بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها از نگاه سایت فیگار

صحنه‌های نبرد همیشه برای مخاطبان هیجان انگیز و جالب هستند، ما در این نوشتار جذاب بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جنگ جهنمی بزرگ است. جمله‌ای که میلیون‌ها جان از بین رفته را خلاصه می‌کند، اما توان توصیف وحشیگری که بر سر آن‌ها آمده است را ندارد. کلمات و حتی بهترین فیلم های جهان هرگز نمی‌توانند آسیب‌های ناشی از جنگ که به سربازان وارد شده‌ است را توصیف کنند.

با وجود بازی سیاسی که مردان را مانند سربازان پیاده شطرنج در نظر می‌گیرد، هیچ کس نباید به تنهایی از جهنم عبور کند. در میان خونریزی و مرگ، همبستگی شکل می‌گیرد و تا ابد باقی می‌ماند.

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها

معرفی بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها

شما می‌توانید فهرست بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
برترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها

همدردی در برابر تیرها و کمان‌ها، درد را تحمل‌پذیر می‌کند. تحمل درد و زنده ماندن، به ما درسی از پشتکار می‌دهد و برایمان یادآوری می‌شود که بشریت را بدون خشونت بیهوده حفظ کنیم. افراد در نبردها ممکن است بجنگند و برنده شوند، اما جنگ، در تمام تصویربرداری‌های سینمایی، همواره نهادینه‌ترین بدی طبیعت بشر خواهد بود.

در ادامه، بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها و آثار‌هایی که جزء بهترین فیلم‌های جنگی  هستند را بررسی خواهیم کرد.

Battle of Midway

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
محبوب ترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها

در ابتدای مقاله بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها لازم به ذکر است که میدوی یکی از بهترین فیلم‌های جنگی دهه گذشته است. این فیلم داستان پاسخ نظامی آمریکا پس از وقوع حمله پرل هاربر را روایت می‌کند.

نبرد اصلی بعد از حمله ژاپنی‌ها به پرل هاربر، نبرد هوایی بر روی جزیره میدوی بود. اگر ژاپنی‌ها در این نبرد پیروز شوند، این یک قدم نزدیک‌تر به تصرف هاوایی و شاید ساحل غربی ایالات متحده است.

با کمک ادمیرال چستر نیمیتز، لوتنانت دیک بست و کماندیر ادوین لیتون، ایالات متحده موفق می‌شود ژاپنی‌ها را در میدوی شکست دهد. به جز سریال فیلم‌های تاپ گان که یکی از بهترین سریال‌های جنگی می‌باشد، یافتن فیلمی با صحنه‌های نبرد هوایی بهتر بسیار سخت است.

Battle of Yavin

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
جذاب ترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها

نقطه عطفی در جنگ داخلی کهکشانی و یکی از مشهورترین صحنه‌های حماسه جنگ ستارگان، نبرد یاوین بود که اتحاد انقلابیون اولین ستاره مرگ را از بین برد. این سلاح به اندازه ماه قمر بود و قبلاً یک سیاره کامل را نابود کرده بود و اثبات کرد که چه تهدید مرگباری است.

از طریق نقشه‌های مخفی ایستگاه فضایی امپراتوری که توسط شاهزاده لیا ارگانا قاچاق شده بود، انقلابیون نقطه ضعف سلاح را پیدا کردند. در یک مبارزه سخت و خونین پر از ایکس-وینگ‌ها و تای‌فایترها، لوک اسکای‌واکر وارد می‌شود تا با شلیک یک تورپدو پروتونی به سوی یک لوله خروجی هوا، راهی به سمت راکتور اصلی بیابد و ستاره مرگ را نابود کند.

Battle of Helm’s Deep

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

در کوهستان‌های سفید دنیای میانه، حلمزدیپ دره‌ای است که قلعهٔ هورنبورگ در آن قرار دارد. این قلعه محل اقامت یک ارتش از انسان‌ها و الف‌ها است که آماده مبارزه با ارتش اورک‌-های “ارک‌ها” که توسط جادوگر سارومانی قدرت‌طلب رهبری می‌شوند، هستند.

فیلم “ارباب حلقه‌ها: دو برج” از خشونت بزرگی که از سوی ارک‌ها و استقامتی که مردان و الف‌ها برخوردار هستند استفاده می‌کند، در حالی که در جریان یک جنگی عظیم با یکدیگر روبرو می‌شوند که امروزه تکنولوژی CGI قادر به ترسیم آن نیست.

Battle of Minas Tirith

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

اربابان حلقه: بازگشت پادشاه” چندین نبرد بزرگ را به تماشاگران نشان می‌دهد، زیرا این فیلم آخرین فیلم مجموعه “اربابان حلقه” است. اولین نبرد بزرگ در شهر پادشاهان به نام میناس تیریث رخ می‌دهد که بزرگترین شهر در سرزمین گوندور است. این شهر در حاشیه خارجی موردور قرار دارد.

ارتش‌های گوندور و روهان، به رهبری جادوگر گاندالف، آراگورن، پادشاه آینده گوندور، و تئودن، پادشاه روهان، متحد می‌شوند و در برابر ارتش موردور ایستادگی می‌کنند. اگر آن‌ها نتوانند در برابر ارتش ارک‌ها، گوبلین‌ها و مزدوران مقاومت کنند، سرزمین گوندور توسط شرارت تصرف خواهد شد. با امداد ارتش ارواح، آن‌ها در اولین نبرد از دو نبرد اصلی در فیلم پایانی این سریال، ارتش‌های شرور موردور را شکست می‌دهند.

Castle Siege

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
Ran (1985)

فیلم “ران” در دوران سنگوکو، در زمانی که آشوب‌های اجتماعی مداوم در ژاپن وجود داشت رخ داد، ژاپنی که در جنگ متلاشی شده بود. فرمانروا هیدتورا ایچیمونجی موقعیت خود را به عنوان حاکم کنار گذاشت و سلطه خود را بین سه قلعهٔ خود، تارو، جیرو و سابورو، تقسیم کرد.

روابط گرم خانوادگی که یک زمانی در خانه‌ها دیده می‌شد، اکنون توسط برادران قطع شده است، زیرا گذشته پدرشان بر آن‌ها تاثیر گذشته است. درگیری‌های بر سر قدرت به یک جنگ سیاسی تبدیل شد و پس از آخرین درگیری ارتش‌های پسران، خاندان ایچیمونجی به نابودی رسید.

Battle of Aqaba

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
Lawrence Of Arabia (1962)

لارنس عربستان داستان تجربیات باستان‌شناس بریتانیایی توماس ادوارد لارنس و نبرد او بین وفاداری به امپراتوری بریتانیا و برادری جدیدش در عربستان را روایت می‌کند.

حمله به آقابا یک سفر 600 مایلی بود که توسط لارنس توصیه شده بود زیرا بریتانیا به بندر دریای سرخ خود برای کمک در جنگ جهانی اول نیاز داشت. لارنس بعدها به تشکیل دولت موقتی معروف به شورای ملی عرب کمک کرد و به نزاعات بین قبایل و امپراتوری عثمانی پایان داد .

No Man’s Land

All Quiet on the Western Front (1930)

داستان “همه در جبهه غرب ساکت هستند” با دقتی ترسناک و شگفت‌انگیز، نبرد در خندق‌های جنگ جهانی اول را به تصویر می‌کشد. زمین زیر پای متحدین و ارتش آلمان، بی‌وقفه منفجر می‌شود و صدای غیرطبیعی گلوله‌های خمپاره، که برای مرگ آنان فریاد می‌زنند، در گوش‌ها آشکار می‌شود.

آن‌ها خطوط مقدم یکدیگر را در خاک و خون نگه می‌دارند و آن‌ها را زیر پا می‌گذارند. حمله به دشمن از طریق مسلسل فقط برای مقابله با چاقوی سرنیزه یا نبرد تن به تن، تجربه‌ای دلخراش است.

Battle of Endor

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi (1983)

سومین فیلم از سریال اصلی جنگ ستارگان، (Return of the Jedi)، ارتش انقلابی‌ای را دنبال می‌کند که آن‌ها قصد دارند یک بار دیگر ستاره مخوف مرگ را نابود کنند. با این حال، آن‌ها باید این کار را با حضور امپراتور پالپاتین انجام دهند، زیرا او چشمش به درهم شکستن این انقلاب و فرستادن لوک اسکای واکر به سمت تاریکی است.

برای حمله به ستاره مرگ، هان سولو، پرنسس لیا، چوباکا، یک ارتش از انقلابیون و یک ارتش از ایوک‌ها باید ژنراتور سپر را در نزدیکی ماه جنگلی اندور غیرفعال کنند.

نبردی بین گروه‌های طوفان‌ و نیروهای امپراتوری در نزدیکی ژنراتور رخ می‌دهد. با وجود زخمی شدن لیا و تیراندازی به آرتودیو، انقلابیون توانستند مهمات را نصب کرده و ژنراتور را منفجر کنند. این کار به لاندو کالریسیان و همراهانش اجازه می‌دهد تا به داخل ستاره‌ی مرگ پرواز کرده و آن را از درون منفجر کنند. این می‌تواند به عنوان مهم‌ترین نبرد در یک کهکشان دوردست در نظر گرفته شود.

Omaha Beach

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
Saving Private Ryan (1998)

در تاریخ 6 ژوئن 1944، که به عنوان روز «D» معروف است، تهاجم متفقین به نرماندی در اوج جنگ جهانی دوم آغاز شد. ارتش آمریکا در ساحل اماها فرانسه‌ که تحت کنترل آلمانی‌ها بود فرود آمد. سربازان در حالی که از قایق‌های هیگینز خود به ساحل شروع به حرکت کردند، تحت آتش توپخانه و حملات مورتار قرار گرفتند.

بعضی از آن‌ها در حالت کاتاتونیک قرار گرفته بودند؛ بعضی دیگر در حال فریاد زدن برای برگشت به خانه‌شان بودند، در حالی که تعداد کمی از آن‌ها در میان رفقای کشته شده خود قدم می‌زدند. صحنه نبرد در فیلم «نجات سرباز رایان» بزرگ‌ترین تهاجم دریایی تاریخ را که فرانسه و اروپا را آزاد کرد، در بر می‌گیرد، اما همچنین بر حمله و اختلالات روانی پس از جنگ که سربازان آن را تجربه کرده‌اند، تاکید می‌کند.

Battle of Earth

بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها
Avengers: Endgame (2019)

در انتهای مقاله بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها باید گفت که شاید در نبرد بزرگ ابرقهرمانی تمام دوران، نبرد زمین در فیلم «اونجرز: پایان بازی»، تمام اعضای اونجرز را در برابر تانوس و ارتشش قرار داد که از گذشته در زمان سفر کرده‌اند تا هر گونه فرصتی برای نجات جهان را از بین ببرند اما این نبرد ویژه است زیرا نیمی از اعضای اونجرز که در فیلم قبلی توسط تانوس از بین برده شده بودند، بازگشته‌اند.

دوستان در آنجا با یکدیگر ملاقات می‌کنند و همهٔ قهرمانان دنیای سینمایی مارول به ندای نجات جواب می‌دهند تا تانوس را نابود کنند.

در پایان، پس از اینکه قهرمانان راهی پیدا می‌کنند تا به سختی جلوی تانوس را بگیرند تا نتواند دکمهٔ دستکش بی‌نهایت‌اش را فشار دهد ، آیرون من انگشتان خود را به هم می‌چسباند و بشکنی می‌زند و تانوس را به سرزمین خودش بازمی‌گرداند. تونی استارک فداکاری نهایی را انجام داد، کاری که کاپیتان آمریکا در اولین فیلم اونجیمز (2011) گفته بود او قادر به انجام آن نیست.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین صحنه های جنگی تمام دوران در فیلم ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *