نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo) ؛ پاسخ به پرسش‌های احتمالی

یکی از سریال علمی تخیلی، که در چند هفته‌ی اخیر سروصدای زیادی بر پا کرده، سریال Halo می‌باشد. با ما همراه باشید تا به نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo) بپردازیم.

هیلو، یک مجموعه‌ی تلویزیونی در ژانر اکشن (بهترین سریال های اکشن 2022) و علمی تخیلی (بهترین سریال های علمی تخیلی 2021) است که در سال 2022، از شبکه‌ی Paramount + پخش شد. این سریال بر اساس مجموعه بازی‌های Halo ساخته شده (بهترین بازی ها بر اساس فیلم ها و سریال ها) و اقتباسی وفادار به سری هیلو، در دنیای ویدیو گیم است.

داستان فیلم درباره‌ی یک درگیری حماسی (بهترین فیلم های حماسی 2022) در قرن 26 است که بین بشریت و یک تهدید بیگانه صورت می‌گیرد. بشریت برای آنکه قدرت خود در این جنگ را افزایش دهد، دست به اختراعات تازه‌ای می‌زند. دکتر هالسی، موفق شده تا از لحاظ ژنتیکی، سربازانی قدرتمند به نام اسپارتان خلق کند تا بتوانند در مقابل کاوننت ایستادگی کنند. یکی از این اسپارتان‌ها، مستر چیف جان-117 است که رهبری یک جوخه از اسپارتان‌ها را برعهده دارد.

  • کارگردانان : استیو کین، کایل کلین
  • بازیگران : پابلو شرایبر، چارلی مورفی، کیت کِنِدی، ناتاشا مک‌الهون، جین تیلور
  • ژانر : اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 7.1
  • زبان : انگلیسی

توجه : این نوشتار حاوی اسپویل از فصل اول سریال Halo می‌شود

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)

پاسخ به پرسش‌های احتمالی

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)
نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)

بازی هیلو در سال 2001 منتشر شد و در همان سال به یکی از بهترین بازی‌های اول شخص شوتر تبدیل شد و توانست دنیایی گسترده را رقم بزند، تا در سال 2021، کارگردانان سینما و تلویزیون دست به ساخت سریالی بر اساس این بازی (معرفی و تحلیل بهترین بازی های شبیه Halo) بزنند.

فصل اول این نمایش، روندی متفاوت از بازی را به پیش گرفت. به گفته‌ی منتقدان، این فصل پیش‌درآمدی از داستان اصلی است و رویداد‌های بازی، و روایت اصلی فیلم را از فصل دوم سریال تخمین زده‌اند. این سریال پس از پخش 3 قسمت، برای فصل دوم (تاریخ انتشار فصل 2 سریال Halo) نیز تمدید شد، که در سال 2024 از سرویس استریم پارامونت پلاس پخش خواهد شد. با وبسایت فیگار همراه باشید تا به نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo) بپردازیم.

آیا فصل اول سریال به Keystones می‌پردازد؟

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)
نقد سریال هیلو

پایان فصل اول هدف واقعی استفاده از Keystones را نشان می‌دهد. آن‌ها طراحی شده‌اند، تا در یک معبد باستانی در سیاره‌ی آسپرو ترکیب شوند. هنگامی که Keystones در جای خود قرار می‌گیرد و فعال می‌شود، فناوری باستانی Forerunner یک نقشه‌ی ستاره‌ای ایجاد می‌کند تا راه را به Halo نشان دهد. با این حال، یک فرایند آنی طی شده که در آن رانش ستارگان رخ می‌دهد و باعث انبساط جهان به می‌شود.

و احتمالا فعال‌سازی Keystones، سیستم‌های رایانه‌ای پیچیده‌ای را برای تجزیه و تحلیل آسمان شب بر فراز آسمان آسپرو و تنظیم نقشه‌های ستاره‌ای بر اساس رانش ستاره‌ها آغاز می‌کند.

فصل اول Halo، کاملا بر روی جستجوی حلقه‌ی هیلو متمرکز شده است و معلوم نمی‌باشد که این سریال نیز مانند دنیای بازی (بهترین بازی ها) بتواند به جزئیات داستانی بپردازد با خیر.

بیشتر بخوانید:

چرا مک‌کی در پایان فصل اول سریال می‌میرد؟

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)
تحلیل فصل 1 سریال هیلو

در بررسی فصل 1 سریال Halo مک‌کی هرگز دلیلی برای علاقه به بشریت نداشته است. مک‌کی در در اوبان، به عنوان یک کودک کار بزرگ شده است و آخرین خاطره‌اش در کودکی مربوط به کشته شدن وحشیانه‌ی دوستش، توسط یکی از نگهبانان است. The Covenant، مک‌کی را یک خوشبخت نامید که معنا و هویت او را در محدودیت‌های اعتقادی او ارائه می‌دهد.

با این حال، او وفاداری‌هایش را در فصل اول سریال Halo تقسیم می‌کند. به همین خاطر که او به سمت مستر چیف کشیده می‌شود و در قسمت آخر سریال معشوقه‌ی او می‌شود، و همین امر باعث می‌شود تا تیم Spartans of Silver وارد شوند و دوباره Keystones را تصرف کنند.

این نبرد باعث شلیک شدن تیر توسط کای به سمت مک‌کی می‌شود که در صحنه‌ای غمگین (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) باعث کشته شدن مک‌کی شده، تا Keystones را رها سازد.

هیلو رابطه‌ی پر فراز و نشیب کورتانا و مستر چیف را رفع می‌کند؟

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)
نقد فصل اول سریال Halo

در نقد سریال هیلو ما به رابطه‌ی میان مستر چیف و کورتانا خواهیم پرداخت. جایی که در فصل اول این سریال داستان اصلی کورتانا بازنویسی شده است و حتی ابعادی شوم‌تر نیز به این شخصیت اضافه شده. او به جای اینکه یک تراشه‌ی کوچک در لباس مستر چیف باشد، مستقیم در مغز او قرار گرفته است.دکتر هالسی اهدافی بسیار شوم را برای کورتانا در این لایو اکشن (بهترین فیلم های لایو اکشن 2022) به کار گرفته است.

این شخصیت قرار بود ابتدا بر ذهن مستر چیف غلبه کند، و کنترل بدنش را در دست بگیرد، اما او هوش مصنوعی شد که برای یادگیری برنامه نویسی شده است. اهداف شومی که در کورتانا وجد دارد به یکباره خاموش می‌شود و انسانیتی را در دست می‌گیرد که دکتر سعی بر نابودی‌اش داشت. اما با همه‌ی این اختلافات این کورتانا است که در قسمت 8 فصل اول به مستر چیف کمک می‌کند تا دکتر هالسی را فراری دهد.

با بیدار شدن دوباره‌ی مستر، و با مشاهده‌ی نیرو‌های بیگانه، متوجه می‌شود که نمی‌تواند با نیروی دشمن روبرو شود، و به کورتانا دستور می‌دهد که برای اهدافی که دکتر اختراعش کرده، ذهن او را به کنترل بگیرد تا بتواند آن را به ماشینی جنگی تبدیل کند که با نیروهای بیگانه مبارزه می‌کند.

در نهایت همکاری این دو به یکی از زیبا‌ترین سکانس‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شد، که توانست سکانسی به یاد ماندنی را برای طرفداران بازی‌های Halo رقم برند.

شرح اهداف و فرار دکتر هالسی در فصل دوم سریال هیلو

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)
نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)

در تحلیل فصل 1 سریال هیلو، سیاره‌ی ریچ، پس از آنکه دکتر هالسی در قسمت 8 سریال Halo با خیانت پای خود را از حد خود فراتر گذاشت، سازمان UNCS توانست او را دسگیر کند. مشخص نبود که دکتر تا چه مدت مستقل از گروهش کار می‌کرد. دیالوگ‌هایی که در سکانس دستگیری دکتر اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد اعتقادش به این است که حلقه‌ی Halo راز تعالی انسان است و او به جستجو ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

شرح وقایع فصل دوم سریال هیلو؛ آیا سقوط ریچ اتفاق می‌افتد

نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)
نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo)

سریال Halo، قبل از اتمام فصل اولش، برای فصل دوم نیز تمدید شد و انتظار می‌رود که تولید آن در تابستان شروع بشود. در تولید فصل اول، این سریال با مشکلاتی مواجه شد و کایل کیلن که یکی از عوامل مهم تولید فیلم بود، به علتی نامعلوم پروژه را نیمه رها کرد و تولید ادامه‌ی سریال بر عهده‌ی استیون کین افتاد.

این کارگردان در پایان فصل 1، این سریال را بر عهده‌ی دیوید وینر، کارگردان تازه کار آمریکایی واگذار کرد. اما این انتخاب ممکن است، تبعاتی فراموش‌نشدنی برای شبکه و عوامل سریال به همراه داشته باشد.

با این حال پایان‌بندی فصل یک به گونه‌ای بود که توانست، بیننده را تشنه‌ی فصل بعد نگه‌ دارد، و حالا باید ببینیم، این شبکه با کارگردان جدیدی که ا انتخاب کرده است، مسیری موفق را طی می‌کند یا سریال را به سقوط می‌کشاند.

این دنیا، بسیار پتانسیل‌های زیادی برای ساخت سریال‌های فرعی نیز دارد و حالا ما باید به انتظار تصمیمات شبکه باشیم، و ببینیم که چگونه روایت این دنیا را ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل 1 سریال هیلو (Halo) سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فصل دوم سریال Halo در چه تاریخی پخش می‌شود؟

فیلم‌برداری فصل دوم این سریال در تابستان شروع می‌شود، و انتظار می‌رود که ما در سال 2024 فصل دوم این نمایش را تماشا کنیم.

آیا فصل اول سریال Halo توانست داستان بازی را پیش بگیرد؟

فصل اول این سریال با اینکه تفاوت‌های داستانی را در پیش گرفت، اما توانست داستانی بر پایه‌ی بازی‌ها Halo را روایت کند که باب میل هواداران باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *