نقد فیلم No One Gets Out Alive ؛ روایتی عقب مانده‌ از ترس

داستان درباره آمبر، مهاجر غیرقانونی است که مکزیک را برای تعقیب رویای آمریکایی ترک می‌کند. با نوشتار نقد فیلم No One Gets Out Alive با فیگار بمانید.

آمبر در یک پانسیون به سر می‌برد که به سرعت تبدیل به کابوسی می‌شود که نمی‌تواند فرار کند. این فیلم یک فیلم ترسناک و کمی ناخوشایند است. ما فیلم را با آمبر شروع نمی‌کنیم، بلکه در عوض زن دیگری را می‌بینیم که با برادرش صحبت می‌کند و می‌گوید که می‌خواهد رابطه اش را با پدرش بهبود دهد، اما به نظر می‌رسد که برادر کار نمی‌کند.

چراغ ها روشن و خاموش می‌شوند، تلفن قطع می‌شود و او را وادار می‌کند تا خانه را جستجو کند تا یک جعبه سنگی باز را پیدا کند که پوشیده از شب پره است. در ادامه با نوشتار نقد فیلم No One Gets Out Alive همراه فیگار باشید تا ببینیم اوضاع از لحاظ روایی، تکنیکی و فلسفی روانشناختی به چه گونه‌ای پیش می‌رود.

نقد فیلم No One Gets Out Alive

روایتی عقب مانده‌ از ترس

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار تحلیل فیلم No One Gets Out Alive خواهید خواند به شرح زیر است:

  • تحلیل ساختاری روایت – روایتی عقب مانده‌
  • تحلیل تکنیکی – ایجاد تعلیق بدون حس
  • تحلیل روانشناختی و فلسفی – این فیلم سیاسی نیست
تحلیل فیلم No One Gets Out Alive
تحلیل فیلم No One Gets Out Alive

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام، نوشته آدام نویل، هیچکس زنده نمی‌شود جدیدترین فیلم ترسناک نتفلیکس است. این فیلم دارای تمام جنبه های یک داستان شبح‌آلود کلاسیک است بدون هیچ گونه بازدهی.

آمبار (کریستینا رودلو) یک مهاجر بدون شناسنامه است که برای زندگی بهتر به آمریکا آمده است. بدون گزینه های زیاد، او وارد یک آپارتمان ارزان و تقریبا خرابه می‌شود، در حالی که سعی می‌کند پول کافی برای خرید کارت شناسایی برای کار مناسب جمع آوری کند. به نظر می‌رسد که آپارتمان توسط ارواح جن زده است و امبار باید فرار کند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل ساختاری روایت – روایتی عقب مانده‌

نقد فیلم No One Gets Out Alive
نقد فیلم No One Gets Out Alive

لحظات وحشتناکی در فیلم وجود دارد، به ویژه در اولین سکانس پر تنش فیلم که در آن فضاسازی زیادی برای ظاهر شدن ارواح ایجاد شده است. مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد، و شما در نیمه اول فیلم گیر می‌کنید. شرم آور است که با تنشی که ایجاد می‌کند کاری نمی‌کند. واقعا احساس می‌شود که ساختار روایی کشیده شده است و زمانی که آخرین سکانس اتفاق می‌افتد، با جلوه های زیبا و وحشتناک، شما فقط منتظر به پایان رسیدن آن هستید.

هیچکس زنده نمی ماند به نوعی طرح توسعه نیافته‌ای را دارد. شبح ها به طور کامل مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و فیلم واقعا ساختار روایی عقب مانده‌ای را دراماتیک می‌کند. حتی نود دقیقه هم طول نمی‌کشد، اما بسیار طولانی تر به نظر می‌رسد. لحظات وحشتناک بزرگی در آغاز و لحظات وحشتناکی از خشونت در انتها وجود دارد، اما این فیلم قرار است در بین گزینه های بی پایان Netflix برای دیدن چیزی از بین برود.

بیشتر بخوانید:

تحلیل تکنیکی – ایجاد تعلیق بدون حس

بررسی فیلم هیچکس زنده نمیشود, تحلیل فیلم No One Gets Out Alive
بررسی فیلم هیچکس زنده نمیشود, تحلیل فیلم No One Gets Out Alive

کارگردان سانتیاگو منگینی در ایجاد تعلیق، با فضاسازی تاریک و ترسناک برای هر صحنه، شخصیت های متفاوت و شوم که امبار باید با آنها برخورد کند، و ارواح ضعیف عمل می‌کند. آمبار آنها را و قدم هایشان را که روی زمین باقی مانده استع می‌بیند. لحظات وحشتناکی وجود دارد که احساس می‌کنید فیلم عالی خواهد بود، اما این لحظات ادامه ندارند.

کریستینا رودلو در نقش امبار عالی است، شما بلافاصله با او همراه می‌شوید و می‌خواهید او زنده بماند و برخلاف بسیاری از شخصیت های ترسناک دیگر، هنگامی که ارواح شروع به ظهور می‌کنند سعی می‌کند آنجا را ترک کند.

بزرگترین شگفتی در فیلم هیچکس زنده نمیشود در طراحی موجودات آن است که در بخش‌های جذاب و بسیار اصلی است. این فیلم عمدتاً در جلوه های بصری قصد حرکت زدن دارد که موفق نمی‌شود حس را منتقل کند. این اولین فیلم تمام قد سانتیاگو منقینی به عنوان کارگردان است. او به تصویرسازی و خلق و خوی خوب توجه دارد، نه به نحوه ترکیب کامل یک داستان. اما برای اولین تلاش، این فیلم، بسیار خوب است.

با وجود کاستی های فیلم، فضا وجود دارد و همه چیز راجع به فضا است. راهروهای کم نور، صدای جیر جیر در شب که حس حضور را در انسان ایجاد می‌کند. اغلب مانند یک فیلم است که فکر می‌کند بسیار ترسناک تر از آن است. لحظاتی در این فیلم وجود داشت که نمی توانستیم بگوییم آیا آنچه که به آن نگاه می‌کنیم باید ما را بترساند یا فقط سعی می‌کرد یک طرح کلی را به ما نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل روانشناختی و فلسفی – این فیلم سیاسی نیست

نقد فیلم No One Gets Out Alive, بررسی فیلم هیچکس زنده نمیشود, تحلیل فیلم No One Gets Out Alive
نقد فیلم No One Gets Out Alive

شرایط است که مانع فرار واقعی او می‌شود. او کسی را ندارد که به او مراجعه کند و پول کافی برای فرار از خود ندارد. در ابتدا یک جریان سیاسی وجود دارد، کارگران بدون شناسنامه در یک کارخانه مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. گزارش ها نشان می‌دهد که به دیگر کارخانه ها حمله و کارگران دستگیر می‌شوند، در حالی که مالکان مجازات نمی‌شوند. این فیلم سیاسی نیست و نمی‌تواند باشد. فقط مجموعه ای است برای اینکه چرا امبار نمی‌تواند فرار کند.

این فیلم بسیار سعی کرده به نوعی یک افشاگری را در وجود یک انسان نشان دهد. طرح در مورد آنچه واقعاً در خانه وجود دارد و باعث ایجاد روحیه ای می‌شود که امبر می‌تواند ببیند – بسیار جسورانه است.

No One Gets Out Alive یک شعار وحشتناک است که در دو عمل اول وجود دارد، اما همه چیز در عمل سوم وقتی جالب می‌شود که فیلم بالاخره تصمیم به نمایش فضا و عدم روایت می‌گیرد.

فیلم احتمالاً یکی از جالب ترین طرح های هیولا را معرفی می‌کند که مدتی است ندیده بودیم. این فیلم ما را به یاد آن موجود وحشتناک از The Ritual، تصادفا یکی دیگر از فیلم های ترسناک Netflix، انداخت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم No One Gets Out Alive سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *