بهترین فیلم های عاشقانه جهان + [2023 و تمام دوران]

جامع‌ترین و کامل‌ترین فهرست جدیدترین و بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما و مهم‌ترین‌های 2023 را در این نوشتار برای شما تهیه نموده‌ایم.

عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینما

فیلم های عاشقانه فقط مخصوص دختران یا فضای دخترانه‌ای که فکر می‌کنید نیستند. همچنین نباید فقط برای مواقعی نیاز به دیدنش داشته باشید که احساس دلتنگی یا حالتی خاص از زندگی شما را فرا گرفته باشد.

به طور جدی، می‌توانید بارها و بارها به تماشای فیلم Notebook بنشینید، و هر بار لذتی را ببرید که در هیچ کدام از نقاط زندگیتان نبرده باشید. کافیست روی یک کاناپه دراز بکشید و خودتان را با یک فیلم در مورد عاشق شدن سرگرم کنید.

در این نوشتار بهترین فیلم های عاشقانه 2022 و تمام دوران را برای شما لیست کرده‌ایم، تا بتوانید یکی از بهترین زمان‌های زندگیتان را، با بهترین فیلم های عاشقانه جهان که ما برای شما انتخاب کرده‌ایم بگذرانید.

مقالات مکمل:

بهترین سریال‌های عاشقانه

عاشقانه‌ترین و بهترین فیلم‌های رمانتیک کمدی نتفلیکس [+2023]

در کانال یوتیوب فیگار ببینید:

ویدئوی بررسی فیلم‌های کمدی عاشقانه ترکی توسط مریم

بهترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه 2023 :

جدیدترین فیلم های عاشقانه 2022 :

بهترین فیلم های عاشقانه 2021 :

عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینما :

محبوب ترین فیلم های عاشقانه
محبوب ترین فیلم های عاشقانه

خوشبختانه در سال 2023 و 2022 فیلم‌هایی برای هر نوع سلیقه‌ای وجود دارد. پیشنهاداتی از جنس عاشقانه‌های خاص و غریبانه برای شما در این نوشتار وجود دارد. اهمیت روابط ما با عزیزانمان است که ما را وادار به دیدن فیلم‌های عاشقانه می‌کند.

ضمن آشنایی با محبوب ترین فیلم های عاشقانه می‌توانید نگاهی به مقالات ذیل نیز بیاندازید:

بهترین سریال‌های عاشقانه نتفلیکس

بهترین فیلم‌های عاشقانه ترکی + رمانتیک کمدی

بهترین فیلم‌های عاشقانه ایران

The Little Mermaid

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه

پری دریایی کوچولو (به انگلیسی: The Little Mermaid) یک فیلم موزیکال فانتزی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی راب مارشال بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید مگی است. این فیلم محصولی از والت دیزنی پیکچرز است. اقتباسی لایو اکشن از انیمیشنی به همین نام محصول ۱۹۸۹ است که خود بر اساس داستانی به همین نام اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده‌است.

در این فیلم هلی بیلی در نقش آریل در کنار جونا هاوئر کینگ، داوید دیگز، آکوافینا، جیکوب ترمبلی، نوما دومزونی، خاویر باردم و ملیسا مک‌کارتی نقش‌آفرینی می‌کنند. آریل، یک پری دریایی جوان، با یک جادوگر دریایی معامله می‌کند: صدای زیبایش در مقابل پاهای انسانی تا بتواند دنیای بالای آب را کشف کند.

نقد فیلم The Little Mermaid

A Beautiful Life

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه

الیوت، یک ماهیگیر جوان با صدایی خارق‌العاده، زمانی که توسط مدیر موسیقی موفق و مشهور سوزان کشف می‌شود، فرصت یک عمر را به دست می‌آورد. سوزان به زودی الیوت را با دختر مطلقه‌اش و تهیه کننده موسیقی لیلی جفت می‌کند. در راه رسیدن به ستاره شدن، مبارزات گذشته‌اش نه تنها شکست بزرگ او را تهدید می‌کند، بلکه عشق او را به لیلی نیز تهدید می‌کند. این فیلم به کارگردانی مهدی آواز محصول 2023 است.

Beautiful Disaster

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه

فاجعه زیبا یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی راجر کومبل و نویسندگی مشترک کومبل و جیمی مک‌گوایر است که بر اساس رمان جدید بزرگسالان مک‌گوایر در سال ۲۰۱۱ به همین نام، که در ابتدا در وب‌سایت داستانی Wattpad منتشر شده بود.

ابی، دانشجوی سال اول کالج، سعی می کند از گذشته تاریک خود فاصله بگیرد، در حالی که در مقابل جذب پسر بد، تراویس مقاومت می‌کند.

Somebody I Used to Know

بهترین فیلم های عاشقانه 2023
بهترین فیلم های عاشقانه 2023

کسی که قبلا میشناختم یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی دیو فرانکو و نویسندگی مشترک همسرش آلیسون بری است. در این فیلم بری، جی الیس و کیرسی کلمونز ایفای نقش می کنند. در 10 فوریه 2023 در Amazon Prime Video منتشر شد.

الی مجری یک سریال تلویزیونی موفق، اما رو به زوال، به نام جزیره دسر است. او در تلاش برای جلوگیری از لغو برنامه، شرکت کننده برنده فصل را مجبور می‌کند که در حالی که درباره طلاقش صحبت می‌کند جلوی دوربین گریه کند. این رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد، اما برای فصل جدید نمایش تمدید نمی‌شود.

You People

بهترین فیلم های عاشقانه 2023
بهترین فیلم های عاشقانه 2023

شما مردم یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی کنیا باریس است که با همکاری جونا هیل نویسندگی آن را نوشته است. گروهی از بازیگران این فیلم شامل هیل، لورن لندن، دیوید دوکوونی، نیا لانگ، جولیا لوئیس دریفوس و ادی مورفی هستند.

داستان آن بر یک زوج بین نژادی تمرکز دارد و اینکه چگونه خانواده‌هایشان در میان تضادهای فرهنگی، انتظارات اجتماعی و تفاوت‌های نسلی، عشق مدرن را به حساب می‌آورند.

Your Place or Mine

محبوب ترین فیلم های عاشقانه
محبوب ترین فیلم های عاشقانه

“جای شما یا من” یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی آلین بروش مک کنا در اولین کارگردانی خود است. در این فیلم ریس ویترسپون (که تهیه کننده هم بود) و اشتون کوچر به عنوان بهترین دوستانی که تصمیم می‌گیرند خانه‌هایشان را برای یک هفته عوض کنند، بازی می‌کنند.

در سال 2003، دبی دان پیتر کلمن را به خانه اش دعوت می کند، جایی که آنها رابطه جنسی دارند و شب را با هم می‌گذرانند. جسی ویلیامز، زوئه چائو، وسلی کیمل، تیگ نوتارو و استیو زان نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در 10 فوریه 2023 در نتفلیکس منتشر شد.

At Midnight

بهترین فیلم های عاشقانه 2023
بهترین فیلم های عاشقانه 2023

در نیمه شب فیلمی کمدی رمانتیک مکزیکی محصول 2023 به کارگردانی جونا فینگولد بر اساس فیلمنامه ای است که او با همکاری ماریا هینوجوس و جیووانی ام پورتا نوشته است. مونیکا باربارو و دیگو بونتا در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند که تهیه کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارند. این فیلم در 10 فوریه 2023 در پارامونت+ منتشر شد.

سوفی وایلدر برای فیلمبرداری Super Society 3 در مکزیکو سیتی است و امیدوار است بتواند اسپین آف خودش را بگیرد. در حین فیلمبرداری، او متوجه خیانت دوست پسر و همبازی‌اش، آدام می‌شود. در حالی که سوفی در تلاش است تا بفهمد چگونه می‌تواند بدون توجه به این ماجرا کارش را ادامه دهد، با الخاندرو، یک مدیر جوان در هتل ملاقات می‌کند. دوستی عمیق بین سوفی و ​​الخاندرو شکل می‌گیرد. آنها سعی می‌کنند بفهمند که چگونه می‌توانند در زمان محدودشان با هم پیشرفت کنند.

Past Lives

بهترین فیلم های عاشقانه 2023
بهترین فیلم های عاشقانه 2023

زندگی های گذشته یک فیلم درام و عاشقانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی سلین سانگ در اولین کارگردانی بلند خود است. گرتا لی، تئو یو و جان ماگارو بازیگران آن هستند. اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم ساندنس 2023 در 21 ژانویه 2023 بود.

نورا و هه سونگ، دو دوست دوران کودکی عمیقاً مرتبط، پس از مهاجرت خانواده نورا از کره جنوبی از هم جدا می‌شوند. 20 سال بعد، آن‌ها برای یک هفته سرنوشت ساز دوباره گرد هم می‌آیند و با عقاید عشق و سرنوشت روبرو می‌شوند.

The In Between

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: دنیای میانه
  • کارگردان: آری پوزین
  • بازیگران: جوی کینگ، کایل آلن
  • ژانر: علمی تخیلی، عاشقانه

یک فیلم علمی تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی آری پوزین، نویسندگی مارک کلین و با بازی جوی کینگ و کایل آلن است. این فیلم در 11 فوریه 2022 در Paramount+ و در 8 آوریل 2022 در نتفلیکس منتشر شد.

داستان فیلم رمانتیک دنیای میانه در مورد یک دختر جوان به نام تسا (با بازی جوئی کینگ) است که از یک تصادف رانندگی غم انگیز جان سالم به در می‌برد اما در این حادثه نامزد خود را از دست می‌دهد. صحنه با یک حادثه رانندگی آغاز می‌شود. دو نوجوان در جاده دراز کشیده‌اند، دختر به سختی حرکت می‌کند، پسر بی حرکت.

تسا نوجوان در بیمارستان از خواب بیدار می‌شود. در یک فلاش بک ۱۸۲ روز قبل، تسا صبح را در حال عکاسی در شهر ساحلی می‌گذراند و در تئاتر محلی برای تماشای یک فیلم قدیمی فرانسوی سرگردان است.

Redeeming Love

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: رستگاری عشق
  • کارگردان: دی جی کاروسو
  • بازیگران: ابیگیل کوئن، تام لوئیس، لوگان مارشال گرین
  • ژانر: درام، عاشقانه

بهترین فیلم‌های وسترن تاریخ سینما

داستان این فیلم وسترن و عاشقانه آمریکایی درباره دختر هشت ساله‌ای بنام سارا است که در کودکی و در دهه ۱۸۵۰ بعد از مرگ مادرش توسط فرد ظالمی فروخته می‌شود.

حالا او بزرگ شده توانسته با نفرتی که از خود و همه اطرافیانش در دل دارد، در کالیفرنیای دهه ۱۸۵۰ جان سالم به در ببرد. تا اینکه با جوانی به نام مایکل هوزیا ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که هیچ دردی وجود ندارد که عشق نتواند آن را التیام بخشد.

Marry Me

‎جدیدترین فیلم های عاشقانه 2022
‎جدیدترین فیلم های عاشقانه 2022
  • نام فارسی: با من ازدواج کن
  • کارگردان: کت کویرو
  • بازیگران: جنیفر لوپز، اوون ویلسون، سارا سیلورمن، جان بردلی وست
  • فیلم‌بردار: فلوریان بالهاوس
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی

فیلم رمانتیک 2022 “Marry Me” در یازدهم فوریه منتشر خواهد شد. کارگردانی فیلم “با من ازدواج کن” برعهده کت کویرو می‌باشد. سوپراستارهای موسیقی “کت والدز” و “باستیان” درحال برگزاری مراسم ازدواج در حضور تماشاگران جهانی از طرفداران خود هستند.

اما وقتی کت، چند ثانیه قبل از بیان عهد ازدواج، متوجه می‌شود که باستیان خیانت کرده است، تصمیم می‌گیرد با چارلی، غریبه‌ای در میان جمعیت، ازدواج کند. جنیفر لوپز، اوتکارش امبود و کار آون ویلسون، از بازیگران این فیلم هستند.

متاسفانه بازی لوپز بیش از حد نمایشی و ضعیف است و شیمی خوبی با اوون ویلسون هم در طول فیلم ندارد. اوون ویلسون حتی با اینکه بدون شک بهترین بازی خود را انجام نداده و مشخصا انتظار بیشتری هم از او داریم، اما باز هم عملکرد قابل قبول و خوبی دارد و به‌خصوص توانسته با دخترش شیمی بهتری داشته باشد تا با شخصیت لوپز. این موضوع به‌خصوص در بخش پایانی فیلم بهتر دیده می‌شود و حتی اگر فیلم روی این رابطه تمرکز بیشتری داشت، شاید نتیجه کار بهتر می‌شد.

شاید بهترین بخش فیلم Marry Me نیز موسیقی و ترانه‌های آن باشد، اما خب اصرار سازندگان مبنی‌براینکه کل شخصیت‌های فیلم تنها در حال گوش کردن به آهنگ‌های کت والدز هستند و ظاهرا در دنیای فیلم فقط همین چند خواننده وجود خارجی دارد، شاید کمی جالب توجه و عجیب باشد.

به‌خصوص اینکه ظاهرا معیار موفقیت تعداد فالوئرهای اینستاگرام شده است و بقیه موارد در بخش بعدی قرار دارند. در هر حال فیلم فرصت خوبی برای نمایش بهتر پشت صحنه زندگی یک خواننده را از دست داد تا اثری حتی به سختی یکبار مصرف باشد.

Wicked Game

فیلم عاشقانه 2022
فیلم عاشقانه 2022
  • نام فارسی: بازی شیطانی
  • نویسنده و کارگردان: دینی بلیک
  • ژانر: اکشن، رمانتیک، هیجانی
  • تاریخ انتشار: ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲
  • محصول: آمریکا، استرالیا
  • زبان: انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی

فیلمی سراسر هیجان، با وجود صحنه‌های عاشقانه و اکشن! از تماشای آن لذت خواهید برد. یکی از جدیدترین فیلم های عاشقانه 2022 که به کارگردانی دینی بلیک تولید شده است.

یک مامور سابق سیا اکنون به یک قاتل حرفه‌ای بدل شده است. او برای ماموریتی به سراسر جهان فرستاده می‌شود، تا سرمی را به دست آورد. اما شدیدا از آن محافظت می‌شود و ماموریت سختی در انتظار او خواهد بود.

Bros

بهرتین فیلم های عاشقانه 2022
بهرتین فیلم های عاشقانه 2022
  • نام فارسی: برادران
  • نویسنده: بیلی آیچنر، نیکلاس استولر
  • کارگردان: نیکلاس استولر
  • ستارگان: مونیکا ریموند، لوک مک فارلین، جیم راش
  • ژانر: کمدی، رمانتیک
  • تاریخ انتشار: ۱۲ آگوست ۲۰۲۲
  • محصول: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

داستان فیلم رمانتیک 2022 “Bros” در رابطه با دو مردی است که با وجود مشکلات بسیار، سعی می‌کنند رابطه برقرار کنند. این کمدی رمانتیک در ۱۲ آگوست ۲۰۲۲ نمایش داده خواهد شد.

این فیلم عاشقانه 2022 دارای صحنه‌های طنز بسیار نیز می‌باشد. حتما از تماشای آن لذت خواهید برد. یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2022 می‌تواند فیلم برادران باشد، که به کارگردانی نیکلاس استولر ساخته شده است.

Lost City of D

بهترین فیلم های عاشقانه 2022
بهترین فیلم های عاشقانه 2022
  • نام فارسی: شهر گمشده دی
  • نام اصلی: The Lost City
  • کارگردان: آرون نی، آدام نی
  • ستارگان: برد پیت، دنیل رادکلیف، ساندرا بولاک
  • ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه
  • تاریخ انتشار: ۱۵ آپریل ۲۰۲۲

برد پیت جذاب، این بار در یک اکشن کمدی حضور خواهد داشت. البته که صحنه‌های عاشقانه نیز خواهید دید. در ۱۵ آپریل ۲۰۲۲، فیلم رمانتیک 2022 “شهر گمشده دی” منتشر خواهد شد. کارگردانی این اثر بر عهده آرون و آدام نی خواهد بود.

یک رمان‌نویس که رمان‌های عاشقانه می‌نویسد و گوشه‌نشین است، در یک تور کتاب با مدل جلدش، درگیر ماجرای آدم ربایی می‌شود. به این طریق هر دوی آن‌ها، وارد یک ماجراجویی جنگلی می‌‌شوند.

به طور کلی شهر گمشده یک تقلید مسخره از «Romancing the Stone»، با یک قسمت پوچ اما سرگرم‌کننده از برد پیت به عنوان ماده‌ای برای یک اسپین آف بالقوه است. اما در اینجا با وجود این که مولفه بصری ماجرا چندان مهم نیست، اما این موضوع نکته‌ای است که «برادران نی» به عنوان کارگردان اثر، توانایی ویژه‌ای در آن از خود نشان می‌دهند. از نظر تولید، هر جنبه‌ای به اندازه کافی شایستگی دارد تا استانداردی را که از یک فیلم بلند با بودجه متوسط انتظار می‌رود، پر کند.

Accidentally in Love

بهترین فیلم های عاشقانه 2022
بهترین فیلم های عاشقانه 2022
  • نام فارسی: عشق تصادفی
  • کارگردان: همیش بریگز
  • نویسندگان: الیزابت اسنودرلی، همیش بریگز
  • ستارگان: لکسی جواگنولی، دیوید ویتز، هری ون گورکم
  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • تاریخ انتشار: ۴ فوریه ۲۰۲۲

ادی قبل از بازگشت به آمریکا، در لندن، عشق خود را پیدا می‌کند. اما آن‌ها مجبور می‌شوند که از هم دور بمانند. اما اگر در تقدیر نوشته شده باشد، نمی‌توان از آن فرار کرد. ادی و معشوقش شش سال بعد، در آمریکا گرد هم می‌آیند.

این داستان عشق مجددا آغاز می‌شود. عشق تصادفی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2022 خواهد بود، که دارای صحنه‌های کمدی نیز می‌باشد. فیلم رمانتیک 2022 “عشق تصادفی” توسط همیش بریگز کارگردانی شده است.

Road to Perth

بهترین فیلم های عاشقانه 2022
بهترین فیلم های عاشقانه 2022
  • نام فارسی: جاده پرث
  • کارگردان: چد پیتر
  • ستارگان: تامی اوبراین، هانا لمان، ریچل اسکات
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تاریخ انتشار: ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

الکس به زنی که عاشقش است پیشنهاد ازدواج می‌دهد؛ اما جواب رد می‌شنود. او قرار بود به همراه نامزدش به ملبون، استرالیا بروند. اما الکس تنها می‌شود. او در این حالت افسرده‌اش، با زنی به نام رونی برخورد می‌کند. الکس و رونی راهی سفری جاده‌ای به پرث، در سراسر استرالیا می‌شوند.

Malcolm & Marie

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: مالکوم و ماری
  • کارگردان: سام لوینسون
  • نویسنده: سام لوینسون
  • بازیگران: زندایا، جان دیوید واشینگتن
  • موسیقی: لبرینت
  • توزیع‌کننده: یک فیلم رمانتیک از نتفلیکس
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی

این فیلم رمانتیک نتفلیکس سیاه و سفید، اولین فیلمی بود که در زمان شیوع COVID به طور کامل ساخته و فیلمبرداری شد. فیلم “مالکوم و ماری” در طی یک شب اتفاق می‌افتد. زن و شوهر تصمیم می‌گیرند که با کالبدشکافی کل روابط خود و زندگی یکدیگر مشغول شوند. یکی از بهترین فیلم های 2021 عاشقانه محسوب می‌شود، که از شبکه نتفلیکس منتشر شد.

یکی از بزرگترین معضلات در روابط امروزی میان انسان‌ها کم رنگ شدن دیالوگ میان آنها و قدرت گرفتن مونولوگ است. عوامل زیادی دارد این دردی که بر سر بشر امروز خراب شده. از جمله آنها میتوان به فضای مجازی و تکنولوژی اشاره کرد.

به هرچه ماشینی شدن زندگی انسان‌ها و از بین رفتن حس همزادپنداری و هرچه بُلد شدن منیت در افرادی که اتفاقا به غایت تو خالی هستند و مانیفست هایشان را در اینستاگرام یا در بهترین حالت در توئیتر با یک یا دو جمله مانند: “مامانم، بابام و عموهام رو دالتون ها صدا میزنه” بیان می‌کنند.

انسان‌هایی که به دنبال هویت از دست رفته خود هستند بدون اینکه در این باره تفکر کنند که آیا از ابتدا هویتی در کار بوده که از دست برود یا که خیر. خیر؟ جوابی تکان دهنده خواهد بود برای کسانی که مخدرِ فضای مجازی آنها را جوری باد کرده که در آسمان ها سیر می‌کنند و به هیچ عنوان به این خیر فکر نمی‌کنند و نخواهند کرد.

اتفاقی که برای ماری قصه ما هم می افتد چنین  چیزی است. بر خلاف برداشت اولیه این ماری است که دچار بحران هویت عمیق تری است. ماری که به تازگی از بند مواد مخدر خلاص شده (و موضوع فیلمی که مالکوم در مورد ماری ساخته هم حول همین محور میچرخد) از نیامدن اسمش در مراسم به هم ریخته و به واسطه عصبانتیش از مالکوم بحران هویت مالکوم را هم به صورتش می‌زند.

The Dig

فیلم عاشقانه 2021
فیلم عاشقانه 2021
  • نام فارسی: حفاری
  • کارگردان: سایمون استون
  • فیلمنامه‌نویس: مویرا بوفینی بر پایه The Dig اثر جان پرستون
  • بازیگران: کری مولیگان، ریف فاینز، لیلی جیمز، جانی فلین، بن چاپلین، کن استات، آرچی بارنز، مونیکا دولان
  • موسیقی: استفان گریگوری
  • توزیع‌کننده: یک فیلم رمانتیک نتفلیکس
  • کشور: انگلستان و ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی

یک فیلم رمانتیک نتفلیکس دیگر، فیلم حفاری است. بر اساس داستان واقعی کاوش در سایت باستان شناسی ساتون هو در انگلیس در سال 1939 ساخته شده است. The Dig تلاش می‌کند تا با تمرکز بیشتر بر تلاش‌های باسیل براون، باستان شناس، که پروژه را هدایت می‌کرد، اما مشارکت‌های وی برای چندین دهه اعتبار نداشت را نشان دهد. یک اشتباه مهم تاریخی که موضوع اصلی این فیلم است.

این مسئله ممکن است به نظر عاشقانه نباشد، اما وقتی نه تنها یک، بلکه دو گرفتاری عاشقانه غم انگیز در طول فیلم به هم گره می‌خورند، نظر خود را تغییر می‌دهید. به جرات می‌توان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه را فیلم حفاری دانست. چرا که نه با دیالوگ، بلکه با تصویر همه‌ آنچیزی که کارگردان هدف‌گذاری کرده است را به نمایش می‌گذارد.

همه شخصیت‌های فیلم مدام با عدم یا مرگ مواجه می‌شوند. ادیث پرتی با مرگ پدر و بعد از او مرگ شوهرش، پگی با مرگ پدرش و دلهره مرگ شوهرش در جنگ، رابرت هم به دلیل بیماری لاعلاج مادرش که ناشی از اضطراب است با حس عدم و تنهایی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

این فضاسازی با خبر جنگی که انتهای فیلم شنیده می‌شود و تدوین موازی آقای کارگردان از سه شخصیتی که به آن‌ها اشاره کردیم، روایت درستی را از مرگ و سایه‌ای که روی چیزهای با ارزش انسان‌ها می‌اندازد برایمان تعریف می‌کند. کافیست سکانسی را بیاد بیاورید که باسیل براون در حال زیر خاک کردن دوباره کشتی است تا آن‌ را از صدمات احتمالی جنگی محفوظ بدارد.

To All the Boys: Always and Forever

بهترین فیلم های عاشقانه 2021
بهترین فیلم های عاشقانه 2021
  • نام فارسی: تقدیم به همه پسران: همیشه و تا ابد
  • کارگردان: مایکل فیموگناری
  • تهیه‌کننده: کریس فوس
  • فیلمنامه‌نویس: کیتی لاوجوی بر پایه همیشه و تا ابد، لارا جین اثر جنی هان
  • بازیگران: لانا کاندر و نوحا سنتینو
  • فیلم‌بردار: مایکل فیموگناری
  • توزیع‌کننده: نتفلیکس
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی

یکی از جدیدترین فیلم های عاشقانه می‌تواند این فیلم از نتفلیکس باشد. دنباله‌ای برای فیلم “تقدیم به همه پسران: پی‌نوشت. من هنوز دوستت دارم (۲۰۲۰)” و سومین قسمت در این مجموعه فیلم است.

همه چیزهای خوب باید به پایان برسند، حتی اقتباس های Netflix از سه گانه‌های محبوب. این بار، مانعی که لارا ژان کاوی و پیتر کاوینسکی را از هم دور نگه می‌دارد، فارغ التحصیلی از دبیرستان و برنامه‌های متفاوت آن‌ها برای دانشگاه است.

The Map of Tiny Perfect Things

فیلم عاشقانه 2021
فیلم عاشقانه 2021
  • نام فارسی: نقشه چیزهای کوچک و عالی
  • کارگردان: ایان ساموئلز
  • تهیه‌کننده: آکیوا گلدزمن، اشلی فاکس، آرون رایدر و گریگوری لسانس
  • فیلمنامه‌نویس: لو گروسمن بر پایه “نقشه چیزهای عالی و کوچک اثر لو گروسمن
  • بازیگران: کاترین نیوتون و کایل آلن
  • موسیقی: تام بروملی
  • مدت زمان: ۹۸ دقیقه
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

فیلم دیگری که در نوشتار بهترین فیلم های عاشقانه در لیست فیلم‌های سال 2021 جای دارد، فیلم “نقشه چیزهای کوچک و عالی” است. سال گذشته شاهد انتشار بسیاری از اقتباس‌ها از مفهوم حلقه زمانی Groundhog Day بودیم. اما این یکی ممکن است شیرین‌ترین باشد.

این فلیم اثر یان ساموئل است، که در سال 2021 ساخته و اکران شد. در ژانر کمدی، فانتزی و رمانتیک ساخته شده است و یک ساعت و 38 دقیقه‌ی آرام و رویایی را برایتان خلق می‌کند. فیلم نامه “The Map of Tiny Perfect Things” به روایت داستان عجیبی از زندگی دو نوجوان می‌پردازد. این دو نفر بارها و بارها یک روز را زندگی و سپس سپری می‌کنند.

با اینکه خود فیلم The Map of Tiny Perfect Things چیز جدیدی نیست، اما داستان عاشقانه مارگارت و مارک بیشتر از اینکه دنباله‌رو این فیلم‌ها باشد، بیشتر مسیر خودش را در پیش گرفته و این به نکته مثبت فیلم تبدیل می‌شود.

پس ما یک رابطه ساده داریم که قرار نیست زرق و برقی به آن اضافه شود و فیلم همانقدر که در تلاش است تا این موضوع را به بهترین شکل ممکن به جلو ببرد، همانقدر هم تصمیم دارد تا پیام‌هایی مثل از خودگذشتگی، اهمیت خانواده، مفهوم زندگی و مواجه شدن با اتفاقی تلخ که در زندگی هر شخصی ممکن است رخ دهد، نیز به بیننده ارائه کند که شاید کمی این موضوع کلیشه‌ای به‌نظر برسد، اما در پرداخت به آن موفق عمل می‌کند و در حد و اندازه خود فیلم توانسته این پیام‌ها و اهمیت آن را یادآوری کند.

اما شاید موضوعی که باعث شد تا فیلم The Map of Tiny Perfect Things از اثری شاید معمول به خوب به فیلمی خوب و با کیفیت‌تری تبدیل شود، بازی درخشان کاترین نیوتون و کایل آلن باشد که نه‌تنها شیمی خوبی در فیلم پیدا می‌کنند، بلکه بازی قابل قبول و خوبی هم ارائه می‌دهند و نیوتون شاید گل سر سبد این نوع از فیلم‌ها باشد و The Map of Tiny Perfect Things دقیقا یکبار دیگر نشان می‌دهد اگر می‌خواهید یک فیلم کمدی عاشقانه خوب را ارائه کنید شاید بهتر است اول از همه به کاترین نیوتون زنگ بزنید!

The Last Letter from Your Lover

جدیدترین فیلم های عاشقانه 2021
جدیدترین فیلم های عاشقانه 2021
  • نام فارسی: آخرین نامه از معشوقه شما
  • کارگردان: آگوستین فریزل
  • تهیه‌کننده: گراهام برادبنت، چرنین، سیمون اردل و جنیفر ویسی
  • فیلمنامه‌نویس: نیک پین و استا اسپالدینگ بر پایه رمان آخرین نامه از معشوقه شما اثر: جوجو مویز
  • بازیگران: دایانا کنت
  • فیلم‌بردار: جورج استیل
  • توزیع‌کننده: نتفلیکس و استودیوکانال

نقد فیلم آخرین نامه از معشوقه شما

آخرین اقتباس از یکی از رمان‌های دلخراش جوجو مویز، آخرین نامه از معشوق شما است. داستان‌های عاشقانه را در دو جدول زمانی دنبال می‌کند؛ در دهه 1960، جنیفر که عاشق آنتونی است، با فردی سرد و بی احساس ازدواج می‌کند، و ده‌ها سال بعد، در سال 2003، روزنامه نگار الی، با کمک معشوق خود، نامه‌های عاشقانه جنیفر را کشف می‌‌کند.

در واقع این فیلم یک داستان عاشقانه با دو روایت است، که بین سالهای ۲۰۰۳ و ۱۹۶۰ بین لندن و ریویرا اتفاق می‌افتد. براساس پرفروش‌ترین رمانی به همین نام از جوجو مویز ساخته شده‌است.

Cinderella

بهترین فیلم های عاشقانه ‎2021
بهترین فیلم های عاشقانه ‎2021
  • نام فارسی: سیندرلا
  • کارگردان: کی کانن
  • فیلمنامه‌نویس: کی کانن
  • بازیگران: کامیلا کبیو، بیلی پورتر، ایدینا منزل، جیمز کوردن
  • فیلم‌بردار: اندرو دان
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

نقد فیلم سیندرلا

همه ما داستان سیندرلا را شنیده‌ایم. داستان فیلم سیندرلا ۲۰۲۱ همین قصه اصلی را با پیچیدگی‌هایی غیرمنتظره روایت می‌کند. در داستان اصلی سیندرلا قصه دختر جوانی روایت می‌شود که پس از مرگ پدرش با نامادری ظالم خود و دخترانش زندگی می‌کند.

او زندگی بسیار سختی دارد و با او بدرفتاری می‌شود. سیندرلا قلب پاکی دارد و با همه به مهربانی رفتار می‌کند. او از اعماق قلب خود باور دارد که روزی شرایطش تغییر خواهد کرد و خوشبخت خواهد شد.

West Side Story

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: داستان وست ساید
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • تهیه‌کننده: کریستی ماکوسکو کریگر، استیسی اسنایدر و استیون اسپیلبرگ
  • فیلمنامه‌نویس: تونی کوشنر بر پایه داستان وست ساید اثر لئونارد برنستاین
  • بازیگران: انسل الگورت، ریتا مورنو، کوری استول و مدی زیگلر
  • فیلم‌بردار: یانوش کامینسکی
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

نقد فیلم West Side Story

داستان به دعوای دو گنگ خیابانی با قومیت‌های مختلف می‌پردازد، که یکی اصالتاً پورتو ریکوئی است و دیگری سفیدهای کارگر. و یکی از اعضای گروه سفیدها (تونی) عاشق ماریا خواهر رهبر گروه پورتوریکوئی‌ها یعنی برناردو می‌شود.

Little Fish

بهترین فیلم عاشقانه جهان
بهترین فیلم عاشقانه جهان
  • نام فارسی: ماهی کوچک
  • کارگردان: چاد هارتیگان
  • ژانر: رومانتیک، علمی تخیلی
  • هنرپیشگان: اولیویا کوک، جک اوکانل، سوکو، رائول کاستیو

“ماهی کوچک” با کسب امتیازهای بالا از منتقدین و مخاطبان، در کنار موسیقی تاثیرگذار و طراحی صحنه حساب شده، در رده بهترین فیلم های عاشقانه 2021 قرار گرفته است. این فیلم توسط کارگردان جوان آمریکایی-قبرسی “چاد هارتیگان” و بر اساس داستانی از Aja Gable و فیلمنامه‌ای از متسون تاملین ساخته شده است. مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 41 دقیقه دارد.

فیلم ماهی کوچک درباره زوج جوانی به نام اما و جود است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا زندگی و رابطه خود را حفظ کنند. اما شیوع یک ویروس خطرناک که باعث از بین رفتن حافظه و خاطرات می‌شود، کار را سخت کرده است و این زوج حالا باید مراقب خاطرات مشترک خود باشند.

درک تأثیر از دست دادن حافظه دشوار است اما چاد هارتیگان به عنوان فیلمساز در تنظیم سناریوهای واقع گرایانه، کار برجسته‌ای انجام داده است. از طرف دیگر اولیویا کوک و جک اوکانل به عنوان زوجی که در قلب فیلم حضور دارند، بازی‌های جالبی ارائه می‌دهند.

کوک و اوکانل ما را وادار به توجه بیشتر در این زوج ناقص می‌کنند و در حالی که آن‌ها سلامتی خود را به NIA می‌بازند، سفر عاشقانه این دو قلب‌های ما را جلب داستان می‌کند. لحظه‌ای در ماهی کوچک وجود دارد که شخصیت اِما می‌گوید، «وقتی فاجعه شما فاجعه همه است، چگونه غصه می‌خورید؟» این صحنه لحظه‌ای بسیار نزدیک به حال امروز ما است و در قلب آن چیزی است که باعث می‌شود این فیلم بسیار احساسی و خوب باشد.

The Right One

بهترین فیلم عاشقانه جهان
بهترین فیلم عاشقانه جهان
  • نام فارسی: گزینه درست
  • کارگردان: کن ماک
  • بازیگران: الیزا شلسینگر، کلئوپاترا کولمن، دیوید کوچنر، نیک تون، لین لپ
  • ژانر: کمدی
فیلم The Right One که توسط کن ماک و بر اساس داستانی از خودش کارگردانی شده، اثریست که با توجه به تم کمدی، در دوران افسردگی ناشی از قرنطینه‌های اجباری و ترکیب آن با ماجراهای رومانتیک، در جمع بهترین فیلم های عاشقانه قرار گرفته است.

سارا نویسنده‌ای است که برای نوشتن داستانی جدید، نیاز به منبعی تازه دارد. او پس از ملاقات با گادفری که شخصیتی چندگانه داشته، منبع الهام خود را پیدا می‌کند. اما زمانی که گادفری سعی در شروع یک رابطه جدی با او را دارد، متوجه این موضوع شده و ماجرا تغییر می‌کند.

In the Heights

بهترین فیلم های عاشقانه جهان
بهترین فیلم های عاشقانه جهان
  • نام فارسی: در ارتفاعات
  • کارگردان: جان چو
  • بازیگران: آنتونی راموس، استفانی بئاتریز، لزلی گریس، کوری، هاوکینز
  • ژانر: درام موزیکال

فیلم In the Height اثریست در ژانر درام موزیکال که توسط جان چو کارگردانی شده است. با توجه به تم موزیکال این اثر و سابقه کارگردان که آثاری چون Crazy Rich Asians و Now You See Me 2 را در کارنامه خود داشته، در جمع بهترین فیلم های عاشقانه قرار گرفته است. در ضمن می‌توانید برای خواندن نقد فیلم در ارتفاعات به صفحه مورد نظر در سایت فیگار مراجعه کنید و بیشتر در رابطه با این فیلم اطلاعات کسب کنید.

داستان این فیلم درباره صاحب یک فروشگاه محلی است که پس از به دست آوردن ارثی قابل توجه، درگیر احساساتی متناقض درباره بستن فروشگاه و گذراندن باقی عمر در جمهوری دومینیکن است.

The French Dispatch

بهترین فیلم عاشقانه جهان
بهترین فیلم عاشقانه جهان
  • نام فارسی: گزارش فرانسوی
  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: بیل مورای، لیا سدو، کریستوف والتز و تیلدا سوینتون
  • ژانر: کمدی رومانتیک

وس اندرسون یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین کارگردانان جهان است. او با آثاری مانند “هتل بوداپست” و استاپ موشن “جزیره سگ‌ها”، نام خود را در صنعت سینما ماندگار کرده است. فیلم “The French Dispatch” آخرین اثر اوست، که با فیلمنامه‌ای از شخص کارگردان و رومن کاپولا، جیسون شوارتزمن و هوگو گینس ساخته شده است.

حضور چهره‌های شناخته شده سینما در این فیلم نیز یکی دیگر از دلایلی است، که منتقدان از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه یاد می‌کنند. در ادامه می‌توانید با رفتن به صفحه نقد فیلم گزارش فرانسوی از چگونگی ساخت و فرم این فیلم و همچنین دنیای جدید وس اندرسون اطلاعات خاصی را کسب کنید.

Me Before You

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: من قبل از تو
  • کارگردان: ثی شروک
  • بازیگران: امیلیا کلارک، سم کلفلین، جنا کولمن
  • ژانر: کمدی رومانتیک
  • محصول: 2016

پس از گذشت دو سال از تصادف ویل ترینر، پیش‌آمد تازه‌ای در زندگی او رخ می‌دهد. لوییزا کلارک پیشه خود را از دست داده و باید کار تازه‌ای پیدا کند؛ بنابراین سعی می‌کند از ویل ترینر نگهداری کند. او یک پسر پولدار پرکار و ورزشکار بوده و به گونه بسیاری از زندگی خود راضی است. بعد از تصادف با موتورسیکلت، از ناحیهٔ گردن به پایین کاملاً فلج شده و دیگر زندگی پیشین خود را نمی‌تواند داشته باشد.

لوییزا متوجه می‌شود ویل به والدینش ۶ ماه زمان داده تا او را برای اتانازی به سوئیس ببرند؛ چون نمی‌تواند با درد و رنج ناتوانیش کنار بیاید و زندگی اکنونش را نپذیرفته. در این میان لوییزا مخفیانه تصمیم می‌گیرد کاری کند تا دیدگاه ویل را عوض کند. پس او را به جاهایی می‌برد تا به ویل ثابت کند که زندگی ارزش ماندن را دارد.

Blue Is the Warmest Color

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: آبی گرم‌ترین رنگه
  • کارگردان: عبداللطیف کشیش
  • بازیگران: ادل اگزارکوپولوس، لئا سیدو، اورلیان رکوان
  • ژانر: کمدی رومانتیک
  • محصول: 2013

دانلود Blue Is the Warmest Color از کانال دنیای فیلم و سریال فیگار

فیلم درام رمانتیک فرانسوی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی عبداللطیف کشیش است. این فیلم با عنوان انگلیسی آبی گرم‌ترین رنگ است (به انگلیسی: Blue Is the Warmest Colour) در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن برندهٔ نخل طلا شد.

روایتگر عشق میان دو زن همجنسگرا است که در قالب تصاویری بی‌پرده و صریح نشان داده می‌شود. دختر جوانی به نام «ادل» (با بازی ادل اگزارکوپولوس) را به تصویر می‌کشد که اگرچه در ظاهر از نظر جنسی به مردان تمایل دارد، اما پس از آشنایی با دختری به نام «اما» (با بازی لئا سدو) به او دل می‌بازد. «زندگی ادل» روایتگر این دلدادگی و چگونگی به وجود آمدن فاصله تدریجی میان این دو دختر است.

Gloomy Sunday

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: یکشنبه غم انگیز
  • کارگردان: رولف شوبل
  • بازیگران: اریکا ماروژان، یواخیم کرول، استفانو دیونیسی
  • ژانر: کمدی رومانتیک
  • محصول: 1999

پیرمردی آلمانی به نام هانس ویک (بکر) همراه با همسر سالخورده‌اش بعد از گذشت نیم قرن به رستورانی در بوداپست سر می‌زند. او هنگام صرف ناهار از نوازنده می‌خواهد تا آهنگی قدیمی را بنوازد، چند لحظه بعدهمزمان با دیدن عکس زنی بر روی پیانو بر اثر سمی که درغذایش ریخته شده بود، می‌میرد.

عکس متعلق به دختر زیبایی به نام ایلونا (ماروزسن) بود که در زمان جنگ با همکاری مرد مهربانی به نام لاسلو (کورل) و پیانیست جوانی به نام آندریش (دیوروسینی) رستوران را اداره می‌کردند.

فیلمی آلمانی و مجارستانی به کارگردانی رولف شوبل محصول سال ۱۹۹۹ است. گرچه فیلم بر روی یک مثلث عاشقانه با پیامدهای غم‌انگیز تمرکز دارد، اما دارای پس زمینه تاریخی قوی است که در مجارستان و جنگ جهانی دوم می‌گذرد. این فیلم بر اساس رمان نیک باروک است که توسط رولف شیبل نوشته و کارگردانی شده و به داستان آهنگ یکشنبه غم‌انگیز می‌پردازد.

Amelie

بهترین فیلم های عاشقانه
بهترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: آملی
  • کارگردان: ژان پیر ژونه
  • بازیگران: اودره توتو، متیو کاسوویتس، روفوس، تیکی اُلگادو
  • ژانر: کمدی رومانتیک
  • محصول: 2001

دانلود Amelie از کانال دنیای فیلم و سریال فیگار

سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن (به فرانسوی: Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain) که در سراسر دنیا به نام آمِلی شناخته می‌شود، فیلمی در ژانر رمانتیک محصول سال ۲۰۰۱ به نویسندگی گیوم لورن و کارگردانی ژان پیر ژونه می‌باشد.

داستان زندگی املی در این فیلم از پیش از تولدش به نمایش گذاشته می‌شود یعنی با نمایش پروسه لقاح و پس از آن تشکیل یک جنین تا تولد املی. پدر و مادر املی دچار روان‌نژندی (نِوْرُز) هستند و حتی او را در آغوش نمی‌گیرند. او با همین تنهایی بزرگ می‌شود و خانه را ترک می‌کند و به پاریس می‌رود.

املی یک دختر جوان تنهاست. نه فقیر، نه ثروتمند، نه زشت و نه زیبا بلکه معمولی است. با یک خانهٔ معمولی و یک شغل معمولی یعنی کار در یک کافه. زندگی‌اش آرام و کسالت‌بار از کنارش می‌گذرد با این حال او خوشحال و مسرور است. هر چه باید تجربه کرده ولی لذتی نبرده. املی همچنان طالب تنهایی است او خود را با سوالات احمقانه سرگرم می‌کند تا اینکه اتفاقی رخ می‌دهد که زندگی املی را دچار دگرگونی می‌کند: مرگ پرنسس دیانا.

The Fault in Our Stars

محبوب ترین فیلم های عاشقانه
محبوب ترین فیلم های عاشقانه
  • نام فارسی: بخت پریشان
  • کارگردان: جاش بون
  • بازیگران: شیلین وودلی، انسل الگورت، لورا درن
  • ژانر: کمدی رومانتیک
  • محصول: 2014

هیزل گریس لنکستر هیچ‌گاه از زندگی خود سهمی جز بیماری لاعلاج نبرده است. در واقع فصل آخر زندگی او با تشخیص بیماری سرطانش نوشته شد، گرچه دارویی جدید با تأثیر معجزه‌آسایی چند سال دیگر را به زندگی او هدیه کرده‌است. اما با ورود ناگهانی آگوستوس واترز خوشتیپ به گروه حمایت از کودکان سرطانی پیچش داستانی بزرگی رخ می‌دهد.

بخت پریشان یا خطای ستارگان بخت ما (به انگلیسی: The Fault In Our Stars) فیلمی رمانتیک درام آمریکایی به کارگردانی جاش بون، برگرفته از رمانی به همین نام به قلم جان گرین است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های عاشقانه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *