تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2) + [داستان فیلم] ؛ داستان فیلم اسپویل شد

تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2) مشخص شد. این فیلم که قسمت یک آن سر و صدای زیادی در سینمای جهان ایجاد کرد قرار است قسمت دوم آن به روی پرده رود.

کمپانی برادران وارنر به تازگی تاریخ اکران فیلم Joker 2 با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا را اعلام کرده است. در ادامه همراه با جزئیات این خبر همراه ما باشید.

تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2)

تاریخ انتشار فیلم جوکر ۲

تاریخ پخش فیلم جوکر ۲
تاریخ پخش فیلم جوکر ۲

در جدیدترین خبر،‌ کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie A Deux) را برای سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرده است.

همانند فیلم قبلی، تاد فیلیپس (Todd Phillips) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده و خودش سکان کارگردانی فیلم را برعهده دارد. واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) نیز بار دیگر قرار است نقش آرتور فلک را به تصویر بکشد.


بیشتر بخوانید:


فیلم جوکر به پرفروش‌ترین فیلم با رده سنی R تبدیل شد و توانست در ۱۱ بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شود. از همین رو، تصمیم این کمپانی برای ساخت دنباله‌ای برای این فیلم کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

داستان جوکر ۱

تاریخ پخش فیلم جوکر ۲

تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2)
تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2)

جوکر روایتی از زندگی آرتور فلک (با بازی واکین فینیکس) در اوایل دهه 80 میلادی می باشد، مردی بازنده، تنها و احساساتی که اخیرا به دلیل بیماری عصبی در مرکز روانپزشکی بستری بوده و در حال حاضر به همراه مادر پیرش پنی (با بازی فرانسیس کنروی) در آپارتمانی واقع در شهر گاتهام زندگی می کند.

آرتور دلقکی است که آرزوی کمدین شدن دارد. او با پوشیدن لباس های مخصوص برای شرکت های مختلف تبلیغات انجام می دهد اما به دلیل حوادثی که در جریان فیلم رخ می دهد از شخصیت ناامید و بیچاره به فردی ترسناک و خشن تبدیل می شود.

آرتور فلک بیماری عصبی دارد و از افسردگی و بی اختیاری عاطفی رنج می برد.

او که با شغل دلقک تبلیغاتی زندگی خود را می گذراند آرزو دارد مانند موری فرانکلین (با بازی رابرت دنیرو) که آخر شب ها به همراه مادرش به تماشای برنامه های او می نشیند به کمدین معروفی تبدیل شود.

خیال بافی حضور در برنامه فرانکلین از کارهای مورد علاقه آرتور است اما زندگی او حول مسائل مختلفی می چرخد.

از مادر فریب خورده ای که دائما برای توماس وین (با بازی برت کالن) کارفرمای سابقش نامه نگاری می کند و معتقد است که به آن ها کمک خواهد کرد تا تنها پرتوی امیدش که زنی به نام سوفی (با بازی زازی بیتز) در همسایگی اش است، اما احساساتش نسبت به او به قدری خوب است که در واقعی بودن آن باید شک کرد همگی جریان زندگی او را شکل می دهند اما حوادث فیلم به گونه ای پیش می رود که از این مرد تنها با یک آرزوی ساده فردی انتقام جو می سازد.

بی شک حوادثی همچون ضرب و شتم آرتور توسط تعدادی اراذل و اوباش، اعتراف مادرش به این که آرتور فرزند واقعی توماس وین است، اثبات غیر واقعی بودن این ادعا و آگاهی از بیماری روانی مادرش در دوران جوانی، رابطه و اتفاقات بین او و سوفی که هرگز رخ نداده و … هر یک به تنهایی کافیست تا یک مرد ناامید بخواهد از دنیا انتقام بگیرد.

همه این حوادث از یک سو و اسلحه ای که از طریق یکی از دوستانش به دست آورده از سوی دیگر آرتور را به بیراهه ای می کشاند که در نهایت به قتل فرانکلین سر صحنه اجرا منجر خواهد شد و جنایات اولیه اش در نهایت توجه مردم طبقه محروم جامعه را به خود جلب کرده و همین امر مقدمه تنش هایی در جامعه می شود که کم کم به نقطه جوش خواهد رسید.

داستان فیلم جوکر ۲

تاریخ انتشار فیلم جوکر ۲

تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2)
تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2)

فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie A Deux) در ابتدا قرار بود یک فیلم سینمایی مستقل و یگانه باشد اما موفقیت فیلم در گیشه و همچنین مراسم اسکار، کمپانی برادران وارنر را وادار کرد تا به ساخت دنباله‌ای برای فیلم با بازی واکین فینیکس و به کارگردانی تاد فیلیپس چراغ سبز نشان بدهد.

در حال حاضر داستان فیلم جوکر جنون مشترک مشخص نیست ولی عنوان این اثر به یک پریشانی روانی اشاره دارد که به طور همزمان دو نفر یا بیشتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این احتمال وجود دارد که این عنوان به رابطه جوکر و هارلی کوئین اشاره داشته باشد.

فیلم جوکر داستان تنش‌ها و کشمکش‌هایی را بازگو می‌کند که در نهایت فوران می‌کنند. به جز تصویری که از فیلم‌نامه فیلم منتشر شده است، اطلاعات و جزییات در مورد داستان و اتفاقات فیلم جوکر ۲ بسیار اندک هستند.

معنای Folie à deux چیست؟

کلمه Folie à deux واژه‌ای فرانسوی است که به معنای یک بیماری روانی است که به طور مشترک دو یا چند نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از عنوان فیلم می‌توان برداشت کرد که احتمالا این فیلم قرار است داستان کاراکترهای مختلفی را دنبال کند که قصد پیروی از راه و روش آرتور فلک را دارند.

بازیگران

واکین فینیکس برای ایفای نقش مجدد جوکر و تاد فیلیپس علاوه بر کارگردانی به همراه اسکات سیلور برای نگارش فیلمنامه بازخواهند گشت. لیدی گاگا نیز در مذاکره برای پیوستن به تیم بازیگری است.

فیلم Joker 2 در تاریخ 4 اکتبر 2024 (13 مهر 1403) اکران خواهد شد.

تریلر و تاریخ انتشار و پخش فیلم جوکر ۲ در همین سایت برزورسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاریخ اکران فیلم جوکر ۲ (Joker 2) سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *