شکست فیروزجا ؛ انصراف خبرساز مرد شماره یک شطرنج جهان به خاطر نابغه ایرانی

شکست فیروزجا در مسابقات کرواسی. انصراف خبرساز مرد شماره یک شطرنج جهان به خاطر نابغه ایرانی. در ادامه مطلب فیروزجا شکست همراه فیگار باشید.

مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان و فوق ستاره نروژی شطرنج اعلام کرد که در مسابقه قهرمانی جهان حاضر نمی شود. این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پیش از این کارلسن گفته بود تنها در صورتی در مسابقات قهرمانی جهان بازی خواهد کرد که حریف او فیروزجا باشد.

شکست فیروزجا

انصراف خبرساز مرد شماره یک شطرنج جهان به خاطر نابغه ایرانی

فیروزجا شکست
فیروزجا شکست

علیرضا فیروزجا با شکست مقابل حریف هلندی در رده سوم مسابقات کرواسی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های شطرنج کرواسی شرکت کرده است در دور نهم این رقابت‌ها به مصاف فان فورست هلندی رفت و شکست خورد. این باخت درحالی برای فیروزجا به دست آمد که این شطرنج باز با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات دست به مهره شده است.

همچنین حریف هلندی اوبا ریتینگ ۲۶۷۸ در این مسابقات حضور دارد. مگنوس کارلسن دیگر شطرنج بازی که در این مسابقات بازی می‌کند، در دور نهم مقابل حریفش به پیروزی دست یافت. قهرمان جهان توضیح داد: این تصمیم من بوده و با آن خیلی راحت هستم. در مورد تصمیمم مدت‌ها فکر کرده‌ام. من انگیزه‌ای برای بازی دیگری ندارم. به سادگی احساس می کنم چیز زیادی برای به دست آوردن ندارم هرچند که شاید آن مسابقه از نظر تاریخی مهم و جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:

شکست فیروزجا

فیروزجا شکست
فیروزجا شکست

به گزارش ایسنا، کارلسن همچنان به حرفه اصلی خود یعنی بازی شطرنج ادامه خواهد داد. این شطرنج باز تاکید کرده که برای ریتینگ بی سابقه 2900 می جنگد. قطعا پس از تصمیم کارلسن برای دست کشیدن از تاج و تخت قهرمانی جهان، در سراسر جهان شطرنج شاهد شوکه شدن افراد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار شکست فیروزجا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *