بهترین انیمه های LGBTQ ؛ بهترین‌های شونن و یوری

ژاپن با داشتن بهترین انیمه های LGBTQ مانند آداچی و شیمورا و مانگاهایی مثل نانوایی عتیقه، در زمینه‌ی نمایش و قصه‌های مرتبط با جامعه‌ی LGBTQ+ غریبه نیست.

این موضوع، در قرن 21 به صنعت انیمه‌ها نیز گسترش یافته است. سریال‌هایی مانند یوری روی یخ (که ساخت فیلمی از آن در حال کار است) و توهم بهشتی، در بین طرفداران خارجی بسیار محبوب هستند.

افراد جامعه‌ی LGBTQ+، با دیدن این آثار، ارتباط زیادی با شخصیت‌ها و داستان‌های انیماتورهای ژاپنی می‌توانند برقرار کنند. در حالی که بسیاری از سریال‌ها این ویژگی را دارند، اما برخی به خاطر نمایش تاثیرگذارشان در خارج از کشور ژاپن، از آثار برجسته‌ی انیمه های همجنسگرایی به‌شمار می‌روند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


اگر به دنبال تماشای بهترین انیمه های عاشقانه با شخصیت‌های عجیب و آشکارا هستید، در ادامه چندتا از بهترین آثار در این ژانر را برای شما معرفی و بررسی کردیم.

بهترین انیمه های LGBTQ

در ادامه لیست بهترین انیمه های ال جی بی تی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمه های LGBTQ

فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی، چه در هالیوود و چه در سینمای جهان، حول محور جامعه LGBTQ+ ساخته شده‌اند. بهترین انیمه های lgbt نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

آداچی و شیمورا (Adachi And Shimamura)

بهترین انیمه های LGBTQ

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 7.0

این انیمه، حول‌محور شکل‌گیری رابطه‌ی دو شخصیت اصلی، «آداچی» و «شینامورا»، بنا شده است. آن‌ها به تدریج از دوستانی معمولی که برای گذراندن وقت با هم پینگ پنگ بازی می‌کنند، به این درک می‌رسند که رابطه‌شان ممکن است بسیار پیچیده‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کردند.

آداچی و شینامورا به عنوان یکی از بهترین انیمه های یوری (داستان‌های عاشقانه‌ی دخترانه با تمرکز بر روابط دختران نوجوان) شناخته می‌شود و برای کسانی که به دنبال یک انیمه‌ی عاشقانه‌ی هستند، می‌تواند جذاب باشد.

نانوایی عتیقه (Antique Bakery)

بهترین انیمه های LGBTQ
بهترین انیمه های LGBTQ
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 7.2

نانوایی عتیقه نه تنها یک اقتباس انیمه‌ای فوق‌العاده دارد، بلکه به یک سریال لایو اکشن تلویزیونی (یک بار در ژاپن و یک بار دیگر در تایلند)، یک نمایش رادیویی و یک فیلم لایو اکشن نیز اقتباس شده است.

«فومی یوشین گا»، خالق این اثر، گفته که می‌خواسته داستانی از ژانر شونن (پسرانه) با شخصیت‌های پسر بسازد، داستانی را خلق کرد که فضایی کاملاً متفاوت با اکثر آثار مشابه، به‌ویژه انیمه‌ها، داشته باشد.

بهترین آشپزهای با استعداد در انیمه های محبوب

ستاره‌های تراز‌شده (Stars Align)

بهترین انیمه های LGBTQ

  • ژانر: درام، ورزشی
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 7.3

ستارگان هم‌سو فراتر از یک انیمه‌ی ورزشی معمولی است. این مجموعه با محوریت تنیس، به برخی از سخت‌ترین بخش‌های دوران راهنمایی و کشف هویت در این سنین می‌پردازد و خودش را به یکی از برترین انیمه های شونن تبدیل می‌کند. یکی از شخصیت‌ها به طور مستقیم در مورد غیرباینری بودن خود صحبت‌هایی دارد در حالی که شخصیت دیگری در همان قسمت از تجربیات تراجنسیتی خود را می‌گوید.

علاقه‌مندان به انیمه که به دنبال یک اثر ورزشی با نمایش عالی از داستانی عاشقانه هستند، دیگر لازم نیست به دنبال گزینه‌ی دیگری باشند. ستارگان هم‌سو انتخابی فوق‌العاده در بین انیمه های شونن آی است.

پسر سرگردان (Wandering Son)

بهترین انیمه های LGBTQ
بهترین انیمه های LGBTQ
  • ژانر: درام
  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز: 7.5

فرزند سرگردان از نظر نمایش افراد مختلف، بهترین انیمه موجود است. ماجراهای «شویچی» و «یوشینو» در کشف هویتشان، با توجه به اینکه یکی از آن‌ها فردی تراجنسیتی مرد به زن و دیگری تراجنسیتی زن به مرد است، برای بسیاری از بینندگان ملموس خواهد بود. مبارزات ورود به بلوغ، نزدیک شدن به عشق و موارد دیگر، همگی با یک سبک هنری زیبای آبرنگی به تصویر کشیده شده‌اند و این اثر را به یکی از بهترین انیمه های عاشقانه تبدیل کرده‌اند.

یافتن خط داستانی انیمه‌ای که به طور همزمان تجربیات چندگانه‌ی LGBT را بدون افتادن به کلیشه‌ها به تصویر بکشد، بسیار نادر است؛ اما فرزند سرگردان، تجسمی از سفر «نیتوری» و «تاکاتسوکی» به سوی پذیرش زندگی خود را ارائه می‌دهد.

بهترین انیمه های سینن

تومو چان یک دختر است! (Tomo-Chan Is A Girl!)

بهترین انیمه های LGBTQ

  • ژانر: درام، کمدی
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 7.7

تومو چان یک دختر است! حول یک رابطه دگرجنس‌گرا می‌چرخد، اما هیچکس نمی‌تواند انکار کند که «تومو» در این مجموعه چیزی بیشتر از یک رابطه معمولی را به تویر بکشد.

شین از کلمه ال (سریال آمریکایی با محوریت روابط دختران) به خاطر ایجاد تردید در مورد تمایلات جنسی افراد شناخته شده است و «تومو» ناخواسته همین مسیر را دنبال کرده و بدون اینکه متوجه شود طرفداران (دختر و پسر) زیادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی پیدا می‌کند.

صحنه‌ی شاهزاده‌ی جذاب این مجموعه فوق‌العاده است و به «تومو» اعتماد به نفس بسیار مورد نیازش را می‌دهد. مورد تحسین قرار گرفتن به خاطر سرپیچی از کلیشه‌های جنسیتی، به خودپذیری ختم می‌شود.

بهترین انیمه ها درباره مد

ساساکی و میانو (Sasaki And Miyano)

بهترین انیمه های LGBTQ
انیمه های گی
  • ژانر: درام، کمدی
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 7.7

ساساکی و میانو در زمستان 2022 با قدرت وارد ژانر یائویی (عاشقانه‌ی پسرانه) شد. این انیمه نه تنها به روی یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی در حال شکوفایی بین دو پسر تمرکز می‌کند، بلکه به طور برجسته به عشق به مانگاهای یائویی نیز می‌پردازد. این انیمه به طور گسترده به عنوان یک عاشقانه‌ی بی‌نقص شناخته می‌شود.

بوسه‌ی بهشتی (Paradise Kiss)

بهترین انیمه های LGBTQ

  • ژانر: درام، کمدی
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 7.8

بوسه‌ی بهشتی دارای چندین شخصیت آشکارا LGBTQ+ است. از «جرج» که به طور علنی دوجنسگراست تا «ایزابلا» که فردی تراجنسیتی محسوب می‌شود؛ این انیمه عمیقاً به درون مضامین خودشناسی و تغییر ظاهر از طریق مد فرو می‌رود و برخی از باورپذیرترین شخصیت‌ها را در کل انیمه‌ها در خود جای داده است. بوسه‌ی بهشت همچنین به مضامین دراماتیک خود ضربه می‌زند و به مخاطبان اجازه می‌دهد لحظات عاطفی عمیقی را تجربه کنند.

معرفی انیمه محبوب یائویی Sasaki and Miyano

کارول و تیوزدی (Carole & Tuesday)

بهترین انیمه های LGBTQ
بهترین انیمه های LGBTQ
  • ژانر: درام، موزیکال
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 7.8

این انیمه‌ی اورجینال نتفلیکس با محوریت موسیقی، یک نقطه عطف تلخ و شیرین برای جامعه‌ی LGBTQ+ در حوزه‌ی انیمه به شمار می‌رود. در حالی که این مجموعه یکی از گسترده‌ترین طیف‌های شخصیت‌های LGBTQ را در یک روایت داستانی واحد به نمایش می‌گذارد.

بسیاری از نقش‌های منفی توسط افراد LGBT ایفا می‌شوند. برخی این موضوع را توهین‌آمیز می‌دانند و این مجموعه را به عنوان یکی از بهترین انیمه های ال جی بی تی نمی‌شناسند؛ اما بدون شک این اثر با نمره 7.8، نمی‌تواند در لیست این آثار قرار نگیرد.

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

سرزمین درخشان (Land of the Lustrous)

بهترین انیمه های LGBTQ

  • ژانر: درام، موزیکال
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 7.8

سرزمین درخشان به دلیل داشتن شخصیت‌های متفاوت، شبیه به آنچه در «استیون یونیورس» دیده می‌شود، اغلب در بحث‌های مربوط به انیمه های شونن آی قرار می‌گیرد. در حالی که این نوع نمایش ایراداتی دارد؛ اما انیمه‌ای که در آن اکثر شخصیت‌های اصلی از ضمیر they (آن‌ها) برای خود در هر دو نسخه (دوبله و زیرنویس) استفاده می‌کنند، بسیار نادر است.

اگرچه مانگای این اثر در سال 2013 به‌عنوان یک انیمه‌ی کوتاه (ONA) اقتباس شد؛ اما سریال کامل تلویزیونی داستان را بسیار فراتر از آن کاوش می‌کند و قطعاً انتخاب بهتری برای تماشا است.

بهترین انیمه هایی که در آینده اتفاق می افتند

توهم بهشتی (Heavenly Delusion)

بهترین انیمه های LGBTQ
انیمه های یوری
  • ژانر: هیجان‌انگیز، رازآلود
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 8.0

توهم بهشتی جزء جدیدترین و بهترین انیمه های LGBTQ محسوب می‌شود که به طور گسترده با مفهوم جنسیت بازی می‌کند. این انیمه تا جایی پیش می‌رود که بینندگان هرگز از جنسیت بیولوژیکی شخصیت‌ها مطمئن نیستند.

بهترین انیمه های 2023

سوالات متداول

آیا مجموعه Girls Love جزو بهترین انیمه های LGBTQ است؟

انیمه برجسته Girls Love، یکی از انیمه های یوری است که نباید آن را تماشا کنید.

بهترین انیمه های LGBTQ چه نوع انیمه‌هایی هستند؟

این انیمه‌ها، محتوایی عموماً همجنسگرایانه دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه های LGBTQ چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *