بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023 از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار جذاب ترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023 را معرفی خواهیم کرد. در کنار ما باشید تا با بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023 آشنا شوید.

وین دیزل یکی از مشهورترین بازیگران امروزه است که به خاطر فرانچایز سریع و خشن شناخته می‌شود. این فیلم‌ها بر اساس رتبه‌بندی کاربران لترباکسد که بهترین فیلم‌های او هستند، می‌باشند.

وین دیزل که به نام اصلی مارک سینکلر متولد شده است، یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان است که در سال 2020 مبلغ 54 میلیون دلار عایدی کسب کرده است. وین دیزل ابتدا در فیلم «بیدار شوندگان» به صورت یک بازیگر با نقشی کم‌ ظاهر شد و در نهایت در فیلم هفتم خود، «تاریکی مطلق»، شانس خود را پیدا کرد و توانست نقش قهرمان فیلم، ضد قهرمان ریچارد بی. ریدیک را بازی کند.

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

معرفی بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023 

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023
محبوب ترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

Find Me Guilty (2006)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023
برترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023
  • امتیاز لترباکسد: 3.3

با توجه به داستان واقعی جکی دی‌نورسیو، فیلم Find Me Guilty داستان یک مافیاست که در دادگاه به عنوان طولانی‌ترین محاکمه مافیای آمریکا وکالت کرد. تقریباً تمام شهادت‌های دادگاه در فیلم بر اساس سوابق واقعی دادگاه بوده است.

جکی دی‌نورسیو، یک سرباز مافیایی است که نقش او توسط وین دیزل بازی می‌شود. پس از نارضایتی از وکیل خود به خاطر نتایج قبلی دادگاه، جکی او را اخراج کرده و تصمیم می‌گیرد خودش را نماینده کند. اعتقاد بر این بود که او هیئت منصفه را مجذوب خود کرده است و او همراه با ۱۹ تا از همکارانش، حکم “برائت” را دریافت کرد. متأسفانه، این فیلم در باکس آفیس شکست خورده است و تنها ۲.۶ میلیون دلار از بودجه ۱۳ میلیون دلاری را جمع آوری کرده است.

Pitch Black (2000)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.3

پیچ بلک یک فیلم علمی تخیلی درباره یک ناو هواپیمابر فضایی است که به صورت تصادفی در سیاره‌ای تنها و محاصره شده توسط سه خورشید فرود می‌آید. این سیاره هر 22 سال یک ماه گرفتگی کامل را تجربه می‌کند که در طی آن ساکنان در حال خواب زمستانی و گوشتخواران بیرون می آیند و شکار می کنند.

ریدیک (وین دیزل) است که یک جنایتکار و قاتل مشهور است و برای کریوستاز در فضاپیما به زندان منتقل می‌شود. با اینکه او یک جنایتکار است، اما به نجات بیشترین تعداد افراد می‌پردازد. این فیلم در سال ۲۰۰۱ دو جایزه را در مراسم جوایز انجمن سینمایی استرالیا برد.

Fast Five (2011)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.4

میا تورتو و پلیس سابق برایان اوکانر پس از اینکه میا برادرش دام را از بازداشتگاه در Fast Five خارج می‌کند، برای فرار از پلیس به مرز می‌روند. تماشاگران به ریو دو ژانیرو منتقل می‌شوند، جایی که این تیم به مقدار ۱۰۰ میلیون دلار از یک تاجر فاسد سرقت می‌کند، در حالی که توسط مقامات آمریکایی دنبال می‌شوند.

دومینیک تورتو، یک جنایتکار شناخته شده، راننده حرفه‌ای و فراری، که نقش او توسط وین دیزل بازی می‌شود. دومینیک شخصی است که همیشه خانواده‌اش را در اولویت قرار می‌دهد، که باعث شده است شخصیت و گفتگوهای خانوادگی او توسط تماشاگران و غیرتماشاگران به صورت میم شود. Fast Five در سال ۲۰۱۱ هنگام اکران خود، هفتمین فیلم با بیشترین درآمد شد.

Guardians Of The Galaxy Vol. 2 (2017)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.5

یک نژاد فضایی قدرتمند به نام سووریجن، پیتر کوئیل و گاردین‌هایش را استخدام می‌کند تا باتری‌های ارزشمند خود را از حمله‌کنندگان محافظت کنند. سووریجن نیروهای خود را برای انتقام استفاده می‌کند پس از اینکه مشخص شد راکت اشیای با‌ارزشی را که برای محافظت از آن‌ها سپرده شده بود، ربوده است، حاکم، ارتش خود را به دنبال تلافی می‌فرستد. در (Guardians of the Galaxy Vol. 2)، منشأ پیتر در نهایت فاش می‌شود.

وین دیزل دوباره نقش خود را به عنوان گروت بازی می‌کند، اما این بار در نقش بیبی گروت، زیرا پسر گروت اصلی دیگر زنده نیست. او صرفاً با استفاده از عبارت “من گروت هستم” به انواع نمودها ارتباط برقرار می‌کند، همانند گروت اصلی. بنابراین، دیزل در نقش گروت قابل شناسایی نیست زیرا تماشاگران هیچگاه او را به طور فیزیکی نمی‌بینند و گروت صدای واقعی وی را ندارد.

Awakenings (1990)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.8

اِویکنینگز فیلمی است که در سال ۱۹۶۹ رخ می‌دهد و داستان آن درباره یک دکتر است که فواید داروی ال‌دوپا را کشف می‌کند و از آن برای درمان بیماران مبتلا به کما که از شیوع بیماری خواب جان سالم به در برده‌اند استفاده می‌کند. پس از گذشت دهه‌ها، بیماران بیدار می‌شوند و باید با زندگی جدید خود در عصر جدید سازگار شوند.

وین دیزل در این فیلم به عنوان یک پرستار بیمارستان ظاهر می‌شود و در واقع این نقش او نقش نخستین وی است. ظاهر شدنش در این فیلم فقط یک کامئو بود و همچنین به صورت بدون اعتبار بود، اما این آغاز رونق وین دیزل برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران پردرآمد جهان بود.

Guardians Of The Galaxy (2014)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.8

اولین فیلم از سه‌گانه برنامه‌ریزی شده، Guardians of the Galaxy، داستان کاوشگر فضایی شجاع پیتر کوئیل را دنبال می‌کند که پس از دزدیدن یک سیارک توسط رونان، آنتاگونیست فیلم، مورد هدف شکارچیان بی‌رحم قرار می‌گیرند. پیتر و هم گروهیانش از آدم‌های بیگانه مجرم فرار می‌کنند تا از او جلوگیری کنند. این گروه اکنون به عنوان Guardians of the Galaxy شناخته می‌شود.

گروت، موجودی درخت مانند که تنها شهصیت بی‌گناه در میان این گروه است، نقش او توسط وین دیزل ایفا می‌شود. طبق گفته دیزل، او همچنین برای گروت حرکاتی ثبت کرده و عبارت “من گروت هستم” را در فیلم به زبان‌های مختلفی از جمله لهستانی، قزاقی و ژاپنی تلفظ کرده است.

Avengers: Endgame (2019)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.9

آخرین فیلم از سری فیلم‌های انتقام‌جویان، داستان فیلم Avengers: Endgame را دربارهٔ اعضای بنیانگذار انتقام‌جویان که راهی برای بازگشت به زمان قبل و خنثی کردن صدمه‌ای که ناپدید شدن نصف جمعیت جهان را به وجود آورده بود، می‌گوید. آن‌ها در نهایت از مسافرت زمان به عنوان روشی برای اجرای برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند.

از جمله افرادی که تحت تاثیر ناپدید شدن نیروی تانوس بود، گروت است که پنج سال تا زمانی که توسط هالک به زندگی بازگشت، مرده بود. این فیلم رکوردهایی را در صنعت سینما شکست و حتی پس از سال‌ها، رکورد فیلم Avatar را نیز شکست (اگرچه Avatar پس از بازپخش، مجدداً جایگاه خود را به دست آورد).

Avengers: Infinity War (2018)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 4.0

در فیلم Avengers: Infinity War، نبرد انتقام‌جویان با سربازان تانوس آغاز می‌شود. پس از کشته شدن لوکی، هایمدال و چندین آزگاردیان به دست تانوس، تور در فضا به سرنوشت نحسی می‌رسد. خوشبختانه، او توسط Guardians of the Galaxy پیدا می‌شود و آن‌ها موفق می‌شوند او را نجات دهند.

گروت و راکت راکون همراه تور به نیداولیر می‌روند تا کمک ایتری، پادشاه کوتوله‌ها، را در ساخت تبر جنگی “استورمبریکر” بخواهند، یک ابزاری که می‌تواند به همراه فراخوانی بیفراست نیز استفاده شود. گروت به تکمیل استورمبریکر تور کمک می‌کند زیرا بازوی خود را برای دسته ابزار استفاده می‌کند که همچنین به ترمیم تور آسیب دیده کمک کرد.

Saving Private Ryan (1998)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 4.2

فیلم Saving Private Ryan در سال 1944 رخ داده، این فیلم دربارهٔ کاپیتان جان میلر است که نیروهایش را به پشت خطوط دشمن برده تا سرباز جیمز رایان را پیدا کنند، که برادرانش در جنگ کشته شده‌اند. در مواجهه با واقعیت‌های سخت جنگ، هر سرباز به دنبالهٔ مسیر شخصی خود می‌رود تا قدرت خود را برای پیروزی در برابر آیندهٔ نامعلوم پیدا کند و در عین حال به دنبال رایان باشد.

وین دیزل نقش سرباز اولین کلاس آدریان کاپارزو را ایفا می‌کند، یکی از مردانی که همراه میلر برای پیدا کردن رایان همراهی می‌کنند. متأسفانه، او در ابتدای فیلم پس از اینکه یک تک تیرانداز آلمانی شروع به شلیک می‌کند کشته می‌شود، . فیلم Saving Private Ryan در سال ۱۹۹۸ دومین فیلم با بیشترین درآمد سال در سراسر جهان بود.

The Iron Giant (1999)

بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 4.2

در سال 1957، فیلم انیمیشن The Iron Giant دربارهٔ هوگارت هیوز است که در طول جنگ سرد با یک ربات عملاً بیگانه و غول‌پیکر دوست می‌شود. هوگارت با کمک دین مک‌کاپین، هنرمندی بیتنیک سعی می‌کند ارتش آمریکا و یک مامور فدرال پارانوئید را متوقف کند تا نتوانند ربات را پیدا کنند و آن زا از بین ببرند.

وین دیزل صدای ربات  بیگانه و غول‌پیکر به نام The Iron Giant را ایفا می‌کند. قد این ربات ۵۰ فوت می‌باشد و می‌تواند فلزات را بخورد. این ربات که از فضا سقوط کرده و دارای قابلیت تعمیر خودکار است، اگر چیزی را به عنوان سلاح تشخیص دهد به صورت غریزی عکس‌العمل نشان می‌دهد و تلاش می‌کند آن را از بین ببرد. طرفداران امیدوارند دنباله‌ای برای The Iron Giant منتشر شود، اما طبق گفتهٔ کارگردان، این امر احتمالاً اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های وین دیزل تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *