حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید ؛ آیا واقعا شوالیه ماه بتمن مارول است؟

عده زیادی شوالیه ماه را بتمن مارول می‌دانند. اما اکنون قصد داریم به برخی از حقایق شوالیه ماه بپردازیم که کاملاً ضد این گفته را ثابت می‌کند.

بسیاری از مردم دوست دارند تا شوالیه ماه را نسخه بتمن در مارول بنامند. اما این قضیه تنها تا حدی درست است. بتمن و شوالیه ماه هر دو بسیار باهوش هستند و اکثراً در شب و با هویتی مخفی با دشمنانشان مبارزه می‌کنند. هر دو به صورت غیر قانونی کار می‌کنند و هر دو بار عاطفی بزرگی را بر دوش می‌کشند. اما این شباهت‌ها همینجا به پایان می‌رسد.

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید

آیا واقعا شوالیه ماه بتمن مارول است؟

شما می‌توانید فهرست حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید

اگر تنها برخی از بهترین کمیک های بتمن را مطالعه کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که او یک فرد کاملاً هوشیار است که با تصمیم خودش اقدام به مبارزه با جنایات می‌گیرد. اما شوالیه ماه مردی است که وضعیت روانی بسیار آشفته‌ای دارد و با چندین شخصیت ذهنش، تحت سلطه یک خدای مصری عمل می‌کند.


لازم به ذکر است که شوالیه ماه تفاوت‌های بسیار زیادی را بتمن یا دیگر شخصیت‌ها دارد. همچنین بتمن شخصی است که اکثراً به او اعتماد دارند اما تحت سلطه بودن شوالیه ماه، باعث می‌شود تا کمتر کسی به او اعتماد داشته باشد. اگر قصد دارید تا بیشتر با حقایق مون نایت آشنا شده و این شخصیت را بشناسید، تا پایان این نوشتار با فیگار همراه باشید.

اختلال چند شخصیتی

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, حقایق مون نایت

نشان دادن بیماری‌های روانی در دنیای کمیک بوک بدون توهین به افرادی که از آن رنج می‌برند بسیار دشوار است. با این حال، اگر فکت های Moon Knight را با دقت بررسی کنیم متوجه می‌شویم که شوالیه ماه با وجود اختلال چند شخصیتی، هیچ توهینی به افرادی با این بیماری نمی‌کند و همچنان شخصیتی بسیار جذاب است.

ما در نقد سریال Moon Knight به اختلال چند شخصیتی شوالیه ماه پرداختیم. مارک اسپکتور چند شخصیت متفاوت را در ذهن خود دارد که گاهاً می‌توانند کنترل جسم او را به دست آورند. این اختلال از زمانی کودکی او، و هنگامی که متوجه شد یکی از بهترین دوستانش یک نازی فراری است رخ داد. هنگامی که مارک به بیمارستان منتقل شد،‌ اولین باری بود که او با کانشو ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید:

مارک اسپکتور، مزدور

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, حقایق Moon Knight

یکی دیگر از حقایق Moon Knight مربوط به هویت واقعی او می‌شود. شوالیه ماه همانند بتمن آموزش‌های رزمی دید. اما برخلاف بتمن که در ابتدا یک میلیاردر بود، مارک اسپکتور تا پیش از تبدیل شدن به ابرقهرمان یک مزدور بود.

شاید این فکت از مون نایت کمی عجیب باشد اما او در ازای پول، کارهای مختلفی را انجام می‌داد و هیچ‌گاه مشکلی با به قتل رساندن دشمنانش نداشته است. همچنین زمانی که شخصی از او خواست تا به دنبال یک گنج مصری برود، مارک کشته شد. اما این کانشو بود که با نجات دادن مارک، او را تبدیل به شوالیه ماه کرد.

بیشتر بخوانید:

کانشو

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, حقایق شخصیت Moon Knight

کانشو مهم‌ترین علامت سوال در میان فکت های Moon Knight است. در افسانه‌ها، کانشو که گاه خونشو نیز نامیده می‌شود، پسر آتوم و آمونت، و همچنین خدای ماه انتقام مصری است. در دنیای کمیک نیز کانشو جان مارک اسپکتور را نجات داد و در عوض، از او برای انجام قتل‌هایش استفاده می‌کرد.

زمانی که ماه کامل می‌شود، کانشو قدرت‌های زیادی را به شوالیه ماه می‌دهد. مهم‌ترین و عجیب‌ترین نکته در فکت از مون نایت نحوه به نمایش گذاشتن کانشو است. بسته به شخصی که هر کمیک از شوالیه ماه را می‌نویسد، گاه او را یک خدای مصری و گاه او را یک توهم در ذهن مارک اسپکتور به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل است که نمی‌توانیم توضیح مشخصی را برای کانشو ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید:

قدرت ماه

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, فکت های شوالیه ماه

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، یکی از فکت های شوالیه ماه مربوط به ماه کامل و قدرت آن می‌شود. قدرت‌هایی که کانشو به مارک اسپکتور داده است، در طول سال‌ها تغییر کرده است. با این حال، در ابتدا این قدرت‌ها به گونه‌ای بودند که مارک تنها در زیر نور ماه به قدرت‌هایش دست می‌یافت و در دیگر زمان‌ها بسیار ضعیف‌تر می‌شد.

این بدین معنا بود که شوالیه ماه در زیر ماه کامل، به بالاترین قدرت خود دست می‌یابد. اگر بخواهیم این مورد از حقایق شخصیت شوالیه ماه را با دقت بیشتری بررسی کنیم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که شوالیه ماه در زمان ماه نو می‌تواند تا 1000 پوند، و در زمان فرا رسیدن ماه کامل تا 4000 پوند وزنه را بلند کند.

بیشتر بخوانید:

فرنچی دوشان

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, فکت های مون نایت

ژان پل دوشان که معمولاً با نام فرنچی به معنی فرانسوی شناخته می‌شود، یکی از بهترین شخصیت‌های کمیک‌های شوالیه ماه است. او دوست و همکاری نزدیک شوالیه ماه است که در ایستراگ ها و اشارات سریال شوالیه ماه به حضور او در این سریال اشاره کردیم.

فرنچی یک خلبان هلیکوپتر است که با مارک در ماموریت مصر همکاری کرد. او بارها و بارها جان مارک را نجات داده و به اندازه خود کانشو در زنده نگه داشتن شوالیه ماه موثر بوده است. همچنین لازم به ذکر است که اولین حضور او در دنیای کمیک، مربوط به شماره 32 کمیک Werewolf by Night می‌شود.

بیشتر بخوانید:

استیون گرنت میلیونر

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, حقایق شخصیت Moon Knight

دو مورد از حقایق شخصیت مون نایت باعث می‌شوند که مردم فکر کنند شوالیه ماه و بتمن یکی هستند. اولین مورد این است که هر دو ابرقهرمان در شب کار می‌کنند. اما مورد دوم آن است که هر دو یک میلیونر محسوب می‌شوند. ما این فکت از مون نایت را می‌دانیم که او یک مزدو بوده است. اما یک هویت دیگر از مارک اسپکتور، میلیونری به نام استیون گرنت است.

پس از این که کانشو مارک اسپکتور را به زندگی بازگرداند، او به نیویورک بازگشت. اکنون او به ثروت زیادی از دوران مزدوری‌اش دست یافته ود که منجر به ایجاد یک شخصیت جدید شدند. استیون گرنت، شخصیت جدیدی بود که یک سرمایه‌دار بود و دلیل جدیدی را برای دست آوردن این حجم از پول به نمایش می‌گذاشت. لازم به ذکر است که این مورد از حقایق شخصیت شوالیه ماه در سریال جدید این شخصیت کاملاً درست نیست و این بار، استیون گرنت به عنوان یک کارمند موزه به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید:

جیک لاکلی، راننده کامیون

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, فکت های شوالیه ماه

با وجود استیون گرنت، یکی دیگر از حقایق شخصیت Moon Knight مربوط به سومین شخصیت شوالیه ماه می‌شود. جیک لاکلی یک راننده کامیون است که می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با جرم جنایت در سطح خیابان به دست آورد.

شوالیه ماه به عنوان جیک لاکلی، شبکه بزرگی از خبرچین‌ها را ایجاد کرد که اکثرا شامل بی‌خانمان‌ها بودند. با وجود یک مزدور، یک میلیونر و یک راننده کامیون، مارک اسپکتور رنج و عذاب بیشتری را تحمل کرد و به مرور زمان به 10 شخصیت مختلف دست یافت.

بیشتر بخوانید:

اعتیاد

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, فکت های مون نایت

خوشبختانه شوالیه ماه در یکی از بهترین کمیک های مارول تاریخ که جنگ داخلی نام داشت، حضور نداشت و هیچ جبهه‌ای را میان مرد آهنی و کاپیتان آمریکا انتخاب نکرد. اما دلیل اصلی غیاب او در این رویداد یکی از مهم‌ترین فکت های مون نایت بود. درواقع در این زمان، شوالیه ماه فلج شده بود.

شوالیه ماه در حین نبرد با دشمن اصلی‌اش، بوشمن، موفق به قتل او شد. اما در حین این نبرد، دو زانوی او شکسته و سپس معلول شد. شاید این مورد از حقایق شوالیه ماه تا همینجا جذاب باشد اما باید بدانید که او برای فرار از درد روحی و جسمی بزرگش، زمان زیادی را به اعتیاد روی آورد.

بیشتر بخوانید:

انتقام جویان مخفی

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, حقایق شخصیت Moon Knight

یکی دیگر از حقایق شخصیت شوالیه ماه وضعیت او را به عنوان عضو یک تیم بزرگ‌تر بررسی می‌کند. شوالیه ماه از آن دسته ابرقهرمانانی است که همانند ولورین، همواره می‌خواهد تنها باشد. با این حال، او به یک گروه بزرگ‌تر ملحق می‌شود.

شوالیه ماه در سال 1987 به تیم انتقام جویان ساحل غربی ملحق شد. اما بهترین دوران او، عضویت در تیم انتقام جویان مخفی است. او در این تیم، به عنوان یکی از بهترین اعضای انتقام جویان عمل کرد. همچنین لازم به ذکر است که استیو راجرز این مورد از حقایق Moon Knight را عملی کرده و شوالیه ماه را وارد تیم انتقام جویان مخفی کرد.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات و سلاح های مون نایت

حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید
حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید, حقایق مون نایت

شاید یکی از حقایق شوالیه ماه مربوط به تجهیزات و سلاح های مون نایت باشد. سازنده تجهیزات اصلی شوالیه ماه، هاکای است. بله، هاکای از انتقام جویان! زمانی که انتقام جویان ساحل غربی به 5000 سال پیش در مصر سفر کردند، او سلاح‌هایی را برای مصریان ساخت تا از آن‌ها استفاده کنند. این سلاح‌ها 5000 سال بعد به دست شوالیه ماه رسیدند.

لباس شوالیه ماه از آدامانتیوم ساخته شده است. همچنین او سلاح‌هایی برای پرتاب به سوی دشمنان دارد. او از یک شنل استفاده می‌کند که همانند بتمن، از آن برای گلاید نیز استفاده می‌کند. تجهیزات شوالیه ماه یکی دیگر از مواردی است که شباهت زیادی به بتمن دارد.


بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق شوالیه ماه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با حقایق شوالیه ماه

نام واقعی شوالیه ماه چیست؟

نام واقعی شوالیه ماه مارک اسپکتور است. با این حال، او از اختلال چند شخصیتی رن می‌برد که منجر به ساخت چندین شخصیت در ذهن او شده است. دو مورد از مشهورترین آن‌ها، استیون گرنت و جیک لاکلی نام دارند.

کانشو کیست؟

در افسانه‌ها، کانشو که گاه خونشو نیز نامیده می‌شود، پسر آتوم و آمونت، و همچنین خدای ماه انتقام مصری است. در دنیای کمیک نیز کانشو جان مارک اسپکتور را نجات داد و در عوض، از او برای انجام قتل‌هایش استفاده می‌کرد.


One thought on “حقایق شوالیه ماه که از آن ها خبر نداشتید ؛ آیا واقعا شوالیه ماه بتمن مارول است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *