نقد فیلم The Nun 2 ؛ بازگشت دوباره کلیشه‌های جامپ‌اسکیر

فیلم The Nun 2، از مهم‌ترین فیلم‌های ژانر ترس سال 2023 می‌باشد که دنباله The Nun 2018 است. در این نوشتار، به نقد فیلم The Nun 2 خواهیم پرداخت.

در معرفی فیلم The Nun II آمده که این فیلم یک فیلم ترسناک ماوراءالطبیعی می‌باشد. اما لابلای اطلاعاتی که درباره‌ی ژانر فیلم سینمایی فیلم راهبه ۲ به دست ما آمده است می‌فهمیم که این فیلم در محیط گوتیک درام خود را به تصویر می‌کشد. فیلم توسط مایکل چاوز کارگردانی شده است.

فیلمنامه فیلم The Nun 2 توسط ایان گلدبرگ، ریچارد ناینگ و آکلا کوپر براساس داستانی از کوپر نوشته شده است. این فیلم، به عنوان یک دنباله برای فیلم “راهبه” (2018) و قسمت نهم در فرانچایز “The Conjuring Universe” عمل می‌کند که در ادامه به نقد فیلم راهبه خواهیم پرداخت.

در سال 2023، فیلم “The Nun II” به طرفداران این ژانر فرصتی دیگر برای تجربه هالووین فراهم می‌کند. این فیلم، به عنوان قسمتی دیگر از “The Conjuring Universe”، بازگشت ولک، راهبه شیطانی را به تصویر می‌کشد. اکران این فیلم در اوایل سپتامبر آغاز می‌شود. “The Nun II” با دریافت رتبه سنی R، ترسناکی بیشتر را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد تا بتواند خودش را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2023 تبدیل کند. جالب است بدانید که مدت زمان فیلم راهبه 2 یک ساعت و 50 دقیقه است که برای یک فیلم ترسناک بسیار زمان مناسبی است.

نقد فیلم The Nun 2

نقد فیلم راهبه ۲

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم The Nun 2 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم The Nun 2
بررسی The Nun 2 2023

خلاصه فیلم The Nun 2 : داستان چهار سال پس از رویدادهای فیلم اول رخ می‌دهد. این فیلم به دنبال خواهر آیرن می‌باشد که در حال حاضر در یک مدرسه در فرانسه خدمت می‌کند؛ اما او بار دیگر با ولک، راهبه شیطانی، روبرو می‌شود. خواهر آیرن و همکارانش در مدرسه با تهدیدهای وحشتناک و نیروهای شیطانی مواجه می‌شوند و باید برای مقابله با این تهدیدات تاریک و مبارزه با شر بجنگند. به این ترتیب داستان فیلم راهبه ۲ شکل می‌گیرد و قرار است شما با دیدنش دل خود را در دهانتان حس کنید.

درباره فیلم

نقد فیلم The Nun 2
تحلیل فیلم راهبه 2 2023

فیلمبرداری تولید اولیه فیلم، در تاریخ 29 آوریل 2022 آغاز شد. برنامه اولیه آغاز مراحل فیلمبرداری اینگونه بود که مراحل تولید در تاریخ 5 سپتامبر 2022 آغاز شود؛ اما به دلایلی، کمی بعد در همان سال به تعویق افتاد.

بازیگران فیلم راهبه ۲

از هنرپیشه های فیلم راهبه ۲ می‌توان به تایسا فارمیگا، جوناس بلوکت و بانی آرونز اشاره کرد که از فیلم اول بازگشته‌اند. همچنین، استورم رید و آنا پاپلول نیز به بازیگران اضافه شده‌اند. پیتر سفران و جیمز وان نیز به عنوان تهیه‌کنندگان به فیلم بازگشته‌اند. فیلم “The Nun II” قرار است توسط شرکت‌های Warner Bros. Pictures و New Line Cinema در ایالات متحده آمریکا در تاریخ 8 سپتامبر 2023 اکران شود.

در اپریل 2019، پیتر سافران اعلام کرد که در حال ساخت یک دنباله برای فیلم است. او اظهار داشت که یک خط داستانی بسیار جذاب برای این فیلم در نظر گرفته شده و بیان کرد که ساخت یک راهبه دیگر غیر قابل اجتناب است. در اواخر همان ماه، آکلا کوپر به عنوان فیلمنامه‌نویس برای این پروژه قراردادی امضا کرد و پیتر سافران و جیمز وان توافق کردند که به عنوان تهیه‌کننده‌ها در این فیلم همکاری کنند.

نقد فیلم The Nun 2

نقد فیلم The Nun 2
بررسی راهبه

این فیلم به دلیل “محتوای خشونت آمیز و مقداری وحشت” رتبه بندی بالایی دریافت کرده است. این امر قابل توجه است، زیرا همه فیلم‌های متعلق به The Conjuring Universe، از جمله شاهکار اصلی جیمز وان تا فیلم “The Devil Made Me Do It”، رتبه سنی R را دریافت کرده‌اند. با این حال، وان با استفاده از تصاویر آزاردهنده و فضای ترسناکی که با لایه‌های عاطفی غلیظ ترکیب شده، تجربه‌ای متفاوت و خاص را ایجاد کرده است.

اولین فیلم “راهبه” که به عنوان اسپین‌آف “The Conjuring 2” عرضه شد، توجه منتقدان را به اندازه سری اصلی یا برخی از فیلم‌های “آنابل” به خود جلب نکرد. با این حال، اسپین‌آف‌ها در دنیای گوتیک تمرکز داشتند و بیشتر به عنوان فیلم‌های کلاسیک هیولاهای جهانی در نظر گرفته می‌شدند تا مطالعات مدرن برادران وارن. این موضوع باعث تمایز آن در میان جهان بزرگتر خود شده است و یک سکانس خاصی که حاوی یکی از بهترین جامپ اسکر های اخیر است، را دارا می‌باشد.

دومین فیلم این مجموعه که The Nun 2 نام دارد، با همان تمرکز محوری پیش می‌رود و این بار در جایی متفاوت‌تر، راهبه‌ای را نشان می‌دهد که صرفاً به دنبال هدف خود است. فیلم از لحاظ بصری و ترس، همان کلیشه‌های یک فیلم وحشتناک سرگرم‌کننده، و بدون عناصر عجیب غریب روانشناختی را درون خود می‌پروراند.

بزرگ‌ترین ضعف فیلم، داستان‌سرایی کاملاً تکراری آن است که گویی در تمام فیلم‌های اخیر این دنیا پیش می‌رود و حالا یک اتفاق قابل پیش‌بینی می‌باشد. هنگامی که به بخش داستانی فیلم می‌رسیم، راهبه به سرعت پتانسیل خودش را از بین می‌برد.

با وجود بازیگران فیلم راهبه ۲ که با استعداد هم هستند و لوکیشن دلهره‌آور، نه کارگردان و نه فیلمنامه، بیننده را به هیچ وجه درگیر یک عنصر اساسی نمی‌کنند. این فیلم از لحاظ کلی عناصر ترسی خوب است؛ اما چیزی جدید که خودش را با نسخه اولیه فیلم متمایز کند، ندارد. نسخه دوم فیلم راهبه، بدون شک از The Nun که سال 2018 پخش شد فیلم بهتری است و می‌توان عناصر ترسناک بیشتری را حداقل در فیلم یافت.

نقد فیلم The Nun 2
نقد The Nun 2

فیلم “The Nun II” در سال 1956 در فرانسه رخ می‌دهد. داستان آن مربوط به قتل یک کشیش است و پیچ و خم‌های داستانی در نهایت به ولک منتهی می‌شود. در این فیلم، خواهر ایرنه به نقشی که توسط تایسا فارمیگا بازی می‌شود، بازمی‌گردد.همچنین، بانی آرونز نیز در نقش والاک حضور دارد و استورم رید به تیم بازیگری پیوسته تا به فارمیگا کمک کند و کاراکترش را برای همیشه متوقف کند.

این فیلم، به ما نشان می‌دهد که به دنبال نجات راهبه و داستانی که او را گسترش بدهد نباشیم و صرفاً باید از او بترسیم. اگر بخوایم با یک جمله، تحلیل فیلم راهبه 2 2023 را به پایان برسانیم، باید  بگوییم که این فیلم، یک عنوان ترسناک آهسته‌سوز می‌باشد که برای درگیر شدن با آن، بیش از حد بی روح است.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم The Nun 2
نقد فیلم The Nun 2

فیلم هنوز نمراتی را در وبسایت‌های پخش نمره دریافت نکرده و منتقدین منتظر هستند تا پس از انتشار این فیلم در روز 8 سپتامبر (پنجشنبه 17 شهریور) نقد The Nun 2 را به انتشار برسانند؛ اما این فیلم برای منتقدین روزنامه‌های مختلف به انتشار رسیده است.

اولین واکنش‌های The Nun 2 نشان می‌دهد که این نسخه فیلم، نسبت به فیلم اول نمرات بهتری دریافت کرده است. تحریم اعلام شده برای واکنش‌های رسانه‌های اجتماعی قبل از تاریخ انتشار “The Nun II” در 8 سپتامبر، منعکس نمی‌کند واکنش‌های نقادانه و کارشناسان فرهنگی به چه صورت اعلام شده‌اند.

این تحریم به منظور جلوگیری از اسپویل و لو دادن اطلاعات داستانی قبل از اکران فیلم اعمال می‌شود؛ اما با توجه به واکنش‌های انتشار یافته از منابع مختلف، نظرسنجی‌ها و نقدها نشان می‌دهد که اغلب منتقدان و متخصصان فرهنگی با این نظر موافق هستند که “The Nun II” پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه اول داشته و همین امر، یک گام مهم رو به جلو برای جهان “Conjuring” است.

نمرات فیلم راهبه ۲

  • کلایدر – نمره ۸۳ از ۱۰۰

فیلم “The Nun II” با داستانی جذاب، شخصیت‌های متعادل و عناصر وحشتناک، به عنوان یک اسپین‌آف اولیه از سری فیلم‌های Conjuring با موفقیت عمل کرده است. این اسپین‌آف نشان می‌دهد که جهان فرنچایز Conjuring هنوز هم با پتانسیل بسیاری روبرو است.

  • CNN – نمره ۶۰ از ۱۰۰

فیلم “The Nun II” به فرمول فرنچایز Conjuring دست نمی‌زند و به شدت بر روی جامپ اسکر، کابوس‌های واضح و چشم‌اندازهای طیفی شبح‌آور تکیه می‌کند.

  • واشنگتن پست – نمره ۵۰ از ۱۰۰

فیلم “The Nun II” به طرز گیج‌کننده‌ای ساخته شده و ممکن است عقل شما را برای قدردانی از آن مانع شود. اما آنچه شما واقعاً نیاز دارید، مانند ایرنه و دبرا، ایمان است – به قدرت معصومیت و ترسناکی که در این فیلم وجود دارد.

تریلر فیلم The Nun 2

شما همراهان عزیز می‌توانید تریلر فیلم راهبه 2 را از طریق نوشتار زیر ببینید:

تریلر رسمی از فیلم The Nun 2

جمع‌بندی

فیلم The Nun 2، یکی از موردانتظارترین فیلم‌های 2023 می‌باشد که در نهایت، در تاریخ 8 سپتامبر اکران خواهد شد. اگر طرفدار این فرانچایز هستید، از دست دادن این فیلم کار اشتباهی است، اما اگر هیچ اطلاعاتی درباره فیلم ندارید، باید دیگر فیلم‌های فرانچایز، به خصوص The Conjurin 2 و The Nun 2018 را تماشا کنید.

اجماع کلی نظرات نشان می‌دهد شاید این فیلم به اندازه کافی خوب نباشد، اما پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه اولیه خودش داشته که نشان می‌دهد اگر فیلم‌های نسخه قبل را دیدید، از دیدن این فیلم ناامید نخواهید شد؛ اما اگر به دنبال داستانی برای نجات فرانچایز و داستانی فارغ از سرگرمی ببینید که صرفاً ترسناک نباشد، این فیلم شما را ناامید خواهد کرد.

جهت دانلود فیلم راهبه II به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود فیلم The Nun II

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم The Nun 2 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کیفیت بلوری این فیلم در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

هنوز اطلاعات رسمی برای تاریخ انتشار نسخه بلوری فیلم در اینترنت موجود نیست؛ اما انتظار می‌رود این فیلم، در ماه نوامبر نسخه با کیفیت خود را عرضه کند.

این فیلم چند دقیقه است؟

این فیلم، 110 دقیقه می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *