توقیف فیلم لامینور ؛ اعتراض داریوش مهرجویی را ببینید!

سال‌ها است که داریوش مهرجویی درحال ساخت فیلم جدیدش با عنوان لامینور است. اما اکنون خبر از توقیف فیلم لامینور آمده است که قصد بررسی آن را داریم.

فیلم لامینور که در سال 1398 تولید شده است. این فیلم تاکنون فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرده است. لامینور حین تولید با جدال لفظی تهیه‌کننده و بنیاد سینمایی فارابی خبرساز شده بود که باعث فیلم داریوش مهرجویی توقیف شد اما اکنون، باری دیگر این اتفاق تکرار شد. این فیلم دو سال را در حالت تعلیق به سر کرد و قرار بود تا در نوروز 1401 متشر شود. اما خبر لغو پروانه اکران فیلم لامینور حاکی از دردسری دوباره است.

توقیف فیلم لامینور

اعتراض داریوش مهرجویی را ببینید!

توقیف فیلم لامینور
توقیف فیلم جدید داریوش مهرجویی, فیلم داریوش مهرجویی توقیف شد

در هفته‌های گذشته شورای صنفی نمایش هفت فیلم را به عنوان آثار اکران نوروزی ۱۴۰۱ اعلام کرد که فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی هم در بین آن‌ها بود. اما سازمان سینمایی با تاکید برداشتن پروانه‌ نمایش اعلام کرد که این فهرست باید حتماً مجوز اکران داشته باشد و گفته شد که تاریخ پروانه نمایش فیلم مهرجویی که در دولت قبل صادر شده بود منقضی شده است. این اتفاق، شرایط را برای لغو پروانه اکران فیلم لامینور آماده کرد.

پیام رسمی وزارت ارشاد در پاسخ با خبر فیلم لامینور توقیف شد نیز به شرح زیر است:

فیلم لامینور از نظر سازمان سینمایی مانعی برای دریافت پروانه نمایش ندارد، این فیلم پروانه نمایش خود را دو سال گذشته دریافت کرده و الان اعتبار آن پروانه منقضی شده است.

بیشتر بخوانید:

توقیف فیلم لامینور
فیلم لامینور توقیف شد, فیلم داریوش مهرجویی توقیف شد

در ادامه نیز می‌توانیم توئیت با اهمیت رضا درمیشان که تهیه کننده این فیلم است را مشاهده نماییم؛

مقابل منزل آقای داریوش مهرجویی ایستاده‌ام و پای رفتن به داخل خانه‌را ندارم،باخودم کلنجار می‌روم که چگونه بگویم. سخت است به آقای مهرجویی که چندشب پیش از ICU بیرون آمده بگویم سازمان سینمایی اجازه نمایش فیلم‌تان ‎لامینور را نداده! این است حکایت حذف و بی‌حرمتی به بزرگان سینمای ایران

بیشتر بخوانید:

توقیف فیلم لامینور
لغو پروانه اکران فیلم لامینور, فیلم لامینور توقیف شد

اینطور که به نظر می‌رسد، خبر فیلم داریوش مهرجویی توقیف شد بسیار پیچیده‌تر از آن است که بخواهیم به آن عنوان توقیف فیلم جدید داریوش مهرجویی را بدهیم. در هر صورت توقیف فیلم جدید داریوش مهرجویی برای نوروز سال 1401 خبری ناگوار و ناراحت کننده برای دوست‌داران فیلم‌های داریوش مهرجویی است. البته می‌توانیم امید داشته باشیم که توقیف فیلم جدید داریوش مهرجویی دائمی نخواهد بود و بزودی با تمدید پروانه اکران، این فیلم مجدداً به لیست‌ فیلم‌های نوروزی بازگردد.

فیلم اعتراض داریوش مهرجویی

فیلم اعتراض داریوش مهرجویی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار توقیف فیلم لامینور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

 

فیلم اعتراض داریوش مهرجویی, لامینور داریوش مهرجویی, فیلم داریوش مهرجویی توقیف شد, فیلم لامینور توقیف شد, توقیف فیلم جدید داریوش مهرجویی, لغو پروانه اکران فیلم لامینور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *