نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022 ؛ شانس کنار بدشانسی مفهوم‌پذیر است

شانس یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی به کارگردانی پگی هلمز و نویسندگی کیل موری است. با نوشتار نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022 همراه با فیگار بمانید.

در این فیلم که توسط اپل اوریجینال فیلمز، اسکای‌دنس مدیا و اسکای‌دنس انیمیشن مادرید تولید شده‌است، اوا نوبل‌زاده، سایمون پگ، جین فوندا، ووپی گلدبرگ، فلولا بورگ، لیل رل هاوری، کالین اودانهیو و جان راتزنبرگر به ایفای نقش می‌پردازند.

مشخصات انیمیشن

نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022
نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022
  • کارگردان پگی هلمز
  • تهیه‌کننده جان لستر، دیوید الیسون، دانا گلدبرگ و دیوید آیزنمن
  • نویسنده کیل موری و جاناتان ایبل و گلن برگر
  • بازیگران اوا نوبل‌زاده، سایمون پگ، جین فوندا، ووپی گلدبرگ، فلولا بورگ و لیل رل هاوری
  • موسیقی جان دبنی (موسیقی متن)، تانیا دانلی (ترانه‌ها) و ماونت جوی (ترانه‌ها)
  • تدوین‌گر ویلیام جی کاپارلا

بازیگران

 

  • اوا نوبل‌زاده در نقش سم گرینفیلد، بدشانس‌ترین فرد جهان، که سرزمین شانس را کشف می‌کند و باید با موجودات جادویی آنجا متحد شود تا شانس خود را برگرداند.
  • سایمون پگ در نقش باب، گربه سیاهی که همراه سفر سم می‌شود.
  • جین فوندا در نقش اژدها، مدیر عامل موفق گود لاک و خوش‌شانس‌ترین موجود باستانی بی چون و چرا در تمام سرزمین.
  • ووپی گلدبرگ در نقش کاپیتان، رئیس امنیت سرزمین لاک.
  • فلولا بورگ در نقش جف، یک اسب شاخدار که به عنوان مهندس تأسیسات کار می‌کند و دستگاهی را که خوش‌شانسی و بدشانسی را تقسیم می‌کند، نگهداری می‌کند.
  • لیل رل هاوری در نقش مارو، رئیس خوش‌بین سم که یک فروشگاه گل‌فروشی دارد.
  • کالین اودانهیو در نقش جری، یک لپرکان خوش‌شانس (جن کوچکی به شکل پیرمرد ریش‌دراز از افسانه‌های ایرلندی) که با باب کار می‌کند.
  • جان راتزنبرگر در نقش روتی، یک ریشه بدشانسی و شهردار خود منصوب بد لاک.
  • آدلین اسپون در نقش هیزل، بهترین دوست و هم اتاقی سام.

نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022

شانس کنار بدشانسی مفهوم‌پذیر است

نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022
نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022

گفته می‌شود شانس همان چیزی است که شما آن را می‌سازید اما اگر فرصتی برای تغییر شانس خود داشته باشید چه؟ جدیدترین فیلم Skydance، به شانس، به مفهوم خوش‌شانسی و معنای واقعی خوش‌شانس بودن می‌پردازد.

هنگامی که یک دختر بدشانس به دنیایی از خوش‌شانسی و بدشانسی برخورد می‌کند که قبلاً هرگز دیده نشده بود، او با موجودات جادویی متحد می‌شود تا نیرویی حتی قدرتمندتر از شانس را کشف کند.

Luck که به زیبایی با پیامی لطیف ساخته شده است، قصد دارد توضیح دهد که واقعاً خوش شانس بودن چیست. از همان ابتدا مشخص است که تیم پشت سر آن تلاش می‌کند تا با قدرت هرچه تمام‌تر از همه‌ی پتانسیل‌های خود استفاده کند تا انیمیشن خوبی را به تصویر بکشد.

اگرچه بیرون رفتن از دنیای انسان و وارد دنیای فانتزی به نظر آشنا می‌رسد، اما در مجموع به لطف صداگذاری شگفت‌انگیز و زنده و عجیب سرزمین شانس، همه چیز به یک تجربه‌ی جدید و با طراوت برای بیننده تبدیل می‌شود.

آن موجودات افسانه‌ای که با استفاده از فناوری پیشرفته و علمی تخیلی‌طور برای توزیع شانس در سراسر جهان تلاش می‌کنند، سرگردانی را به بیننده منتقل می‌کنند. چیزی که مطمئناً باعث خنده، مخصوصاً از سوی والدین می‌شود این است که پشت دیوارهای آن ساختمان‌های بکر و مناظر افسانه‌ای یک شیوه زندگی شرکتی در جریان می‌باشد. به نظر می‌رسد مهم نیست که چقدر محیط فانتزی یا جادویی است، زندگی روزمره اداری تقریباً یکسان به تصویر کشیده می‌شود و بسیار شبیه به زندگی در عصر تکنولوژی یا زیست ما انسان‌ها در دنیای حال حاضر است.

اکثر فیلم‌های انیمیشن کامپیوتری با پیکسار مقایسه می‌شوند و شانس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما با جان لستر، رئیس سابق پیکسار به عنوان تهیه کننده، «فرمول پیکسار» رایج‌تر به نظر می‌رسد. با توجه به این نکته، شانس همچنان روی پای خود ایستاده است و خود را از سایر انیمیشن‌های موجود برای کودکان متمایز می‌کند.

نگاه منفی – Inside Out و Soul

بررسی انیمیشن شانس 2022
بررسی انیمیشن شانس 2022

شانس بسیاری از مفاهیم و تصاویر خود را از Inside Out و Soul پیکسار وام گرفته است. به طور خاص، دنیای Good Luck و Bad Luck به طور قابل قبولی شبیه Inside Out’s Headquarters یا Soul’s Great Before هستند.

سرزمین‌های مختلف لاک توجهی به جزئیات دنیای جادویی پیکسار ندارند. هیچ پس زمینه زیبا یا طرح‌های پیچیده و متفکرانه‌ای در این انیمیشن وجود ندارد. Good Luck مانند یک کلان شهر پر از سبزه به نظر می‌رسد و Bad Luck یک انبار تاریک و کثیف و همین. این دوتا فضاسازی پس‌زمینه‌هایی برای داستانی است که تا بیست دقیقه پایانی به جایی نمی‌رسد.

نتیجه‌گیری

تحلیل انیمیشن Luck, بررسی انیمیشن شانس 2022
تحلیل انیمیشن Luck

Luck قصد دارد توضیح دهد که واقعاً خوش شانس بودن و موفقیت چیست. با جلوه‌های بصری رنگارنگ و صداگذاری جذابش، هر کسی را که تماشا می‌کند از هر زاویه‌ای تسخیر می‌کند. ممکن است گاهی ساختار روایی قابل پیش‌بینی به نظر برسد، اما این نکته هرگز از پیام کلیی که این انیمیشن به بیننده منتقل می‌کند و حال و روز دنیای حال حاضر را هم به تصویر می‌کشد، کم نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که شما را مجاب به خواستن جادو شوید تا در این واقعیت پر از سیاهی گیر کنید.

توسعه

نقد انیمیشن Luck, تحلیل انیمیشن Luck, بررسی انیمیشن شانس 2022
نقد انیمیشن Luck

در ژوئیه ۲۰۱۷، پارامونت پیکچرز و اسکای دنس مدیا با استودیوی انیمیشن ایلیون همکاری چند ساله برقرار کردند و اولین فیلم پویانمایی بلند خود شانس را با تاریخ اکران در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ اعلام کردند. الساندرو کارلونی برای کارگردانی فیلم بر اساس فیلمنامه ای از جاناتان ایبل و گلن برگر قرارداد امضا کرد.

جان لستر توسط اسکای‌دنس انیمیشن در اواخر ژانویه ۲۰۱۹ از استودیوی پویانمایی‌سازی پیکسار و استودیو انیمیشن والت دیزنی به عنوان رئیس بخش پویانمایی این فیلم استخدام شد. پس از استخدام لستر، میریل سوریا رئیس وقت پارامونت انیمیشن اعلام کرد که پارامونت دیگر با اسکای‌دنس انیمیشن همکاری نخواهد کرد.

اپل اوریجینال فیلمز جایگزین پارامونت به عنوان یک شرکت تولیدکننده در این فیلم خواهد شد و اپل تی‌وی پلاس آن را توزیع می‌کند. در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰، پگی هلمز، که پیش از این فیلم راز بال‌ها (۲۰۱۲) و دزدان دریایی پری (۲۰۱۴) را برای لستر کارگردانی کرده بود، جایگزین کارلونی شد.[۱۴] کیل موری، فیلمنامه‌نویس فیلم‌های ماشین‌ها (۲۰۰۶) و ماشین‌ها ۳ (۲۰۱۷) نیز برای بازنویسی فیلمنامه استخدام شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی انیمیشن Luck سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *