بهترین سریال های ترسناک 2024 ؛ وحشتناک‌ترین سریال‌های جدید

بهترین سریال های ترسناک 2024 می‌توانند آثاری شاهکار در ژانر وحشت باشند که با ایجاد صحنه‌های هیجان انگیز، طرفداران این سبک را به خود جذب کنند.

با گذشت زمان، ژانر وحشت به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ژانرهای سریالی تبدیل شد و هر ساله با عرضه‌ آثار جدید، هیجان و ترس عمیق‌تری را برای بینندگان فراهم می‌کند. از داستان‌های ماورایی و مهیج گرفته تا داستان‌هایی که از واقعیت‌های تاریک و ناامیدی الهام می‌گیرند، جدیدترین سریال های ترسناک از ابعاد گوناگونی برخوردار هستند که هر کدام بر اساس ذائقه و تمایلات بینندگان مختلف، جذابیت خاص خود را دارند.

در سال 2024، طرفداران ژانر ترسناک، با آثار برجسته‌ای که در این سال به انتشار می‌رسد، به تماشای ترس و هیجان ترغیب می‌شوند. در این سال، تعداد زیادی از تولیدکنندگان و کارگردانان برجسته از سریال‌های ترسناک متنوعی رونمایی خواهند کرد که هرکدام به نحوی ویژگی‌های خاص خود را دارند و توجه بینندگان را به خود جلب می‌کنند. از این رو، معرفی جذاب ترین سریال های ترسناک 2024 ، موضوعی پربحث و جذاب است که بسیاری از علاقمندان این ژانر به دنبال آن هستند.

این سریال‌ها از داستان‌هایی در مورد ارواح و شیاطین گرفته تا داستان‌هایی از ترسناک‌ترین تجربیات انسانی، همه را به یک سفر عجیب و هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در پی جستجو برای سریال‌هایی که عناوین ترس و وحشت را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند، باید به نکته‌ای توجه کرد که ترسناک بودن یک سریال به معنای استفاده از جنایت و خشونت نیست؛ بلکه به نحوه‌ ساخت داستان، جلب توجه بیننده و ایجاد حالتی از ناامنی و ترس در ذهن آن‌ها مربوط می‌شود.

بهترین سریال های ترسناک 2024

در ادامه لیست بهترین سریال های ترسناک 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین سریال های ترسناک 2024
بهترین سریال های ترسناک 2024

در این مقاله، به معرفی و بررسی محبوب ترین سریال های ترسناک 2024 می‌پردازیم. این سریال‌ها با داستان‌های خونین و پیچیده، شخصیت‌هایی که با وحشت و ترس دست و پنجه نرم می‌کنند و تنش‌های روانی که در سرتاسر داستان حاکم است، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در دل بینندگان پیدا کنند.

در مجموع، سال 2024 به عنوان یک سال پربار و مملو از آثار ترسناک با بهره‌گیری از استعدادها و ایده‌های خلاقانه به دنبال عرضه‌ی سریال‌هایی است که بتوانند جایگاه خود را در دنیای پرتنش و ترسناک سریالی مدرن به دست آورند.

از جانب (From) فصل 3

بهترین سریال های ترسناک 2024

  • کارگردان: جان گریفین
  • بازیگران: هارولد پرینو، کاتالینا ساندینو مورنو، ایان بیلی، دیوید آلپی
  • تاریخ انتشار: تابستان 2024

From، یک سریال تلویزیونی در ژانر علمی تخیلی و ترسناک ساخت کشور آمریکا است که در سال 2022 توسط «جان گریفین» ساخته شد. این سریال در شبکه «MGM+» برای اولین‌بار در تاریخ 20 فوریه 2022 مصادف با 1 اسفند 1400 به نمایش درآمد و با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد. بازیگرانی همچون «هارولد پرینو»، «کاتالینا ساندینو مورنو»، «ایون بیلی»، «دیوید آلپی»، «الیزابت ساندرز»، «شان ماجومدر»، «اسکات مک کورد» در این سریال حضور دارند.

داستان این سریال ترسناک جدید درمورد یک شهر مرموز در آمریکا است که هر کسی که به آن وارد شود، دیگر نمی‌تواند آنجا را ترک کند. ساکنان این شهر که قبلاً به دام این شهر افتاده‌اند و در تلاش برای یافتن راهی برای فرار هستند. این شهر نه تنها مهمانان جدیدی را به خود جذب می‌کند بلکه ساکنانی ترسناک و قدیمی‌تر نیز دارد. فصل سوم این نمایش، امسال منتشر خواهد شد.

مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire) فصل 2

بهترین سریال های ترسناک 2024
بهترین سریال های ترسناک 2024
  • کارگردان: رولین جونز
  • بازیگران: جیکوب اندرسون، سم رید، بیلی باس، دیلینی هیلز
  • تاریخ انتشار: 12 مه 2024 (23 اردیبهشت 1403)

Interview with the Vampire یک سریال تلویزیونی آمریکایی در ژانر ترسناک و خون‌ آشامی است که نخستین‌بار در سال 2022 منتشر شد. این سریال بر پایه رمانی با همین نام اثر «آن رایس» از سال 1976 ساخته و توسط «رولین جونز» به تصویر کشیده شده است. بازیگرانی چون «سام رید»، «جیکوب اندرسون» و «اریک بوگوسیان» در این سریال حضور دارند. فصل دوم این اثر، یکی از برترین سریال های ترسناک 2024 محسوب می‌شود.

داستان این سریال ترسناک 2024 درمورد یک مصاحبه است که توسط روزنامه‌نگاری به نام «دانیل مولوی» انجام می‌شود. این مصاحبه داستان حماسی عشق و خون‌‌آشامی بین «لویی دو پونت دو لاک» و «لستات دلاین‌ کورت» را روایت می‌کند و همچنین به معرفی «کلاودیا»، خون‌ آشام کودک، جدیدترین نوپای لستات، می‌پردازد.

داستان در دهه 1970، در نیواورلئان رخ می‌دهد و «لویی» به عنوان یک مرد سیاه‌ پوست درگیر مشکلات زمانه خود است. او به پیشنهاد «لستات»، برای پیوستن به دنیای خون‌ آشام‌ها مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد به او بپیوندد؛ اما این تصمیم قدرت‌های جدید و خطرات جاودانگی را به همراه دارد و مسیر زندگی آن‌ها را در چندین دهه تغییر می‌دهد.

با توجه به تغییراتی که در شخصیت «لویی» ایجاد شده است، این سریال به مخاطبان اجازه می‌دهد تا با سوالاتی خارج از مرزهای نژاد، جنسیت و تاریخ مواجه شوند. این تغییرات، اعماق شگفت‌انگیزی به شخصیت اصلی می‌افزاید و به مصاحبه‌‌کننده این امکان را می‌دهد که با سوالات چالش‌ برانگیز درمورد موضوعات مختلف، به داستان عمیق‌تری دست پیدا کند.

ونزدی (Wednesday) فصل 2

بهترین سریال های ترسناک 2024

  • کارگردان: آلفرد گوف، مایلز میلار، تیم برتون
  • بازیگران: جنا اورتگا، گوندولین کریستی، ریکی لیندهوم، جیمی مک شین
  • تاریخ انتشار: نامشخص

طرفداران آقای «تیم برتون»، می‌توانند در سال 2024 منتظر فصل دوم سریال ونزدی باشند. این سریال بر اساس شخصیت «ونزدی آدامز» از اثر «چارلز آدامز» ساخته و توسط «آلفرد گوف» و «مایلز میلار» با بازیگری «جنا اورتگا» در نقش اصلی تولید شده است. علاوه بر «اورتگا»، بازیگرانی همچون «کاترین زیتا جونز»، «لوئیس گازمن»، «آیزاک اوردونز» و «گوئندولین کریستی» نیز در این سریال حضور دارند.

داستان این سریال ترسناک خارجی درمورد دختری به نام «ونزدی» است که از تیم واترپلوی مدرسه اخراج می‌شود. والدینش «گومز» و «مورتیشیا آدامز»، او را در آکادمی نورمور، یک مدرسه خصوصی برای طرد شدگان هیولایی، ثبت نام می‌کنند؛ اما «ونزدی» با شخصیتی سرد و بی‌عاطفه خود در ارتباط برقرار کردن با همکلاسی‌هایش دچار مشکل شده که به درگیری با مدیر مدرسه منجر می‌شود. او می‌فهمد که توانایی‌های روانی مادرش را به ارث برده و می‌تواند به عنوان یک هیولا، رازهایی را حل کند.

این سریال ترسناک جدید برای اولین‌بار در نوامبر 2022 به نمایش درآمد و با بازخورد مثبتی مواجه شد و بازیگری «اورتگا» نیز مورد تحسین قرار گرفت. Wednesday به سرعت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های «نتفلیکس» و به دومین مجموعه انگلیسی‌ زبان با بیشترین بازدید تبدیل شد. این سریال نیز نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب در دو رشته بهترین مجموعه تلویزیونی و بهترین بازیگر زن برای «اورتگا» و در ژانویه 2023 برای فصل دوم تمدید شد.

سوتی ها و حقایق پنهان سریال ونزدی + [ویدئوی پشتِ صحنه]

ما همه مرده‌ایم (All Of Us Are Dead) فصل 2

بهترین سریال های ترسناک 2024
بهترین سریال های ترسناک 2024
  • کارگردان: لی جائه کیو، کیم نام سو
  • بازیگران: پارک جی هو، پارک سولومون، یون چان یانگ، چو یی هیون
  • تاریخ انتشار: نامشخص

ما همه مرده‌ایم را می‌توان به عنوان یک سریال تلویزیونی محبوب که محصول کره جنوبی است نام برد. بازیگرانی همچون «پارک جی هو»، «یون چان یونگ» و «چو یی هیونگ» در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این نمایش تلویزیونی در یک دبیرستان در کره جنوبی اتفاق می‌افتد که ناگهان توسط یک رستاخیز زامبی تهدید می‌شود.

این سریال ترسناک جدید در 28 ژانویه 2022 در «نتفلیکس» منتشر و در 30 روز اول پس از انتشار، بیش از 474.26 میلیون بار تماشا شد.در 6 ژوئن 2022، سرویس استریم نتفلیکس این اثر را برای فصل دوم تمدید کرد.

داستان این مجموعه تلویزیونی، درمورد یک آزمایش علمی است که با یک خطای غیرمنتظره منجر به هجوم زامبی‌ها در یک مدرسه می‌شود. دانش‌ آموزانی که در این مدرسه گیر افتاده‌اند، باید برای بقا مبارزه کنند. آن‌ها باید از امکانات مدرسه برای مقاومت در برابر این هجوم استفاده کرده و در غیر این صورت به یک زامبی‌ تبدیل می‌شوند.

ما همه مرده‌ایم با جذابیت داستان و اجرای بازیگران برجسته‌اش، توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و در لیست جدیدترین سریال های ترسناک مورد استقبال قرار بگیرد.

شر (Evil) فصل 4

بهترین سریال های ترسناک 2024

  • کارگردان: رابرت کینگ، میشل کینگ
  • بازیگران: کاتیا هربرس، مایک کولتر، آصف مندوی، کرت فولر
  • تاریخ انتشار: 23 مه (3 خرداد 1403)

سریال شر یک سریال درام و ترسناک آمریکایی است که «رابرت کینگ» و «میشل کینگ» آن را کارگردانی کرده‌اند. این سریال برای اولین‌بار در تاریخ 26 سپتامبر 2019 (4 مهر 1398) در شبکه «سی‌بی‌اس» پخش شد. پس از موفقیت این سریال در اکتبر سال 2019، این شبکه اقدام به تمدید آن برای فصل دوم کرد. فصل آخر این اثر بدون شک می‌تواند به ترسناک ترین سریال 2024 است.

داستان این سریال ترسناک 2024 درمورد روانشناسی به نام «کریستن بوچارد» است که با اکراه با «دیوید آکوستا»، کشیشی در حال آموزش، برای تحقیق و یافتن توضیحی منطقی برای هر رویداد ماورالطبیعی در کلیسا همکاری می‌کند.

مردگان متحرک: دریل دیکسون (The Walking Dead: Daryl Dixon) فصل 2

بهترین سریال های ترسناک 2024
بهترین سریال های ترسناک 2024
  • کارگردان: دیوید زیبل
  • بازیگران: نورمن ریدس، کلمانس پوئزی، لوئیس پوچ سیگلیوززی، لایکا بلان فرانکار
  • تاریخ انتشار: نامشخص

مردگان متحرک: دریل دیکسون یک سریال تلویزیونی آمریکایی پسا آخرالزمانی است که به عنوان سومین اسپین آف دنیای مردگان متحرک محسوب می‌شود. این سریال بخشی از فرنچایز مردگان متحرک است و به دنبال داستان شخصیت «دریل دیکسون» پیش می‌رود. بازیگران اصلی این سریال، «نورمن ریدوس»، «کلمانس پوئزی» و «آدام ناگایتیس» هستند.

در این سریال ترسناک زامبی ، داستان در شهر پاریس که به عنوان منبع ویروس زامبی شناخته می‌شود، رخ می‌دهد. «دریل دیکسون» به این منطقه رفته و سعی می‌کند تا علت و چگونگی این اتفاق را بفهمد. او امیدوار است تا راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند، اما در طول سفرش با موانع و مشکلاتی مواجه می‌شود که برنامه‌هایش را تغییراتی پیدا می‌کنند.

این سریال با شش قسمت به نمایش درآمد و پس از موفقیت آن، برای فصل دوم تمدید شد. عنوان فصل دوم به مردگان متحرک: دریل دیکسون، به کتاب کارول تغییر یافت و بازگشت «ملیسا مک‌ براید» به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی آن در نظر گرفته شد. همچنین، فصل سوم آن نیز در حال توسعه است. فصل دوم این اثر قطعا ترسناک ترین سریال 2024 خواهد بود.

مردگان متحرک: آن‌هایی که زنده‌اند (The Walking Dead: The Ones Who Live)

بهترین سریال های ترسناک 2024

  • کارگردان: برت و برتی، مایکل اسلوویس، مایکل ای. ساترازمیس
  • بازیگران: اندرو لینکلن، دانای گوریرا، پولیانا مکینتاش، تری اوکوئین
  • تاریخ انتشار: 25 فوریه 2024 (6 اسفند 1402)

یکی دیگر از سریال‌های برتر سال 2024 که روی شخصیت «ریک گرایمز» تمرکز دارد. داستان این اثر بعد از پایان سریال اصلی مردگان متحرک اتفاق می‌افتد و بازیگرانی مانند «اندرو لینکلن»، «دانای گوریرا» و «پولیانا مکینتاش» در آن حضور دارند.

مردگان متحرک: آن‌هایی که زنده‌اند که یکی از جدیدترین سریال های ترسناک محسوب می‌شود، ششمین اسپین‌آف و به‌ طور کلی هفتمین مجموعه از فرنچایز مردگان متحرک است. این مجموعه برای نخستین‌بار در 25 فوریه 2024 از طریق شبکه «AMC» و پلتفرم استریمینگ «AMC Plus» پخش شد و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

داستان سریال درباره‌ احساسات عاشقانه بین دو نفر است که توسط یک قدرت غیرقابل توقف از هم جدا شده‌اند و در تلاش هستند تا یکدیگر را دوباره پیدا کنند. The Walking Dead: The Ones Who Live از سری سریال‌های علمی تخیلی و ترسناک معروفی است که حتما باید آن را تماشا کنید.

چاکی (Chucky) بخش دوم فصل 3

بهترین سریال های ترسناک 2024
بهترین سریال های ترسناک 2024
  • کارگردان: جف رنفرو، هارلی پیتون، الکس هدلاند، نیک آنتوسکا، دن مانچینی، دیوید کرشنر
  • بازیگران: زاکری آرتور، بیورگوین آرنارسون، آلیویا آلین لیند، براد دوریف
  • تاریخ انتشار: 10 آوریل 2024 (22 فروردین 1403)

سریال چاکی، یک اثر ترسناک آمریکایی است که با بازیگرانی همچون «زاکری آرتور»، «تئو بریونز»، «آلیویا آلین لیند» و «براد دوریف» ساخته شده است.

داستان این سریال ترسناک 2024 از جایی آغاز می‌شود که یک عروسک مو قرمز در حیاط خانه‌ای در مرکز شهر به فروش خواهد رسید. همه شهر در پی پیدا قاتل به هم ریخته‌اند و در جستجوی پاسخ‌هایی برای این اتفاقات ترسناک هستند.

این سریال ترسناک از رمان Chucky الهام گرفته شده که داستانی تاریک و پر از ترس را به تصویر می‌کشد و با ماجراهای پیچیده و مرموز خود، برای بینندگان یک تجربه هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند. با توجه به تمامی این موضوعات، این اثر به راحتی در لیست بهترین سریال های ترسناک 2024 قرار می‌گیرد.

بهترین سریال های شبیه Chucky (چاکی)

داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story: Delicate) بخش دوم

بهترین سریال های ترسناک 2024

  • کارگردان: رایان مورفی، برد فالچوک
  • بازیگران: کیم کارداشیان، مت کزوکری، کارا دلوین، اما رابرتز، دنیس اوهار
  • تاریخ انتشار: 3 آوریل (15 فروردین 1403)

به نظر می‌رسد که صدها سال پیش، فصل اول American Horror Story دنیا را در بر گرفت، اما در واقع این اتفاق در سال 2011 رخ داد. گرچه، با توجه به تمام اتفاقاتی که از آن زمان تاکنون افتاده، ممکن است در عصر دیگری نیز بوده باشد. در 11 فصل این اثر، کارهای بسیار وحشیانه‌ای انجام شد؛ اما دوازدهمین سریال از این مجموعه با عنوان فرعی Delicate با انتخاب «کیم کارداشیان»، دیوانه‌وارترین کار را تاکنون انجام داده است.

در کنار «کیم کارداشیان»، «مت کزوکری»، «کارا دلوین»، «اما رابرتز»، «دنیس اوهار» و «بیلی لورد» برای بخش اول Delicate که در اواخر سال 2023 از شبکه «FX» منتشر شد، نقش آفرینی کردند. بخش دوم Delicate پس از اعلام انتشار در این سال، به راحتی در لیست بهترین سریال های ترسناک 2024 قرار گرفت. طرفداران این اثر از بخش دوم آن به عنوان ترسناک ترین سریال 2024 نام می‌برند.

فصل دوازدهم مجموعه تلویزیونی ترسناک آمریکایی American Horror Story با عنوان فرعی Delicate، بر اساس کتاب Delicate Condition اثر «دانیل ولنتاین» ساخته شده است.

انگل: خاکستری (Parasyte: The Grey)

بهترین سریال های ترسناک 2024
سریال ترسناک کره ای
  • کارگردان: یون سانگ هو
  • بازیگران: جون سو نی، کو کیو هوان، لی جونگ هیون، ماساکی سودا، کوون هایو
  • تاریخ انتشار: 5 آوریل (17 فروردین 1403)

Parasyte: The Grey یک مجموعه ایتترنتی از کره جنوبی محسوب می‌شود که در سال 2024 به نویسندگی و کارگردانی «یون سانگ هو» ساخته شد. این سریال ترسناک جدید نتفلیکس براساس مانگای «کیسیجو» ساخته و داستان آن درمورد انگل‌هایی است که به بدن انسان‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را به قتل می‌رسانند.

در این مجموعه، بازیگرانی همچون «جون سو نی»، «کو کیو هوان» و «لی جونگ هیون» به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال در 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403) توسط «نتفلیکس» در سراسر جهان منتشر شد و توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. با ترکیبی از هیجان، ترس و رمز و راز، سریال انگل: خاکستری به تماشاگران تجربه‌ای منحصر به فرد از دنیای ترسناک و علمی تخیلی را ارائه می‌دهد. این اثر به راحتی راه خود را پس از انتشار به لیست بهترین سریال های ترسناک 2024 باز کرد.

تریلر سریال Parasyte: The Grey منتشر شد

سوالات متداول

بهترین سریال ترسناک کره ای در این لیست کدام عنوان است؟

در این لیست بدون شک Parasyte: The Grey بوده که بر اساس انیمه‌ای با همین اسم ساخته شده است.

آیا امسال سریال ترسناک جدید ایرانی نیز تولید شده است؟

متاسفانه در سال 1403 ما در بین ژانرهایی که توسط سینمای ایران ارائه شده، شاهد ژانر ترسناک نیستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال های ترسناک 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *