بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا ؛ بانوی پر حاشیه این روزها

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا که این روزها نامش را بسیار می‌شنویم در این نوشتار براش شما معرفی شده است. وی بازیگر سینما و تلوزیون بود که به ترکیه مهاجرت کرد. این خانم بازیگر با سریال پدر به شهرت رسید و باعث حواشی زیادی در فضای مجازی شد.

پارسا در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌هایی ایجاد کرده که باعث شده او را به خامی و تلاش برای دیده شدن متهم کنند. پس از پایان سریال پدر، بلافاصله تمامی عکس‌هایش از نقش‌آفرینی در این سریال را از صفحهٔ اینستاگرامش حذف کرد و عکس‌هایی «با ظاهری متفاوت» مشابه عکس‌های مدل‌ها منتشر کرد.

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا

بانوی پرحاشیه این روزها

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار  بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا و همچنین بیوگرافی او خواهید دید به شرح زیر است:

بهترین فیلم های ریحانه پارسا

  • رقصنده
  • گشته ارشاد
  • خوب، بد، جلف

بهترین سریال ریحانه پارسا

  • پدر

بهترین تئاترهای ریحانه پارسا

  • کروکی
  • فردریک
  • اولئانا
  • لیگ قهرمانان مرحله گروهی
  • هفت شهر عشق

فیلم‌هایی که ساخته است

  • فیلم کوتاه شب
  • فیلم کوتاه زمان یک ماهی
بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا
بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا

همانطور که می‌دانید، فیلم گشت ارشاد ۳ درحالی که بدون هیچ مشکلی با بازی ریحانه پارسا اکران شده و مثل باقلوا می‌فروشد… به‌تازگی بازی او در فیلمی به‌نام آخرین نگاه در ترکیه و با اسم دیوا پارسا رسانه‌ای شده‌است.

بهترین فیلم های ریحانه پارسا

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا
بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا

ریحانه پارسا، سومین ازدواج مهدی کوشکی بعد از جدایی از دومین همسرش، صحرا فتحی (کارگردان، بازیگر و گرافیست) است. آن‌ها در تاریخ 23 اسفند 1398 با انتشار عکسی از خودشان در اینستاگرام، خبر ازدواج‌شان را در روزهای شیوع ویروس کرونا اعلام کردند و نوشتند: “عهدمان در این قرنطینگی!” ریحانه پارسا و مهدی کوشکی بعد از ازدواجشان برای اولین بار در یک برنامه اینترنتی با اجرای اشکان خطیبی حضور پیدا کردند.

ریحانه پارسا درباره واکنش کاربران فضای مجازی به ازدواجش در سن پایین گفت: “مادرم هم بهم گفت که سن‌ات برای ازدواج کم است. شاید این سن ازدواج در زمان مادر من درست بود ولی در حال حاضر، برای این که قدم‌های اولم را در کار برداشته‌ام باعث طرح این سوال برای دیگران شد که چه شد در روزهای اول کاری تن به همچین تصمیمی دادم!” اما بعدها بعد از جدایی ریحانه پارسا از مهدی کوشکی، او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به دلیل نگاه سنگین همکارانم و اینکه با اسم شوهر بتونم امنیت داشته باشم،

این را اعلام کردیم که ما ازدواج کردیم، درحالی که شناسنامه من سفید است و هیچوقت عقدی با مهدی کوشکی صورت نگرفت. ریحانه پارسا فعالیت بازیگری‌اش را با سریال تلویزیونی «پدر» در سال 97 در نقش لیلا آغاز کرد و به شهرت رسید.

او از طریق دستیار کارگردان به این پروژه معرفی شد و تست بازیگری داد و به گفته‌ی خودش از میان 250 نفر برای این نقش انتخاب شد. او در مصاحبه‌ای در این‌باره گفت: “خداروشکر توانایی های من به چشم کارگردان و نویسنده آمد.

همیشه در زندگی بلند پرواز بودم و فکر می‌ کنم از همین رو چنین موقعیتی برایم پیش آمد.” پدرش شغل آزاد دارد و مادرش خانه‌دار است. او درباره پدرش گفت: “پدر سکوی پرش من است.” وی فرزند اول خانواده است و دو خواهر کوچکتر از خود دارد.

از ویژگی‌های اخلاقیش می‌توان به تنهایی و خونه نشینی اشاره کرد. بعد از پایان فصل اول سریال تلویزیونی «پدر»، ریحانه پارسا، عکس‌های مدلینگش را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نشان داد که شخصیت لیلا در سریال پدر با «ٰریحانه پارسا» متفاوت است. سپس سازندگان سریال «پدر» در پستی کنایه آمیز، او را به حذف از فصل دوم این سریال تهدید کردند.

همچنین تهیه کننده سریال نوشت: “فصل دوم هیچ وابستگی به دیگر بازیگرها ندارد و تنها به شخصیت پدر و مادر تاکید دارد.” بعد از اقدام غیرحرفه‌ای تهیه کننده سریال «پدر»، سعید سهیلی و مهدی سلطانی از ریحانه پارسا دفاع کردند و او را به ادامه راه تشویق کردند.

ریحانه پارسا نیز بعد از این صحبت‌ها، ابتدا عکس‌های مدلینگش را از اینستاگرام حذف کرد و بعد از مدتی، صفحه اینستاگرامش را پاک کرد تا از این حواشی دور شود. او در مصاحبه‌ای درباره حواشی پیش آمده گفت: “من به دنبال حاشیه نیستم که سر زبان‌ها باشم و ترجیح می‌دهم کارم و عملکردم به جای من حرف بزند.

خیلی‌ها منتظر این اتفاقات بودند تا ثابت کنند که جایگاه من اشتباه بوده، با این حال برای من تجربه خوبی شد و تلنگری بود که حواسم را بیشتر جمع کنم.” ریحانه پارسا اعلام کرد که به دلیل انتشار آن عکس‌ها، حدود 6 ماه ممنوع‌الکار بود.

ریحانه پارسا برای اولین بار با فیلم سینمایی «خوب بد جلف 2: ارتش سری» به کارگردانی مشترک پیمان قاسم خانی و محسن چگینی در سال 1398 وارد سینما شد. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. پیمان قاسم خانی درباره انتخاب ریحانه پارسا برای این نقش گفته بود: “ریحانه اولین انتخاب ما نبود و من سریال «پدر» را ندیده بودم. اما وقتی برای تست آمد و انرژی‌اش را دیدم، برای این نقش انتخابش کردیم و بعد از آنکه جلوی دوربین حاضر شد، از انتخاب خود راضی بودیم. اگر ریحانه پارسا حواشی‌اش را کنار بگذارد، آینده خوبی در انتظارش است.”

رقصنده

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا
بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا

فیلم رقصنده یکی از بهترین فیلم های ریحانه پارسا با ژانر کمدی لحظاتی شادی را برای بیننده به ارمغان می‌آورد. رقصنده فیلمی ایرانی در ژانر کمدی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی بهمن گودرزی محصول سال ۱۳۹۹ است.

رقصنده فیلمی کمدی با مضمون پناهندگی است.داستان یک ورزشکار ایرانی می‌باشد که برای پیشرفت خود زیر بار مهاجرت و پناهندگی کشور دیگری می‌خواهد برود اما از جایی به بعد در ماجرایی قرار می‌گیرد که او را به فرد سرشناس مجازی تبدیل می‌کند و حالا ماجرا برای او جور دیگری رقم می‌خورد.

بازیگران : امین حیایی، امیر جعفری، امیرحسین رستمی، ریحانه پارسا و مرتضی رحیمی

گشت ارشاد

 

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا
بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا

گشت ارشاد ۳ با بازی ریحانه پارسا یکی از بهترین فیلم های ریحانه پارسا می‌باشد.

گشت ارشاد ۳ فیلمی ایرانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های گشت ارشاد (۱۳۹۰) و گشت ارشاد ۲ (۱۳۹۵) به‌شمار می‌رود و در آن پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی و امیر جعفری ایفای نقش می‌کنند. میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد و علیرضا خواجه‌نیا و ریحانه پارسا از گروه بازیگران فیلم هستند.

مراحل فیلم‌برداری گشت ارشاد ۳ از اواخر خرداد ۱۳۹۹ در تهران آغاز شده بود و پس از ۲ ماه به پایان رسید.گشت ارشاد ۳ در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ به‌صورت سینمایی در ایران اکران شد و در طول زمان اکرانش دومین فیلم پرفروش ایران شده‌است.

خلاصه داستان:

حسن و عطا بعد از چند سال از آمریکا برمی‌گردند و به دنبال ماشین عباس آقا می‌روند که آن را به شخصی به نام پیکان که بهنام بانی نقش آنرا ایفا می‌کند کرایه دادند و از آن می‌دزدند و بعد که با اون آشنا می‌شوند او به دنبال خوانندگی است که عطا و حسن به عنوان آهنگساز و ترانه‌سرایِ وی به او کمک می‌کنند که درگیر اتفاقاتی نیز می‌شوند.

  • بازیگران: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی و ریحانه پارسا

خوب، بد، جلف ۲

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا
بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا

فیلمی از پیمان قاسم خانی با بازی ریحانه پارسا جزو بهترین فیلم‌های ریحانه پارسا شناخته شده است. خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی پیمان قاسم خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی محصول سال ۱۳۹۸ است و دومین قسمت از فیلم خوب بد جلف است.

این فیلم ادامه قسمت اول خوب، بد، جلف است. این فیلم برای اولین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.

داستان از این قرار است که یک گروه تروریستی آمریکایی برای نفوذ به تأسیسات امنیتی در قالب تیم فیلم‌سازی وارد ایران می‌شوند و از سام درخشانی و پژمان جمشیدی به عنوان بازیگر جهت پوشش خود استفاده می‌کند…

  • بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی و ریحانه پارسا

بهترین سریال ریحانه پارسا

پدر

بهترین سریال ریحانه پارسا
بهترین سریال ریحانه پارسا

سریال پدر جزو سریال هایی بود که ریحانه پارسا با بازی در این فیلم شناخته شد.

پدر یک مجموعۀ تلویزیونی ایرانی است که به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا نوشته شده است که در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تولید شده‌است. این مجموعه قرار بود در ماه رمضان ۱۳۹۷ پخش شود اما از ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۷ از شبکهٔ ۲ پخش شد. با توجه به حواشی بازیگر سریال ریحانه پارسا این سریال برای همیشه در فهرست سریال های تحریم شده و در بایگانی صدا و سیما قرار گرفت.

ریحانه پارسا نخستین فعالیت حرفه‌ای خود را با نقش‌آفرینی در مجموعه پدر (۱۳۹۷) آغاز کرد و برای این نقش نامزد دریافت جایزۀ حافظ در رشتهٔ بهترین بازیگر زن درام شد.

حرکات ریحانه پارسا پس از اکران فیلم خوب، بد، جلف ۲ در جشنوارهٔ فیلم فجر ۱۳۹۸ واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. برخی او را به فرصت‌طلبی برای جلب توجه متهم کردند و برخی در دفاع از پارسا، انتقادها را ناشی از جنسیت‌زدگی دانستند.

گشت ارشاد ۳ از این بحران کرونا و احتیاج سینما به فیلم‌های پرفروش و البته نیاز مردم غمگین و خسته از روزگار کرونایی، نهایت استفاده یا بهتر بگوییم سوءاستفاده را کرد و برای خنده گرفتن از تماشاگر، به چه خط قرمزهایی که متوسل نشد.

فروردین ۱۳۹۸، پارسا مهمان برنامهٔ خندوانه بود. میان‌برنامه‌ای که او به همراه سینا مهراد در آن شرکت کرد از لحاظ بازتاب در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بینندگان تلوبیون رکورددار شد.بهمن ۱۳۹۷ هم در برنامهٔ خیابان جام جم حضور یافت و پس از پخش صحنه‌هایی از سریال پدر، اشک در چشمانش حلقه زد.اولین حضور پارسا در گفتگوهای تلویزیونی در برنامهٔ ایرانیوم در مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفت.

ریحانه پارسا یکی از هنرمندان در صنعت تئاتر و بازیگری می باشد که دیپلم رشته نمایش هنرستان را دریافت کرد و در رشته عکاسی نیز تخصص هایی را دریافت کرده او در فیلم سینمای خوب بد جلف تو که شامل ارتش سری بود به کارگردانی پیمان قاسم خانی و محسن چگینی در سال ۹۸ شهر بازی کرد و کمی بعد از به نمایش گذاشتن این فیلم به خارج از کشور مهاجرت کرد وی متولد ۴ اسفند ۷۷ می باشد.

فیلم‌هایی که ساخته است

فیلم کوتاه شب

ریحانه پارسا که سال گذشته با بازی در نقش لیلای سریال محبوب «پدر» به شهرت رسید، حالا و در اولین تجربه‌اش در مقام کارگردان فیلم کوتاه «شب» را به تهیه کنندگی موسسه مهر طاها جلوی دوربین برده است.

فیلمنامه این فیلم را ریحانه پارسا و خاطره عباسی نوشته‌اند و ابوالفضل عباسی فیلمبرداری و عرفان ابراهیمی صدابرداری آن را برعهده داشتند.

نکته جالب درباره این فیلم حضور پدر هنرپیشه سینما و تلویزیون پژمان بازغی در این فیلم به عنوان بازیگر است. فریبرز بازغی که پیش از این در فیلم‌هایی مثل «زندگی خصوصی» و «سلام برعشق» بازی کرده در کنار پادینا کیانی در این فیلم ایفای نقش کرده. تدوین شب را محمد کریمپور برعهده دارد و قرار است به زودی برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده نمایش شود.

فیلم کوتاه زمان یک ماهی

ریحانه پارسا در دومین فعالیتش به عنوان کارگردان، فیلم تازه‌اش را در کشور ترکیه با بازیگران ترک جلوی دوربین برد.

این بازیگر و کارگردان ایرانی در گفتگو با آناتولی با اشاره به این که قصه فیلم برگرفته از زندگی شخصی وی است، گفت: نقطه عطف‌هایی از زندگی‌ام را با فاصله گذاری سعی کردم به تصویر بکشم. هم‌زمان با بیننده، من هم کل مسیر زندگی را مرور کرده و بتوانم گذشته را یکبار به طور کمال و تمام ببخشم.

بیوگرافی ریحانه پارسا در یک نگاه

بهترین فیلم ریحانه پارسا, بهترین سریال های ریحانه پارسا, بیوگرافی ریحانه پارسا
بهترین سریال های ریحانه پارسا
  • زادهٔ ۱ اسفند ۱۳۷۷ ‏(۲۳ سال) تهران، ایران
  • پیشه بازیگر
  • سال‌های فعالیت ۱۳۹۷–اکنون

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

بهترین فیلم ها و سریال های ریحانه پارسا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *