بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

دنیای سینمایی مارول، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی تولید کرده است و در این مقاله به بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند می‌پردازیم.

خیلی قبل از دنیای سینمایی مارول، فیلم‌های لایو اکشن از شخصیت‌های معروف مارول کامیکس اقتباس می‌کردند و زمینه را برای ظهور فیلم‌های ابرقهرمانی در دهه 2000 فراهم می‌کردند. قبل از انتشار فیلم مرد آهنی توسط استودیو مارول در سال 2008، اولین ورود رسمی به MCU رسمی، فیلم‌های غیر MCU مارول اغلب به عنوان شکست‌های مهمی در نظر گرفته می‌شدند که نتوانستند جادوی کمیک‌ها را به تصویر بکشند.

پس از شکست تجاری و انتقادی هاوارد اردک، مارول با ورشکستگی روبرو شد و تصمیم گرفت حقوق فیلم، از جمله مردان ایکس و چهار شگفت انگیز را بفروشد و اجازه داد چندین فیلم با آن شخصیت‌ها ساخته شوند. استودیو مارول، توسط دیزنی در سال 2009 خریداری شد. در نتیجه، برخی از بزرگترین فرنچایزها، از جمله اقتباس‌های فیلم X-Men و Spider-Man ، کاملاً جدا از MCU استودیو مارول هستند. در ادامه بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

برترین فیلم های مارول که نقشی در MCU ندارند

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

دنیای سینمایی مارول از سال 2008 با فیلم مرد آهنی شروع شد و همچنان ادامه دارد. البته تمام فیلم‌هایی که مارول تولید کرده است جزو این دنیای ابرقهرمانی نیستند و قبل از آثار بسیار خوبی وجود داشتند که در این ژانر بسیار موفق عمل کردند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند را به شما معرفی کنیم.

فیلم‌های پانیشر (1989–2008)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
برترین فیلم های مارول که نقشی در MCU ندارند

درست مانند ضدقهرمانان کمیک‌های مارول، اقتباس‌های لایو اکشن پانیشر از وحشیانه‌ترین فیلم‌های مارول خارج از MCU بوده‌اند. نماد فیلم اکشن، Dolph Lundgren در سال 1989 در فیلم The Punisher در نقش فرانک کسل بازی کرد. لاندگرن لباس کلاسیک کسل را نپوشید، اما با یاکوزاها جنگید تا از بچه‌های اوباشی که از دست آن‌ها زجر می‌کشیدند دفاع کند.

توماس جین در سال 2004 در فیلم The Punisher بازی کرد و به دنبال انتقام قتل خانواده‌اش توسط هاوارد سنت جان تراولتا بود. در نهایت، ری استیونسون در سال 2008 در فیلم The Punisher: War Zone با دومینیک وست به عنوان دقیق ترین تصویر زنده از Jigsaw بازی کرد. جین بعداً این نقش را برای یک فیلم در سال 2012 به نام The Punisher: Dirty Laundry بازی کرد.

بهترین کمیک های پانیشر

چهار شگفت انگیز (1994)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
فیلم های برتر مارول که بخشی از MCU نیستند

مانند فیلم‌های شکست خورده کاپیتان آمریکا و دکتر استرنج، اولین فیلم غیر خارج از MCU چهار شگفت انگیز با جاه‌طلبی فیلم‌های پرفروش اخیر مارول ساخته نشد. ظاهراً چهار شگفت انگیز محصول 1994 هرگز قرار نبود اکران شود، فقط به عنوان راهی برای جلوگیری از انقضای حقوق فیلم شخصیت‌ها ساخته شد.

غافل از این، بازیگران شاهد لغو تبلیغات فیلم بودند و حتی سازندگان قصد داشتند هر کپی از محصول نهایی را پاک کنند. خوشبختانه، این فیلم هنوز هم به عنوان بخشی منحصر به فرد از تاریخ فیلم مارول وجود دارد، اما بودجه کم و داستان بی‌معنای آن برای تایید اینکه چرا هرگز قرار نبود یک فیلم «واقعی» مارول باشد، کافی است.

بهترین رزمی کاران مارول

نسل ایکس (1996)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
بهترین آثار مارول که در MCU نیستند

بر اساس تیم جهش یافته همنام دهه 1990، نسل ایکس شاید یکی از نادیده گرفته‌ترین فیلم‌های اولیه مارول باشد. Jubilee به عنوان قهرمان اصلی فیلم با اما فراست به عنوان مربی و دکتر راسل ترش به عنوان شخصیت شرور بازی می‌کند. سایر جهش یافته‌ها عبارتند از Banshee، M، Mondo، Skin، Buff و Refrax. این فیلم شباهت‌هایی با فرنچایز مردان ایکس فاکس در زمینه موضوعات اصلی حذف جهش یافته‌ها دارد و همچنین شباهت‌های قوی با The New Mutants در سال 2020 دیده می‌شود، زیرا گروهی از دانش آموزان نوجوان را دنبال می‌کند که شروع به آشنایی با قدرت های خود می‌کنند.

برترین یونیفرم مردان ایکس در کمیک های مارول

نیک فیوری: مامور شیلد (1998)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
آثار برتر مارول که در MCU نقشی ندارند

نیک فیوری: مامور شیلد در سال 1998 یکی دیگر از خلبانان بلندپایه یک سریال تلویزیونی شکست خورده مارول است. دیوید هاسلهوف، ستاره Baywatch، بر اساس نسخه اصلی مارول کامیکس (قبل از اینکه ساموئل ال. جکسون شخصیت را بازسازی کند) در نقش نیک فیوری بازی کرد. در این فیلم تعداد زیادی از شخصیت‌های مرتبط با کاپیتان آمریکا مانند دکتر آرنیم زولا، خانواده فون استراکر، دام دام دوگان و کونتسا والنتینا آلگرا د فونتین حضور داشتند که اولین حضور خود در MCU را در فیلم شاهین و سرباز زمستان با بازی جولیا لوئیس انجام داد.

ارتباط دنیای سینمایی مارول (MCU) با تکنولوژی چیست؟

سه گانه بلید (1998-2004)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

بلید در سال 1998 به کارگردانی استیون نورینگتون و با بازی وسلی اسنایپس در نقش اصلی منتشر شد. بلید یک دامپیر (انسانی با قدرت خون آشام اما بدون ضعف) را دنبال می‌کند که با خون آشام‌ها، به ویژه دیکن فراست، مبارزه می‌کند. این فیلم به طور گسترده‌ای به عنوان مهم‌ترین گام مارول به سمت موفقیت پرفروش تلقی می‌شود.

بلید نظر منتقدان و تماشاگران را جلب کرد، دو دنباله ساخت و به فیلم‌های ابرقهرمانی شهرت بیشتری بخشید. بلید 2 در سال 2002 منتشر شد و فیلم فاجعه بار Blade: Trinity در سال 2004 دنبال شد. این سه گانه زمینه را برای فیلم‌های مرد عنکبوتی سم ریمی فراهم کرد و ماهرشالا علی تایید شد که این شخصیت را برای دنیای سینمایی مارول ریبوت می‌کند و قرار است در سال 2024 منتشر شود. سری فیلم بلید جزو برترین فیلم های مارول که نقشی در MCU ندارند قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم های فراموش شده مارول

فرانچایز مردان ایکس (2000-2019)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

کمپانی فاکس اولین بار در سال 1994 حقوق مردان ایکس مارول کامیکس را به دست آورد و تا سال 2019 آن را حفظ کرد و برایان سینگر برای کارگردانی دو فیلم اول استخدام شد. سه گانه اصلی مردان ایکس شامل مردان ایکس در سال 2000 ، X2 در سال 2003 و مردان ایکس: آخرین جایگاه محصول 2006 است. سه گانه اصلی منجر به اکران فیلم‌های اسپین آف، خاستگاه مردان ایکس: ولورین در سال 2009 و ولورین در سال 2013 شد. فرانچایز مردان ایکس فاکس در سال 2011 با فیلم X-Men: First Class ریبوت شد، فیلمی که شکل گیری مردان ایکس و دوستی بین مگنیتو و پروفسور ایکس را بررسی می‌کرد.

در حالی که بسیاری از فیلم‌های مردان ایکس فاکس به شدت آسیب دیدند، ددپول ۲۰۱۶ ، لوگان ۲۰۱۷ و ددپول ۲ در سال ۲۰۱۸ به تحسین‌برانگیزترین فیلم‌های سری مردان ایکس تبدیل شدند که با رنگ‌های تیره‌تر و محتوای بالغ‌تر سروکار دارند. هر سه این فیلم‌ها دارای درجه سنی R هستند و از نظر موضوعی بسیار متفاوت از MCU هستند. در حالی که پروژه‌های MCU معمولاً  خنده‌دار هستند، این فیلم‌ها خشن و بسیار جدی بودند. آخرین فیلم مردان ایکس، The New Mutants، در سال 2020 اکران شد. خرید فاکس توسط دیزنی، عملا به این فرانچایز پایان داد. فرانچایز مردان ایکس جزو فیلم های برتر مارول که بخشی از MCU نیستند قرار می‌گیرد.

بهترین اعضای مردان ایکس

 

سه گانه مرد عنکبوتی سام ریمی (2002-2007)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

مرد عنکبوتی سم ریمی اولین قسمت از سه گانه محبوب او بود که در سال 2002 آغاز شد و دو دنباله در سال‌های 2004 و 2007 به وجود آمد. جیمز کامرون قصد داشت فیلم اول را بنویسد و کارگردانی کند و یکی از معدود عناصر پیش نویس او باقی مانده بود. سه گانه، توانایی بیولوژیکی پیتر پارکر در شلیک تارها از مچ دستش بود.

سه گانه مرد عنکبوتی رایمی به دلیل بازتعریف ژانر ابرقهرمانی مدرن، کار بلید چهار سال قبل را ادامه داد. چهارمین فیلم پس از کناره گیری ریمی از پروژه به دلیل تفاوت‌های خلاقانه لغو شد و خط داستانی مرد عنکبوتی از آن زمان تاکنون دو بار ریبوت شده است، از جمله برای MCU با تام هالند در نقش مرد عنکبوتی. سری مرد عنکبوتی سم ریمی جزو بهترین آثار مارول که در MCU نیستند قرار می‌گیرد.

10 ارتباط مرد عنکبوتی با تکنولوژی

هالک (2003)

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند
بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

هالک به کارگردانی آنگ لی و با بازی اریک بانا به بررسی زندگی بروس بنر پرداخت. با راه‌اندازی مجدد MCU در سال 2008، در فیلم هالک شگفت انگیز، هالک به دلیل استفاده بیش از حد از CGI مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، اما به دلیل تفاوت‌های هنری آن با سایر فیلم‌های ابرقهرمانی، تحسین گذشته‌نگر را از سوی منتقدان دریافت کرد.

همچنین اخیراً به دلیل تلاش‌های متفکرانه لی برای پرداختن به مسائل بنر به جای مجموعه‌ای اکشن و زد و خورد مورد تحسین قرار گرفته است. هالک یک دنباله برنامه ریزی کرده بود، اما استودیو یونیورسال به ساخت فیلم نرسید و حقوق این شخصیت به مارول استودیو بازگردانده شد و به ادوارد نورتون و بعداً مارک روفالو اجازه داد نقش هالک را بر عهده بگیرند. این فیلم جزو آثار برتر مارول که در MCU نقشی ندارند قرار می‌گیرد.

دیالوگ های برتر هالک در دنیای سینمایی مارول

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *