بهترین فیلم های جنایی معمایی کاراگاهی تاریخ سینما + 2023

فهرستی از بهترین فیلم های جنایی معمایی ، کاراگاهی و رازآلود در سال 2023 و تاریخ سینما در این نوشتار برای علاقه‌مندان این ژانر تهیه شده است.

اگر از علاقه مندان به موشکافی پرونده‌های جنایی، قتل، کارآگاه بازی و … هستید، قطعا از تماشای فیلم معمایی و رازآلود لذت خواهید برد. کارگردان‌های بهترین فیلم های معمایی جنایی 2023 و تاریخ سینما، با ایجاد گره داستانی، هیجان فیلم را افزایش می‌دهند. فهرستی از جدیدترین فیلم های جنایی در این نوشتار برای شما تهیه شده است.

بهترین فیلم های معمایی کره ای که در واقع داستانشان در رابطه با پرونده‌های جنایی است، طرفداران بسیاری دارند. از جمله بهترین فیلم های رازآلود کره ای که مورد پسند شما هستند، کدام فیلم‌ها هستند؟ در کنار بهترین فیلم های معمایی کره ای می‌توانید به مقاله بهترین سریال های جنایی کره ای نیز مراجعه نمایید.

فیلم معمایی و رازآلود جزء یکی از ژانر‌های محبوب سینما است، به طوری که مخاطب هر لحظه از فیلم معمایی جنایی به دنبال رمز گشایی از اتفاقات مختلفی است که در طول فیلم رخ می‌دهد. از ابتدای فعالیت کارگردانان در سینما حضور فیلم‌هایی با محتوای جنایی در بین طرفداران سینما موج می‌زد.

آمریکا را می‌توان جزء پیشگامان در حیطه فیلم معمایی جنایی دانست؛ در زمانی که آمریکا دچار مشکلات اقتصادی شده بود، به طبع مشکلات اجتماعی و قتل‌ها و جنایات مختلفی در این کشور رخ داد، همین امر سبب شد که نویسندگان و فیلمسازان به سوی فیلم های معمایی هیجان انگیز جنایی روی بیاورند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های معمایی و رازآلود

بهترین فیلم های جنایی

بهترین فیلم های معمایی جدید
بهترین فیلم های معمایی جدید

در طول تمامی این سال‌ها که سینما در بین تفریحات مردم جای بیشتری خوش کرده، می‌توان به وضوح دید که هر کارگردانی جسارت ساخت فیلم رازآلود و معمایی را ندارد. اما معدود کارهایی هستند که همچنان هم در لیست بهترین فیلمهای معمایی و رازآلود قرار می‌گیرند، مانند اکثر فیلم‌های دیوید فینچر و یا سری فیلم‌های هانیبال،‌ که معروف‌ترین آنها سکوت بره‌ها است.

در تمامی بهترین و جدیدترین فیلم های معمایی جنایی مخاطب در جستجوی شخصیت اصلی که معمولا در قالب پلیس، کارآگاه، روزنامه نگار و یا حتی وکیل است. سینمایی‌های جنایی اکثرا براساس واقعیت ساخته شده‌اند و یا اقتباسی از داستان‌های جنایی تبهکاران و یا مافیا هستند.

بهترین فیلمهای معمایی و رازآلود در تاریخ سینما کم نیستند، کارگردان‌های حرفه‌ای با خلق داستان و شخصیت‌های رازآلود، معضلی اجتماعی و یا حتی روانشناسی را بیان می‌کنند. با نگاه به بهترین فیلم های رازآلود جنایی متوجه می‌شوید که می‌توان نمایشی جدی، کلاسیک، پلیسی، اکشن و حتی طنز را در قالب داستانی جنایی برای مخاطب به نمایش گذاشت. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های معمایی جدید در سال 2023 و تمام دوران پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌ها بر اساس واقعیت تاریخ سینما

بهترین فیلم های جنایی 2023

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های جنایی 2023 پرداخته شده است:

The Hatchet Wielding Hitchhiker

بهترین فیلم های جنایی 2023
بهترین فیلم های رازآلود 2023
  • نام فارسی: دریچه‌ای که دست به دست می‌شود
  • نویسنده و کارگردان: کولت کامدن
  • بازیگران: کای لارنس، جسوب رایزبک و تری وودز
  • تاریخ انتشار: ده ژانویه 2023

این مستند تکان دهنده داستان صعود یک عشایر خوش شانس به ستاره شدن ویروسی و مارپیچ شیب دار رو به پایین است که منجر به زندانی شدن او شد. کای لارنس، جسوب رایزبک و تری وودز بازیگران این مستند جنایی هستند. دریچه‌ای که دست به دست می‌شود در دسته بهترین فیلم های رازآلود 2023 قرار می‌گیرد.

Erfundene Wahrheit – Die Relotius-Affäre

بهترین فیلم های جنایی 2023
جدیدترین فیلم های جنایی
  • نام فارسی: حقیقت ابداع شده – ماجرای رلوتیوس
  • کارگردان: دانیل ساگر
  • بازیگران: استفن کلاسمن، خوان مورنو، کلااس رلوتیوس
  • تاریخ انتشار: 23 مارس 2023

«حقیقت ابداع شده – ماجرای رلوتیوس» مستندی درباره آسمان آلمان است.

Who Killed Lin & Megan?

بهترین فیلم های جنایی 2023
بهترین فیلم های جنایی 2023
  • نام فارسی: چه کسی لین و مگان را کشت؟
  • کارگردان: پیر تیبو
  • بازیگران: کارولین فورد
  • تاریخ انتشار: 19 فوریه 2023

نگاهی به داستان پیچیده قتل لین راسل در سال 1996 و دختر شش ساله‌اش مگان در حالی که از مدرسه به خانه می‌رفتند در چیلندن، کنت، جنایتی وحشیانه که ملت را شوکه کرد.

بهترین فیلم های معمایی 2023

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های معمایی 2023 پرداخته شده است:

A Haunting in Venice

بهترین فیلم های جنایی 2023
جدیدترین فیلم های معمایی
  • ژانر: درام، معمایی، جنایی
  • کارگردان: کنت برانا

فیلم A Haunting in Venice  که یکی از بهترین فیلم های جنایی معمایی 2023 است، دنباله‌ی فیلم‌های Murder on the Orient Express محصول 2017 و Death on the Nile محصول 2022 می‌باشد. در این فیلم داستان هرکول پوآروی بازنشسته را دنبال می‌کنیم که باید معمای قتل یکی از افراد حاضر در یک جلسه احضار روح را کشف کند. این عنوان از فیلمهای جنایی ۲۰۲۳ قطعا دیدنش خالی از لطف نیست.

Killers of the Flower Moon

فیلم 2022 معمایی جنایی
بهترین فیلم های معمایی جنایی

این فیلم، به کارگردانی Martin Scorsese در ژانر معمایی، درام، تاریخی، ساخته شده است. داستان این فیلم، توسط David Grann, Eric Roth به نگارش درآمده است. در این اثر، ستارگان با استعدادی چون Leonardo DiCaprio, Jesse Plemons, Brendan Fraser, Robert De Niro, John Lithgow حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان درباره اعضای قبیله اوساژ در ایالات متحده آمریکا است که در شرایطی اسرارآمیز در دهه 1920 به قتل می رسند. این امر باعث به وجود آمدن جرقه‌ای برای F.B.I خواهد شد.

نقد فیلم Killers of the Flower Moon ؛ اولین فیلم خوب از مارتین اسکورسیزی

Luther: The Fallen Sun

بهترین فیلم های معمایی 2023
فیلم معمایی ۲۰۲۳
  • کارگردان: جیمی پین
  • بازیگران: ادریس البا، سینتیا اریوو، اندی سرکیس، درموت کراولی

یکی از دیگر عناوینی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و در فهرست فیلم معمایی ۲۰۲۳ قرار دارد، فیلم لوتر: سقوط خورشید است. فیلمنامه‌ای از نیل کراس دارد و دنباله‌ای برای سریال تلویزیونی‌ای با همین نام است.

در این سریال می‌بینیم درحالیکه کارآگاه جان لوتر پشت میله‌های زندان به سر می‌برد، یک قاتل زنجیره‌ای شهر لندن را به تصرف خود درآورده و کاری کرده ترس برهمه چیز چیره شود. لوتر که از فکر شکست خوردن از چنین قاتل دیوانه‌ای در عذاب است، نقشه می‌کشد از زندان فرار کند و هرطور که شده، او را به سزای کارهایش برساند.

The Haunted Mansion

بهترین فیلم های جنایی معمایی
بهترین فیلم های جنایی

در فیلم عمارت متروکه: مادر مجردی به نام گابی و پسر 9 ساله‌اش که به دنبال شروع یک زندگی جدید هستند به یک عمارت ارزان قیمت عجیب در نیواورلئان نقل مکان می‌کنند اما متوجه می‌شوند که این مکان بسیار بیشتر از آن چیزی است که آنها برای آن چانه زده‌اند. ناامید از کمک، آنها با یک کشیش تماس می‌گیرند که به…

محبوب ترین فیلم های جنایی

The French Connection

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین فیلم های رازآلود جنایی
  • کارگردان: ویلیام فرید کین
  • نویسنده: رابین مور، ارنست تایدیمن
  • بازیگران: جین هکمن، فرناندو ری، روی شایدر

فیلم سینمایی ارتباط فرانسوی اثری در ژانر جنایی محسوب می‌شود که ساخته سینمای هالیوود و همچنین محصول سال ۱۹۷۱ است. فیلمنامه این اثر اقتباسی از کتابی به همین نام می‌باشد. نمایش سینمایی ارتباط فرانسوی از طرف بنیاد سینمایی بفا هشتیمین فیلم هیجانی و جنایی در تمام دوران‌ها انتخاب شد، و همچنین موفقیت‌های بسیاری را در جشنواره اسکار ازآن خود کرد.

داستان فیلم روایتگر فردی کارآگاه به نام جیمی دویل است، که به همراه دستیارش بادی روسو، از محموله هروئینی که قرار است به نیویورک وارد شود، مطلع می‌شوند و قصد دارند جلوی  آن را بگیرند. از طرفی دیگر، رئیس فرانسوی قاچاقچیان هروئین قصد دارد به هر قیمتی که شده است، محموله خود را به مقصد مورد نظرش برساند.

JFK

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
فیلم رازآلود و معمایی
  • کارگردان: الیور استون
  • نویسنده: الیور استون
  • بازیگران: کوین کاستنر، کوین بیکن، تامی لی جونز

فیلم سینمایی جی اف کی که در دسته بهترین فیلم های جنایی معمایی قرار می‌گیرد، فیلمی مهیج و جنایی و هچنین تاریخی است، که داستان ترور جان اف کندی رییس جمهور آمریکا را بیان می‌کند، این فیلم سینمایی توانست نامزد هشت جایزه اسکار شود، که در نهایت موفق به دریافت دو جایزه اسکار در بخش تدوین و فیلمبرداری آن شد.

داستان این اثر جنایی از الیور استون نرور رییس جمهور آمریکا را روایت می‌کند که بازیگر کین کاستنر در این نمایش جنایی نقش بازپرس قضایی را دارد. اگر طرفدار فیلم‌های سیاسی در ژانر جنایی هستید، فیلم سینمایی جی اف کی را حتما ببینید.

The Wolf of Wall Street

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: ترنس وینتر
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی، کایل چندلر و راب راینر

بهترین مشخصه فیلم زیاده‌روی اسکورسیزی در آوردن طنز به‌همراه نگاهی جنایی است که عامل متفاوت شدن این فیلم از سایر فیلم‌ها در سبک خود می‌شود. گرگ وال‌استریت نمونه پیشرفته‌ای از سینمای اسکورسیزی است که با بازی خارق‌العاده لئوناردو دیکاپرو به اوج خود رسیده‌است.

Fire in the Sky

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: رابرت لیبرمن
  • بازیگران: دی. بی. سویینی، رابرت پاتریک، کریگ شفر، پیتر برگ، جیمز گارنر
  • ژانر: حماسی، علمی-تخیلی، رازآلود

فیلم Fire in the Sky یکی دیگر از فیلم‌های رازآلود واقعی محصول 1993 است که براساس کتاب The Walton Experience ساخته شده است. تراویس والتون (Travis Walton)، نویسنده کتاب، داستانی از یک آدم‌ربایی فضایی را برای ما تعریف می‌کند.

در پی دیده شدن نوری در آسمان و سپس ناپدید شدن والتون، همکار او اصرار دارد که والتون توسط آدم فضایی‌ها ربوده شده، اما پلیس شک دارد که شاید والتون به قتل رسیده است. این فیلم در 12 مارس 1993 (21 اسفند 1371) اکران شد و بینندگان به آن نمره 6.5 از 10 را داده‌اند.

Uncut Gems

بهترین فیلم های جنایی معمایی
بهترین فیلم های جنایی

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های جنایی است درباره یک جواهرفروش یهودی در نیویورک است که بدهی سنگینی به بار آورده و برای پرداخت قرضش به شرخرها، دوباره روی پولی که به دستش آمده شرط می‌بندد و این روند را آن‌قدر ادامه می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه همه را به جنون می‌رساند.

Rear Window

فیلم جنایی رازآلود
بهترین فیلم های جنایی
  • سال ساخت: 1954
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98%
  • بازیگران: جیمز استوارت، گریس کلی، وندل کوری، تلما ریتر، ریموند بور

آلفرد هیچکاک خداوندگار فیلم‌های ژانر اسرار آمیز معمایی است، پس در فهرست برترین فیلمهای رازآلود معمایی کارآگاهی نباید از این کارگردان بزرگ غافل شد. فیلم پنجره عقبی هیچکاک یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین فیلم های معمایی است که سال‌ها از اکران آن می‌گذرد.

این فیلم نه تنها بهترین فیلم اسرار آمیز معمایی آن سال در میان لیستی از بهترین فیلم های اسرار آمیز معمایی است، بلکه بسیاری آن را برترین اثر هیچکاک می‌دانند. فیلم اسرار آمیز رازآلود پنجره عقبی نامزد 4 جایزه اسکار شد و نامش نیز به عنوان یک ثر ماندگار و مهم وارد فهرست ثبت ملی فیلم آمریکا شده است.

شخصیت اصلی این فیلم خبرنگاری می‌باشد که به دلیل شکستن پایش دوران نقاهت را در خانه می‌گذراند. او که در این ایام بسیار بیکار است به تماشای همسایه‌ها می‌نشیند و رفتار آنان را زیر نظر دارد. تا اینکه روزی با ناپدیدشدن یکی از همسایه‌ها، شک می‌کند که آن زن به دست همسرش به قتل رسیده باشد.

اول اینکه آلفرد تعلیق به معنی واقعی هیچکاکی را با آگاهی دادن از شخصیت‌های داخل فیلم به درستی بنا می‌کند و دوم به ریزترین المان‌های شخصیت پردازی دقت می‌کند. به عنوان مثال جفی که بنظر می‌رسد از چشم‌چرانی خانوم‌ها لذت می‌برد یک مقاومتی در مورد لیزای زیبارو که دوست دختر خودش است دارد،

این وجه شخصیت که میان غرور و استیصال در حرکت است در سرگیجه به تمامیت خواهی اسکاتی در عین آنکه محتاج است تبدیل می‌شود و در کشش این درونیات و غرایز جنسی به نابودی جودی و ویرانی درونی اسکاتی می‌رسیم و درنهایت در روانی به همان نورمن بیتس که با خنده‌ی آخرش هیچ پشیمانی در او نمی‌بینیم.

ریز جزئیات و نماهای سوبژکتیو همچون هلکوپتری که جف می‌بیند که درواقع المان خیالی است به استادانه‌ترین شکل ممکن پرداخت شده و پنجره‌ی پشتی را به فیلمی تبدیل می‌کند که می‌شود صفحه‌ها در مورد ظرافتی که هیچکاک در ساخت اثر به خرج داده نوشت.

Twelve Angry Men 1957

بهترین فیلمهای جنایی معمایی
بهترین فیلم های جنایی
  • کارگردان : سیدنی لومت
  • بازیگران : هنری فوندا، لی جی. کاب، ای. جی. مارشال، مارتین بالسام
  • آهنگساز : کنیون هاپکینز

این فیلم براساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد روز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است. داستان دربارهٔ هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی دربارهٔ گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند.

فیلم به دلیل اینکه فقط از یک لوکیشن برای فیلمبرداری اکثر لحظات استفاده کرده مورد توجه می‌باشد. همچنین شخصیت مثبت این فیلم در لیست پنجاه قهرمان برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا (AFI)، در رتبه ۲۸ قرار دارد. همچنین این فیلم در لیست 100 فیلم برتر جهان در رتبه 87 قرار دارد.

به راستی چقدر حس رهایی پایان فیلم می‌چسبد. باران گویی فضا را از هرگونه گمراهی و ابهام شسته است. اعضای هیئت منصفه یکی یکی از ساختمان دادگاه بیرون می‌آیند درحالی‌که تبدیل به آدم بهتری شده‌اند.

ما نیز از سنگینی یک قضاوت پر چالش رهایی یافته‌ایم. دست دادن هنری فوندا با اولین حامی پیر خود، دست دادن دو نسل به یکدیگر است. جالب است که این افرادِ مسن بودند که به جوان‌تر‌ها اعتماد کردند و درنهایت تسلیم اثباتشان شدند.

الگوی طی شده در اتاق ۱۲ مرد خشمگین را باید بارها و بارها مورد بررسی قرار داد، شاید که در نبرد‌های زیادی به کار آید… شاید بتوان گفت که این فیلم، اثریست که بتواند جهان را به‌جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.

Searching 2018

بهترین فیلم های جنایی معمایی
بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • کارگردان: آنیش چاگانتی
  • نویسنده: آنیش چاگانتی
  • بازیگران: جان چو، دبرا مسینگ

داستان فیلم جست‌وجو ازطریق صفحه‌های نمایش گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای کامپیوترهای خانگی روایت می‌شود و درباره پدری جریان دارد که با کمک یک افسر پلیس تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا دختر گمشده خودش را پیدا کند.

این فیلم به‌عنوان نخستین فیلم تریلر جریان اصلی هالیوود با حضور یک بازیگر آسیایی در نقش اصلی آن روی پرده سینماها رفت و با استقبال خوبی از طرف اهالی سینما و منتقدین همراه شد.

Lost Girls (2020)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

فیلم سینمایی دختران گمشده یا لاست گرلز (The Lost Girls) یک فیلم فانتزی و درام محصول سال 2022 کشور انگلستان به کارگردانی لیویا دی پائولیس (Livia De Paolis) است که توسط سه کمپانی Ingenious Media و Lipsync Productions و Pelgo Films تولید و منتشر شد؛

فیلمنامه این فیلم را نیز لیویا دی پائولیس براساس رمانی به همین نام نوشته لوری فاکس و با الهام از داستان کلاسیک پیتر پن، به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون سیوبهان هیولت، تیلی مارسان، ونسا ردگریو، آملیا مینتو، جولیان اووندن، امیلی کری، پرل جارت، لیبونی آبوگیه و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛

این فیلم داستان زندگی چهار نسل از زنان قصه پیتر پن شامل مادربزرگش، مادرش جین، وندی و دخترش بری را به تصویر کشیده است که با عواقب ناشی از ماجراجویی‌های خود با پیتر پن در نورلند دست و پنجه نرم می‌کنند.

Catch Me If You Can (2002)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

استیون اسپیلبرگ در دومین فیلم خود در قرن ۲۱، «اگه می‌‌تونی منو بگیر» ماجرای واقعی یک کلاهبردار نابغه را جلوی دوربین برده است. برای خیلی‌‌ها شاید نام فرانک ابگنیل آشنا نباشد؛ ابگنیل یکی از کلاهبردارهای نابغه‌‌ی قرن گذشته به حساب می‌‌آید که در جعل چک تبحر عجیبی داشت.

او به قدری کارهایش را دقیق و درست انجام می‌‌داد که توانست در کشورهای مختلف جهان و همینطور شهرهای آمریکا، چک‌‌های جعلی را نقد کند و پول زیادی از راه کلاهبرداری به دست آورد.

حقه‌‌هایی که وی با جا زدنِ خود به عنوان کمک خلبان و دکتر و وکیل سوار می‌‌کرد، حضور در کابین خلبان با شرکت کردن در پروازهای مختلف و فرارهایش از دست پلیس، بخش دیگری از ماجرای فرانک ابگنیل هستند.

جالبیِ ماجرا اینجاست که او همه‌‌ی این کارها را تا پیش از سن ۲۲ سالگی انجام داد و چند سال بعد از دستگیری‌‌اش نیز در شناسایی چک‌‌های جعلی با  FBI وارد همکاری شد. اسپیلبرگ با سپردن نقش این شخص به لئوناردو دی‌‌کاپریو و با همکاری بازیگر محبوب خود، تام هنکس روایت داستان او را در «اگه می‌‌تونی منو بگیر» بر پایه‌‌ی نوشته‌‌ای که خودِ ابگنیل از زندگی‌‌اش منتشر کرد، انجام داد.

«اگه می‌‌تونی منو بگیر» داستانش را بر یک فلاش‌‌بکِ بلند بنا نهاده است. آغاز فیلم زمانی‌‌ست که در سال ۱۹۶۹ ابگنیل در زندانِ فرانسه به سر می‌‌برد و کارل هنراتی (تام هنکس)، مأمور FBI به دیدار او آمده؛

سپس زمان به ۶ سال قبل – سال ۱۹۶۳ – برمی‌‌گردد و فیلم داستان خود را در قالب فلاش‌‌بکی بلند پیش می‌‌برد تا نشان دهد فرانک ابگنیل چطور کلاهبرداری را از نوجوانی آغاز کرد و در ادامه‌‌ی کلاهبرداری‌‌هایش دستگیر شد.

اسپیلبرگ در فیلم « اگه می‌‌تونی منو بگیر catch me if you can » این موقعیتِ آشنا را بین فرد تعقیب‌‌کننده و متواری که اولی همیشه برای دستگیر کردن دومی دیر می‌‌رسد و یک قدم عقب است، قصد داشته با حال و هوایی لذت‌‌بخش و بامزه دنبال کند و به تماشاگر نشان دهد.

Devil’s Knot (2013)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

فیلم سینمایی Devil’s Knot به‌کارگردانی Atom Egoyan در 6 سال پیش یعنی سال 1392 در گونه زندگی‌نامه‌ای، جنایی، درام و مهیج تولید شده است. Devil’s Knot توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون نمره 4.8 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم Devil’s Knot را اثری بی‌ارزش و بسیار بد ارزیابی می‌کنند.

در Devil’s Knot بازیگرانی چون کالین فیرث ، ریس ویترسپون ، Alessandro Nivola ، James Hamrick ، Seth Meriwether ، Kristopher Higgins و امی رایان به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند.

در فیلم Devil’s Knot حدود 15 بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان Devil’s Knot را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌ لحاظ کارگردانی فیلم Devil’s Knot باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛

باید بررسی کرد آیا Atom Egoyan به‌عنوان کارگردان و به‌عنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری Devil’s Knot توانسته‌اند در این زمینه موفق باشند و بازی‌های درخشانی را نمایش دهند؟ از دیگر بازیگران فیلم Devil’s Knot می‌توان به Robert Baker ، کولت وولف ، Rex Linn ، بروس گرینوود ، Kristoffer Polaha ، Matt Letscher ، Michael Gladis و Stephen Moyer اشاره کرد.

In Cold Blood (1967)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

«در کمال خونسردی» یک اثرِ عالیِ هنریست که نمیشود دید و آن را فراموش کرد و نمیشود دو شخصیت بی‌نظیر آن را تا آخر عمر از یاد برد. یک سینمایِ ایده‌آل و آرمانی که به شدت سرگرم‌کننده است و از پس این سرگرمی چنان تاثیر عمیقی بر مخاطب می‌گذارد که نمی‌توان آن را با هیچ مدیومی دیگری مقایسه کرد. داستان دو مردِ جوان به نام‌های «پری» و «دیک» که برای دزدی وارد یک خانه شده و هر چهار عضو آن خانواده را می‌کشند.

فیلم با نمایی کاملا تیره آغاز می‌شود که ناگهان در عمقِ قاب دو چراغ روشن در دل تاریکی پدید می‌آیند؛ چراغ‌های اتومبیلی که کم‌کم به دوربین نزدیک‌تر شده و با رسیدن و عبور از کنار دوربین، همراه با موسیقیِ مرموز و کمی دلهره‌آورِ صحنه بوق ممتد و ترسناکی می‌زند و عبور می‌کند.

بوقی که هیچ منطق رئالیستی‌ای ندارد اما کاملا در میزانسنِ دلهره‌آور و مرموزِ لحظه (بازی با تیرگی و روشنایی، زاویه‌ی دوربین و موسیقی) منطق خاص و غیررئالیستی پیدا می‌کند؛ نوعی هشدار و پرتاب‌کردنِ تماشاچی به دلِ یک قصه‌ی خاص. دوربین وارد اتوبوس شده و دختربچه‌ای را تا نزدیکیِ یک مردِ گیتار به دست دنبال می‌کند.

نمایی مدیوم از مرد که یکی از کفش‌هایش (که کفِ آن دیده می‌شود و در ادامه‌ی فیلم نقش مهمی را در پروسه‌ی داستان ایفا می‌کند) در فورگراندِ تصویر و روشن دیده می‌شود. جسم مرد با گیتارش در بک‌گراند قرار دارد و کاملا تاریک‌ است؛ تیرگی‌ای که نقش اساسی در فرمِ بصریِ فیلم ایفا می‌کند و کارکرد‌های خود را دارد که توضیح داده خواهدشد.

اینجا، تاریکی در ادامه‌ی ثانیه‌های پیشینِ اثر نشان‌دهنده‌ی ناشناختگی و رازآلودگیِ شخصیت است. دوربین کفِ کفش را در نمایی نزدیک نشان داده، روی آن مکث می‌کند و از روی آن به روی چهره‌ی تاریکِ کاراکتر زوم می‌کند.

همزمان با زوم، کاراکتر کبریت را برای روشن‌کردنِ سیگار روشن می‌کند و از نور سیگار، چهره‌اش در نمایی نزدیک روشن می‌شود. چهره‌ای مصمم که در این میزانسن با این بازیِ نور و سایه، ترسناک به نظر می‌رسد و این ابتدایی‌ترین قدم در شخصیت‌پردازیِ «پری»، کاراکتر اول فیلم است. این فیلم یکی از برترین فیلم های جنایی واقعی از روی رمان تلقی می‌شود.

Foxcatcher (2014)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

شکارچی روباه ( یا فاکس کچر ) نام عمارتی در شهر پنسیلوانیای آمریکا بود که در دهه ی 90 میلادی شاهد بروز اتفاقات جنجالی بسیاری بود. جان دوپونت که یکی از اعضای خانواده میلیارد دوپونت ها بود، تصمیم گرفت تا عمارت عظیم خود که شباهت بسیاری به قصر داشت را در اختیار اعضای تیم کشتی آمریکا قرار دهد و خودش هم در نقش اسپانسر تیم به فعالیت بپردازد.

او فکر میکرد با اینکار می تواند به کشورش خدمت کند و از طرفی نامی برای خودش هم دست و پا کند به دلیل آنکه در میان اعضای خاندان دوپونت از او کم و بیش به عنوان عنصری نامطلوب یاد می شد.

دوبونت پس از فراهم آوردن شرایط استقرار کشتی گیران ، از دو برادر کشتی گیر معروف به نامهای مارک و دیو شولتز که سابقه دریافت مدال المپیک را داشتند دعوت بعمل آورد تا در اردو همراه تیم باشند.

دوبونت اما تمرکز خود را بر روی برادرِ کوچکتر یعنی مارک شولتز قرار می دهد و از او می خواهد تا بالای سر تیم باشد و مارک هم که همواره زیر سایه برادر باهوش تر خود بود، با اشتیاق این درخواست را می پذیرد.

اما پس از مدتی این دو برادر متوجه رفتارهای بیمارگونه دوپونت می گردند و در نهایت به نقطه ای می رسند که ادامه همکاری با این مرد روان پریش را به صلاح نمی دانند اما در یک اتفاق غیرمنتظره در روز 26 ژانویه سال 1996 جان دوپونت با شلیک سه گلوله به سمت دیو شولتز به زندگی این قهرمان المپیک خاتمه داد.

پس از این اتفاق دوپونت خود را در عمارت خود محبوس کرد و پلیس نیز به مدت 48 ساعت این عمارت را تحت محاصره قرار داد تا بتواند جان دوپونت را دستگیر کند که سرانجام موفق شد. جان دوپونت پس از این ماجرا در دادگاه به تحمل 30 سال زندان محکوم شد و سرانجام در زندان نیز درگذشت.

House Of Gucci (2021)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

هر شخصی که دهه ۹۰ میلادی را درک کرده باشد، تقریباً غیرممکن است که از رسوایی تکان دهنده پیرامون خانواده ثروتمند و معروف «گوچی» پس از ترور مائوریتزیو گوچی، به دستور همسر سابقش پاتریزیا رجیانی، که بعداً توسط مطبوعات ایتالیایی «بیوه سیاه» لقب گرفت، بی‌خبر باشد.

با این حال، با تمام بدعت‌هایی که در این داستان واقعی رخ داده است، «خاندان گوچی» ساخته ریدلی اسکات می‌خواهد به ما پشت پرده این ماجرای جنایی و تراژدی‌گونه‌ را به نمایش بگذارد. این فیلم ظهور و سقوط امپراتوری خانواده گوچی را از دهه 1970 تا 1990 دنبال می‌کند.

«خاندان گوچی» به عنوان دومین فیلم بلند ریدلی اسکات در چندماه اخیر، اثری است که بر اساس کتاب سارا گی فوردن تولید شده است؛ با این اوصاف House of Gucci تمام مواد لازم برای راضی کردن واقعی هر مخاطبی را دارد.

اما چرا؟ چون فیلم جدید اسکات چند بازیگر تمام ستاره، یک زیبایی شناسی مجلل و یک دیگ بخار واقعی دارد که یک طرح پدرخوانده گونه در مرکز آن خودنمایی می‌کند.

لازم به ذکر است که مطلقاً هیچ وجه اشتراکی بین این فیلم و دیگر اثر اسکات یعنی فیلم حماسی تاریخی «آخرین دوئل» وجود ندارد. به استثنای آدام درایور، که در هر دو ظاهر می‌شود، House of Gucci و The Last Duel از هر نظر متفاوت هستند؛ در محتوا و داستان، ژانر و سبک.

این تفاوت موجود در آثار این فیلمساز شناخته شده، یکی از چیزهایی است که من در مورد ریدلی اسکات به عنوان کارگردان بیشتر دوست دارم. به این معنا که من هرگز نمی‌دانم وقتی وارد یکی از فیلم‌های او می‌شوم چه چیزی را به دست خواهم آورد.

آثار ریدلی اسکات می‌توانند در ژانر علمی‌تخیلی یا در مورد بیگانگان باشند. یا همچنین آثار او می‌تواند یک حماسه گلادیاتوری باشد، یا حتی یک تریلر جنایی. من ریدلی اسکات را به خاطر این کارنامه خاصش تحسین می‌کنم، کارنامه‌ای که به اندازه خود ریدلی اسکاتِ فیلمساز متفاوت است.

محبوب ترین فیلم های معمایی

Scream

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
محبوب ترین فیلم های معمایی

جیغ ادامه‌ای برای قسمت قبلی این فیلم، که در سال 1996 ساخته و اکران شده، می‌باشد. داستان این قسمت، براساس زنی شکل گرفته است که برای حل کردن معمایی، به شهر خود، باز می‌گردد. او تلاش خود را می‌کند، تا بفهمد، چه کسی مرتکب جنایات شرور و وحشیانه‌ای است که در شهر رخ می‌دهد. در این بین، اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ خواهد داد.

تنها نکته مثبتی که فیلم می‌تواند داشته باشد، موسیقی آن است. موسیقی فیلم یکی از موضوعاتی است که توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد. در موسیقی جذاب این فیلم، گروه‌های کر موجب شده‌اند که وحشت فیلم بیشتر از قبل شود و حس ترس در مخاطب برانگیخته خواهد شد.

همچنین بسیاری از طرفداران این فیلم اعتقاد دارند که موسیقی این فیلم شباهت بسیاری به آهنگ فیلم The Matrix: Resurrections (نقد فیلم ماتریکس 4) دارد. علاوه بر این، برخی نیز می‎‌گویند که ساختار روایی این فیلم بیشتر به سبک فیلم هالووین 2018 به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی فیلم جیغ 6 ؛ ابتدای طوفانی با تعلیق جدید

Death on the Nile

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
بهترین فیلم های معمایی جنایی

این اثر داستان هرکول پوآرو را، روایت می‌کند. او وظیفه دارد در تعطیلات، به تحقیق درباره قتل یک وارث جوان، در رود نیل، بپردازد. دکوپاژِ فرمالیستی کنت برانا در طول فیلم کارکردهای ساختاری خود را حفظ می‌کند. در رقص ریتم را می‌افزاید و در جنایت، شک و رمزآلود بودن را تشدید می‌کند.

دکوپاژِ برانا روی کشتی حالت تهوع و دریازدگی را القا می‌کند و در بازجویی هوش و ذکاوت پوآرو را. میزانسن‌ها همانند دکوپاژ خلاقانه هستند و در خدمت محتوای جناییِ فیلم. شخصیت‌پردازی (با وجود تعدد شخصیت‌ها) خوب از آب درآمده و در حد توان به شخصیت‌ها پرداخته شده. در حدی که لزبین بودن مادرخوانده لینت هم پرداخت می‌شود.

نقد فیلم مرگ بر روی نیل

Knives Out 2

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
بهترین فیلم های جنایی

Knives Out 2 به نویسندگی و کارگردانی Rian Johnson در ژانر جنایی، کمدی و درام، ساخته شده و قرار است در سال 2022 اکران شود. در این فیلم بازیگرانی چون Daniel Craig, Ethan Hawke, Kathryn Hahn, Dave Bautista, Madelyn Cline حضور دارند.

خلاصه قسمت یک این سری: داستان فیلم معمایی Knives Out درباره مرگ یک نویسنده معروف جریان دارد. در تولد ۸۵ سالگی این نویسنده یعنی آقای هارلن ترومبی تمام خانواده او در عمارتش جمع می‌شوند تا اوقاتی را با یکدیگر سپری کنند ولی یک روز بعد سرایدار خانه جسد هارلن را در خانه پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا پرونده مرگ او پس از بررسی‌های فراوان از خودکشی به سمت قتل سوق داده شود. داستان‌های متفاوت این خانواده عجیب داستان رمزآلود و البته جذاب این فیلم را شکل می‌دهند.

Untitled Murder Mystery

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
بهترین فیلم های جنایی

رمز و راز قتل بدون عنوان، که توسط Tom George ساخته شده است. فیلم‌نامه این اثر توسط نویسنده با استعداد و خلاقی به نام Mark Chappell به نگارش درآمده است. ستارگانی چون Saoirse Ronan, Adrien Brody, Sam Rockwell, Ruth Wilson, Shirley Henderson به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت.

این فیلم، به روایت داستان یک تهیه کننده مستاصل و ناامید می‌پردازد. این تهیه کننده فیلم‌های هالیوودی، تصمیم دارد،‌یک نمایل بسیار محبوب را، تبدیل به یک فیلم کند. در این بین به طور ناگهانی، اعضای تیم تولید یک به یک کشته می‌شوند. بازرس خسته از جهان متوقف در کنار تازه‌کاری به نام کنستابل استالکر، به یک‌باره خود را،‌ در بطن، یک واحد وحشت‌ناک و بسیار گیج کننده،‌ می‌بینند.

Don’t Worry Darling

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
بهترین فیلم های جنایی معمایی

نگران نباش عزیزم توسط Olivia Wilde در ژانر جنایی، وحشت و درام، ساخته شده و قرار است در تاریخ September 23, 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر توسط گروه نویسندگانی متشکل از، Katie Silberman, Carey Van Dyke, Shane Van Dyke به نگارش در آمده است.

در این فیلم ستارگانی چون Florence Pugh, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, Nick Kroll حضور دارند. داستان یک بانوی خانه‌دار در سال 1950 را، به تصویر می‌کشد. این خانم با همسرش در یک جامعه آزمایشی و آرمان‌گرا زندگی می‌کنند و نگران است و گمان می‌کند که شرکت پر زرق و برق او، اسراری را پنهان می‌کند.

The Good Nurse

بهترین فیلم های جنایی معمایی
بهترین فیلم های جنایی

پرستار خوب به کارگردانی Tobias Lindholm در ژانر درام، جنایی، معمایی، ساخته شده و در سال 2022 اکران شد. فیلم‌نامه توسط دو نویسنده به نام Charles Graeber, Krysty Wilson-Cairns به نگارش درآمده است.

در این فیلم، ستارگانی چون Jessica Chastain, Eddie Redmayne, Kim Dickens, Noah Emmerich, Nnamdi Asomugha حضور دارند. فیلم پرستار خوب به روایت داستان یک مراقب بدنام می‌پردازد. این شخص مسبب اصلی مرگ صدها بیمار شده است و این موضوع، خود به تنهایی هیجان فیلم را بالا می‌برد.

Ambulance

فیلم جنایی معمایی جدید
بهترین فیلم های جنایی معمایی

آمبولانس، به کارگردانی Michael Bay در ژانر اکشن، جنایی توام با درام، ساخته شده و تاریخ February 18, 2022 اکران خواهد شد. فیلم‌نامه این اثر توسط گروه نویسندگانی متشکل از Chris Fedak, Laurits Munch-Petersen, Lars Andreas Pedersen به نگارش درآمده است. بازیگرانی چون Jake Gyllenhaal, Eiza González, Devan Long, Yahya Abdul-Mateen II,  Garret Dillahunt حضور داشته و به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت.

این اثر داستان دو سارق را بیان می‌کند. این دو سارق،‌ بعد از آنکه نقشه سرقتشان به هم خورد، اقدام به سرقت آمبولانس می‌کنند. بازی گرفتن شعور مخاطب تا حدی پیش‌روی می‌کند که ما شاهد این هستیم که پلیس آمریکا و اف بی آی حتی به ذهن مبارکشان خطور نمی‌کند تلفن دنی را شنود کنند. از این هم بگذریم، چرا وقتی آن‌ها را گم می‌کنند بلافاصله تلفن پلیسِ مجروحِ درون آمبولانس را ردیابی نمی‌کنند؟ واقعا خنده‌دار است.

تحلیل فیلم آمبولانس

نکته دیگر موسیقی است. موسیقی فیلم هم در خدمت و هم در خیانت به فیلم است. اما باید اذعان داشت لورن بالف موسیقی جذابی طراحی کرده است اما کارکردش در فیلم برای جبران ریتم و تمپویی است که گاها در عینِ جذابیتِ بصری (به واسطه دکوپاژهای فوق جذاب) به صفر تمایل پیدا می‌کرد و دچار سکته می‌شد.

Halloween Ends

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
بهترین فیلم های جنایی

هالووین به پایان می‌رسد، یک فیلم در ژانر وحشت است که توسط David Gordon Green ساخته شده و قرار است در تاریخ October 14, 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر، توسط گروه نویسندگانی متشکل از Chris Bernier, John Carpenter, David Gordon Green به نگارش درآمده است. بازیگرانی چون Jamie Lee Curtis, Andi Matichak, Nick Castle, James Jude Courtney, Nick Lawrence در این فیلم حضور دارند.

واکنش منتقدان به فیلم Halloween Kills

این فیلم به روایت داستان حماسه‌ای ناب می‌پردازد. داستان درباره حماسه مایکل مایرز و لوری استرود است که در آخرین قسمت از حق رای به اوج خود می رسد. در ظاهر هالووین می‌کشد، شدید، وحشیانه و واقع‌بینانه است. شخصیت‌ها قوی و دوست داشتنی هستند و وقتی آسیب‌پذیر به تصویر کشیده می‌شوند، از آن‌ها می‌ترسید.

ارتباط با دهه 70 و رویدادهایی که در اینجا اتفاق می‌افتد ساختار را کمی منسجم می‌کند، اما این نکته را باید بگوییم که اگر هالووین 2018 را دوست نداشتید، پس از تماشای این دنباله قطعا از دیدن آن منصرف می‌شوید.

نقد فیلم هالووین می‌کشد

قتلها تقریباً از یک الگو پیروی می‌کنند: “آیا کسی آنجا وجود دارد؟ من بروم ببینم. اگر فیلم در اواخر دهه 1980 اکران می‌شد، ما می‌توانستیم این فیلم را قابل قبول بدانیم؛ اما اصلا فیلم خوبی نیست و به شدت مصنوعی یا حتی موقعیت‌ها در حدی شکل می‌گیرند که انگار بیننده بلانسبت شما نفهم است! همانطور که گفتیم، تمامی موقعیت‌های ترسناک بر اساس دلهره و بسیار محدود به الگوهای شناخته شده است.

Conundrum: Secrets Among Friends

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022
بهترین فیلم های جنایی

این فیلم به کارگردانی Josh Webber در ژانر درام توام با وحشت، ساخته شده و قرار است در تاریخ February 11, 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر، توسط Shaun Cairo نگارش شده است.در این اثر، هنرمندانی چون Parker McKenna Posey, Paula Jai Parker, Cameron Bright, Jo Marie Payton, Altonio Jackson حضور دارند.

این فیلم به روایت داستان دوستان قدیمی که از دوران دانشگاه، یک‌دیگر را می‌شناسند، می‌پردازد. هر کدام از آن‌ها از زمان دانشگاه و دوران تحصیل، به بعد، در شغل‌های خود، در صنعت سرگرمی، وال استریت، قانونی و حتی در NFL، خوش درخشیده‌اند. این گروه تصمیم می‌گیرند، تعطیلات آخر هفته را در خانه‌ای اجاره‌ای، در ساحلی واقع در همپتونز بگذرانند. اما در این بین اسرار آن‌ها فاش می‌شود و داستان آغاز خواهد شد.

کوکو (2017)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های معمایی دیزنی

کوکو اولین و یکی از بهترین فیلمهای معمایی دیزنی می‌باشد. کوکو پسری به نام میگل تلاش می‌کند تا ستاره موسیقی شود به همین جهت این تلاش‌ها او را به سمت سرزمین مردگان هدایت می‌کنند. و در سرزمنی مردگان به دنبال پدربزرگش، موسیقیدان مشهور ارنستو د. لا. کروز می‌گردد و سعی دارد تا از ارنستو برکت بگیرد تا بتواند به خانه بازگردد.

ممکن است بگویید این فیلم چندان هم معمایی نیست اما به طور قطع اجرای آن درجه یک است. طراحی شخصیت مبتکرانه کوکو، دنیای پر جنب و جوش، مضامین صمیمانه بخشش و خانواده سطح معما را بالا برده و آن را بسیار تأثیرگذار می کند.

در نهایت هنگامی که حقیقت فاش می‌شود، همه چیز تکان دهنده و دلخراش به نظر می‌رسد اما نتیجه فیلم بسیار عالی است.

آن گربه لعنتی (1965)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های معمایی دیزنی

یکی دیگر از بهترین فیلمهای معمایی دیزنی تعلیقی فوق العاده از داستانی درباره یک گربه است که مانند کاراگاهان به حل معمای جرم می‌پردازد. این فیلم سرگرم کننده و لذت بخش بوده و برای شما لحظات خوشی را فراهم می‌کند.

در فیلم آن گربه لعنتی خواهید دید که گربه با دو نفر سارق بانک روبه‌رو شده که یک زن را گروگان گرفته اند. قربانی از ساعت خود برای ارسال پیام “HEL-” به دور یقه گربه می‌اندازد به این امید که صاحب گربه او را نجات دهد.

این فیلم طنز هر چند خنده‌دار است اما معمای کاملاً جدی را بررسی می‌کند و لحظاتی از تنش واقعی را به مخاطب نشان می‌دهد که می‌تواند برای طرفداران دیزنی شگفت‌انگیز باشد.

گنجینه ملی: کتاب اسرار (2007)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی

این فیلم دنباله‌ فیلم «گنجینه‌ ملی» است و به ماجراجویی‌های بن گیتس می‌پردازد. بن گیتس در این فیلم سعی می‌کند اتهام خیانتکاری را که به خانواده‌اش زده‌اند را رفع کند. در این فیلم جد گیت به عنوان یک توطئه‌گر در ترور لینکلن معرفی می‌شود.

در این قسمت، بن گیتس سعی می‌کند از یک دلال بازار سیاه فرار کند او یک سری سرنخ‌های دقیق را کشف می‌کند که همه این نشانه‌ها به شهر افسانه‌ای طلا منتهی می‌شوند.

نیکلاس کیج مانند همیشه کاریزماتیک بازی می‌کند. او در این فیلم که بهترین فیلم دیزنی معمایی‌ ست به تعقیب و گریزهای پرمخاطره و دزدی های هیجان انگیز پرداخته و ربودن رئیس جمهور ایالات متحده را رهبری می کند.

رمز و راز در مرکز این فیلم سرگرم‌کننده و مبتکرانه است. اگرچه این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، اما به لحاظ تجاری بسیار موفق عمل کرد.

The Moon-Spinners (1964)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی

هیلی میلز در این فیلم نقش زن جوانی به نام نیکی را بازی می‌کند که با عمه‌اش برای استراحت به جزیره کرت سفر می‌کنند. نیکی خود را در میان یک حلقه پیچیده از قاچاقیان جواهرات به سردستگی مارک گرفتار می‌بیند.

اگرچه The Moon-Spinners برای مخاطبان با سن پایین در نظر گرفته شده است، اما تم‌های بزرگسالان زیادی در طول فیلم وجود دارد که شما را نیز جذب خود خواهد کرد. سکانس‌ها در این فیلم بسیار پر تنش و پر از خشونت هستند.

شخصیت مارک به عنوان یک قطعه فریبنده از پازل عمل می کند اما حل معمای کلی یعنی (حلقه قاچاق جواهرات) کار سختی است، و فیلم را از قابل پیش بینی بودن دور نگه می دارد. اگرچه این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های معمایی دیزنی و یکی از بهترین فیلم‌های هیلی میل در نظر گرفته نشده است، اما بازی او دراین فیلم ارزش تماشا را خواهد داشت.

نجات دهندگان (1977)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های معمایی

برنارد و بیانکا دو موش در شهر نیویورک هستند که برای سازمان بین المللی (معروف به انجمن امداد و نجات) کار می کنند. آنها پیام کمکی را از یک نفر به نام پنی دریافت می کنند که توسط یک شرور به اسارت گرفته شده است تا از او برای بازیابی یک الماس گرانبها استفاده کند.

موش ها مأموریت را می پذیرند و به نجات او می‌روند. نجات‌دهندگان بهترین فیلم دیزنی معمایی بوده و به نوبه خود تاثیرگذار و مهیج است. این فیلم به طرز شگفت انگیزی اصالت دارد.

نه تنها شخصیت های اصلی بیانکا و برنارد کاملاً شناخته شده اند، بلکه هوش و انگیزه آنها نیز فیلم را بسیار سرگرم کننده تر می کند. نجات‌دهندگان در گیشه نیز موفقیت کسب کرده و طبق نظر منتقدان این فیلم بازگشت دیزنی به عرصه سینماست.

Zootopia (2016)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی دیزنی

درا ین انیمیشن، به جودی هاپس «یک خرگوش پلیسِ تازه کار»، ۴۸ ساعت فرصت داده می شود تا علت ناپدید شدن سمور دریایی امت اوترتون، را حل کند. جودی با کمک روباه کلاهبردار، نیک وایلد، سعی می‌کند تا قطعات این معمای غیرعادی را کنار هم بگذارد و پرونده را حل کند. با هر سرنخی که این دو نفر کشف می کنند، تکه ای از شخصیت آنها نیز آشکار می شود.

این انیمیشن معمایی نه تنها بهترین فیلم دیزنی معمایی بوده بکه یک انیمیشن جذاب است و از نظر اجتماعی نیز بسیار مهم به شمار می‌رود. زوتوپیا فراتر از یک انیمیشن معمایی ساخته شده و با مسائل دشوار دنیای واقعی سر و کار دارد. در این فیلم در مورد تبعیض در محل کار، نژادپرستی، و تعصب به کودکان آموزش‌هایی داده می‌شود.

امدادگران پایین (1990)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی

برنارد و بیانکا به استرالیا فراخوانده می شوند تا پسر جوانی به نام کودی را از دست یک شکارچی شرور به نام مک لیچ که در تعقیب عقاب کمیاب ماراوت است نجات دهند.

با کمک چند حیوان رنگارنگ، برنارد و بیانکا خستگی ناپذیر تلاش دارند تا کودی را پیدا کنند و او را از چنگال مک لیچ نجات دهند.

Rescuers Down Under  مانند نسخه قبلی خود هیجان انگیز و سرگرم کننده است. تجارت در شهر نیویورک برای گستره وسیعی از مناطق دورافتاده در استرالیا منجر به ایجاد انیمیشنی واقعاً جذاب می‌شود.

ممکن است ضرب‌های داستانی این دو فیلم شبیه به هم باشد، اما شخصیت‌های اضافه شده ویلبر و جیک، کمدی بسیار تحسین‌شده‌ای را به ارمغان می‌آورند که حتی بدبین‌ترین مخاطب را نیز خوشحال خواهد کرد.

سوراخ ها (2003)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی

استنلی یلنتس به دلیل جرمی که مرتکب نشده به بازداشتگاه نوجوانان فرستاده می شود. او و سایر زندانیان تحت نظارت نگهبان واکر متجاوز، مجبور می‌شوند هر روز چاله‌هایی را حفر کنند.

هولز بهترین فیلم شیا لابوف به حساب می‌آید. بقیه بازیگران نیز همانند ستاره‌ فیلم، اجراهای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند و سکانس‌های فوق‌العاده‌تری را در ابتدای فیلم پایه‌گذاری می‌کنند. معمای فیلم به لطف یک فلاش بک دلخراش پاسخ داده می شود. فیلم نه تنها رمز و راز بزرگی دارد، بلکه حرف مهمی هم در دل آن نهفته است.

کارآگاه موش بزرگ (1986)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی

انیمیشن The Great Mouse Detective، جواهری دست کم گرفته شده از دهه 80 محصول دیزنی است و داستان کارآگاه معروفی را به همراه همکار مورد اعتمادش دکتر داوسون دنبال می‌کند. کارآگاه در این فیلم از استدلال قیاسی خود برای حل پرونده یک اسباب بازی ساز گمشده استفاده می کند.

دشمن اصلی او راتیگان است که از اسباب‌بازی به عنوان وسیله‌ای برای تسخیر دنیای موش‌ها استفاده می‌کند. کارآگاه موش بزرگ به شدت تحت تأثیر قانون شرلوک هلمز است. توبی سگ کارگاه هولمز نیز به عنوان یک شخصیت فرعی در داستان این انیمیشن، گنجانده شده است.

این داستان بهترین عناصر معماهای کلاسیک شرلوک را می گیرد و از آنها بهترین فیلم دیزنی معمایی را به وجود می‌آورد تا یک ماجراجویی عجیب و هیجان انگیز را برای شما بیان کند.

گنجینه ملی (2004)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی
بهترین فیلم های جنایی

بن گیتس، مورخ و شکارچی گنج، سندی در اختیار دارد که بسیار مهم است. هنگامی که سرنخ مهمی را برای یافتن گنج در پشت اعلامیه استقلال می‌بیند، متوجه می شود که باید سند را بدزدد تا از افتادن گنج به دست افراد اشتباه جلوگیری کند. داستان گنجینه ملی، ژانر رازآلود را با یک ماجراجویی هیجان انگیز در تاریخ آمریکا ترکیب می کند.

وقتی حادثه اصلی رخ می‌دهد، فیلم سرعت می‌گیرد و متوقف نمی‌شود و ترکیبی عالی از دسیسه، اکشن، و شوخ طبعی را به مخاطب نشان می‌دهد. نیکلاس کیج با اکت‌های جذابش ثابت می‌کند که چرا از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های او یاد می‌شود.

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت

مجموعه فیلم های معمایی هیجان انگیز جنایی اصولا بیانگر جنایات و قتل‌ها و در کنار آن معماها و داستان‌های رازآلودی است که مخاطب را به طرز عجیبی به خود جذب می‌کند.

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت در دسته‌ای از فیلم‌های سینمایی قرار می‌گیرند که نه تنها نوعی نمایش سینمایی به شمار می‌روند بلکه کمی نگاه مستند گونه نیز به داستان دارند. مجوعه‌های جنایی روایت‌های مختلفی از قتل، جنایت، فساد، سرقت و مافیا را بیان می‌کنند.

american hustle

جدیدترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
جدیدترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: دیوید او راسل
  • نویسنده: دیوید او راسل، اریک وارن سینگر
  • بازیگران: کریستین بیل، امی آدامز، بردلی کوپر، جنیفر لارنس

حقه بازی آمریکایی فیلمی کمدی، جنایی است که داستان فیلم به دهه هفتاد میلادی برمی‌گردد، این سینمایی که بر اساس داستانی واقعی است، بیانگر عملیاتی است که طبق آن چندین سیاستمدار آمریکایی به دام اف بی ای می ‌افتند. فیلم سینمایی حقه باز آمریکایی در سال ۲۰۱۳ به اکران درآمد.

بازی درخشان کریستین بیل و امی آدامز در این فیلم سینمایی از طرف منتقدان زیادی تحسین شد و به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های این دو بازیگر در طول تمام سال‌های حرفه‌ایشان در این فیلم رخ داد.

ماجرای فیلم داستان دو شیاد است، که در تلهٔ مأمور اف‌بی‌آی، ریچی دی مازو، می‌افتند و در ازای آزادی خود در دستگیری سیاست‌مداران رشوه‌خوار با این مامور همکاری می‌کنند. ریچی این دو شیاد را وادار می‌کند تا در درون مافیای پولشویی صاحبان قدرت و سیاستمداران نیوجرسی وارد شوند.

catch me if you can

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
جدیدترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده: جف ناتانسون
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، تام هنکس، امی آدامز

فیلم سینمایی اگر میتونی من را بگیر ساخته سال ۲۰۰۲ و محصول کشور آمریکا است، این فیلم که بر اساس زندگی نامه واقعی شخصیتی به نام فرانک ابگنیل است. نمایش اگر میتوانی من را بگیر توانست با حضور در جشنواره‌های متعدد ۴۳ بار نامزد دریافت جایزه و نیز ۱۳ جایزه را از آن خود کند، که در این بین با حضور در فستیوال اسکار در دو رشته نامزد دریافت جایزه شد، اما متاسفانه عوامل این فیلم سینمایی با دست خالی برگشتند.

در این فیلم سینمایی شخصیت اصلی فیلم که داستان براساس زندگینامه او ساخته و نوشته شده است، در سکانسی کوتاه در نقش پلیس فرانسوی در فیلم بازی می‌کند.

داستان فیلم روایتگر شخصی به نام، فرانک ابگنیل جاعل چک و کلاهبردار مشهور آمریکایی است، که کار جعل را در شانزده سالگی آغاز کرد و طی پنج سال توانست در دهه شصت میلادی مبلغ چهار میلیون دلار را با چک‌های تقلبی در پنج کشور دنیا نقد کند. او به واسطه استعداد زیاد و هوش هیجانی بالا توانست بارها از دست ماموران اف‌بی‌آی فرار کند و خود را به عنوان وکیل، خلبان و حتی مامور مخفی جا بزند.

casino

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
محبوب ترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: نیکولاس پیلگی، مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: رابرت دنیرو، شارون استون، جو پشی

فیلم سینمایی کازینو فیلمی در ژانر جنایی و درام و همچنین محصول کشور آمریکاست، این فیلم که ساخته سال ۱۹۹۵ براساس کتابی به همین نام که نویسندگی آن را نیکولاس پیلگی بر عهده دارد، ساخته شد.

این سینمایی جنایی به واسطه لحنی بسیار منتقدانه به سیستم سیاسی آمریکا، از حضور آن در بسیاری از جشنواره خودداری شد، اما با این حال این فیلم در رده ۲۵۰ فیلم برتر سینمای جهان قرار دارد. شارون استون با بازی درخشانش در این فیلم سینمایی نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره اسکار شد.

فیلم‌های اسکورسیزی همیشه نگاهی منتقدانه مسبت به جامعه و اتفاقات آن داشته، به واسطه همین نگاه‌ها اکثر اوقات فروش بسیار خوبی در گیشه‌ها را نصیب خود کرده است. ماجرای فیلم سینمایی کازینو در شهری در آمریکا به نام لاس وگاس می‌گذرد. سام راستین که یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم است، از طرف رؤسای مافیای نیویورک و شیکاگو به لاس وگاس اعزام می‌شود تا مدیریت کازینویی به نام ” تینجرز ” را بر عهده بگیرد. کازینویی که صاحبان آن ایتالیایی‌ها هستند.

سام راستین با توجه به تجربه‌های فراوانش که در کازینو دارد، تلاش می‌کند وضیعت کازینو را تغییر دهد. اما مشکلاتی یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و مهم‌ترین این موانع فردی است که برای محافظت از او در نظر گرفته شده‌است، یعنی نیکی سانتورو که یک ایتالیایی خشن است.

Dog day afternoon

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: سیدنی لومت
  • نویسنده: فرانک پیرسون
  • بازیگران: آل پاچینو، جان کازال، کریس ساراندون، چارلز دارنینگ

فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی فیلمی در ژانر درام و جنایی است، که ساخته سال ۱۹۷۵ در آمریکا می‌باشد. داستان فیلم روایتی واقعی از سرقت و همچنین گروگان‌گیری در یک بانک در نیویورک است. این فیلم سینمایی در رده بهترین سینمایی‌های تاریخ قرار می‌گیرد، به واسطه ساخت بسیار خوب و همچنین فیلنامه این اثر، کارگردانانی همچون ابراهیم حاتمی کیا به ساخت نمونه‌هایی از این فیلم اقدام کردند.

فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی توانست با حضور در جشنواره‌های مختلف جایزه‌هایی متعددی را از آن خود کند که از مهم‌ترین آنان می‌توان به جایزه بهترین فیلم غیر اقتباسی در جشنواره اسکار نام برد.

داستان فیلم روایتگر مردی به نام سانی است، که برای خرج عمل معشوقه‌اش، به کمک دوستش ساول، دست به سرقت از بانک می‌زند، که به گروگان‌گیری و همچنین حضور اف بی ای، رسانه‌ها و مردم می‌انجامد.

بهترین فیلم های جنایی نتفلیکس

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های جنایی نتفلیکس خواهیم پرداخت:

The Guilty

بهترین فیلم های پلیسی تاریخ
بهترین فیلم های جنایی
  • کارگردان : آنتونی فوکوآ
  • بازیگران : جیک جیلنهال، پاول دانو، ایثان هاوک
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 6.3

خلاصه داستان : افسر پلیسی که تنزل درجه یافته، برای انجام یک ماموریت منصوب شده است. وی هنگامی که یک تماس اضطراری از زنی ربوده شده دریافت می‌کند، سردرگم می‌شود.

این فیلم، یکی از جذاب‌ترین آثار کارگردان دانمارکی، آقای آنتونی فوکوآ است که در سال 2021، توسط شبکه‌ی نتفلیکس خریداری، و پخش شد. فیلم با بازی جیک جیلنهال به خوبی دنبال می‌شود و این بازیگر، به خوبی پختگی خود در این نقش‌ها را به تصویر می‌کشد تا مخاطب بهتر بتواند او را به عنوان یک بازیگر شایسته قابل تقذیر بداند. او در نقش افسر پلیسی که برای انجام یک مأموریت سخت منصوب شده و حالا در بین اتفاقات مهلک قرار گرفته است.

سفر فیلم به عنوان یک فیلم پلیسی اکشن، به همراه دارام‌های غمگین ، به بیننده درک این موضوع را می‌دهد که تعلیق عجیبی بین راه می‌باشد که با آن باید روبرو شود و ذهن خود را آماده کند.

Yaksha: Ruthless Operations

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی نتفلیکس
  • کارگردان : نا هین
  • بازیگران : پارک هی سو، جین یانگ،لی ال
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 6.2

خلاصه داستان : داستان این فیلم درباره‌ی رهبر بی‌رحم یک گروه عملیاتی خارج از کشور است که نام مستعار خود را از روحی آدم خوار گرفته و در شهری پر از جاسوس، ماموریتی خطرناک را بر عهده می‌گیرند.

اگر به دنبال یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز کره‌ای هستید که در سال 2022 ساخته شده باشد و بیشتر به عنصر هیجان و آدرنالین تمرکز داشته باشد، فیلم Yaksha: Ruthless Operations، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید به تماشای آن بپردازید. داستان فیلم در نگاه اول پوچ به‌نظر می‌رسد و صرفاً به داستانی مملو از اکشن می‌پردازد، اما در ادامه، شما را با داستانی خاص از درگیری‌های بین کره‌ای‌ها و مردم ژاپنی بیان می‌شود که فیلم را خاص می‌کند.

این فیلم، یک داستان جاسوسی جذاب را به همراه فیلمسازی شرقی به بیننده نشان می‌دهد تا بتواند لذت بسیاری ببرد و سرگرمی زیادی را تجربه کند. همچنین این فیلم کره‌ای، جزو آثاری بود که سال 2022 از شبکه‌ی نتفلیکس خریداری شد و به صورت سرویس استریم، در اختیار مردم جهان قرار گرفت.

بهترین فیلم های معمایی ایرانی

متری شیش و نیم

بهترین فیلم های رازآلود ایرانی
بهترین فیلم های رازآلود ایرانی
  • کارگردان : سعید روستایی
  • بازیگران : نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار
  • سال انتشار : 2019
  • امتیاز : 7.9

اگر بخواهیم به معرفی بهترین فیلم های رازآلود 2019 بپردازیم، باید فیلم ایرانی متری شیش و نیم را در این دسته قرار داد. در خلاصه داستان این فیلم که از بهترین فیلم های رازآلود ایرانی است آمده: چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد، به دنبال فروشنده‌ی بزرگ شیشه در تهران، به اسم ناصر خاکزاد هستند.

شاید مدت زیادی است که فیلم‌های پلیسی ایرانی (بهترین فیلم ها و سریال های پلیسی ایرانی) عناوین تکراری و خسته‌کننده‌ای را به تصویر می‌کشند. اما در سال 2019، فیلم جدید سعید روستایی، با استفاده از همان اِلِمان‌های تکراری، فیلمی ساخت که توانست سر و صدای زیادی بر پا کند.

بهترین فیلم های معمایی هندی

Lucia (I) (2013)

بهترین فیلم های جنایی هندی
بهترین فیلم های جنایی هندی

لوسیا یک فیلم درام هیجان‌انگیز روان‌شناختی هندی به زبان کانادایی محصول 2013 به نویسندگی، تدوین و کارگردانی پاوان کومار است. این فیلم با امتیاز IMDb بالا در دسته بهترین فیلم های جنایی هندی قرار می‌گیرد. ساتیش نیناسام و سروتی هاریهاران در نقش‌های اصلی آن بازی می‌کنند. داستان حول محور نیکی می‌چرخد، یک آغازگر تئاتر که بی‌خوابی دارد. پس از مصرف یک قرص خاص، او درگیر رویای دیگری می‌شود.

Mumbai Police (2013)

بهترین فیلم های رازآلود هندی
بهترین فیلم های رازآلود هندی

پلیس بمبئی از بهترین فیلم های رازآلود هندی ، یک فیلم مهیج روان‌شناختی نئو نوآر به زبان هندی مالایایی است که توسط بابی سانجی و کارگردانی راشان اندروز ساخته شده است. پریثویراج سوکوماران، جایاسوریا، رحمان در نقش‌های اصلی به همراه کونچان، آپارنا نیر، دیپا ویجایان و هیما دیویس اولین بازیگر نقش‌های فرعی در آن بازی می‌کنند. شوتا منون و ریاض خان در نقش‌های مهمان ظاهر می‌شوند.

آنتونی تصادف می‌کند و در نتیجه آن حافظه‌اش را از دست می‌دهد. قبل از تصادف، آنتونی در حال گفتگو با برادر همسرش، کمیسر پلیس فرهان امان بود. او به فرهان اطلاع می‌دهد که پرونده قتل بهترین دوستش ACP Aryan John Jacob را که در مراسم اهدای جوایز شجاعانه در محل رژه پلیس با یک تک تیرانداز کشته شد، حل کرده است. اما قبل از افشای نام قاتل، تصادف رخ می‌دهد. پس از ترخیص توسط قاتلان در آپارتمانش مورد حمله قرار می‌گیرد، اما او با آن‌ها مبارزه می‌کند.

بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ سینما

بسیاری از ما هرگز برای یک ماموریت مخفی به سراسر جهان سفر نمی‌کنیم، یا برای فرار از دست دشمن از هواپیما بیرون نمی‌پریم، یا حتی در تعقیب و گریز ماشین محور با سرعت بالا شرکت نمی‌کنیم؛ اما می‌توانیم تمام این هیجانات را از طریق تماشای بهترین فیلم های جاسوسی آمریکایی ، روسی و جهان بدون ترک کاناپه خود تجربه کنیم. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های جاسوسی آمریکایی و جهان پرداخته شده است:

Crimson Tide 1995

بهترین فیلم های جاسوسی روسیه
بهترین فیلم های جاسوسی روسیه

پس از درگیری نظامی روسیه درچچن، فرماندهی پایگاه‌های موشک‌های اتمی این کشور به فرمانده‌ای دارای تمایلات ملی افراطی واگذار می‌شود. به «ناخدا رمزی»، فرمانده‌ی زیردریایی اتمی امریکایی «USS آلاباما» دستور داده می‌شود که عازم منطقه شود اما تا زمان دریافت دستورات جدید از مرکز فرماندهی، از هر اقدامی خوداری کند. در آن جا، یک زیردریایی ناشناس اژدری به سوی «USS آلاباما» شلیک می‌کند. «رمزی» نیز تصمیم به مقابله می‌گیرد…

موسیقی متن این فیلم توسط هانس زیمر ساخته شد و در آن به‌طور سنگینی از سینتی‌سایزر با ترکیب ارکستر و موسیقی کرال استفاده شد و در سال ۱۹۹۶ یک «جایزه گرمی بهترین موسیقی متن برای رسانه بصری» را برای تم اصلی آن کسب کرد. هری گرگسون-ویلیامز ارکستر آن را رهبری کرد.

Red Sparrow 2018

بهترین فیلم های جاسوسی
بهترین فیلم های جاسوسی آمریکایی

گنجشک سرخ (انگلیسی: Red Sparrow) فیلمی در ژانر مهیج و جاسوسی به کارگردانی فرانسیس لارنس و نویسندگی جاستین هِیث است که بر پایه رمانی به همین نام اثر جیسون متئوس ساخته شده‌است. جنیفر لارنس در نقش دُمینیکا اِگُرووا، جوئل اجرتون، جرمی آیرونز، ماتیاس اسخونارتس و سرگئی پلونین از بازیگران این فیلم هستند.

دومینیکا بالرینی مشهور است که از مادر بیمارش مراقبت می‌کند و به سرویس جاسوسی روسیه ملحق می‌شود و ماموریت‌هایی را برای اهداف گوناگون آغاز می‌کند اما…

The jackal 1997

بهترین فیلم های جاسوسی
بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ سینما

در فیلم شغال یک متهم زندانی آزاد می‌شود تا برای متوقف کردن کار بعدی یک قاتل بی‌رحم و بی چهره کمک کند… شغال فیلمی در ژانر اکشن و مهیج به کارگردانی مایکل کاتن-جونز است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. بروس ویلیس، ریچارد گی‌یر، سیدنی پوآتیه، دایان ونورا و جی. کی. سیمونز از بازیگران فیلم هستند.

Salt 2010

بهترین فیلم های جاسوسی
بهترین فیلم های جاسوسی آمریکایی

فیلمی در ژانر اکشن مهیج و جاسوسی آمریکایی به کارگردانی فیلیپ نویس و نویسندگی کورت ویمر است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. یک مامور ویژه به نام اِولین سالت، پس از اینکه اتهامی سنگین به او وارد می‌شود، کاملا مبهوت مانده و به دلیل اینکه فرصتی برای توضیح دادن موضوع ندارد، ترجیح می‌دهد از دست کسانی که قصد دارند او را دستگیر کنند فرار کند. اما…

یا به عبارتی دیگر؛ زنی به نام اِولین سالت که مأمور سی‌آی‌ای است در روز سالگرد ازدواجش با یک آلمانی به نام مایک (آگوست دیل) که حشره‌شناس بزرگی است برای بازجویی از یک جاسوس روسیه می‌رود. این جاسوس از برنامهٔ قتل رئیس جمهور روسیه که در مراسم تشییع معاون رئیس‌جمهور شرکت کرده‌است پرده برمی‌دارد و می‌گوید نام مأمور روسی که برای این کار اجیر شده‌است اِولین سالت است؛ و ادامه‌ی ماجرا…

Bridge of Spies 2015

بهترین فیلم های جاسوسی آمریکایی
بهترین فیلم های جاسوسی آمریکایی

فیلم داستان واقعی نجات سربازان وفادار به وطن و انسان‌های بسیار، به واسطه مذاکره و دیپلماسی یک وکیل مجرب و شهروند ساده ایالات متحده به نام جیمز است. او پس از تبادل یک سرباز شوروی به نام رودلف ایبل (با بازی مارک رایلنس) با یک سرباز ایالات متحده به نام فرانسیس پاورز و یک دانشجو در سال ۱۹۶۲، همان‌طور که در متن پایانی فیلم گفته شده، موفق می‌شود جان‌های بسیاری را نجات دهد.

وقتی در ۲۱ دسامبر ۱۹۶۲ قراردادی بین داناوان و فیدل کاسترو برای تبادل ۱۱۱۳ زندانی در قبال ۵۳ میلیون دلار غذا و دارو امضا می‌شود، داناوان در ۳ ژوئیه ۱۹۶۳ نهایتاً موفق می‌شود که ۹۷۰۳ مرد، زن و کودکان اسیر را نیز از بازداشت در کوبا نجات دهد.

پل جاسوس‌ها یک فیلم درام تاریخی و مهیج بر اساس داستانی واقعی از دوره‌ای مهم از زندگی جیمز داناوان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. برادران کوئن به همراه مت چارمن فیلم‌نامهٔ این فیلم را نوشته‌اند. برای فیلمبرداری از پل گلینیک استفاده شد که بین برلین و پوتسدام واقع است و در جریان جنگ سرد به منظور تبادل اسرا استفاده می‌شد. این پل برای فیلمبرداری این فیلم در یک آخر هفته از ماه نوامبر به روی ترافیک بسته شد. این فیلم ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ در آمریکای شمالی اکران شد.

The Lives of Others

بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ
بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ سینما

زندگی دیگران فیلمی آلمانی و اولین فیلم بلند فلوریان هنکل فون دونرسمارک و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان سال ۲۰۰۶ است. فیلم با بودجه کمی حدود ۲ میلیون دلار در آلمان ساخته شده و حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌است. این فیلم بیش از ۳۰ جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال ۲۰۰۶ را به دست آورده و با استقبال منتقدان و مخاطبان روبرو شده‌ است.

اولریش موهه بازیگر نقش گئرد ویسلر، در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۷ بر اثر سرطان معده در گذشت. زندگی شخصی او شباهت‌های زیادی با زندگی شخصیت‌های فیلم دارد. در زمانی که او ستاره تئاتر آلمان شرقی بود، از سوی اشتازی (پلیس امنیتی آلمان شرقی) زیر نظر قرار گرفته بود. موئه بعدها متوجه می‌شود همسر سابقش “جِـِنی گروئل من” هنرپیشه آلمانی، به عنوان خبررسان برای پلیس امنیتی کار می‌کرده‌ است.

The Man From U.N.C.L.E

بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ
بهترین فیلم های جنایی

مردی از یو.ان.سی.ال.ای. یک فیلم اکشن کمدی جاسوسی بریتانیایی-آمریکایی به کارگردانی گای ریچی و نویسندگی لیونل ویگرام و گای ریچی است. این فیلم بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام ساخته سم رولف در سال ۱۹۶۴، ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون هنری کویل، آرمی همر، آلیسیا ویکاندر، الیزابت دبیکی، ماریانا دی مارتینو و جرد هریس ایفای نقش می‌کنند. مردی از یو.ان.سی.ال.ای. توسط استودیو وارنر برادرز در ۱۴ اوت ۲۰۱۵ اکران شده‌است.

جذابیت تماشای مردی از U.N.C.L.E در تماشای بازی های هنری کویل و آرمی همر می باشد که شیمی خوبی در میان خودشان برقرار کرده اند. کویل در نقش ناپلئون، مغرور و جنتلمن است و یک تصویر کلیشه ای از یک مامور مخفی آمریکایی را ترسیم کرده است. تصویری که البته خیلی اورجینال نیست و برگرفته از شکل و شمایل ماموران مخفی بریتانیایی در تاریخ سینما می‌باشد. این فیلم جاسوس است.

The Bourne Identity

بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ
بهترین فیلم های جنایی و جاسوسی

هویت بورن فیلمی اکشن مهیج به کارگردانی داگ لیمان و نویسندگی تونی گیلروی و ویلیام بلیک هیرون محصول سال ۲۰۰۲ آمریکا است که بر اساس رمانی به همین نام، به قلم رابرت لودلوم ساخته شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به مت دیمون، فرانکا پوتنته، برایان کاکس، کلایو اوون، کریس کوپر، آدواله آکینویه آگباجه، جولیا استایلز، جاش همیلتون و والتون گوگینس اشاره کرد.

این اولین قسمت در مجموعه فیلم‌های بورن به حساب می‌آید که دنباله‌های آن شامل برتری بورن (۲۰۰۴)، اولتیماتوم بورن (۲۰۰۷)، میراث بورن (۲۰۱۲) و جیسون بورن (۲۰۱۶) می‌شوند. این فیلم در ۱۴ ژوئن سال ۲۰۰۲، توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده آمریکا اکران شد. فیلم علاوه بر استقبال منتقدان با موفقیت خوبی در گیشه همراه بود و ۲۱۴ میلیون دلار فروش رفت در حالیکه بودجه ساخت آن ۶۰ میلیون دلار بود.

Skyfall

بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ
بهترین فیلم های جنایی و جاسوسی

اسکای‌فال بیست و سومین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند محصول سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی سام مندس است. نیل پرویس، رابرت وید و جان لوگان نویسندگان این قسمت هستند. دنیل کریگ برای سومین بار در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود و خاویر باردم نقش رائول سیلوا (شخصیت منفی فیلم) را اجرا می‌کند.

این فیلم تاکنون پرفروشترین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند می‌باشد. اسکای‌فال در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ در رویال آلبرت هل در لندن و در ۲۶ اکتبر در سرتاسر بریتانیا اکران شد. این فیلم در ۹ نوامبر ۲۰۱۲ در ایالات متحده انتشار یافت. این فیلم جوایز متعددی دریافت کرد از جمله جایزه بفتای بهترین موسیقی فیلم، جایزه بفتای بهترین فیلم بریتانیایی، جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین گروه بدلکاری و همچنین نامزد ۵ جایزه اسکار شد که پر هالبرگ و کارن بیکر برای بهترین تدوین صدا و ادل برای بهترین ترانه اورجینال موفق به دریافت این جایزه شدند.

بهترین فیلم های قاتل سریالی واقعی و تخیلی

Call

بهترین فیلم های قاتل سریالی واقعی و تخیلی
فیلم درباره ی قاتل زنجیره ای
  • کارگردان: لی چونگ هیون (Lee Chung-hyeon)
  • بازیگران: پارک شین هه، جون جونگ-سو، لی ال، کیم سونگ ریونک
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1
  • سال ساخت: 2020

فیلم قاتل سریالی کره ای تماس، یک فیلم ترسناک است. همانطور که از نامش مشخص است، فیلم درباره ی قاتل زنجیره ای می‌باشد. این اثر براساس فیلم بریتانیایی The Caller محصول سال 2011 ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره دو زن به‌نام‌های سئو یئون و یونگ سوک است که در یک خانه اما در دو زمان متفاوت زندگی می‌کنند و از طریق یک تماس تلفنی سرنوشتشان به هم گره می‌خورد. در این فیلم با موضوع قاتل زنجیره ای، یک قاتل روانی سعی می‌کند با یک تماس تلفنی، سرنوشت خودش را به قیمت تباه کردن گدشته و زندگی زنی دیگر، بهبود ببخشد.

Natural Born Killers

بهترین فیلم های قاتل سریالی واقعی و تخیلی
بهترین فیلم های قاتل سریالی واقعی و تخیلی
  • کارگردان: الیور استون
  • محصول: 1994

داستان فیلم قاتلین بالفطره درباره دو جوان است که هر دو در کودکی قربانی خشونت شدند. آن‌ها عاشق یکدیگر شده و به قاتلان سریالی تبدیل می‌شوند. آن دو که به وسیله رسانه‌های اجتماعی مشهور و محبوب می‌شوند، از این شهرت برای به دام انداختن قربانیان استفاده می‌کنند.

Saw

بهترین فیلم ها و سریال های قاتل های زنجیره ای
بهترین فیلم های قاتل سریالی واقعی و تخیلی

اره فیلمی مستقل در سبک وحشت روان‌شناختی محصول سال ۲۰۰۴ کشور آمریکاست. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم اره است که توسط جیمز وان، بر اساس داستانی از لی ونل و خودِ وان کارگردانی شد. این فیلم تنها ۱۸ روز به نمایش درآمد. پس از موفقیت این فیلم، قسمت‌های دوم تا نهم در ادامهٔ آن ساخته شد.

داستان دو مرد، درحالی‌که خود را بسته‌شده با زنجیر می‌یابند، در اتاقی متروک در دو طرف یک جنازه بیدار می‌شوند. در جیب هریک از آن‌ها دستگاهی گذاشته شده که پیامی از فردی ناشناس را که نقاب زده، و بعدها معلوم می‌شود که همان «قاتلِ اره‌ای» است، پخش می‌کند. در این پیام، این مرد به آن‌ها اطلاع می‌دهد که درگیر یک نوع «بازی اجباری» هستند. هرکدام از آن‌ها که بخواهد زنده بماند، باید از قوانین متعددی بگذرد و بازی را «ببرد». SAW از بهترین فیلم ها و سریال های قاتل های سریالی به شمار می‌رود.

Titane

بهترین فیلم ها و سریال های قاتل های زنجیره ای
بهترین فیلم های جنایی درباره قاتل های زنجیره ای
  • محصول: 2021
  • کارگردان: ژولیا دوکورنو

فیلم تیتان در حالی که فاکتور خون و خونریزی را کاهش می‌دهد اما موجب وحشت و ترس بیشتر می‌شود. بعد از نجات یافتن از یک تصادف ماشین در کودکی، یک صفحه‌ی فلزی در سر الکسیا قرار داده می‌شود.

وقتی بزرگ می‌شود، مشخص می‌گردد که او ارتباط جنسی با ماشین‌ها دارد و به دنبال سرخوشی ناشی از قتل می‌افتد. این فیلم برای همه نیست و یک داستان معمولی ندارد. هیچ کاراگاهی، یک تکه کاغذ که روی آن قاتل دیوانه نوشته شده است را برنمی‌دارد و نمی‌گوید که انگار قاتل با آن‌ها بازی می‌کند.

نقد فیلم Titane (تیتان 2021) ؛ غریب‌ترین عاشقانه‌ی سینما تا کنون !

The Silence Of The Lambs (1991)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی درباره قاتل های زنجیره ای

اگرچه فیلم تا حد زیادی تحت تاثیر شخصیت منفی فراموش نشدنی‌اش می‌باشد، اما سکوت بره‌ها همچنان یک شاهکار در داستان‌های کارآگاهی و پلیسی است. Jodie Foster در این فیلم نقش Clarice Starling یک کارآموز جوان FBI را بازی می‌کند. او برای حل پرونده یک قاتل زنجیره‌ای منصوب می‌شود و برای حل این پرونده، از قاتل روانی زندانی شده به نام هانیبال لکتر مشاوره می‌گیرد.

Jodie Foster و Anthony Hopkins هر دو در فیلم فوق‌العاده ظاهر شده‌اند. مخصوصا بازی این دو در صحنه‌های گفت‌وگوی پر تنشی که با یکدیگر دارند به یاد ماندنی است. کارگردان این فیلم Jonathan Demme، فیلم را با حس ترس و تنش غیرقابل تحمل در قالب یک تریلر دلهره‌آور تاریک پیش می‌برد.

Bullet Train

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی درباره قاتل های زنجیره ای
  • کارگردان : دیوید لیچ
  • بازیگران : برد پیت، جوئی کینگ، آرون تیلور-جانسون
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 7.4

خلاصه داستان : قطار سریع ‌السیر، داستان پنج قاتل سوار بر یک قطار سریع‌ السیر را روایت می‌کند که در طول مسیر متوجه می‌شوند ماموریت‌هایشان با هم وجه اشتراک دارد. فیلم قطار سریع‌السیر که به تازگی منتشر شده، یکی از پلیسی ترین فیلم های جنایی است که با بازیگرانی مانند برد پیت و جوئی کینگ، توانسته باکس آفیس را برای خود بکند و به یکی از پرفروش‌ترین آثار امسال تبدیل شود.

تک تک شخصیت‌های این فیلم، روح دارند و شما می‌توانید به خوبی با این شخصیت‌هایی که در یک فیلم دو ساعته هستند آشنا شوید و می‌توانید یک اثر سراسر هیجان، به همراه جلوه‌های بصری فوق‌العاده تماشا کنید.

یکی از جنبه‌های فوق‌العاده جذاب این فیلم، پیچش داستانی مربوط به هر شخصیت است که می‌توانید هر کدام را به صورت مجزا، یک فیلم با داستانی خاص تبدیل کنید. فیلم‌های اکشن این سبک، به یکی از برند‌های جذابی تبدیل شده که دیوید لیچ می‌تواند از آن خلق کند و در اختیار عموم قرار بدهد. او یکی از پیشگامان عصر جدید فیلم‌های اکشن بود که آثاری مانند، بلوند اتمی، ددپول 2، هابز و شاو، و جان ویک را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

Dirty Harry

بهترین فیلم های پلیسی تاریخ
بهترین فیلم های جنایی درباره قاتل های زنجیره ای
  • کارگردان : دان سیگل
  • بازیگران : کلینت ایسوود، رنی سانتونی، اندرو رابینسون
  • سال انتشار : 1971
  • امتیاز : 7.7

خلاصه داستان : در سال 1971، سانفرانسیسکو با قاتلی به نام اسکورپیو مواجه می‌شود که اقدام به قتل قربانیان بیگناه می‌کند و با گذاشتن یادداشتی در صحنه‌ی جرم، درخواست خون بها می‌کند. کارآگاه هری کالاهان که به عنوان هری کثیف مشهور است، مسئول رسیدگی به این پرونده می‌شود.

این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های کلینت ایسوود است که داستانی کاملاً غربی از پلیسی محلی به اسم هری کثیف را به نمایش می‌گذارد. سبک عالی و غرب‌گرایانه‌ی بازیگری کلینت ایسوود، بر این فیلم تأثیر مستقیم می‌گذارد و به کارگردان کمک می‌کند تا به خوبی بتواند نقش اول و قهرمان خود را دوست داشتنی جلوه بدهد.

فیلمنامه، دیالوگ‌پردازی، و فیلمبرداری لذت بخش هستند و می‌توانند این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های پلیسی تاریخ تبدیل کند. موسیقی جَز که در فیلم دائماً در حال پخش است، کاملاً به زیربنای فضاسازی فیلم اجازه رشد می‌دهد و کمک می‌کند که فیلم با سرعت عالی خودش پیش برود.

The Bird with the Crystal Plumage 1970

بهترین فیلم های جنایی معمایی
بهترین فیلم های جنایی درباره قاتل های زنجیره ای
  • کارگردان: داریو آرجنتو
  • نویسنده: داریو آرجنتو
  • بازیگران: تونی موسانته، سوزی کندال، انریکو ماریا سالرنو،‌ رناتو رومانو

فیلم پرنده‌ای با بال‌های بلورین نخستین تجربه کارگردانی داریو آرجنتو، کارگردان ایتالیایی به‌شمار می‌رود و شاید یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کارگردانی شده توسط او تلقی شود. داستان فیلم درباره یک مهاجر آمریکایی به نام سم دالماس جریان دارد که در ایتالیا ساکن است و در شهر رم شاهد به قتل رسیدن خانمی به نام مونیکا رانیری بود.

یک کارآگاه ایتالیایی که مسئول رسیدگی به یک سری قتل‌های زنجیره‌ای بود از سم درخواست کمک می‌کند و دراین‌میان خود سم و همسرش هدف این قاتل زنجیره‌ای قرار می‌گیرند. به‌همین‌دلیل سم در تلاش است تا خودش گره این پرونده را باز کند تا بتواند جان خود و همسرش را نجات دهد.

My Friend Dahmer (2017)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

نوجوان خجالتی جفری دامر که با مشکلات زیادی در خانواده خود مواجه بود و دوستی در مدرسه نداشت حیوانات مرده را جمع آوری می کرد و پس از تبدیل کردن آنها به استخوان احساس خوبی به دست آورد مدتی بعد پس از سلاخی کردن هفده نفر تبدیل به یکی از وحشتناک ترین قاتلین سریالی در کشور آمریکا شد.

Monster (2003)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

زنی روسپی به نام آیلین اتفاقی با دختری همجنس گرا به نام سلبی آشنا می شود.به تدریج علاقه ی میان این دو نفر شدت می یابد وآیلین تصمیم می گیرد زندگی مشترکشان را به دست بگیرد وتلاش می کند برای حفظ سلبی پول بیشتری برای او بیاورد.

روزی به طوراتفاقی آیلین به دام مردی می افتد که قصد آزاروکشتن او را دارد اما آیلین پیش دستی کرده ومرد را کشته وماشین و پول او را به سرقت می برد. از این پس او شغلش را تغییرمی دهد وبه کارکشتن راننده ها وسرقت اموالشان می پردازد.زندگی او وسلبی به همین شکل ادامه می یابد واوتبدیل به قاتل زنجیره ای معروفی می‌شود.

آیلین  زنی است که ازطریق تن فروشی زندگی خود را می گذراند. آیلین غذایش را ازسطل های زباله  می یابد و درتوالت های عمومی حمام می کند. روزی به طوراتفاقی با سلبی – دختری که گرایشات همجنس خواهانه دارد- آشنا می شود.

سلبی او را به خانه می برد.صبح که می شود،مادر سلبی معترض است و ازاو می خواهد که ارتباطش را با چنین زنی قطع کند. آیلین به دعوت سلبی به یک پیست اسکیت می رود ودرآنجا لحظات شادی را با هم می گذرانند.

شبی آیلین طبق معمول سوار اتومبیلی عبوری می شود اما وقتی اتومبیل از شهرخارج می شود، آیلین پی می برد که مرد راننده فقط قصد آزار و شکنجه ی او را دارد. به همین دلیل ناچار می شود برای دفاع از خودش، او را بکشد. سپس ماشین و وجوه نقد راننده را برمی دارد و می گریزد. او به دنبال سلبی میرود و از او میخواهد که با وی همراه شود.

او ادعا می کند ماشین را از یکی از دوستانش امانت گرفته است. آنها به یک متل می روند و چند روزی را به خوشی با هم سرمی کنند. آیلین به سلبی قول می دهد که فاحشگی را رها کرده وبه دنبال کار دیگری باشد تا بتواند زندگی او را هم تامین کند.

Party Monster (2003)

بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها
بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها

فیلم داستان واقعی زندگی “مایکل آلیگ”، مردی که پس از صحبت در مورد قتل دلال مواد مخدر و هم اتاقی خود در تلویزیون، زندگی اش زیر و رو شد را روایت می کند. برای یکی از دوست داشتنی ترین سلبریتی های آن زمان پذیرفتن نقش یک قاتل واقعی که در آن زمان در زندان به سر می برد نمی توانست نظر عموم را جلب نکند.

بدین ترتیب بحث های بسیاری در مورد بازی مکالی کالکین در فیلم «هیولای مهمانی» (Party Monster) در گرفت که همه او را به خاطر نقش به یاد ماندنی اش در فیلم های «تنها در خانه» (Home Alone) می شناختند نه تنها یک تغییر چهره ی شدید بود و تصورات طرفدارنش را در مورد شخصیت او تغییر داد بلکه ممکن بود عکس العمل منفی کسانی که به روابط جنسی نامتعارف حساس بودند را نیز در پی داشته باشد.

Memories of Murder

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • نویسنده: شیم سونگ بو، بونگ جون هو
  • بازیگران: سونگ کانگ هو، کیم سانک کیونگ، کیم روی ها

خاطرات قتل فیلمی به ژانر جنایی درام و بر اساس بک داستان واقعی است، این فیلم سینمایی که ساخته سال ۲۰۰۳ میلادی و همچنین محصول کره جنوبی می‌باشد.

داستان فیلم براساس مجموعه حوادث واقعی در تاریخ معاصر کره جنوبی است، که بیانگر مجموعه قتل‌های سریالی که در شهر هواسئونگ اتفاق افتاد، می‌باشد. فیلم سینمایی خاطرات قتل از نمایشنامه اقتباسی به قلم کیم کوانگ ریم نوشته و ساخته شده  است. این مجموعه جنایی به واسطه فیلمبرداری بینظیر و همچنین بازی فوق‌العاده ستاره کره جنوبی به نام سونگ کانگ هو مورد تحسین منتقدان و مخاطبان زیادی قرار گرفت.

داستان فیلم خاطرات قتل در سال ۱۹۸۶ در کرۀ جنوبی آغاز می‌شود. جایی که برای بار دوم جسد دختری با دست و پای بسته، و در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته شده پیدا می‌شود. دو کارآگاه، مأمور رسیدگی به این پرونده جنایی می‌شوند و بدون هیچ کار خاصی، تنها با شکنجه و بازجویی مظنونین پرونده قتل، در کارشان جلو می‌روند. تا اینکه یک کارآگاه حرفه‌ای از سئول می‌آید تا به این دو کارآگاه در تحقیقات کمک کند. بعد از پیدا شدن سومین جسد زن، آن‌ها سرنخ‌هایی از این قاتل سریالی به دست می‌آورند.

Summer of Sam

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
  • کارگردان: اسپایک لی
  • نویسنده: مایکل امپریولی، اسپایک لی
  • بازیگران: جان لئوگیزمائو، آدرین برودی، جنیفر اسپوزیتو

فیلم سینمایی تابستان سم فیلمی در ژانر جنایی و درام است که محصول کشور آمریکا است، این فیلم سینمایی همچون دیگر فیلم‌هایی که در ژانر جنایی ساخته شده‌اند، بار دیگر داستان قتل‌های زنجیره‌ای را بیان می‌کند. سینمایی تابستان سم ساخته سال ۱۹۹۹ در آمریکا می‌باشد.

داستان فیلم حول جنایت‌های یک قاتل زنجیره‌ای در محله ایتالیایی-آمریکایی‌ جنوب شهر برانکس میان اهالی این شهر اتفاق می‌افتد،‌ ترس و وحشت بسیاری را در میان مردم ایجاد می‌کند، اگر طرفدار فیلم‌های آمریکایی دهه ۹۰ هستید، سینمایی تابستان سم را از دست ندهید.

بهترین فیلم های پلیسی

The Batman

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی
  • کارگردان : مت ریوز
  • بازیگران : رابرت پتینسون، زوئی کرویتز، کولین فارل
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 7.9

خلاصه داستان : بتمن در دومین سال مبارزه با جرم و جنایت خود، به بررسی رشته‌ای از قتل‌ها می‌پردازد که شهر گاتهام را گرفتار کرده.

فیلم بی‌نظیر The Batman محصول کمپانی دی‌سی ، که در ابتدای سال 2022 اکران شد، توانست یک خط داستانی عالی از ابتدای مسیر بروس وین در نقش ناجی شهر گاتهام را روایت کند و این فیلم را به بهترین فیلم پلیسی سال 2022 تبدیل کند. تلفیق دو ژانر ابرقهرمانی به همراه فضای کارآگاهی که از بتمن به نمایش گذاشته شده بود، یک فیلم با عناصر تماماً واقع‌گرایانه را به رخ کشید که در فضای تاریک شهر گاتهام، نمایش داده می‌شود.

این فیلم، به صورتی خاص با جرم و جنایت مبارزه می‌کند و تصویری را برای مخاطب کمیک خلق می‌کند که کاملاً با آن آشنا می‌باشد. مبارزه‌ی بتمن با دو شرور اصلی فیلم، یعنی پنگوئن و ریدلر، به صورت خاصی انجام می‌شود بیشتر با عنصر فکر جریان دارد تا زور و بازو. دو سوم ابتدایی فیلم، شما را مجذوب بازیگری‌ها، داستان و کارگردانی می‌کند و یک سوم پایانی، آدرنالین خالص است تا طرفداران را تشنه‌ی قسمت بعدی نگه‌دارد.

The Bad Guys

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی 2022
  • کارگردان : پیری پرفل
  • بازیگران : سم راکول، ریچارد آیواد، زازی بیتز
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 6.8

خلاصه داستان : آقای گرگ، آقای مار، آقای پیرانا، آقای کوسه و خانم تارانتولا نقشه‌ای برای یک دزدی بسیار بزرگ می‌کشند. انیمیشن آدم بدها، یکی از بزرگترین انیمیشن‌هایی بود که در سال 2022 منتشر شد و توانست بازخورد مثبتی از سوی منتقدان و کاربران مختلف دریافت کند. در سال‌های اخیر، حضور یک انیمیشن جدید که بتواند تا این حد خنده و ژانر کمدی را با اتفاقات پلیسی تلفیق کند، بسیار محدود بود و این انیمیشن، به خوبی توانست از عهده‌ی این کار بر بیاید.

خط داستانی که پیش می‌رود، بسیار دلنشین و جذاب است و حتی در زمانی که همه‌چیز خراب می‌شود نیز شما احساس خوبی دارید و نگران چیز خاصی نیستید. شخصیت‌های مختلفی در این فیلم ساخته شده‌اند و به خوبی توانستند در ذهن مردم باقی بمانند و کاری را انجام دادند که ما به دنبال ساخت دنباله‌ی این انیمیشن نیز باشیم. صداپیشه‌ها، به شخصیت‌های درون سریال روح بخشیدند و به بیننده حس ارتباط را نشان دادند.

Ambulance

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردان : مایکل بی
  • بازیگران : ایزا گونزالز، جیک جیلنهال، یحیی عبدل-متین
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 6.1

خلاصه داستان : این فیلم، داستان دو سارق بانک در حال فرار از دست پلیس است که آمبولانسی را بدون اطلاع از اینکه یک زن امدادگر و یک بیمار با شرایط حیاتی سوار آن هستند، می‌دزدند.

اگر به این فیلم، نگاهی خاص و عجیب داشته باشیم که صرفاً سعی دارد ما را با سرگرمی‌های پلیسی آشنا کند، یک اثر عالی است، اما اگر بخواهیم اثری را در نظر بگیریم که حتماً هدف خاصی را دنبال می‌کند و به دنبال راهکار‌های آموزنده می‌باشد، شکست می‌خورد و یک فیلم ضعیف به‌شمار می‌آید. مقصد داستانی فیلم، شاید ضعیف باشد و نتواند آنگونه که می‌خواهید شما را راضی باقی بگذارد، اما طول مسیر جذاب و دیدنی است.

کارگردانی ساده، داستان‌سرایی تند و بی‌پروا، عناصر روایی معمولی، و استفاده از رویکرد‌های بیهوده، این فیلم را به یکی از فیلم‌های معمولی 2022 تبدیل می‌کند که صرفاً داستانی اکشن ماجراجویی دارد.

Decision to Leave

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی 2022
  • کارگردان : پارک جان ووک
  • بازیگران : تانگ وی، پارک هائه لی، لی جونگ هیون
  • سال انتشار : 2022
  • امتیاز : 7.3

خلاصه داستان : فیلم تصمیم به ترک، داستان کارآگاهی که در حال تحقیق درباره مرگ مردی در کوهستان است را روایت می‌کند. در این راستا، وی با همسر مرموز مرد متوفی در جریان قتل او آشنا می‌شود.

فیلم تصمیم به ترک یا همان تصمیم به رفتن، یکی از بهترین فیلم های جنایی 2022 بود که در ژانر کارآگاهی و روانشناختی روایت شد. پارک جان-ووک، یکی از بهترین کارگردانان کره‌ای می‌باشد که در کارنامه‌ی هنری خود، فیلمی مانند OldBoy را دارد و همین فیلم، یکی از بهترین دلایلی است که می‌توان فیلم‌های او را تماشا کرد.

او در ساخت فضایی وهم‌آلود که مخاطب تا به لحظه‌ آخر از درک آن عاجز باشد تبحر خاصی دارد و در این فیلم که از بهترین فیلم های رازآلود کره ای محسوب می‌شود نیز به خوبی از این تکنیک استفاده کرد.

پیچشی که در طول فیلم بیان می‌شد، مخاطب را به عجیب‌ترین نحو گیج می‌کرد و در انتها با روایت گیج‌کننده‌تر، جواب پاسخ‌ها را با نا امیدی ممکن پاسخ داد و بیننده را به غمگین‌ترین شکل ممکن، به حال خود رها کرد. این فیلم، بدون شک بهترین فیلم کارآگاهی آسیایی است که می‌توانید تماشا کنید و از تک تک سکانس‌هایش لذت ببرید.

RoboCop

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردان : پیتر ورهون
  • بازیگران : پیتر ولر، لیزا گیبسون، میگوئل فرر
  • سال انتشار : 1987
  • امتیاز : 7.6

خلاصه داستان : آینده‌ای نه چندان دور در شهر جنایت زده‌ی دیترویت را سران یک شرکت اداره می‌کنند. با نظارت ریچارد جونز، معاون اداره پلیس، طرح ساخت نوعی روبات برای مبارزه با جنایت‌های مهارناپذیر خیابانی به انجام می‌رسد و خیلی زود، هنگامی که یکی از ماموران پلیس به نام الکس مورفی به دست گروهی از جنایتکاران به رهبری بادیکر به قتل می‌رسد، مورتن، فرصت پیدا می‌کند تا ادعایش را عملی کند.

فیلم پلیس آهنی که در سال 1987 برای نخستین بار پخش شد، توانست آغاز‌کننده‌ی عالی برای فرانچایزی به همین اسم باشد که در سبک تخیلی روایت می‌شود. این فیلم، در ابتدا با یک درام جذاب از دهه‌ی 1980 میلادی پیش می‌رود و در ادامه، به یک اثر تلفیقی از جنایات و پلیس و علم و تخیل تبدیل می‌شود که می‌تواند با جاهطلبانه‌ترین شکل ممکن شما را آشنا کند.

فیلم پلیس آهنی، یک اثر فرانکشتاینی آینده‌نگر است که بر اساس یک رمان مصور ساخته شده. همچنین اتفاقات پیش روی داستان، بر پایه‌ی یک جنایی اکتشافی و یک درام غم‌انگیز بیان می‌شود که مضامین جدی از کنترل سیاسی را در بر می‌گیرد.

Fargo

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردانان : ایثان کوئن، جوئل کوئن
  • بازیگران : فرانسیس مک‌دورمند، ویلیام مکی، پیتر استورمر
  • سال انتشار : 1996
  • امتیاز : 8.1

خلاصه داستان : این فیلم، داستان مردی به اسم جری است که به دلیل اشتباهش بدهی زیادی بالا می‌آورد و نتیجه می‌گیرد تا دو تبهکار را استخدام کند تا زن خودش را بدزدند تا بتواند از پدر زن پولدارش برای آزادیش پول بگیرند.

فارگو، یک فیلم جنایی پلیسی می‌باشد که بر اساس واقعیت ساخته شده است. این فیلم، جزو دست‌کم گرفته شده‌ترین آثار جنایی آمریکایی می‌باشد که زمان خودش هم نیز نتوانست سروصدای زیادی را بر پا کند. برداران کوئن برای خلق این اثر، قابل تحسین منتقدان قرار گرفتند و فیلمی را ساختند که اگرچه نتوانست فروش خوبی کندریال اما نمرات بالایی را دریافت کرد.

چیزی که در این فیلم بسیار قابل تحسین است، مشکلات بزرگ زندگی می‌باشد که به طرز عجیبی برای تمامی شخصیت‌ها به سطوحی پایین گرفته شده و همین امر باعث اتفاقات خطرناکی برای آن‌ها می‌شود. همچنین یک عنصر دیگر که به خوبی توانست این فیلم را قوی نگه‌دارد، داستان واقع‌گرایانه‌ای بود که پروراند.

Lethal Weapon

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردان : ریچارد دانر
  • بازیگران : مل گیبسون، دنی گلوور، تریسی وولفی
  • سال انتشار : 1987
  • امتیاز : 7.8

خلاصه داستان : یکی از کهنه سربازهای جنگ ویتنام به نام مارتین ریگز، که به دلیل تجربه‌هایش در نیروهای ویژه، به سلاح مرگبار شهرت دارد، به عنوان همکار کارآگاه پلیس، راجر مرتو انتخاب می‌شود.

این فیلم، یکی از برترین فیلم های پلیس محور می‌باشد که توسط مل گیبسون بازیگری شده و یکی دیگر از آثاری است که به صورت فرانچایز 4 قسمتی درآمده. فیلمبرداری‌ها و جلوه‌های بصری، به شدت خوب به کار گرفته شده و این فیلم را به آثاری تبدیل کرده که می‌توانیم اتفاقاتی نظیر انفجار، سکانس‌های تعقیب و گریز، و تیراندازی را ببینیم.

لباس‌ها، داستان، موسیقی، و دیالوگ‌ها، همه مخصوص دهه‌ی 80 میلادی است ممکن است در وهله‌ی اول فیلمی به‌نظر برسد که شما تماشا کنید و از آن لذت زیادی نبرید، اما این فیلم در زمان خودش، یکی از برترین فیلم‌هایی بود که با داستان پلیس محور همراه است.

Bad Boys

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردان : مایکل بای
  • بازیگران : ویل اسمیت، مارتین لارنس، ترسا رندل
  • سال انتشار : 1995
  • امتیاز : 6.8

خلاصه داستان : دو کارآگاه پلیس وظیفه دارند از یک شاهد قتل محافظت کنند و این در حالی است که درگیر پرونده‌ی محموله هروئین دزدیده شده نیز هستند.

این فیلم، یکی از جذاب‌ترین آثار ویل اسمیت است که با همراهی مارتین لارنس به یکی از بهترین زوج‌های سیاهپوستی سینما تبدیل شده‌اند. مایکل بای، یکی از کارگردانان سینمای هالیوود است که به خوبی با این سبک آشنا می‌باشد و می‌تواند فیلمی به این خوبی را تجاری سازی بکند. فیلم هرگز متوقف نمی‌شود و مملو از سکانس‌های اکشن و خنده‌دار می‌باشد که ماهیت فیلم را تغییر نمی‌دهد.

فیلم پسران بد، صرفاً سکانس‌های اکشن گاه به گاه را برای برآورده کردن انتظارات ژانر وارد نمی‌کند، بلکه از اکشن برای کمک به روایت داستان استفاده می‌کند. همین استفاده از فیلمسازی است که به یک فیلم اکشن اجازه می‌دهد تا فراتر از حد انتظار پیش نرود.

The Departed

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردان : مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران : ورا فارمیگا، لئوناردو دی‌کاپریو، جک نیکولسون
  • سال انتشار : 2006
  • امتیاز : 8.5

خلاصه داستان : این فیلم درباره یک افسر پلیس مخفی است که به طور ناشناس به یک باند خلافکار ایرلندی نفوذ می‌کند. از طرف دیگر، این باند نیز یکی از افراد خود را به صورت مخفیانه، وارد کادر افسری پلیس می‌کند تا از آن‌ها اطلاعات لازم را کسب نماید.

این فیلم، یکی از قوی‌ترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی است که می‌توانید آن را تماشا کنید. داستانی مملو از اعتماد و خیانت‌هایی که هر ژانری از مردم را در بر می‌گیرد. ماهیت اصلی داستان، بر پایه‌ی این می‌باشد که به هیچکس نمی‌توان اعتماد کرد. از محافظان قانون، که برای کسانی خاص قانون را می‌شکنند، تا اراذل و اوباشی که مخفیانه از آن محافظت می‌کنند.

فیلم، داستانی فشرده و گیرا دارد که کاملاً توسط اسکورسیزی ساخته شده است. فیلم‌های اسکورسیزی همیشه فضای پلیسی خود را حفظ می‌کنند و به بیشتر از آن پیش نمی‌روند و می‌توان گفت که این فیلم او، از بهترین آثارش است که می‌توانید در زمینه‌ی پلیسی تماشا کنید.

Heat

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی
  • کارگردان : مایکل مان
  • بازیگران : رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر
  • سال انتشار : 1995
  • امتیاز : 8.3

خلاصه داستان : نیل مکالی، سارقی است که تخصصش انجام سرقت‌های بزرگ و پرخطر مانند حمله به بانک و وسایل نقلیه‌ی مخصوص حمل و نقل پول و اوراق بهادار می‌باشد.

زوج رابرت دنیرو و آل پاچینو به تنهایی می‌تواند جذاب دو چندانی را حتی به یک فیلم ضعیف بدهند، اما فیلم Heat که توسط آقای مایکل مان ساخته شده است، زوج این دو بازیگر بزرگ را به عنوان دو رقیب، یکی به عنوان پلیس و دیگری را به عنوان یک سارق نشان می‌دهد.

بزیگران فیلم Heat، در زیرنظر آقای مان بهترین فیلم خود را بازی کردند و به هنرمندانی تبدیل شده‌اند که می‌توان از این فیلم، به عنوان بهترین فیلمشان یاد کرد. داستان فیلم به حدی گیرا و جذاب است که شما در طول سه ساعت فیلم، هیچگاه احساس خستگی نمی‌کنید و در آخر مطمعناً خواهان دقایق بیشتری از فیلم خواهید بود.

After The Thin Man (1936)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

همانطور که فیلم Knives Out رویکردی کمدی برای یک فیلم پلیسی پیدا کرد و موفق بود به طور همزمان میزان هیجان را نیز حفظ کند، the Thin Man نیز دارای یک معمای احمقانه و در عین حال تاثیرگذار است. با وجود اینکه نسخه اصلی فیلم کیفیت خوبی داشت اما عده‌ای هستند که دنباله آن یعنی فیلم After the Thin Man را ترجیح می‌دهند.

این فیلم درباره یک تیم کارآگاهی متشکل از یک زن و شوهر به نام‌های نیک و نورا می‌باشد. آن‌ها در حال تحقیق بر روی پرونده قتلی هستند که مظنون اصلی آن پسرعموی نورا است. این فیلم یک قصه بامزه و هوشمندانه است که شامل یک پیچش زودهنگام از سوی جیمز استوارت می‌باشد.

The Name Of The Rose (1986)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

تماشای یک داستان پلیسی که در خارج از محیطی معمولی روایت می‌شود همیشه جذاب است. فیلم The Name of the Rose با قرار دادن داستان و اتفاقات خود در قرن چهاردهم به این امر دست می‌یابد. Sean Connery نقش راهبی مشهور را بازی می‌کند که برای بررسی مرگ چندین شخصیت مذهبی به یک صومعه سفر می‌کند.

Sean Connery به عنوان یک کارآگاه قرون وسطایی عالی عمل می‌کند و رازهای موجود در دل قصه بسیار هیجان‌انگیز هستند. اما این محیط منحصر به فرد فیلم و داستان است که این اثر را واقعا در ژانر خود متمایز می‌کند و آن را به یکی از بهترین فیلم های جنایی تخیلی تبدیل می‌کند.

Backdraft (1991)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

در حالی که معمولا پلیس‌ها تحقیقات را انجام می‌دهند، Backdraft فیلمی است که با اتخاذ رویکرد جدیدی برجسته شده است. William Baldwin در نقش یک آتشن‌شان مشتاق ظاهر شده است که تلاش می‌کند تا مورد احترام برادر قهرمان (Kurt Russell) خود قرار بگیرد. در همین حال او با یک محقق آتش‌سوزی ( Robert De Niro) همکاری می‌کند تا معمای چند آتش‌سوزی مرگبار را کشف کند.

استفاده از آتش به عنوان سلاح قتل و استفاده از آتش‌نشان‌ها به عنوان قهرمان داستان برداشت جدیدی بود که با موفقیت همراه شد. کارگردان فیلم Ron Howard نیز کار فوق‌العاده‌ای در کارگردانی سکانس‌های پر تنش اکشن فیلم انجام داده است.

The Adventures Of Sherlock Holmes (1939)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

وقتی به کارآگاه‌های تخیلی فکر می‌کنیم بسیار سخت است که ذهنمان به سمت شرلوک هلمز نرود. در حالی که اقتباس‌های زیادی از آثار Arthur Conan Doyle با بازیگران زیادی در نقش شرلوک انجام شده است، همچنان The Adventures of Sherlock Holmes جزو مورد علاقه‌های طرفداران است.

این فیلم درباره هلمز و همراه قابل اعتمادش دکتر واستون است که در تلاش برای حل معمایی چند دهه‌ای هستند. معمایی که ممکن است بار دیگر به یک تهدید تبدیل شود. در عین حال آن‌ها تلاش می‌کنند تا آخرین جنایت پروفسور موریارتی را متوقف کنند.

Terror By Night (1946)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

با توجه به جایگاه افسانه‌ای شرلوک هلمز، عجیب نیست که بیشتر ماجراهای او در ژانر پلیسی محبوب باشند. وحشت در شب، تا حد زیادی داستان اصیلی است اگرچه به نظر می‌رسد از داستان اسرارآمیز قتل در قطار سریع‌السیر، اثر آگاتا کریستی الهام گرفته باشد.

درست مانند The Adventures of Sherlock Holmes در فیلم Terror By Night نیز، Basil Rathbone نقش شرلوک هلمز را بازی می‌کند. او در حال تحقیق بر روی یک قتل و سرقت یک جواهر کمیاب در یک قطار است که مسافران آن مظنونین پرونده می‌باشند.

The Maltese Falcon (1941)

بهترین فیلم های جنایی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

در حالی که بدون شک شرلوک هلمز مشهورترین کارآگاه تخیلی تمام دوران است اما تعدادی شخصیت کارآگاه وجود دارند که طرفداران در طول سال‌ها عاشق آن‌ها شده‌اند. یکی از این شخصیت‌ها کارآگاهی خصوصی به نام Sam Spade است که به لطف فیلم شاهین مالت به یک نماد تبدیل شد.

Humphrey Bogart ستاره فیلم نوآر، در این داستان نقش Sam Spade را بازی کرده است. او درگیر یک معمای مرگبار شامل یک زن اغواگر و مک‌گافین معروف می‌شود. در واقع می‌توان گفت که فیلم شاهین مالت برای اولین بار مفهوم مک‌گافین را به طور جدی در سینما مطرح کرد و باعث جلب توجه منتقدان شد. این داستان شبکه‌ای از دسیسه است که کارآگاهی خونسرد در مرکز آن قرار دارد.

Gorky Park (1983)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های جنایی و پلیسی

ممکن است بعضی از مخاطبان اسم فیلم Gorky Park را نشنیده باشند اما این فیلم طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. William Hurt در نقش افسر پلیس مسکو در حال تحقیق درباره قتل سه نفر از قربانیان است.

از آنجایی که او از همه طرف تحت فشار قرار می‌گیرد، متوجه ارتباطی بین این اتفاقات با بالاترین سطوح دولتی می‌شود. اگرچه این فیلم به اندازه آثار دیگر محبوب نیست اما چیدمان جذابی برای بیان قصه خود دارد و موفق می‌شود معماهای جذاب و بزرگی را در مسیر قصه خود ایجاد کند.

بهترین فیلم های کاراگاهی دنیا

zodiac

محبوب ترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت
فیلم کاراگاهی جنایی معمایی
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • نویسنده: جیمز وندربیت
  • بازیگران: جیک جینهال، مارک رافلو، رابرت داونی جونیور

فیلم کاراگاهی جنایی معمایی زودیاک که یک فیلم آمریکایی در ژانر معمایی، جنایی و مهیج است، بر اساس کتابی به همین نام به نویسندگی رابرت گری‌اسمیت ساخته شده است. این فیلم سینمایی که در سال ۲۰۰۷ ساخته شد ششمین اثر بلند کارگردانی به نام دیوید فینچر است.

دیوید فینچر به واسطه فیم‌های رازآلود و جناییش در بین سینماگران معروف است، با ساخت سینمایی زودیاک توانست بار دیگر مهارت خود را به نمایش بکشد، زودیاک را می‌توان بهترین اثر جنایی قرن بیست و یک دانست، چرا که مخاطب را وارد مجموعه قتل‌های سریالی می‌کند و از جنبه‌های ترسناک اکثر فیلم‌هایی در ژانر جنایی دور می‌کند.

این فیلم سینمایی اثری است که جرات بیان برخی مسائل را در خود جای داده چرا که این فیلم نگاهی است به پرونده‌های جنایی در آمریکا که حتی نوعی نگاه ملی نیز به شمار می‌رود.

داستان فیلم از آنجایی آغاز می‌شود که در سان فرانسیسکو، یک کاریکاتوریست به نام  رابرت گری اسمیت به یک کارآگاه آماتور تبدیل می‌شود ومشغول  پیدا کردن قاتلی سریالی به نام «زودیاک» می‌شود. اگر علاقه‌مند به فیلم جنایی بر اساس واقعیت هستید، فیلم سینمایی زودیاک را از دست ندهید.

Se7en

بهترین فیلم های پلیسی 2022 و تمام دوران
بهترین فیلم های کاراگاهی دنیا
  • کارگردان : دیوید فینچر
  • بازیگران : برد پیت، مورگان فریمن، کوین اسپیسی
  • سال انتشار : 1995
  • امتیاز : 8.6
  • خلاصه داستان : کارآگاه جوانی که به تازگی به نیویورک منتقل شده است، با همکاری کارآگاه دیگری که در شُرف بازنشستگی است، قدم به قدم به حل یک پرونده مرموز و پیچیده می‌پردازند.

بدون شک فیلم هفت، از مهمترین آثار سینمای دیوید فینچر است که شخصیت‌های به‌یادماندنی زیادی را در آن معرفی می‌کند. این فیلم روانشناختی، بیشتر به ذهنیت یک کارآگاه می‌پردازد تا اکشن‌های بی‌پروا را نشان دهد و همین امر است که می‌توان این فیلم را یکی از مفهومی‌ترین فیلم‌های پلیسی نام برد.

زوج مورگان فریمنِ کهنه‌کار و برد پیت تازه‌کار، چه به عنوان کارآگاه و چه به عنوان بازیگر، یکی از جذاب‌ترین تناقض‌های زوجی شخصیتی را در فیلم نشان می‌دهد که می‌توانیم ببینیم که چگونه یک پلیس با تجربه و بی تجربه، چگونه بر روی حوادث ذهنی خود مدیریت دارند. فیلم تاریک و افسرده، اما جذاب است. شاید در ابتدا و انتها شما را نا امید کند، اما داستانی که در روند فیلم بیان می‌شود، نمونه‌ای از فیلم های برتر پلیسی می‌باشد.

Memento

بهترین فیلم ها و سریال های کارآگاهی
بهترین فیلم های کاراگاهی دنیا
  • کارگردان : کریستوفر نولان
  • بازیگران : کای پیرس، کری آنی ماس، جوئی پانتولیانو
  • سال انتشار : 2000
  • امتیاز : 8.4

خلاصه داستان : لئونارد که بر اثر یک اتفاق، حافظه‌ی کوتاه مدتش را از دست داد، در تلاش است تا با کمک یادداشت‌ها و عکس‌هایش، خاطره تلخِ بسیار مهمی را به یاد بیاورد.

بهترین فیلم های رازآلود با نقش اول زن بدجنس

The Voyeurs

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های رازآلود با نقش اول زن بدجنس
بهترین فیلم های رازآلود با نقش اول زن بدجنس
  • کارگردان : مایکل موهان
  • بازیگران : سیدنی سوئینی، جاستیس اسمیت، بن هاردی
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 6.0

پیپا و توماس به آپارتمان رویایی خود نقل مکان می‌کنند، و متوجه می‌شوند که پنجره‌های آن‌ها مستقیماً به آپارتمان‌های روبرو دید دارند. یکی از برترین فیلم های رازآلود با نقش اول زن بدجنس همراه است و ماهیت آن، وابسته به سبک و ژانر اروتیک می‌باشد.

این فیلم بر پایه‌ی انتقام سرسختانه است، و توانست طرفداران این سبک را به وجد آورد. این اثر، که ساخته‌ی مایکل موهان می‌باشد، فیلم‌سازی مدرن را با درامی از دهه‌ی 90 تلفیق کرده، و روایتی به نسبت ضعیف از انتقام و خیانت را تحویل سینما داده است.

The Girl On The Train

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های رازآلود با نقش اول زن بدجنس
بهترین فیلم های رازآلود با نقش اول زن بدجنس
  • کارگردان : تیت تیلور
  • بازیگران : امیلی بلانت، هیلی بنت، ربکا فرگوسن
  • سال انتشار : 2016
  • امتیاز : 6.5

ریچل، زن مطلقه و دائم الخمری است که هنگام رفت و آمد توسط قطار از طریق پنجره، زندگیِ زوج جوانی به نام اسکات و مگان را مشاهده می‌کند و معتقد است که آنها یک زوج ایده‌آل و خوشبخت هستند. اما ریچل بزودی متوجه می‌شود که مگان مفقود شده و اکنون، بازجویی‌ها از وی در دستور کار قرار گرفته.

فیلم دختری در قطار، بهترین فیلم جنایی رازآلود است که داستانی پیچیده و هیجان‌انگیز دارد. این فیلم، به موضوعات جذابی مانند، اعتیاد به الکل، سوءاستفاده‌های خانگی، و تجاوز می‌پردازد. شخصیت ریچل، با بازی امیلی بلانت در فیلم بسیار کاریزماتیک است، و دائماً مورد سوال قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم های جنایی به رهبری زنان

Set It Off

بهترین فیلم جنایی با نقش اول زن
بهترین فیلم های جنایی به رهبری زنان
  • کارگردان: F. گری گری
  • نویسندگان: تاکاشی بافورد، کیت لنیر
  • ژانر: اکشن، مجرمانه، درام
  • امتیاز: 6.8 از IMDB
  • تاریخ انتشار: سال 1996 میلادی
  • بازیگران: جادا پینکت اسمیت، ملکه لطیفه، ویویکا ای. فاکس، کیمبرلی الیز، جان سی مک گینلی

این اثر ناامیدی چهار زن درون شهر را که به سمت سرقت از بانک در لس آنجلس سوق می‌دهد را به تصویر می‌کشد. آن‌ها شروع به بی‌اعتمادی به یکدیگر می‌کنند و داستان بهترین فیلم جنایی به رهبری زنان تازه از اینجا آغاز به جذاب شدن می‌کند.

در واقع این یک فیلم دزدی مهیج و وحشیانه دهه 90 بوده که با گذشت زمان به یک فیلم کالت تبدیل شده است. در این فیلم بازیگرانی مانند جادا پینکت اسمیت و ملکه لطیفه حضور دارند.

آنان گروهی از زنان سیاهپوست را که در تلاش برای تامین مخارج زندگی خود هستند تشکیل می‌دهند. سختی شرایط، شخصیت‌های داستان را تبدیل به دزدان بانک در لس آنجلس می‌کند. این فیلم اکشن به کارگردانی F. Gary Gray، شدید و پرانرژی است و علاوه بر آن داستان مرکزی به طرز شگفت انگیزی قدرتمند است و همین به جذابیت اثر، کمک کرده است.

Jackie Brown

 بهترین فیلمهای جنایی با نقش اول زن
بهترین فیلم های جنایی به رهبری زنان
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسندگان: کوئنتین تارانتینو، المور لئونارد
  • ژانر: ترسناک، مجرمانه، درام
  • امتیاز: 7.5 از IMDB
  • تاریخ انتشار: سال 1997 میلادی
  • بازیگران: پم گریر، ساموئل ال جکسون، رابرت فورستر، بریجت فوندا، مایکل کیتون

قصه از جایی شروع می‌شود که یک مهماندار هواپیما با سابقه جنایی توسط اف بی آی به جرم قاچاق دستگیر می‌شود. او تحت فشار برای تبدیل شدن به یک خبرچین علیه فروشنده مواد مخدر که برای او کار می‌کند، قرار می‌گیرد و باید راهی بیابد تا آینده خود را بدون کشته شدن تضمین کند.

پم گریر در نقش شخصیت اصلی، همان مهماندار هواپیمایی است که در حال قاچاق پول برای رئیس فروشنده اسلحه خود دستگیر می‌شود، است. جکی باهوش‌ترین فرد در هر اتاقی است که وارد آن می‌شود و او را به شخصیتی سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جنایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

از جمله بهترین فیلم های جنایی قرن 21 ؟

فیلم لایه کیک محصول 2004، فیلم زندانیان 2013 و جنایت رومانزو محصول 2005 از جمله بهترین فیلم های جنایی قرن 21 می‌باشد.


2 thoughts on “بهترین فیلم های جنایی معمایی کاراگاهی تاریخ سینما + 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *