بهترین فیلم های دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) ؛ از جام آتش تا زندانی آزکابان

دنیل ردکلیف بازیگر اهل بریتانیا است که در سینما تلویزیون و بر روی صحنه حضور داشته‌است. در ادامه با نوشتار بهترین فیلم های دنیل ردکلیف با فیگار بمانید.

دنیل ردکلیف بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی در نقش هری پاتر در مجموعه هشت فیلم سینمایی با همین نام در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ شناخته می‌شود. دنیل جیکوب رَدکلیف زادهٔ ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۹ بازیگر انگلیسی است.

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

فهرست عناوینی که در نوشتار بهترین فیلم های دنیل ردکلیف به آن‌ها اشاره شده، به شرج زیر است:

بهترین فیلم های Daniel Radcliffe
بهترین فیلم های Daniel Radcliffe

دنیل ردکلیف معمولا به اسم واقعی‌اش خوانده نمی‌شود. به این دلیل که اکثر مردم او را به عنوان کسی که هری پاتر را به وجود آورد می‌شناسند. این بازیگر بریتانیایی فیلم‌های زیادی بازی کرده اما این سریال او را در جهان شهره کرد.

به هر حال در هر فیلمی که تا کنون بازی کرده مهارت بازیگری خود را نشان داده است. معمولا گفته می‌شود بازیگران بزرگ توانایی خود را در مراحل اولیه نشان می‌دهند. آغاز بازیگری به عنوان هنرمند خردسال و دستیابی به شهرت واقعی به این معناست که ردکلیف در سن 28 سالگی در تمام جنبه ها تبدیل به یک ستاره شده است. حرفه او گواهی بر توانایی های زیاد و بازیگری جدی اوست.

فیلم شاخ‌ها

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف
بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

شاخ‌ها (Horns) محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است. در این فیلم، دنیل ردکلیف نقش مردی را بازی می‌کند که برای همسرش عزاداری می‌کند و این درحالی است که تمام اهالی شهر فکر می‌کنند او همسرش را کشته است. یک روز او از خواب برمی‌خیزد و متوجه می‌شود که شاخ‌هایی روی پیشانی‌اش قرار دارند. این شاخ‌ها باعث می‌شوند تا کسانی که با او صحبت می‌کنند، به تاریک‌ترین امیال خود اعتراف کنند.

هری پاتر و جام آتش

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف
بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

فیلمی که بدترین فروش را در بین فیلم های هری پاتر داشت. دلیل آن هم شباهت به فیلم زندانی آزکابان (Prisoner of Azkaban) بود. یک فیلم فوق العاده موفق که البته نیازی به گفتن نیست که فیلمنامه ضعیف و نبود کمک بازیگران خوب باعث سقوط امتیاز این فیلم شد. گرچه فیلم از سوی منتقدان پذیرفته نشد، اما گیشه خوبی داشت و اثر دیگری به کارنامه ردکلیف اضافه کرد.

زن سیاه پوش

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف
بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

فیلم زن سیاه پوش احتمالا اولین فیلم غیر هری پاتری است که بسیاری از ما از دنیل ردکلیف دیده‌ایم. این فیلم یک سال پس از آخرین فیلم هری پاتر اکران شد. دنیل ردکلیف نقش بسیار متفاوتی را نسبت به مجموعه فیلم هری پاتر در این فیلم ایفا کرد.

این درام ترسناک اقتباسی از رمانی به همین نام، نوشته شده در سال ۱۹۸۳ توسط سوزان هیل (Susan Hill) است. داستان این فیلم از این قرار است که وکیلی (با بازی ردکلیف) پس از مرگ همسرش مجبور می‌شود برای سفری کاری به دهکده ای دورافتاده برود. اما او در این سفر متوجه می‌شود که فعالیت های فراطبیعی در این دهکده جریان دارد که باعث وقوع اتفاق های وحشتناکی می‌شود.

اکنون مرا می‌بینی ۲

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف
بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

اکنون مرا می‌بینی بهترین فیلم جادویی دنیاست. به قدری موفق بود که ادامه‌اش نتوانست طبق انتظارات پیش برود. اکنون مرا می‌بینی ۲ کماکان فیلم خوبی است که دنیل ردکلیف را به عنوان شرور بیرحم و زیرکی که نشان می‌دهد که اسب سواران را به زانو در می‌آورد. شخصیت او، والترمابری در حالی که جادوگر نیست سختی های زیادی به آن ها تحمیل می‌کند. فیلم از نظر بصری فوق العاده است اما از خیلی جنبه‌ها به پای فیلم قبلی نمی‌رسد و در پایین فهرست قرار می‌گیرد.

فیلم پسر من جک

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف
بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

فیلم پسر من جک (My Boy Jack) داستان روزنامه‌نگار، نویسنده و شاعر مشهوری به نام ریودیارد کیپلینگ را روایت می‌کند که در سال ۱۹۱۴ میلادی از ارتباطات خود در ارتش انگلیس استفاده می‌کند تا پسرش به نام جک را وارد ارتش کند و این در حالی است که پسر او به دلیل بینایی ضعیف در معاینه پزشکی رد شده است. در این فیلم، دنیل ردکلیف نقش جک را بازی می‌کند.

جنگل

بهترین فیلم های دنیل ردکلیف
بهترین فیلم های دنیل ردکلیف

این فیلم درام مهیج بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. ردکلیف در این فیلم در نقش ماجراجویی ظاهر می‌شود که در سال ۱۹۸۱ به همراه افرادی دیگر به جنگل های آمازون می‌رود. طی اتفاقی ناخواسته از هم سفرهای خود جدا می‌شود و حال باید در این جنگل خطرناک برای بقا مبارزه کند. منتقدین واکنش های مختلفی به این فیلم نشان دادند. عده ای می‌گفتند نحوه داستان سرایی و شخصیت پردازی در این فیلم بسیار عالی است. در صورتی که آن عده دیگر فیلم را دارای محتویات خاصی نمی‌دانستند.

عزیزانت را بکش

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

دنیل ردکلیف در اولین فیلم زندگی نامه ای خود به کارگردانی جان کروکیداس حضور پیدا کرد و حقیقتا تمام زندگی شاعر آمریکایی آلن گینزبرگ از نسل بیت ( نسلی پس از جنگ جهانی دوم که نویسندگان در مورد آزادی جنسی، استفاده از داروهای روان گردان، دنبال کردن عوالم روحانی و شناسایی های مذهبی می نوشتند که به شدت فرهنگ آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد) را بازی کرد. ردکلیف بازی مهار شده ای در فیلم ارائه کرد که به ماجرای قتلِ کمتر شناخته شده ای در زندگی گینزبرگ جوان اشاره داشت که به آگاهی اجتماعی ختم شد.

امپراتوری

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

فیلم امپراتوری (Imperium) در سال ۲۰۱۶ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این اثر داستان یک مامور جوان اف‌بی‌آی به نام نیت با بازی دنیل ردکلیف را روایت می‌کند که وظیفه یافته تا به صورت مخفی به گروهی از برتری‌طلب‌های سفیدپوست نفوذ کند و جلوی حمله‌ای تروریستی را بگیرد. این اثر سرشار از لحظات مهیج و تماشایی است. صحنه‌های اکشن کم هستند اما جنبه‌های فلسفی داستان به خوبی توسط بیننده احساس می‌شوند.

مرد ارتشی سوئیسی

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

پائول دانو (Paul Dano) بهمراه دنیل ردکلیف در فیلمی که شاید بتوان آن را عجیب ترین از بین فیلم های موجود در این فهرست دانست بازی می کند. دانو در این فیلم در نقش مردی ظاهر می شود که در جزیره ای دورافتاده گیر کرده است. پس از آنکه هیچ راه نجاتی برای خود نمی بیند تصمیم به خودکشی می گیرد که ناگهان جسد مردی (با بازی ردکلیف) را پیدا می کند. دیری نمی گذرد که او با این جسد دوست می شود. دانو تصمیم می گیرد همراه با جسد از این جزیره خلاص شود. بازی بسیار خوب ردکلیف در نقش جسد در این فیلم شاید تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت.

ویکتور فرانکنشتاین

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

فیلم محصول 2015 با بازی جیمز مک‌آووی و دنیل ردکلیف بر اساس داستان اغلب بازآفرینی شده ی مری شلی از هیولای فرانکنشتاین بود، که این بار از دیدگاه یک دانشمند روایت می شد. گرچه این فیلم علمی تخیلی فروش فوق العاده ای داشت، اجرای ردکلیف از ایگور استراسمن، شاگرد و دستیار دانشمند دیوانه جوایزی برای وی به همراه داشت. دوستی بین دو بازیگر اول مرد فیلم را جذاب کرد اما پیچ و تاب های بی هدف در داستان فیلم را به موفقیت چندانی نرساند و در نهایت به اثری آشفته تبدیل شد.

فیلم فرار از پرتوریا

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

فیلم فرار از پرتوریا (Escape From Pretoria) بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده و در سال ۲۰۲۰ میلادی اکران شده است. این فیلم داستان دو مرد با بازی دنیل ردکلیف و دنیل وبر (Daniel Webber) را روایت می‌کند که در سال ۱۹۷۹ میلادی به دلیل دخالت در مقاومت علیه رژیم آپارتاید توسط دولت آفریقای جنوبی محکوم می‌شوند. آن‌ها در زندان به دنبال آن هستند تا راه فراری پیدا کنند. آن‌ها سرانجام از زندان می‌گریزند و خودشان را به لندن می‌رسانند.

حرف اف

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

کمدی رمانتیک کانادایی شاد که در تمام بخش های دنیا با اسم “اگر چه؟” (What If) منتشر شد. در در کانادا به اسم حرف اف پخش شد دو دوست خوب را نشان می داد که در طول فیلم نسبت به هم احساساتی پیدا می کنند.

فیلم دنیل ردکلیف را به عنوان پسری خجالتی و مردود شده در دانشکده پزشکی معرفی می‌کند که در گذشته روابط ناموفقی داشته و کم کم به دختری که به عنوان دوست در زندگی اش است علاقمند می شود. شرایط این دو نفر را مجبور می کند تمام مدت کنار هم باشند و در عین حال هرگز احساسشان را به هم ابراز نکنند. فیلم یکی از جذاب ترین اجراهای ردکلیف بود و او نقش پسری را داشت که در نهایت صداقت و پختگی عاشق بهترین دوستش شده بود.

هری پاتر و زندانی آزکابان

بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف
بهترین فیلمهای دنیل ردکلیف

وقتی مجوز هری پاتر سال 2001 گرفته شد تنها به عنوان فیلمی برای کودکان شناخته شد. سختی کار این بود که با بزرگ شدن شخصیت ها پختگی و بلوغ به داستان افزوده شود. اینجاست که مشخص می شود سومین بخش فیلم از همه بهتر است. سه نقش اصلی را بالغ تر از همیشه می بینید ( البته به جز رون)، اما با معرفی متحدان جدید به هری تغییر کاملی در روند داستان مشاهده می کنید. افزدون شخصیت منفی سیریوس بلک و قرار دادن آن در جبهه هری حرکت عاقلانه ای بود زیرا تنها چیزی که او احتیاج داشت یک پدرخوانده بود. نیازی به گفتن نیست که دنیل ردکلیف مانند همیشه نقش خود را خوب ایفا کرد و فیلم را به اثر با ارزشی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های دنیل ردکلیف سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *