بهترین فیلم های اسپانیایی تاریخ سینما + [2023 و تمام دوران]

سینمای اسپانیا در سال‌های اخیر توانست، عنوان برترین سینمای جهان را از آن خود کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های اسپانیایی بپردازیم.

زبان اسپانیایی دومین زبان پرکاربرد در دنیا بعد از زبان انگلیسی است. به سبب این کاربرد فیلم‌های ساخته شده در سینمای این کشور رکورد بلاترین میزان فروش و نگاه را بعد از زبان انگلیسی از آن خود کرده‌ است. خالی از لطف نیست که بگوییم در این سال‌های اخیر سینمای اسپانیا موفقیت و پیشرفت چشمگیری داشته است.

بهتر است که بگوییم کشورهای اسپانیایی زبان توان فوق‌العاده‌ای از خود در ساخت فیلم‌ و سریال‌ها نشان داده‌اند. ستاره‌های اسپانیا از مرزهای خود نیز فراتر می‌روند و قلب مخاطبان و طرفداران خود را در مرزهای دیگر می‌ربایند، ستاره‌گانی چون: پنه لوپه کروز و سلما هایک که به واسطه بازی‌های درخشانشان در تاریخ سینمای اسپانیا خوش درخشیده‌اند.

مقالات مکمل:

بهترین سریال‌های اسپانیایی

بهترین سریال‌های تینیجری اسپانیایی

بهترین فیلم های اسپانیایی

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی

فیلم‌های اسپانیایی به واسطه بیان موضوعات روانشناختی و مسائل اجتماعی جایگاه خوبی بین تمامی فیلم‌های سینمایی در دنیا کسب کرده‌اند. علاوه بر تمامی این‌ها، فیلم‌های این زبان نماینده خوبی برای ژانر درام محسوب می‌شوند.

حدود تقریبا ده سال است که فیلم‌های اکشن این سینما نیز اثرهای فاخر در صنعت فیلمسازی در جهان به شمار می‌روند. در ادامه به بررسی بهترین فیلم های اسپانیایی در طول سال‌های اخیر می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین انیمیشن‌های 2023

Irati (2023)

بهترین فیلم های اسپانیایی 2023
بهترین فیلم های اسپانیایی 2023

فیلم اسپانیایی جدید Irati به کارگردانی اولکیجو تولید شده است. انکو ساگاردوی، ادورنه آزکاراته و ایتزیار ایتوئو از بازیگران اصلی این فیلم فانتزی هستند. داستان حول گروه مبارزان مسیحی و مسلمان می چرخد ​​که توسط دختری نوجوان به نام ایراتی رهبری می شود که در تلاش برای یافتن گنج پنهان وارد بیابان بت پرست پیرنه می شوند.

تم اصلی فیلم از این قرار است که در یک دنیای فانتزی از اساطیر باستان اتفاق می افتد که در آن هر کسی با نامی زندگی می کند. اگر از فیلم های فانتزی و اکشن لذت می برید، این یک انتخاب فوق العاده برای شما و دوستانتان است. همچنین مطمئناً از محیط این فیلم شگفت زده خواهید شد.

Bajo Terapia (2023)

بهترین فیلم های اسپانیایی 2023
بهترین فیلم های اسپانیایی 2023

داستان فیلم اسپانیایی جدید Bajo Terapia درباره سه زوج است که برای درمان قصد دارند با روانشناس مشورت کنند. برخی پاکت‌ها که حاوی دستورالعمل‌هایی از کارهایی که باید انجام شوند و توسط یک روانشناس نوشته شده‌اند، وجود دارند.

این پاکت‌ها شرایط لازم را برای بیان آنکه آن‌ها چه کسانی هستند فراهم می‌کند. بنابراین، اگر از کمدی هایی با جنبه ای از مضامین فلسفی لذت می برید، این فیلم برای شما مناسب است.

The Spirit of the Beehive (1973)

بهترین فیلم های اسپانیایی
محبوب ترین فیلم های اسپانیایی

فیلم The Spirit of the Beehive (1973) داستان دو دختر جوان را دنبال می‌کند که پس از دیدن فیلم اصلی فرانکشتاین، در یک ماجراجویی تخیلی قرار می گیرند. یکی از آنها معتقد است که او باید به دنبال هیولا بگردد.

این تمثیل سینمایی هم جادوی دوران کودکی و هم درام بزرگسالی را به تصویر می کشد. این فیلم که در دهکده ای دورافتاده اسپانیایی در دهه 1940 می گذرد، گفته می شود که هم بر فیلم ستون فقرات شیطان و هم بر هزارتوی پن تأثیر گذاشته است.

The Holy Innocents (1984)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی

این فیلم بر اساس رمان میگل دلیبس به همین عنوان، حول محور دو خانواده در روستاهای اسپانیا می چرخد، یکی ثروتمند و دیگری فقیر. قصه این دو خانواده در یک تم اختلاف طبقاتی روایت می‌شود که در دهه 1960 اتفاق می‌افتد. خانواده فقیر باید به ثروتمندان خدمت کنند و به عنوان کشاورز مستاجر در زمین خود کار کنند.

این تصویر از زندگی روستایی در اسپانیای فرانکو که در مناظر بد اکسترمادورا فیلمبرداری شده است، برنده سه جایزه در جشنواره فیلم کن شد. دو نفر از بازیگران اصلی، فرانسیسکو رابال و آلفردو لاندا، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدند.

Cría Cuervos (1976)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی

این درام توسط کارلوس سائورا، نویسنده و کارگردان برنده جایزه، در پایان دوران دیکتاتوری فرانکو اتفاق می افتد. سه دختر یتیم توسط یک خاله مستبد پذیرفته می شوند و کوچکترین آنها برای رسیدگی به مرگ پدر و مادرش تلاش می کند. عنوان فیلم معادل اسپانیایی «هر چه بکارید درو می کنید» می‌باشد.

جوان‌ترین دختر توسط نقش اول فیلم Spirit of the Beehive بازی می‌شود که شخصیتش دوباره بین زندگی درونی و بیرونی‌اش مبارزه می‌کند. جرالدین چاپلین با استعداد (دختر چارلی چاپلین) دو نقش را در این فیلم بازی می کند. امروزه این فیلم یک گنجینه سینمایی اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود و یکی از فیلم‌های بسیار دیدنی است.

The Sea Inside (2004)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی

داستان حول محور یک اسپانیایی واقعی می چرخد ​​که طی یک حادثه غواصی فلج شد. این مرد بیش از 25 سال برای حق خودکشی جنگید. این فیلم توسط الخاندرو آمنابار نوشته و کارگردانی شده است که نویسندگی و کارگردانی چشمان خود را باز کن و دیگران را نیز بر عهده داشته است.

در این فیلم، خاویر باردم که اکنون مشهور بین المللی است، ایفای نقش می کند. در میان بسیاری از جوایز دیگر، فیلم The Sea Inside برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

Talk to Her (2002)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی

داستان در مورد دو مرد است که در حین مراقبت از دو زن که اتفاقاً هر دو در کما هستند، با یکدیگر دوستی غیرعادی برقرار می کنند. این فیلم بسیاری از اشکال هنری را با سبک خاصی ترکیب می کند. رقص و اجرای موسیقی، گاوبازی، ملودرام و فیلم های عاشقانه فیلم صامت.

این فیلم منحصر به فرد یکی از بهترین های نویسنده و کارگردان پدرو آلمودوار است. این فیلم با برنده شدن گلدن گلوب و اسکار یکی از برترین فیلم های بین المللی دهه 2000 محسوب می شود.

 

Pan’s Labyrinth (2006)

بهترین فیلم های اسپانیایی
محبوب ترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: گی یرمو دل تورو
  • نویسنده: گی یرمو دل تورو
  • بازیگران: ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو

فیلم سینمایی هزارتوی پن، ساخته سال ۲۰۰۶ در اسپانیا است. این فیلم سینمایی در ژانر خیالی می‌باشد و به واسطه داستان فوق‌العاده‌اش توانست فیلم محبوب مخاطبان و منتقدان شود و همینطور در رده بهترین فیلم‌های جهان در سال ۲۰۰۶ قرار گرفت.

از دیگر موفقیت‌های این فیلم سینمایی می‌توان اشاره به نامزدی این فیلم سینمایی در دریافت شش چایزه از جشنواره اسکار که در نهایت توانست سه جایزه از این جشنواره را تصاحب کند.

داستان فیلم درباره‌ی خانواده‌ای است، که در دوران جنگ‌های داخلی در اسپانیا زندگی می‌کنند و روزی دختر بچه خانواده به سمت حشره‌ای می‌رود که این حشره او را به راه‌های زیر زمینی هدایت می‌کند و در دنیایی از خیال‌ها و واقعیت‌ها ادامه زندگی‌اش را می‌گذراند.

Todo sobre mi madre (1999)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • نویسنده: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: ماریسا پاردس، پنه لوپه کروز، سیسیلیا روت

فیلم سینمایی همه چیز درباره‌ مادرم، ساخته سال ۱۹۹۹ در اسپانیا است، که این اثر را می‌توان یکی از شاهکارهای سینمایی اسپانیا نیز به شمار آورد. این فیلم سینمایی برنده جایزه‌های بسیاری از جشنواره‌های مختلف از سر تا سر دنیا شد، جایزه‌هایی چون اسکار، گلدن گلوب، جایزه بفتا همچنین جایزه ملی سینمای اسپانیا.

همه چیز درباره‌ی مادرم علاوه بر بازی فوق‌العاده بازیگرانش به واسطه داستانی که به بیان تضاد‌های آشکار شخصیت‌ها در دنیای واقعی می‌پردازد، مورد تحسین منتقدان بسیاری نیز قرار گرفت. داستان فیلم درباره‌ی پسرک جوان نویسنده‌ای است که پس از گذراندن اتفاقات مختلفی به کشته شدن او منجر می‌شود و مابقی داستان حول زندگی مادرش می‌چرخد.

El secreto de sus ojos (2009)

محبوب ترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: خوان خوزه کامپانلا
  • نویسنده: خوان خوزه کامپانلا، ادواردو ساچری
  • بازیگران: پابلو راگو، ریکاردو دارین، آویر ودینو

فیلم سینمایی راز چشمان آن‌ها، ساخته سال ۲۰۰۹ و محصول دو کشو آرژانتین و اسپانیا است. این فیلم سینمایی در ژانر درام و جنایی می‌باشد که بر اساس رمانی به نام پرسش چشمانشان ساخته شده است.

این فیلم سر و صدای بسیاری در آرژانتین به پا کرد، چرا که این فیلم توانست در رده بهترین فیلم‌های سینمای آرژانتین تا سال ۲۰۱۰ قرار بگیرد. از دیگر موفقیت‌های این فیلم می‌توان به حضورش در اکثر جشنواره‌های بین المللی و ملی اشاره کرد، که در نهایت موفق به دریافت جایزه اسکار و همچنین جایزه گویا در اسپانیا شد.

داستان این فیلم درباره‌ی وکیلی است، که می‌خواهد شروع به نوشتن رمانی از یکی از پرونده‌های موکلینش کند، که داستان پر از فراز و نشیب زندگی موکل او است، که به او تجاوز شده است.

Relatos Salvajes (2014)

بهترین فیلم های اسپانیایی
محبوب ترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: دامیان زیفرون
  • نویسنده: دامیان زیفرون
  • بازیگران: اریکا ریواس، داریو گراندینتی، لئوناردو اسپاراگلیا

فیلم سینمایی قصه‌های وحشی، ساخته سال ۲۰۱۴ در اسپانیا است، این فیلم سینمایی که در ژانر کمدی تلخ است توانست نامزد جایزه اسکار در سال ۲۰۱۵ شود.

داستان این فیلم سینمایی درباره‌ی تصمیمات کوچکی و معمولی انسان‌ها است، که تبدیل به اتفاقات بزرگ و مشکلات بزرگی می‌شوند. این فیلم که روایتش درون پایتخت آرژانتین اتفاق می‌افتد به بیان موضوعاتی چون عشق و خیانت و پرتگاه‌های عمیق بحران‌های انسان می‌پردازد.

The Platform (2019)

بهترین فیلم های اسپانیایی
محبوب ترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: گالدر گازتلو
  • نویسنده: دیوید دسولا، پدرو ریورو
  • بازیگران: ایوان ماساگوئه، آنتونیا سن خوان، زوریون اگوآریون

فیلم سینمایی پلتفرم یا سکو ساخته سال ۲۰۱۹ در اسپانیا است. این فیلم سینمایی در ژانر ترسناک و علمی تخیلی می‌باشد. پلتفرم که برای اولین بار در جشنواه تورنتو به نمایش درآمد، توانست با استقبال خوب منتقدان و مخاطبین همراه شود، همچنین کمپانی نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ موفق به خرید مجوز پخش جهانی این فیلم شد.

داستان این فیلم سینمایی، مربوط به زندانی با ستون‌های عمودی است که در هر ستون دو نفر به مدت یک ماه زندگی ‌می‌کنند، که پس از بیدار شدن از خواب اتفاقات مختلفی برایشان می‌افتد.

Everybody Knows (2018)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • نویسنده: اصغر فرهادی
  • بازیگران: خاویر باردم، پنه لوپه کروز، ریکاردو دارین

فیلم سینمایی همه می‌دانند، ساخته سال ۲۰۱۸ و محصول کشور اسپانیا است، این فیلم سینمایی که در ژانر روانشناختی می‌باشد، موفق به حضور در جشنواره کن شد و نظرات مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد.

این فیلم سینمایی درباره‌ خانواده‌ای است که با حضور در جشنی در خارج از شهر اتفاقات غیر منتظره‌ای برایشان می‌افتد، که بر روند ادامه زندگی اعضای این خانواده تاثیر می‌گذارد.

Pain and Glory (2019)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • نویسنده: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: آندرینو باندوراس، سیسیلیا روت، پنه لوپه کروز

فیلم سینمایی درد و شکوه ساخته سال ۲۰۱۹ و محصول کشور اسپانیا است، درد و شکوه نمونه موفقی دیگری از فیلم‌های پدرو آلمودوار می‌باشد، که موفق به حضور در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره کن شد. همچنین این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر اول مرد از جشنواره کن شود.

داستان این فیلم سینمایی درباره‌ی کارگردان اسپانیایی است، که به علت ناخوشی‌های متعدد جسمی و روحی به نوعی بازنشسته شده است، او هر روز  زندگی خودش را مرور می‌کند و خاطراتی از دوران کودکی، دوران مدرسه، عشق ناکام جوانی و… را به یاد می‌آورد.

Roma (2018)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • نویسنده: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: مارینا د تاوینا، پالیتزا آپاریچیو

فیلم سینمایی رما ، فیلمی در ژانر درام و ساخته سال ۲۰۱۸ از اسپانیا است. این فیلم که سبک سیاه و سفید دارد موفق به حضور در اکثر جشنواره‌های موفق در دنیا شد، جشنواره‌هایی چون گلدن گلوب ونیز و اسکار شد و همچنین موفق به دریافت جایزه‌های بسیاری شد. از نگاه منتقدان رما نمونه موفقی از سینمای اسپانیا در طول تاریخش محسوب می‌شود.

داستان درباره‌ی خانواده‌ای با سطح متوسط است که در دهه ۷۰ میلادی در منطقه‌ای از مکزیکو سیتی زندگی می‌کنند و درگیر اتفاقات مختلفی می‌شوند، که تمام اعضای خانواده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

The Orphanage (2007)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: خوان آنتونیو بایونا
  • نویسنده: سرخیو گ سانچس
  • بازیگران: بلن روئدا، جرالدین چاپلین، مونتسرات کارولا

فیلم سینمایی یتیم خانه فیلمی در ژانر ترسناک است، که ساخته سال ۲۰۰۷ از سینمای اسپانیا می‌باشد. این فیلم که موفق به حضور در جشنواره‌های مختلفی شد، نامزد جایزه‌های مختلفی هم شد و نظران مثبت منتقدین را دریافت کرد.

داستان این فیلم درباره‌ لورا دختری است، که پس از خرید یتیم خانه ای که کودکی اش را آنجا گذرانده بود، تصمیم می گیرد تا در آنجا ساکن شده و پس از بازسازی بار دیگر محل را تبدیل به پناهگاه کودکان بی سرپرست نماید.

The Skin I Live In (2011)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • نویسنده: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: النا آیانا، ماریسا پادرس، جان کورنت

فیلم سینمایی پوستی که در آن زندگی می‌کنیم، به کارگردانی، کارگردان موفقی به نام پدرو آلمودوار است، که در سال ۲۰۱۱ ساخته و منتشر شد. داستان این فیلم درباره‌ی پزشکی است که می‌خواهد از طریق دی ان ای برخی حیوانات به ساخت پوستی برای انسان کند اما با مخالفت‌های اطرافیانش مواجه می‌شود و در نهایت از طرف دوستان پزشکش طرد می‌شود و خود شروع به تحقیقات و عملی کردن تحقیقاتش می‌کند.

Amores Perros (2000)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: الخاندرو گونسانس
  • نویسنده: گی‌یرمو آریاگا
  • بازیگران: امیلیو اچواریا، گویا تولدو، ونسا بوچه

فیلم سینمایی عشق سگی، فیلمی در ژانر درام و جنایی است، که محصول سال ۲۰۰۰ از کشور مکزیک است، این فیلم به واسطه روایت داستان ویژه‌ای که بیان می‌کند، نمونه مکزیکی از داستان عامه پسند تارانتینو است.

داستان این فیلم سینمایی، روایتگر سه قصه‌ای متمایز است، که به وسیله بروز یک سانحه تصادف در مکزیکو ستی به یکدیگر پیوند می‌یابند و در عین حال هر یک از سه داستان فیلم به‌طور مستقل نیز، بازتاب‌هایی از جفاکاری انسان‌ها نسبت به یکدیگر در خود دارند و نشان می‌دهند که چگونه زندگی در تاریکی و تباهی جریان دارد.

Parallel Mothers (2021)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی 2021
  • کارگردان پدرو آلمودوار
  • تهیه‌کننده پدرو آلمودوار، آگوستین آلمودوار و استر گارسیا
  • نویسنده پدرو آلمودوار

ظاهر فیلم فریبنده است اما درون‌مایه و پیرنگ استواری ندارد. به نظر می‌رسد این فیلم در میان ارواح به دنبال قاتل بروس لی می‌گردد و باستان شناسی که خوب بود و حامله می‌کرد و بچه‌هایی که سقط نشدند از مادرانِ تخدیری‌شان.

نقد فیلم مادرهای موازی

The vault (2021)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی 2021
  • کارگردان: جالومی بالگوئه رو
  • نویسنده: جالومی بالگوئه رو
  • بازیگران: فاماک جانسن، لیام کانینقام، فریدن هیقومر

فیلم سینمایی خزانه، فیلمی در ژانر اکشن، ماجراجویی و اکشن می‌باشد و ساخته سال ۲۰۲۱ از اسپانیا است. این فیلم که در سال ۲۰۲۱ پخش شد توانست امتیازات خوبی را از سایت‌های مختلف کسب کند.

داستان این فیلم درباره‌ یک دانش آموخته نابغه مهندسی که به گاوصندوق بانک اسپانیا علاقه‌مند است. ساختمان بانک بیش از صد سال قدمت دارد. هیچ نقشه ای از ساختمان در دسترس نیست و داری یک سیستم امنیتی شامل یک رودخانه زیرزمینی است که در صورت شکسته شدن در دیوارهای آن اتاق امن طغیان می کند.

Xtreme (2021)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی 2021
  • کارگردان: دنیل بنمایور
  • نویسنده: دنیل بنمایور
  • بازیگران: تئو گارکیا، اسکار کاساس، اسکار جائنادا

فیلم سینمایی اکستریم، فیلمی در ژانر اکشن، هیجانی و درام است و محصول سال ۲۰۲۱ از اسپانیا است. این فیلم سینمایی توانست با پخش آن نظرات مثبتی از سوی ماطبانش دریافت کند. داستان این فیلم سینمایی درباره‌ی،یک قاتل است که، دو سال پس از قتل پسر و پدرش، با یک ضارب بازنشسته نقشه انتقام گیری را اجرا می‌کند.

نقد فیلم اکستریم (Xtreme 2021)

Below Zero (2021)

بهترین فیلم های اسپانیایی
جدیدترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: لوئیس کوئیلز
  • نویسنده: فرناندو ناوارو، لوئیس کوئیلز
  • بازیگران: خاویر گوتیه‌رس آلبارس، کارا الخالده

زیر صفر یک فیلم فیلم اکشن اسپانیایی در سال ۲۰۲۱ به کارگردانی لوئیس کوئیلز و نویسندگی فرناندو ناوارو و کوئیلز است. در این فیلم بازیگرانی از جمله خاویر گوتیه‌رس آلبارس، کارا الخالده به ایفای نقش می‌پردازند.

در صحنه آغازین، یک مرد مجروح شبانه درحال فرار است، اما توسط تعقیب کننده‌اش گرفتار می‌شود. هنگامی که قربانی نمی‌تواند به مهاجم خود محل زنی گم شده را بگوید، مهاجم او را زنده به گور می‌کند.

Lullaby (2022)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی 2022
  • کارگردان: Alauda Ruiz de Azúa
  • ستارگان: لایا کاستا، سوزی سانچز، امبر شانا ویلیامز، رامون باریا

آمالیا که به تازگی مادر شده است، پس از دوری موقت همسرش، تصمیم می‌گیرد به خانه والدینش در امتداد ساحل باسک برگردد. لالایی یک فیلم درام اسپانیایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی و نویسندگی آلودا روئیز د آزوآ است. در این فیلم لایا کاستا و سوزی سانچز در کنار رامون بارئا و میکل بوستامانته بازی می‌کنند.

My Emptiness and I (2022)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی 2022
  • کارگردان: آدریان سیلوستر
  • ستارگان: آلبرتو دیاز، کارلس فرناندز گیوا، کارمن مورنو، رافائل پرز

رافی، اهل فرانسه، در مورد عاشقانه‌های خود با شاهزاده‌ها و تشکیل خانواده سنتی خیال‌پردازی می‌کند. اما در واقعیت، اینطور نیست. او در یک مرکز تماس در بارسلونا کار می‌کند، گاهی اوقات با قرارهای شرم‌آور دست و پنجه نرم می‌کند و درمانگرش تشخیص می‌دهد که مبتلا به نارسایی جنسیتی است.

در طول این دوره گیج کننده و در عین حال ارزشمند، ما این زن ترنس را در حین تغییر و همچنین در زندگی روزمره اش دنبال می‌کنیم. او با همکاران، دوستان عجیب و غریب و مردانی که از طریق اپلیکیشن‌ها ملاقات می‌کند، ارتباط می‌گیرد. علیرغم تمام توصیه هایی که او دریافت می‌کند، معلوم می‌شود که بیشتر زمان و تجربه است که به او کمک می‌کند جایگاه خود را در این دنیا در آغوش بگیرد.

The Age of Anger (2022)

بهترین فیلم های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی 2022
  • سازندگان لوسیا کاربالال خوان ماریا رویز کوردوبا
  • ستارگان: Manu Rios، Amaia Aberasturi، Daniel Ibanez، Carlos Alcaide

پس از متهم شدن به قتل پدرش، مسائل پنهان یک پسر جوان شروع به آشکار شدن می‌کند.

Camera Café, la película (2022)

بهترین فیلم های اسپانیایی
جدیدترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: ارنستو سویا
  • ستارگان: خاویر بوتت، اینگرید گارسیا جانسون، مایکل جان ترانور، آرتورو والس

سالها پس از اینکه یک ERTE منجر به اخراج کل کارکنان شد، بازنشستگی آنتونز همه را برای آخرین بار گرد هم می‌آورد.

Piggy (2022)

بهترین فیلم های اسپانیایی
جدیدترین فیلم های اسپانیایی
  • کارگردان: کارلوتا پردا
  • ستارگان: کلودیا سالاس، کامیل آگیلار، پیلار کاسترو، میبل دل پوزو

یک نوجوان دارای اضافه وزن در حالی که در روستای خود تعطیلات می‌گذراند توسط گروهی از دختران باحال کنار استخر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. پیاده روی طولانی به خانه بقیه زندگی او را تغییر خواهد داد.

پیگی یک فیلم ترسناک روستایی اسپانیایی-فرانسوی محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی و نویسندگی کارلوتا پردا بر اساس فیلم کوتاهی به همین نام است. بازیگران به رهبری لورا گالان (که نقش خود را در این فیلم کوتاه تکرار می‌کند) همچنین ریچارد هلمز، کارمن ماچی، کلودیا سالاس، ایرنه فریرو، کامیل آگیلار و پیلار کاسترو را بازی می‌کنند.

Through My Window (2022)

بهترین فیلم های اسپانیایی
فیلم اسپانیایی جدید
  • کارگردان: مارچال فورس
  • ستارگان: خولیو پنیا، کلارا گال، پیلار کاسترو

از طریق پنجره من یک فیلم عاشقانه اسپانیایی محصول 2022 به کارگردانی مارچال فورس بر اساس فیلمنامه‌ای از ادوارد سولا، بر اساس رمانی به همین نام از آریانا گودوی است. در این فیلم خولیو پنیا، کلارا گال و پیلار کاسترو بازی می‌کنند.

راکل شروع به روایت داستان زندگی خود می‌کند. در یک کلاس درس می‌بینیم که او از خواندن تکلیف خود امتناع می‌کند، زیرا اگرچه می‌داند چگونه داستان بنویسد، اما به اندازه کافی شجاع نیست که آن را بگوید. او سپس می‌گوید که داستان او از این کلاس درس شروع نمی‌شود، در واقع از خانه او شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های اسپانیایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *