بهترین فیلم های زندان 2022 ؛ به همراه مهم‌ترین‌های سال 2021

فیلم‌هایی با موضوع زندان همیشه محبوب بوده‌اند و در ژانر های مختلفی ساخته می‌شدند. با فیگار همراه باشید تا به بررسی بهترین فیلم های زندان 2022 بپردازیم.

هرساله تعداد زیادی از فیلم‌ها با موضوع جذاب زندان ساخته می‌شوند. امروزه تعداد زیادی از فیلم‌ها با استفاده از جلوه‌های ویژه و داستان‌های تخیلی فیلم‌هایی بسیار جذاب بسازند؛ با این حال فیلم‌های زیادی نیز وجود دازند که دنیای واقعی خودمان را به نمایش میگذارند تا ما را با دغدغه‌های انسانی آشنای خودمان روبه رو کند. فیلم‌های زندان نیز از همان دسته فیلم‌ها هستند که انسان را با حقایق زندگی روبه رو می‌کنند و فضایی برای رشد سوالات و ذهنیت‌های خقوقی را برای ما ایجاد می‌کند.

بهترین فیلم های زندان 2022

به همراه مهم‌ترین‌های سال 2021

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های زندان 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022

برخی از داستان‌هایی که در فیلم‌های مربوط به زندان استفاده می‌شوند واقعی هستند و برخی دیگر تنها ساخته ذهن خلاق نویسنده‌های داستان هستند. اما در هر صورت تعداد زیادی از فیلم‌های زندان وجود دارند که تبدیل به یک شاهکار شده‌اند و به عنوان بهترین فیلم‌های تاریخ شناخته شده‌اند. سال 2022 نیز همانند سال 2021 و یا پیش‌تر دارای فیلم‌های زیادی در رابطه با زندان خواهد بود. با فیگار همراه باشید تا به بررسی بهترین فیلم های زندان 2022 و بهترین فیلم فرار از زندان 2021 بپردازیم.

The Gray Man

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم زندان 2022
  • نام فارسی: مرد طوسی
  • کارگردان: مایکل بی
  • ستاره ها: جیک جینهال، یحیی ابدالمتین دوم، ایزا گونزالس
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام

کنتل جنتری یک افسر بسیار ماهر سابق سیا است که با نام مستعار سیرا سیکس شناخته می‌شود. او زمانی یکی از بهترین مسئولان ترور دولتی بود اما اکنون در زندان به سر می‌برد. فیلم مرد طوسی یکی از جدیدترین فیلم های فرار از زندان 2022 است زیرا که سیرا سیکس خیلی زود از زندان فرار می‌کند. او اکنون توسط مردی به نام دونالد فیتزروی استخدام می‌شود و به فرار از سازمان سیا ادامه می‌دهد. مامور لوید هانسن مسئول دستگیری او است و هانسن به کمک مامور دنی میراندا، به هیچ عنوان حاضر نیستند تا دست از تلاش برای دستگیری سیرا بردارند.

بیشتر بخوانید:

Ambulance

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, جدیدترین فیلم های فرار از زندان 2022
  • نام فارسی: آمبولانس
  • کارگردان: جو روسو، آنتونی روسو
  • ستاره ها: آنا د آرماس، جسیکا هنویک، کریس ایوانز
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور

فیلم آمبولانس که یکی از  بهترین فیلم های فرار از زندان است، داستان دو برادر را روایت می‌کند. دو برادری که تصمیم می‌گیرند تا از سر ناچاری و بی‌پولی، به یک آمبولانس دستبرد بزنند. آن‌ها که نمی‌توانند خرج درمان بیماری مادرشان را بپردازند مجبور می‌شوند تا یک آمبولانس را برای نجات مادرشان بدزدند. اما همه چیز وقتی خراب می‌شود که که آن‌ها متوجه می‌شوند آمبولانسی که به آن دستبرد زده‌اند، توسط یک بیماری قلبی، اشغال شده است.

بیشتر بخوانید:

Hoodlumz

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم زندان 2022
  • نام فارسی: گردن کلفت
  • کارگردان: کامرون هود
  • ستاره ها: اندی مک فی، کامرون هود، آنجلو مونتانو
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام

فیلم گردن کلفت نیز یکی دیگر از بهترین فیلم با موضوع فرار از زندان در سال 2022 خواهد بود. داستان این فیلم، داستان شخصی را روایت می‌کند که مستعد طغیان های خشونت آمیز بوده است و تصمیمات بدی گرفته‌ است. او که اکنون در زندان به سر می‌برد، او به دنبال کمک از یک روانپزشک حرفه‌ای می‌رود. داستان فیلم مربوط به می‌شود به صحبت‌های او و روانپزشکش و داستان‌هایی که از کودکی وحشتناکش برای تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Rules of a Law

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, جدیدترین فیلم های فرار از زندان 2022
  • نام فارسی: قواعد یک قانون
  • کارگردان: جامل چمبرز
  • ستاره ها: جامل چمبرز، رادوندا بوچمپ، نیکو ویلیامز
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام

فیلم قواعد یک قانون، داستان شخصی را بازگو می‌کند که مدت‌ها در زندان بوده است اما اکنون آزاد شده است. حال او با تیم دزدی قدیمی خود باری دیگر متحد می‌شود تا به نقشه‌هایی که سال‌ها پیش برنامه ریزی کرده‌اند بپردازد و یکی از هترین فیلم های فرار از زندان را تشکیل دهد. با این حال آن‌ها باید برای جلوگیری از دستگیر شدن از تمام مراکز فساد و یا پلیس‌ها دوری کند. فیلم قواعد یک قانون یکی از  جدیدترین فیلم های فرار از زندان 2022 است و عده زیادی منتظرند تا آن را بهترین فیلم زندان 2022 بنامند.

بیشتر بخوانید:

The Unforgivable

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم با موضوع فرار از زندان
  • نام فارسی: نابخشودنی
  • کارگردان: نورا فینگشیت
  • ستاره ها: ساندرا بولاک، ویولا دیویس، وینسنت دونوفریو
  • ژانر: جنایی، درام

روث اسلیتر که پس از گذراندن محکومیت به خاطر جنایتی خشونت آمیز از زندان آزاد می شود. او دوباره وارد جامعه ای می شود که حاضر به بخشش گذشته او نیست. در مواجهه با قضاوت شدید از طرف مکانی که زمانی آن را خانه می نامید، تنها امید او برای رستگاری یافتنش، خواهر کوچکترش است که مجبور به ترک او شده بود.

همچنین این فیلم، از بهترین فیلم فرار از زندان 2021 است. نقد فیلم The Unforgivable را با کلیک بر روی لینک پیوست شده مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Without Remorse

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم فرار از زندان 2021
  • نام فارسی: بدون پشیمانی
  • کارگردان: استفانو سولیما
  • ستاره ها: مایکل بی جردن، جودی ترنر اسمیت، جیمی بل
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور، جنگ

جان کلی که یک سرباز نیروی دریایی نخبه است، برای ایجاد عدالت برای قتل غن‌انگیز همسر باردارش، به تنهایی دست به کار می‌شود. گروهی از سربازان روسی اشخصاسی هستند که همسر جان کلی را به قتل رسانده‌اند و باعث این آشوب شده‌اند. جان به هیچ عنوان حاضر نمی‌شود تا از تعقیب آن افراد روسی دست بکشد و تحت هر شرایطی به دنبال آن‌ها می‌رود. همین جدیت جان کلی است که یکی از بهترین فیلم ها با موضوع زندان در سال 2021 را به وجود می‌آورد.

کلی به طور ناخواسته با یک سرباز نیروی دریایی دیگر و یک مامور سازمان سیا همکار می‌شود. در ادامه او باعث می‌شود تا شرایطی به شکلی پیش برود تا یک جنگ تمام عیار و بزرگ بین آمریکا و روسیه تنها به دلیل کار های جان کلی به وجود آید. اکنون نوبت کلی است تا انتخاب کند که آیا قصد دارد تا به دلیل انتقام شخصی‌اش به کشورش پشت کرده و شرایط را از حال حاضر بدتر کند؛ و یا انتقام همسرش را به کلی فراموش کرده و به کشورش کمک کند تا بتوانند جلوی یک فاجعه بین‌المللی را بگیرند. این تقابل جذاب ذهنی است که مایکل بی حردن به خوبی آن را به بیننده نمایش می‌دهد و باعث به وجود آمدن فیلمی می‌شود که عده زیادی آن را بهترین فیلم ها با موضوع زندان در سال 2021 می‌نامند.

بیشتر بخوانید:

The Mauritanian

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم زندان 2022
  • نام فارسی: موریتانیایی
  • کارگردان: کوین مک دونالد
  • ستاره ها: طاهر رحیم، نوحه همدی بری، سعدنا حمود
  • ژانر: درام، دلهره‌آور، بیوگرافی

فیلم موریتانیایی داستان مردی را روایت می‌کند که سال‌هایی طولانی را بدون هیچ اتهامی در بازداشت ایالات متهده به سر می‌برد. این فیلم براساس کتاب خاطرات گوانتانامو که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها است، ساخته شده است. شخصیت واقعی‌ای که داستان فیلم براساس زندگی او ساخته شده است، محمد ولد صلاحی نام دارد که اهل کشور موریتانیا است. او پس از سال‌ها حبس بی‌دلیل، تصمیم می‌گیرد تا با دولت آمریکا بجنگد و آزادی‌اش را از راه حقوقی به دست آورد.

محمد ولد صلاحی که بسیار تنها و ترسیده است، یک وکیل به نام نانسی هالند و همکارش تری دانکن را می‌یابد که هردو برای آزادی و رعایت عدالت در ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند. حمایت آن دو از محمد به همراه شواهد کشف شده توسط یک دادستان نظامی قدرتمند، سرهنگ دوم استوارت کوچ، حقایق تکان دهنده‌ای را آشکار می کند. درنهایت این حقایق است که باعث می‌شوند محمد بتواند از بند زندان آزاد شود و یک زندگی عادی داشته باشد. هیچ فرار از زندانی در فیلم موریتانیایی رخ نمی‌دهد اما تلاش محمد برای آزادی، این فیلم را به بهترین فیلم با موضوع فرار از زندان که براساس واقعیت و در سال 2021 ساخته شده است تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

قهرمان

بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم با موضوع فرار از زندان
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم با موضوع فرار از زندان
  • نام انگلیسی: A Hero
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • ستاره ها: امیر جدیدی، محسن تنابنده، سارینا فرهادی
  • ژانر: درام، دلهره‌آور

فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی تنها فیلم ایرانی در میان بهترین فیلم ها با موضوع زندان در سال 2021 است. فیلم قهرمان داستان فردی به نام رحیم را بازگو می‌کند که به دلیل مشکلات مادی و پرداخت نکردن بدهی، دستگیر شده است و در زندان به سر می‌برد. او در یک مرخصی دو روزه سعی می‌کند تا طلبکارانش را راضی کند تا از آن‌ها رضایت بگیرد و از زندان آزاد شود؛ اما همه چیز آن طور که برنامه ریزی شده بود، به خوبی پیش نمی‌رود.

فیلم قهرمان نامزد جایزه‌های متعددی در فستیوال‌های جهانی از جمله آکادمی اسکار و گلدن گلوب شده است؛ همچنین اصغر فرهادی برنده جایزه افتخاری داوران در مراسم گلدن گلوب برای فیلم قهرمان شد. قطعا فیلم قهرمان یکی از بهترین فیلم ها با موضوع زندان در تاریخ ایران است و بی‌شک بهترین فیلم با موضوع زندان در ایران و در سال 2021. نقد فیلم قهرمان را با کلیک بر روی لینک پیوست شده مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

7 Prisoners

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, جدیدترین فیلم های فرار از زندان 2022
  • نام فارسی: 7 زندانی
  • کارگردان: الکساندر موراتو
  • ستاره ها: جوسیاس دوارته، سسیلیا هوم دی ملو، ویتور جولیان
  • ژانر: جنایی، درام

ماتئوس پسری 18 ساله است که برای ایجاد زندگی‌ای بهتر برای خانواده‌اش در کشور، کار در یک زباله دانی را برای رئیس جدیدش به نام لوکا و در شهر سائوپائولو می‌پذیرد. اما مدت زمان کوتاهی طول می‌کشد تا او و چند پسر دیگر، وارد کار قاچاق انسانی شوند و گرفتار شغل خلاف جدیدشان شوند.

اکنون ماتئوس  مجبور است بین کار کردن برای مردی که او را زندانی کرده بود و یا به خطر انداختن آینده شخصی و خانوادگی‌اش یکی را انتخاب کند. نقد فیلم Prisoners 7 را با کلیک بر روی لینک پیوست شده مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Caged

بهترین فیلم های زندان 2022
بهترین فیلم های زندان 2022, بهترین فیلم فرار از زندان 2021
  • نام فارسی: در قفس
  • کارگردان: آرون فیلمن
  • ستاره ها: ادی گاتگی، ملورا هاردین، آنجلا سارافیان
  • ژانر: درام، ترسناک، دلهره‌آور

فیلم در قفس داستان یک روانپزشک مرد آمریکایی آفریقایی را روایت می‌کند که به قتل همسر خود محکوم می‌شود. او به دلیل نژادپرستی به یک سلول انفرادی در زندان فدرال منتقل می‌شود و از این به بعد در آن جا نگهداری می‌شود. او که به شدت منزوی شده است و التماس می‌کند تا بتواند از سلولش خارج شود دچار جنون شدیدی می‌شود.

همچنین یک نگهبان زن بسیار بد رفتار مسئول نگهداری از او می‌شود و او را بسیار آزار می‌دهد. او که به دلیل جنون شدیدش، اخیراً روح تسخیر شده شیطانی همسرش را می‌بیند، به بی‌گناه بودن خودش شک می‌کند و سلامت عقل خود را زیر سوال می‌برد. فیلم در قفس، یک کابوس بی‌انتها و یکی از بهترین فیلم های فرار از زندان در ژانر وحشت است که در سال 2021 ساخته و اکزان شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های زندان 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش‌های متداول در رابطه با بهترین فیلم های فرار از زندان

پر افتخارترین فیلم با موضوع فرار از زندان در تاریخ سینما کدام فیلم است؟

پر افتخارترین فیلم با موضوع زندان، فیلم The Shawshank Redemption (1994) است که قطعا معرف حضور همه‌ی شما همراهان عزیز است.

مهم‌ترین فیلم کوتاه با موضوع زندان کدام فیلم است؟

فیلم Not Guilty از بین فیلم‌های کوتاه با امتیاز 10 در سایت IMDB مهم‌ترین فیلم با موضوع زندان است که باید دیده شود.


One thought on “بهترین فیلم های زندان 2022 ؛ به همراه مهم‌ترین‌های سال 2021

  1. داداش نعشه ایی..آمبولانس رو بشین نگاه کن..خیلی وضعیتت خرابه..کلا یک فیلم جدید ساختی..اصن گیرم درسته..این کجاش فرار از زندان بود..هان..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *