توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر ؛ داستان پرونده واقعی جن گیر

شاید کمتر کسی باشد که نداند فیلم جن‌گیر بر اساس داستان واقعی است. در ادامه، به توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر و داستان پرونده واقعی جن گیر خواهیم پرداخت.

داستان واقعی جن‌گیر، در سال 1949 آغاز شد، زمانی که کشیش‌ها جن‌گیری را بر روی پسری به نام «رولاند دو» انجام دادند که بعداً به نام رونالد هونکلر شناخته شد. در حالی که بسیاری تعجب می‌کنند که آیا جن‌گیر بر اساس یک داستان واقعی است، اگر بدانند اینطور است، شوکه می‌شوند و داستان واقعی جن‌گیر بر اساس در اختیار داشتن رولند دو می‌باشد که در ادامه به بررسی داستان واقعی فیلم جنگیر خواهیم پرداخت.

جن‌گیر، بر اساس کتاب سال 1971 ویلیام بلاتی است که پس از خواندن در مورد رولند دو در زمانی که او در دانشگاه جورج تاون دانشجو بود، الهام گرفت که رمان را بنویسد. جن‌گیر در فیلم فریدکین در سال 1973 اقتباس شد و لیندا بلر 12 ساله در نقش ریگان، دختر جوانی که تسخیر می‌شود را بازی کرد. در حالی که فیلم به وضوح دراماتیزه می‌شود و از جلوه‌های ویژه متقاعد کننده برای هیجان مخاطبان خود استفاده می‌کند، داستان واقعی The Exorcist به همان اندازه دلچسب است.

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر

داستان پرونده واقعی جن گیر

شما می‌توانید فهرست توضیح داستان واقعیت جن گیر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر

اگرچه این فیلم داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که توسط یک موجود مرموز تسخیر شده است، اما بسیاری معتقدند که فیلم جن‌گیر بر اساس داستانی واقعی درباره پسر جوانی در شهر کوتیج، مریلند در طول دهه 1940 ساخته شده است.

رولند دو برای تقریبا یک دهه شناسایی نشد؛ اما بسیاری از کارشناسان معتقدند نام اصلی او رونالد هانکلر است. او از انظار عمومی دور مانده است، اما از زمان مرگش در سال 2020، به اطلاع عموم رسید. حال در این نوشتار، به شرح حال اتفاق واقعی جنگیر خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های ترسناک 2023

شرح داستان واقعی جن گیری رولاند دو

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
بررسی داستان واقعی فیلم جنگیر

در توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر که بر اساس تجربه رولند دو ساخته شده است. در مارچ 1949، روزنامه‌ها گزارش دادند که یک پسر 14 ساله، به اسم رولاند دو، توسط چیزی شوم تسخیر شده و کشیش‌های The Exorcist او را جن‌گیری کردند.

این پسر که در یک خانواده لوتری آلمانی بزرگ شده بود و با چیزهای ماوراءالطبیعه در زندگی‌اش بیگانه نبود. پس از درخواست یک تخته Ouija برای تولدش، که عمه هریت او به او هدیه داد. پس از مرگ او، پسر شروع به تجربه چیزهای وحشتناک و غیرعادی در اطراف خانه کرد که می‌توان از آنها به عنوان صدای تق تق روی دیوارها، صداهای عجیب و غریب و اشیاء پرنده نام برد.

پس از مرگ عمه اش، خانواده رولاند سعی کردند با او ارتباط بگیرند، اما این منجر به خراش‌هایی در سراسر بدن و تخت رولاند شد. نه جابجایی و نه یک غسل تعمید بداهه کاتولیک، که رولاند را در خشم افسارگسیخته فرو برد، وضعیت آنها را تغییر نداد.

خانواده رولاند با هر متخصصی تماس گرفتند، به بن بست منجر شد. پس از دریافت پاسخ، خانواده در نهایت از پدر ریموند جی بیشاپ کمک دریافت کردند و جن‌گیری‌های متعددی انجام شد. جن‌گیری که الهام بخش فیلم جن‌گیر بود باید زودتر متوقف می‌شد، زیرا رولند تکه‌ای از فنر تشک را پاره کرد و به سمت کشیش پرتاب کرد.

چند روز بعد، رولند شروع به خراش‌های قرمز رنگ در پوست خود کرد. این امر به خانواده هشدار داد که به دانشگاه سنت لوئیس بروند، جایی که او با پدر والتر اچ. هالوران و کشیش ویلیام باودرن، که جن‌گیری رولند را انجام دادند، معرفی شد.

در حالی که The Exorcist بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، یک چیز درست نیست آن هم این است که چند جن‌گیری و در چند مکان مختلف اتفاق افتاده است. رولند دو در خانه، بیمارستان دانشگاه جورج تاون و بیمارستان برادران الکسیان جن‌گیری شد. آخرین جن‌گیری او با کمک کشیشان والتر هالوران و ویلیام ون رو انجام شد و هالوران در مرحله‌ای از مراسم، بینی خود را شکست. با این وجود، کشیش‌ها ادعا کردند که این تلاش نهایی موفقیت آمیز بود.

داستان واقعی جن گیر هنوز یک راز است

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
توضیح داستان واقعیت جن گیر

با وجود این واقعیت که The Exorcist بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، در توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر رازهای زیادی پیرامون Roland Doe وجود دارد. بیش از 75 سال بعد، کارشناسان بر این باورند که قربانی واقعی جن‌گیر، رونلد هانکلر، مهندس سابق ناسا است که در فرود ماه 1969 کمک کرد.

هانکلر تنها یک ماه قبل از تولد 86 سالگی خود در سال 2020 بر اثر سکته درگذشت و در خانه خود در ماریوتسویل، مریلند درگذشت. پس از یک سری جن‌گیری‌هایی که هانکلر در کودکی از سر گذراند، در واقع به عنوان بزرگسالی که برای ناسا کار می‌کرد، حرفه‌ای فوق‌العاده موفق داشت.

موضوع Roland Doe The Exorcist در واقع به ثبت اختراع فناوری برای مقاوم کردن پنل‌های شاتل فضایی در برابر گرمای شدید برای ماموریت‌های آپولو در دهه 1960 کمک کرد. افراد زیادی از هویت مخفی او اطلاع نداشتند، به جز چند نفر از دوستان نزدیکش.

به گفته همسرش، هونکلر همیشه بسیار نگران بود که همکارانش متوجه شوند و حتی هر روز هالووین خانه‌اش را ترک می‌کرد و می‌ترسید کسی او را مورد آزار و اذیت قرار دهد. هانکلر در سال 2001 پس از 40 سال از ناسا بازنشسته شد.

چگونه جن گیر داستان رولند را اقتباس کرد

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
شرح حال اتفاق واقعی جنگیر

ویلیام بلاتی، نویسنده‌ای که در سال 2017 درگذشت، ایده فیلم جن‌گیر را در زمان تحصیل در دانشگاه جورج تاون به دست آورد. استادی در مورد جن‌گیری سخنرانی کرد و به طور خاص به داستان رولند اشاره کرد.

بلاتی همچنین با کشیش ویلیام باودرن تماس گرفت و با این اطلاعات داستان رولند را اقتباس کرد تا The Exorcist بر اساس یک داستان واقعی ساخته شود. رمان بلاتی در سال 1971 منتشر شد و در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. چند سال بعد ویلیام فریدکین برای تبدیل آن به فیلم با بلاتی تماس گرفت و بلاتی فیلمنامه را نوشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک شبیه احضار

وحشتناک ترین بچه ها در فیلم های ترسناک

آنچه جن‌گیر در مورد داستان واقعی نگه داشت و تغییر داد

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر

اکنون بسیاری از فیلم‌های ترسناک به جن‌گیر ادای احترام می‌کنند، اما فکر جن‌گیری همیشه تماشاگران را خشنود نمی‌کرد توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر می‌تواند جذاب باشد. بلاتی برای حفظ هویت رولند و این واقعیت که The Exorcist بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، مجبور شد چند چیز را تغییر دهد. رولند به جای پسری 14 ساله یک دختر 12 ساله شد و مادر ریگان به جای داشتن خانواده پرجمعیت به تک والد تغییر یافت.

طغیان‌های خشونت‌آمیز و صدای آهسته و ترسناک رولند همگی اتفاق افتاد، اما خزیدن بدنام در سقف و چرخش سر هرگز به طور کامل تأیید نشد. بریدگی‌های روی پوست رولند که عبارت «LOUIS» را بیان می‌کرد، به «HELP ME» تغییر کرد، و جنبه اساسی حرکت به سنت لوئیس را از بین برد.

اگرچه برخی از چیزها نادیده گرفته شدند، اما بلاتی بسیاری از داستان واقعی ترسناک The Exorcist را کاملاً با رمان مرتبط نگه داشت. این شامل رفتارهای عجیب رولند و ریگان بعد از بازی با تخته Oujia بود.

در کمال تعجب، کتاب و فیلم The Exorcist بسیار نزدیک به هم مرتبط هستند. مقداری ظرفیت در پایان، داستان واقعی و دلهره‌آور فیلم واقعی The Exorcist که نشان داده نشد، بسیار وحشتناک‌تر از رمان یا فیلم است، زیرا یک کودک خردسال چنین تجربه وحشتناکی را پشت سر گذاشت.

آیا بازسازی The Exorcist نیز بر اساس داستان واقعی بود؟

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر

اعلام شده است که سه گانه جدید The Exorcist در دست ساخت است و سردرگمی‌های زیادی در مورد ادامه یا راه‌اندازی مجدد آن وجود دارد. طبق گزارش‌ها، فیلم جدید جن‌گیر دنباله‌ای بر فرانچایز اصلی فیلم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، بعید است که سه گانه جدید همان داستان جن‌گیر، بر اساس یک داستان واقعی را دنبال کند. در حالی که The Exorcist هر دو بر اساس یک داستان واقعی و کتاب ویلیام بلاتی ساخته شدند، قسمت‌های دوم و سوم کاملاً محصول تخیل هالیوود هستند.

The Exorcist: Believer لسلی اودوم جونیور را در نقش پدری خواهد دید که دخترش تسخیر شده است. او در جستجوی پاسخ، با کریس مک نیل روبرو می‌شود و از او کمک می‌خواهد. احتمالاً The Exorcist 2023 را باید یک دنباله میراث، شبیه به Scream 2022 در نظر گرفت که در آن تیم جدیدی از افراد داستانی قدیمی را به دست می‌گیرند. جز تاریخ اکران برنامه ریزی شده آن در 13 اکتبر 2023 در سینماها و در Peacock چیز دیگری در مورد این پروژه مشخص نیست.

چرا ویلیام فریدکین داستان رولند دو را به جن‌گیر تبدیل کرد؟

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر

از آنجایی که The Exorcist بر اساس یک داستان واقعی است، به کارگردانی نیاز داشت که بتواند به داستان اصلی ادای احترام و در عین حال چیزی تأثیرگذار خلق کند. ویلیام فریدکین مطمئناً مردی بود که داستان واقعی The Exorcist را بر عهده گرفت و دقیقاً دلیل آن را در مصاحبه با EWTN، یک نشریه کاتولیک، فاش کرد.

وقتی از فریدکین پرسیده شد که چرا تصمیم گرفت کتاب بلاتی را به فیلم تبدیل کند، فریدکین اعتراف کرد که خود بلاتی این کتاب را به او داده و او را برای ساخت این فیلم سینمایی انتخاب کرده است. فریدکین اظهار داشت که بلاتی از تاریخچه خود به عنوان یک مستندساز آگاه بوده و می‌خواهد فیلم تا حد امکان واقع گرایانه باشد. در آن زمان و همچنین امروز، عموم مردم خیلی کم در مورد جن‌گیری می‌دانستند و مطمئناً فیلمی که من ساختم در این امر نقش داشته است.

چندین مستند درباره داستان واقعی جن‌گیر وجود دارد

توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر
توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر

به محض اینکه مخاطبان متوجه شدند که The Exorcist بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، مستندسازان شروع به کندوکاو کردند تا داستان واقعی پشت فیلم واقعی که ریگان جن‌گیر تعریف نکرده بود را پیدا کند.

بنابراین، تعدادی فیلم مستند و فیلم‌های دیگر وجود دارد که داستان رولند دو را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنند. همچنین شایان ذکر است که فیلم Possessed محصول 2000 بر اساس داستان Roland Doe ساخته شده است و آن را بسیار دقیق‌تر از The Exorcist دنبال می‌کند.

اولین مستندی که در مورد این پرونده منتشر شد، مستند In the Grip of Evil در سال 1997 بود که اساساً به عنوان بازسازی پرونده Roland Doe عمل می‌کند. مستند دیگری در سال 2010 به نام پسر جن زده: خاطرات مخفی جن‌گیر منتشر شد. یک فیلم مستند تلویزیونی دیگر درباره رولند دو در سال 2004 به انتشار رسید و مصاحبه‌ای با بلاتی بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار توضیحات واقعی داستان فیلم جن گیر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *