مزخرف ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

بی‌شک فیلم‌های ابرقهرمانی برای همه ما جذاب است؛ اما آیا تا به کنون به بدترین فیلم های ابرقهرمانی توجه کرده‌اید؟ ما امروز به بدترین‌ها خواهیم پرداخت

دنیای کمیک بوک‌ها اولین جایی بود که ابرقهرمانان ظهور کردند، البته درست است که ریشه این قهرمانان به اساطیر یونانی،مصری، ایرانی و اسکاندیناوی برمی‌گردد اما بیشتر قهرمانان دنیای امروز ما حاصل همین کمیک بوک‌هاستدنیای کمیک بوک‌ها اولین جایی بود که ابرقهرمانان ظهور کردند، البته درست است که ریشه این قهرمانان به اساطیر یونانی،مصری، ایرانی و اسکاندیناوی برمی‌گردد اما بیشتر قهرمانان دنیای امروز ما حاصل همین کمیک بوک‌هاست.

همه‌ی مقالات مهم درباره دنیای دی سی و مارول را از طریق لینک زیر بخوانید:

مقالات مارول

مقالات دی سی

بدترین فیلم های ابرقهرمانی

شما می‌توانید فهرست بدترین فیلم های ابرقهرمانی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بدترین فیلم های ابرقهرمانی
بدترین فیلم های ابرقهرمانی

اما آیا این قهرمانان و فیلم‌های مربوط به آن‌ها همیشه باید خوب باشند؟ خب قطعا که اینطور نیست، اکنون سینما امروز ما پُر است از قهرمانان بی کنش و نه چندان جذاب، از همین رو ما امروز در فیگار به بررسی بدترین فیلم های ابر قهرمانی خواهیم پرداخت.

جوخه انتحاری – Suicide Squad

بدترین فیلم های ابرقهرمانی
بدترین فیلم های ابرقهرمانی
  • کارگردان: دیوید آیر
  • بازیگران: مارگو رابی، ویل اسمیت، جرد لتو، یوئل کینامان
  • سال انتشار: 2016

در نگاه اول ساخت اقتباسی از شرورترین افراد دنیای دی سی جذاب به نظر می‌رسید اما این فیلم پس از اکران به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفت و بسیاری نیز بازی مارگو رابی را افتضاح و ساختگی خواندند. از همین رو طرفداران این هنرمند، این فیلم او را بدترین فیلم ابر قهرمانی دی سی می‌دانند.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که بعد از مرگ سوپر من، دنیای انسان‌ها بی دفاع می‌ماند، از همین رو یکی از مقامات دولت به نام اماندا والر تصمیم م‌گیرد تا بهترین و خطرناک ترین خلاف کار های تاریخ را دور هم جمع کند و جوخه‌ای تشکیل دهد به نام جوخه انتحاری، تا آن‌ها مقابل تهدیدات علیه بشر ایستادگی کنند؛ اما این‌کار، کار راحتی نیست.

فانوس سبز – Green Lantern

  • کارگردان: مارتین کمبل
  • بازیگران: رایان رینولدز، بلیک لایولی، پیتر سارسگارد، مارک استرانگ، تیم رابینز
  • سال انتشار:2011

سران کمپانی دی سی فکر می‌کردند که قرار است شخصیت گرین لنترن موفقیت خود در کمیک بوک‌ها را باری دیگر تکرار کند اما این فیلم یک افتضاح به تمام معنا بود که نه از بابت فروش و نه از دیگر جهات موفق ظاهر نشد.

داستان این فیلم درباره گروهی به نام سپاه فانوس سبز است که در سیاره‌ای به نام اُوآ، وظیفه دارند تا صلح و تعادل را در بین دنیاهای مختلف برقرار کنند. افراد این گروه با استفاده از حلقه های سبزی که در اختیار دارند به قدرتهای ویژه‌ای دست پیدا می‌کنند که از آن برای مقابله با نیروهای شرور بهره م‌گیرند. اما با ظهور یک دشمن جدید به نام پرالکس این سپاهیان سبز دچار مشکلی بزرگ می شوند.

مکس استیل – Max Steel

  • کارگردان: استوارت هندلر
  • بازیگران: بن وینچل، ماریا بلو، جاش برنر، اندی گارسیا، آنا ویافانیه، مایک دویل
  • سال انتشار: ۲۰۱۶

جدا از کیفیت پایین تولید و ساخت این اثر سخیف و بی سرو ته، مکس استیل با ایده‌های احمقانه اش باعث می‌شود تا بتمن و رابین همانند «خون به پا خواهد شد» (۲۰۰۷) به نظر برسد! نوجوانی به نام مکس (بن وینچل) متوجه می‌شود که بدنش می‌تواند قوی‌ترین انرژی کل عالم را تولید کند و استیل (جاش برنر) یک موجود فضایی است که می‌خواهد از این انرژی نهایت استفاده را بکند.

سوپرمن ۴: در جستجوی صلح – Superman IV: The Quest for Peace

  • کارگردان: سیدنی جی  فیوری
  • بازیگران: کریستوفر ریو، جین هکمن، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، جان کرایر
  • سال انتشار: 1987

در حالی که نقش کریستوفر ریو در نقش سوپرمن در ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد، اما این مجموعه فیلم با پیش رفتن به سمت جلو کم کم جذابیت خود را از دست داد. چهارمین و آخرین فیلم، Superman IV: Quest for Peace، از هر نظر بسیار ضعیف عمل کرد و به عنوان یک خداحافظی بی‌رحمانه برای نقش ریو عمل کرد. شاید بشود این فیلم را بدترین فیلم ابر قهرمانی در لیست امروز ما دانست.

خود کارگردان درباره این فیلم گفته: بودجه فیلم بسیار کم بود. نوشته‌ها بی‌حس بودند، بازی‌ها به طرز کارتونی افتضاح بودند، و تقریباً همه در فیلم می‌دانستند که قرار است این فیلم یک فاجعه شود.

داستان این فیلم درباره سوپرمن است که برای خلع سلاح هسته ای به پا میخیزد و با آخرین مخلوق لکس لوتر یعنی مرد اتمی روبرو میشود.

روح سوار – Ghost Rider

بدترین فیلم ابر قهرمانی
بدترین فیلم ابر قهرمانی
  • کارگردان: مارک استیون جانسون
  • بازیگران: نیکلاس کیج، اوا مندس، وس بنتلی، سم الیوت، دانل لوگ
  • سال انتشار:2007

هرچند که این فیلم در مرحله اول جذاب به نظر می‌رسید اما فیلم پس از اکران با نظرات منفی زیادی روبرو شد و حتی آنچنان هم که باید نتوانست در گیشه موفق ظاهر شود و موفقیت‌های دیگر فیلم‌های ابر قهرمانی را تکرار کند و دقیقا از همین رو است که این فیلم جزو بدترین فیلم های ابرقهرمانی محسوب می‌شود.

داستان فیلم روح سوار درباره جانی بلیز یک موتورسوار است که برای نجات جان پدرش، روح خود را به شیطان می‌فروشد، او به روح سوار تبدیل می‌شود و برای شکار گناهکاران فرستاده می شود…

پسر جهنمی – Hellboy

ساختار روایی مسخره و استفاده بیش از اندازه از خشونت بی‌معنا و سخیف باعث منفور شدن Hellboy شد. خیلی از شایعات به گوش می‌رسند که شکست فیلم به دلایلی همچون کشمکش بین کارگردان و تهیه‌کننده، سر باز زدن دیوید هاربر از فیلم‌برداری چندین سکانس و تغییر دیالوگ‌ها به دست بازیگران بود.

روح – The Spirit

  • کارگردان: فرانک میلر
  • بازیگران: گابریل مکت، اوا مندس، سارا پلسون، دن لاریا، پاز وگا
  • سال انتشار: 2008

فیلم فرانک میلر با اقتباسی از یک طرح کمیک جالب، بازیگران پر ستاره و جلوه های بصری منحصر به فرد، پتانسیل بالایی داشت. اما متأسفانه، به دلیل شخصیت پردازی ضعیف، طرح متناقض، و ارزش کمی که برای زیبایی شناسی داستان قائل بود، باعث شد تا طرفداران نا امید شوند.

داستان این فیلم درباره متروپولیسی به نام سنترال سیتی است که در آن پلیسی به نام دنی کولت (ماچت) که به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده به طور جادویی به زندگی باز می‌گردد و در هیأت قهرمان نقابداری معروف به شبح به مبارزه با خلافکاران می‌پردازد. هدف اصلی شبح، اکتاپوستی (جکسن) است که قصد دارد کنترل شهر را به دست گیرد و…

آهن – Steel

  • کارگردان: کنت جانسون
  • بازیگران: شکیل اونیل، آنابت گیش، جاد نلسن، ریچارد راوندتری
  • سال انتشار: 1979

یکی دیگر از بدترین فیلم‌های ابر قهرمانی که در لیست امروز ما حضور دارد؛ فیلم بسیار ضعیف و آبکی آهن به کارگردانی کنت جانسون است. فیلمی که پس از اکران در تمامی مورد با شکست روبرو شد و نام خود را در میان بدترین فیلم های ابر قهرمانی تثبیت کرد. بسیاری این فیلم را بدترین فیلم ابر قهرمانی می‌دانند.

داستان فیلم آهن درباره جان هنری آیرونز (شکیل اونیل) یک طراح سلاح است که اسلح‌های لیزری با تکنولوژی بالا، زره محافظ و توپ های صوتی را برای ارتش ایالات متحده آمریکا اختراع می‌کند. یک سرباز به نام ناتانیل بورک (جاد نلسون) تصمیم می‌گیرد نشان دهد که سلاح‌های آیرونز چه می‌توانند انجام دهند و یکی از توپ های صوتی آیرونز را در بالاترین میزان قدرت قرار دارد را به سمت یک ساختمان متروکه شلیک می‌کند. با این حال، سلاح نتیجه معکوس می‌دهد و ساختمانی را که تیم در آن قرار دارد، ویران می‌کند.

چهار شگفت انگیز – The Fantastic Four

  • کارگردان: جاش ترانک
  • بازیگران: مایلز تلر، کیت مارا، مایکل بی جیمی بل جردن
  • سال انتشار: 2015

صد رحمت به چهار شگفت‌انگیزان نسخه قدیمی، این فیلم بد ابر قهرمانی اقتباسی بسیار ضعیف و نا امیدکننده از داستان جذاب چهار شگفت‌انگیزان بود که پس از اکران چه در گیشه و چه در منظر منتقدان با شکست روبرو شد و از همین جهت تبدیل شد به یکی از فیلم های بد ابر قهرمانی.

داستان این فیلم درباره چهار دانشمند جوان است که در حال انجام آزمایشی جدید، بطور اتفاقی نیروهای ماورای طبیعی بدست می‌آورند. اکنون آن‌ها باید از این نیروی خود برای مبارزه با فردی ظالم که قصد تسخیر دنیا را دارد، استفاده کنند…

الکترا – Elektra

بدترین فیلم ابر قهرمانی
بدترین فیلم ابر قهرمانی
  • کارگردان: راب بومن
  • بازیگران: جنیفر گارنر، گوران ویسنجیک، کریستن پراوت، ترنس استامپ، ویل یان لی
  • سال انتشار: 2005

این فیلم نیز پس از اکران با استقبال خوبی مواجه نشد و بسیاری از منتقدان آن را یک شکست به تمام معنا و مفهوم معرفی کردند.

داستان این فیلم درباره زن جنگجویی بنام «الکترا» است که بتازگی از مرگ نجات یافته و اکنون سعی دارد از یک پیرمرد و دخترش، در مقابل مأمورانی که دارای قدرت‌های ماورای طبیعی هستند، محافظت کند…

زن گربه‌ای – Catwoman

  • کارگردان: پیتوف
  • بازیگران: هلی بری، بنجامین برت، شارون استون، لمبرت ویلسون، فرانسیس کانروی
  • سال انتشار: 2004

پس از ایفای نقش نمادین میشل فایفر در فیلم بازگشت بتمن، طرفداران امید زیادی به فیلم مستقل Catwoman داشتند. اما متأسفانه فیلم با یک طرح افتضاح و مبتذل و با شخصیت پردازی بسیار ضعیف، کاراکتر بری را بیش از حد جنسی کردند و همین مسئله باعث شد تا این فیلم نیز در لیست بدترین فیلم های ابرقهرمانی قرار بگیرد.

داستان این فیلم درباره پیشنس فیلیپس است که در قسمت تبلیغات یک کارخانه سازنده لوازم آرایش کار می‌کند. او از تأثیرات مضر یک نوع کرم پوست مطلع می‌شود و کمی بعد، برای جلوگیری از افشای راز، به قتل می‌رسد.

اما او توسط یک گربه دوباره زنده می‌شود، در حالی که این بار دارای قابلیت های ادراکی و حسی و چابکی یک گربه شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین فیلم های ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


6 thoughts on “مزخرف ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

  1. سلام. Catwoman و Elektra واقعا خسته کننده بود که اون یذره کنجکاوی واسه دیدنش رو مدیون بازیگران زنشه.
    Fantastic Four 2015 که میتونست ادامه Fantastic Four 2005 باشه رو حرومش کردن و اصلا در حد یه فیلم نبود بیشتر انگار واسه رده سنی زیر 15 سال و کودکان ساخته بودن.
    Green Lantern 2011 واقعا خیلی فیلم خسته کننده ای بود و حیف که بخوای اصلا یکبار ببینی ! وقت طلف کردنه مطلقه ! واسه بچه ها پخش بشه بهتره !
    Suicide Squad 2016 بدک نبود ولی شروع شدن بی مقدمه و بدون معرفی این همه هیرو در یک فیلم کمی بیخود بود و داستان خاصی نداشت، فقط خواسته بودن یه فیلم با تعدادی هیرو جدید بسازن ولی Suicide Squad 2021 داستان کمی بهتر شد و شخصیت پردازی هم خوب بود و کمی از بیخودی فیلم 2016 جبران شد.
    Ghost Rider 2007 درون مایه خیلی خوب و داستان خیلی خوبی میتونست برای یک شخصیت ابرقهرمانی پرقدرت باشه که شخصا Ghost Rider (با بازی نیکلاس کیج) واسه من یه هیرو خاص و بی نظیره و عاشقشم اما خیلی ضعیف ظاهر شد در Ghost Rider 2011 که دیگه خیلی بدتر شد و یک افتضاح کامل بود ، حتی بازی ادریس البا هم هیچ کمکی به بهتر شدن فیلم نکرد. حیف Ghost Rider که اونجور که باید نتونست خودشو به عنوان یک ابرقهرمان بی نظیر نشون بده و ثابت کنه !!!
    بقیه فیلم ها رو ندیدم و با این مقاله هرگز هم نخواهم دیدمشون.
    ممنون از مقاله تون

  2. واقعا قبول دارم تک تک فیلمارو دیدم به شخصه اگه فن بازیگرا استفاده شده در فیلما نبودم هیچ وقت وقتمو حرمشون نمیکردم.
    مثلا فیلم فانوس سبز خود دینولدز فهمیدن چه گهی زده و توی فیلم ددپول ۲ برگشت و خودشو توی پایان خوندن فیلنامه کُشت🤣🤣
    با این حال الکترا.روحسوار.جوخه انتحار ارزش یه بار دیدن دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *