بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی 2023 و تمام دوران

در دهه‌های اخیر، بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در ادامه همراه ما بمانید تا با بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی آشنا شوید.

مانگا، یکی از پرطرفدارترین فرهنگ‌های ژاپنی در سراسر جهان است که از دهه 1940 شروع به فعالیت داشته و امروزه نیز همچنان پایداری خود را حفظ کرده است. این نوع هنری، بر اساس تصاویر و کمیک‌های ژاپنی ساخته می‌شود و در زمینه‌های مختلفی مانند اکشن، عاشقانه، تخیلی و تاریخی فعالیت دارد.

از آنجا که تعداد مانگاهایی که تاکنون منتشر شده‌اند بسیار زیاد است، انتخاب جذاب ترین کمیک های ژاپنی می‌تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، برخی از مانگاها به دلیل داشتن داستان‌های مهیج و جذاب، طراحی شخصیت‌های قوی و بینظیر و گرافیک بسیار زیبا، توانسته‌اند به عنوان محبوب ترین مانگاهای تمام دوران شناخته شوند.

در این مقاله، به بررسی جذاب ترین مانگاهای 2023 نیز پرداخته خواهد شد. این لیست شامل مانگاهایی است که به دلیل داشتن داستان‌هایی فوق العاده و شخصیت‌هایی بسیار برجسته، در ذهن خوانندگان و علاقمندان به مانگا به یادگار مانده‌اند. امیدواریم که این مقاله برای علاقمندان به این نوع رسانه سرگرمی، مفید واقع شود.

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی

جذاب ترین کمیک های ژاپنی

شما می‌توانید فهرست بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقاله مکمل:

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی

با اینکه مانگا در اصل یک فرهنگ ژاپنی است، اما در سال‌های اخیر به شدت به سایر کشورها هم رواج پیدا کرده و محبوبیت بسیاری در میان جوانان و نوجوانان دنیا دارد. این فرهنگ با داشتن داستان‌های متنوع و پویا، توانسته است از محدودیت‌های فرهنگی عبور کند و محبوبیتی فراتر از مرزهای ژاپن پیدا کند. پس در ادامه نوشتار محبوب ترین مانگاهای تمام دوران همراه ما بمانید تا به معرفی بهترین مانگا تاریخ و بهترین مانگا 2023 بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

Berserk

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Berserk

گاتس، یک مزدور سابق که اکنون به عنوان “شمشیرزن سیاه” شناخته می‌شود، برای انتقام خود آماده است. پس از دوران کودکی پر فراز و نشیب خود، او بالاخره فردی را پیدا می‌کند که به او احترام می‌گذارد و معتقد است که می‌تواند به او اعتماد کند، اما زمانی که این شخص برای برآورده کردن خواسته‌های خود، همه چیز مهم را از Guts می‌گیرد، همه چیز به هم می‌ریزد.

گاتس که اکنون مرگش مشخص شده است، محکوم به سرنوشتی می‌شود که در آن بی وقفه توسط موجودات اهریمنی تعقیب می‌شود. گاتس که با شمشیر عظیم و نیروی هیولایی مسلح به یک جستجوی وحشتناک آکنده از بدبختی می‌رود، اجازه نمی‌دهد هیچ چیز مانع او شود، حتی خود مرگ، تا اینکه سرانجام بتواند سر کسی را که او را از تنش درآورده است، بگیرد.

دنیای “Berserk” بسیار خطرناک و تاریک است و شخصیت‌های آن بسیار پیچیده و شگفت‌انگیز هستند. این مانگا شامل صحنه‌های خشن و خونینی است که برای بعضی از خوانندگان ممکن است نامطبوع باشد، اما این ویژگی‌ها همراه با داستان بسیار قوی، شخصیت‌های بی‌نظیر و گرافیک باورنکردنی، “Berserk” را به بهترین مانگا تاریخ تبدیل کرده است.

در طول سالیان بسیاری از انتشار “Berserk”، این مانگا به یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های فرهنگ ژاپنی تبدیل شده است و باعث شده تا محبوبیت خود را در سراسر جهان پیشرفت دهد. همچنین، این مانگا در سال 2016 به فیلم و انیمه تلویزیونی تبدیل شد که توانست به شدت مورد استقبال قرار بگیرد.

با توجه به داشتن داستانی شگفت‌انگیز، شخصیت‌های بی‌نظیر و گرافیک فوق‌العاده، “Berserk” به شدت به عنوان یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی شناخته می‌شود. این مانگا به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته فرهنگ ژاپنی، محبوبیت زیادی در بین خوانندگان و طرفداران مانگا دارد.

بیشتر بخوانید:

JoJo no Kimyou na Bouken Part 7: Steel Ball Run

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
JoJo no Kimyou na Bouken Part 7: Steel Ball Run

در دوران باستان غرب آمریکا، بزرگترین مسابقه جهان در حال آغاز است. هزاران نفر در ساندیگو صف می‌کشند تا برای برنده شدن جایزه بزرگ پنجاه میلیون دلاری، بیش از شش هزار کیلومتر سفر کنند. با پایان دوران اسب، شرکت‌کنندگان از هر نوع وسیله‌ی نقلیه‌ای که بخواهند می‌توانند استفاده کنند. رقبای مسابقه باید شرایطی سخت را تحمل کنند و روزانه تا صد کیلومتر در سایه‌ی مناطق بیابانی ناشناخته حرکت کنند. Steel Ball Run به واقعیت یک رویداد بی‌نظیر است.

“جانی جواستار” جوانی مبتلا به ناتوانی پایی است که در گذشته با اسب‌دوانی سر و کار داشته است، به ساندیگو رسیده تا شروع مسابقه را تماشا کند. او در آنجا با “جایرو زپلی” راننده‌ای با دو توپ فولادی در کمر برای استفاده به جای تفنگ، مواجه می‌شود.

“جانی” شاهد استفاده “جایرو” از یکی از توپ‌های فولادی او برای رهایی از قدرت خیالی است، که مردی را در حین دوئل مجبور به شلیک به خودکشی می‌کند. در میان این اتفاقات، “جانی” به طور اتفاقی به توپ فولادی لمس می‌کند و قدرتی که از پاهایش جریان دارد را حس می‌کند که به او اجازه می‌دهد برای اولین بار در دو سال ایستاده و پایین آید. “جانی” با قول کشف راز توپ‌های فولادی، تصمیم می‌گیرد در مسابقه شرکت کند و به این ترتیب، ماجراجویی عجیب و غریب خود را در Steel Ball Run در سراسر آمریکا آغاز می‌کند.

یکی از نکات جالب در مانگای JoJo no Kimyou na Bouken Part 7: Steel Ball Run، استفاده از عناصر تاریخی و فرهنگی آمریکا در داستان است. به طور کلی، این مانگا با داشتن داستان جذاب، شخصیت‌های خوب طراحی شده و نوآوری‌های خلاقانه در قسمت‌های مختلف، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی شناخته می‌شود.

Vagabond

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Vagabond

در قرن شانزدهم در ژاپن، “شینمن تاکزو”، جوانی وحشی و خشن در هر دو ظاهر و رفتار خود است. طبیعت پرخاشگری او باعث شده تا همه روستاییان به او ریشخند و ترس داشته باشند، که باعث می‌شود او و بهترین دوستش، “ماتاهاچی هونیدن”، برای جستجوی چیزی بزرگتر از زندگی عادی، فرار کنند. آنها به ارتش “تویوتومی” پیوسته‌اند و به دنبال جلال هستند، اما وقتی “تویوتومی” در برابر “کلانشاهی توکوگاوا” در نبرد “سکیگاهارا” شکست می‌خورد، این دوستان به سختی جان سالم به در می‌برند.

پس از جدایی این دو دوست، “شینمن” به خانه برمی‌گردد تا خانواده “هونیدن” را از بقای “ماتاهاچی” آگاه کند، اما به جای آن، خود را به عنوان یک مجرم مورد تعقیب قرار گرفته و به خاطر گذشته‌ی خشونت‌آمیزش به اتهام قتل دوستش محکوم می‌شود. پس از دستگیری، او به یک درخت آویزان شده و به مرگ محکوم می‌شود. “تاکوان سوهو”، یک راهب سیار، با همدردی با “کودک شیطان”، “شینمن” را به طور مخفیانه آزاد می‌کند و به خاطر تعقیب نشدن توسط مقامات، او را با نام جدید “موساشی میاموتو” صدا می‌کند.

“Vagabond” بازگویی خیالی از زندگی یکی از مشهورترین شمشیرزنان ژاپن، “موساشی میاموتو”، “قدیس شمشیر”، از صعود او از یک شمشیرزنی که تنها آرزویش تبدیل شدن به “بی‌نقص تحت آسمان” بود، تا یک جنگجوی روشنفکر که به آهنگی از اهمیت دوستان نزدیک، خودشناسی و زندگی آگاه می‌شود، است.

“Vagabond” تلفیقی از تاریخ، زندگی شخصیت‌های پرقدرت و اراده، هنر شمشیرزنی و تلاش برای درک انسانیت است. این مانگا با داشتن داستانی گیرا، طراحی شخصیت‌ها و صحنه‌های اکشن شگفت‌انگیز، به عنوان یکی از بهترین مانگا تاریخ شناخته می‌شود.

One Piece

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
One Piece

One Piece بدون شک محبوب‌ترین مانگا شونن در جهان است و با بیش از هزار قسمت منتشر شده، به طور مداوم شامل لحظات غیرجدی می‌باشد که بسیاری از طرفداران عاشق آن شده‌اند. علاوه بر این، جنبه‌های کمدی را می‌توان تقریباً در هر جای سریال یافت زیرا در طراحی شخصیت‌ها، مناظر، ساختارهای تصادفی و حتی خنده نقش می‌بندند.

گل دی. راجر به عنوان “پادشاه دزدان دریایی” شناخته می‌شد، قوی‌ترین و مشهورترین موجودی که در گرند لاین قایقرانی کرده است. دستگیری و اعدام راجر توسط دولت جهانی تحولی را در سراسر جهان به ارمغان آورد. آخرین سخنان او قبل از مرگش وجود بزرگترین گنج دنیا یعنی One Piece را آشکار کرد. این مکاشفه بود که عصر بزرگ دزدان دریایی را به ارمغان آورد، مردانی که رویای یافتن وان پیس را در سر می‌پرورانند، که وعده ثروت و شهرت نامحدودی را می‌دهد.

اینجاست که Monkey D. Luffy، پسر 17 ساله‌ای که با تعریف استاندارد شما از دزد دریایی مخالفت می‌کند، وارد می‌شود. به جای شخصیت محبوب یک دزد دریایی شرور، سرسخت و بی‌دندان که روستاها را برای تفریح غارت می‌کند، دلیل دزدی دریایی بودن لوفی یک شگفتی محض است: فکر یک ماجراجویی هیجان انگیز که او را به سمت افراد جذاب و در نهایت به گنج موعود هدایت می‌کند. لوفی و خدمه‌اش به دنبال قهرمان دوران کودکی‌اش، در سراسر گرند لاین سفر می‌کنند، ماجراهای دیوانه‌کننده‌ای را تجربه می‌کنند، اسرار تاریک را آشکار می‌کنند و با دشمنان قوی می‌جنگند؛ همه اینها برای رسیدن به ارزنده‌ترین ثروت‌ها، One Piece.

بیشتر بخوانید:

Monster

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Monster

“کنزو تنما”، جراح مغز و اعصاب معروف ژاپنی که در آلمان پس از جنگ جهانی دوم کار می‌کند، با یک انتخاب دشوار مواجه می‌شود: آیا بر روی “یوهان لیبرت”، پسر یتیمی که در حال مرگ است، عمل کند یا بر روی شهردار دوسلدورف؟ در پایان، “تنما” تصمیم می‌گیرد شهردار را به مرگ بسپارد و با نجات “یوهان” شانس خود را به بازی بگذارد.

به عنوان پیامد این اقدامات، مدیر بیمارستان، “هاینمان”، “تنما” را از موقعیتش خلع می‌کند و دختر “هاینمان”، “ایوا”، نامزدی آنها را لغو می‌کند. “تنما”، با رسوایی و تنها شدن از همکارانش، تمام امیدش به داشتن یک شغل موفق را از دست می‌دهد، تا اینکه قتل مرموز “هاینمان” به او فرصت دیگری بدهد.

نه سال بعد، “تنما” رئیس بخش جراحی است و نزدیک به موقعیت مدیریت بیمارستان است. اگرچه در ابتدا همه چیز برای او خوب به نظر می‌رسد، اما به زودی در یک زنجیره‌ی قتل‌های وحشتناکی که در سراسر آلمان رخ داده‌اند، گرفتار می‌شود. عامل این جنایات یک هیولاست – همانی که “تنما” در آن روز فاجعه‌بار نه سال پیش نجات داد.

“Monster” به عنوان یکی از بهترین مانگاهای تاریخی و معمایی شناخته می‌شود و با داشتن داستان جذاب، شخصیت‌های عمیق و پیچیده، صحنه‌های ترسناک و هیجان انگیز، به عنوان یکی از شاهکارهای این ژانر مطرح است.

Akira

بهترین کمیک های ژاپنی
بهترین کمیک های ژاپنی

 

  • ژانرعلمی تخیلی
  • نویسندهکاتسوهیرو اوتومو
  • سال انتشار1982 تا 1990

مانگا Akira در شهر تخیلی و فاجعه‌بار نئو توکیو در سال 2019 اتفاق می‌افتد که 37 سال پیش در اثر انفجاری عظیم متروکه شده است. دو شخصیت اصلی شوتارو کاندا و تتسو شیما در توطئه پر هرج و مرج دولت با آکیرا که شبیه یک کودک کوچک به نظر می‌رسد و دارای قدرت روانی ویرانگر است، درگیر می‌شوند. آکیرا نشان دهنده انواع مشکلات اجتماعی است. با اینکه این مانگا که از بهترین مانگا های دنیا به شمار می‌رود در سال 1982 نوشته شده است، اما توانسته بود وقوع المپیک 2020 در ژاپن را پیشبینی کند. این اتفاق به موضوعی محبوب در بین طرفداران ژاپنی و بین‌المللی مانگا تبدیل شد.

Slam Dunk

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Slam Dunk

“هانامیچی ساکوراگی”، نوجوانی بلند قامت با موهای قرمز، شخصیتی پرشور و قدرت جسمی بیش از سنش، در سال اول خود در دبیرستان “شوهوکو”، با امید پایان دادن به رکورد رد شدن از سوی دختران و پیدا کردن دوست دختری شروع به تحصیل می‌کند. با این حال، شهرت او به عنوان یک جانی و ویرانگر پیش از او می‌رود و اکثر دانش‌آموزان همکلاسی‌اش مانند طاعون از او دوری می‌کنند. او در پایان روز اول تحصیلی خود با دو فکر قوی باقی می‌ماند: “من بسکتبال را نمی‌پسندم” و “من به دوست دختری نیاز دارم”.

“هاروکو آکاگی”، که از گذشته‌ی بدرفتاری “هانامیچی” بی‌اطلاع است، به قد بلندش توجه می‌کند و بی‌خود از او می‌پرسد که آیا بسکتبال را دوست دارد یا نه. پس از اینکه شگفت زده می‌شود که یک دختر با او صحبت می‌کند، عملاً علیه خودش، پاسخ مثبتی می‌دهد.

در سالن ورزش، “هاروکو” از او می‌خواهد که دانک کند. با اینکه او کاملاً مبتدی است، “هانامیچی” توپ را در دست خود نگه می‌دارد و پرش می‌کند… اما بیش از حد فاصله می‌گیرد و سر خود را به تخته‌ی پشتی می‌زند. با شگفتی از توانایی جسمی نزدیک به بشری او، “هاروکو” به سرعت کاپیتان تیم بسکتبال مدرسه را از این انجام شگفت‌انگیزش خبر می‌دهد. با این اتفاق، “هانامیچی” به طور غیرمنتظره‌ای وارد یک دنیای رقابت برای یک دختری که به ندرت می‌شناسد می‌شود، اما به زودی متوجه می‌شود که بسکتبال شاید چیزی بیشتر از آنچه فکر می‌کرده باشد.

Fullmetal Alchemist

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Fullmetal Alchemist

“الکیمیست‌ها” افراد دانا و طبیعتاً استعداد دارند که به دلیل هنرشان، می‌توانند ماده را تغییر و تبدیل کنند. با این حال، با وجود گستردگی امکانات، الکیمی به هیچ وجه قدرتی همه‌جاکننده نیست به‌طوری‌که بسیاری فکر می‌کنند. انسان‌بافی به شدت ممنوع است و هر کسی که تلاش می‌کند، به خطر عواقب شدیدی می‌افتد.

با این حال، برادران “ادوارد” و “آلفونس” الریک تصمیم می‌گیرند به این تابوی بزرگ توجهی نکنند و مادرشان را به زندگی بازگردانند. متأسفانه، آن‌ها نه تنها در بازگرداندن مادرشان ناموفق هستند، بلکه همچنین برای غرورشان قیمت بسیار بالایی پرداخت می‌کنند: “ادوارد” پای چپش را از دست می‌دهد و “آلفونس” کل بدنش را از دست می‌دهد. علاوه بر این، “ادوارد” همچنین با بخشیدن بازوی راستش، جان برادرش را در داخل یک زره محکم می‌بندد.

سال‌ها بعد، الکیمیست‌های جوان در سراسر کشور به دنبال “سنگ فلسفه” می‌گردند تا با قدرت آن از بدن‌های قدیمی خود بازیابی کنند. با این حال، جستجویشان برای یافتن سنگ موردنظر، به آن‌ها کمک می‌کند تا رازهایی را کشف کنند که فراتر از تصوراتشان است. این مانگا قطعا یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی می‌باشد.

Vinland Saga

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Vinland Saga

“تورفین”، پسر یکی از بزرگترین جنگجویان وایکینگ‌ها، در میان گروهی از مزدورانی که توسط “آسکلاس” باهوش اداره می‌شود، جزء بهترین وایکینگ‌ها است؛ کاری که برای یک شخص در سنش، امر شگفت‌انگیزی است.

با این حال، “تورفین” برای غارت کردن قافله‌ها در این گروه نیست – به جای آن، به خاطر آنکه به خانواده‌اش دردسر بزرگی وارد کرده، پسر قول می‌دهد که “آسکلاس” را در یک نبرد عادلانه بکشد. با این حال، او هنوز مهارت کافی برای شکست دادن “آسکلاس” را ندارد، اما نمی‌تواند از انتقام خود دست بردارد. “تورفین” دوران کودکی‌اش را با گروه مزدوران می‌گذراند و در جنگ و دعواهای میان “دانها” که عاشق جنگ و کشتار هستند، تجربه و مهارت خود را در زمینه نبرد بیشتر می‌کند.

یک روز، “آسکلاس” خبر درگیری شاهزاده دانمارکی “کانوت” را دریافت می‌کند و یک طرح بزرگ را تدوین می‌کند – طرحی که تصمیم‌گیری درباره پادشاه بعدی انگلستان را به دنبال دارد و زندگی “تورفین”، “کانوت” و خود “آسکلاس” را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. “Vinland Saga” در اروپای قرن یازدهم قرار دارد و داستان خونینی را در یک دوره‌ای که خشونت، دیوانگی و ناعدالتی ناگزیر هستند، روایت می‌کند، که به جنگ‌زده‌ها بهشتی را فراهم می‌کند و برای سایران جهنمی بی‌پایان است. این مانگا از نظر بسیاری یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی می‌باشد.

Grand Blue

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Grand Blue

در میان امواج دریایی و نور خورشید در شهر ساحلی ایزو، “ایوری کیتاهارا” به تازگی وارد سال اول دانشگاه ایزو شده است. او با انتقال به فروشگاه غواصی عمویش به نام گرند بلو، زندگی رویایی دانشگاهی خود را با دوستان خوب و دختران زیبا پیش‌بینی می‌کند.

اما همه چیز به طور دقیق با برنامه او پیش نمی‌رود. وقتی که او وارد فروشگاه می‌شود، با یک گروه از بزرگسالان بی‌پوش و شلوغ مواجه می‌شود که سریعاً او را مجبور به شرکت در فعالیت‌های الکلی خود می‌کنند. اولاً نخواهانه، “ایوری” سرانجام می‌پذیرد و جان و جویای مهمانی می‌شود.

متأسفانه، این باعث خشم برادرزاده‌اش “چیسا کوتگاوا” می‌شود که در زمان نامناسب وارد مغازه می‌شود. با این حال، “ایوری” همچنان پیوستن به زندگی دانشگاهی رویایی خود را می‌خواهد، اما آیا این بار همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت یا وضعیتش دوباره به سمت پایین خواهد گرفت؟

مانگای Grand Blue با تمرکز بر روی جوانان، دوستی، عشق و ماجراهای خنده‌دار و کمدی، خوانندگان را درگیر خود می‌کند. داستان‌های این مانگا از طریق شخصیت‌های جذاب و خنده‌دار، به خوانندگان احساس آشنایی می‌دهد و قابلیت ارتباط با آن‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، طراحی شخصیت‌ها و تصاویر رنگارنگ آن، باعث می‌شود که مانگای Grand Blue به یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی تبدیل شود.

Dragon Ball

بهترین مانگاهای ژاپنی
بهترین مانگاهای ژاپنی

 

  • ژانراکشن – ماجراجویی
  • نویسندهآکیرا توریاما
  • سال انتشار1984 تا 1995

شخصیت اصلی Son Goku ماجراجویی خود را برای جستجوی جهان برای توپ‌های اژدها آغاز می‌کند. داستان با رشد گوکو از طریق تمرینات سخت و نبرد با شخصیت‌های مختلف ادامه می‌یابد. Dragon Ball از بهترین مانگا های پایان یافته با تکنیک‌های منحصربه‌فرد و نبردهای جذابش توانسته جز بهترین‌ها در میان مانگاهای ژانر هنرهای رزمی باشد. دو نسل گوکو، پسرش گوهان و پسر دومش گوتن عمدتاً در کل داستان حضور دارند. قسمت دوم داستان که با نام Dragon Ball Z نیز شناخته می‌شود، پس از بزرگ شدن گوکو شروع می‌شود. این مجموعه با دنباله رسمی Dragon Ball Super از سال 2015 ادامه یافت.

Oyasumi Punpun

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Oyasumi Punpun

“پونپون اونودرا”، پسر یازده ساله‌ای است که در ژاپن زندگی می‌کند. او بسیار ایده‌آلیست و عاشقانه به زندگی نگاه می‌کند. او وقتی با “آیکو تاناکا”، دختر جدید کلاسش آشنا می‌شود، زندگی‌اش بطور پنهان ولی همچنان شگفت‌آور به سمت بالغی می‌رود. در این زمان، پسر خجالتی در مورد مسائل رابطه و پیچیدگی‌های بزرگسالی آگاهی پیدا می‌کند. زمانی که پدرش یک شب به مادرش حمله می‌کند، “پونپون” درک می‌کند که آدم‌هایی که همیشه به آن‌ها نگاه می‌کرده، آن‌قدر هم شایسته تحسین نبوده‌اند.

با گذراندن زمان، مشکلات “پونپون” افزایش می‌یابد و رفتار شجاعانه‌اش به تنهایی و خودباوری تبدیل می‌شود. این تغییرات نه تنها مشکلات او را حل نمی‌کند بلکه آن‌ها را تشدید می‌کند و او را به سمت بزرگسالی تاریک و پرچالش می‌کشاند. این مانگای شگفت‌انگیز و پرماجرا، داستانی غم‌انگیز از رسیدن به بلوغ است که شخصیت‌های پونپون و دوستان و خانواده‌اش را به تصویر می‌کشاند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این مانگا، طراحی شخصیت‌های پونپون و دوستانش است که توسط آقای Asano Inio انجام شده است. آن‌ها در طراحی خود بسیار واقع‌گرایانه و با جزئیات بیشتری به تصویر کشیده شده‌اند. علاوه بر این، داستان‌های پونپون، شامل مسائلی مانند افسردگی، اعتیاد و فرار از واقعیت است که خوانندگان را به چالش می‌کشاند.

مانگای Oyasumi Punpun، با به تصویر کشیدن مسائل چندجانبه و پیچیده زندگی، خواننده را به فکر واقعیت‌هایی می‌اندازد که ممکن است در زندگی واقعی نادیده گرفته شوند. این مانگا، با توجه به طراحی شخصیت‌های فوق‌العاده و داستان‌های پرماجرا، به یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی تبدیل شده است.

Kingdom

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Kingdom

در دوران جنگ‌های دولتی چین، “شین” و “پیائو” دو جوان شبیه به برادر که رویای تبدیل شدن به فرماندهان بزرگ را در ذهن دارند، علیرغم وضعیت پایین‌شان به عنوان بچه‌های بی‌سرپرست و برده. یک روز، آن‌ها با مردی از مبارزان نجیب‌زاده آشنا می‌شوند که “پیائو” را به فرصتی مهم در قصر سلطنتی “چین” دعوت می‌کند. “شین” و “پیائو” از یکدیگر جدا می‌شوند و به یکدیگر قول می‌دهند که یک روز بهترین فرماندهان جهان خواهند شد.

با این حال، پس از وقوع یک سرکوب سخت در قصر، “شین” با “پیائو” که در حال مرگ است ملاقات می‌کند و آخرین کلمات او او را به اقدام و عمل ترغیب می‌کنند و او را به ملاقات “ژنگ یینگ”، شاهد جوان و آینده‌دار “چین” می‌رسانند.

اولین روزها، “شین” و “ژنگ” روابط بدی با هم داشتند، اما بعداً همبازیان شدند و به سمت مسیر پر از آزمون و خونریزی راهی می‌شوند. هدف “ژنگ” این است که تمامی دولت‌های مختلف را تحت حکومت “چین” قرار دهد، و “شین” نیز به دنبال رسیدن به بالاترین پست‌های ارتش است. در پس‌زمینه‌ای از جنگ‌های تاکتیکی مستمر بین دولت‌ها و ناتوانی‌های سیاسی شدید، هر دو به سوی آرمان‌های بزرگ خود پیش می‌روند که تاریخ را برای همیشه تغییر خواهد داد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این مانگا، طراحی شخصیت‌های پرشور و پر انرژی است که توسط آقای Yasuhisa Hara انجام شده است. آن‌ها در طراحی خود بسیار واقع‌گرایانه و با جزئیات بیشتری به تصویر کشیده شده‌اند. علاوه بر این، داستان‌های شخصیت “شین”، شامل مسائلی مانند بزرگترین رقیبانش، تلاش برای کسب قدرت و موفقیت، و روابط عاشقانه‌ای که به شدت به داستان اصلی متمرکز شده‌اند. مانگای Kingdom، با به تصویر کشیدن مسائل چند جانبه و پرمخاطره، خواننده را به فکر واقعیت‌هایی می‌اندازد که در زمان جنگ‌ها و تاریخ برای بسیاری از افراد واقعی شده‌اند. حضور این انیمه در فهرست بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی یک اولویت برای ما بود.

JoJo’s Bizarre Adventure Part 9: The JoJoLands

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
JoJo’s Bizarre Adventure Part 9: The JoJoLands

در ادامه نوشتار بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی ، به دنبال پایان قسمت هشتم از مانگای JoJo’s Bizarre Adventure، انتظارات زیادی برای قسمت نهم با عنوان “The JoJoLands” وجود دارد. این قسمت در دنیایی جدید و با شخصیت‌های جدیدی که دارای قدرت‌های شگفت‌انگیزی هستند، ایجاد شده است.

داستان قسمت نهم در مورد “گیورنو جوجو” است، فرزند “جوزف جوستار” که در ایتالیا زندگی می‌کند. او برای پیدا کردن پدرش به یک سفر ماجراجویانه در دنیایی پر از افراد عجیب و غریب، قدرت‌های ماوراءالطبیعه و موجودات ماوراءالطبیعه می‌رود. در این سفر، گیورنو با شخصیت‌های دیگری مانند “جانی جوستار”، “جوسکو هیگاشیکاتا” و “جوتارو کوجو” روبرو می‌شود.

در قسمت نهم، همانند بخش‌های قبلی از مانگا JoJo’s Bizarre Adventure، ماوراءالطبیعه و مبارزات فراوانی وجود دارد. ولی در این قسمت، موجودات و قدرت‌های ماوراءالطبیعه به شکلی تجدید نظر شده و به شکلی جدید و جذابی ارائه شده‌اند. همچنین، شخصیت‌های جدیدی با قدرت‌های شگفت‌انگیزی معرفی شده‌اند که دوستداران این مانگا را به هیجان اندازیده‌اند.

علاوه بر این، بخش نهم این مانگا، با داشتن داستان فوق العاده، طراحی شخصیت‌های فوق‌العاده و ایده‌های خلاقانه، موفق به جذب همه‌سنین‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف شده است. با توجه به همه این عوامل، مانگای JoJo’s Bizarre Adventure Part 9: The JoJoLands، بهترین مانگا 2023 خواهد بود.

Hell’s Paradise: Jigokuraku Side Story – Forest of Misfortune

بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی
Hell’s Paradise: Jigokuraku Side Story – Forest of Misfortune

مانگای Hell’s Paradise: Jigokuraku Side Story – Forest of Misfortune، ادامه داستان‌های جالب و هیجان‌انگیزی از دنیای Hell’s Paradise است. در این داستان، به دنبال دستیابی به ابداع جدید، تلاش بسیاری برای کشف جنگلی با قدرت‌های شگفت‌انگیز صورت می‌گیرد.

در این مانگا، شخصیت اصلی، “کوکوسابورو”، یک شخصیت فوق‌العاده با توانایی مبارزه و تدبیر بسیار بالاست. او به همراه دستیارش “شیوا” و گروهی از مبارزان ماهر، به دنبال کشف یک جنگل با قدرت‌های خارق‌العاده می‌رود. در این سفر، آن‌ها با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شوند که تلاش آن‌ها برای پیشرفت، موجب مبارزات دشوار و جذاب می‌شود.

در بخش “Forest of Misfortune”، نویسنده به شکلی بسیار خلاقانه، داستانی پر از تعقیب و گریز، جنگ‌های هیجان‌انگیز و خیانت‌های بسیار فراهم می‌کند. این داستان بسیار پویا و پراکشن است و تعداد زیادی شخصیت جذاب و با شخصیت قوی در آن وجود دارد.

به عنوان یک Side Story، این مانگا به شکلی جذاب و تاثیرگذار، داستان اصلی Hell’s Paradise را بهبود و تکمیل می‌کند. با داشتن داستان روان و جذاب، طراحی شخصیت‌های بی‌نظیر و موضوعاتی که می‌توانند باعث شگفتی و شوق‌آوری برای خوانندگان شوند، این مانگا توانسته است جایگاه خود را در میان دوستداران این سبک از مانگا به دست آورد. این مانگا جدا از اینکه یکی از بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی می‌باشد، یکی از جذاب ترین مانگاهای 2023 نیز است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مانگاها و کمیک های ژاپنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *