتیجه گیری

نقد فیلم The Little Mermaid
تحلیل فیلم The Little Mermaid

پری دریایی کوچولو (2023) یک فانتزی موزیکال سرگرم کننده و دیدنی است که به انیمیشن اوریجینال محبوب خود ادای احترام می‌کند و در عین حال پیچ و تاب‌ها و طعم‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند. ممکن است بی‌نقص یا پیشگامانه نباشد، اما افزوده‌ای شایسته به کالکشن لایو اکشن دیزنی است که مطمئناً طرفداران قدیمی و جدید را خوشحال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم The Little Mermaid سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *