حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman : تمامی نکات و ایستراگ های بتمن

بتمن در سینماها و پلتفرم دیجیتالی منتشر شد و بینندگان را با انبوهی از حقایق پنهان، ارجاعات و ایستراگ‌ها در کائنات رها کرده است. با نوشتار حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman با فیگار بمانید.

داستان‌های بتمن بارها و بارها در کمیک‌ها (بهترین کمیک های بتمن)، بازی‌های ویدیویی (بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی)، انیمیشن‌ها (بهترین انیمیشن های کمیک بوکی) و اکنون دوباره در لایو اکشن (بهترین فیلم های لایو اکشن 2022) گفته شده است. مت ریوز تمام ساختارهای ساخته شده از این شخصیت محبوب را زیر و رو کرد، آن را با برخی الهامات خاص و ذهنی ترکیب کرد و قدرت سینماتیک ذهنی خود را ساخت.

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

تمامی نکات و ایستراگ های بتمن

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق پنهان بتمن 2022 خواهید خواند به شرح زیر است:

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman
حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

این فیلم سرشار از ارجاعات و حقایق پنهان است که فقط در انتظار یافتن توسط بینندگان مشتاق معنا پیدا می‌کند. چه ارجاع به تکرارهای گذشته بتمن باشند و چه طعنه‌های خاص به فضاسازی‌های ذهنی در کمیک‌ها. (بهترین کمیک های دی سی تاریخ)

کارت تبریک از جهنم

ایستراگ های فیلم بتمن 2022
ایستراگ های فیلم بتمن 2022

از زمانی که اولین تصاویر از ریدلر پل دانو فاش شد، مت ریوز اذعان کرد که شخصیت‌پردازی و استایل را از قاتل زودیاک و زودیاک دیوید فینچر (بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر) به دست آورده است. درست مانند یک قاتل زنجیره‌ای واقعی (بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت)، ریدلر با گذاشتن کارت‌های تبریک مرموز برای هر قربانی، بتمن و پلیس را تشویق به ادامه و در جریان قرار گرفتن در ساختارهای روایی خودش می‌کند.

آنها برای طرح پیچیده ریدلر بسیار مهم هستند، اما نکته‌هایی بیشتر از معماهای نوشته شده در آنها وجود دارد. هر کدام یک اشاره احتمالی به دیگر اعضای نمادین در دنیای بتمن است: محفل جغدها. هوگو استرنج، پیچک سمی و کلاهدوز دیوانه.

من انتقام هستم

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman
حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

بینندگان شروعی غیرمنتظره برای بتمن را می‌بینند، ابتدای فیلم نه با قهرمان داستان، بلکه با شرور و اولین قربانی او روبرو می‌شوند. آنها کنترلی را که بتمن بر گاتهام دارد، برنمی‌تابند – جنایتکارانی که از نور در آسمان و تاریکی اطراف خود می‌ترسند. در نهایت او با گروهی از اراذل و اوباش درگیر می‌شود و اولین دیالوگ مهم خود را می‌گوید: «من انتقام هستم». (بهترین دیالوگ های بتمن 2022)

به شکل جدی، این شعار اصلی او است، اما در این فیلم، به طور کامل ماموریت و اصالت بتمن در گاتهام را در بر می‌گیرد. این مسئله به قسمت Batman: The Animation Series، “Nothing To Fear” برمی‌گردد که در آن بتمن کوین کانروی در برابر سم ترس مترسک مقاومت می‌کند، اما در این فیلم از همه چیز به منظور ایجاد ترس استفاده می‌شود.

Riddle Me This…

حقایق پنهان فیلم بتمن 2022
حقایق پنهان فیلم بتمن 2022

بسیاری از طرفداران دنیای بتمن ممکن است ریدلر را از فضاسازی تاریک دانو تشخیص ندهند، زیرا او معمولاً با روحیه‌تر و بازیگوش‌تر به تصویر کشیده می‌شود. البته این تعبیر با دنیایی که ریوز برای The Batman ساخته است همخوانی دارد. او فردی خشن و سادیست است، اما به طرز عجیبی مشتاق ایجاد تغییر برای بهبود گاتهام.

همه‌چیز برمی‌گردد به جمله معروف نسخه ریدلر فرانک گورشین از مجموعه تلویزیونی بتمن دهه 1960: «Riddle me this…» به طرز جالبی، این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده ظهور مجدد ریدلر با شخصیت‌پردازی سنتی‌تر در قسمت آینده باشد.

بزرگترین کارآگاه جهان

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman
حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

این فیلم با سایر اقتباس‌های قبلی بتمن متفاوت است زیرا نه تنها یک فیلم ابرقهرمانی بلکه یک فیلم کارآگاهی نیز هست. این فیلم با الهام از چندین کمیک (فکت های کمیک ؛ تمامی نکات و حقایق پنهان) مهم در آرشیو بتمن، مانند The Long Halloween و Year One، و استفاده از Riddler به عنوان روشی برای پراکنده کردن رمز و رازها، ارزش بتمن را به عنوان بزرگترین کارآگاه جهان بررسی می‌کند.

بتمن در این فیلم با اینکه بی‌تجربه است، اما همچنان ثابت می‌کند که شایسته چنین عنوانی می‌باشد. پنگوئن کالین فارل کسی است که این نام را در بتمن 2022 به او می‌دهد. این مسئله یکی از جنبه‌های مهم تاریخ بتمن است (نقد فیلم بتمن 2022) که در برخی از نمایش‌های قبلی فاقد آن بوده است، و به نظر می‌رسد بینندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که این بتمن را بیشتر به عنوان یک کاراگاه در دنباله‌های پیشنهادی ببینند.

Hush !

ایستراگ های فیلم بتمن 2022
ایستراگ های فیلم بتمن 2022

اگرچه عملکرد دانو را می‌توان غیرمتعارف دانست، اما بی‌سابقه نیست. در واقع، شخصیت‌پردازی به طرز وحشتناکی شبیه یکی دیگر از دشمنان بتمن، توماس الیوت آکا هاش است. به این شخصیت به صراحت در ویدیوی ریدلر اشاره شده است که جزئیات اعمال وینز را شرح می‌دهد.

Hush اولین بار برای Batman: Hush در سال 2002 توسط جف لوب ساخته شد. واضح است که آموزه‌های لوب – همراه با دوران تصدی او با بتمن – تأثیری بر ریوز گذاشته، بنابراین تأثیر او خوشبختانه در سراسر بتمن احساس می‌شود. برای مثال، فاش شدن اصل و نسب سلینا کایل از بازی Loeb’s Dark Victory در سال 1999 نشأت می‌گیرد.

سال مارونی

حقایق پنهان فیلم بتمن 2022, ایستراگ های فیلم بتمن 2022
حقایق پنهان فیلم بتمن 2022

نقشه ریدلر این است که اساساً فسادی را که گریبانگیر گاتهام شده است، ریشه‌کن کند، هرچند از روش‌های شیطانی و مرگبار استفاده کند. بخشی از این فساد ناشی از دست‌های سایه‌ای است که مخفیانه قدرت را در دست دارند، اوباش، و همه به یک نفر منتهی می‌شوند: کارمین فالکون، با بازی جان تورتورو. فالکون به‌عنوان «لا راتا آلادا» شهر را از پنت‌هاوس زیبای خود در بالای Iceberg Lounge اداره می‌کند.

او توسط اراذل و اوباش متعدد، پلیس‌های کلاهبردار، و اوباش‌های دیگر مانند پنگوئن و سال مارونی همه چیز را به جریان می‌اندازد. در حالی که او در بتمن ظاهر نمی‌شود، مارونی دستگیر شده است. این هنوز هم می‌تواند برای هاروی دنت، دکتر گاتهام، بد باشد، زیرا مارونی روی دنت اسید می‌ریزد و مسئول خلق شخصیت شرور افسانه‌ای، Two-Face است. (بهترین شرور های دی سی)

یتیم خانه وین

ایستراگ های فیلم 2022 The Batman, حقایق پنهان فیلم بتمن 2022, ایستراگ های فیلم بتمن 2022
ایستراگ های فیلم 2022 The Batman

یکی دیگر از تمایزهای بتمن با فیلم‌های قبلی، قرار گرفتن بروس وین در گاتهام است. به طور سنتی، بروس در عمارت وین در خارج از شهر اصلی بزرگ می‌شود… در حالی که این نکته نشان دهنده این است که چگونه شهر بخش مهمی از هویت بروس وین و بتمن است، اما این سؤال را مطرح می‌کند که چه اتفاقی برای این خانه نشین افتاده است.

در واقع، فضاسازی در فیلم ریوز، نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا همه‌ی شخصیت‌پردازی بتمن به یتیم خانه‌ای منتقل شد که ریدلر در آن بزرگ شده است، در نتیجه بروس و ادوارد نشتون به شکل جدی به هم پیوند داده شده است. این مسئله نیز می‌تواند تصدیق سه گانه کریستوفر نولان باشد، جایی که در پایان شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، خانه‌ای تبدیل به یتیم خانه می‌شود.

شکسپیر و خفاش

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman, ایستراگ های فیلم 2022 The Batman, حقایق پنهان فیلم بتمن 2022, ایستراگ های فیلم بتمن 2022
حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

ارتباط بیشتر با گذشته در برج های وین ممکن است ساده به نظر برسد، اما معنای بزرگی دارد. در پس‌زمینه چندین عکس از برج وین، مجسمه نیم تنه ویلیام شکسپیر دیده می‌شود. البته، این تصاویر به خوبی با محیط و دکور ترکیب می‌شود، اما طرفداران سریال تلویزیونی بتمن دهه 1960 اهمیت آن را می‌دانند.

در سریال، بتمن (آدام وست) و رابین (برت وارد) از یک دکمه پنهان در سر مجسمه شکسپیر برای باز کردن گذرگاه به بت غار استفاده می‌کنند. اگرچه این مجسمه هیچ نقشی ندارد، اما تا کنون در داستان گنجاندن این مجسمه نشان دهنده احترام و قدردانی از تمام پروژه‌هایی است که قبل‌تر به تصویر کشیده شده‌اند و نوستالژی خاص خود را ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *