بهترین فیلم های ویگو مورتنسن تا سال 2023

ویگو مورتنسن، یکی از پرکارترین بازیگران نقش مکمل در دو دهه گذشته بوده که در ادامه نگاهی به بهترین فیلم های ویگو مورتنسن تا سال 2023 خواهیم پرداخت.

فیلم‌شناسی متنوع ویگو مورتنسن، مملو از آثار دست کم گرفته شده و جواهرات پنهان است که شایسته توجه بیشتری می‌باشد و در این نوشتار، به معرفی برخی از برترین فیلم ها با بازی ویگو مورتنسن خواهیم پرداخت.

ویگو مورتنسن طی سال‌ها فیلم‌شناسی بسیار محبوبی را توسعه داده است و در بسیاری از فیلم‌های موفق بازی کرده است که او را به یکی از قابل اعتمادترین بازیگران این تجارت تبدیل کرده‌اند. با وجود اینکه همه فیلم‌های او در گیشه موفق نبوده‌اند، او همیشه نقش‌هایش را با انتخاب‌های بازیگری جسورانه و جذاب بالا می‌برد.

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن تا سال 2023

بهترین فیلم ویگو مورتنسن

شما می‌توانید فهرست فیلم های برتر ویگو مورتنسن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

برجسته‌ترین نقش مورتنسن، در نقش آراگورن در اقتباس‌های سینمایی پیتر جکسون از سه گانه معروف جی آر آر تالکین بود؛ اما این بازیگر از آن زمان تاکنون در فیلم‌های موفق‌تری نقش داشته و رزومه خود را پر از جواهرات دست کم گرفته شده در این فرآیند کرده است که در ادامه به برترین فیلم سینمایی با حضور Viggo Mortensen خواهیم پرداخت.

A Dangerous Method

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
برترین فیلم ها با بازی ویگو مورتنسن

مورتنسن در این فیلم مهیج تحسین شده از فیلمساز مولف دیوید کراننبرگ در کنار کیرا نایتلی و مایکل فاسبندر بازی می‌کند. این فیلم رابطه پیچیده بین روانکاوان برجسته زیگموند فروید و کارل یونگ را روایت می‌کند؛ زیرا آنها شروع به بحث در مورد روش‌های متضاد یکدیگر می‌کنند.

بازی مورتنسن در نقش زیگموند فروید بدون شک یکی از بزرگترین دستاوردهای این بازیگر تا به امروز است که واقعاً این فیلم را در مقابل یونگ فاسبندر زنده کرد. این جفت، شیمی باورنکردنی روی صفحه دارند که نگاه کردن به این داستان جذاب را غیرممکن می‌کند.

Appaloosa

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
فیلم های برتر ویگو مورتنسن

در این وسترن جذاب، از اد هریس، مورتنسن در نقش اورت هیچ، جنگجوی جنایتکار استخدام شده توسط ساکنان ناامید شهر کوچکی که یک دامدار ظالم محلی آن را هدف قرار داده است، بازی می‌کنند.

ژانر وسترن، ممکن است محبوب‌ترین ژانر در عصر مدرن نباشد، اما آپالوسا تنها یک نمونه از این است که چرا می‌تواند باشد. در کنار کارگردانی این فیلم، اد هریس همچنین در نقش شریک مبارزه با جنایات هیچ، ویرجیل کول، نقش اصلی را بازی می‌کند. هریس و مورتنسن با هم یک جفت عالی می‌سازند و واقعاً موفق می‌شوند این فیلم را فراتر از مطالبی که در مقابلشان نوشته شده است ارتقا دهند.

Good

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم ویگو مورتنسن

ویگو مورتنسن، نقش اصلی جان هالدر را در فیلم Good، یکی از جذاب‌ترین و دست کم گرفته شده‌ترین درام‌های جنگی اوایل دهه 2000 بازی می‌کند. این فیلم به بررسی زندگی هالدر به عنوان یک پروفسور در دوران نازیسم می‌پردازد؛ زیرا او مجبور است غرور و اعتقادات خود را ببلعد تا در سیستم پیشرفت کند و در حرفه خود موفق شود.

این فیلم به بررسی اخلاق مبهم کسانی می‌پردازد که در سال‌های اولیه آن هیچ کاری برای مقابله با نازیسم انجام ندادند. اگرچه مورتنسن در این نقش فوق‌العاده است و چندین مورخ، مانند فرانک مک‌دوناف، توصیه می‌کنند که مردم آن را در پادکست او تماشا کنند، هنوز هم برخی از منتقدان هستند که آن را یکی از بهترین فیلم‌های درام جنگی مدرن نمی‌دانند و بسیاری این نمایش را ترجیح می‌دهند.

Eastern Promises

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
برترین فیلم سینمایی با حضور Viggo Mortensen

در یکی دیگر از فیلم‌های جنایی دیوید کراننبرگ، ویگو مورتنسن نقش یک کمک‌کننده اخلاقی فاسد را بازی می‌کند که به یکی از خطرناک ترین خانواده‌های جنایتکار در لندن می‌رود. این فیلم به بررسی بسیاری از اعمال غیرقابل توصیفی می‌پردازد که اغلب توسط مقامات مسئول این مناطق جنایت‌آمیز مرگبار در زیر دفن می‌شوند.

مورتنسن قبلاً ادعا کرده بود که به هفت زبان زنده جهان مسلط است و  کراننبرگ پس از اینکه دید این بازیگر چقدر راحت لهجه روسی خود را در این فیلم کامل کرده است، او را به عنوان نقش این مرد در فیلم نشان داد. او در این نقش فوق‌العاده است و کاملاً موفق می‌شود خود را یک جنایتکار معرفی کند.

The Reflecting Skin

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

The Reflecting Skin یک فیلم ترسناک گوتیک بزرگ است که داستان دلفین بلو، بیوه بزرگ‌تری را روایت می‌کند که پس از ناپدید شدن دوست پسرش به سرعت مورد سوءظن همسایگانش قرار می‌گیرد. در حالی که بچه‌ها شروع به شایعات می‌کنند که دلفین ممکن است یک خون آشام باشد، یکی از برادران پسر، علاقه شدیدی به گوشه نشینی دارد.

برخلاف بسیاری از فیلم‌های ترسناک دهه 90 ، فیلم The Reflecting Skin از صرف زمان برای بازگشایی تدریجی داستان خود ابایی ندارد. این فیلم بسیار کند است؛ اما برای این نوع داستان ناراحت کننده و گوتیک کاملاً کار می‌کند.

The Lord Of The Rings: The Two Towers

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

اگرچه معمولاً اعتقاد بر این است که The Two Towers بدترین سه گانه پیتر جکسون می‌باشد، اما هنوز هم یک فیلم فانتزی خارق العاده است که در ساخت اولین ورودی و تنظیم برای سومین کار عالی می‌باشد. تنها چیزی که باعث عقب‌نشینی آن می‌شود، سرعت کند و طرح‌های فرعی اغلب بی‌ربط آن است.

مورتنسن دوباره نقش خود را در نقش آراگورن بازی می‌کند و شخصیت او زمان بیشتری برای درخشش دارد. این فیلم زمان زیادی را به بررسی رابطه او با آرون لیو تایلر، بانوی ریوندل اختصاص می‌دهد. این فیلم ممکن است به اندازه دو قسمت دیگر اکشن یا داستان محور نباشد، اما همچنان یک ماجراجویی هیجان انگیز است.

A History Of Violence

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

در یک همکاری دیگر با دیوید کراننبرگ، ویگو مورتنسن نقش یک صاحب غذاخوری ساده را بازی می‌کند که پس از توقف یک سرقت، تبدیل به یک قهرمان محلی می‌شود. اقدامات او به زودی او را در تیر رأس یک باند جنایتکار و مرگبار قرار داد که به دنبال انتقام کارهای اشتباه خود هستند.

A History Of Violence یکی از بهترین تریلرهای جنایی برای کسانی است که به دنبال دو ساعت آدرنالین بی وقفه و فیلمسازی جذاب هستند. مورتنسن نه تنها یکی از آسیب پذیرترین و قانع کننده‌ترین اجراهای خود را تا به امروز ارائه کرده است، بلکه داستانی که پیرامون او در حال رخ دادن می‌باشد به طرز ماهرانه‌ای نوشته شده تا مخاطب را روی صندلی خود نگه دارد.

The Lord Of The Rings: The Return Of The King

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

تعداد بسیار کمی از سه‌گانه‌های فانتزی این نعمت را دارند که نتیجه‌ای حماسی و رضایت‌بخش به‌اندازه بازگشت پادشاه داشته باشند که می‌تواند کل داستان حماسه را به شکلی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و لذت‌بخش به پایان برساند. تمام سفرهای شخصیت‌ها به درستی به پایان می‌رسد، در حالی که داستان کلی موفق می‌شود خود را به روشی باورپذیر و ارزشمند جمع کند.

شخصیت مورتنسن، آراگورن، نقش بزرگی در پایان این سه گانه ایفا می‌کند، زیرا در نهایت به پتانسیل واقعی خود می‌رسد و ارتش‌ها را به نبرد علیه نیروهای تاریک هدایت می‌کند. این فیلم بیش از سه ساعت داستان سرایی فانتزی حماسی دارد و فیلم‌های بسیار کمی هستند که بتوانند چیزی به این را به صورت همه‌جانبه تکرار کنند.

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

در حالی که The Two Towers در توسعه شخصیت‌های خود می‌درخشد و Return of the King دارای پاداش‌های فراوانی است، این نسخه از فیلم، قوی‌ترین داستان سرایی کل سه‌گانه را به رخ می‌کشد. او، روح رمان‌های تالکین را کاملاً به تصویر می‌کشد و به راحتی این دنیای باورنکردنی را از ابتدا می‌سازد.

این بر عهده The Fellowship of the Ring است که همه این شخصیت‌های باورنکردنی را معرفی کند که مطمئناً کار آسانی نیست. این سه گانه دارای بازیگران بزرگی از شخصیت‌های عجیب و غریب و داستان‌های فرعی جذاب است. بنابراین معجزه‌ای نیست که جکسون توانسته همه این عناصر را معرفی کند و در عین حال فیلم را هیجان انگیز نگه دارد.

Green Book

بهترین فیلم های ویگو مورتنسن
بهترین فیلم های ویگو مورتنسن

اگرچه این فیلم با تحسین‌شده‌ترین فیلم در فیلم‌شناسی مورتنسن فاصله زیادی دارد، اما نمی‌توان انکار کرد که کتاب سبز یکی از مشهورترین فیلم‌های این بازیگر است که به لطف برنده بهترین فیلم به یاد ماندنی در جوایز اسکار 2019 می‌باشد.

این فیلم، یک پیانیست سیاه‌پوست به نام دان شرلی را دنبال می‌کند که با راننده ایتالیایی-آمریکایی‌اش پیوند نزدیکی دارد؛ زیرا آنها در آمریکا سفر می‌کنند و از طریق تجربیات یکدیگر درباره خود می‌آموزند. این یک داستان بسیار مهم است که از طریق دو اجرای برجسته از مورتنسن و همبازی‌اش ماهرشالا علی روایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ویگو مورتنسن تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

ویگو مورتنسن، در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

او در سری مجموعه‌های فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، نقش آراکورن را بازی می‌کند.

کدام فیلم ویگو مورتنسن، در ژانر وسترن ساخته شده است؟

فیلم Appaloosa در ژانر وسترن ساخته شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *