بهترین فیلم های شبیه به فیلم دختر در زیرزمین (Girl In The Basement 2021)

فهرستی از بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین در ژانر جنایی و مهیج که محصول سال 2021 است، در ادامه برای شما تهیه شده است.

بهترین فیلم های شبیه Girl In The Basement

فیلم های مشابه فیلم دختر در زیرزمین در رابطه با چه موضوعاتی هستند؟

هشدار: این مقاله در مورد فیلم هایی با موضوع تجاوز جنسی ، سوء استفاده، و خشونت خانگی بحث می‌کند.

دختر در زیرزمین (به انگلیسی: Girl in the Basement) فیلمی ۸۸ دقیقه‌ای در ژانر جنایی و مهیج محصول سال ۲۰۲۱ آمریکا است. فیلم را الیزابت رم کارگردانی کرده و سناریوی آن را نیز باربارا مارشال نگاشته است. بازیگرانی چون استفانی اسکات، جاد نلسن و جولی فیشر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه داستان فیلم:

سارا (با بازی استفانی اسکات) دختری است در آستانه هجده‌ سالگی که در برابر رفتار کنترل‌گرانه پدرش دان (با بازی جاد نلسن) سرکشی کرده و دائم تهدید می‌کند که پس از اینکه هجده ساله شد از خانه خواهد گریخت.

دان در روزی که مادر و خواهر بزرگتر سارا در خانه نیستند او را به بهانه‌ای به پناهگاهی مخفی در زیرزمین خانه کشانده و او را زندانی می‌کند. زندانی‌ای توأم با تجاوز که به تولد سه بچه می‌انجامد و دو دهه هم به‌درازا می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

بهترین فیلم های شبیه Girl In The Basement
بهترین فیلم های شبیه Girl In The Basement

فیلم تلویزیونی دختری در زیرزمین داستان نگران‌کننده زن جوانی است که توسط پدرش ربوده شده و در زیرزمین نگهداری می‌شود و پدرش او را مجبور می‌کند تا فرزندانش را به دنیا بیاورد. دختری در زیرزمین، بخشی از مجموعه لایف‌تایم «Ripped from the Headlines» بر اساس داستانی واقعی است که به طور خاص از کارهای یوزف فریتزل اتریشی الهام گرفته شده است.

این فیلم اسارت سارا کودی (استفانی اسکات) توسط پدرش دان (جاد نلسون) را به تصویر می‌کشد. دختری در زیرزمین به همان اندازه که هیجان‌انگیز است، نگاهی تزلزل‌ناپذیر به طرز فکر یک والدین بدسرپرست و آدم ربا ارائه می‌کند و در عین حال وضعیت اسفبار قربانی گرفتار را با همدلی و تامل به تصویر می‌کشد.

خوشبختانه، هالیوود یک پیشنهاد غنی از فیلم های مشابه فیلم دختر در زیرزمین برای انتخاب دارد. موضوعاتی که در Girl in the Basement، از هیجان‌انگیز گرفته تا درام و ترسناک مورد بررسی قرار می‌گیرند، از طریق لنزهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی فیلم هایی با موضوع تجاوز جنسی مشابه فیلم دختر در زیرزمین خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های شبیه NOPE درباره بیگانگان

بهترین فیلم‌های شبیه Thor Love And Thunder

The Black Phone (2022)

بهترین فیلم های شبیه Girl In The Basement
بهترین فیلم های شبیه Girl In The Basement

تلفن سیاه یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی محصول ۲۰۲۱ به کارگردانی اسکات دریکسون و نویسندگی دریکسون و رابرت کرگیل است که هر دو با جیسون بلام تهیه‌کننده آن نیز هستند. این فیلم اقتباسی از داستان کوتاه سال ۲۰۰۴ به همین نام اثر جو هیل است.

در این فیلم میسون تیمز، مدلین مک‌گرا، جرمی دیویس، جیمز رانسون و ایثن هاک به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این فیلم، یک نوجوانِ ربوده‌شده (تیمز) از یک تلفن مرموز برای برقراری ارتباط با یکی از قربانیان سابق اسیرکنندهٔ خود (هاوک) استفاده می‌کند.

در سال ۱۹۷۸، یک کودک‌ربای زنجیره‌ای با نام مستعار «دِ گرَبِر» (The Grabber؛ به معنای رباینده) در خیابان‌های حومه دنور پرسه می‌زند. خواهر و برادر، فینی و گوئن بلیک با پدر بدرفتار و الکلی خود، تِرِنس در این منطقه زندگی می‌کنند. فینی در مدرسه اغلب مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. او با یکی از همکلاسی‌هایش به نام رابین دوستی خوبی دارد که قلدرهای مدرسه را دفع می‌کند.

Run (2020)

فیلم های مشابه فیلم دختر در زیرزمین
فیلم های مشابه فیلم دختر در زیرزمین

فرار یک فیلم ژانر اکشن هیجان‌انگیز به کارگردانی آنیش چاگانتی، محصول ۲۰۲۰ آمریکا است. فیلم در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ توسط هولا به صورت دیجیتالی منتشر شد. این فیلم عموماً از نظر منتقدین نظرات مثبتی دریافت کرد و با انتشار آن به موفق‌ترین فیلم اصلی هولو تبدیل شد.

یک دختر نوجوان معلول که به جای رفتن به مدرسه، درس‌هایش را در خانه یادگرفته است، به مادر خود مشکوک شده و تصور می‌کند که مادرش رازی تاریک را از او پنهان کرده‌است.

سارا پلسون در نقش دایان شرمن (مادر کلوئی)، کیرا الن در نقش کلوئی شرمن (دختر معلول)، پت هیلی در نقش تام، سارا سون در نقش پرستار کمی و شارون باجر در نقش کتی بیتس، ادای احترامی به بازیگری به همین نام، از بازیگران فیلم هستند.

Split (2016)

فیلم هایی با موضوع تجاوز جنسی
فیلم هایی با موضوع تجاوز جنسی

شکافته یک فیلم وحشت روان‌شناختی مهیج آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی ام. نایت شیامالان است. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز مک‌آووی، آنیا تیلور-جوی، جسیکا سولا، هیلی لو ریچاردسون و بتی باکلی ایفای نقش می‌کنند.

داستان فیلم دربارهٔ مردی با ۲۳ هویت متفاوت است که اقدام به ربودن سه دختر نوجوان می‌کند. سه نوجوان با نام‌های کلر (هالی لو ریچاردسون)، مارسیا (جسیکا سولا) و کیسی (آنیا تیلور-جوی) توسط دنیس دزدیده می‌شوند و در سردابی نگهداری می‌شوند. دنیس یکی از ۲۳ شخصیت مجزای کوین وندل کرامب (جیمز مک‌آووی) است. او قربانی آزار و اذیت دوران کودکی است و از اختلال تجزیه هویت رنج می‌برد.

Ten Cloverfield Lane (2016)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

شمارهٔ ۱۰ خیابان کلاورفیلد یک فیلم مهیج رمزآلود، فراطبیعی به کارگردانی دان تراختنبرگ است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به مری الیزابت وینستد، جان گودمن، جان گلگر، جونیور اشاره کرد. در سال ۲۰۱۲ جاش کمپل و مت استوکن فیلمنامه ای بسیار کم خرج نوشتند به نام زیر زمین که در لیست جذاب‌ترین فیلمنامه‌های تولید نشده سال ۲۰۱۲ قرار گرفت.

میشل که بعد از مشاجره با نامزدش خانه را ترک کرده با ماشین دچار سانحه می‌شود. روز بعد در اتاقی دربسته به هوش می‌آید در حالی که مرد فربهی که خود را هوارد می‌نامد ادعا دارد کره زمین مورد حمله موجودات فضایی قرار گرفته و او میشل را از مرگ نجات داده است. بعد از دیدن «امت» که بازماندهٔ دیگری است کمی از تردیدهای میشل کاسته می‌شود اما وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود.

Don’t Breathe (2016)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

نفس نکش فیلمی در ژانر ترسناک و هیجان انگیز به کارگردانی فده آلوارز است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم به تهیه کنندگی سام ریمی و رابرت تاپرت و با نویسندگی آلوارز و رودو سیاجز ساخته شده است. دنباله این فیلم با نام نفس نکش ۲ در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۱ توسط کمپانی سونی پیکچرز منتشر شد.

راکی، الکس و مانی، سه نفر از دزدهای خرده‌پای شهر دیترویت آمریکا هستند که زندگی خود را با دزدی از خانه‌های مردم می‌گذرانند. راکی میخواهد با خواهر کوچکش (دی‌دی)، برای یک زندگی بهتر، به کالیفرنیا مهاجرت کند؛ و از زندگی با مادر سواستفاده‌گر خود و دوست پسر الکلی و بیکار او، فرار کند. ولی برای این کار نیاز به پول زیادی دارد. با این حال فروش اجناس مسروقه، سود بسیار کمی دارد و هر سه آنها را سرخورده کرده‌است.

Room (2015)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

اتاق فیلمی در ژانر درام به کارگردانی لنی آبراهامسون و نویسندگی اما داناهیو است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. فیلمنامه این فیلم را داناهیو بر اساس رمانی به همین نام نوشته خودش به رشته تحریر درآورده است. بری لارسون، جوآن آلن، شان بریدجرز و ویلیام اچ میسی از بازیگران فیلم هستند.

بری لارسون در این فیلم نقش زن جوانی را ایفا می‌کند که هفت سال زندانی بوده و پسر پنج ساله‌اش (جیکوب ترمبلی) در اسارت به دنیا آمده‌است. فرار آن‌ها پسرش را قادر می‌سازد تا برای اولین بار دنیای بیرون را ببیند. این فیلم روایتگر زندگی زن جوانی به نام جوی است که هفت سال قبل در سن ۱۷ سالگی توسط مردی که ادعا کرده بود سگ مریضش نیاز به کمک دارد ربوده شده و در یک آلونک (کانکس) حدوداً ۱۰ متری زندانی شده‌است و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد.

وی در سال دوم حصر، از آن مرد، که از وی به عنوان «نیکِ پیر» یاد می‌کنند، صاحب یک پسر به اسم جک شده‌است. در ابتدای فیلم، مادر و فرزند تولد ۵ سالگی جک را جشن می‌گیرند. در ادامه فیلم از زبان جویی می‌شنویم که وی بارها قصد فرار داشته اما موفق به این کار نشده‌است.

Abducted: The Carlina White Story (2012)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

ربوده شده: داستان سفید کارلینا یک فیلم در مورد کارلینا وایت است که در کودکی توسط “آن پتوی” از بیمارستانی در نیویورک ربوده شد و ماجرای آدم ربایی خود را حل کرد و 23 سال بعد با والدین بیولوژیکی خود متحد شد. گزارش شده است که این مورد اولین ربوده شدن نوزاد از بیمارستانی در نیویورک است. در 30 ژوئیه 2012، پتوی در دادگاه نیویورک به دلیل ربودن کارلینا به 12 سال زندان محکوم شد.

در آگوست 1987، جوی وایت (شپرد) و کارل تایسون (کراس) دختر 19 روزه خود، کارلینا را با تب شدید به بیمارستان هارلم شهر نیویورک بردند. آن پت‌وی (الیس) که چندین سقط جنین را متحمل شده بود و به دنبال یک نوزاد ناامید بود، به عنوان یک پرستار بیمارستان ظاهر شد و در حالی که کارلینا از دیدگان پنهان بود از بیمارستان خارج شد.

Panic Room (2002)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

اتاق پناهگاه یا اتاق امن یا اتاق اضطراری فیلمی جنایی و مهیج محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۰۲ با بازی جودی فاستر و کریستن استوارت به کارگردانی دیوید فینچر است. جودی فاستر، کریستن استوارت، فارست ویتاکر، دوایت یواکم و جرد لتو از بازیگران فیلم هستند.

سارا (کریستن استوارت) و مادرش مگ آلتمن (جودی فاستر) که اخیراً جدا شده، به یک ساختمان چهار طبقه در شهر نیویورک نقل‌مکان کرده‌اند. مالک قبلی این خانه که یک میلیونر منزوی بوده، اتاق امنی را برای محافظت ساکنان در برابر مهاجمان نصب کرده‌ است؛ این اتاق توسط بتن و فولاد تقویت شده و سامانه امنیتی با دوربین‌های نظارتی دارد.

در اولین شب اقامت مگ و سارا سه مهاجم وارد خانه می‌شوند: جونیور (نوه مالک قبلی)، برن‌هام (فارست ویتاکر؛ کارند شرکت امنیتی) و رائول (دزدی خرده‌پا). آن‌ها قصد دارند اوراق‌قرضه‌ای را که توسط مالک قبلی در گاوصندوق اتاق امن قرار دارد، سرقت کنند؛ چون جونیور نمی‌خواهد آنها را با سایر ورثه شریک شود.

Misery (1990)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

میزری (به انگلیسی: Misery) نام فیلمی آمریکایی، به کارگردانی (راب رینر)، در ۱۹۹۰ و برگرفته از رُمانی به همین نام، از استیون کینگ، است. این فیلم که با بازی ستارگانی مانند کتی بیتس و جیمز کان ساخته شده، دربارەی هوادار وسواس یک نویسنده است که او را زندانی کرده و وادار به نوشتن یک داستان می‌کند.

(پُل شلدن)، نویسندەی نام‌دار داستان دنباله‌دار (میزِری)، برآن می‌شود، واپسین بخش آن را با مرگ قهرمان داستان، به پایان برساند. سپس، از خانه تابستانی‌اش با (فورد موستانگِ) خود، راه بازگشت را در پیش می‌گیرد ولی در جاده لغزنده، خودرواش در شیب کناره راه، سُر می‌خورد و در آن رخداد خودرو، زخمی می‌شود. هنگامی که به خود می‌آید، پرستاری به نام (آنی ویلکس) را بالای سر خود می‌بیند که گویا از خوانندگان پرشور اوست. اما بەزودی، گرفتار کابوس ترسناکی می‌شود.

Mommie Dearest (1981)

بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین
بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین

مامان دیارست یک فیلم درام روان‌شناختی زندگی‌نامه‌ای آمریکایی در سال ۱۹۸۱ به کارگردانی فرانک پری است. فی داناوی، استیو فارست، مارا هوبل و دایانا اسکاروید و زاندر برکلی از بازیگران فیلم هستند.

این فیلم که از زندگینامه کریستینا کرافورد به همین نام در سال 1978 اقتباس شده است، تربیت جوآن کرافورد هنرپیشه و برادرش کریستوفر را زیر نظر مادرخوانده‌شان دنبال می‌کند و او را به‌عنوان بدسرپرست، کنترل‌کننده و دستکاری‌کننده به تصویر می‌کشد، و حرفه خود در هالیوود را بر خانواده‌اش ترجیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه فیلم دختر در زیرزمین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *