بهترین فیلم های مارول تمام دوران؛ برترین آثار ابرقهرمانی از کمپانی مارول

ابرقهرمانی یکی از پرطرفداران‌ترین ژانر‌های سینمایی جهان است؛ به طوریکه برخی از بهترین فیلم های مارول جزء پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینما هستند و بارها در سراسر دنیا دیده شده‌اند.

مارول یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های سازنده کمیک و فیلم بوده که در حوزه آثار ابرقهرمانی فعالیت می‌کند و با تولید فیلم‌های زیادی در دهه‌های گذشته، موفق شد جایگاه بسیار قوی و منحصر به فردی در صنعت سینما به‌دست آورد. این شرکت با ساخت فیلم‌های اکشن، ماجراجویی و ابرقهرمانی، توانست مخاطبانی را از سرتاسر جهان به آثار خود جذب کرد و به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فرانچایزهای سینمایی تبدیل شود.

وقتی صحبت از سینمای مارول می‌شود، اکثر افراد به شروع MCU از سال 2008 با «فیلم مرد آهنی» فکر می‌کنند، اما این کمپانی مدت‌ها قبل‌تر، فیلم‌هایی در ژانر ابرقهرمانی تولید کرده بود که همچنان به عنوان بهترین فیلم های مارول شناخته می‌شوند. در این مقاله از فیگار، فیلم های سینمایی مارول که نمرات Imdb بالایی را به خود اختصاص داده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های مارول

بهترین فیلم های مارول
بهترین فیلم های مارول

بهترین فیلم های کمپانی مارول توانسته‌اند انتظارات طرفداران مبنی بر یک اثر اقتباس شده از کمیک را برطرف کنند و لحظات هیجان‌انگیزی را به تصویر بکشند. این کمپانی همچنان به ساخت فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی ادامه می‌دهد و برنامه‌های بسیار بزرگی در آینده دارد تا رکورد فروش و محبوبیت آثار قبلی خود را بشکند.

پلنگ سیاه (Black Panther)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2018
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: چادویک بوسمن، مایکل بی جوردن، لوپیتا نیونگو
  • نمره IMDb: نمره 7.3

«پلنگ سیاه» یکی از بهترین فیلم های مارول است که توسط رایان کوگلر نوشته و کارگردانی شد. این فیلم براساس شخصیت محبوب کمیک‌های مارول به نام پلنگ سیاه ساخته شده است. داستان فیلم «پلنگ سیاه» در واکاندا، یک کشور خیالی واقع در قاره آفریقا رخ می‌دهد. پس از مرگ پادشاه واکاندا، تچالا به عنوان وارث تاج و تخت برگزیده می‌شود. او با نیروها و مسئولیت‌های جدیدی مواجه خواهد شد و باید با تهدیدات داخلی و خارجی مبارزه کند.

در طول فیلم، تچالا با شخصیتی مرموز به نام کیلمانگر روبرو می‌شود که قصد دارد قدرت واکاندا را به دست بگیرد. تچالا برای حفظ عدالت و محافظت از مردم واکاندا و میراثشان، باید در مقابل دشمنان خود قرار بگیرد و با دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته و قدرت‌های خارق‌العاده‌اش، به عنوان پلنگ سیاه به مبارزه بپردازد. پلنگ سیاه از محبوب‌ترین فیلم های سینمایی مارول است که مبارزات و اکشن بسیار خاصی را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین شخصیت های مارول از نگاه سایت فیگار

برترین شخصیت های محافط در دنیای سینمایی مارول ؛ فداکارترین شخصیت‌ها

شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)

بهترین فیلم های مارول
فیلم های جدید مارول اکران شده
  • سال انتشار: 2021
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، کمدی
  • بازیگران: سیمو لیو، آکوافینا، تونی لونگ
  • نمره IMDb: نمره 7.4

«شانگ چی و افسانه ده حلقه» بهترین فیلم مارول است که توسط دیوید کالاهام نوشته و کارگردانی شد. این فیلم بخشی از مجموعه فیلم‌های مرتبط با دنیای سینمایی مارول بوده که داستان شخصیت شانگ چی را روایت می‌کند. داستان این فیلم حول محور یک جوان چینی آمریکایی می‌چرخد که سعی دارد به عنوان یک انسان معمولی زندگی کند.

پس از سال‌ها زندگی به عنوان یک مرد عادی، شانگ چی به دنبال راهی است تا با میراث خانوادگی و قدرت‌های خارق‌العاده خود آشنا شود. «شانگ چی و افسانه ده حلقه» با ترکیبی از اکشن، هنرهای رزمی و عناصر فانتزی، دنیایی جدید را در داستان‌های سینمایی مارول معرفی می‌کند. این فیلم با جذابیت صحنه‌های اکشن، ارزش‌های خانوادگی، هویت فرهنگی و گسترش دنیای سینمایی مارول، مورد استقبال و تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین فیلم های مارول شناخته شد.

مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man 2)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2004
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی
  • بازیگران: توبی مگوایر، کریستن دانست، آلفرد مولینا
  • نمره IMDb: نمره 7.5

«مرد عنکبوتی 2» یکی از فیلم های سینمایی مارول است که توسط سم ریمی نوشته و کارگردانی شد. این فیلم جزو اولین فیلم‌های شخصیت مرد عنکبوتی بوده که انقلابی در سبک ابرقهرمانی ایجاد کرد و همچنان از آن به عنوان بهترین فیلم های مارول یاد می‌شود.

در این فیلم، پیتر پارکر، به عنوان یک دانشجو، با مشکلاتی روبرو می‌شود. او تلاش می‌کند تا تعادل بین زندگی شخصی و ابرقهرمانی‌اش را برقرار کند. پیتر که به دنبال ایجاد رابطه با مردم عادی است، با مشکلات مالی و عاطفی روبرو می‌شود. همچنین، قدرت‌های خود را به طور پیوسته از دست داده و با تجربه‌های ناخوشایندی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آدمخواری ؛ 13 فیلم آدم خوار وحشتناک

بهترین فیلم های ایرانی تاریخ + [معرفی جدیدترین و پرفروش ترین فیلم های ایرانی]

نگهبانان کهکشان 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

بهترین فیلم های مارول
آخرین فیلم های مارول
  • سال انتشار: 2017
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا
  • نمره IMDb: نمره 7.6

«نگهبانان کهکشان 2» دنباله‌ای بر فیلم «نگهبانان کهکشان 2014» است که توسط جیمز گان نوشته و کارگردانی شد. داستان فیلم قسمت دوم این اثر بعد از رویدادهای فیلم اول اتفاق می‌افتد. نگهبانان کهکشان، که اکنون به عنوان یک تیم متحد عمل می‌کنند، در سراسر کهکشان ماجراهای جدیدی را پشت سر خواهند گذاشت. پیتر کوئیل که به استارلرد مشهور است، سعی دارد تا راز هویت واقعی خود و مادرش را کشف کند.

در همین حین، نگهبانان کهکشان با فردی به نام ایگو مواجه می‌شوند که ادعا می‌کند پدر پیتر است. در این راه، روابط بین اعضای تیم آزمایش می‌شود و رازهایی درباره گذشته‌ی هر شخصیت فاش خواهد شد. این فیلم با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، ترکیبی از طنز، درام و موسیقی متن شگفت‌انگیز، توانسته است مورد استقبال و تحسین بسیاری از منتقدان و طرفداران سینمای ابرقهرمانی قرار بگیرد و جایگاهی در میان بهترین فیلم های مارول داشته باشد.

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2014
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: کریس ایوانز، ساموئل ال. جکسون، اسکارلت جوهانسون
  • نمره IMDb: نمره 7.8

یکی از بهترین فیلم های کمپانی مارول که توسط آنتونی و جو روسو کارگردانی شده فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» است. فیلمنامه این فیلم که توسط کریستوفر مارکوس و استفن مک‌فایلی به نگارش در آمده داستان کاپیتان آمریکا را روایت می‌کند. او که پس از رخ دادن رویدادهای فیلم «انتقام جویان»، با مشکلاتی رو به رو می‌شود، همچنان با تغییرات سیاسی و نظامی در سازمان شیلد مواجه است و با خطر جدیدی به نام “سرباز زمستان” دست و پنجه نرم می‌کند.

سرباز زمستان، یک شرور قدرتمند است که قبلاً به نام باکی بارنز شناخته می‌شد و اکنون توسط یک سازمان مخفی کنترل می‌شود. کاپیتان آمریکا همراه با ناتاشا رومانوف، نیک فیوری و سم ویلسون، باید برای آشکار کردن راز سرباز زمستان و مقابله با توطئه‌های سازمان‌های فاسد وارد مبارزه شوند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های مارول ترکیبی از اکشن هیجان‌انگیز، رمز و راز و عناصر جاسوسی، یک داستان پیچیده و هیجان‌انگیز را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2023 [+ معرفی انیمه های جدید]

بهترین فیلم های طنز ایرانی ؛ [+ معرفی فیلم های کمدی جدید]

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

بهترین فیلم های مارول
آخرین فیلم های مارول
  • سال انتشار: 2016
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون
  • نمره IMDb: نمره 7.8

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بهترین فیلم مارول است که همچنان اثری مشابه آن پیدا نخواهید کرد. این فیلم توسط آنتونی و جو روسو کارگردانی شده و فیلمنامه آن را کریستوفر مارکوس و استفن مک‌فایلی نوشته‌اند. «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» داستان چالش برانگیز و متفاوتی را به تصویر می‌کشد.

این فیلم داستان تقابل دو تیم ابرقهرمانی را روایت می‌کند. پس از وقوع یک حادثه ناگوار، مقامات امنیتی آمریکا سعی می‌کنند تا کنترل تیم انتقام جویان را به دست بگیرند و آن‌ها را از انجام ماموریت‌های خودسرانه منع کنند. این موضوع بین اعضای این تیم دو دستگی ایجاد خواهد کرد و باعث اختلافات غیر منتظره‌ای می‌شود. تقابل بین دو تیم به یک جنگ داخلی بین ابرقهرمان‌ها منجر خواهد شد که برای همه آن‌ها آینده وحشتناکی را رقم می‌زند.

مرد آهنی (Iron Man)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2008
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، گوینت پالترو، ترانس هاوارد
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«مرد آهنی» اولین فیلم دنیای سینمایی مارول به کارگردانی جان فاورو بود که شروع یک دنیای ابرقهرمانی یکپارچه را رقم زد و توانست دنیای سینمای ابرقهرمانی را متحول کند. فیلمنامه‌ این با همکاری مارک فرید، هاک روزنباوم و آرت مارکوم به نگارش در آمد. ماجرای از آنجا آغاز می‌شود که تونی استارک که یک مهندس نابغه، میلیاردر و مالک شرکت تولید سلاح استارک است در یک سفر به خاورمیانه، به دست یک گروه تروریستی به نام ده حلقه گروگان گرفته می‌شود. اینجاست تونی متوجه می‌شود سلاح‌هایی که خودش تولید می‌کند، در دست بدخواهان قرار می‌گیرد.

تونی تصمیم می‌گیرد از این پس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای که برای خود ساخته، به عنوان یک قهرمان به نام مرد آهنی در برابر تهدیدات و خطرات مبارزه کند. این فیلم بهترین شروع ممکن برای این دنیای سینمایی را رقم زد و بازی فوق‌العاده رابرت داونی جونیور تاثیر بسیار زیادی بر محبوبیت آن داشت. «مرد آهنی» از بهترین فیلم های کمپانی مارول است که قبل از هر فیلمی در این لیست باید آن را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دیوید فینچر ؛ کارگردانی از جنس دیوانگی

بهترین کمپانی های انیمیشن سازی جهان ؛ معرفی خالقان آثار ماندگار

ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

بهترین فیلم های مارول
بهترین فیلم های کمپانی مارول
  • سال انتشار: 2017
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، کمدی
  • بازیگران: کریس همسورث، تام هیدلستون، کیت بلانشت
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«ثور: رگناروک» یکی از بهترین فیلم های مارول و سومین قسمت از سری فیلم‌های شخصیت ثور است. دو قسمت اول این سه گانه به دلایلی موفق نبودند و عملکرد بسیار بدی داشتند، اما مارول با این فیلم نتیجه را تغییر داد و توانست انتظارات را برآورده کند. «ثور: رگناروک» توسط تایکا وایتیتی کارگردانی شد و فیلمنامه آن توسط اریک پیرس، کریگ کایل و کریستوفر یوست نوشته شده است.

ثور، خدای رعد، به طور غیرمنتظره‌ای در یک سرزمین بیگانه به نام ساکار رها می‌شود. او به عنوان یک زندانی در مقابل حادثه‌ای مرگبار به نام رگناروک، که پایان سرزمین آزگارد را رقم می‌زند، قرار می‌گیرد. ثور باید بتواند از ساکار فرار کرده و به آزگارد بازگردد تا از نابودی این سرزمین و ارتش آن در مقابل نیروهای شیطانی جلوگیری کند. «ثور: رگناروک» یکی از فیلم های جدید مارول بود که کمدی بسیار زیادی داشت و سبک جدیدی از آثار ابرقهرمانی را به تصویر کشید.

نگهبانان کهکشان 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا
  • نمره IMDb: نمره 7.9

«نگهبانان کهکشان 3» از فیلم های جدید مارول اکران شده در سال 2023 است که آخرین کاگردانی جیمز گان برای این دنیای سینمایی را رقم زد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، «انتقام جویان: پایان بازی» و «ثور: عشق و رعد» است. طبق اخبار منتشر شده، «نگهبانان کهکشان 3» آخرین فیلم از این گروه ابرقهرمانی محبوب است و مارول برنامه‌ای برای ساخت قسمت‌های بعدی آن ندارد.

این فیلم به گذشته یکی از اعضای نگهبانان کهکشان، یعنی راکت راکون می‌پردازد. راکت طی یک حمله توسط آدام وارلاک زخمی می‌شود و دیگر اعضای تیم برای نجات او مجبور می‌شوند باری دیگر در کهکشان سفر کنند. در این سفر، گذشته راکت به مرور فاش خواهد شد و لحظات بسیار احساسی و غم انگیزی به تصویر کشیده می‌شوند. «نگهبانان کهکشان 3» جزو آخرین فیلم های مارول است که به تازگی اکران شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های درام 2023 ؛ جدیدترین فیلم های درام 2023

بهترین انیمه های ساتوشی کون ؛ 8 عنوان برتر که باید قبل از مرگ ببینید

انتقام جویان (The Avengers)

بهترین فیلم های مارول
فیلم های سینمایی مارول
  • سال انتشار: 2012
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون
  • نمره IMDb: نمره 8

«انتقام جویان 2012» یکی از مورد انتظارترین و بهترین فیلم های مارول از پرطرفدارترین تیم ابرقهرمانی در کمیک بود. این فیلم توسط جاس ویدون کارگردانی شده و فیلمنامه آن توسط زک پن به نگارش در آمد. در فیلم «انتقام جویان»، نیروهای شیطانی‌ای به نام چیتاری که تحت فرمان لوکی قرار دارند، به زمین حمله می‌کنند. در این بحران، نیک فیوری، مدیر سازمان شیلد، به تیمی از ابرقهرمانان مارول که شامل مرد آهنی، ثور، هالک، کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه می‌شود، نیاز دارد تا با همکاری و هماهنگی، این تهدید را از بین ببرند.

نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2014
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا
  • نمره IMDb: نمره 8

«نگهبانان کهکشان» از نظر ساختاری یکی از جدیدترین فیلم های مارول در زمان خودش بود. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان به روی پرده سینماها رفت. داستان فیلم در مورد پیتر کوئیل، یک ماجراجوی فضایی با لقب استارلرد است که به طور تصادفی با یک شی مرموز به نام “سنتینل” مواجه می‌شود.

پیتر با گروهی از جنایتکاران فضایی به نام نگهبانان کهکشان متحد می‌شود و باید با هم همکاری کنند تا کهکشان را از نابودی نجات دهند. در این مسیر، آن‌ها با موجودات فضایی خطرناک، رقابت‌های داخلی و ماجراهای هیجان‌انگیزی روبرو می‌شوند. فیلم «نگهبانان کهکشان» با ترکیبی از اکشن، کمدی و موسیقی فوق‌العاده، به عنوان یکی از بهترین فیلم های مارول شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ژانر فاجعه ؛ 10 تا از بهترین فیلم های حوادث طبیعی

بهترین فیلم های رزمی 2023 ؛ معرفی 20 تا از بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا

ددپول (Deadpool)

بهترین فیلم های مارول
آخرین فیلم های مارول
  • سال انتشار: 2016
  • ژانر: اکشن، کمدی، علمی تخیلی
  • بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باکارین، تی جی میلر
  • نمره IMDb: نمره 8

ددپول یکی از ابرقهرمانان بسیار معروف در کمیک‌های مارول است که اولین فیلم لایو اکشن آن در سال 2016 اکران شد. این فیلم به کارگردانی تیم میلر به روی پرده سینماها رفت. داستان فیلم درباره وید ویلسون، یک سرباز سابق نیروی ویژه است که پس از تجربه‌ی یک آزمایش تبدیل به یک ابرقهرمان با قدرت‌های شفابخشی و قدرت‌های فیزیکی فوق‌العاده می‌شود. اما این آزمایش ظاهر او را بسیار زشت کرده و او را به یک شخصیت جدید با نام “ددپول” تبدیل می‌کند.

ددپول با استفاده از قدرت‌های خود، به دنبال انتقام از افرادی است که زندگی‌اش را نابود کرده‌اند. در این مسیر، او با جنایتکاران و دشمنان قدرتمندی روبرو می‌شود. با ترکیبی از اکشن، کمدی سیاه، «ددپول» به عنوان بهترین فیلم مارول شناخته شد که با سبک جدید اکشن و شخصیت جذاب ددپول، مخاطبان را سرگرم می‌کند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2021
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • بازیگران: تام هالند، زندایا، بندیکت کامبربچ
  • نمره IMDb: نمره 8.2

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» یکی از فیلم های جدید مارول از شخصیت مرد عنکبوتی است که در سال 2021 به کارگردانی جان واتس به روی پرده‌ی سینماها رفت. این فیلم، ادامه‌ای بر داستان فیلم‌های «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» است. در این فیلم، پیتر پارکر با مشکلات جدیدی روبرو خواهد شد. هویت او به طور ناگهانی توسط میستریو فاش می‌شود و او باید با تبعات و پیامدهای این اتفاق دست و پنجه نرم کند.

در تلاش برای حفظ تعادل زندگی خانواده و دوستانش، پیتر به همراه دکتر استرنج به یک ماجراجویی متفاوت و پرمخاطره می‌رود. در این مسیر، او با نسخه‌های موازی از خودش و دشمنان قدرتمندی از دنیای دیگر روبرو می‌شود. این اثر جزو بهترین فیلم های مارول است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های درام جهان ؛ 16 فیلم سینمایی درام

بهترین فیلم های شبیه Alien ؛ 10 فیلم برتر مشابه فیلم بیگانه

 

انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

بهترین فیلم های مارول
جدیدترین فیلم های مارول
  • سال انتشار: 2018
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو، کریس ایوانز
  • نمره IMDb: نمره 8.4

«انتقام جویان: جنگ ابدیت» یکی از بزرگ‌ترین و بهترین فیلم های مارول است که در سال 2018 به کارگردانی برداران روسو به روی پرده‌ی سینماها رفت. این فیلم، یکی از قسمت‌های مهم و حماسی دنیای سینمایی مارول بوده که تعداد زیادی از ابرقهرمانان مارول در آن حضور دارند. در «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، تانوس، یکی از شروران قدرتمند دنیای مارول، به دنبال جمع‌آوری سنگ‌های بی‌نهایت است که هر کدام قدرت‌های بسیار زیادی دارند.

با دستیابی به این سنگ‌ها، تانوس قدرتی بی‌نهایت خواهد داشت و قصد دارد نیمی از موجودات جهان را از بین ببرد. در این میان، ابرقهرمانان مارول باید با هم متحد شوند و با تانوس و نیروهایش مقابله کنند. این فیلم با ترکیبی از اکشن، ماجراجویی و عناصر فانتزی، به عنوان یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2018 شناخته می‌شود. با حضور یک گروه بزرگ از ابرقهرمانان و جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیز، این فیلم توانست رضایت تماشاگران را جلب کند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و پرمخاطره را ارائه دهد.

انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

بهترین فیلم های مارول

  • سال انتشار: 2019
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو، کریس ایوانز
  • نمره IMDb: نمره 8.4

«انتقام جویان: پایان بازی» بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما است که رتبه اول بهترین فیلم های مارول را به خود اختصاص می‌دهد. این فیلم در سال 2019 به کارگردانی برادران روسو به روی پرده سینماها رفت. «انتقام جویان: پایان بازی»، ادامه‌ای بر داستان فیلم قبلی، یعنی “Avengers: Infinity War” است و به عنوان قسمت پایانی مجموعه فیلم‌های انتقام جویان شناخته می‌شود.

در این فیلم، ابرقهرمانان مارول پس از وقوع حادثه‌ای نابودکننده در “جنگ ابدیت”، با نابودی بسیاری از مردم جهان و ابرقهرمانان مواجه می‌شوند. اما با ظهور امیدی جدید، آنها تصمیم می‌گیرند به گذشته سفر کنند و با جمع‌آوری سنگ‌های بی‌نهایت، جهان را از نابودی نجات دهند. در این مسیر، ابرقهرمانان با چالش‌ها و موانع بزرگی روبرو خواهند شد و باید با هم متحد شوند تا به هدف خود برسند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، مارول یکی از بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین فرانچایزهای تاریخ سینما را تولید کرده است و ما سعی کردیم در میان تمام فیلم‌های این کمپانی، بهترین آن‌ها را معرفی کنیم. این شرکت همچنان به ساخت فیلم‌ها و سریال‌های خود ادامه می‌دهد و تصمیم دارد دنیایش را بیش از پیش گسترش دهد.

«The Marvels» جدیدترین فیلم مارول است که به زودی اکران خواهد شد و این پایان ماجرا نیست؛ چراکه این کمپانی فیلم‌های زیادی را در دست تولید که در سال‌های آینده اکران خواهند شد. یکی دیگر از جدیدترین فیلم های مارول که در سال 2024 اکران خواهد شد فیلم «Captain America: Brave New World» است که می‌توانید به زودی از آن لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا فیلم جدیدی از انتقام جویان ساخته می‌شود؟

بله، مارول دو فیلم دیگر از انتقام جویان به نام‌های «Avengers: The Kang Dynasty» و «Avengers: Secret Wars» معرفی کرده است که تا سال 2027 اکران می‌شوند.

چه ابرقهرمانانی در فیلم‌های آینده انتقام جویان حضور دارند؟

همچنان به صورت رسمی اطلاعاتی در مورد داستان و بازیگران فیلم‌های بعدی انتقام جویان منتشر نشده است.

آیا مرد عنکبوتی به سینمای مارول باز می‌گردد؟

بله، به صورت رسمی تایید شد که سه گانه دیگری از مرد عنکبوتی با بازی تام هالند ساخته می‌شود.

چدیدترین فیلم مارول کدام است؟

فیلم نگهبانان کهکشان 3 جدیدترین فیلم مارول است که در سال 2023 منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مطلب بهترین فیلم های مارول چیست؟ شما هم به دنیای ابرقهرمانی علاقمندید؟ لطفا تجربیات و نطرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


4 thoughts on “بهترین فیلم های مارول تمام دوران؛ برترین آثار ابرقهرمانی از کمپانی مارول

  1. یه سوال برام پیش اومده که اینه الان با این مرد انکبوتی که دیدم فک کردم دیگه جدا شده سیاست فیلم یجوری بود که فراموشی کلی مرد انکبوتی که دکتراسترنج انجام داد به این منظور بود که از مارول جدا شد ؟؟؟

    1. تام هالند تو مصاحبه جواب داده که ممکنه دیگه به سینمای مارول بر نگرده ، در واقع تو فیلم آخر نشون دادن که مرد عنکبوتی وجود داره ولی دیگه حتی با اِم جِی هم دوست نیست ، و فقط به مرد کمک می‌کنه به صورت نا محسوس که کسی نشناستش ، این کارش هم بخاطر حواس پرتی خودش پیش اومد ، لازم نبود اینقدر آدم به یادش بیارن ، می‌تونست خودش بعدا بره پیششون و بهشون بگه

  2. سلام در آخر فیلم انتقام جویان: پایان بازی کاپیتان مارول خود را با استفاده از دستگاه زمان پیر کرد بعد از اون در فیلمی که دوست کاپیتان سرشو گرفت دستش و اونجا گقتن که بدن کاپیتان رو به مریخ بردن. میخام بدونم که در فیلم بعدی کاپیتان رو میارن به نبرد در فیلم؟

    1. اگر توجه کنی سَم جواب داد که همچین کاری نکردن و بعدش به شوخی گفت که فرستادیمش ماه ، وگرنه کاپتان اگر بخواد برگرده هم بر اثر مولتی ورس ( چند جهانی ) از یه جهان دیگه به دنیای ۶۱۶ میاد که احتمالش ۵۰ / ۵۰ هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *