ترسناک ترین فیلم های بیگانه محور 2023 و تمام دوران + [بررسی آثار با موضوع یوفو]

فیلم‌های ترسناک زیادی درباره‌ی هجوم موجودات بیگانه در سینما موجود است که ما امروز به ترسناک ترین فیلم های بیگانه محور 2023 و تمام دوران خواهیم پرداخت.

فیلم‌های ترسناک همیشه برای جذب مخاطبان خود، دست به ایده‌های جذابی می‌زدند و ایدده‌های مختلفی را نیز امتحان کرده‌اند. در اکثر این ایده‌ها هم همیشه موفق بوده‌اند. هواداران در دوره‌ی طولانی مدتی، با فیلم‌های اسلشر، روانشناختی، و غیره… در این نوع فیلم‌های ترسناک مواجه شده‌اند و حالا دیگر این بیگانگان بوده‌اند باید نقش ترس را در چاشنی این فیلم‌ها ایجاد می‌کردند.

این نوع فیلم‌ها، علاوه بر داستان و روایتی جذاب، از اِلِمان ترس هیجان‌‌انگیز و فضایی فانتزی، بهره می‌بردند. تأثیر این نوع فیلم‌ها، حتی بر ژانر علمی تخیلی نیز حضور پُر رنگی را به نمایش گذاشته است.

مقالات مکمل:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

بررسی علمی و معرفی بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم‌ها درباره هجوم بیگانگان

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

  • چاشنی تخیل بیگانه در فضای ترسناک

شما می‌توانید فهرست بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

با توجه به اینکه، فیلم Nope، سروصدای زیادی بر پا کرده و بسیاری را از منتقدان را انگشت به دهان گذاشته، با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان بپردازیم.

بهترین فیلم های بیگانه محور 2023

Kids Vs Aliens

بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

بچه ها در برابر بیگانگان، یک فیلم ترسناک علمی تخیلی آمریکایی محصول سال 2023 به کارگردانی جیسون آیزنر و نویسندگی جان دیویس و آیزنر است. این فیلم، دومین اثر از فرانچایز V/H/S و اقتباسی بلند از ربایش بیگانه می‌باشد که بخش دوم فیلم ترسناک گلچین V/H/S/2 در سال 2013 است.

در این فیلم دومینیک ماریش، فیبی رکس، کلم مک دونالد و آشر گریسون ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در 23 سپتامبر 2022 در جشنواره فانتستیک اکران جهانی خود را داشت و قرار است در 20 ژانویه 2023 توسط RLJE Films و Shudder در ایالات متحده اکران بشود.

بهترین فیلم های 2023 که منتظر دیدنشان هستیم

Aliens: The Awakening

بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

این اثر، فیلم جدید فرانچایز کلاسیک بیگانه است که داستان آن، حول محور گزارشی می‌باشد که توسط آرتور دیویس، تحلیل‌گر ارشد کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنای ایالات متحده نگهداری می‌شود.

آرتور که در ابتدا بسیار شک داشت، متقاعد شد که یک موجود بیگانه واقعاً توسط دولت در یک مرکز مخفی نگهداری می‌شود. داستان او از این قرار است که با آن اطلاعات چه کرد، و چگونه به بخشی از خودش که هرگز تصورش را نمی‌کرد بیدار شد و چگونه آن تجربه به او تهدیدی را نشان داد که بر تمدن و خود بشریت آویزان است.

بهترین انیمیشن های 2023 که منتظرشان هستیم

The Faculty

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک با محوریت موجودات بیگانه
  • کارگردان : رابرت رودریگز
  • بازیگران : الیجاه وود، جاش هارتنت، کلیئا دووال
  • سال انتشار : 1998
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : در یک دبیرستان، دانش آموزان کم کم به این نتیجه می‌رسند که معلمانشان موجودات بیگانه‌ی فضایی هستند که قصد دارند از دانش آموزان به عنوان قربانی استفاده کنند.

بررسی فیلم کادر آموزشی

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

یکی از بهترین فیلم‌های تینیجری که بر پایه‌ی ژانر ترسناک، و علمی تخیلی در جریان است. فیلم دقیقا آمریکای دهه‌ی 90 را به خوبی نشان می‌دهد و اثری است که در کنار عنصر ترس و دلهره، طعنه‌های طنز جالبی نیز دارد.

هیبرید علمی تخیلی/ترسناک رابرت رودریگز یکی از کتاب‌ها است، حتی اگر صرفاً برای احیای ژانر «تهاجم بیگانه» در دهه 90 باشد. تحت کنترل انگل های بیگانه، این بار معلمان دبیرستانی هستند که دیگر نمی‌توان به گروه کوچکی از دانش آموزان – از جمله چهره های مشهور جاش هارتنت و الیجا وود – که به زودی چهره های مشهوری از آنها را پیدا می‌کنند – اعتماد کرد.

کوین ویلیامسون در فیلمنامه‌ای هوشمندانه که مملو از ارجاعات ژانر تیتراژکننده است، به طرز شگفت انگیزی راه خود را با نوجوانان کلیشه ای دنبال می کند. همه اجراها فوق العاده هستند – به خصوص رابرت پاتریک که هر صحنه ای را که در آن حضور دارد می‌خورد – و K.N.B. Effects Group برخی از بهترین کارهای خود را ارائه می‌دهد، CGI را با هیولاهای سنتی ترکیب می کند. حتی با وجود پیچش‌های داستانی آن که پس از اولین بار مشاهده آشکار شد، این یکی ارزش بازبینی را دارد.

شخصیت‌پردازی‌های این فیلم، بسیار دلنشین و زیبا است و کاری را انجام می‌دهد که خودش را به بهترین فیلم ترسناک درباره بیگانه تبدیل کند. همچنین فیلم، به موضوعاتی مانند محبوبیت و شورش اشاره‌ی مستقیمی می‌کند.

Alien

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
  • کارگردان : ریدلی اسکات
  • بازیگران : سیگنوری ویور، تام اسکریت، ورونیکا کارترایت
  • سال انتشار : 1979
  • امتیاز : 8.5
  • خلاصه داستان : زمانی که خدمه‌ی یک سفینه ی فضایی، پیامی نگران‌کننده از یک سیاره‌ی ناشناخته دریافت می‌کنند، بعد از جستجو برای بازمانده‌ای در آن سیاره، آن‌ها درمی‌یابند همراه خودشان یک موجود فضایی ناشناخته را وارد سفینه کرده‌اند.

بررسی فیلم بیگانه

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

این فیلم کلاسیک از اولین فیلم‌های ترسناکی بود که با محوریت هیولا، و بیگانه، در زبان تکنولوژی، سروکار داشت. اتمسفر فیلم، کاملاً با فضای درونی و داستانی که در جریان است، مغایرت دارد و با استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی دقیق، موجوداتی واقعی را به تصویر می‌کشد.

گام، و تنش‌های هیجانی فیلم، بسیار خارق‌العاده هستند و به صورت باورنکردنی، ترس را ایجاد می‌کنند. فیلم به علت نگاهی عمیق به داستان بیگانه‌ها، کاملاً از زمان خودش جلو‌تر بوده و همچنان ماندگار مانده.

اسکات برای هرچه مستندگونه‌تر کردنِ بافت بصری فیلمش پایش را فراتر می‌گذارد و از تصاویر درهم‌برهم و برفکی دوربینِ کیفیت پایین کلاه فضانوردان استفاده می‌کند. در لابه‌لای همین تصاویر کج و کوله است که نیم‌نگاهی به فضاپیمای بیگانه‌ی روی سیاره می‌اندازیم.

چیزی که به شوکه‌کنندگی هرچه بیشترِ روبه‌رو شدن با این جرم غول‌پیکر و عجیب و غریب می‌افزاید. استفاده از تصاویری با کیفیت پایین که توسط کاراکترهای درون فیلم ضبط می‌شوند همان تکنیکی است که امروزه در فیلم‌های زیادی از «پروژه‌ی جادوگر بلر» تا «کلاورفیلد» می‌بینیم و خودِ به یک زیرژانر پرطرفدار و گسترده و البته کلیشه‌ای تبدیل شده است.

اسکات اما در سال ۱۹۷۹ از آن استفاده کرده بود. نماهایی که از فضاپیمای بیگانه می‌بینیم آن‌قدر شبیه به ساخته‌های دست موجوداتی هوشمند است که شاخک‌هایمان را تکان بدهند، اما شکل دایره‌ی غیرطبیعی‌اش و عدم شباهتش به فضاپیماهای زمینی باعث می‌شود تا به این نتیجه برسیم که حتما متعلق به قلمرویی ناشناخته است.

دلیلش این است که این فضاپیما هم مثل خودِ زنومورف توسط اچ.آر. گایگر طراحی شده و از درون ذهن پیچیده‌ی او نشات گرفته بود. شاید اگر گایگر وجود نداشت، «بیگانه» هیچ‌وقت به پدیده‌ای که هست تبدیل نمی‌شد.

در وحشت کیهانی هیچ نیروی الهی‌ای برای هدایت انسان‌ها وجود ندارد. وحشت کیهانی درباره‌ی نقطه‌ای است که انسان‌ها به این نتیجه ‌می‌رسند که نه تنها در کیهان تنها نیستند، بلکه در مقابل جانوران ناشناخته‌ی بیرون هیچ قدرتی ندارند. هیچ امیدی برای مبارزه با آنها وجود ندارد و هیچ قهرمانی هم برای به پاخیزی علیه آنها نیست.

همان‌طور که لاوکرفت می‌نویسند، آدم‌ها یا به معنای واقعی کلمه دیوانه شده و از هم متلاشی می‌شوند یا اگر شانس بیاورند، فرار می‌کنند. اگر «بیگانه» به یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سینما تبدیل شده به خاطر هیولای مرکزی‌اش یا ترس انسان‌ها از کشته شدن نیست، بلکه به خاطر زنده کردنِ وحشت کیهانی درون همه‌‌ی ماست.

به همین دلیل است که حتی مدت‌ها قبل از اینکه خبری از زنومورف شود، تماشای کاراکترهای فیلم در محیط غول‌پیکرِ فضاپیمای بیگانه نفس‌مان را می‌بُرد. چون همان‌طور که لاوکرفت گفت، مغز توانایی درک چنین صحنه‌هایی را ندارد و خدمه‌ی نوسترومو به معنای واقعی کلمه از طریق نشستن روی سیاره‌ی بیگانه، وارد بُعدی شده‌اند که مغزشان برای فهمیدن و کنترل کردن آن سیم‌پیچی نشده است.

نکته این است که اگرچه در لحظه‌ی برخورد با فسیل یک موجود بیگانه باید دممان را روی کول‌مان بگذاریم و فرار کنیم، اما دوباره همان‌طور که لاوکرفت قول داده بود، آدم‌ها قبل از اینکه به فرار فکر کنند، عقلشان را از دست می‌دهند و مات و مبهوتِ عظمت و زیبایی این وحشت بزرگ می‌شوند.

به خاطر همین است که کاراکترهای فیلم نمی‌توانند چنین اکتشافی را نیمه‌کاره رها کنند و برگردند. آنها طلسم این دنیای بیگانه شده‌اند و به هرچه عمیق‌تر شدن در آن ادامه می‌دهند و همین دیوانگی قابل‌درک است که به مرگِ فجیع‌شان می‌انجامد.

Dark Skies

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
  • کارگردان : اسکات استوارت
  • بازیگران : کری راسل، جاش همیلتون، داکوتا گویو
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 6.3
  • خلاصه داستان : بعد از اینکه زندگی آرام خانواده “برت” در جریان مجموعه‌ای از اتفاقات ناخوشایند و عجیب دگرگون می‌شود، آن‌ها درمی‌یابند که نیرویی وحشتناک و کشنده در پی آنان می‌باشد.

بررسی فیلم آسمان تاریک

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

وقتی که صحبت از فیلم‌های ترسناکی می‌شود که بسیار تاریک هستند و به شدت بیننده را می‌ترسانند، فیلم آسمان تاریک، در صدر لیست قرار دارد. این فیلم، بیننده را با داستانی کاملا احساسی و عمیق همراه می‌کند تا از موجودات بیگانه‌ای که در فیلم وجود دارند ما را بترساند.

فضای فیلم، به انسان حس تعلیق را هدیه می‌دهد، و باعث می‌شود تا ما را با فضایی کاملاً هوشمندانه روبرو کند. پایان فیلم نیز به شدت پیچیده و گیج‌کننده است و به مخاطب اجازه‌ی تصمیم‌گیری درست را نمی‌دهد.

باید گفت که « آسمان تاریک » می‌ترساند، اما نه در حد و اندازه هایی که آن را به خاطر بسپاریم. حقیقت این هست که وقتی خلاقیت از در خارج می شود، باعث می شود تماشاگر تنها دلخوش به لحظات ” بووو ” باشد که اینروزها ساختن اش بسیار آسان و حتی شخصی شده است.

شما کافی هست چند افکت صوتی ترسناک را در آرشیو خودتان داشته باشید و در یک لحظه چهره خودتان را دفرمه کرده (!) و از این افکت ها استفاده کنید، مطمئناً می توانید اطرافیانتان را با استفاده از این کار ، لحظه ای بترسانید اما فقط همین. برای ماندگار شدن یک اثر ترسناک در ذهن تماشاگر ، نیازمند وجود لحظات اورجینالی مانند آنچه در آثار ترسناک شرقی می بینیم وجود دارد که این فیلم کاملاً از آن بی بهره است اما می تواند شما را در لحظه، غافلگیر کند.

10 Cloverfield Lane

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
برترین فیلم های ترسناک درباره بیگانه
  • کارگردان : دن تراخنبرگ
  • بازیگران : مری الیزابث وینستد، جان گودمن، بردلی کوپر
  • سال انتشار : 2016
  • امتیاز : 7.2
  • خلاصه داستان : پس از اینکه زنی از تصادف ماشین جان سالم به در می‌برد، خود را در یک زیرمین ناشناخته پیدا می‌کند که در آن مردی به او می‌گوید جانش را نجات داده و آن بیرون، کره زمین بهم ریخته است. اما زن تصمیم به فرار می‌گیرد.

بررسی فیلم شماره 10 خیابان کلافورد

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

این فیلم، که یکی از ترسناک ترین فیلم های درباره بیگانه است، یک جنایی روانشناختی بی‌نقص را به بیننده القا می‌کند. شخصیت‌ها، و بازیگری‌ها به شدت خوب هستند و چیزی که عجیب و معمایی پیش می‌رود، داستان فیلم است. فیلم بیننده را با داستانی کاملاً عجیب، و گیج‌کننده، همراه می‌کند، تا با ذهن شما ارتباط برقرار کند.

«جاده‌ی کلاورفیلد» ترکیب بی‌نظیری از سرگرم‌کنندگی، شخصیت و زیرکی است. فیلم هرگز شعور بیننده را دست‌کم نمی‌گیرد، به شخصیت‌هایش اهمیت می‌دهد و همیشه یک قدم جلوتر از بیننده حرکت می‌کند. از یک طرف با یک داستان شخصی تامل‌برانگیز در قالب میشل طرفیم که جلوتر به آن می‌رسیم و از طرفی دیگر فیلم بیننده را بی‌وقفه در شک و تردید و حدس و گمان نگه دارد و هیجان را به‌طرز باظرافتی به سوی فینالی انفجاری زمینه‌چینی می‌‌کند.

بگذارید ابتدا از ذکاوت فیلم در خلق فضایی هول‌آور و ناامن شروع کنیم. مهم‌ترین عنصر تریلرهای این‌چنینی قرار دادن کاراکتر اصلی (و تماشاگران) در یک وضعیت دیوانه‌کننده‌ی روانی است. مثلا بعد از اینکه هاوارد از حمله‌ی اتمی نیروهای خارجی خبر می‌دهد، اولین سوالی که در ذهن‌مان زنگ می‌زند، این است که آیا او دیوانه است؟ خوشبختانه این دقیقا واکنش میشل هم است.

وینستند او را به عنوان دختری باهوش، خلاق و مصمم بازی می‌کند. بله، او وحشت کرده و نمی‌داند دقیقا با چه چیزی روبه‌رو است، اما توانایی این را دارد تا کنترل خودش را حفظ کند و با رویارویی با هاوارد یا بازی کردن با نقاط ضعف او به هدفش برسد. چه هدفی؟ اینکه آیا واقعا هوای سطح زمین مسموم است و این مرد همان‌طور که ادعا می‌‌کند او را نجات داده یا هاوارد متجاوزی قاتلی-چیزی است که قصد بازی کردن با او را دارد؟

Annihilation

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
  • کارگردان : الکس گارلند
  • بازیگران : ناتالی پورتمن، اسکار ایزاک، جنیفر جیسون لی
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : گروهی سرباز وارد یک منطقه فاجعه زیست محیطی می‌شوند و تنها یک نفر از آن‌ها جان سالم به در می‌برد، اگرچه او نیز به شدت مجروح می‌شود.

بررسی فیلم نابودی

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

فیلم نابودی، یکی از بهترین فیلم‌های ناتالی پورتمن است که در ژانر علمی تخیلی پیش می‌رود، و به خوبی موجودات بیگانه را نشان می‌دهد. فیلم فضای خوبی را به تصویر می‌کشد و با استفاده صحیح از جلوه‌های ویژه و تکنولوژی CGI، ما را همراه می‌کند.

«نابودی» قبل از هر چیز «رسیدن» (Arrival) و «استاکر» (Stalker) را به یاد می‌آورد. درست مثل «رسیدن» با سناریوی دیگری از اولین ارتباط بشر با یک نیروی فرازمینی سروکار داریم که از زاویه‌ی بسیار انسانی و شاعرانه و واقع‌گرایانه‌ای به آن می‌پردازد.

درست مثل «رسیدن» و سریال «باقی‌ماندگان» (The Leftovers) رویداد عجیب و غریبی که اتفاق افتاده هرکسی که با آن برخورد کرده است را به مرز سردرگمی و فروپاشی روانی کشانده است. هدف فیلم بیشتر از اینکه درباره‌ی پرده‌برداری از ماهیت و هدف نیروهای فرازمینی باشد، درباره‌ی بررسی روانشناسی کاراکترها در برخورد با اتفاقی است که توانایی فهمیدن و درک کردنش را ندارند.

درست مثل «استاکر» با گروهی همراه می‌شویم که قدم به درون منطقه‌ی پساآخرالزمانی با تشعشعاتِ رادیواکتیوگونه‌‌ی ممنوعه‌ای می‌گذاریم که گویی رها از بندِ قوانین دنیای معمول کار می‌کند. شاید این منطقه در جایی روی همین کره‌ی خاکی قرار داشته باشد، اما ورود به آن، حس سوار شدن در شاتل فضایی و شلیک شدن به عمق کهکشانی بیگانه را دارد.

اما منابع الهام «نابودی» به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. چیزی که «نابودی» را در عین شاعرانه‌بودن، به فیلم هولناکی تبدیل کرده الهام‌برداری‌اش از فیلم‌هایی مثل «زیر پوست» (Under the Skin) و «موجود» (The Thing) است. اتمسفر سنگین و خفقان‌آور، تمرکز روی داستانگویی تصویری، ابهام نفگسیری که همچون یک تایتان روی تمام داستان سایه افکنده است و موسیقی ناله‌گونه‌ی فیلم که انگار دست انداخته و می‌خواهد دل و روده‌مان را از دهان‌مان بیرون بکشد، ساخته‌ی جاناتان گلیزر را به یاد می‌آورد و بادی هاورر فیلم که انگار از دل عصبی‌کننده‌ترین فیلم‌های ترسناکِ جان کارپنتر و دیوید کراننبرگ بیرون آمده است کارهای این دو کارگردان صاحب‌سبک را تداعی می‌کنند و در این بین بعضی صحنه‌ها و تصاویر به‌یادماندنی فیلم مثل قارچ‌های سرطانی‌شکلی که در و دیوارها را پوشانده‌اند و جنازه‌هایی که در سینه‌ی دیوارهای بتنی از هم متلاشی‌شده و از شکمشان سلول‌های رنگارنگ سرطانی رشد کرده است نیز انگار یکراست از درون بازی‌هایی مثل The Last of Us و Dead Space به اینجا منتقل شده است. خودتان تصور کنید ترکیب تمام اینها با یکدیگر به چه هیولای بدترکیبی که به‌طور همزمان خیره‌کننده هم است تبدیل نمی‌شود.

این فیلم، انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال آثاری هستند، تا برداشت‌های متمایزی را نسبت به داستان، و روایت دارند. روایت فیلم شاید خسته‌کننده باشد، اما بسیار پایانی فلسفی را به نمایش می‌گذارد.

بهترین فیلم های ترسناک فلسفی

A Quiet Place

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
  • کارگردان : جان کرازانسکی
  • بازیگران : جان کرازانسکی، امیلی بلانت، میلیسنت سیمونز
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که از ترس یک تهدید ناشناخته که به هر صدایی واکنش نشان می‌دهد و به دنبال صداها می‌رود و منبع این صداها را شکار می‌کند، به صورت جداگانه در یک سکوت مطلق زندگی می‌کنند.

بررسی فیلم یک مکان ساکت

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

این فیلم فوق‌العاده، یک سبکی جدید را از ژانر ترسناک به نمایش می‌گذارد، و به شدت هوشمندانه، و سرگرم‌کننده ساخته شده است. فیلمبرداری زیبا، به همراه داستانی که بیان می‌شود، فیلم را به شاهکاری مدرن، در سبک وحشت به تصویر می‌کشد.

به طور کلی، فیلم اصلاً خسته‌کننده نیست، و در بهترین زمان‌بندی ممکن، داستان را پیش می‌برد. فیلم بر خلاف دیگر فیلم‌های ترسناک مدرن، از کمترین دیالوگی در فیلمنامه و در طول داستان استفاده می‌کنند. همچنین این فیلم، جزو معدود آثار ترسناکی بود که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

Village of the Damned

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم ترسناک درباره بیگانه
  • کارگردان : جان کراپنتر
  • بازیگران : جان کارپنتر، کریستی الی، لیندا کوزولسکی
  • سال انتشار : 1995
  • امتیاز : 5.6
  • خلاصه داستان : در شهری کوچک، بچه‌هایی که به دنیا می‌آیند موجوداتی بیگانه هستند که از انسان متنفر می‌باشند.

بررسی فیلم دهکده‌ی نفرین شده

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

این فیلم، بازسازی ناشیانه، و ترسناکی از فیلم نسخه‌ی 1960 می‌باشد که توسط جان کارپنتر ساخته شده است. این فیلم، دارای خشونت بسیار بالایی می‌باشد که شاید به مذاق بسیاری از سینما‌ دوستان خوش نیاید.

کارپنتر در این فیلم، حس تعلیق زیادی را به کار برده است و یکی از بهترین کسانی می‌باشد که از این تکنیک به نحو احسنت استفاده می‌کند. فیلم یک اپیدمی را نشان می‌دهد که مانند یک ویروس ، به جان کودکان افتاده است و سکانس‌های غم‌انگیز، و مملو از ناراحتی را به تصویر می‌کشد تا به یکی از بهترین فیلم های ترسناک با محوریت موجودات بیگانه تبدیل شود.

Predator

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
  • کارگردان : جان مک‌تیرنان
  • بازیگران : آرنولد شوارتزنگر، کارل ویترز، کوین پیتر هال
  • سال انتشار : 1987
  • امتیاز : 7.8
  • خلاصه داستان : سرگرد آلن شیفر و تیم ورزیده‌ی سربازان منتخبش مأموریت می‌یابند تا چند سرباز اسیر ارتش آمریکا را نجات دهند.

بررسی فیلم غارتگر

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

این فیلم، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های آرنولد شوارتزنگر می‌باشد که بسیار فضای تخیلی و غیر واقعی دارد، اما بسیار سرگرم‌کننده است. فیلم غارتگر، دارای سکانس‌های اکشن فراوانی می‌باشد و سلاح‌ها و قتل‌ها نیز به وحشیانه‌ترین صورت ممکن اتفاق می‌افتند.

قبل از همه چیز باید بگم که انتظار دیدن یک اکشن 2010 یی را نداشته باشید ! این فیلم به گفته سازندگانش برای کسانی ساخته شده است که عاشق فیلم ” شکارچی ” 1987 بوده اند پس شما هم مثل ما بهتر است با این واقعیت روبرو شوید که این فیلم در رده فیلمهای اکشن درجه ب می‌باشد و سیستم همه می‌میرن، یکی میمونه! را اجرا می کند.

بازگشت به اکشن‌های به سبک دهه ی 80 میلادی هیجان خاص خودش را دارد و فکر می‌کنم شما هم بعد از دیدن این فیلم قانع شوید که عمر اینگونه اکشنها هنوز به دنیاست. ” شکارچیان ” فیلم کاملا ساده ای است که از یک داستان مشخص از ابتدا تا انتها برخوردار است و پیچ و خمی، به سبک فیلمهای اینروزها، ندارد.

جلوه‌های ویژه فیلم یکی از نقاط قوت فیلم است، چهره موجود بیگانه دچار تغییراتی شده است و باید به این موجود جدید خوش آمد گفت، اکشن فیلم نیز به خوبی فیلم اصلی تاثیرش را بر تماشاگر می‌گذارد و حرکت اضافه ای هم نمی‌کند!

بازیگران فیلم نیز همگی در حد مطلوبی حضور دارند. ” آدرین برودی ” ( پیانیست ، ژاکت ) اولین فیلمی است که در نقش یک قهرمان حضور پیدا می کند و بازی خوبی هم در نقش رویس داشته است. اما به نظر من ” برودی ” علی رغم توانایی های بازیگری که دارد ، به نظر نمی‌رسد بتواند در نقش قهرمان باور پذیر باشد.

دیگر عوامل فیلم هم همگی به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند و بازی های خوبی دارند. یکی از نقاط قوت فیلم این است که شما به همراه بازیگر غافلگیر می شوید و به همراه وی می‌ترسید، رابطه قوی که بین شخصیت های داستان وجود دارد و بازی های خوب آنها یکی از دلایلی است که بیننده را نگران سرنوشت آنها می‌کند، امتیازی که معمولا در فیلمهای دیگر کمتر به چشم می‌خورد. سکانس‌هایی که در جنگل‌های فیلم رخ می‌دهد، انسان را به یاد جنگ ویتنام، و فیلم‌های جنگی می‌اندازد.

Fire In The Sky

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
  • کارگردان : رابرت لیبرمن
  • بازیگران : ترویس ویلتون، دی بی سوئینی، رابرت پاتریک
  • سال انتشار : 1993
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : چند مرد ادعا می‌کنند دوست آن‌ها توسط موجودات بیگانه‌ای ربوده شده است. هیچکس حرف آنها را باور نمی‌کند و با وجود نبود مدارک کافی، ناپدید شدن دوستشان به عنوان قتل در نظر گرفته می‌شود.

بررسی فیلم آتش در آسمان

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

در فیلم‌هایی که بیگانه‌ها حضور دارند، مقامات دولتی نقش مؤثری را ایفا می‌کنند. این فیلم ترسناک، بسیار سیاسی نیز می‌باشد که ناراحت‌کننده‌ترین صحنه‌های آدم ربایی را نشان می‌دهد. فیلم، کمترین حس سکون و درام را دارد و به شدت از تنش‌ها پیچیدگی‌های عاطفی و احساسی بهره می‌برد.

Prey

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
ترسناک ترین فیلم های درباره بیگانه
  • کارگردان : دن تراخنبرگ
  • بازیگران : آمبر میدتاندر، داکوتا بیورز، استفانی میتیاس
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 7.0
  • خلاصه داستان : داستان فیلم، منشأ پیدایش شکارچی”در ملت کومانچ در حدود 300 سال پیش را نشان می‌دهد. نارو، یک زن جنگجوی ماهر، برای محافظت از قبیله خود در برابر یکی از اولین شکارچیان بسیار تکامل یافته که روی زمین فرود آمد، می‌جنگد.

بررسی فیلم طعمه

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان
بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

یکی از برترین فیلم های ترسناک درباره بیگانه که در سال 2022 منتشر شده است، و دارای اِلِمان‌های هیجان‌انگیزی می‌باشد. فیلم، سکانس‌های چشم‌نواز زیبا، مانند انفجار، و ماجراجویی در طبیعت، را به همراه ترس، کنار یکدیگر می‌چیند.

ریتمی که فیلم پیش می‌برد، بسیار کُند است، و شاید در نگاه اول، برای بیننده کسل کننده باشد. بزرگ‌ترین شکلی که دارد این است که، شخصیت‌پردازی‌های ضعیفی دارد و به زندگی شخصیت‌هایش به درستی نمی‌پردازد.

نقد و بررسی فیلم Prey 2022 (شکار)

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “ترسناک ترین فیلم های بیگانه محور 2023 و تمام دوران + [بررسی آثار با موضوع یوفو]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *