بهترین انیمه های استودیو جیبلی 2023 و تمام دوران

استودیو جیبلی یکی از مشهورترین استودیو‌های انیمه است. در ادامه با ما و معرفی بهترین های این استودیو انیمه سازی همراه بمانید.

فیلم‌های استودیو جیبلی به دلیل تعهدشان به داستان‌گویی عالی، سبک انیمه زیبا و شخصیت‌های به یاد ماندنی، با آثاری که اغلب توسط یکی از بنیان‌گذاران استودیو جیبلی، هایائو میازاکی کارگردانی می‌شوند، در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال نام این استودیوی محبوب انیمه را نشنیده است یا اثری از آنها را تماشا نکرده باشد.

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمیشن های 2023 + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

بهترین فیلم های استودیو جیبلی

با بهترین انیمه های استودیو جیبلی آشنا شوید

شما می‌توانید در یک نگاه فهرست بهترین فیلم های استودیو جیبلی را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

از میان بیست فیلم منتشر شده توسط استودیو جیبلی، تشخیص اینکه کدام بهترین هستند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. اما جامعه رای‌دهندگان در سایت Ranker در مجموع به یک نظر رسیده‌اند.

فیلم‌های مورد علاقه رای‌دهندگان طیفی از ژانرهای کاملا متفاوت را پوشش می‌دهند. پس اگر می‌خواهید با برترین فیلم های استودیو جیبلی آشنا شوید، در این نوشتار همراه با باشید تا به معرفی بهترین فیلم های جیبلی بپردازیم.

From Up On Poppy Hill

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

داستان From Up on Poppy Hill در یک شهر ساحلی اتفاق می‌افتد که دو دانش‌آموز دبیرستانی Umi و Shun را دنبال می‌کند که با هم متحد می‌شوند تا کلوپ مدرسه خود را از تخریب نجات دهند. روایت داستان این فیلم که حول محور دو دانش‌آموز می‌چرخد، حس نوستالیژیکی به مخاطب می‌دهد. From Up On Poppy Hill دو شخصیت اصلی خود را به هم نزدیک‌تر می‌کند. اما در طول راه، این دو اطلاعاتی در مورد تاریخچه خانوادگی خود پیدا می‌کنند که به نظر می‌رسد همه چیز را پیچیده می‌کند.

انیمیشن و داستان دوست‌داشتنی این فیلم باعث شده است تا “از بالا در پاپی هیل” به عنوان یکی از برترین فیلم های جیبلی شناخته شود. From Up on Poppy Hill توانسته است امتیاز 7.4 را در IMDB و امتیاز 7.8 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

The Wind Rises

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

The Wind Rises که در سال 2013 منتشر شد، داستان تخیلی جیرو هوریکوشی در اوایل قرن بیستم و در طول جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. هوریکوشی یک طراح هواپیما با علاقه به هوانوردی بود که با کمک ارتش، حرفه او تغییر کرد و به آنها پیوست. انتظارات همه بر این بود که این فیلم آخرین اثر هایائو میازاکی قبل از بازنشستگی باشد. اما او به تازگی از بازنشستگی بیرون آمده است تا آخرین فیلم خود، ?How Do You Live که در سال 2026 منتشر می‌شود را کارگردانی کند.

فیلم The Wind Rises علاقه خود میازاکی به هواپیما‌ها را به تصویر می‌کشد و همچنین ویرانی‌های جنگ را به نحوی هنری نشان می‌دهد. The Wind Rises توانسته است امتیاز 7.7 را در IMDB و امتیاز 8.1 را در مای انیمه لیست (بهترین فیلم های انیمه با بالاترین امتیاز در سایت MyAnimeList) بدست بیاورد.

Whisper Of The Heart

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

با اولین حضور یکی از بهترین شخصیت‌های غیرانسانی استودیو گیبلی، بارون، Whisper Of The Heart نوجوان جوانی با نام شیزوکو را به تصویر می‌کشد که عشق خود را به نوشتن و توسعه مهارت‌های خلاقانه اش کشف می‌کند. او به همین صورت با سیجی، یک دانش‌آموز که علاقه زیادی به ساختن ویولن دارد آشنا می‌شود.

داستان این فیلم علاقه هر دو شخصیت را بسیار جدی می‌گیرد و راه دشواری که برای دستیابی به چنین اهدافی باید طی کنند را به خوبی نشان می‌دهد. در عین حال Whisper Of The Heart روابطی را که سیجی و شیزوکو با یکدیگر دارند را به روشی آرام و در عین حال مؤثر توسعه می‌دهد. Whisper Of The Heart توانسته است امتیاز 7.9 را در IMDB و امتیاز 8.2 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

The Tale of the Princess Kaguya

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

“لطفا! بگذارید کمی بیشتر بمانم! فقط کمی بیشتر لذت زندگی در این مکان را حس کنم!” هیچ فیلم دیگری به جز آخرین فیلم ایسائو تاکاهاتا و شاهکار این کارگردان در این لیست نمی‌توانست این‌چنین احساسات را بر‌انگیزد. این فیلم اوج فضاهایی است که او در حرفه‌ی کاری‌اش به آن‌ها پرداخته است، فیلمی که در ابتدا به نظر ساده می‌رسد: داستان تخیلی با سبکی قدیمی درباره‌ی یک دختر جادویی که خیلی سریع در حال بزرگ شدن است.

بعد از دو ساعت از شروع فیلم، غرق احساساتتان خواهید شد، به طوری که راه دیگری به جز تحسین تاکاهاتا ندارید. The Tale of the Princess Kaguya توانسته است امتیاز 8 را در IMDB و امتیاز 8.2 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

The Cat Returns

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

اسپین‌آف/ دنباله «زمزمه قلب» هایائو میازاکی در مقایسه با سایر آثار جیبلی به نظر کمی سبک می‌رسد. «بازگشت گربه» که از روی مانگایی به همین نام ساخته شده است، ماجراجویی درباره‌ی بارون، گربه‌ی جادویی «زمزمه قلب» است. بارون در این فیلم با دختر خجالتی به نام هارو آشنا می‌شود که می‌تواند با گربه‌ها حرف بزند. هارو که شباهت‌هایی به آلیس لوئیس کارول دارد، در دنیایی پر از گربه‌ها سر در می‌آورد.

Grave Of The Fireflies

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
برترین فیلم استودیو جیبلی

یکی از احساسی‌ترین پایان‌ها در فیلم‌های استودیو جیبلی از Grave of the Fireflies می‌آید. این فیلم دارای داستان ویرانگری است که حول محور دو خواهر و برادر با نام‌های سیتا و ستسوکو می‌باشد که پس از تخریب خانه‌شان در بمب‌ریزی در اواخر جنگ جهانی دوم، جایی برای رفتن ندارند.

این فیلم مبارزه آن‌ها برای زنده ماندن در شرایط باورنکردنی را به نمایش می‌گذارد. Grave of the Fireflies به خاطر نشان دادن تصویر وحشیانه و در عین حال مهم زندگی غیرنظامیان ژاپنی در آن زمان مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. Grave of the Fireflies توانست امتیاز 8.5 را در IMDB و امتیاز 8.5 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

Castle In The Sky

بهترین فیلم های استودیو جیبلی

Castle In The Sky یکی از بهترین شخصیت‌های زن (محبوب ترین شخصیت های زن در انیمه) استودیو جیبلی، شیتا و پازو را دنبال می‌کند. این فیلم درباره دختر و پسر جوانی است که کریستالی را در اختیار دارند که باید از دست افراد نادرست دوری کنند و در جستجوی یافتن قلعه‌ای در شهر گمشده لاپوتا هستند.

“قلعه در آسمان” که شامل کشتی‌های هوایی، ربات‌ها و دزدان دریایی آسمانی می‌شود، به محبوبیت زیادی در میان طرفداران انیمه رسید. با تمرکز بیشتر فیلم بر فناوری از دست رفته لاپوتا، و اینکه چگونه سازمان‌هایی وجود دارند که می‌خواهند آن را به یک سلاح تبدیل کنند، Castle In The Sky توانست داستانی جذاب و دوست‌داشتنی را روایت کند. Castle In The Sky توانست امتیاز 8 را در IMDB و امتیاز 8.3 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

Nausicaa of the Valley of the Wind

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

این فیلمی که است که به شکل‌گیری استودیو جیبلی منجر شد، در نتیجه خیلی‌ها ممکن است بگویند این فیلم نباید در این لیست قرار بگیرد. با این حال تعداد زیادی از عوامل این فیلم در پایه‌گذاری استودیو جیبلی نقش داشتند و هم‌چنین فیلم با سایر آثار این استودیو هم‌خوانی زیادی دارد.

در حقیقت تماشای «نائوشیکا» نقطه‌ی شروع مناسبی برای مخاطبان جوان این استودیو و افرادی که به تازگی با این دنیا آشنا شده‌اند به حساب می‌رود و آن‌ها را آماده‌ی فیلم‌‌های بعدی می‌کند. این فیلم یک ماجراجویی به سبک قدیمی است و زمینه را برای شاهکارهای بعد از خودش آماده می‌کند. Nausicaa of the Valley of the Wind توانست امتیاز 8 را در IMDB و امتیاز 8.4 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

My Neighbor Totoro

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی

فیلم My Neighbor Totoro فراتر از دنیای انیمه رفته است. طوری که بسیاری از افرادی که علاقه‌ای به انیمه ندارند این اثر جذاب را دیده‌اند. در My Neighbor Totoro یک روح (محبوب ترین انیمه های درباره ارواح) جنگل به خواهران جوان می و ساتسوکی پس از نقل مکان به یک روستا با پدرشان کمک می‌کند تا به مادرشان که در حال بهبودی از یک بیماری خطرناک است نزدیک‌تر شوند.

این دو خواهر با توتورو ملاقات می‌کنند. توتورو به آنها کمک می‌کند تا با زندگی جدید خود در یک محیط محلی سازگار شوند. تمرکز این فیلم بر روستاهای ژاپن و هماهنگی بین انسان‌ها و همه موجودات زنده می‌باشد که به توتورو احساسی بی‌انتها می‌دهد. حضور این فیلم در لیست برترین فیلم های استودیو جیبلی یک اولویت برای ما بود. My Neighbor Totoro توانست امتیاز 8.1 را در IMDB و امتیاز 8.2 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

Kiki’s Delivery Service

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم استودیو جیبلی

یک داستان جذاب منتشر شده در سال 1989، سرویس تحویل کیکی، جادوگر جوان کیکی را دنبال می‌کند که همراه با گربه‌اش جیجی، خانه خود ترک کرده تا آموزش خود را به عنوان یک جادوگر (معرفی و تحلیل بهترین انیمه های جادویی 2022 و تمام دوران) تکمیل کند. هنگامی که او خود را در یک مکان جدید پیدا می‌کند، کیکی یک سرویس تحویل را راه می‌اندازد و از مهارت‌های خود در پرواز استفاده می کند تا مشتریان را به سمت تجارت خود جذب کند.

تماشای اعتماد به نفس کیکی در توانایی‌هایش، روایت رضایت‌بخشی را ایجاد می‌کند که فیلم را به یک کلاسیک محبوب جیبلی تبدیل کرده است. Kiki’s Delivery Service توانست امتیاز 7.8 را در IMDB و امتیاز 8.2 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد. طرفداران استودیو جیبلی این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های جیبلی می‌شناسند.

Howl’s Moving Castle

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
برترین فیلم های جیبلی

قلعه متحرک هاول درباره سوفی هتر، زن جوانی است که پس از نفرین شدن توسط یک جادوگر پیر می‌شود و با هاول جادوگر، همراهان عجیب او و قلعه جادویی‌اش آشنا می‌شود. قلعه متحرک هاول که یکی از چندین فیلم استودیو جیبلی می‌باشد که بر اساس یک کتاب ساخته شده است، پر از شخصیت‌های متمایز می‌باشد که داستان‌هایشان به شیوه‌های جالبی روایت شده است.

این فیلم به دلیل تصاویر متنوع و پیچیده از زنان مسن مورد توجه قرار گرفته است و گروهی را برجسته می‌کند که به ندرت در خط اصلی چنین داستان‌های جادویی قرار می‌گیرند. با توجه به شهرت زیاد این انیمه، کاملا منطقی است تا ما قلعه متحرک هاول را به عنوان بهترین فیلم استودیو جیبلی بشناسیم. Howl’s Moving Castle توانست امتیاز 8.2 را در IMDB و امتیاز 8.6 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

Spirited Away

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های جیبلی

موفقیت Spirited Away (بهترین انیمه های شبیه شهر اشباح) در زمان اکران بسیار زیاد بود و تا به امروز به عنوان یکی از پردرآمدترین فیلم‌های ژاپنی تاریخ باقی مانده است. این فیلم داستان چیهیرو، دختری 10 ساله را روایت می‌کند که با خانواده‌اش به خانه جدیدشان می‌روند و به طور تصادفی به دنیای ارواح برخورد می‌کنند. چیهیرو در Spirited Away (حقایق پنهان انیمیشن spirited away) با انواع شخصیت‌هایی با ریشه‌های عجیبی روبرو می‌شود، و با این حال این قدرت را در درون خود پیدا می‌کند تا با همه آنها روبرو شود.

این بدان معنا نیست که سفر او بدون مبارزات است. اما قدرت او به عنوان یک قهرمان به پیام و محبوبیت فیلم کمک زیادی می‌کند. Spirited Away توانست امتیاز 8.6 را در IMDB و امتیاز 8.8 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

Princess Mononoke

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
برترین فیلم های استودیو جیبلی

با یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین شخصیت‌های استودیو جیبلی، جای تعجب نیست که پرنسس مونونوکه برترین فیلم استودیو جیبلی از نظر کاربران Ranker باشد. این فیلم حول محور یک جنگ باستانی می‌باشد که در آن تمدن Irontown حیوانات و ارواح جنگل را با گسترش و تخریب جنگل‌ها ناراحت کرده است.

این فیلم دارای موجودات زیبا و منحصربه‌فرد بسیاری است. پرنسس مومونوکه همچنین بسیاری را به کاوش عمیق در جهان رها می‌کند. Princess Mononoke توانست امتیاز 8.4 را در IMDB و امتیاز 8.7 را در مای انیمه لیست بدست بیاورد.

How Do You Live

بهترین فیلم های استودیو جیبلی
بهترین فیلم های استودیو جیبلی 2023

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام در سال ۱۹۳۷ نوشته جنزابورو یوشینو ساخته شده است. این انیمه حول محور پسری 15 ساله به نام جونیچی هوندا، ملقب به کوپرو، و عموی او در جوانی با رشد معنوی، فقر و تجربه کلی به عنوان انسان سر و کار دارد. این انیمه قرار است در تاریخ 14 جولای منتشر شود و جدیدترین اثر استودیو جیبلی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های استودیو جیبلی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین انیمه های استودیو جیبلی 2023 و تمام دوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *