جدیدترین و بهترین سریال های جنگی کره ای + [2023 و تمام دوران]

مخاطبان فیلم و سریال کره، مشتاق تماشای داستان‌های جنگی نیز هستند؛ برای آشنایی با فهرست بهترین سریال های جنگی کره ای 2023 و تمام دوران همراه باشید.

شاید نتوان تعداد زیادی سریال را در فهرست بهترین سریال های جنگی کره ای قرار داد، اما همین ده سریالی که در این مقاله معرفی می‌شوند، از خاطره‌انگیزترین و بهترین سریال های کره ای درباره جنگ هستند. افسانه جومونگ، امپراطور بادها، امپراطور دریا و … ازجمله محبوب‌ترین سریال های کره ای در این ژانر در بین مخاطبان ایرانی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های کره‌ای و کی‌دراما

بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای

بهترین سریال های جنگی کره ای

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

اگر از علاقه‌مندان بهترین سریال های کره ای درباره جنگ هستید، حتما این مقاله را تا آخر دنبال نموده و نظرات خود را درباره این سریال‌ها با ما به اشتراک بگذارید. ضمن آشنایی با بهترین سریال های کره ای جنگی ، می‌توانید مقالات ذیل از سایت فیگار را نیز مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های جنایی کره‌ای

بهترین سریال‌های ترسناک کره‌ای

بهترین سریال های جنگی کره ای 2023

هنوز سریالی در این ژانر در سال 2023 ساخته نشده است.

The Nokdu Flower 2019

جدیدترین سریال های جنگی کره ای
جدیدترین سریال های جنگی کره ای

گل نوکدو یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۱۹ با بازی جو جونگ-سوک، یون شی-یون و هان یه-ری است. این مجموعه از ۲۶ آوریل تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ از اس‌بی‌اس پخش شد. کارگردان این درام تاریخی شین کیونگ سو است.

سریال داستان دو برادر ناتنی از مادرانی جداگانه را روایت می‌کند، اما پدری یکسان دارند که به دلیل موقعیت‌های اجتماعی متفاوت مادرانشان، تربیت‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اند. برادران خود را در حال جنگ در طرف‌های مخالف نبرد اوگئومچی می‌یابند که در سال 1894 در جریان انقلاب دهقانی دونگاک رخ داد.

رابطه آنها مورد آزمایش قرار می‌گیرد، زیرا هر دو متوجه می‌شوند که وفاداری و ارزش‌‌های خود را زیر سوال می‌برند. تنها سریالی که در این فهرست در دسته جدیدترین سریال های جنگی کره ای قرار می‌گیرد، سریال “گل نوکدو” است. بعد از سال 2019 تا کنون، سریالی در ژانر جنگی توسط کره جنوبی ساخته نشده است.

The Great Seer 2012

محبوب ترین سریال های جنگی کره ای
محبوب ترین سریال های جنگی کره ای

پیشگوی بزرگ یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۱۲ با بازی جی سانگ، جی جین-هی، سونگ چانگ-ای، کیم سو-یون و لی یون جی است. این مجموعه در دوران پرتلاطم زوال گوریو واقع شده‌است و داستان آن حول محور فالگیران و قدرتی که بر سرنوشت کشور دارند، می‌چرخد. این مجموعه از ۱۰ اکتبر ۲۰۱۲ تا ۷ فوریه ۲۰۱۳، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۱:۵۵ (کی‌اس‌تی) از اس‌بی‌اس برای ۳۵ قسمت پخش شد.

لی یونگ-سوک کارگردان و چوی مون-سوک (قسمت ۱–۲) به همراه کیم یونگ-سوپ (قسمت ۳–۳۵) از سازندگان این سریال تاریخی کره ای هستند. جی سانگ، جی جین هی، سونگ چانگ-ای و کیم سو-یون در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Yaksha 2010

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

در دوره‌ای پرآشوب که صحنه سیاسی تیره و تار است و افراد مختلف برای به دست آوردن قدرت و تاج و تخت می‌جنگند، پادشاه جوان برای تقویت موقعیت متزلزل خود در دربار دست به هر کاری می‌زند. دوست دوران کودکی او Baek Rok یک نیروی نظامی مخفی وفادار به پادشاه را رهبری می‌کند که “شمشیرهای ابر سیاه” نام دارد.

جو دونگ هیوک، جئون هی بین و جونگ ته هون از بازیگران این سریال در ژانر اکشن، هیجان انگیز، تاریخی و جنگی هستند. کارگردانی سریال یاکشا برعهده کیم هونگ سون بوده است. این سریال دوازده قسمتی در سال 2010 منتشر شده است.

Road Number One 2010

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

جاده شماره 1 یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. سو جی ساب، کیم هانول و یون کی سانگ از بازیگران این مجموعه بودند. داستان حول محور دو سرباز جوان می‌چرخد. زنی که هر دو دوستش دارند و جنگ کره، تمام زندگی آن‌ها را از هم می‌پاشد. عنوان درام، جاده شماره 1، به مسیری اشاره دارد که سئول را به پیونگ یانگ متصل می‌کند؛ راه طولانی و بی‌رحمانه سربازان برای فداکاری و بقا!

لی جانگ وو (سو جی ساب) برای معشوق دوران کودکی خود سو یون (کیم هانول) هر کاری می‌کند. هنگامی که خانواده سو یون روزهای سختی را سپری می‌کنند، او به ارتش می‌پیوندد تا برای پرداخت شهریه‌اش پولی به دست بیاورد. در حالی که جانگ وو در حال انجام وظیفه است، سو یون به سختی مطالعه می‌کند و وقت خود را صرف کمک به سربازان مجروح به عنوان پزشک می‌کند.

او صبورانه منتظر بازگشت جانگ وو است، اما یک روز خبر می‌رسد که او در جنگ کشته شده. سرنوشت مرد دیگری را وارد زندگی او می‌کند: شین تائهو، افسر خوش تیپ و سخاوتمندی که از آکادمی ارتش در بالای کلاس خود فارغ التحصیل شد. اگرچه سو یون نمی‌تواند جانگ وو را فراموش کند، اما سرانجام تصمیم می‌گیرد گذشته را پشت سر بگذارد و با تائهو ازدواج کند. در آستانه عروسی آن‌ها، جانگ وو ناگهان دوباره ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که اعلامیه مرگ اشتباه بوده است.

Comrades 2010

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

این درام یادآور سربازانی است که در جنگ کره جان خود را از دست دادند. بین سال‌های 1950 تا 1953 بین کره شمالی و کره جنوبی جنگیدند، و به این منظور طراحی شده است که به مردم یادآوری کند که هزینه‌های سنگین جان انسان‌ها بسیار بیشتر از هر افتخار ملی است. لی هیون جونگ یک فرمانده جوخه کره جنوبی و کهنه سرباز جنگی است که علیرغم چشم انداز خسته‌اش، وقف حفاظت از جان سربازانی است که زیر نظر او خدمت می‌کنند.

ملاقات تصادفی او با لی سو کیونگ در میدان جنگ، خاطرات گذشته را برانگیخت، اما او اکنون ستوان ارتش کره شمالی است. سونگ هیون ووک و کیم سانگ هوی کارگردان‌های این سریال جنگی هستند. چوی سو جونگ، لی ته ران و لی دئوک هوا در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

The Kingdom of the Winds 2008

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

سرزمین بادها یا امپراطوری بادها یک مجموعه تلویزیونی تاریخی محصول سال ۲۰۰۸ است، که از شبکه کی‌بی‌اس کره جنوبی پخش شد. سونگ ایل گوک و چویی جونگ وون از بازیگران این مجموعه هستند. این درام در مورد شمالی‌ترین سه پادشاهی کره یعنی گوگوریو است و در ادامه افسانه جومونگ ساخته شده است.

ماجرای این مجموعه سال‌ها پس از ماجراهای سریال جومونگ، و درباره سومین پادشاه گوگوریو، موهیول، است، که از ابتدای تولدش پیشگویی‌هایی درباره او شد و به دلیل همین پیشگویی‌ها، او توسط پدرش، پادشاه یوری، رانده شد و به غار گیرین، قبر پادشاه اول جومونگ، انتقال یافت. او در همان مکان رشد کرد و بعدها درگیر مشکلاتی شد و برایش سوءتفاهمی را به وجود آورد.

او به دشمنی علیه پدرش برخاست، ولی بعدها متوجه اشتباه خود شد. در زندگی بارها تا حد مرگ رفت، اما به کمک شاهزاده بویو، بانو یئون، نجات یافت. موهیول عاشق او شد، ولی به دلایل متعددی از ازدواج با او ناامید گردید. سال‌ها گذشت و توانست مقام خود را پس بگیرد و رؤیاهای اجدادش را برآورده کند (تسو، حاکم بویو را بکشد) و در نهایت سرزمینی ساخت که اکنون با نام کره از آن یاد می‌شود.

The Legend 2007

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

افسانه یک مجموعه تلویزیونی فانتزی تاریخی محصول کره جنوبی سال ۲۰۰۷ با بازی به یونگ-جون، لی جی آه، مون سو ری و چوی مین-سو است. این مجموعه به کارگردانی کیم جونگ هاک و نویسندگی سونگ جی نا است و از ۱۱ سپتامبر تا ۵ دسامبر ۲۰۰۷، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۱:۵۵ (کی‌اس‌تی) از ام‌بی‌سی برای ۲۴ قسمت پخش شد.

در این مجموعه عناصر اسطوره‌ای از چهار نماد به تصویر کشیده شده‌است و آن‌ها نگهبانان پادشاه گوه آنگ گائتو نوزدهمین پادشاه گوگوریو هستند. به یونگ-جون، لی جی آه و مون سو ری در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Dae Jo Yeong 2006

بهترین سریال های جنگی کره ای
بهترین سریال های جنگی کره ای

دائه جویونگ یا ته جویونگ، درام تاریخی محصول سال ۲۰۰۶ کره جنوبی با بازی چوی سو جونگ است که در سال ۲۰۰۶ از شبکه کی‌بی‌اس پخش گردید. داستان این سریال پیرامون سقوط گوگوریو و تاسیس بالهایی می‌باشد. این سریال در ابتدا برای ۱۰۰ قسمت برنامه‌ریزی شده بود ولی به دلیل استقبال زیاد ازین سریال در کره ۳۴ قسمت اضافه شد.

موضوع این سریال مربوط به زمان حکومت آخرین پادشاه گوگوریو (بوجانگ) می‌باشد. در این دوره امپراطوری تانگ، گوگوریو را سوژه حمله قرار داده و لشکرکشی آن‌ها همیشه از منطقه لیائودونگ شروع می‌شود که به دلیل کوهستانی بودن آن منطقه و رهبری فرد لایقی به نام یانگ مانچون، فرماندار قلعه آنسی، همیشه برای گوگوریو پیروزی می‌آورد.

در اولین حمله تانگ به گوگوریو، در این قلعه پسری به دنیا می‌آید که به گفته ستاره‌شناسان در آینده امپراتور خواهد شد و این شایعه دهن به دهن به پایتخت و به گوش یئون گائه سومون، سپهسالار گوگوریو، می‌رسد. او که برای جنگ با تانگ همراه ارتش به انسی می‌رفت با شنیدن این شایعات خشمگین شد و هنگام رسیدنش به دنبال آن بچه گشت.

پدرش ته جونگ‌سانگ، یک سردار ساده ارتش است نیز تلاش می‌کند تا وانمود کند فرزندش دختر است اما موفق نمی‌شود و پس از ماجراهایی می‌گریزند و مجبور می‌شود همسر و فرزندش را به رودخانه بیندازد و خود سربازان را عقب نگه دارد که در این بین تعدادی ماهی‌گیر، همسر و فرزندش را یافته و وقتی هویت آن دو را می‌فهمند به پایتخت تحویل می‌دهند.

وزیر جنگ نیز شخصاً به این قضیه رسیدگی می‌کند و چون دلش به حال نوزاد سوخته بود وی را به عنوان یک برده بزرگ می‌کند. این بچه که دائه جویونگ نام دارد با ذکاوت و پشت کار خودش به تدریج مراحل پیشرفت را طی نموده و وقتی به سن جوانی می‌رسد هویت خویش را می‌یابد و سپهسالار نیز به او اجازه رفتن می‌دهد.

Jumong 2006

بهترین سریال های جنگی کره ای

افسانه جومونگ سریال تلویزیونی تاریخی‌ای است که از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ میلادی در شبکه کره‌ای ام‌بی‌سی به نمایش درآمد. این سریال در ایران با نام افسانه جومونگ پخش شده و داستان آن در مورد زندگی جومونگ، بنیان‌گذار گوگوریو است، که از سال ۳۷ (پیش از میلاد) تا سال ۱۹ (پیش از میلاد) بر منچوری و بخش شمالی شبه‌جزیره کره حکومت می‌کرد. بنا بود مجموعه در ۶۰ قسمت پخش شود که با استقبال مردم، ام‌بی‌سی آن را به ۸۱ قسمت افزایش داد.

داستان این مجموعه حول موضوع شکست دودمان گوجوسان از امپراتوری هان است. امپراتوری هان با بهره‌گیری از سلاح‌های فولادین در حدود سال ۱۰۸ قبل از میلاد، گوجوسان را شکست داده و مردم این امپراتوری عظیم آواره شده و با بی‌رحمی توسط سواره‌نظام آهنین قتل‌عام و شکنجه می‌شوند.

در این زمانه پرآشوب، شخصی به نام هائه‌موسو، رهبری یک گروه مقاومت محلی به نام گروه دامول را بر عهده گرفته و با استفاده از سربازان گوجوسان و حمایت گوموآ، شاهزاده کشور بویو، علیه هان فعالیت می‌کند. او سعی می‌کند آوارگان گوجوسان را از زیر ظلم و ستم هان بیرون بکشد.

هائه‌موسو در یکی از جنگ‌ها زخمی شده و توسط بانو یوها، دختر رئیس قبیله هابک، نجات داده می‌شود. این اتفاق باعث عشق آنها به یک‌دیگر و ازدواجشان می‌شود. سواره‌نظام آهنین هان مردم قبیله هابک را به جرم پناه دادن به هائه‌موسو قتل‌عام می‌کنند و یوها اسیر دست آنها می‌شود. گوموآ، یار قسم‌خورده هائه‌موسو، که به یوها علاقه‌مند است، او را نجات داده و با خود به بویو می‌برد.

هائه‌موسو که بعد از این واقعه به شدت به یوها علاقه‌مند شده، در نهایت با او ازدواج می‌کند. ولی این رابطه مدت زیادی ادامه نمی‌یابد و با توطئه وزیر اعظم و بانو یومیول (والامقام معنوی بویو) هائه‌موسو دستگیر می‌شود. این در حالی است که یوها در آن لحظه از هائه‌موسو کودکی را باردار بود، که بعدها نامش را جومونگ نهاد.

سونگ ایل گوک، کیم سونگ سو، هان هه جین، وون کی جون، سونگ جی هیو و جان کوانگ ریول از بازیگران این سریال تاریخی جنگی جذاب کره ای هستند. کارگردانی مجموعه نیز برعهده لی جو هوان بوده است.

Emperor of the Sea 2004

بهترین سریال های کره ای جنگی
بهترین سریال های جنگی کره ای

امپراطور دریا (به کره‌ای: 해신) نام مجموعه‌ تلویزیونی است که در سال ۲۰۰۴ میلادی از شبکه کی‌بی‌اس ۲ کره جنوبی پخش شد. چویی سو جونگ، چه شی را و سونگ ایل گوک از بازیگران این سریال محبوب کره ای بودند. جونگ جین ئوک و هوآنگ جوها سازندگان این سریال تاریخی، جنگی و تراژدی هستند.

داستان مجموعه‌ تلویزیونی درباره برده‌ای به نام گونگ بوک است که به همراه دوستش جانگ نیون سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود. دزدان دریایی پدرش را می‌کشند. بعدها او تحت تعلیم فردی به نام یوم جانگ قرار می‌گیرد و پس از آمادگی نسبی در هنرهای رزمی، در مسابقات انتخابی محافظان بانو جمی شرکت می‌کند.

بانو جمی از اشراف‌زادگان و ثروتمندان به حساب می‌آید و یک تاجر سیاست‌مدار است. سرانجام گونگ بوک به عنوان محافظ بانو جمی به استخدام وی در می‌آید. گونگ بوک عاشق دختری به نام جانگ هوآ می‌شود. از طرفی یوم جانگ (همان دزد دریایی مبارز و دلیری که هنرهای رزمی را در دوره نوجوانی به گونگ بوک آموخت) نیز عاشق بانو جانگ هوآ می‌شود.

بانو جانگ هوآ از کودکی که پدرش را از دست داد (پدرش را یوم جانگ در هنگام حملهٔ دزدان دریایی به قتل رساند) تحت سرپرستی بانو جمی بوده‌است. گونگ بوک که به جمع محافظان بانو جمی پیوسته بود، کم‌کم از اعمال خلاف قانون او باخبر شد و قصد براندازی او از قدرت را نمود. بانو جمی نیز به جرم خیانت او را بیرون می‌کند و به عنوان برده به چین می‌فرستد.

گونگ بوک و جانگ نیون در این راه سختی بسیار کشیدند تا اینکه آنجا به عنوان برده‌های گلادیاتور، به یادگیری هنرهای رزمی به‌طور کاملتری پرداختند. پس از پیروزیهای بزرگ در نبرد با گلادیاتورها هر دو به استخدام گروه بازرگانی سول پیانگ در می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های کره ای جنگی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *