10 قانون برای زنده ماندن در فیلم ها با ژانر ترسناک

برای زنده ماندن در فیلم‌هایی که ترسناک هستند اندکی کار می‌باشند که باید انجام داد. در ادامه به 10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک خواهیم پرداخت.

چند نکته و ترفند، و مهم ترین قوانین برای بقا در فیلم های ترسناک وجود دارد و رندی میکس حتی در فیلم Scream در سال 1996 قوانینی را به طرفداران و شخصیت‌ها ارائه کرد که به عنوان قوانین مهم زنده ماندن در ترسناک ترین فیلم ها شناخته می‌شود.

فیلم‌های ترسناک اغلب بر کلیشه‌ها و استعاره‌هایی که مترادف با این ژانر شده‌اند، تکیه می‌کنند، مخصوصاً وقتی صحبت از اسلشرها می‌شود. برخی از بهترین قوانین برای زنده ماندن در فیلم ترسناک را در این نوشتار برای شما معرفی خواهیم کرد.

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

10 اصل مهم برای بقا در آثار ترسناک

شما می‌توانید فهرست 10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

برخی از قوانین برای زنده ماندن در فیلم‌های ترسناک ممکن است سختگیرانه به نظر برسند؛ اما برای بقای یک شخصیت کلیدی مهم هستند. هیچ چیز برای طرفداران فیلم‌های ترسناک، آزاردهنده‌تر از تماشای یک سری از تصمیمات احمقانه یک شخصیت نیست که منجر به مرگ او می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس تاریخ

عجول نباشید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
مهم ترین قوانین برای بقا در فیلم های ترسناک

الگوی شخصیت‌ها در فیلم‌های ترسناک اسلشر، معمولاً خشن‌ترین مرگ را به همراه دارد. این اتفاقات، از والدین بدسرپرست، مانند جان استرود در فیلم هالووین ، تا قلدرهای دبیرستانی، مانند کریس، متغیر است.

عجول‌ها معمولاً در داستان وارد می‌شوند تا درگیری را برای قهرمانان قبل از مواجهه با قاتل فراهم کنند. مرگ این شخصیت‌ها اغلب حس عدالت را در میان قتل‌های بی‌معنا ایجاد می‌کند که می‌تواند به دوست داشتن یک قاتل برای طرفداران کمک کند. طرفداران ممکن است با دیدن مرگ یک احمق عجول و سریع تشویق شوند و مرگ آنها بهترین قتل بدون گناه در یک فیلم وحشتناک است.

تلفن همراه را در دستانتان نگه دارید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
قوانین مهم زنده ماندن در ترسناک ترین فیلم ها

فیلم‌های اسلشر اخیر، اغلب مجبورند تلفن‌های همراه شخصیت‌ها را به عنوان اولین کار قبل از شروع داستان حذف کنند. بعد از اسلحه و اتومبیل، تلفن‌های همراه مهم‌ترین وسیله برای زنده ماندن از دست یک قاتل هستند. حتی اگر شخصیتی ماشین یا سلاح خود را گم کند، داشتن تلفن همراه به این معنی است که می‌تواند با پلیس تماس بگیرد.

یکی از احمقانه‌ترین حرکاتی که یک شخصیت می‌تواند انجام دهد، این است که گوشی خود را بدون استفاده بگذارد. اگرچه گوست فیس در فیلم‌های جیغ به شخصیت‌ها یاد داده است که مراقب تلفن‌های خود باشند؛ اما در کل دسترسی به تلفن همراه یک راه نجات کلیدی است.

بیشتر بخوانید:

نمادین ترین مرگ ها در تاریخ سینما

بهترین فیلم های ترسناکی که در شهر نیویورک رخ میدهند

سلاح‌هایتان را رها نکنید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
بهترین قوانین برای زنده ماندن در فیلم ترسناک

هیچ چیز بی‌دقت‌تر از این نیست که یک شخصیت فیلم ترسناک بالاخره یک اسلحه به دست آورد، بعد آن را رها کند. در برخی از فیلم‌ها، یک شخصیت یک اسلحه را به دست می‌آورد و به آن‌ها برتری بزرگی نسبت به قاتل می‌دهد، فقط قبل از کشتن مهاجمش، آن را رها می‌کند که احمقانه‌ترین کار ممکن است.

به طور معمول، شخصیت‌ها پس از آسیب رساندن به مهاجم، سلاح‌های خود را به صورت هدفمند رها می‌کنند، اما هرگز بررسی نمی‌کنند که آیا شخصیت مرده یا خیر. هر اسلحه‌ای را چه بزرگ و چه کوچک باید در حین و بعد از دعوا نزدیک نگه داشت. تفنگ خالی می‌تواند به عنوان یک سلاح استفاده شود.

به رانندگی ادامه دهید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 اصل مهم برای بقا در آثار ترسناک

بسیاری از شخصیت‌های ترسناک می‌توانستند با ادامه رانندگی از سرنوشت مرگ خود جلوگیری کنند. همانطور که تگزاس با اره برقی کشتار و هیتچر ثابت شد، بهترین کاری که یک شخصیت می‌تواند انجام دهد این است که فقط به رانندگی ادامه دهد و اگر نگران است با پلیس تماس بگیرد.

همچنین، برداشتن یک خودروی سواری، سرنوشت قربانی را رقم خواهد زد. توقف برای مسافران تصادفی چنان خطری است که افسانه‌های شهری متعددی به مردم در مورد آن هشدار می‌دهند. ماشین‌ها کلید بقا در وحشت هستند، اما به نظر می‌رسد بسیاری از شخصیت‌ها تا زمانی که خیلی دیر نشده است متوجه این موضوع نمی‌شوند.

از یکدیگر جدا نشوید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

گروه‌های بزرگی از شخصیت‌ها، اغلب در فیلم‌های ترسناک از هم جدا می‌شوند که به راحتی یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات ممکن است. جدا شدن به این معنی است که کار قاتلین ، به طور قابل توجهی راحت‌تر می‌شود که قربانیان خود را بکشند آن‌ها را به دام بیندازند. بسیاری از شخصیت‌ها در فیلم‌های ترسناک، به سرعت به حماقت کم کردن تعدادشان اشاره می‌کنند.

توانایی پیشی گرفتن از یک قاتل زنجیره‌ای، یک مزیت قوی است، بنابراین منطقی نیست که شخصیت‌ها بخواهند شانس بقای خود را کاهش دهند. فیلم‌های ترسناکی که در جنگل اتفاق می‌افتند اغلب بر این موضوع تکیه می‌کنند، زیرا تقسیم شدن در مکان‌های باز و آسیب‌پذیر باعث می‌شود شخصیت‌ها راحت‌تر دوستان خود را از دست بدهند یا طعمه قاتل شوند.

به زیرزمین نزدیک نشوید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

هیچ مکانی جز زیرزمین، در فیلم‌های وحشتناک، وهم‌آلود نیست. فرنچایز The Evil Dead بر تصمیم وحشتناک اش ویلیامز و دوستانش برای کشف زیرزمین و اسرار آن متمرکز است. در این فیلم، شخصیت‌ها همیشه بهتر است که بالای زمین بمانند.

زیرزمین‌ها اغلب نشان دهنده اسرار تاریک و تهدیدهای خفته هستند. از Necronomicon و دیگر آیتم‌های جن زده گرفته تا خود قاتلان مانند Leatherface، در زیرزمین هستند. زیرزمین نیز یک بن بست است و بنابراین شخصیت‌ها پس از وارد شدن به داخل آن، هیچ راه فراری ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک ها بر اساس فیلم های ترسناک

بهترین سریال های ترسناک کمدی

اجتناب از رابطه جنسی

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

در بسیاری از فیلم‌های اسلشر، صمیمیت و رابطه جنسی حکم مرگ را دارد. کاراکترهایی که به صورت مخفیانه فرار می‌کنند، در حال حاضر در معرض خطر حمله قرار می‌گیرند؛ اما وقتی شخصیت‌ها برهنه باشند، به همان اندازه آسیب پذیر نیز هستند. پس از هالووین جان کارپنتر، بسیاری از شخصیت‌های فیلم ترسناک در حین انجام رابطه جنسی کشته شدند. به طور معمول، هر چه یک شخصیت بی‌حساب‌تر باشد، مرگ او قطعی‌تر می‌شود، مخصوصاً زمانی که با فرد دیگری رابطه دارد.

اجتناب از خوردن مشروب و مواد مخدر

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

مواد مخدر و مشروبات الکلی تقریباً همیشه یک حکم قاطع اعدام در فیلم‌های اسلشر هستند. وقتی یک قاتل زنجیره‌ای تحت تعقیب قرار می‌گیرد، بزرگترین ضعفی که یک شخصیت می‌تواند به خود بدهد این است که حواس خود را پرت کند. برخی از فیلم‌های ترسناک، حتی این شوخی را مورد بحث قرار می‌دهند و سپس، یک فرد را می‌کشند.

مواد مخدر می‌توانند شخصیت‌ها را ضعیف‌تر، کندتر و آگاهی آن را کم کند. برخی از شخصیت‌ها آنقدر مست می‌شوند که هنگامی که با یک قاتل رو در رو می‌شوند و آن را به‌عنوان اثر مستی خود می‌پندارند. اولین قتل در راه‌اندازی مجدد جمعه سیزدهم بود که مردی را نشان داد که در حال خرید مواد مخدر بود. بنابراین بهتر است شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک، برای زنده ماندن، هوشیار باشند.

شهر را ترک نکنید

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

Scream در سال 2022، مطابق با ماهیت متا و سری اسلشر، در نهایت باعث شد شخصیت‌ها متوجه شدند که بهترین شرط این است که شهر را ترک کنند. تماشای یک فیلم ترسناک که در آن هیچکدام از شخصیت‌ها وقتی یک قاتل آزاد است، شهر کوچک خود را ترک نمی‌کنند، همیشه عصبانی‌کننده است. حتی در محیط‌های منزوی، مانند میدسومار یا هادونفیلد هالووین، همیشه شخصیتی وجود دارد که اصرار دارد در شهر بماند؛ حتی اگر دوستانشان معمولاً به این انتخاب اعتراض داشته باشند.

هرگز نگو “من به زودی برمی‌گردم”

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک
10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

در Scream، رندی فهرستی از قوانین برای زنده ماندن از یک فیلم ترسناک داشت. یکی از این قوانین این بود که هرگز نگویید “من بلافاصله برمی‌گردم”. منطق این است که هر کسی که این را با رعایت قوانین اسلشر بگوید، دیگر برنمی‌گردد. در واقع، بسیاری از قربانیان فیلم‌های ترسناک این را درست قبل از قتل قاتل گفتند.

اگر قوانین محکمی در مورد ترس وجود داشته باشد، این است که شخصیت‌هایی که از بقای خود مطمئن‌تر هستند، کسانی می‌باشند که ابتدا خواهند مرد. طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که هرکسی که قول بازگشت دوباره را می‌دهد، به خصوص شخصیت‌های فرعی، در چند لحظه بعد خواهد مرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

چرا از مواد مخدر و الکل، در فیلم‌های ترسناک باید اجتناب کرد؟

چون هوشیاری انسان گرفته می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا قاتل شما را بکشد.

در چه فیلمی بیشتر از زیرزمین استفاده می‌شد؟

فیلم The Evil Dead، بیشترین استفاده خطرناک را از زیرزمین می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *