نقد انیمیشن Nimona 2023 ؛ جدیدترین اثر نتفلیکس

ما در این مقاله به نقد انیمیشن Nimona 2023 خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما بمانید تا به تحلیل انیمیشن Nimona 2023 می‌پردازیم.

نیمونا یک فیلم ماجراجویی علمی فانتزی پویانمایی رایانه‌ای است که بر اساس یک مجموعهٔ کمدی به همین نام اثر ان‌دی استیونسون به کارگردانی نیک برونو و تروی کوان و با صدای کلویی گریس مورتس، ریز احمد و یوجین لی یانگ ساخته شده‌ است.

این فیلم که در اصل محصول بلو اسکای استودیو، یکی از زیرمجموعه‌های سابق استودیو قرن بیستم بود، قرار بود توسط پاتریک آزبورن کارگردانی شود و تاریخ اکران اولیه آن سال 2020 بود. پس از اکتساب فاکس قرن بیست و یکم توسط دیزنی، این تولید به دلیل مضامین ال‌جی‌بی‌تی فیلم از سوی رهبری جدید دیزنی با مخالفت روبرو شد، پس از آن چندین بار به تعویق افتاد و به دلیل بسته شدن بلو اسکای در آوریل 2021 لغو شد.

در ژوئن 2015، انیمیشن قرن بیستم حقوق یک پویانمایی بلند اقتباسی از نیمونا، یک وب کمیک توسط ان‌دی استیونسون را به دست آورد. قرار بود پاتریک آزبورن بر اساس فیلمنامه ای از مارک هایمز کارگردانی کند. این فیلم قرار بود توسط زیرمجموعه سابق فاکس، بلو اسکای استودیو، در کنار ورتیگو انترتینمنت تولید شود. در ژوئن 2017، فاکس قرن بیستم برنامه ریزی کرد که نیمونا در 14 فوریه 2020 اکران شود.

نقد انیمیشن Nimona 2023

تحلیل انیمیشن Nimona 2023

شما می‌توانید فهرست نقد انیمیشن Nimona 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد انیمیشن Nimona 2023
نقد انیمیشن Nimona 2023

در 11 آوریل 2022، اعلام شد که آناپورنا پیکچرز پروژه را احیا کرده‌ است و انیمیشن ویژه دابل نگتیو تولید را بر عهده گرفت و فیلم را برای اکران در سال 2023 در نتفلیکس تنظیم کرد. در ادامه ما قصد داریم به بررسی انیمیشن Nimona بپردازیم. پس در ادامه نوشتار نقد انیمیشن نیمونا همراه ما بمانید.

مشخصات انیمیشن

 

  • تاریخ اکران: 30 ژوئن 2023
  • طول انیمیشن: یک ساعت و چهل و یک دقیقه
  • کارگردان: نیک برونو، تروی کوان
  • نویسندگان: رابرت ال بیرد، لوید تیلور، ریبون پاملا
  • بازیگران: ریز احمد، کلوئه گریس مورتز، یوجین لی یانگ، فرانسیس کانروی، لورین توسن، بک بنت، روپل، ایندیا مور
  • ژانر: اکشن، کمدی

بررسی داستان

نقد انیمیشن Nimona 2023
نقد انیمیشن Nimona 2023

در ابتدای نوشتار نقد انیمیشن نیمونا ، هنگامی که Ballister Boldheart، یک شوالیه در دنیای قرون وسطایی آینده نگر، برای جنایتی که مرتکب نشده است، تهمت زده می شود، تنها کسی که می‌تواند به او کمک کند بیگناهی خود را ثابت کند نیمونا است، یک نوجوان بداخلاق با ذوق ضرب و شتم که اتفاقا موجودی با توانایی تغییر شکل می‌باشد که بالیستر وظیفه‌اش کشتن او است.

اما با وجود تمام پادشاهی برای بدست آوردن او، نیمونا بهترین (یا از نظر فنی تنها) طرفدار بالیستر است که می‌تواند به او امیدوار باشد. و هنگامی که خطوط بین قهرمانان، تبهکاران و هیولاها شروع به محو شدن می‌کنند، هر دوی آن‌ها قصد دارند ویرانی جدی ایجاد کنند – تا Ballister یک بار برای همیشه نام خود را پاک کند و نیمونا فقط ویران‌های جدی به بار آورد.

تحلیل انیمیشن Nimona

نقد انیمیشن Nimona 2023
بررسی انیمیشن Nimona

در ادامه نوشتار بررسی انیمیشن Nimona ، این تریلر با انیمیشن بصری خیره کننده خود مجذوب خود می‌شود و دنیای پر جنب و جوش و فراگیر “نیمونا” را به نمایش می‌گذارد. محیط آینده قرون وسطایی به طور یکپارچه با عناصر فانتزی و ماجراجویی ترکیب می‌شود. سبک انیمیشن و توجه به جزئیات، شخصیت‌ها و محیط اطرافشان را زنده می‌کند و تجربه ای جذاب از لحاظ بصری ایجاد می کند.

این تریلر به سکانس‌های هیجان انگیز و اکشنی اشاره می‌کند که در انتظار تماشاگران فیلم است. ما نگاهی اجمالی به شوالیه و نیمونا می‌بینیم که در نبردهای هیجان‌انگیز شرکت می‌کنند و با چالش‌های بزرگی روبرو می‌شوند. پویایی بین این دو شخصیت از درگیری اولیه به یک مشارکت مبتنی بر اعتماد و اهداف مشترک تبدیل می‌شود. سفر آنها نویدبخش هیجان، شوخ طبعی و لحظاتی از عمق احساسی است.

انتظار می‌رود بازی در «نیمونا» جذاب باشد و به شخصیت‌ها عمق بدهد. پیش‌بینی می‌شود که تصویر شوالیه عزم، افتخار و آسیب‌پذیری را در حالی که او برای پاک کردن نامش می‌جنگد، به نمایش بگذارد. انتظار می‌رود که شخصیت نیمونا جذابیت شیطنت‌آمیز و در عین حال دوست‌داشتنی داشته باشد و لایه‌هایی از پیچیدگی را به داستان اضافه کند. تعامل بین شخصیت‌های اصلی در ارائه یک روایت جذاب کلیدی خواهد بود.

نظر منتقدان

نقد انیمیشن Nimona 2023
نقد انیمیشن نیمونا

نظر پیتر بردشاو در سایت Guardian:

منظره شهر به طرز سرگرم کننده‌ای تصور می‌شود، به ویژه ایستگاه متروی شبه لندن، میدان Vanquisher، که شبیه ایستگاهی در خط الیزابت است. مورتز به شخصیت اصلی نگرش می‌دهد. شاید فیلم کلاسیک او Kick-Ass، که به‌طور معروفی همراه با نسخه‌ی پانکی کاور دیکی‌ها از آهنگ تم Banana Splits، هول‌هایی را به نمایش می‌گذارد، الهام‌بخش برونو و کوان شده است تا بار دیگر از موسیقی اینجا استفاده کنند. نیمونا سرگرمی دوست داشتنی و جذابی است که راه خود را از طریق هرج و مرج خودساخته به برخی از درس‌های زندگی انسانی می‌یابد.

نظر تام اسپورز در سایت loudandclearreviews:

نیمونا از نتفلیکس اغلب بر یک تاریخ تولید سخت غلبه کرده و داستانی فوق‌العاده سرگرم‌کننده و تکان‌دهنده ارائه می‌کند، در حالی که نمایش‌های عالی LGBTQ+ را ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

نقد انیمیشن Nimona 2023
تحلیل انیمیشن Nimona 2023

در انتهای نوشتار نقد انیمیشن Nimona 2023 ، به نظر می‌رسد «نیمونا» یک انیمیشن هیجان انگیز و از نظر بصری خیره کننده باشد که عناصر فانتزی، ماجراجویی و طنز را در هم می‌آمیزد. تریلر جرقه انتظار را برمی‌انگیزد و بینندگان را مشتاق کشف رازهای نهفته در این دنیای قرون وسطایی می‌کند. اگر از داستان سرایی تخیلی، انیمیشن جذاب و مضامین رستگاری و اتحادهای بعید لذت می‌برید، «نیمونا» فیلمی است که ارزش دیدن را دارد. برای شروع یک سفر جذاب که انتظارات را به چالش می‌کشد و قدرت دوستی و رستگاری را جشن می‌گیرد، آماده شوید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن Nimona 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *