تصادف توله یوزپلنگ ایرانی ؛ تلف شدن یک توله یوزپلنگ در تصادف! + [عکس]

تصادف توله یوزپلنگ ایرانی . جزئیات تلف شدن یک یوزپلنگ در تصادف. یوزپلنگ کشته‌شده توله بود. در ادامه مطلب توله یوزپلنگ ایرانی تصادف همراه فیگار باشید.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: توله یوزپلنگی بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی و راننده خاطی از محل متواری شد.

تصادف توله یوزپلنگ ایرانی

تلف شدن یک توله یوزپلنگ در تصادف! + [عکس]

توله یوزپلنگ ایرانی تصادف
توله یوزپلنگ ایرانی تصادف

بهرامعلی ظاهری مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: توله یوزپلنگ ۱ ساله که شب گذشته در مسیر تردد جاده میامی_عباس آباد تلف شد، ۱۵ کیلومتر خارج از منطقه حفاظت شده بود و ۴۵ کیلومتر از منطقه‌های ریسک تلفات جاده‌ای که قبلا ۷ تلفات را در آن منطقه داشتیم، فاصله داشت. وی افزود: متاسفانه توله یوزپلنگ بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی شده و جنسیت آن قابل تشخیص نیست و راننده خاطی از محل متواری شده است.

اطلاعات اولیه منتشر شده از محل تصادف نشان می‌دهد این حادثه در 15 کیلومتری فنسی است که از سوی نهادهای مسئول برای جلوگیری از مواجه شدن حیوانات منطقه حفاظت شده با خودروها و برخوردشان کشیده شده است. خبرها از جنسیت ماده این توله یوز نگون‌بخت حکایت دارد و در صورت تأیید این خبر، با توجه به اهمیت حفظ یوزهای ماده برای توسعه زادآوری و جلوگیری از انقراض این گونه مهم حیات وحش، اتفاق بسیار ناگواری برای احیای یوزهای ایرانی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید:

تصادف توله یوزپلنگ ایرانی

توله یوزپلنگ ایرانی تصادف
توله یوزپلنگ ایرانی تصادف

نکته نگران کننده تر آنجاست که آمارها نشان می‌دهد این هشتمین یوزپلنگی است که در یک دهه اخیر در برخورد با خودرو تلف شده و به گفته کارشناسان نبود دوربین‌های کنترل سرعت، کمبود روشنایی، علائم هشدار دهنده به رانندگاه یا ایجاد محل زیرگذر برای عبور حیوانات است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تصادف توله یوزپلنگ ایرانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *