تاریخ انتشار فیلم لامینور داریوش مهرجویی + [از توقیف تا اکران]

تاریخ انتشار فیلم لامینور آخرین اثر کارگردان “داریوش مهرجویی” که اکران آن توقیف شده بود، مشخص گردید. از 9 شهریور اکران آنلاین این فیلم آغاز خواهد شد.

در رابطه با توقیف این فیلم:

توقیف فیلم لامینور ؛ اعتراض داریوش مهرجویی را ببینید!

«لامینور» قرار بود ابتدا به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروز 1399 روی پرده سینماها برود، اما شروع پاندومی کرونا و متعاقب آن تعطیلی سینماها موجب شد تا این اتفاق نیفتد. بعد از بازگشایی سینماها فیلم مهرجویی بازهم برای اکران نوروز 1401 انتخاب شد، اما یک هفته پیش از شروع نمایش عمومی به دلیل منتقضی شدن پروانه نمایش، از اکران آن جلوگیری به عمل آمد.

تاریخ انتشار فیلم لامینور داریوش مهرجویی

آخرین ساخته سینمایی داریوش مهرجویی از صبح چهارشنبه نهم شهریور ماه 1401 وارد چرخه اکران آنلاین می‌شود. این فلیم قرار است به شکل همزمان از طریق پلتفرم‌های “نماوا” و”فیلیمو” پخش شود.

تاریخ انتشار فیلم لامینور داریوش مهرجویی + [از توقیف تا اکران]
تاریخ انتشار فیلم لامینور داریوش مهرجویی
حذف “لامینور” از چرخه اکران نوروزی واکنش تند داریوش مهرجویی را به همراه داشت. او با انتشار ویدیویی اعتراض خود را به گوش مسولان سینمایی رساند. بعد از این ماجرا اعلام شد که تهیه‌کننده فیلم می‌بایست یکبار دیگر تقاضای پروانه نمایش کند. رضا درمیشان اقدامات لازم را انجام داد و پروانه فیلم «لامینور» برای اکران در عید فطر صادر شد.

این ساخته داریوش مهرجویی از هفتم اردیبشهت 1401 اکران خود را در سینماهای سراسر کشور شروع کرد. لامینور توانست در طول مدت اکرانش 45 هزار و 863 مخاطب را جذب سالن‌های سینما کند. با جذب این تعداد مخاطب فروش فیلم به مرز 1 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

در اسفند ۱۴۰۰ با صادر نشدن پروانه نمایش جدید برای فیلم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، این فیلم به شکل رسمی از ترکیب اکران نوروز ۱۴۰۱ خارج شد و تلاش‌های تهیه‌کننده و بیانیه صنف‌های سینمایی برای نمایش عمومی آخرین ساخته آقای مهرجویی بی‌اثر ماند.

کانون کارگردانان سینما و انجمن تهیه‌کننده/کارگردانان برای اکران نوروزی فیلم لامینور بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که:

داریوش مهرجویی چشم و چراغ سینمای‌مان، بزرگِ ما و پیشکسوت تمامی کارگردانان و سینماگران و نشانه و اعتبار همه سینمای ایران است. و ما به عنوان کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه کننده/کارگردانان سینمای ایران، براین باوریم اکران و عرصه نمایشی که با محدودیت و تنگ نظری، چه از جانب دولت و چه صاحبان منافع، نتواند اثری از این بزرگمرد سینما را به نمایش درآورد، شایستگی عنوان صحنه نمایش سینمای ایران را ندارد و تنها می‌تواند عرصه‌ای برای سودجوئی محسوب شود. ما خواهان نمایش بی قید و شرط فیلم لامینور در نوروز امسال هستیم.

خلاصه فیلم لامینور

تاریخ انتشار فیلم لامینور داریوش مهرجویی + [از توقیف تا اکران]
آغاز اکران آنلاین لامینور
“لامینور” داستان دختری است (با بازی پردیس احمدیه) که شیفته موسیقی است، اما پدرش (سیامک انصاری) با این کار مخالف است. علاوه بر این دو بازیگر چهره‌های شناخته شده زیادی در این فیلم بازی دارند از جمله علی نصیریان؛ که عهده‌دار یکی از نقش‌های اصلی است.

بازیگران فیلم لامینور:

  • پردیس احمدیه
  • سیامک انصاری
  • علی نصیریان
  • مهرداد صدیقیان
  • علی مصفا
  • بهناز جعفری
  • کاوه آفاق
  • امراله صابری
  • دیبا زاهدی
  • بیتا فرهی

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *