معرفی و تحلیل بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

اگر شما هم جزو آن دسته از مخاطبین هستید که کلیشه زنده ماندن قهرمان تا پایان فیلم را دوست ندارید در ادامه با معرفی و تحلیل بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد با ما همراه باشید.

قهرمان داستان معمولا نقش مهم و ویژه‌ای در فیلم‌ها دارد و تا پایان در قصه باقی می‌ماند تا به هدف خود برسد. اما تعدادی از فیلم‌‌ها سعی کرده‌اند این روال را از بین ببرند و قهرمان قصه خود را سریع‌تر از آن چه که عرف است از فیلم حذف کنند.

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

معرفی و تحلیل بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

بهترین فیلم هایی که شخصیت اصلی زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد, بهترین فیلم هایی که شخصیت اصلی آن زود می‌میرد

در لیست زیر تعدادی از بهترین فیلم هایی که شخصیت اصلی آن زود می‌میرد یا قهرمان قصه از فیلم زود حذف می‌شود را برای شما آماده کرده‌ایم.

The Hateful Eight (2015)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

اولین فیلم این لیست فیلم The Hateful Eightمحصول 2015 و ساخنه “تارانتینو” است. (فیلم های مورد علاقه تارانتینو ؛ لیست 25 فیلم مورد علاقه کوئنتین تارانتینو) داستان این فیلم در دوره پس از جنگ داخلی آمریکا روایت می‌شود. یک جایزه بگیر معروف در حال انتقال یک زندانی است.

او به دلیل کولاک و شرایط بد آب‌وهوایی مجبور می‌شود تا در مهمانسرایی توقف کند. این جایزه بگیر در آن مهمانسرا با افراد دیگری روبرو می‌شود. حال هشت نفر برای مدتی مجبور هستند در یک مهمانسرا کنار یکدیگر باشند. اما اتفاقات جالب و مشکوکی در این مدت در مهمانسرا اتفاق می‌افتند.

تحلیل فیلم هشت نفرت‌انگیز

تحلیل فیلم The Hateful Eight
تحلیل فیلم The Hateful Eight

فیلم The Hateful Eight اثری است که 90 درصد آن در مهمانسرا اتفاق می‌افتد. بنابراین می‌توان آن را فیلمی تک لوکیشنی دانست. با وجود تک لوکیشنی بودن اما تارانتینو توانسته از پس این فیلم برآید. فیلم خسته‌کننده و حوصله‌سربر نمی‌شود.

در اکثر لحظاتی که در مهمانسرا می‌گذرند حس نگرانی و تنش وجود دارد. تارانتینو در ایجاد تعلیق و نیم‌خیز نگه داشتن مخاطب موفق است. مثل اکثر آثار تارانتینو این فیلم نیز میزان خشونت زیادی دارد و البته که این خشونت به خوبی ساخته و اجرا شده است. فیلم The Hateful Eight از نظر بازی‌ها هم موفق است. این فیلم یک اثر سرگرم‌کننده مهیچ است که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

Gravity (2013)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

Gravity اثری علمی‌تخیلی و بسیار پرهیجان و هیجان‌انگیز است که در میان سیارات رخ می‌دهد. این فیلم داستان دو فضانورد با بازی جورج کلونی و ساندرا بولاک است که در خارج از جو زمین قرار دارند. بعد از وقوع یک حادثه سفینه آن دو متلاشی شده و دو فضانورد در فضای بدون جاذبه رها و سرگردان می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با کمک به یکدیگر راهی برای زنده ماندن پیدا کنند.

تحلیل فیلم جاذبه

تحلیل فیلم Gravity
تحلیل فیلم Gravity

فیلم Gravity به طور قطع از بهترین آثار فضایی ساخته شده تا به امروز است. شاید خیلی تعریف خاصی از این فیلم نشنیده‌اید. دلیل این موضوع آندریتد بودن آن است. شاید بتوان Gravity را آندریتدترین فیلم در سبک خودش دانست.

فیلمی با کارگردانی و فیلمبرداری فوق‌العاده دیدنی باکیفیت و کارشده. تمام لحظات فیلم به دقت تمام ساخته و فیلمبردای شده‌اند. Gravity در بخش بازی‌ها نیز موفق است به خصوص ساندرا بولاک که بازی او بی‌نظیر و فراتر از حد تصور است.

فیلم موسیقی متن بی‌نظیری هم دارد که کاملا در خدمت سایر عناصر فیلم می‌باشد. دیالوگ‌ها و توانایی انتقال حس شخصیت‌ها در شرایط فوق ترسناکی که برای یک انسان می‌تواند به وجود آید از دیگر نقات قوت فیلم است.

Alien (1979)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

فیلم Alien هم مانند Gravity در فضا و در یک سفینه فضایی اتفاق می‌افتد. Alien فیلمی ترسناک و علمی‌تخیلی با ایده‌ای جذاب است که در دوره خود حسابی سروصدا به پا کرد. قصه فیلم Alien در یک سفینه فضایی اتفاق می‌افتد. خدمه یک سفینه فضایی پیامی عجیب و نگران کننده را از یک سیاره شناخته نشده دریافت می‌کنند.

آن‌ها برای جستجو به آن سیاره می‌روند و پس از جستجو برای بازمانده، هنگامی که به سفینه خود بازمی‌گردند متوجه حضور یک موجود عجیب و ناشناخته می‌شوند. پس از آن که خدمه موجود فضایی ناشناخته را به وارد سفینه می‌کنند اتفاقات عجیبی در سفینه جریان می‌یابند.

تحلیل فیلم بیگانه

تحلیل فیلم Alien
تحلیل فیلم Alien

بیگانه ایده بسیار جذابی داشت. ایده تجربه هیجان و استرس در یک مکان غیر عادی مثل فضای بدون جاذبه و سفینه فضایی. اما فیلم بیگانه فقط در حد یک ایده جذاب باقی نماند و مهم‌تر از آن توانست این ایده را به پرداخت کند و به ساخت آن بپردازد.

داستان بیگانه ممکن است در ابتدا اندکی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما ریدلی اسکات کاملا از پس این موضوع برآمده و فیلمش کلیشه‌ها را دنبال نمی‌کند. از نکات مهم و خوب فیلم بیگانه، معرفی خوب و درست هیولای خود است. ریدلی اسکات زمان و شیوه بسیار مناسبی را برای معرفی هیولای خود در نظر گرفته است.

این موجود عجیب و غریب و خطرناک، در نهایت ابهت و وحشت معرفی می‌شود. ریدلی اسکات در ابتدا سعی می‌کند مخاطب را با خدمه و فضای سفینه و ارتباط آن‌ها با یگدیگر آشنا کند. هنگامی که مخاطب مشغول لذت بردن از آرامش موجود در فضای بی‌انتها است، ناگهان این آرامش به هیجان و آدرناین تبدیل می‌شود که تا پایان فیلم ادامه دارد.

Alien فیلمی پرهیجان و پرتعلیق است که پس از معرفی و به تصویر کشیدن انزوای انسان در فضا و آرامش و سکوت مطلق، ناگهان به فیلمی پر از استرس تبدیل می‌شود فیلمی که تا لحظه آخر شما را هیجان‌زده نگه می‌دارد.

The Cabin In The Woods (2011)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

فیلم بعدی این لیست فیلم ترسناک و البته پرهیجان The Cabin In The Woods می‌باشد. (بهترین فیلم های ترسناک 2022) داستان این فیلم درباره پنج دوست است که برای تفریح و استراحت به جنگل می‌روند و آن‌ها در کلبه‌ای در جنگل ساکن می‌شوند. پس از مدتی آن‌ها متوجه می‌شوند که در کلبه اتفاقات عجیبی در حال وقوع است. از این رو آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا راز مخفی شده در این کلبه را کشف کنند.

تحلیل فیلم کلبه‌ای در جنگل

تحلیل فیلم The Cabin In The Woods
تحلیل فیلم The Cabin In The Woods

The Cabin In The Woods از بهترین آثار ساخته شده ترسناک در قرن 21 است. فیلمی که به خوبی ژانر خودش را می‌شناسد و با قواعد موجود در ژانر خود پیش می‌رود و به خوبی هم این کار را انجام می‌دهد. The Cabin In The Woods به خوبی نوشته شده و موفق شده است تا ترس خود را ابتدا در نوشته و فیلمنامه‌اش به وجود آورد.

خلاصه داستان و شاید حتی نام فیلم ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما فیلم آنقدر در ایجاد موقعیت‌های ترسناک و تنش و استرس موفق است که قصه کلیشه‌ای آن به چشم نمی‌آید. به عبارت دیگر شاید تنها داستان شروع این فیلم که با پنج دوست در یک کلبه آغاز می‌شود کلیشه‌ای باشد. اما از آن که بگذریم در ایجاد ترس و کارگردانی با یک اثر کلیشه و تیپیکال روبرو نیستیم و فیلم در این موضوع موفق بوده است.

Scream (1996)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

فیلم دیگری که این ویژگی را دارد و باز هم در ژانر ترسناک است فیلم Scream می‌باشد. اثری ترسناک و البته رازآلود که به تازگی نسخه جدید و محصول 2022 آن منتشر شده است. داستان جیغ درباره قاتلی است که از طریق تلفن خانه دختر جوانی به نام سیدنی با او تماس می‌گیرد.

این اتفاق به طرز عجیبی با تاریخ مرگ مادر سیدنی ارتباط دارد. سیدنی درست در روز سالگرد قتل مادرش، پیامی مرموز و تهدیدآمیز را از این قاتل دریافت می‌کند. این قاتل با اشاره و استناد به فیلم‌های ترسناک، سیدنی و دوستانش را وارد بازی عجیب و مرگباری می‌کند.

تحلیل فیلم جیغ

تحلیل فیلم Scream
تحلیل فیلم Scream

جیغ در دورانی ساخته و منتشر شد که فیلم‌های ترسناک زیادی مخصوصا در سبک اسلشر ساخته و منتشر می‌شدند. در دوره تکراری شدن فیلم‌های با این سبک فیلم جیغ منتشر شد و با وجود تکرار تعدادی از کلیشه‌ها، خون جدیدی در رگ فیلم‌های ترسناک تزریق کرد. این فیلم با تمام توان ژانر کم جون و کم زور شده ترسناک را رو به جلو هل داد.

جیغ یک اثر اسلشر است که تمامی فاکتورهای مهم آن را دارد. جیغ قوانین فیلم اسلشر را همانند قاتل دیوانه خود می‌شناسد. یک قاتل دیوانه با قواعد و فاکتورهای فیلم‌های اسلشر آشنا است و بر همین اساس سعی دارد تا یک بازی مرگبار را برای سیدنی و دوستانش برگزار کند. از طرف دیگر سیدنی هیچ علاقه‌ای به فیلم‌های اسلشر نداشته و همیشه به آن‌ها بی‌توجه بوده است.

وجود همین تناقض جذاب بین قاتل و طعمه قتلش باعث دیدنی شدن و پیش رفتن فیلم می‌شود. جیغ بر خلاف فیلم‌های ترسناک دیگر درگیر کلیشه‌های یک گروه جوان سر به هوا که برای فضولی به مکانی رفته‌اند یا دنبال خوش‌گذرانی هستند و یا امثال این اتفاقات نمی‌شود.

کلیشه‌هایی که معمولا بدون هیچ دلیلی در فیلم‌ها حضور دارند و معمولا نه کمکی به شخصیت پردازی می‌کنند و نه به عمیق شدن روابط و انسان‌ها. به جای اتلاف وقت در چنین موضوعاتی، جیغ از همان ابتدا سرضرب و ترسناک آغاز می‌شود. جیغ اثری اسلشر و خوش‌ساخت با کارگردانی بسیار خوب است که تماشای آن به علاقه‌مندان این سبک توصیه می‌شود.

Executive Decision (1996)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

Executive Decision یک اثر اکشن و البته مهیج است که داستان یک هواپیماربایی را روایت می‌کند. (بهترین فیلم های اکشن 2022) گروهی خلافکار اقدام به هواپیماربایی می‌کنند و یک هواپیما با تعداد زیادی مسافر را می‌دزدند. اما ستوان آستین تراویس که یک افسر باتجربه می‌باشد اطمینان دارد که این اتفاق یک هواپیماربایی معمولی نیست.

تحلیل فیلم تصمیم اجرایی

تحلیل فیلم Executive Decision
تحلیل فیلم Executive Decision

Executive Decision برگ برنده خود را در اتفاقات غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی بودن می‌داند. این فیلم به طرز عجیبی سعی در غافلگیر کردن مخاطب در دقایق مختلف دارد و در این موضوع موفق است. برخی لحظات و صحنه‌های فیلم ممکن است غیر عادی به نظر برسند که این موضوع به دلیل سال انتشار این فیلم و امکانات آن زمان می‌باشد.

باید گفت اگر امروز قصد دارید این فیلم را تماشا کنید قدیمی بودن آن کاملا مشهود است و در لحظاتی تو ذوف می‌زند. Executive Decision نسبتا فیلم پر ستاره‌ای است و بازی‌های خوبی هم دارد. این فیلم یک اکشن متوسط است نه با یک شاهکار و اثری دیدنی طرف هستیم نه با یک فاجعه. با فیلمی اکشن و متوسط روبرو هستیم که بازی‌های خوبی دارد و البته بسیار غیرقابل‌ پیش‌بینی و غافلگیرکننده است که می‌تواند برای شما جالب باشد.

Godzilla (2014)

بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد
بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد

اما آخرین فیلم این لیست Godzilla اثری علمی‌تخیلی محصول سال 2014 است. (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) داستان این فیلم درباره هیولای معروف یعنی گودزیلا می‌باشد. او که تحت تاثیر مواد رادیواکتیو رشد کرده است هم‌اکنون پا به دنیای انسان‌ها می‌گذارد. اما با پیدا شدن موجودات عجیب و غریب دیگری، شاید گودزیلای وشحتناک خود تنها راه نجات انسان در برابر آن‌ها باشد.

تحلیل فیلم گودزیلا

تحلیل فیلم Godzilla
تحلیل فیلم Godzilla

به اعتقاد عده زیادی از منتقدین و البته مخاطبان فیلم Godzilla نسخه 2014 بهترین فیلم ساخته شده از این هیولای افسانه‌ای است. این فیلم نسبت به نسخه‌های پیشین خود پیشرفت کاملا محسوسی داشته است. با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی و جلوه‌های ویژه نسخه سال 2014 بسیار خوش‌ساخت‌تر و واقعی‌تر نسبت به نسخه‌های پیشین خود می‌باشد.

البته که تنها پیشرفت جلوه‌های ویژه دلیل بر بهتر شدن یک فیلم نیست همانطور که نسخه‌های بعد از 2014 نیز به کیفیت این فیلم نرسیدند. گرچه که فیلم Godzilla vs. Kong در سبک و ژانر خود فیلم خوبی بود. اما یکی از ایراداتی که به فیلم Godzilla وارد می‌شود شخصیت جو با بازی  Bryan Cranston ستاره سریال Breaking Bad می‌باشد.

شخصیت او در فیلم رها می‌شود و خیلی توجه چندانی به او نمی‌شود با وجود اینکه پتانسیل بسیار زیادی برای کار بیشتر روی این شخصیت وجود داشت. به عبارت دیگر شخصیت او به یک شخصیت هدر رفته تبدیل می‌شود که خود شخص Bryan Cranston هم در مصاحبه‌ای همین اعتقاد را داشته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم هایی که قهرمانش زود می‌میرد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *