بیوگرافی لیلا حاتمی : زندگی شخصی، شایعات و حقایق پنهان

لیلا حاتمی بازیگر سینما و تلویزیون دختر علی حاتمی، کارگردان مشهور سینما، می‌باشد. با بیوگرافی لیلا حاتمی همراه فیگار بمانید.

لیلا حاتمی کیست ؟ لیلا حاتمی بازیگر سینما به تازگی مشغول بازی در یک فیلم درام و عاشقانه با عنوان “تصور” که می‌توان این اثر را در لیست بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تاریخ سینما قرار داد، است. این فیلم در سال ۱۳۹۹ توسط علی بهراد به عنوان کارگردان و نویسنده، و جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه‌کننده تولید شده است.

فیلمبرداری این فیلم از اسفند ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ انجام شده و بازیگران اصلی آن شامل لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان می‌باشند. فیلم در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ به نمایش درآمد. لیلا حاتمی به جرات یکی از بازیگرانی است که در بهترین فیلم های ایرانی و بهترین فیلمهای عاشقانه ایفای نقش کرده است.

در بستر فانتزی و خیال‌پردازی، داستان فیلم حول محور یک راننده تاکسی جوان می‌چرخد که هر شب مسافرانی با چهره‌ای مشابه را سوار می‌کند و داستان‌های آن‌ها را می‌شنود. این جوان عاشق یک خانم شیرینی‌پز می‌شود، اما ناتوان است عشق خود را به او بیان کند. بر این اساس، شروع به خیال‌پردازی درباره او می‌کند و فضاهای خیالی و خالی در داستان فیلم به وجود می‌آید که امکان پر کردن آن‌ها بر عهده خلاقیت و تصور مخاطب قرار دارد.

بیوگرافی لیلا حاتمی

زندگی نامه لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی، یک هنرپیشه حرفه‌ای در صنعت سینمای ایران است و در سال ۱۳۵۱ به دنیا آمده است. وی بازیگری را از سال ۱۳۶۲ آغاز کرده است و اولین نقش خود را در فیلمی با نام “کودکی کمال‌الملک” بازی کرده است که والدینش نیز بازیگر بودند.

لیلا حاتمی تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جوایز جشنواره فیلم فجر، جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی شده است. وی در سال ۱۳۹۱ توسط دولت فرانسه به عنوان صاحب نشان لژیون دونور افتخار نصیب شد و همچنین عضوی از آکادمی اسکار نیز محسوب می‌شود. لیلا حاتمی به طور مسلط چهار زبان خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی استاد است.

اطلاعات کلی لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

محل تولد لیلا حاتمی : تهران

قد لیلا حاتمی : 166 سانتی‌متر

نام همسر لیلا حاتمی : علی مصفا از سال 1377

فرزندان لیلا حاتمیلیلا حاتمی و همسرش علی مصفا صاحب 2 فرزند به نام‌های مانی و عسل هستند.

زندگی خصوصی لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی چند سال دارد ؟ لیلا حاتمی در تاریخ 9 مهر سال 1351 در یک خانواده هنری به دنیا آمد و از کودکی علاقه زیادی به هنر داشت. پدر لیلا حاتمی علی حاتمی بود که کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس مشهور سینمای ایران بود و در سال 1375 به دلیل سرطان درگذشت. مادر او نیز زری خوشکام، که با نام زهرا حاتمی نیز شناخته می‌شد، از بازیگران محبوب دههٔ ۵۰ سینمای ایران بود و در فیلم‌های بسیاری نقش‌های مهمی ایفا کرد.

لیلا حاتمی تنها فرزند علی حاتمی و زری خوشکام بود و ادامه راه پدر و مادرش را در صنعت هنر انتخاب کرد. او در دوره دبیرستان تحصیلات خود را در رشتهٔ ریاضی و فیزیک فرا گرفت و سپس برای ادامهٔ تحصیل به شهر لوزان در سوئیس رفت. در دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان در رشتهٔ مهندسی برق تحصیل کرد، اما پس از ۲ سال، از ادامهٔ تحصیل در این رشته صرف نظر کرد و به دانشگاه لوزان رفت و در آنجا ادبیات فرانسه مطالعه کرد. به دلیل بیماری پدرش، تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

جدیدترین عکس لیلا حاتمی و فرزندانش :

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی و علی مصفا در سال ۱۳۷۵ در حین فیلمبرداری فیلم “لیلا” آشنا شدند و به یکدیگر علاقه‌مند شدند. علی مصفا یکی از بازیگران مشهور و محبوب ایران است و به عنوان بازیگر برجسته از جوایز متعددی برخوردار است. در سال ۱۳۷۷، لیلا حاتمی و علی مصفا با یکدیگر ازدواج کردند و دو فرزند به نام مانی و عسل به دنیا آوردند. سن فرزندان لیلا حاتمی : مانی در سال ۱۳۸۵ و عسل در سال ۱۳۸۷ به دنیا آمده‌اند.

زندگی کاری لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی و همسرش در طول سال‌ها در فیلم‌های مختلف با هم همبازی کرده‌اند و آثار مشترک جذابی را به ارمغان آورده‌اند. اخباری درباره جدایی لیلا حاتمی و علی مصفا که مدتی پیش منتشر شد، ناراحتی طرفداران این زوج محبوب را برانگیخت و همه می‌خواستند بدانند علت جدایی لیلا حاتمی از شوهرش چیست؟ اما آن‌ها این خبر را تکذیب کردند و خانم حاتمی اعلام کرد که این شایعه فقط به خاطر سفر آنها به خارج از کشور برای یکی از پروژه‌های آقای مصفا به وجود آمده است.

زندگی شغلی لیلا حاتمی به دلیل همکار بودن علی مصفا بیشتر درهم آمیخته است. علی مصفا در سال ۱۳۸۲ فیلم سینمایی «سیمای زنی در دوردست» و در سال ۱۳۹۰ نیز فیلم «پله آخر» را کارگردانی کرد و لیلا حاتمی نیز در هر دو فیلم به عنوان بازیگر نقش اول زن حضور داشت. از آثار مشترک این زوج می‌توان به فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند “لیلا” (۱۳۷۵)، “میکس” (۱۳۷۸)، سریال “کیف انگلیسی” (۱۳۷۸)، “آسمان محبوب” (۱۳۸۸)، “چیزهایی هست که نمی‌دانی” (۱۳۸۹)، “پله آخر” (۱۳۹۰)، “در دنیای تو ساعت چند است” (۱۳۹۲)، “حکایت دریا” (۱۳۹۵)، “خوک” (۱۳۹۶) و “مردی بدون سایه” (۱۳۹۷) اشاره کرد.

فیلم های لیلا حاتمی

  1. ۱۴۰۱ زمانی برای ابدیت
  2. ۱۴۰۰ پیر پسر
  3. ۱۳۹۹ تصور
  4. ۱۳۹۹ نبودن
  5. ۱۳۹۸ مسیر باد
  6. ۱۳۹۸ قاتل و وحشی
  7. ۱۳۹۷ ما همه با هم هستیم
  8. ۱۳۹۷ مردی بدون سایه
  9. ۱۳۹۶ خوک
  10. ۱۳۹۶ بمب؛ یک عاشقانه
  11. ۱۳۹۵ حکایت دریا
  12. ۱۳۹۴ رگ خواب
  13. ۱۳۹۴ من
  14. ۱۳۹۳ دوران عاشقی
  15. ۱۳۹۲ در دنیای تو ساعت چند است؟
  16. ۱۳۹۱ سربه‌مهر
  17. ۱۳۹۰ نارنجی‌پوش
  18. ۱۳۸۹ آشنایی با لیلا
  19. ۱۳۸۹ پله آخر
  20. ۱۳۸۹  جدایی نادر از سیمین
  21. ۱۳۸۹ سعادت آباد
  22. ۱۳۸۹ چیزهایی هست که نمی‌دانی
  23. ۱۳۸۸ آسمان محبوب
  24. ۱۳۸۸ پرسه در مه
  25. ۱۳۸۷ چهل سالگی
  26. ۱۳۸۷ شیرین
  27. ۱۳۸۶ بی‌پولی
  28. ۱۳۸۶ هر شب تنهایی
  29. ۱۳۸۴ شاعر زباله‌ها
  30. ۱۳۸۴ حکم
  31. ۱۳۸۳ سالاد فصل
  32. ۱۳۸۲ سیمای زنی در دوردست
  33. ۱۳۸۱ ایستگاه متروک
  34. ۱۳۸۰ ارتفاع پست
  35. ۱۳۸۰ مربای شیرین
  36. ۱۳۷۹ آب و آتش
  37. ۱۳۷۸ میکس
  38. ۱۳۷۷ شیدا
  39. ۱۳۷۶ جهان پهلوان تختی
  40. ۱۳۷۵ لیلا
  41. ۱۳۷۰ دلشدگان
  42. ۱۳۶۲ کمال‌الملک

سریال های لیلا حاتمی

  1. ۱۴۰۱ شبکه مخفی زنان
  2. ۱۳۹۷ نهنگ آبی
  3. ۱۳۸۶ پریدخت
  4. ۱۳۷۹ کیف انگلیسی
  5. ۱۳۶۷ هزاردستان

جوایز و افتخارات لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

جشنواره فیلم فجر:

  1. ۱۳۷۵ لیلا بهترین بازیگر نقش اول زن
  2. ۱۳۸۷ بی‌پولی بهترین بازیگر نقش اول زن
  3. ۱۳۹۵ رگ خواب بهترین بازیگر نقش اول زن

جشن بزرگ سینمای ایران:

  1. ۱۳۸۰ آب و آتش بهترین بازیگر نقش اول زن
  2. ۱۳۹۶ رگ خواب بهترین بازیگر زن

جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران:

  1. ۱۳۸۰ آب و آتش بهترین بازیگر نقش اول زن
  2. ۱۳۸۸ بی‌پولی بهترین بازیگر نقش اول زن
  3. ۱۳۹۵ من بهترین بازیگر نقش اول زن
  4. ۱۳۹۶ رگ خواب بهترین بازیگر نقش اول زن

جشن دنیای تصویر:

  1. ۱۳۷۶ لیلا بهترین بازیگر زن
  2. ۱۳۹۷ رگ خواب بهترین بازیگر زن

جشنواره‌های بین‌المللی:

  1. بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل ۲۰۰۲ – بهترین بازیگر زن – ایستگاه متروک برنده
  2. جشنواره بین‌المللی زیمبابوه ۲۰۱۰ بهترین بازیگر نقش اول زن هر شب تنهایی برنده
  3. شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ – خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن – جدایی نادر از سیمین برنده
  4. بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پام اسپرینگز ۲۰۱۲ – جایزه فیپرشی بهترین بازیگر نقش اول زن – جدایی نادر از سیمین برنده
  5. چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی کارلووی واری ۲۰۱۲ – بهترین بازیگر زن – پله آخر برنده

حواشی و شایعات لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

در سال ۱۳۷۵ به دلیل بیماری ناگهانی پدرش، لیلا حاتمی تحصیل خود را در دانشگاه لوزان به طور نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت. او پس از آن به صورت جدی به فعالیت در زمینه بازیگری پرداخت.

دو سال بعد، یعنی در سال ۱۳۷۷ شمسی، در حالی که در فیلم “لیلا” بازی می‌کرد، با علی مصفا، هنرپیشه و فیلم‌ساز ایرانی، آشنا شد و با او ازدواج کرد.

در مصاحبه‌ای با ماهنامه فیلم در ماه شهریور سال ۱۳۹۰، لیلا حاتمی اعتراف کرد که این فیلم، آغاز زندگی عاشقانه او بوده است و در طول مراحل ساخت این فیلم، احساسات عمیقی بین او و همسرش شکل گرفته است.

لیلا حاتمی تا به حال در چندین جشنواره بین‌المللی خارجی به عنوان داور شرکت کرده است، از جمله جشنواره کن و جشنواره فیلم کارلووی واری که به عنوان دو مهمترین فستیوال‌ها شناخته می‌شوند. او همچنین دارنده نشان شوالیه ادب و هنر از وزارت فرهنگ فرانسه است. علاوه بر این، در کارنامه هنری خود، او سه اثر تالیفی (ترجمه) نیز دارد.

حقایق پنهان لیلا حاتمی

جالب است بدانید عکس عروسی لیلا حاتمی یا عکسی در خصوص ماشین لیلا حاتمی و تصاویر لیلا حاتمی در منزلش هیچ‌کجا نمی‌بینید. تمام این عنوان‌ها متعلق به فیلم‌هایی است که این بازیگر ایفا کرده، لیلا حاتمی تقریبا بی‌حاشیه‌ترین بازیگر خانوم ایران است البته نمی‌توان بزرگی خاندان حاتمی را نادیده گرفت.

ازدواج لیلا حاتمی و حمید نعمت الله صحت دارد ؟ خانم حاتمی اعلام کرد که این شایعه فقط به خاطر سفر آنها به خارج از کشور برای یکی از پروژه‌های آقای مصفا به وجود آمده است. و آنها از هم جدا نشدند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی لیلا حاتمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *