بررسی و معرفی بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا از نگاه سایت فیگار

اگر شما هم علاقه‌مند به تماشای آثار مربوط به درونگرایی هستید، تا پایان با بررسی و معرفی بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا از نگاه سایت فیگار با ما همراه باشید.

شاید یکی از شناخته شده‌ترین آثار مربوط به درونگرایی فیلم The Perks Of Being A Wallflower باشد که در آستانه ده سالگی قرار دارد. فیلم و کتاب The Perks Of Being A Wallflower از بهترین آثار با شخصیت اصلی درونگرا و گوشه‌گیر است و تاثیر بسیار زیادی بر درونگراها داشته است.

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

بررسی و معرفی بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

از The Perks Of Being A Wallflower گرفته تا Amelie، فیلم هایی با شخصیت های درونگرا وجود دارند که آثار بسیار خوب و با کیفیتی هستند.

The Perks Of Being A Wallflower (2012)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

داستان فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن در سال ۱۹۹۲ اتفاق می‌افتد و قصه پسر نوجوانی به نام چارلی را روایت می‌کند که از اضطراب و افسردگی شدیدی رنج می‌برد. چارلی در نامه‌هایی خطاب به دوست ناشناس خود، وقایع مربوط به سال اول دبیرستانش را برای او تعریف می‌کند.

تحلیل فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن

تحلیل فیلم The Perks Of Being A Wallflower
تحلیل فیلم The Perks Of Being A Wallflower

هنگامی که صحبت از بهترین فیلم ها با موضوع درونگرایی می‌شود، فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن احتمالا از اولین آثاری است که به ذهن می‌آید. درونگرا بودن به خصوص در سنین نوجوانی می‌تواند به شما احساس انزوا بدهد. فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن این موضوع را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.

گوشه‌گیر بودن مترادفی برای درونگرایی است و به افرادی گفته می‌شود که ترجیح می‌دهند هنگام گردهمایی‌های اجتماعی در گوشه اتاق بمانند.

از نکات جالب توجه فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن این موضوع می‌باشد که شخصیت چارلی حتی بعد از آن که دوست پیدا می‌کند نیز همچنان حس درونگرا بودن دارد. در واقع این فیلم مثل بسیاری از آثار با قصه‌ای مشابه، درگیر کلیشه تغییر وضعیت یک درونگرا به فردی اجتماعی نمی‌شود‌. این فیلم اثری نسبتا پر ستاره است که همگی بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

The Station Agent (2003)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

فیلم The Station Agent (2003)داستان مرد کوتاه قامتی با بازی پیتر دینکلیج را به تصویر می‌کشد که به تازگی تنها دوستش را از دست داده است. او تصمیم می‌گیرد که به نیوجرسی برود تا در خلوت خودش زندگی کند. او خیلی زود با یک مرد هات‌داگ فروش پر حرف و زنی که مشکلات خاصی دارد، آشنا می‌شود.

تحلیل فیلم مامور ایستگاه

تحلیل فیلم the station agent
تحلیل فیلم the station agent

مامور ایستگاه یک فیلم درام کمدی بسیار شیرین است که تماشای آن مساوی با لذت محض است. فیلم کاملا این ویژگی را دارد که می‌تواند مخاطب را کامل در خود غرق کند به گونه‌ای که او متوجه گذر زمان نشود.

پیتر دینکلیج به شکل فوق‌العاده‌ای نقش یک فرد منزوی و درونگرا را بازی می‌کند و فیلم فیلمنامه کم نقص و بی نظیری دارد که دارای عمق قابل توجهی است و بسیار بر روی آن فکر شده است. فیلمنامه این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه بفتا را برده است.

فیلمی تماشایی و دلچسب، با احساس توام شادی و غم و لبخند و ناراحتی، با قصه‌گویی و فیلمنامه‌ای خوب و البته شخصیت‌پردازی بسیار خوبی که مخاطب را با کاراکتر اصلی پیوند می‌زند.

(500) Days Of Summer (2009)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا, بهترین فیلم ها با موضوع درونگرایی

داستان فیلم (500) Days Of Summer (2009) روایت کننده شخصی به نام تام است که شغل او نوشتن نامه‌های احساسی برای افراد دیگر است. اما او تا به حال در زندگی خودش برای کسی نامه احساسی ننوشته است. او به زودی با شخصی به نام سامر که به نظر می‌رسد فرد رویاهای او است آشنا می‌شود و تلاش می‌کند تا به او برسد.

تحلیل فیلم پانصد روز سامر

تحلیل فیلم (500) days of summer
تحلیل فیلم (500) days of summer

فیلم (500) Days Of Summer (2009) با بازی جوزف گردون داستان درونگراهایی که به دنبال عشق هستند را دنبال می‌کند. این فیلم رابطه بین تام و سامر را با سبک روایتی جذاب و غیر متوالی به تصویر می‌کشد.

تام به عنوان یک درونگرا تصویری ابده‌آل را از سامر در ذهن خود مجسم می‌کند که با واقعیت تناقض‌هایی دارد. فیلم قصه گیرا و جذابی دارد که مخاطب را تا انتها با خود می‌کشد و البته دیالوگ‌های جذاب و پر معنی زیادی نیز در این اثر وجود دارند. این فیلم همچنین یک سکانس بسیار خوب دارد که در آن فانتزی و واقعیت تام در کنار هم نشان داده می‌شود که از آن سکانس‌های ماندگار می‌باشد که به خوبی اجرا شده است.

Amelie (2001)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

داستان فیلم Amelie (2001) درباره یک دختر فرانسوی می‌باشد که به همراه پدر خود زندگی می‌کند. او تجربه‌های تلخی در دوران کودکی خود داشته است که باعث شده تا کمی متفاوت به نظر آید. او نمی‌تواند رفتاری عادی داشته باشد تا ناگهان بسته‌ای در درون خانه‌اش پیدا می‌کند.

تحلیل فیلم امیلی

تحلیل فیلم Amelie
تحلیل فیلم Amelie

امیلی یکی از معروف‌ترین و بهترین آثار موجود درباره درونگرا بودن است. دختری تنها که در کافه‌ای در پاریس کار می‌کند و از صحبت با دیگران خودداری می‌کند ناگهان خود را در آستانه ورود به یک قصه عشقی می‌بیند و باید سعی کند خجالت را کنار بگذارد.

امیلی فیلمی است که هر درونگرایی باید ببیند. فیلم به طور واضح سعی دارد بگوید که زندگی کردن در ذهن خود یا از طریق دیگر افراد آسان است اما تمام زندگی این نیست. با وجود اینکه امیلی یک درونگرا باقی می‌ماند اما او می‌آموزد تا برای خود زندگی کند و همچنین به شادی دیگران نیز کمک کند.

Punch Drunk Love (2002)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

بری ایگان مرد جوانی است که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارد و با وجود اینکه او چند خواهر دارد اما وقتی بحث ارتباط با زنان می‌شود، مشکلات او حتی بیشتر هم می‌شوند. این موضوع ادامه دارد تا اینکه یک روز یکی از خواهران او بری را با فردی به نام لنا آشنا می‌کند.

تحلیل فیلم عشق پریشان

تحلیل فیلم Punch Drunk Love
تحلیل فیلم Punch Drunk Love

پل توماس اندرسون نقشی متفاوت از شخصیت‌های برون‌گرایی که آدام سندلر همیشه بازی کرده است را در این فیلم نوشته و کارگردانی می‌کند. او مردی تنها است که عاشق همکار خواهرش می‌شود و به نظر می‌رسد درونگرایی او در نتیجه‌ی داشتن هفت خواهر پر سر و صدا است.

فیلم Punch Drunk Love (2002) موفق می‌شود به خوبی تصویری دقیق از اضطراب اجتماعی را ساخته و به مخاطب نشان دهد. در یک سناریوی پیچیده بری سعی می‌کند تا با اضطراب اجتماعی خود مبارزه کرده تا بتواند عشق را دنبال کند.

این فیلم به شکلی پیچیده چگونگی ترکیب شدن درونگرایی با اضطراب اجتماعی را به تصویر می‌کشد و همچنین نشان می‌دهد که چگونه چیزی به قدرت عشق واقعی نیاز است تا بری بتواند از چرخه خود خارج شود.

Me And Earl And The Dying Girl (2015)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

فیلم Me And Earl And The Dying Girl (2015) داستان نوجوان گوشه‌گیری به نام گرگ را روایت می‌کند که مادرش برای خروج او از این وضعیت از او می‌خواهد که با یکی از همکلاسی‌هایش که سرطان دارد ارتباط گرفته و آشنا شود.

تحلیل فیلم من و ارل و دختر در حال مرگ

تحلیل فیلم me and earl and the dying girl
تحلیل فیلم me and earl and the dying girl

فیلم Me And Earl And The Dying Girl (2015) از رمانی به همین نام نوشته Jesse Andrews اقتباس شده است که البته اولین رمان او نیز می‌باشد.

فیلم Me And Earl And The Dying Girl (2015) اثری غم‌انگیز است که به خوبی می‌تواند مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهد و او را به فکر فرو ببرد. این موضوع بیشتر از طریق ارتباط خوب مخاطب با شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد. اگر قصد دارید فیلم Me And Earl And The Dying Girl (2015) را تماشا کنید باید خودتان را آماده گریه کردن بکنید. قصه‌ای تاثیرگذار درباره دوستی، همراه با قهرمانی که بنظر خیال می‌کند نیازی به این دوستی ندارد.

Call Me By Your Name (2017)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

قصه فیلم Call Me By Your Name (2017) در ایتالیا و سال ۱۹۸۳ می‌گذرد. الیو پسر هفده ساله‌ای است که دنیای جدیدی را در روابطش کشف می‌کند که این موضوع مسائل مختلفی را برای او رقم می‌زند.

تحلیل فیلم مرا با نامت صدا کن

تحلیل فیلم call me by your name
تحلیل فیلم call me by your name

فیلم Call Me By Your Name (2017) اثری است که به درون شخصیت‌های خود می‌رود و یک فیلم کاملا درونی است. فیلمی که شخصیت‌هایش حرف اول را زده و در اولویت قرار دارند. در واقع Call Me By Your Name فیلم شخصیت است.

این فیلم اثری است که در تفسیر افکار پیچیده درونی شخصیت اصلی خود بسیار عالی عمل می‌کند‌. فیلمی آرام و صمیمی که به تعامل یک فرد با افکار درونش می‌پردازد. همچنان از فیلم Call Me By Your Name (2017) به عنوان بهترین نقش‌آفرینی تیموتی شالامی یاد می‌شود. (بهترین فیلم های تیموتی شالامی

Adaptation (2002)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا, فیلم هایی با شخصیت های درونگرا

فیلم اقتباس، از سکانس فیلمبرداری فیلم جان مالکوویچ ۱۹۹۹ آغاز می‌شود و روایتگر داستان چارلی کافمن افسرده است که فرصت کمی برای تحویل فیلمنامه اقتباسی خود با نام دزد ارکیده دارد. چارلی افسرده یک برادر سرزنده به نام دونالد دارد که او نیز در این تفکر است که شروع به نوشتن فیلمنامه کند.

تحلیل فیلم اقتباس

تحلیل فیلم Adaptation
تحلیل فیلم Adaptation

این فیلم توسط خود چارلی کافمن درونگرا نوشته شده است. موضوع اصلی فیلم اقتباس، به تصویر کشیدن تناقض چارلی با برادرش دونالد است.

در حالی که چارلی با حبس شدن در ذهن و مغز خود بسیار شکنجه می‌شود، برادر دوقلویش برون‌گرا و بسیار خوشحال است و درگیر پیچ و خم فکری عجیبی مثل چارلی نمی‌باشد. این فیلم تعلل و دلهره را به خوبی به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که یک درونگرا در گفتمان اجتماعی گسترده چه شرایطی دشواری را تحمل می‌کند.

The Way Way Back (2013)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

فیلم The Way Way Back درباره یک نوجوان خجالتی به نام دانکن است که برای تعطیلات تابستانی به خانه دوست مادرش می‌رود. این تعطیلات تبدیل به تجربه‌ای آزار دهنده برای او می‌شود و او را از همه چیز عصبانی می‌کند. اما او کمی بعد با شخصی به نام اوون ملاقات می‌کند و اوون به نوعی او را با دنیا آشتی می‌دهد.

تحلیل فیلم راه برگشت

تحلیل فیلم The Way Way Back
تحلیل فیلم The Way Way Back

فیلم The Way Way Back (2013) یکی دیگر از آثار مربوط به رسیدن سن بلوغ می‌باشد که درباره دانکن چهارده ساله و خجالتی است.

فیلم‌های مربوط به دوره بلوغ معمولا برای بیان قصه یک فرد درونگرا آثار و سوژه‌های خوبی هستند که در این فیلم نیز همین اتفاق افتاده است. فیلم The Way Way Back (2013) با حضور اسمی مثل استیو کارل در لیست بازیگران خود حتی جذاب‌تر از قبل نیز می‌شود.

علاوه بر آن نات فاکسون و جیم راش، نویسنده و کارگردان این فیلم برای اولین فیلم خود به شدت مورد تحسین قرار گرفتند و توانستند اثری خنده‌دار، شوخ و البته دلچسب را خلق کنند.

The Secret Life Of Walter Mitty (2013)

بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا
بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا

فیلم The Secret Life Of Walter Mitty (2013) قصه والتر را بیان می‌کند. والتر با بازی بن استیلر مسئولیت بخش تصاویر یک نشریه را بر عهده دارد. او که فردی خجالتی و کم‌رو است ناگهان نگاتیوی را گم می‌کند که این موضوع پای او را به اتفاقاتی باز می‌کند.

تحلیل فیلم زندگی مخفی والتر میتی

تحلیل فیلم The Secret Life Of Walter Mitty
تحلیل فیلم The Secret Life Of Walter Mitty

فیلم زندگی مخفی والتر میتی بر اساس یک داستان کوتاه به همین اسم و نوشته James Thurber ساخته شده است که بن استیلر ستاره آن می‌باشد.

شخصیت خجالتی والتر در پی یافتن نگاتیو گمشده خود حتی به ایسلند و افغانستان پا می‌گذارد و یک سفر تمام عیار را تجربه می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا او در واقع امیدها و آرزوهای جوانی‌اش را دوباره پیدا کند.

زندگی مخفی والتر میتی در زمان اکران نقدهای متفاوتی را دریافت کرد. دلیل این اتفاق آن بود که این فیلم ابدا به زبان برون‌گراها صحبت نمی‌کند و یک فرد برون‌گرا احتمالا آن را به خوبی درک نخواهد کرد. بنابراین این فیلم به معنای واقعی کلمه یک اثر با تم درونگرایی است و مخاطب باید این ویژگی را در خود داشته باشد تا به طور کامل این فیلم را درک کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره افراد درونگرا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 

 

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *