بهترین سریال های تاریخی و حماسی + [2023 و تمام دوران]

در نوشتار بهترین سریال های تاریخی ، فهرستی جامع از جدیدترین سریال های حماسی و بهترین سریال های پادشاهی 2023 و تمام دوران برای شما تهیه شده است.

جدیدترین سریال های تاریخی

از وایکینگ ها تا اسپارتاکوس، سریال های تاریخی بسیار دوست داشتنی وجود دارند که حتما باید آن‌ها را دید. اما کدام یک جزء بهترین سریال های تاریخی جهان هستند؟ در نوشتار بهترین سریال های تاریخی به معرفی محبوب ترین سریال های تاریخی خواهیم پرداخت تا شما با آگاهی بیشتری سراغ دیدن این سریال‌ها بروید.

برنامه های تلویزیونی تقریباً در هر دوره زمانی وجود دارد که می‌توانید تصور کنید و در نقاط مختلف جهان اکران می‌شوند. در حالی که سریال‌هایی که در عصر تکنولوژی به تصویر کشیده می‌شوند بسیار سرگرم کننده هستند، تماشای سریال‌هایی که ما را به زمان گذشته و گاهی حتی به بخشی دیگر از محل زندگیمان می‌برد، واقعاً جالب است. این نمایش‌ها به صورت چشمگیر و جالبی به ما نشان می‌دهد که زندگی در آن زمان چگونه بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های تاریخی و حماسی + [2023 و تمام دوران]

بهترین سریال‌های 2023

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی

برخی از سریال‌های تاریخی بر اساس زندگی یک شخص واقعی است و برخی دیگر بر شخصیت‌های کاملا اصلی تمرکز می‌کنند. در حالی که آن‌هایی که روی یک شخصیت واقعی و تاریخی تمرکز می‌کنند، از لحاظ تاریخی دقیق ترین تصویرهای زندگی آن‌ها را به تصویر می‌کشند.

سریال های تاریخی زیادی وجود دارد. چگونه باید بدانید که ارزش تماشای کدام‌ها بیشتر از همه است؟ وقتی صحبت از درام، تعلیق، هیجان و دسیسه میشود، گاهی حقیقت عجیب تر از داستان است. در حالی که نمایش‌های زیادی شامل نبردهایی برای تاج و تخت و دیگر مک گافین‌ها وجود دارد که به ژانرهای سوداگرانه دامن می‌زند.

طرفدارانی که به دنبال داستان‌های واقع بینانه‌تر و خشک‌تری هستند، نیازی به قلمرو داستان‌های تاریخی ندارند. اگر آنها عاشق خانواده سلطنتی، جنگجویان، جنایت یا هیجان‌های سیاسی هستند.

بهترین سریال‌های خارجی تمام شده

بهترین سریال‌های تاریخی ترکی + [2023 و تمام دوران]

The Gold

بهترین سریال های تاریخی 2023
بهترین سریال های تاریخی 2023

این سریال در ژانر جنایی، درام و تاریخی با الهام از وقایع واقعی پیرامون سرقت برینکز-مت در سال 1983 و داستان قابل توجه پس از آن ساخته شده است. نیل فورسایت سازنده این سریال شش قسمتی (محصول بریتانیا) است. اولین قسمت آن در 12 فوریه 2023 به نمایش در آمد.

The Law According to Lidia Poët

بهترین سریال های تاریخی 2023
بهترین سریال های تاریخی 2023

در این داستان واقعی لیدیا پوئت، اولین وکیل زن ایتالیایی، زنی که از وکالت منع شده، درخواست تجدیدنظری برای لغو تصمیم دادگاه آماده می‌کند. گیدو یوکولانو و داویده اورسینی سازندگان این سریال شش قسمتی هستند. 15 فوریه 2023 اولین قسمت این سریال ایتالیایی منتشر شد.

Aquarius

بهترین سریال های تاریخی
محبوب ترین سریال های تاریخی
  • ژانر: درام، جنایی و تاریخی
  • سازنده: جان مک‌نامارا
  • بازیگران: دیوید دوکاونی، گری دیمون، گنثین آنتونی، اما دومونت
  • آهنگساز: دبلیو. جی اسنافی والدن
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۲
  • شمار قسمت‌ها: ۲۰

داستان این سریال در سال ۱۹۶۷ در لس‌آنجلس آغاز می‌شود. داستان آکواریوس بر مبنای شخصیت‌ها و اتقاق‌های واقعی است که برخی شخصیت‌های تخیلی نیز به آن اضافه شده‌اند. دیوید دوکاونی در نقش سم هودیاک، کارآگاهی است همراه همکار جوانش، برایان شیف با بازی‌گری دیمن، دربارهٔ یک دختر نوجوان گمشده تحقیق می‌کنند. آن‌ها پس از مدتی با چارلز منسن، با بازی گنثین آنتونی روبرو می‌شوند.

بهترین سریال‌های کره‌ای تاریخی

اجازه ندهید آن عنوان اسرارآمیز گمراه کننده باشد، این مجموعه در دهه 60 داستانی از مواد مخدر، مرگ و سرخوردگی عصر روانگردان را در جریان قرار می‌دهد. سم هودیاک ممکن است عضوی ساختگی از LAPD باشد، اما وقتی مجبور میشود در برابر چارلز منسون و خانواده قاتل بدنام و بسیار واقعی خود به رقابت بپردازد، با یک سریال تاریخی روبرو می‌شویم.

سریالی که برای شما در لیست بهترین سریال های تاریخی معرفی کرده‌ایم، یک تریلر جنایی واقعی است و برای هر کسی که علاقه ای به سریال دارد مناسب است. قاتلان دهه 60 یا داستانهای پلیسی جذاب.

The Underground Railroad

بهترین سریال های تاریخی
محبوب ترین سریال های تاریخی

زن جوانی به نام کورا حین تلاش خود برای رهایی از بردگی در جنوب به کشف شگفت انگیزی دست می‌یابد. ساختار اصلی راه‌آهن زیرزمینی جاه‌طلبی جنکینز را نشان می‌دهد. ساختاری که به‌نوعی اپیزودیک محسوب می‌شود؛ زیرا هریک از قسمت‌ها داستانی مستقل دارند و می‌توانند جداگانه تجزیه و تحلیل شوند. درعین‌حال، در نگاهی کلی و جامع است که سریال قدرت اصلی‌اش را به‌دست می‌آورد.

به‌این‌ترتیب، به شما پیشنهاد ‌نمی‌کنیم کل سریال را در یک آخر هفته تماشا کنید. شاید با خود فکر کنید منطقی‌تر این بود که آمازون قسمت‌ها را به‌صورت هفتگی منتشر کند. اما این تجربه‌ای است که نباید در آن عجله کرد. باید به هر قسمت سریال فرصت داد تا به شیوه‌ای درست درک شود؛ اتفاقی که با تماشای یکجای سریال رخ نمی‌دهد.

The Borgias

بهترین سریال های تاریخی
محبوب ترین سریال های تاریخی
  • ژانر: داستان تاریخی
  • سازنده: نیل جردن
  • نویسنده: نیل جردن، دیوید لیلند و گای برت
  • بازیگران: جرمی آیرونز، فرانسوا آرنو، هالیدی گرینجر، جوآن ولی
  • کشور سازنده: کانادا، مجارستان و ایرلند
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۳
  • شمار قسمت‌ها: ۲۹

اگر دلیلی برای تماشای این سریال وجود داشته باشد، جرمی آیرونز در نقش رودریگو د بورجیا/پاپ اسکندر ششم است. این سریال، همانطور که از عنوانش مشخص است، بر خانواده بدنام بورگیا و قدرت گرفتن و بدنامی آنها در دوران ایتالیا در دوران رنسانس تمرکز دارد. اگر تصویر درخشان و نفرت انگیز آیرونز از پاپ رسوایی برای جلب توجه تماشاگران کافی نبود، طرح آن کاملاً طعنه برانگیز است و با حرص و آز، ارعاب، خیانت و رسوایی مقدس گری می‌کند.

هر طرفداری از سری Assassin’s Creed مطمئناً چند نام، رویداد و مکان را تشخیص می‌دهد و این سریال به عنوان گزارشی جذاب از جنایات بورجیا و سوء استفاده های جنایتکارانه آنها عمل می‌کند. طرفداران جنایت واقعی و هیجان های سیاسی جرات نمی‌کنند این سریال را از دست دهند.

Knightfall

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های پادشاهی
  • ژانر: داستان تاریخی
  • سازنده: دان هندفیلد و ریچارد راینر
  • بازیگران: تام کالن، جیم کارتر، جولین اوندن، اولیویا راس، اد استوپارد و سابرینا بارتلت
  • آهنگسازان: اندی پرایس (فصل اول) و ناتالی هولت (فصل دوم)
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا و جمهوری چک
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۲
  • شمار قسمت‌ها: ۱۸

یک مجموعه تلویزیونی در سبک داستان تاریخی درام و ساخته شده توسط دان هندفیلد و ریچارد راینر برای شبکه هیستوری است که در جمهوری چک و کرواسی فیلم‌برداری شده. این سریال داستان شوالیه‌های معبد را بازگو می‌کند.

سریال ۱۵ سال بعد از سقوط شهر عکا شروع می‌شود؛ شهری که آخرین پایگاه شوالیه‌ها در سرزمین مقدس و البته محل گم شدن جام مقدس نیز است. سال‌ها بعد سر نخی از محل این جام به دست می‌آید و شوالیه‌های معبد به رهبری شوالیه‌ای شجاع و قدرتمند به نام لاندری راهی مأموریتی برای یافتن آن می‌شوند.

Thieves Of The Wood

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های پادشاهی

Thieves of the Wood یک سریال تاریخی در Netflix است که در سال 2018 در این سرویس پخش شد. این نمایش یک سریال بلژیکی است که در قرن 18 اتفاق می‌افتد. این مجموعه بر اساس یک رمان ساخته شده است و بدون ارائه هیچ گونه اسپویل، همانند رمان به پایان می‌رسد، بنابراین به نظر نمیرسد که این سریال فصل دومی را داشته باشد.

این مسئله بسیار خوب است زیرا یک سریال کوتاه همیشه سرگرم کننده است که در آخر هفته بخورید و سریال تاریخی ببینید اما زیاده روی نکنید. این سریال تاریخی به دنبال یان دی لیخته، بزرگراهی است که انقلاب علیه اشراف فاسد در کشور خود بلژیک را رهبری می‌کند.

Lovers of the Red Sky

بهترین سریال های حماسی
بهترین سریال های حماسی

داستان این سریال درباره عشاق جوان و بی‌گناهیست که که با وجود همه چالش‌ها و رنج‌ها توانایی رنگارنگ کردن زندگی خود را دارند. این مجموعه در دوران چوسان اتفاق می‌افتد، جایی که یک زن نقاش نابغه به نام هنگ چون گی به عنوان اولین زن نقاش دوهواسیو یا آکادمی نقاشی سلطنتی کره انتخاب می‌شود. هنگ چون گی ظاهری زیبا و شخصیتی روشن و دوستانه دارد…

عاشقان آسمان سرخ فضای عاشقانه بین این دو جوان را به تصویر می‌کشد که با صبر و شکیبایی در تلاشند یکدیگر را شاد و خوشحال نگه دارند. کیم یوجونگ (Kim Yoo Jung) در این سریال نقش اولین نقاش زن سلطنتی را بازی می‌کند. هونگ چونگ گی از ابتدا نابینا به دنیا آمد ولی یک روز به طرز معجزه آسایی بینایی خود را به دست می‌آورد. یکی از بهترین سریال های تاریخی است که بین طرفداران ایرانی این ژانر بسیار سر و صدا کرده است.

کیم یو جونگ در سریال‌هایی مانند Clean with Passion For Now (2018) و Backstreet Rookie (2020) بازی کرده است. در اصل، ایده پشت سریال کره ای عاشقان آسمان سرخ ۲۰۲۱ از رمان هونگ چون کی است که توسط رمان نویس معروف کره جنوبی، جونگ یون گوول نوشته شده است.

خود هونگ چون کی در واقع یک شخصیت تاریخی کره ای است. ولی در ماجرای سریال عاشقان آسمان سرخ، چون کی یک نقاش نابغه در دوران چوسون است. به دلیل استعداد شگفت انگیزش در نقاشی، او توسط دوهواسو به عنوان اولین نقاش زن انتخاب شد. او نه تنها استعداد نقاشی شگفت انگیزی دارد، بلکه دارای ظاهر و شخصیت خیره کننده‌ای است که باعث می‌شود همه او را دوست داشته باشند.

پدرش معروف‌ترین نقاش قدیم چوسان بوده است که درست در روزی که بینایی‌اش را بدست آورد، طی حادثه نامعلومی در قصر، دیوانه شده و چون گی سخت در تلاش است تا پول زیادی جمع کند و داروی نایابی که ممکن است حال پدرش را خوب کند بخرد.

The Tudors

بهترین سریال های تاریخی , سریال های تاریخی , سریال تاریخی , سریال های تاریخی جهان , بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی
  • سازنده: مایکل هرست، اریک فلنر، تیم بوان و بن سیلورمن
  • بازیگران: جاناتان ریس میرز، سام نیل، کلوم بلو، هنری کویل، هنری چرنی، جیمز فرین، ماریا دویل کندی و ناتالی دورمر
  • کشور سازنده: کانادا، ایرلند و بریتانیا
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار قسمت‌ها: ۳۸ قسمت (۴ فصل)

Tudors از سال 2007 تا 2010 در مجموع در چهار فصل پخش شد. در حال حاضر، این مجموعه که در ابتدا برای Showtime پخش میشد، برای پخش در چند سرویس مختلف در دسترس قرار گرفت. برای هرکسی که مایل است در روزهای اولیه سلطنت پادشاه هنری هشتم شاهد صحنه ای جنجالی و دراماتیک باشد این سریال تاریخی از هیجان بسیار بالایی برخوردار است.

شاه هنری هشتم به خاطر داشتن شش زن در دوران فرمانروایی مشهور است، که بسیاری از آنها با اهداف ناخوشایندی ساختار روایت این پادشاه را رقم زدند. این سریال حکومت پادشاه هنری هشتم و روابط او با کاترین آراگون و آن بولین و همچنین همسران بعدی او را دنبال میکند. یکی از بهترین سریال های پادشاهی مهم که باید دیده شود همین سریال است.

Poldark

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر: درام
  • سازنده: دبی هورسفیلد بر پایهٔ مجموعه رمان‌های پولدارک
  • نویسنده: دبی هورسفیلد
  • کارگردان: ادوارد بَزِل‌گت (۴ اپیزود اول) و ویل مک‌گرگور (۴ اپیزود آخر)
  • بازیگران: ایدن ترنر، النور تاملینسون، روبی بنتال، بیتی ادنی، جک فارذینگ، هایدا رید و کایل سالر
  • آهنگساز: آن دادلی
  • کشور سازنده: بریتانیا
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار قسمت‌ها: ۴۳

سال ۱۷۸۳ است و راس پولدارک از جنگ استقلال آمریکا به خانه بازگشته است. خانه‌ای که در بحران و رکود فرورفته است. راس پولدارک پس از بازگشت با شرایط ناامید کننده‌ای روبه‌روست و در غیاب او پدرش فوت کرده، خانه و معادنش ویران شده و نامزدش که از دوران کودکی او را دوست داشته با پسر عمویش نامزد کرده. او اکنون احساس می‌کند که همهٔ چیزهایی که دوست داشته به او خیانت کرده‌اند. راس تصمیم گرفته کارهای جدیدی را آغاز کند و به زودی دشمنانی جدید و هم‌چنین یک عشق جدید را در جایی پیدا می‌کند که انتظارش نمی‌رود.

پلدارک یک سریال تاریخی است که پخش آن در سال 2015 به عنوان بخشی از مجموعه نمایش شاهکار PBS آغاز شد. این سریال در اواخر قرن 18 در انگلستان اتفاق می‌افتد و بر اساس مجموعه ای رمانی با همین نام ساخته شده است.

در این سریال آیدان ترنر در نقش راس پولدارک بازی می‌کند، مردی که همه او را قبل از بازگشت از جنگ در انقلاب امریکا معتقد بود که مرده است. عشق زندگی او نامزد شده و پدرش مرده است، اموالش فروخته شده و کم و بیش رها شده است. این سریال مشکلات مردی را به تصویر می‌کشد که بازگشت به خانه و بازگشت به زندگی قبلی را دنبال می‌کند.

سریال The Last Kingdom (8.3)

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر: درام تاریخی، ماجراجویی و عاشقانه
  • بر پایهٔ: داستان‌های ساکسونی رمان توسط برنارد کورنول‌
  • بازیگران: الکساندر دریمون، دیوید داوسون، توبیاس زانتلمان، امیلی کوکس و آدرین باور
  • آهنگساز: جان لان
  • کشور سازنده: انگلیس
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار قسمت‌ها: ۳۶

در سال ۸۷۲ میلادی قبایل بیگانه مهاجم وایکینگ با حمله گسترده به بریتانیا موفق به تصرف این سرزمین می گردند و تنها یکی از حاکمان آن دوران بریتانیا موفق به محافظت از قلمرو سرزمین خود دربرابر وایکینگ‌ها می‌گردد و او کسی نیست جز آلفرد کبیرپادشاه سرزمینی در جنوب غربی بریتانیا که مقاومت او و تلاشش برای شکست اقوام مهاجم سرآغاز تشکیل انگلستان به عنوان یک کشور در درون جزیره بریتانیا می‌گردد.

اما شخصیت اصلی داستان Bernard Cornwell فردی به نام Uhtred of Bebbanburg می‌باشد که درطول حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا در کودکی پدرش کشته و خود به اسارت گرفته می‌شود. اما پس از مدتی توسط یکی از فرماندهان وایکینگ ملقب به Ragnar the Fearless آزاد گشته و به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود رفتار مناسب اعضای این خانواده با او و نحوه زندگی آزادانه آنهااو را به این خانواده نزدیک و تبدیل به یکی از آنها می‌کند. اما بروزحادثه ای تلخ و دردناک همه چیز را تغییر می‌دهد.

آخرین پادشاهی یک سریال تاریخی است که پخش آن در سال 2015 آغاز شد و بر اساس رمان های داستان‌های ساکسون نوشته برنارد کرنول ساخته شده است. پخش این سریال قبل از نتفلیکس از حق پخش سریال در بی بی سی امریکا آغاز شد.

Call The Midwife

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی

این مجموعه یک سریال تاریخی بی بی سی است که در دهه های 1950 و 1960 رخ می‌دهد. این واقعیت که این سریال در اواسط قرن بیستم تنظیم شده است تماشای آن را سرگرم کننده می‌کند. پخش این سریال در سال 2012 آغاز شد و در حال حاضر 11 فصل دارد.

این سریال بر اساس مجموعه ای از رمان های جنیفر ورث ساخته شده است و داستان یک مامای جوان به نام جنی است که به تازگی خانه خود را ترک کرده و در خانه Nonnatus لندن به عنوان ماما مشغول به کار شده است.

John Adams

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نویسنده: کرک الیس (فیلم‌نامه) و دیوید مک کالو (کتاب)
  • کارگردان: تام هوپر
  • بازیگران: پل جیاماتی، لورا لینی، استیون دیلین، دیوید مورس، تام ویلکینسون، دنی هوستون و روفوس سیول
  • کشور سازنده: آمریکا
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۱
  • شمار قسمت‌ها: ۷

این مینی سریال بازگو کنندهٔ زندگی سیاسی جان آدامز دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده و نقش وی در بنیان آن کشور است. طرفداران همیلتون، شاید مایل باشند که وقت خود را با مراجعه مجدد به یکی دیگر از بنیانگذاران معروف دیگر جان آدامز، اختصاص دهند.

سریال تاریخی محبوب HBO در مورد 50 سال اول آمریکا و دخالت رئیس جمهور در پیدایش کشور است. این سریال تاریخی به اندازه متناسبی از فتنه های سیاسی، درام و شخصیت‌های معروف تاریخ آمریکا حرف می‌زند. آنچه واقعاً این مجموعه را ارزشمند می‌کند، بازی پل جیاماتی در نقش جان آدامز است.

Spartacus

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر: تاریخی درام
  • سازنده: استیون اسدنایت
  • بازیگران: اندی ویتفیلد، لیام مک‌اینتایر، جان هانا، مانو بنت، جای کورتنی، پیتر منسا و نیک تارابی
  • آهنگساز: جوزف لودوکا
  • کشور سازنده: آمریکا
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۳ (+ ۱ مینی سریال)
  • شمار قسمت‌ها: ۳۹

داستان این مجموعه در ۷۳ سال پیش از پیش از میلاد مسیح می‌باشد. بازیگر نقش اصلی آن اندی ویتفیلد (فصل اول) و لیام مکینتایر (فصل دوم و سوم و چهارم) میباشد. جنگجویی که نامش مشخص نیست به دلیل انجام شورش و فرار از جنگ دستگیر و به اعدام در آرنا محکوم میشود. و همسر او نیز به بردگی گرفته شده است. جنگجو بعد از شکست چندین گلادیاتور دیگر در آرنا، توسط مردی ثروتمند بنام «باتیاتوس» خریداری می شود و او را به نام اسپارتاکوس صدا می زند. باتیاتوس با او قرار می گذارد که اگر بتواند بعنوان گلادیاتور در میدان برایش افتخار آفرین باشد، همسرش را پیدا کرده و نزد او بیاورد و…

اسپارتاکوس یک مجموعه تلویزیونی است که از سال 2010 تا 2013 در مجموع سه فصل در Starz پخش شد. این مجموعه یک نمایش اکشن است که برای افرادی که فیلم‌های 300 و Gladiator را دوست داشتند و آرزو میکردند تعداد بیشتری از این سریال های تاریخی وجود داشته باشد بسیار مناسب است.

Boardwalk Empire

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر: درام جنایی و درام تاریخی
  • سازنده: ترنس وینتر
  • بازیگران: استیو بوشمی، مایکل پیت، کلی مکدونالد، مایکل شانون، شی ویگهم و مایکل استالبرگ
  • آهنگ آغاز: آهنگ “Straight Up and Down” از گروه برایان جونز تاون
  • کشور سازنده: ایالات متحده
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۵
  • شمار قسمت‌ها: ۵۶

امپراتوری بوردواک یک درام تاریخی است که بر زندگی ایناک ناکی تامپسون تمرکز دارد. ناکی تامپسون سیاستمداری است که در شهر آتلانتیک سیتی ظهور پیدا می‌کند و کنترل این شهر را در طول دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده بین دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در اختیار می‌گیرد.

ناکی در زندگی سیاسی و شخصی خود با افراد مختلفی از جمله تبهکاران، سیاستمداران، مامورین دولتی و مردم عادی در تعامل و ارتباط است. دولت فدرال نیز علاقه‌مند است تا از قاچاق مشروبات الکلی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه آگاهی پیدا کند و بدین منظور مامورینی را برای تحقیق در مورد ارتباط‌های تبهکارانه احتمالی به این شهر اعزام می‌کند. این مامورین پس از ورود به آتلانتیک سینی متوجه سبک زندگی اشرافی ناکی می‌شوند و رد پای او را در برخی از جنایت‌ها کشف می‌کنند.

Boardwalk Empire از سال 2010 تا 2014 پخش شد. استیو بوسمی در این سریال نقش ناکی تامپسون را بازی می‌کند. شخصیت اصلی این سریال بر اساس انوچ ال جانسون، سیاستمدار واقعی از آتلانتیک سیتی در این دوران، ساخته شده است.

Vikings

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر: درام تاریخی اکشن
  • سازنده: مایکل هرست
  • نویسنده: مایکل هرست
  • بازیگران: تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بیرن، جرج بلگدن و گوستاو اسکاشگورد
  • سازنده موسیقی متن: کارین دریر اندرشون
  • آهنگ آغاز: «اگر قلب داشتم»
  • آهنگساز: ترور موریس
  • کشور سازنده: کانادا و جمهوری ایرلند
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار فصل‌ها: ۶
  • شمار قسمت‌ها: ۸۹

داستان مجموعه دربارهٔ راگنار لاثبروک (با بازی تراویس فیمل)، یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است. راگنار، که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند، و همراه برادر جنگجوی خود، رولو (کلایو استندن)، و همسرش لاگرتا (کاترین وینیک)، که یک سپربانو است، به آنجا سفر می‌کنند.

وایکینگ ها یک سریال تاریخی است که در سال 2013 از کانال History پخش شد. فصل ششم و آخرین آن در سال 2020 به نمایش درآمد. این سریال بر اساس افسانه های مختلف نورس ساخته شده است. این سریال یک جنگجو به نام راگنار لوتبروک را دنبال میکند که به عنوان یکی از شجاع ترین جنگجویان وایکینگ در زمان خود شناخته میشود.

هرچند این سریال مرجعی موثق و تاریخی ندارد و بسیاری از شخصیت‌های آن حتی خود شخصیت راگنار لودبروک نیز وجودشان بصورت مستند ثابت نشده است. اما تماشای آن اطلاعاتی جالب از شیوه‌ی زندگی و دغدغه‌های اقوام وایکینگ در اختیارتان قرار می‌دهد که بسیار جالب و قابل تامل است. اگر بخواهیم سریال وایکینگ‌ها را به شکل مفصل و از فصل اول آن مورد بررسی قرار دهیم، مطمئناً مطلبی طولانی و شاید برای برخی خسته‌کننده خواهد شد.

The Crown

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر:‌ درام و زندگینامه
  • سازنده: پیتر مورگان
  • نویسنده: پیتر مورگان
  • بازیگران: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، جرمی نورتهام و ویکتوریا همیلتون
  • سازنده موسیقی متن: هانس زیمر
  • آهنگساز: روپرت گرگسون ویلیامز
  • کشور سازنده: بریتانیا و ایالات متحده
  • زبان اصلی: انگلیسی

تاج، زندگی ملکه الیزابت دوم را پس از مرگ عمویش در سال ۱۹۴۷ و به قدرت رسیدن و سپس ازدواجش با شاهزاده هنری را تا به امروز نمایش می‌دهد. تاج قطعاً یکی از شناخته شده ترین سریال های تاریخی در حال حاضر است؛ بنابراین نباید تعجب آور باشد، به این معنا که این سریال در رتبه سوم نوشتار بهترین سریال های تاریخی در سایت فیگار قرار گرفته است. این نمایش در سال 2016 در Netflix به نمایش درآمد و کلر فوی در نقش ملکه جوان الیزابت دوم بازی می‌کند.

ملکه الیزابت دوم در 25 سالگی بر تخت نشست و این سریال زندگی او را به عنوان عضوی جوان از خانواده سلطنتی در دهه 1940 دنبال میکند. این سریال زندگی او را در طول سالها دنبال میکند و نگاهی می‌اندازد به اینکه چگونه رقابت های سیاسی و روابط شخصی بر شیوه زندگی در قرن بیستم تأثیر گذاشته است.

«تاج» نماینده‌ی فیلم‌های زندگینامه‌ای/تاریخی بزرگ سینما در قالب تلویزیون است. همان‌طور که درام‌ها و فیلم‌‌های ترسناک و ابرقهرمانی و فانتزی فرصت پیدا کردند تا در دوران طلایی تلویزیون از قابلیت‌های این مدیوم برای روایت داستان‌های طولانی‌تر و عمیق‌تری استفاده کنند، چنین چیزی درباره‌ی «تاج» هم صدق می‌کند.

اگر در قالب یک فیلم سینمایی فقط می‌توان به یکی-دوتا از مهم‌ترین رویدادهای سلطنتِ  فرد تاریخی مشهوری مثل الیزابت دوم پرداخت، سریال این فرصت را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد تا علاوه‌بر پرداختن به تمام جنبه‌های کوچک و بزرگ زندگی‌ او، به شخصیت‌های دور و اطرافش هم بپردازد و «تاج» دقیقا چنین چیزی است.

هر اپیزود حکم یک داستان و یک رویداد و یک دغدغه‌ و یک چالش و یک مشغله‌ی فکری جدید را برای الیزابت جوان بازی می‌کند که باید با آن دست و پنجه نرم کند و عواقبِ تصمیماتی را که روی آدم‌ها و کشور و دنیای اطرافش تاثیر می‌گذارند، به جان بخرد.

Barbaros: Sword of the Mediterranean

بهترین سریال های حماسی
بهترین سریال های حماسی

سریال تاریخی مذکور بر اساس زندگی “بارباروس” حیرالدین پاشا و برادرانش. این سریال ماجراهای ایشاک، اروچ، حزیر و ایلیا را روایت می‌کند که در پی راز مقدس با جزر و مد و اسرار دریاها مبارزه می‌کنند. این سریال جزء بهترین سریال های حماسی است که قطعا باید دیده شود.

Band Of Brothers

بهترین سریال های حماسی
بهترین سریال های حماسی
  • ژانر: فیلم جنگی
  • سازنده: تام هنکس و استیون اسپیلبرگ بر پایهٔ جوخه برادران استیون ای. امبروز
  • نویسنده: اریک جندرسن، تام هنکس، جان اورلوف، اریک مکس فرای، گراهام یوست، بروس سی. مککنا و اریک بروک
  • کارگردان: فیل آلدن رابینسون، ریچارد لانکرین، میکائل سالومون، دیوید ناتر، تام هنکس، دیوید لیلند، دیوید فرانکل و تونی تو
  • بازیگران: دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دیوید شویمر، دانی والبرگ، اسکات گریمز و شین تیلر
  • سازنده موسیقی متن: مایکل کامن
  • کشور سازنده: ایالات متحده
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • شمار قسمت‌ها: ۱۰

همکاری بین تام هنکس و استیون اسپیلبرگ در سریال Band Of Brothers، از نظر محتوا، تکنیک و ساختار تاریخی بسیار نزدیک به فیلم نجات سرباز رایان بود. این سریال فضای درونی گردان دوم، 506 هنگ پیاده نظام، از لشکر 101 هوابرد و مشارکت و خدمات آنها در جنگ جهانی دوم را دنبال میکند.

از زمان اولین ورود سربازان به آموزش اولیه تا تسلیم ژاپن در 1945. در آن بازه زمانی، این سریال به مخاطبان اجازه میدهد تا با بازیگران خود رشد کنند و شاهد وقایع تاریخی و ویران کننده ای مانند حمله به نرماندی، نبرد برآمدگی و تسخیر لانه عقاب از دیدگان سربازان باشند.

خیلی‌ها معتقدند اپیزود 9 تاثیرگذارترین قسمت این سریال است. در این اپیزود می‌بینیم که وینتر و افرادش به‌صورت ناگهانی یک اردوگاه کار اجباری را پیدا می‌کنند. البته آن‌ها در ابتدا اصلا نمی‌دانند قرار است با چه‌چیز مواجه شوند.

اما وقتی در اردوگاه را باز می‌کنند با صحنه‌ای روبه‌رو می‌شوند که هرگز تصور نمی‌کردند. مردان و زنانی را می‌بینند که تنها جرمشان یهودی‌ بودن است. آن‌ها آن‌قدر گرسنگی کشیده‌اند که فقط پوست و استخوانشان باقی مانده. اجساد زیادی روی زمین دیده می‌شود. اجساد کسانی که تحمل گرسنگی و کار سخت را نداشتند.

افراد این اردوگاه حتی اجازه نداشتند مردگان را دفن کنند. گروهان ایزی برای آن‌ها غذا تهیه می‌کند. وینتر و افرادش درباره این اردوگاه از اهالی دهکده کناری پرس‌وجومی‌کنند. اما آن‌ها ادعا می‌کنند از وجود این اردوگاه اطلاعی ندارند.

اما مگر چنین چیزی ممکن است؟! چه کسی این را باور می‌کند؟! گردان ایزی هم باور نکرد و به همین دلیل آن‌ها را مجبور می‌کنند که مرده‌ها را دفن کنند و اردوگاه را تمیز کنند. در آخر این اپیزود هم اعلام می‌شود که هیتلر خودکشی کرده است.

The Chosen

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی

اگرچه بدون شک عیسی مسیح ویژگی اصلی این سریال است، این شاگردان اطراف او و دیگر شخصیت ها هستند که واقعاً باعث می‌شوند این سریال بدرخشد. بینندگان در معرض رویدادهایی مانند شفاء مریم مجدالین، دعوت حواریون و معجزات دیگر عیسی قرار دارند، اما همه آنها از چشم نیکودموس، پیتر، متیو، و دیگر مریدان حامی کتاب مقدس نشان داده می‌شوند.

دیدن این رویدادهای عهد جدید نه تنها در مقابل بازیگران اصلی، بلکه در شخصیت های مکمل و پشتیبان مانند کاهنان اعظم، لژیونهای رومی و مردم عادی اورشلیم، روایت متفاوت و در عین حال الهام بخشی را در روایت عیسی ایجاد می‌کند، و همچنین نشان میدهد که تا کجا نفوذ او بسیاری را تحت تأثیر قرار داد.

Women of the Movement

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: زنان جنبش
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • کارگردان: جولی دش، تینا مابری، کاسی لمونز
  • ستارگان: آدرین وارن، سدریک جو، کارتر جنکینز
  • محصول: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • تاریخ انتشار: 6 ژانویه 2022

مجموعه‌ای گلچینی که جنبش حقوق مدنی را به روایت زنان شرح می‌دهد. این سریال بر اساس داستان واقعی مامی تیل موبلی است که در سال 1955 پس از قتل وحشیانه پسرش امت در جنوب جیم کرو، زندگی خود را برای یافتن عدالت به خطر انداخت.

مامی که نمی‌خواست قتل امت را از سرفصل‌ها ناپدید کند، ترجیح داد درد خود را در صحنه جهانی تحمل کند، به عنوان یک فعال برای عدالت ظاهر شد و جنبش حقوق مدنی را که امروز می‌شناسیم، برانگیخت.

Rag Days

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • ژانر: درام، تاریخی، ورزشی
  • سازنده: الکساندر امرت
  • محصول: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • تاریخ انتشار: 2022

چندین کهنه سرباز جنگ جهانی اول در اوایل دوران حرفه‌ای فوتبال، بازیکن و یا مربی می‌شوند. پیوندهایی ایجاد می‌کنند که توسط رقابت‌ها و نیروهای اجتماعی در طول دهه 20 خروشان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

The Wind Blows from Longxi

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: باد از شهرستان لونگشی می‌وزد
  • ژانر: تاریخی
  • کارگردان: یانگ لو
  • ستارگان: کان چن، یو بای، یوان نی
  • محصول: چین
  • زبان: مانداریان
  • تاریخ انتشار: 2022

Gokturkler Asya’nin Efendileri

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: گوکتورک ها، اربابان آسیا
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، تاریخی
  • کارگردان: اسکندر بینگول
  • ستارگان: گوربی ایلری، محمت امین کاراتاش، علی کورکماز
  • محصول: ترکیه
  • زبان: ترکی
  • تاریخ انتشار: 22 اکتبر 2022

داستان فروپاشی و رستاخیز بزرگترین امپراتوری که آسیا تا به حال دیده است؛ حماسه خانات گوکترک را روایت می‌کند. ماجرای اسارت حدود 620 و 650 چینی و سپس انقلاب کورشاد به همراه 40 سرباز است.

Yavuz

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: یاووز
  • ژانر: تاریخی، جنگی
  • کارگردان: بلال کالیونجو
  • ستارگان: چنگیز جوشکون، هازال فیلیز
  • محصول: ترکیه
  • زبان: ترکی
  • تاریخ انتشار: 11 مارچ 2022

بهترین سریال های تاریخ اسلام

Farouk Omar

بهترین سریال های تاریخ اسلام
بهترین سریال های تاریخ اسلام
  • نام فارسی: فاروق عمر
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخ
  • ستارگان: سامر اسماعیل، محمت سه چلیک، اسد خلیفه
  • محصول: امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، مراکش
  • زبان: عربی، ترکی
  • تاریخ انتشار: 20 جولای 2012

زندگی عمربن‌خطاب، دومین خلیفه خلافت راشدین، قبل و بعد از روی آوردن به اسلام ماجرای اصلی سریال است.

Holy War

بهترین سریال های تاریخ اسلام
بهترین سریال های تاریخ اسلام
  • نام فارسی: جنگ مقدس
  • ژانر: مستند، تاریخی، جنگی
  • محصول: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • تاریخ انتشار: 2011

این مجموعه به بررسی تاریخ مبارزات مسلحانه شرق و غرب، به نام خدا می‌پردازد؛ که بر زندگی در قرن بیست و یکم تأثیر می‌گذارد.

برترین سریال های تاریخی

Lakshya 1971- Vayu Sena Ke Veer Yoddha

برترین سریال های تاریخی
برترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: رزمندگان شجاع نیروی هوایی
  • ژانر: مستند،‌ تاریخی، جنگی
  • کارگردان: ریچا پنت، پونیت شارما
  • ستارگان: هارمن سینگا
  • محصول: هند
  • زبان: هندی
  • تاریخ انتشار: 16 دسامبر 2021

سرنوشت پاکستان شرقی سرکوب شده در ابهام قرار دارد. آزادی‌اش در آستانه از دست رفتن برای همیشه است. در نیمه شب سوم نوامبر، هند پس از حمله پاکستان، اعلام جنگ کرد. نیروی هوایی هند وارد می‌شود. نبردهای متعددی بر سر زمین، دریا و آسمان انجام می‌شود.

Fall in Love

برترین سریال های تاریخی
برترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: عاشق شدن
  • ژانر: درام، عاشقانه، تاریخی
  • کارگردان: جیان لونگ لین
  • ستارگان: پیراهن زینگ چن، جین عمدا ژانگ، ایوان لین
  • محصول: چین
  • زبان: چینی
  • تاریخ انتشار: 9 نوامبر 2021

در سال 1926، مو وان چینگ خاکستر مادرش را به خاک چین بازگرداند. مو وان چینگ به بهانه تسلیم شدن به پدرش، انگیزه‌ای واقعی برای یافتن دلیل واقعی جدایی والدینش و مرگ خواهر و برادرش دارد. در همین حال، یک کودتا در میان ارتش شانگهای رخ می‌دهد و تان ژوانلین که زمانی مظلوم بود، به فرماندهی جدید نیروها برخاست.

This Land is Mine

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: این سرزمین مال من است
  • ژانر: درام، تاریخی
  • سازندگان: تیان جین لی، جوزف تان
  • ستارگان: پیر پنگ، ربکا لیم، شبیر
  • محصول: سنگاپور
  • زبان: انگلیسی، ماندارین، مالایی، تامیلی، ژاپنی
  • تاریخ انتشار: 9 آگوست 2021

پس از پایان جنگ جهانی دوم، زمانی که سنگاپور پس از چهار سال اشغال ژاپن به سلطه بریتانیا بازمی‌گردد، زندگی چندین نفر به دلیل آشفتگی روزگار دچار آشوب می‌شود.

The Oath of Love

بهترین سریال های تاریخی
بهترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: سوگند عشق
  • ژانر: درام، تاریخی، موزیک
  • ستارگان: ژان شیائو، زی یانگ، یوجی ما
  • محصول: چین
  • زبان: چینی
  • تاریخ انتشار: 8 سپتامبر 2021

زندگی لین ژی شیائو درست زمانی که او در آستانه فارغ التحصیلی از دانشگاه است، به فلاکت می‌رسد. پدرش بیمار می‌شود و باید در بیمارستان بستری شود. او در نهایت مجبور می‌شود فرصت‌های شغلی‌اش را رها کند و او از دوست پسرش جدا شود. تمام امیدها و رویاهای او برای آینده بر باد رفته است.

Red Sleeve

محبوب ترین سریال های تاریخی
محبوب ترین سریال های تاریخی
  • نام فارسی: آستین قرمز
  • ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه
  • ستارگان: جون هو لی، سه یونگ لی، جانگ هی جین
  • محصول: کره جنوبی
  • زبان: کره‌ای
  • تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2021

بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده‌است. داستان یک رابطه عاشقانه در دربار سلطنتی را به نمایش می‌گذارد. پادشاه چوسون معتقد است وظیفه او در قبال کشورش قبل از عشق‌اش قرار می‌گیرد.

بهترین سریال های ایرانی تاریخی

جیران

بهترین سریال های ایرانی تاریخی
بهترین سریال های ایرانی تاریخی
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه
  • کارگردان: حسن فتحی
  • ستارگان: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیر جعفری، مریلا زارعی، غزل شاکری، ستاره پسیانی
  • محصول: ایران
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ژانویه 2022

سریال جیران برای پخش از شبکه خانگی تهیه شده‌است. کارگردانی و نویسندگی این سریال در حال ساخت برعهده حسن فتحی است. جیران قرار است که توسط پلتفرم فیلیمو اکران شود. ماجرای جیران درباره زندگی جیران، همسر و سوگلی ناصرالدین‌شاه است.

ندیمه ناصرالدین شاه، جیران، کاراکتر اصلی این سریال است. ندیمه‌ای که ناصرالدین شاه را عاشق خود کرد. هنگامی که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته، سهم رعیت کابوس و سهم سلطان تخت طاووس است.

داستان در روزگار آشفته‌ای آغاز می‌شود که نه خبری از تدبیر کریم‌خان است و نه شمشیر نادر، تا برای انتقام خون بریزد؛ امیرکبیر نیز در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ و هر صلحی آبستن جنگ شده است. در این شرایط آشفته، حتی اگر قبله عالم نیز باشی، به دنبال سرپناهی برای نجات خواهی گشت.

انسان قلعه‌ای را برای پناه جانش طلب می‌کند در این روزگار! برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. دقیقا در این زمان است که پادشاه مملکت دستور می‌دهد که: “ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…”

خاتون

بهترین سریال های ایرانی تاریخی
بهترین سریال های ایرانی تاریخی
  • ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه
  • کارگردان: تینا پاکروان
  • ستارگان: نگار جواهریان، اشکان خطیبی،‌ شبنم مقدم،‌ مهران مدیری
  • محصول: ایران
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: 9 آگوست 2021

سریالی تاریخی عاشقانه است که در بستر جنگ­ جهانی دوم رخ می­‌دهد. سریال خاتون در خلال جنگ‌جهانی دوم و حمله شوروی و انگلیس به خاک ایران رخ می‌­دهد. حمله و اشغالی که حدود دو سال به طول انجامید و در پی بی‌­کفایتی حاکمیت وقت چیزی بجز قحطی و تحقیر و بیماری برای ایرانیان به همراه نداشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های تاریخی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متدوال

بهترین سریال پادشاهی لیست موجود در این نوشتار کدام است؟

سریال The Last Kingdom را می‌توان در این لیست بهترین سریال پادشاهی دانست که حوالی.

ویژگی برتر این نوشتار چیست؟

در این مطلب، بهترین سریال های پادشاهی و تاریخی براساس امتیاز IMDb دسته‌بندی شدند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *