جدیدترین و بهترین سریال های ژاپنی تمام دوران + [2023]

اگر از علاقه‌مندان آثار ژاپنی هستید، در نوشتار جدید همراه ما باشید. فهرستی از جدیدترین و بهترین سریال های ژاپنی تمام دوران و 2023 برای شما تهیه شده است.

جدیدترین سریال های ژاپنی

سریال های ژاپنی ممکن است کمی تحت تاثیر درام‌های کره‌ای قرار بگیرند، اما این بدان معنا نیست که فیلم‌های قابل توجه در ژاپن وجود ندارد که آن‌ها را امتحان کنید. در واقع، سینمای ژاپن از همان روزهای اولیه با استادی چون آکیرا کوروساوا، اوج وحشت ژاپنی تا آثار متحرک بصری خیره کننده هایائو میازاکی، همیشه قدرتمند بوده است.

و این عظمت به مجموعه درام آن نیز کشیده می‌شود. خوش شانس ما اینجاست که در عصر تکنولوژی در شبکه‌هایی مثل Netflix چیزهای زیادی برای ارائه وجود دارد. در حالی که بیشتر آن‌ها از سری مانگا (کمیک های ژاپنی) اقتباس شده اند، این بدان معنا نیست که ارزش وقت صرف کردن را ندارند.

در واقع، به دلیل اقتباس از مطالب رایج، مناسب است که آنها در یک سریال اقتباس شوند. سریال ژاپنی به لطف موفقیت‌های اخیرش مانند Alice in Borderland در صدر جدول جدول‌های Netflix و The Naked Director، در حال افزایش است. آیا در جستجوی تماشای سریال‌های ژاپنی هستید؟ از عاشقانه، هیجان انگیز تا فانتزی، ما بهترین گزینه های خود را برای تماشای فضاسازی های دنیای سریال سازی ژاپن در اختیار شما می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین انیمیشن‌های 2023

بهترین سریال های ژاپنی

جدیدترین سریال های ژاپنی
جدیدترین سریال های ژاپنی

ژاپن، در دهه‌ گذشته به عنوان یک نیروگاه سینمایی شناخته می‌شود، و همچنین مجموعه انیمه‌هایی که در سال‌های اخیر تولید کرده است، در جهان زبانزد عوام لقب گرفته شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل محبوب ترین سریال های ژاپنی بپردازیم.

بهترین مانگاها و کمیک‌های ژاپنی 2023 و تمام دوران

ترسناک‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی 2023 و تمام دوران

Drops of God

بهترین سریال های ژاپنی 2023
بهترین سریال های ژاپنی 2023

زنی بزرگترین مجموعه شراب جهان را که از پدر جدا شده‌اش به جا مانده است را کشف می‌کند و با یک مرد ژاپنی برای ادعای ارثیه خود رقابت می‌کند. Quoc Dang Tran کارگردانی این سریال هشت قسمته را برعهده دارد. 5 می 2023 اولین قسمت این سریال منتشر می‌شود.

ورود به آن یک سفر کاملاً سرگرم کننده است. شخصیت‌ها دوست‌داشتنی هستند، مفاهیمی که در مورد خانواده و آسیب‌های روحی مورد بررسی قرار می‌گیرند، بسیار مرتبط هستند.

The Swarm

بهترین سریال های ژاپنی 2023
بهترین سریال های ژاپنی 2023

ازدحام یک مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی محصول مشترک آلمان، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، اتریش، سوئد و سوئیس است. کارگردانی آن برعهده باربارا ادر، لوک واتسون و فیلیپ استولزل است. این سریال که از رمانی به نام فرانک شاتزینگ اقتباس شده است، مبارزه بشر را در برابر هوش ازدحام ناشناخته‌ای که در اعماق دریا زندگی می‌کند، به تصویر می‌کشد.

این فیلم با بودجه تخمینی 40 میلیون یورو تولید شد که آن را به گران‌ترین محصول تلویزیونی آلمان (تولید شده به زبان انگلیسی) در تمام دوران تبدیل می‌کند.

Alice in Borderland

محبوب ترین سریال های ژاپنی
جدیدترین سریال های ژاپنی
  • کارگردان : آکیرا موری
  • بازیگران : کنتو یامازاکی، آساهینا آیا، نیجیرو موراکامی
  • سال انتشار : -2021
  • امتیاز : 7.6
  • ژانر : درام، دلهره آور، بقا

گروهی از جوانان به دنیایی موازی و خالی از سکنه منتقل می‌شوند تا بخشی از یک بازی بقا باشند. یک سریال هیجانی و دلهره آور بر پایه‌ی مانگایی به همین اسم ساخته شده است. یک دیستوپیایی تلخ و تاریک که با سکانس‌های هیجانی و اکشن، حس بقا را به بینندگان نشان می‌دهد. این سریال نیز برای کسانی است که به بازی‌های ویدیوئی (نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)) علاقه دارند، و عاشق هیجانات و آدرنالین زنده ماندن هستند.

حفره‌هایی که شخصیت‌های سریال درون بازی ایجاد با آن روبرو و چالش‌هایی که در طول فصل با آن مواجه می‌شوند، این سریال را به یکی از برترین سریال های ژاپنی تبدیل می‌کند. فصل اول این سریال با موفقیت زیادی از سمت بینندگان شبکه‌ نتفلیکس مواجه شد، و همین امر باعث شد تا این سریال برای فصل دوم نیز تمدید شود.

The Naked Director

بهترین سریال های ژاپنی 2022 و 2021
جدیدترین سریال های ژاپنی
  • کارگردان : ماساهورا تاکه
  • بازیگران : میساتو موریتا، یوری تسونماتسو، تاکایوکی یامادا
  • سال انتشار : -2020
  • امتیاز : 7.7
  • ژانر : درام، بیوگرافی

این سریال داستان زندگی غیر معمول و دراماتیک تورو مورانیشی می‌باشد که پر از جاه طلبی‌های بزرگ و تلاش برای تبدیل صنعت فیلمسازی ژاپن به آنچه او می خواهد را روایت می‌کند. فیلمی که داستان زندگی و بیوگرافی یکی از بزرگ‌ترین و جاه‌طلب‌ترین کارگردان‌های فیلم‌های پور*نو گرافی تاریخ ژاپن را که در دهه‌ی 80 میلادی فعالیت می‌کرده را بیان می‌کند.

نگاهی کمدی و خنده‌دار به فرهنگ‌های ناشناخته‌ای که در روزمره با آن‌ها سر و کار داریم. داستانی شگفت‌انگیز، فیلم‌برداری و ترکیب رنگ چشم‌نواز، از نقاط قوت این سریال هستند.

Followers

بهترین سریال های ژاپنی 2022
بهترین سریال های ژاپنی 2022
  • کارگردان : میکا نانیواگا
  • بازیگران : الایزا ایکدا، کوم_ای، میکی ناکاتانی
  • سال انتشار : -2020
  • امتیاز : 6.3
  • ژانر : درام، عاشقانه

داستان درباره‌ی شخصی به اسم N است با شبکه اجتماعی پیوند می‌خورد و اتفاق‌هایی بعد از رخ می‌دهد. سریالی عاشقانه و درام، که از تأثیرات فضای مجازی بر زندگی روز‌مره‌ی چند جوان سخن می‌گوید. فرو رفتگی عمیق، در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، می‌تواند به فرد کمک کند و همزمان زندگی فرد را نابود کند.

درام‌های ژاپنی، از سرعت پایینی در روایت داستانی برخوردار هستند و بسیاری از کاربران و بینندگان غربی با این سریال ارتباط برقرار نمی‌کنند. فصل اول این سریال در سال 2020 منتشر شده و فصل دوم نیز در سال 2021، و برای فصل بعدی نیز تمدید شده است که انتظار می‌رود در سال 2022 پخش شود.

Ju-On Origins

بهترین سریال های ژاپنی 2022 و 2021
بهترین سریال های ژاپنی 2022
  • کارگردان : شو میاکه
  • بازیگران : ریریکا، یونیا کوروشیما، کوکی اوسامورا
  • سال انتشار : 2021-2021
  • امتیاز : 6.1
  • ژانر : ترسناک

یک جوان بعد از شنیده شدن صداهای عجیب و مرموز در خانه‌اش از پژوهشگر روانشناسی درخواست بررسی و کمک می‌کند. بدون شک ژاپن، یکی از بهترین کشور‌های تولید فیلم‌های ژانر ترسناک باشد که در تاریخ وجود داشته است، و سریال جو-آن ریشه‌ها، بهترین سریال ژاپنی می‌باشد که توسط نتفلیکس در سال 2021 پخش شد.

این سریال، با به کار گیری موجودات و اتفاقات ماوراءالطبیعه عنصر ترس را به بهترین شکل ممکن به سریال انتقال می‌دهد تا منتقدان را انگشت به دهان بگذارد.

Spy x Family

بهترین سریال های ژاپنی 2022 و 2021
بهترین سریال های ژاپنی 2022
  • کارگردان : تاتسویی ایندو
  • بازیگران : تاکویا اگوچی، آتسومی تاکوزامی، ساوری هایامی
  • سال انتشار : -2022
  • امتیاز : 9.0
  • ژانر : اکشن، کمدی

یک جاسوس در یک ماموریت مخفی ازدواج می‌کند و یک کودک را به عنوان بخشی از پوشش جاسوسی خود به فرزندی قبول می‌کند. همسر و دختر او رازهایی برای خود دارند و هر سه باید برای حفظ آن‌ها در کنار هم تلاش کنند. انیمه‌ کمدی و اکشن جاسوس و خانواده، بدون شک بهترین سریال ژاپنی است که با داستانی جذاب، بیننده را میخکوب و مجذوب این نمایش می‌کند.

شخصیت پردازی‌های این سریال به شدت منحصر به فرد است، و طرح داستانی که پایه‌گذار این شخصیت‌ها می‌باشد، بسیار دلنشین و جذاب دنبال می‌شود. یک انیمه، با دنیایی گسترده که برای تمام سنین مناسب است و تجربه‌ای دلنشین از داستانی جذاب را دنبال می‌کند.

Giri/Haji

بهترین سریال های ژاپنی
بهترین سریال های ژاپنی

Giri/Haji در واقع یک درام انگلیسی است اما با توجه به اینکه قسمتی از سریال در توکیو با نیمی از بازیگران ژاپنی و به زبان ژاپنی به تصویر کشیده می‌شود، می‌تواند آن را جزو یکی از بهترین سریال های ژاپنی دانست.

ساختار روایی این سریال بین فرهنگی دنبال می‌شود Kenzo Mori (Takehiro Hira)، کارآگاهی از توکیو به لندن می‌رود تا به دنبال برادرش یوتو (یوسوکه کوبوزوکا) باشد که فکر می‌کند مرده است. یوتو پس از متهم شدن به قتل برادرزاده یکی از اعضای یاکوزا (باند) در حال فرار است. جستجوی کنزو برای برادرش خانواده او را در توکیو تحت فشار قرار می‌دهد.

Giri/Haji یا وظیفه/شرم به زبان انگلیسی، تحسین منتقدان را به عنوان یک فیلم جنایی – هیجان انگیز به دست آورد که از نشان دادن کمدی نیز دریغ نمیکند. ماهیت بین فرهنگی این درام همچنین یک نفس تازه است که عناصر داستانی را در توکیو و لندن ترکیب کرده است.

Erased

بهترین سریال های ژاپنی
بهترین سریال های ژاپنی

Erased بر اساس سری محبوب فانتزی تریلر – مانگا به همین نام ساخته شده است که همچنین باعث ایجاد یک سریال هیجان انگیز و همچنین یک فیلم زنده می‌شود. ساختار روایی این سریال درباره ساتورو فوجینوما (یوکی فوروکاوا) است، که توانایی سفر به گذشته را برای نجات دیگران دارد.

او 18 سال پیش از خواب بیدار می‌شود و به او فرصتی داده می‌شود تا مادرش را نجات دهد. اما همچنین می‌تواند از ربودن دختر جوانی جلوگیری کند. مجموعه های نمایشی Netflix یکی از معتبرترین رسانه هایی است که بدون سانسور و با آغوش باز به هر مسئله ای خیلی رادیکال می‌پردازد. این مسئله (کودک آزاری و…) در رابطه با این سریال بی منظور نیست.

Million Yen Women

بهترین سریال های ژاپنی
بهترین سریال های ژاپنی

درام دیگری که از مجموعه مانگا اقتباس شده است، Million Yen Women با بازی یکی از محبوب‌ترین بازیگران ژاپنی، Radwimps ، Yoji Noda در اولین نقش خود در سریال به عنوان سرپرست اصلی پنج زن است. شین میچیما (نودا) یک نویسنده مبارز است که با پنج زن مرموز در یک خانه زندگی میکند. هر یک از زنان هر ماه یک میلیون ین به عنوان کرایه و هزینه های زندگی به شین میپردازند.

در مقابل قوانین خاصی در خانه وضع شده و سوالات مربوط به زندگی زنان شکل خاصی را به خود می‌گیرد. اما همانطور که شین به زودی متوجه میشود، زنان آنطور که به نظر می‌رسید نیستند. این سریال ژاپنی تا حدی رمز و راز عاشقانه‌ای را در ساختار روایت خود در می‌آمیزد. فهمیدن اینکه این زنان چه کسانی هستند هیجان خاصی را حین دیدن این سریال در شما ایجاد می‌کند.

Switched

بهترین سریال های ژاپنی
بهترین سریال های ژاپنی

تغییر کالبد ممکن است ما را به یاد Freaky Friday بیاندازد اما Switched از یک کمدی دور است. اقتباس دیگری از مجموعه مانگا، بنام Switched حول محور زنکو امین (Miu Tomita) دانش آموز دبیرستانی است که ظاهراً خودکشی می‌کند. دانش آموز، آیومی (کایا کیوهارا) شاهد این امر است و از شوک جان خود را از دست می‌دهد.

اما وقتی آیومی از خواب بیدار میشود، متوجه می‌شود که او دیگر در بدن خودش نیست بلکه در بدن امین است. و داستان از آنجا آغاز می‌شود. اینکه چرا امین خودکشی می‌کند طرح اصلی ساختار روایی این سریال ژاپنی می‌باشد.

Switched مفهوم تغییر کالبد را به تصویر می‌کشد. این مجموعه نه تنها موضوعات اضطراب اجتماعی و افسردگی را بررسی می‌کند، بلکه یک فرضیه فانتزی واقعاً جالب را نیز ایجاد می‌کند که دیدن این سریال را برای شما علاقه مندان به سریال های ژاپنی واجب می‌کند.

Midnight Diner: Tokyo Stories

بهترین سریال های ژاپنی
بهترین سریال های ژاپنی

در حال حاضر که سفرها به علت ویروس منحوس کرونا متوقف شده است، شام نیمه شب: داستانهای توکیو جایگزین مناسبی برای برآورده شدن اشتیاق شما به غذاهای ژاپنی است. این فیلم بر مشیا تمرکز می‌کند، غذاخوری شبانه ای در شینجوکو که توسط سرآشپزی مرموز اداره می‌شود و تنها با نام استاد شناخته می‌شود.

هر قسمت روی یک مشتری تمرکز میکند، شرح زندگی او را توضیح میدهد و استاد، در عوض، کمک و مشاوره ای… در کنار غذا به او ارائه میدهد. غذا به نوعی به داستان مربوط می‌شود و بیشتر اوقات، اغلب غذای مورد علاقه شخصیت است.

مجموعه اپیزودیک در ژاپن و خارج از این کشور همیشه موفقیت آمیز بوده و هست. داستان‌های غذایی دلچسب به نوعی از آن مواردی است که همه ما به آن نیاز داریم. توصیه های استاد ممکن است برای یک شخصیت خاص محوری باشد، اما این مهم است که بینندگان می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

Good Morning Call

بهترین سریال های ژاپنی
محبوب ترین سریال های ژاپنی

برای کسانی که به تماشای سریال‌های کمدی عاشقانه نیاز دارند، حتما این سریال ژاپنی باید در دستور کار قرار بگیرد. این درام از مجموعه مانگایی درباره نائو یوشیکاوا (هاروکا فوکوهارا) اقتباس شده است که به آپارتمان خود در شهر نقل مکان می‌کند.

برای او تعجب برانگیز است، همکلاسی وی هشاشی اوهارا (شونیا شیرایش) نیز در همان آپارتمان نقل مکان کرده است. آن دو توافق می‌کنند در یک آپارتمان بمانند تا توانایی پرداخت اجاره خانه را داشته باشند. این وضعیت زندگی عاشقانه ای بین این دو شروع می‌کند.

The Many Faces of Ito

بهترین سریال های ژاپنی
محبوب ترین سریال های ژاپنی

The Many Faces of Ito یک مجموعه کمدی رمانتیک درباره یک فیلمنامه نویس بنام ریو یازاکی (فومینو کیمورا) است که چهار زن عاشق (یا بهتر بگوییم به نوعی عاشقانه‌ای ناامیدانه) را فریب می‌دهد تا به او توصیه های عاشقانه بدهند. اما بدشانسی های خود را در بخش عشق به او می‌گویند.

از آن‌ها برای نوشتن یک برنامه تلویزیونی جدید استفاده می‌کند. این مجموعه موضوعات عشق و روابط جهانی آن را مطرح می‌کند. به نظر میرسد این سریال به خصوص برای یک داستان عاشقانه به شدت پیچیده باشد، اما همچنین در این ژانر طراوت خاصی را در دنیای سریال سازی می‌بخشد. در حالی که ریو کسی است که به زنان توصیه میکند، در نهایت، او بسیار از آن‌ها یاد می‌گیرد و شاید ما نیز بتوانیم یاد بگیریم.

Kakegurui

بهترین سریال های ژاپنی
محبوب ترین سریال های ژاپنی

Kakegurui برگرفته از مجموعه مانگا و انیمه هایی با همین نام است. داستان در مدرسه ای خاص، آکادمی خصوصی هایاکائو، اتفاق می افتد که تنها فرزندان ثروتمندترین و تأثیرگذارترین افراد ژاپن به آنجا می‌روند. اما یک چیز منحصر به فرد در مورد مدرسه وجود دارد.

توانایی‌ها و دستاوردهای تحصیلی ملاک تعیین سلسله مراتب شما نیستند، بلکه توانایی حیله گری و نیرنگ شماست. دانش آموزان با توجه به کمک های پولی خود که سیستم قمار مدرسه را تقویت می‌کند، رتبه بندی می‌شوند. کسانی که برنده می‌شوند اعتبار کسب می‌کنند، رتبه و محبوبیت کسب می‌کنند؛ در حالی که کسانی که می‌بازند و بدهکار می‌شوند باید مثل سگ در گروه‌های دانشجویی با آن‌ها رفتار شود.

سپس سیستم توسط یومکو جمابی (مینامی حمابه) که دارای توانایی قمار بالایی را دارد به چالش کشیده میشود اما برخلاف دیگران، او این کار را برای سرگرمی انجام می‌دهد و نه برای کسب سود یا موقعیت مالی.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های ژاپنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

آیا سریال Spy x Family برای فصل 2 تمدید می‌شود؟

قسمت آخر فصل اول سریال Spy x Family در همین هفته پخش می‌شود، و با توجه به نقد‌های مثبتی که دریافت کرده، امکان تمدید این سریال می‌باشد.

آیا فصل دوم Alice in Borderland در سال 2022 پخش می‌شود؟

تاکنون تاریخ دقیقی از سمت شبکه‌ی نتفلیکس برای تاریخ دقیق انتشار فصل دوم این سریال دریافت نشده است، اما انتظار می‌رود فصل دوم این سریال تا پایان سال 2022 منتشر شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *