فوری: میلان کوندرا درگذشت +[بیوگرافی و سوابق]

میلان کوندرا درگذشت ؛ میلان کوران نویسنده ادبیات چک که سال هایی در فرانسه زندگی می‌کرد، صبح امروز چهارشنبه 21 تیرماه درگذشت.

«میلان کوندرا»، از بزرگ‌ترین نویسندگان ادبیات جهان در سن ۹۴ سالگی درگذشت. میلان کوندرا نویسنده ادبیات چک که سال‌ها در فرانسه اقامت داشت صبح امروز چهارشنبه ۲۱ تیر درگذشت. در ادامه مطلب با خبر درگذشت میلان کوندرا همراه ما بمانید.

میلان کوندرا درگذشت

  • فوت میلان کوندرا

به گزارش منابع خبری:

میلان کوندرا نویسنده اهل چک صبح امروز چهارشنبه ۲۱ تیر درسن ۹۴ سالگی در پاریس گذشت.

«کوندرا» در شهر برنو چک متولد شد اما در سال ۱۹۷۵ پس از طرد شدن به دلیل انتقاد از تهاجم شوروی به چکسلواکی به فرانسه مهاجرت کرد. «میلان کوندرا» که نویسنده برخی از تحسین‌شده‌ترین آثار ادبیات داستانی قرن بیستم میلادی است در سال ۱۹۵۰ به دلیل فعالیت‌های سیاسی از حزب کمونیست اخراج و به چهره‌ای منفور نزد سیاستمداران آن روزگار بدل شد تا این که در سال ۱۹۷۵ از چک‌اسلواکی به فرانسه فرار کرد و در سال ۱۹۷۹ نیز دولت وقت چک‌اسلواکی تابعیت «کوندرا» را لغو کرد.

میلان کوندرا درگذشت
فوت میلان کوندرا, درگذشت میلان کوندرا, مرگ میلان کوندرا

مرگ میلان کوندرا

بهترین اثر کوندرا، بار هستی است و قبل از انقلاب مخملی ۱۹۸۹، حکومت کمونیستی کتاب‌های وی را در چک ممنوع کرده بود؛ او ترجیح می‌داد به دور از هیاهوی شهرت زندگی کند و کمتر با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کرد و چندین بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات بوده است. بهترین رمان‌های او را می‌توان «سمفونی هستی» نامید و زیبایی و بی کرانگی هنر رمان را در او ستود. کوندرا در سالهای اخیر عمرش دچار بیماری آلزایمر شده بود. بار هستی، خنده و فراموشی و شوخی از معروفترین آثار این نویسنده چک- فرانسوی هستند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *