حقایق پنهان سریال Severance ؛ هر آن چه نمی‌دانید

سریال Severance سریال پر سر و صدای این روزها است. در این مقاله سعی داریم تا به حقایق پنهان سریال Severance بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

سریال تفکیک یا Severance را می‌توان مورد بحث‌ترین سریال حال حاضر دانست. (نقد فصل 1 سریال Severance ؛ تاریخ به مثابه یک آگاهی دروغین!) سریالی موفق و با کیفیت که تمام توجهات را به خود جلب کرده است. این سریال محبوب حقایق پنهان جالب و شنیدنی‌ای دارد.

حقایق پنهان سریال Severance

هر آن چه نمی‌دانید

راز های پنهان سریال severance
حقایق پنهان سریال severance, راز های پنهان سریال severance

بحث حقایق پنهان هر اثری همواره برای محاطبان چذاب بوده است. حقایق و راز های پنهان سریال severance که از محبوب‌ترین سریال‌های این روزها و در ژانر علمی تخیلی است این جذابیت را بیشتر می‌کند. (بهترین سریال های علمی تخیلی 2021)

پلاک ماشین

راز مخفی سریال Severance
حقایق پنهان سریال severance, راز مخفی سریال Severance

یکی از حقایق و نکات پنهان سریال Severance مربوط به پلاک‌های ماشین “مارک” و “اروینگ” است.

در قسمت‌های ابتدایی سریال چند باری می‌توانیم پلاک ماشین “مارک” را ببینیم. روی پلاک ماشین “مارک” عبارت و شکلی وجود دارد که دقیقا همان عبارت را در قسمت آخر سریال روی ماشین “اروینگ” می‌بینیم.

با دقت بیشتر می‌توان متوجه شد که این پلاک منحصر به فرد شامل تصویری از “کی‌یر” و جمله‌ای لاتین است. آن جمله لاتین عبارت “Remedium Hominibus” می‌یاشد. این جمله لاتین تقریبا به معنای “درمان برای بشریت” است.

در حال حاضر نمی‌توان تشخیص داد که آیا این پلاک‌ها انحصاری شرکت لومن برای کارمندانش هستند یا خیر. در حالی که نوشته روی آن‌ها با برنامه‌های لومن برای گسترش درمان از طریق تفکیک در کل جهان مطابقت دارد.

از آنجایی که تنها یک فصل از این سریال پخش شده است برای فهمیدن معنا و مفهوم آن پلاک‌ها در فصل دوم کنجکاو و مشتاق هستیم.

کتاب راهنما

نکات مخفی سریال Severance
حقایق پنهان سریال severance, نکات مخفی سریال Severance

در سریال بارها به کتاب راهنما اشاره شده است. اهمیت این کتاب در لومن و در بین کارمندانش مشهود است.

اما ابن کتاب راهنما چه ارتباطی با نکات مخفی سریال Severance دارد؟

در قسمتی از سریال “اروینگ” که به نظر می‌رسد بیشتر از سایر کارمندان به کتاب راهنما اهمیت می‌دهد و به قواعد آن پایبند است، کتاب را باز می‌کند و مشغول خواندن آن می‌شود.

کتاب راهنما فقط یک بار در قسمت “برای شام چه داریم؟” نشان داده می‌شود. در لحظه‌ای که “اروینگ” کتاب راهنما را باز می‌کند با کمی زوم در کتاب می‌توانیم موارد و مسائلی درباره زندان کودکان و همچنین مفاهیم ترسناک دیگری و ارجاعاتی به کتاب مقدس را ببینیم.

با توجه به توییت “آدام اسکات” در توییتر “دن اریکسن” حدود 50 صفحه از کتاب “ریکن” را نوشته است. بنابراین کتاب راهنما هم ممکن است یکی از نقاط قابل توجه و قابل تکیه باشد که می‌توان موارد و رازها و موضوعات زیادی را از آن استخراج کرد.

این موضوع مخاطبان را بسیار هیجان‌زده می‌کند. چون به این ترتیب می‌توان گفت که “اروینگ” یکی از جذاب‌ترین، بحث برانگیزترین و مهم‌ترین شخصیت‌های سریال است.

پایان لومن

نکات پنهان سریال Severance
حقایق پنهان سریال severance, نکات پنهان سریال Severance

سریال Severance ایده بسیار جذاب و فیلمنامه خوبی دارد. اما علاوه بر این موارد، کارگردانی “بن استیلر” هم بسیار خوب و مثال‌زدنی است.

“بن استیلر” در لحظات زیادی از سریال سعی می‌کند با تصاویر با مخاطبین صحبت و ارتباط برقرار کند. او در این امر موفق است و نماهای بسیار خوب و مرموزی می‌گیرد.

بسیاری از نماهای “بن استیلر” پیام مرموزی را در خود دارند برای مثال در قسمت “برای شام چه داریم؟” یک نمای به خصوص جذاب و مهم وجود دارد.

در نمایی از این قسمت جمله “Welcome friends of Lumon” به معنای “دوستان لومن خوش آمدید” روی تابلویی وجود دارد. این نما از زاویه‌ای فیلمبرداری شده است که باعث شده یک کارگر قسمتی از تابلو را بپوشاند.

به همین دلیل مخاطب هنگام تماشای سریال آن تابلو را به شکل “ends of Lumon” به معنای “پایان لومن” می‌بیند.

این اتفاق درست در قسمت و لحظاتی می‌افتد که چهار کارمند بخش پالایش داده‌ها مشغول نقشه کشیدن هستند و تصمیم به کودتا و نابود کردن شرکت لومن را گرفته‌اند.

این موضوع از فکرشده‌ترین نکات مخفی سریال تفکیک است.

تک خال پیک

راز های مخفی سریال Severance
حقایق پنهان سریال severance, راز های مخفی سریال Severance

اما یکی از جالب‌ترین راز های مخفی سریال Severance مربوط به شخصیت “اروینگ” است.

“اروینگ” یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال Severance است. او هروقت که در لومن به طور ناخواسته مشغول چرت زدن می‌شود شئ سیاه رنگ عجیبی را می‌بیند که گویی سعی دارد همه جا را تصاحب کند و در ابتدا ما را اندکی یاد “ونوم” شخصیت شرور مارول می‌اندازد.

در ابتدا “اروینگ” و مخاطبین نمی‌دانند که آن شئ سیاه عجیب چیست. اما کمی بعد می‌فهمیم که در واقع آن رنگ سیاهی است که شخصیت بیرونی “اروینگ” از آن استفاده می‌کند.

هنگامی که شخصیت بیرونی “اروینگ” مشغول کار کردن با رنگ سیاه در منزل خود است آهنگ “تک خال پیک” در حال پخش شدن می‌باشد. “اروینگ” موقع کار با رنگ این آهنگ را گوش می‌کند.

حال با هدفی مشخص هنگامی که شخصیت درونی “اروینگ” در لومن مشغول به چرت زدن می‌شود، ورژن با سرعت آهسته‌ای از همین آهنگ “تک خال پیک” در حال پخش شدن است. بار دیگر این سکانس را ببینید و با دقت گوش کنید. سریال از همان ابتدا کدهایی از “اروینگ” به ما داده است.

به گفته “تئودور شاپیرو” آهنگساز سریال این موضوع از سخت‌ترین ایستراگ های سریال Severance بوده و پیدا کردن آن بسیار سخت بوده است. اما با توجه به بیت گیتار الکترونیکی این موضوع برملا می‌شود.

این تنها باری نیست که در سریال از یک آهنگ دوبار استفاده می‌شود. آهنگ “I’ll Be Seeing You” دوبار در قسمت‌های “Half Loop” و Defiant Jazz” پخش می‌شود. که این موضوع پیش‌بینی کننده پیچش شخصیت “مارک” است.

هلی (ایگان)

ایستراگ های سریال Severance
حقایق پنهان سریال severance, ایستراگ های سریال Severance

قسمت پایانی ثابت می‌کند که یکی از  بزرگ‌ترین تئوری های سریال Severance درست بوده است. در طول پخش سریال بسیاری از مخاطبین و طرفداران اعتقاد داشتند که “هلی” نقش بزرگ و مهمی در لومن دارد. در قسمت آخر مشخص شد که “هلی” در واقع همان “هلنا ایگان” است.

قبل از اینکه این موضوع به صورت رسمی فاش شود تمام حدس و گمان‌های حول این قضیه بر اساس کنارهم قرار دادن صحنه‌ها و دیالوگ‌های خاص بود.

از همان ابتدای سریال شواهد و جزئیاتی برای کشف این شوک بزرگ وجود داشتند. برای مثال واکنش خشک “هلی” به صبحانه آقای “ایگان” یا شباهت او به مجسمه “ایگان” در غرفه ابدیت از این شواهد بودند.

با توجه به دانستن یکی از بزرگ‌ترین راز های سریال Severance تماشای دوباره فصل اول می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر باشد.

این بار شما می‌دانید “هلی” کیست. با دقت بیشتری سریال را ببینید و به خصوص به “هلی” توجه و دقت بیشتری داشته باشید.

ارتباطات هنری

نکات مخفی سریال تفکیک
حقایق پنهان سریال severance, نکات مخفی سریال تفکیک

هنر نقش مهمی در سریال Severance دارد. هنر شخصیت‌های سریال را درگیر می‌کند و در پیچش‌های شخصیتی آن‌ها و همچنین خطوط داستانی شخصیت‌ها دخالت می‌کند.

هر نقاشی‌ای که در فصل اول دیده می‌شود با یک خط داستانی مطابقت دارد و بازگو کننده آن است. “فاجعه بخش پالایش داده‌ها” توطئه بین بخشی موجود در لومن را به تصویر می‌کشد.

در حالی که دو عاشق لومن یعنی “اروینگ” و “برت” خود را در نقاشی به عنوان دو کارگر عاشق می‌بینند.

یک نقاشی در سریال وجود دارد که مربوط به کی‌یر است در حالی که او در بالای یک صخره ایستاده است. این نقاشی شباهتی با نقاشی “سرگردان بر فراز دریای مه” اثر “Caspar David Friedrich” دارد. به دلیل اینکه کی‌یر به طرز عجیبی مشابه نقاشی “سرگردان بر فراز دریای مه” ایستاده است.

همچنین این نقاشی یادآور منطقه “دریاچه‌های بزرگ” است. این ارتباطات احتمالا صرفا الهام‌های سریال هستند.

کتاب اروینگ

حقایق پنهان سریال تفکیک
حقایق پنهان سریال severance, حقایق پنهان سریال تفکیک

نکته بعدی از حقایق پنهان سریال تفکیک باز هم مربوط به شخصیت “اروینگ” است.

در قسمت هشتم بالاخره سریال به شخصیت بیرونی “اروینگ” می‌پردازد. حال معنا و مفهوم “صدای رادار” را که “خانم کیسی” در قسمت “Half Loop” به آن اشاره کرد را می‌دانیم. همچنین سوالات زیادی درباره نقاشی راهرو در زهن ما شکل می‌گیرد.

یکی از نکات مخفی سریال تفکیک که احتمالا بسیاری از مخاطبین متوجه آن نشده‌اند کتاب راهنمای امپراتور است.

“اروینگ” مشعول خواندن این کتاب است. کتابی از فیلسوفی به اسم “Marcus Aurelius”. این کتاب درباره وظیفه و زندگی در میان آشفتگی صحبت می‌کند.

هر دو موضوع به طور درست و دقیقی با پس‌زمینه شخصیت “اروینگ” و آن چیزی که ما از او می‌شناسیم مطابقت دارد. بنابراین این قضیه نشان‌دهنده توجه ویژه و بسیار دقیق سازندگان به اثرشان و شخصیت‌های آن است.

وجود چنین جزئیاتی در یک اثر فوق‌العاده است.

امید برای شخصیت داخلی برت؟

ایستراگ های سریال تفکیک
حقایق پنهان سریال severance, ایستراگ های سریال تفکیک

یکی از سوالات مهم مخاطبین و طرفداران سریال Severance احتمال مواجهه مجدد “اروینگ” و “برت” است.

در حالی که در قسمت “Defiant Jazz” به نظر همه چیز بین آن‌ها به پایان رسیده و عمر علاقه آن‌ها به یکدیگر تمام شده است اما یک نکته مخفی در قسمت “What’s For Dinner?” ممکن است ثابت کند که هنوز کار شخصیت داخلی “برت” در سریال تمام نشده و طرفداران هنوز پایان “برت” را ندیده‌اند.

در قسمت “What’s For Dinner?” هنگامی که تصویر، مانیتور مربوط به کارمندان لومن را نشان می‌دهد می‌توانیم ببینیم که تراشه “برت” هنوز فعال است.

درست مانند تراشه “هلی” و حتی “پیتی” که خانم “کوبل” آن را به دور گردن خود انداخته است.

با وجود اینکه گفته شد “برت” بازنشسته شده است اما چون تراشه او همچنان فعال است این امید وجود دار که شخصیت داخلی “برت” بار دیگر فعال شود و دوباره او را ببینیم.

پالایش داده‌ها

راز های مخفی سریال تفکیک
حقایق پنهان سریال severance, راز های مخفی سریال تفکیک

موفع تماشای سریال Severance هر یک از مخاطبین و طرفداران به نوبه خود مشغول پالایش داده‌ها هستند تا به جواب سوالات خود برسند.

یکی از مهم‌ترین سوالات آن‌ها وسعت لومن و تعداد افراد کارمند مشغول به کار در آن است.

با توجه به اطلاعاتی که در قسمت هشتم و نهم وجود دارد می‌توان یک لیست از کارمندان تفکیک شده شرکت لومن را مشاهده کرد.

لیستی که در اتاق “اروینگ” از این کارکنان وجود دارد را می‌توان به لیست دیده شده در اتاق امنیتی ارجاع داد و به یک لیست حدودی از کارمندان تفکیک شده شرکت لومن رسید.

تعداد زیاد نام‌های ناآشنا و همچنین بخش‌های مختلف ثابت می‌کند که لومن چقدر وسیع است و مخاطب و شخصیت‌های سریال عملا هیچ چیز از آن نمی‌دانند.

البته یک موضوع مهم هم مطرح می‌شود. شخصیت بیرونی “اروینگ” چرا لیستی از کارمندان تفکیک شده شرکت لومن را دارد؟ هدف او چیست؟ او چه چیزی را بررسی می‌کند؟ این سوالات ما را برای فصل دوم از همشه مشتاق‌تر می‌کنند.

سابقه نظامی

حقایق پنهان سریال severance
حقایق پنهان سریال severance

جدا از تحقیق روی کارمندان، قسمت پایانی نگاهی اجمالی به زندگی و شخصیت‌های بیرونی “اروینگ” و “هلی” داشت. به گفته “دن اریکسون” این اتفاق در فصل دوم بیشتر خواهد شد.

قبل از اینکه “اروینگ” به سفری دلخراش به سوی کسی که خیلی به او اعتماد داشت برود، او خانه خود را از یک صندوق قفل شده تا مدال‌های روی دیوار جستجو و بررسی کرد.

هنگامی که او مدال‌ها و لباس نظامی را در صندوق قفل شده پیدا کرد مشخص شد که “اروینگ” از یک خانواده نظامی است و خودش هم کهنه سرباز است.

دادن این اطلاعات درست در لحظات پایانی فصل اول سریال Severance مخصوصا درباره دو شخصیت مرموزتر خود یعنی “اروینگ” و “هلی” صبر کردن برای فصل دوم را برای هر طرفداری سخت‌تر می‌کند.

این بود بررسی تعدادی از حقایق پنهان سریال تفکیک. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان سریال Severance سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *