بهترین بازیگر زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار ؛ 10 تا از اسطوره‌های زن تاریخ سینما

از نظر شما بهترین بازیگر زن تاریخ سینما کدام شخص است؟ اگر علاقه دارید با بهترین آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این نوشتار، فیگار را همراهی کنید.


سینما و تلویزیون بسیار گسترده‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید. صنعت فیلم‌سازی با پیشرفت چشم‌گیرش سبب شده تا فیگار مقالات سینمایی متعددی را برای شما همراهان همیشگی خود،‌ فراهم کرده‌اند که می‌توانید با مطالعه آنان به اطلاعات بسیاری دست پیدا کنید.

بازیگران زن سال‌ها است که مرکز توجه فیلم‌سازان و مخاطبان قرار گرفته‌اند. جذابیت‌های بسیار آن‌ها در کنار استعداد نابشان کمک شایانی به دیده شدنشان کرده و همین امر نیز سبب شده تا امروز به نوشتار بهترین بازیگر زن تاریخ سینما بپردازیم و 10 تا از برترین آن‌ها را به شما، معرفی کنیم.

از آدری هپبورن تا مریل استریپ در این نوشتار قرار داده شده‌اند. این زنان که نماد اسطوره‌های تاریخ سینما هستند، هرکدام سرگذشت جالبی دارند که می‌توانید درباره آن‌ها جست و جو کنید.

بهترین بازیگر زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

10 تا از اسطوره‌های زن تاریخ سینما

در ادامه نوشتار بهترین بازیگر زن تاریخ سینما به معرفی بازیگران برجسته‌ فهرست زیر، پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید:

بهترین بازیگر زن تاریخ سینما
بهترین بازیگر زن تاریخ سینما

بهترین بازیگر زن تاریخ سینما موضوع اصلی این نوشتار است. در عصر طلایی سینما، زنان نماد زیبایی و جذابیت شناخته شده‌اند. اما چیزی که زنان تاریخ سینما را به یاد مادنی کرده است، تنها زیبایی منحصر به فردشان نیست. استعداد ناب و شگرف آن‌ها در حوزه بازیگری، این زنان را به شهرت و محبوبیت فراوان رسانده‌اند.

این بازیگران زن پیشرو در تمام دوران، قلب تماشاگران را به تسخیر خود درآورده‌اند و فیلم‌هایشان یکی از بهترین‌ فیلم‌های تاریخ سینما، به شمار می‌روند. این ستارگان زن سینما توانسته‌اند جوایز اسکار بسیاری را نسیب خود، کنند.

Jodie Foster

بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما
بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما

از بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما می‌توان به جودی فاستر اشاره کرد. او که با قرار گرفتن در مرکز توجه غریبه نیست، در طول سال‌های فعالیتش بارها مورد تقدیر و تحسین منتقدان و تماشاگران، قرار گرفته است.

جودی از 3 سالگی پا در عرصه بازیگری و صنعت مدلینگ گذاشته و با نقش مهمش در راننده تاکسی توانست بر سر زبان‌ها بیفتد. او برای بازی در این نقش، به عنوان نامزد اسکار، منتخب شد.

جودی در فیلم سکوت بره‌ها در نقش کلارنس استرلینگ توانست برنده جایزه گلدن گلوب، بفتا و اسکار شود. اشتیاق جودی به دنیای بازیگری هر انسانی را به وجد می‌آورد. استعداد و هوش و ذکاوت او در این حرفه، باعث شده مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

آلیشیا کریستین یا همان جودی فاستر در تاریخ 19 نوامبر سال 1962 میلادی دیده به جهان گشود. این بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی یک ستاره با نام خود در پیاده رو مشهور هالیوود دارد.

فاستر بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه ییل، به نقش‌های بزرگسالانه روی آورد و برای بازی در نقش یک بازمانده از تجاوز جنسی در درام حقوقی متهم محصول اسل 1988 میلادی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

او در سال 1991 میلادی دومین جایزه اسکار خود را برای فیلم ترسناک روان‌شناختی سکوت بره‌ها دریافت کرد که در آن نقش مامور اف‌بی‌آی کلاریس استارلینگ را بازی کرده است. او در همان سال کارگردانی را با ساخت اثری جذاب، شروع کرد.

از دیگر نقش‌آفرینی‌های فاستر، می‌توان به فیلم‌های نل، سامرزبای، ماوریک، تماس و آنا و شاه، اشاره کرد.  بودند. از فیلم‌های جدید جودی فاستر می‌توان از سگ آبی، هیولای پول، شجاع، کشتار و موریتانی، نام برد.

Kathy Bates

بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما
بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما

به نظر شما از کتی بیتس می‌توان به عنوان بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما نام برد؟ کاترین دویل یا کتی بیتس در تاریخ 28 ژوئن سال 1984 میلادی این بازیگر در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

کتی بیتس کار خود را مانند بسیاری از افراد در شهر نیویورک آغاز کرد. او با ایفای نقش در فیلم ترسناک سال 1990 میلادی، توانست اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کند.

گوجه‌فرنگی سرخ‌شده، شیفت دیرهنگام، آنی و تایتانیک دوست‌داشتنی، که سال‌ها قبل از ورود آواتار، رکوردهای باکس آفیس را در اختیار داشتند از جمله آثاری هستند که این بازیگر با استعداد در آن، ایفای نقش کرده‌اند.

Julie Andrews

بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما
بهترین بازیگرهای زن تاریخ سینما

جولیا الیزابت اندروز از بهترین بازیگران زن تاریخ سینما است که در تاریخ 1 اکتبر سال 1935 میلادی به دنیا آمد. او که هنرپیشه، خواننده، مولف، کارگردان پر آوازه تئاتر و رقاص انگلیسی است، بیشتر شهرت خود را مدیون بازی در دو فیلم موزیکال آوای موسیقی اشک و لخندها و مری پاپینز است.

اندروز در سال 1964 میلادی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را بخاطر بازی در فیلم مری پاپینز دریافت کرد. هنرنمایی او در نقش مری پاپینز جزء 100 شخصیت برتر تاریخ سینما توسط مجله پرومیر انتخاب شد.

او بعد از دهه 60 به نویسندگی کتاب‌های کودکان روی آورده‌ است که از این کتاب‌ها می‌توان به اثری به نام مندی اشاره کرد. او به عنوان یکی از افتخارات کشور انگلیس از ملکه، لقب بانو را دریافت کرده‌ است.

دوران حرفه‌ای جولی اندروز 75 سال طول کشیده و او جوایز زیادی را در این سال‌ها دریافت کرده است. او یک بازیگر زن فوق العاده بوده و کار خود را به عنوان یک بازیگر کودک و مجری صحنه آغاز کرد،

اولین فیلم بلند خود را در فیلم مری پاپینز ساخته والت دیزنی انجام داد که برای آن جایزه اسکار را دریافت کرد. او از آن زمان به‌خاطر نقشش به عنوان افسانه دیزنی شناخته شد. منتقدان معتقدند که یکی از بهترین نقش‌های جولی اندروز در فیلم همیشه ماریا فون تراپ خواهد بود.

Audrey Hepburn

بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما
بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما

آدری هپبورن در تاریخ 4 مه سال 1929 دیده به جهان گشود. آدری بازیگر بریتانیایی بود که بسیار به کارهای انسان دوستانه، علاقه داشت. او به عنوان یکی از اسطوره‌های صنعت فیلم و جهان مد، شناخته شده است.

آدری به عنوان سومین افسانه زن سینمای کلاسیک هالیوود، انتخاب شد و نامش در فهرست بین‌المللی خوش‌لباس‌ترین‌ بانو در تالار مشاهیر قرار گرفت. هپبورن که در خانواده‌ای اشرافی در ایکسل، بروکسل به دنیا آمد، بخش‌هایی از دوران کودکی خود را در بلژیک، انگلستان و هلند گذراند.

او در سال 1945 میلادی با سونیا گاسکل در آمستردام و از سال ۱۹۴۸ میلادی با ماری رامبرت در لندن به تحصیل پرداخت. او در نقش یک دختر از سرایندگان در تولیدات تئاتر موزیکال وست اند شروع به اجرا کرد و سپس در چندین فیلم، حضور کوتاه داشت.

او در سال 1951 میلادی در نمایشنامه جیجی و در تئاتر برادوی به ایفای نقش پرداخت که همان زمان استعدادش کشف شد. هپبورن در واقع با بازی در کمدی رمانتیک تعطیلات رمی که محصول سال 1953 میلادی است، به شهرت رسید.

آدری در واقع اولین بازیگر زنی بود که برای یک نقش‌آفرینی، برنده یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه شد. کمدی، درام سابرینا، موزیکال مضحک‌روی، درام داستان راهبه، صبحانه در تیفانی، معما و بانوی زیبای من، از دیگر هنرنمایی‌های این بازیگر بااستعداد است.

او که یکی از شانزده نفری است که برنده جوایز اسکار، امی، گرمی و تونی شده‌ است، بعدها در زندگی، بیشتر وقت خود را به یونیسف اختصاص داد. او در برخی از فقیرترین جوامع آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا فعالیت داشت.

در دسامبر سال 1992 میلادی، او نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف دریافت کرد و متاسفانه درست ماه بعد در تاریخ 20 ژانویه سال 1993 میلادی، در سن 63 سالگی بر اثر سرطان آپاندیس در خانه‌اش در سوئیس درگذشت.

Ingrid Bergman

بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما
بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما

اینگرید برگمن که تلفظ سوئدی نامش اینگرید برگمان است، در تاریخ 29 اوت سال 1915 میلادی پا به دنیا گذاشت. برگمن که بازیگر سرشناس سینما و اهل کشور سوئد بود، موفق به دریافت سه جایزه اسکار شد.

از فیلم‌های پرطرفدار او، می‌توان به کازابلانکا و بدنام اشاره کرد که در سال‌های اکران و حتی سال‌های بعد از آن نیز به جذب مخاطب پرداخته‌اند. برگمن که در اروپا و آمریکا شروع به کار کرد، از آن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان تاریخ سینما یاد می‌کنند.

شناخته شده‌ترین نقشی که برگمن به ایفای آن پرداخته است، نقش ایلسا در کنار همفری بوگارت در فیلم کلاسیک هالیوود کازابلانکا می‌باشد که توانست او را به شهرت بسیاری برساند.

از ویژگی‌های مثبت برگمن می‌توان به صداقت و جدیتش در کار اشاره کرد که همکارانش را به وجد می‌آورد. اما متاسفانه سینمای جهان در تاریخ 29 اوت سال 1982 میلادی این هنرمند افسانه‌ای را برای همیشه از دست داد و مردم را در غم درگذشت این استعداد، با خود شریک کرد.

Dame Helen Mirren

بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما
بهترین بازیگر زن در تاریخ سینما

دیم هلن میرن بازیگر انگلیسی است که برنده جوایز اسکار، انجمن بازیگران نمایش، بفتا، گلدن گلوب و امی شده است. از آثار برجسته این هنرمند با استعداد می‌تواند به آخرین ایستگاه، هیچکاک، ترامبو و قرمز اشاره کرد. درست است که هلن بازیگر بریتانیایی شناخته می‌شود اما در سراسر جهان توانسته طرفدار پیدا کند و خود را در قلب مخاطب جای دهد.

زیبایی هلن با گذشت سال‌های بسیاری از زندگی‌اش همچنان نیز منحصر به فرد است. این زیبایی در کنار استعداد نابش کمک بسیار شایانی به کسب موفقیت‌های پی‌درپی او در این سال‌ها، کرده است.

Dame Judi Dench

بهترین بازیگران زن تاریخ سینما
بهترین بازیگران زن تاریخ سینما

دیم جودیت اولیویا دنچ در تاریخ 9 دسامبر سال 1934 میلادی پا در این دنیا نهاد. دیم یکی از برترین بازیگران زن در بریتانیا شناخته شده است. او بابت نقش‌هایش در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی در ژانرهای گوناگون و همچنین بابت نقش‌های متعددش در صحنه تئاتر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌ است.

این هنرمند جذاب و با استعداد در طول شش دهه فعالیت خود، حوایز مختلفی چون اسکار، تونی، گلدن گلوب و بفتا کسب کرده‌ است. دی فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در سال 1957 میلادی با کمپانی اولد ویک آغاز کرد. او در نقش‌های مختلف نمایشنامه شکسپیر به روی صحنه رفت و استعداد ذاتی خود در این حرفه را به رخ مخاطبین و منتقدان کشید.

درست است که بیشتر فعالیت این بازیگر در حوزه تئاتر صورت گرفته است اما او در سال 1968 میلادی برای بازی در نقش اصلی سالی بولز در موزیکال کاباره، توانست بسیار خوش برخشد. موفقیت و محبوب او زمانی به اوج خود رسید که در دهه‌های 80 و 90 میلادی در فیلم‌های جیمز باند بازی کرد و به نقش آفرینی پرداخت.

Dame Maggie Smith

بهترین بازیگران زن تاریخ سینما
بهترین بازیگران زن تاریخ سینما

دیم مارگارت ناتالی اسمیت که در تاریخ 28 دسامبر سال 1934 میلادی زاده شد، شناخته شده‌ترین زن تاریخ سینمای نوشتار بهترین بازیگر زن تاریخ سینما فیگار است.

قطعا شما هم مثل دیگر طرفداران جهان افسانه ای هری پاتر، شیفته بازی این بازیگر جذاب و با استعداد شده‌اید. این بازیگر شناخته شده بریتانیایی توانسته برنده جوایز مختلفی چون اسکار، تونی، امی، بفتا و گلدن گلوب شود.

اسمیت در سال 1990 میلادی به‌دلیل خدماتش در نمایش‌ها از طرف الیزابت دوم لقب دیم را دریافت کرد و در سال 2014 میلادی، نشان افتخاری سلطنتی از سوی ملکه انگلستان به او اعطا شد.

از جمله نقش آفرینی‌های این بازیگر توانمند می‌توان به بهار زندگی دوشیزه جین برودی، سوئیت کالیفرنیا، اتلو، سفرهای من و عمه‌ام، اتاقی با یک چشم‌انداز، گاسفورد پارک، هری پاتر، قتل با مرگ، مرگ بر روی نیل، برخورد تایتان‌ها، شیطان زیر آفتاب، هوک، راهبه بدلی، باغ مخفی، بهترین هتل عجیب مریگولد و بانویی در ون، اشاره کرد.

Meryl Streep

بهترین بازیگران زن تاریخ سینما
بهترین بازیگران زن تاریخ سینما

مری لوئیز استریپ در تاریخ 22 ژوئن سال 1949 میلادی به دنیا آمد. مری به تنوع پذیری در نقش‌ها و لهجه‌هایش شهرت دارد. او افتخارات گوناگونی کسب کرده است و توانسته برنده جوایزی چون اسکار، گلدن گلوب و تونی شود.

از آثار پرطرفدار مری می‌توان به فیلم‌های اقتباس، ساعت‌ها، شیطان پرادا می‌پوشد، تردید، ماما میا، جولی و جولیا، پیچیده‌ است، به‌سوی جنگل، پست و زنان کوچک اشاره کرد.

باراک اوباما، رئیس‌ جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا در سال 2010 میلادی نشان ملی هنر و در سال 2014 میلادی نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را به او اعطا کرد. استریپ در سال 2003 میلادی نیز از سوی دولت فرانسه به مقام فرمانده درجه هنر و ادبیات منصوب شد.

Bette Davis

بهترین بازیگر زن تاریخ سینما
بهترین بازیگر زن تاریخ سینما

روث الیزابت یا بتی دیویس در تاریخ 5 آوریل سال 1908 میلادی پا به جهان گذاشت. او یکی از اولین بانوانی است که توانسته برنده جایزه اسکار آمریکایی هالیوود شود.

روث را می‌توان یکی از برترین عاملان سیگاری شدن زنان جهان دانست. چرا که او با بازی‌های جذابش توانست الگویی برای زنان نسل خود به شمار رود. زندگی حرفه‌ای او بیش از 50 سال طول کشید و خب این بسیار تجربه ارزشمندی است.

او اولین زنی بود که جایزه یک عمر دستاورد AFI را دریافت کرد و به عنوان یکی از بزرگترین و پیشگامان بازیگران زمان خود شناخته می‌شود. دیویس همچنین به دلیل مبارزه برای حقوق زنان تلاش‌های بسیاری کرد و به همین دلیل نیز بیشتر مرکز توجه قرار گرفت و شناخته شد.

دعواهای او با استودیوها منجر به افزایش دستمزد و بهبود نقش زنان در این حرفه شد که این خود امری است قابل ستایش و تمجید که فقط از عهده روث برمی‌آید. با تمام کارهای انسان دوستانه او در تاریخ 6 اکتبر سال 1989 میلادی پرونده زندگی او بسته شد و جهان را به مقصدی دیگر برای همیشه ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازیگر زن تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول در رابطه با بهترین بازیگر زن تاریخ سینما

بهترین بازیگر زن تاریخ سینما کدام بانوان به شمار می‌روند؟

Jodie Foster, Kathy Bates, Julie Andrews, Audrey Hepburn, Ingrid Bergman, Dame Helen Mirren, Dame Judi Dench, Dame Maggie Smith, Meryl Streep, Bette Davis از جمله بازیگران اسطوره‌ای نوشتار بهترین بازیگر زن تاریخ سینما فیگار هستند.

بهترین بازیگر زن تاریخ سینما که دیگر در میان ما نیست چه کسانی هستند؟

Audrey Hepburn, Ingrid Bergman, Bette Davis  از جمله استعدادهای نوشتار بهترین بازیگر زن تاریخ سینما فیگار هستند که صد افسوس دیگر نمی‌توان به تماشای نقش‌آٰفرینی‌های جدید آن‌ها نشست و لذت برد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *