بررسی و معرفی بهترین سریال های کمدی + [2022 و تمام دوران] از نگاه سایت فیگار

تماشای ژانر کمدی، در اکثر کشورها جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین منظور در نوشتار جدید، فهرستی از بهترین سریال های کمدی تمام دوران برای شما تهیه شده است.

ساختار کمدی برا اکثر فیلم‌بازان آشکار است. طنز، تقلید و اطواری از یک سری اخلاق و رفتار انسانی است، که ضرری برای دیگران ندارند،‌ اما مایع شرم هستند. تماشای آن نیز برای انسان شادی‌آور است. مخاطب از اینکه این رفتار در خودش نیز هست، خنده بر لبانش می‌نشیند. در یک سری از فیلم‌ها نیز به خاطر آگاهی نسبت به کاراکترها خنده در او ایجاد می‌شود.

آگاهی از اینکه کاراکتر اصلی فیلم و سریال کمدی، بالاخره به یک موفقیت و یا سرانجام واقعه خواهد رسید،‌ اما در طول مسیر درگیر حماقت‌های بسیاری خواهد شد. این حماقت‌ها البته که برای او دردسر عظیمی را در پی دارد.

نهایتا هر کس به این نکته آگاه است که طنز، صرف ایجاد تفریح و خنده نیست؛ که اگر آنطور باشد،‌ عبث خواهد بود. در پشت هر فیلم و یا سریال کمدی، درون‌مایه نیز وجود دارد. این درون‌مایه می‌تواند سیاسی باشد،‌ می‌تواند اجتماعی باشد و یا هر مسئله‌ای که سازندگان اثر هدف قرار داده‌اند. برخی از سریال های خنده دار جدید واقعا قابل تامل هستند و خنده آگاهانه را در انسان ایجاد می‌کنند.

بهترین سریال های کمدی

طنزترین و جدیدترین‌ها از نگاه سایت فیگار

بهترین سریال های کمدی
بهترین سریال های کمدی, بهترین سریال کمدی 2022

برای اطلاع از مقاله‌های جدید سایت فیگار، مرور خلاصه‌ای از نقد فیلم و سریال و آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانرهای مختلف، به صفحه اینستاگرام فیگار رجوع نمایید. با دنبال کردن این صفحه در قرعه کشی‌های هفتگی شرکت کنید و از پست‌های سرگرم کننده لذت ببرید:


بهترین سریال های خنده دار 2022 برای دوستداران ژانر طنز، در نوشتار بهترین سریال های 2022 کمدی تهیه و معرفی شده‌اند. ضمن مطالعه آن، می‌توانید نگاهی به مقالات ذیل نیز بیاندازید:

Peacemaker

بهترین سریال های کمدی 2022
بهترین سریال های خنده دار 2022, بهترین سریال کمدی 2022
  • نام فارسی: صلح طلب
  • ستارگان: جان سینا، جنیفر هلند، فردی استروما
  • کارگردان: جیمز گان، برد اندرسون
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی

بهترین سریال کمدی 2022 می‌تواند سریال صلح طلب باشید. این سریال از سیزدهم ژانویه ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. بازیگرانی همچون کشتی‌گیر معروف،‌ جان سینا و جنیفر هلند در آن حضور خواهند داشت. “صلح‌طلب” شخصیتی از دنیای کمیک‌های چارلتون (Charlton Comics) است که پس از خریداری شدن سهام آن، نهایتا به جهان DC پیوست.

با این حال، شاید هرگز فرصت به او نرسید تا با پیشرفت شخصیتی خیلی قوی همراه بوده و به اندازه سایر کاراکترهای محبوب، مانند فلش (Flash)، بتمن (Batman) و سوپرمن (Superman) دیده شود. با این وجود هرقدر که در دنیای کمیک، پیسمیکر را بیشتر در سایه‌ها می‌بینیم، امسال کاراکتر او در جهان سینمایی DC جایگاه ویژه‌ای را به واسطه یک سریال ۸ قسمتی پیدا کرده است.

در واقع پیسمیکر در دنیای کمیک چندان هم کاراکتر اصلی و تعیین‌کننده‌ای نیست، اما در این سریال جدید، نویسنده داستان او را از کودکی می‌چیند و نهایتا اهداف او برای نگه داشتن صلح و آرامش به قیمت ریختن خون را توضیح می‌دهد. می‌توان پیشرفت در شخصیت پیسمیکر را طی قسمت‌های مختلف مشاهده کرد؛ جایی که او نهایتا از چشم بسته کشتن افراد خودداری می‌کند و آگاهانه تصمیم می‌گیرد.

در قسمت‌های اول، پیسمیکر دقیقا همان کاراکتری است که در فیلم The Suicide Squad دیده بودیم؛ به همان اندازه عجیب و به همان قدر هم خنده‌دار و فرعی. اما رفته رفته این روند به واسطه سایر شخصیت‌ها و همچنین درگیری ذهنی و فیزیکی که او با پدرش دارد پیشرفت می‌کند تا پیسمیکر حتی در آخرین قسمت، تصمیمی بسیار تعیین‌کننده در نگرفتن جان دشمن خود بگیرد!

دانلود فصل یک سریال صلح طلب

در سال‌های اخیر حضور وافر جان سینا را در فیلم‌های بسیاری مشاهده می‌کنیم. که در برخی از آن‌ها به خوبی از پس نقش برآمده است، و در برخی دیگر، کمی ضعیف‌تر ظاهر شده است. دو فیلم “جوخه انتحار 2” و “سریع و خشن 9“، از نمونه‌های حضور جان سینا، در فیلم‌های سال 2021 است. جان سینا بار دیگر نقش خود را از جوخه انتحار ایفا می‌کند. استیو اژی، دانیل بروکس، رابرت پاتریک، جنیفر هلند، فردی استروما و چوکوودی ایووجی نیز سایر بازیگران این مجموعه هستند.

Wednesday

بهترین سریال های کمدی 2022
بهترین سریال های 2022 کمدی, محبوب ترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: چهارشنبه
  • ستارگان: جنا ارتگا، کترین زتا جونز، لوئیس گازمن
  • کارگردان: تیم بورتون
  • ژانر: کمدی، خانوادگی، فانتزی

در لیست جدیدترین سریال های کمدی 2022 می‌توان سریال “چهارشنبه” را جای داد. این سریال قرار است در هشت قسمت، و در سال ۲۰۲۲ منتشر شود. کارگردانی این سریال، برعهده تیم بورتون است. تیم بورتون را همه ما، با آثاری همچون “ادوارد دست قیچی”، “کارخانه شکلات سازی”، “آلیس در سرزمین عجایب” و همکاری بی‌نظیر او با جانی دپ می‌شناسیم.

او این بار با یک سریال کمدی خانوادگی و صد البته فانتزی، مهمان خانه‌های شما خواهد شد. ماجرای دختری دانشجو، که یک توانایی عجیب به دست می‌آورد، و با آن خانواده خود را متعجب می‌کند، داستان اصلی این سریال است.

The Afterparty

بهترین سریال های کمدی 2022
بهترین سریال های 2022 کمدی, محبوب ترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: بعد از مهمانی
  • ستارگان: گنیو انجلسون، اورلی کارگانیلا، تیا سیرکار
  • کارگردان: کریستوفر میلر
  • ژانر: کمدی

هشت قسمت از سریال “بعد از مهمانی” از ماه ژانویه ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. داستان آن در یک گردهمایی دوستان دوران دبیرستان می‌گذرد. در هرقسمت دیدگاه شخصیتی متفاوت هر شخص، از آن مهمانی را مشاهده خواهید کرد.

اپیزودهای “بعد از پارتی” همگی از یک ساختار اولیه پیروی می‌کنند و حول یک دیدار مجدد دوستان دبیرستانی متمرکز می‌شوند که با قتل مرموز یک ستاره پاپ به پایان می‌رسد. در ادامه هر قسمت بر روی یکی از شرکت‌کنندگان در جلسه متمرکز می‌شود، زیرا آنها روایت خود را از وقایع برای یک کارآگاه که قصد دارد قتل شب را حل کند، بازگو می‌کند.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این سریالی است که به همان اندازه که به عناصر کمدی خود متمایل است به عناصر معمایی قتل خود نیز متمایل است. ساختار معمایی سریال The Afterparty بر اساس اسرار قتل در گذشته بنا شده است. بنابراین این معما راه خود را در دل مخاطب پیدا می‌کند؛ نتیجه‌ای که برای طرفداران این ژانر فوق‌العاده راضی‌کننده و با ارزش است.

She-Hulk

بهترین سریال های کمدی 2022
جدیدترین سریال های کمدی 2022, بهترین سریال های خنده دار 2022
  • نام فارسی: هالک بانو یا هالک دخت
  • ستارگان: تاتیانا ماسلانی، مارک رافالو، تیم روث
  • کارگردان: کت کویرو، آنو والیا
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی

بهترین کمیک های شی هالک ؛ این کمیک ها را پیش از سریال شی هالک بخوانید

با انتشار سریال شی هالک و انتخاب تاتیانا ماسلانی در نقش شی هالک، احتمالاً بسیاری از مخاطبان برای اولین با این شخصیت آشنا شوند. هالک دخت، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است، و قرار است در سال ۲۰۲۲ به نمایش در آید. این مجموعه توسط جسیکا گائو، برای دیزنی پلاس ساخته شده‌است. داستان آن بر پایه شخصیتی به همین نام، از مارول کامیکس ساخته شده‌است.

داستان هالک بانو در دنیای سینمایی مارول (MCU) واقع شده‌است و با فیلم‌های این فرنچایز پیوستگی مداوم دارد. تاتیانا مازلانی در نقش جنیفر والترز (هالک دخت) در کنار سایر بازیگران مارک رافلو، تیم راث، جینجر گونزاگا، رنی الیس گولدزبری و جمیله جمیل ایفای نقش می‌کند. این مجموعه ده قسمتی بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

جنیفر والترز با بازی تاتیانا ماسلینی (Tatiana Maslany) در واقع یکی از اقوام بروس بنر است. او در یک سانحه تیراندازی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و در آستانه مرگ است، از این رو بروس مجبور می‌شود مقداری از خون خود را به جنیفر اهدا و او را به هالک مونث تبدیل کند.

طرفداران به چهره She-Hulk به عنوان نمونه‌ای از جلوه‌های بصری بد اشاره کرده‌اند. تفاوت اصلی هالک و شی هالک در این است که جسیکا می‌تواند پس از تغییر فرم میزان قابل توجهی از ظاهر، شخصیت و هوش خودش را حفظ کند. از آنجایی که این شخصیت به اندازه کافی ظاهر انسانی دارد، استودیو می‌توانست به جای تصاویر کامپیوتری از گریم استفاده کند.

Ms. Marvel

بهترین سریال های کمدی 2022
جدیدترین سریال های کمدی 2022, بهترین سریال های کمدی جدید
  • نام فارسی: خانم مارول
  • ستارگان: ایمان ویلانی، مت لینتز، ریش شاه
  • کارگردان: بیشل کی علی
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی

شش قسمت از یکی از بهترین سریال های کمدی جدید “Ms. Marvel” به زودی منتشر خواهد شد. کاراکتر اصلی سریال، کالاماخان، که در نیوجرسی بزرگ شده‌است، متوجه مهارت‌های خاص خود می‌شود. خانم مارول یک مجموعه اینترنتی برای دیزنی+ است.

این مجموعه براساس شخصیتی در مارول کامیکس به نام کامالا خان یا همان خانم مارول است. این فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) تنظیم شده‌است، و داستانش را با فیلم‌های فرنچایز به اشتراک می‌گذارد. ایمان ولانی در نقش کامالا خان، یک نوجوان مسلمان پاکستانی آمریکایی است، که دارای قدرت تغییر شکل است.

نقد و بررسی سریال Ms Marvel ؛ ورود اولین ابرقهرمان مسلمان به دیزنی پلاس

سریال با نمایش میس مارول در منطقه‌ای از ایالات متحده آغاز می‌شود که پاکستانی‌های زیادی در آن ساکن هستند. این سکانس‌ها ما را به حال و هوایی نسبتاً متفاوت از دنیای سینمایی مارول آشنا می‌کند که تقریباً تمام ابرقهرمانان آن آمریکایی هستند.

ایمان ولانی از پس ایفای نقش کاملا خان برآمده و این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد. هرچند که باید میس مارول را در حین رشد شخصیتی و در لحظات متفاوت مشاهده کنیم تا بتوانیم در رابطه با قدرت بازیگری این شخصیت نظری دقیق دهیم. اما درحال حاضر، ایمان ولانی خیلی خوب نقش یک نوجوان که در فانتزی‌های خود زندگی می‌کند را ایفا کرده است.

Extrapolations

بهترین سریال های کمدی 2022
بهترین سریال های کمدی 2022, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: برون‌یابی‌ها
  • ستارگان: ایزا گونزالز، توبی ماگویره، ماریون کوتیلارد
  • کارگردان: اسکات زد برنز
  • ژانر: کمدی، درام

ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


مجموعه‌ای گلچین، که اثرات تغییرات آب و هوایی را بر روی سیاره، از طریق دیدگاه‌های مختلف و داستان‌های به هم پیوسته به تصویر می‌کشد. هشت قسمت خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ به نمایش در می‌آید. این سریال نیز می‌تواند در لیست بهترین سریال های کمدی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

Rebelde

بهترین سریال های کمدی 2022
بهترین سریال های کمدی 2022, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: شورشی
  • ستارگان: آزول گوآیتا براکامونتس، گیوانا گریگیو، فرانکو ماسینی
  • محصول: مکزیک
  • زبان: اسپانیایی
  • ژانر: کمدی، درام

این سریال طنز، اثر کشور مکزیک است. داستان جوانان یک مدرسه، که قرار است شورشی را به پا کنند به نمایش می‌گذارد. این سریال توسط نتفلیکس منتشر خواهد شد. پنجم ژانویه سال ۲۰۲۲، اولین قسمت از این سریال اینترنتی به نمایش در می‌آید.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


معرفی نوجوانان مختلف به خوبی انجام می‌شود. تنش و خصومت کافی بین همه آن‌ها وجود دارد تا ماجرای سریال به خوبی پیش رود. در حالی که داستان سریال به نظر کلیشه می‌آید، اما چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این داستان وجود دارد. نمی‌توان در مورد اینکه چقدر خوب اقتباس شده است، نظر داد؛ با این حال، این سریال مکزیکی تمام ویژگی‌های معمول رده درام نوجوانان را نشان می‌دهد.

The White Lotus

بهترین سریال های کمدی
بهترین سریال های طنز خارجی, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: نیلوفر سفید
  • ستارگان: جنیفر کولیدگه، موری بارتلت، کوتی بریتون
  • کارگردان: مایک وایت
  • ژانر: درام، کمدی

فصل دو این سریال در ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. فصل یک آن در سال 2021، در شش قسمت منتشر شده است. این سریال جزئیات یک هفته از زندگی مسافرانی را که در بهشت ​​استراحت و تجدید قوا می‌کنند، نمایش می‌دهد.

داستان روایتگر سفر عده‌ای مسافر پولدار به استراحتگاه نیلوفر سفید است. با داستان که همراه می‌شویم در این مدت شخصیت‌ها خود وقعیشان را نمایان می‌کنند و رفته رفته به هدف داستان پی‌ می‌بریم. هر روز که می‌گذرد، پیچیدگی تاریک‌تری در این مسافران با تصویر کامل، کارمندان شاد هتل و خود محله پدیدار می‌شود.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


نویسنده در صدد آن بوده تا با معرفی هر شخصیت یک تابو را به چالش بکشد. چیزهایی که امروزه در جامعه اجازه‌ نقد به آن‌ها داده نمی‌شود، در طول داستان و به زبانی طنز مورد انتقاد شدید کارگردان قرار گرفته‌اند. البته ناگفته نماند که در این مسیر کارگردان زیرکی خاصی را به کار گرفته است تا در عین انتقاد از این تابو‌ها پذیرش مخاطب را در کنار خود داشته باشد.

این سریال با طرح یک سوال آغاز شده و برای رسیدن به جوابش به گذشته می‌رود و در پایان بشکلی هجوآمیز شما را غافلگیر می‌کند. سریال “نیلوفر سفید” پیکان شوخی‌هایش را به سمت موضوعاتی نشانه گرفته است که در این سال‌ها به تابویی دست‌نیافتنی تبدیل شده‌اند. مسائل فمنیستی، نژادپرستی و همجنسگراها که دیگر به عضوی جدانشدنی از سینما و تلویزیون تبدیل شده‌اند.

البته ناگفته نماند که “مایک وایت” خالق سریال برای فرار از برچسب‌هایی که اخیراً به منتقدان این جریان‌ها زده می‌شود، در مواجه با این موضوعات عملکردی ضد و نقیض داشته است. چیزی که باعث شده برخی منتقدین و بینندگان پیام‌های داستان را مبهم و گیج‌کننده بدانند.

انتخاب خوب بازیگران نیز از دیگر نقاط قوت سریال بوده که توانسته سهم بزرگی در موفقیت آن داشته باشد. در این سریال اکثر بازیگران در ایفای نقش‌هایشان موفق بوده‌اند. همینطور وایت برای جداسازی سکانس‌های درام و کُمدی و یا درهم آمیختن آن‌ها از موسیقی کمک گرفته که امری بسیار جالب و خلاقانه است.

Only Murders in the Building

بهترین سریال های کمدی 2021
بهترین سریال های کمدی 2021, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: فقط قتل‌های داخل ساختمان
  • ستارگان: استیو مارتین، مارتین شورت، سلنا گومز، ارن دومینگوئز
  • سازندگان: استیو مارتین و جان هافمن
  • ژانر: کمدی، معمایی

این مجموعه شامل دو فصل است و فصل اول آن در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ از طریق هولو نمایش داده شد. فصل دوم نیز قرار است در در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ از شبکه هولو پخش شود.  فصل اول سریال Only Murders in the Building با ارائه یک فیلمنامه هوشمندانه و بازی‌های درخشان، یکی از بهترین سریال‌های کمدی چند وقت اخیر را ارائه می‌کند.

این سریال کمدی به ماجراهای سه غریبه‌ شیفته‌ جنایت‌های واقعی می‌پردازد. آن‌ها ناگهان خودشان را درگیر یک پرونده‌ اسرارآمیز می‌بینند و باید برای حل آن اقدام کنند. اتفاقات در ساختمان آرکونیا در نیویورک جریان دارد که تمرکز آن روی سه شخصیت چارلز هیدن ساویج، بازیگر محبوب دهه ۸۰ میلادی برای بازی در سریال‌های کارآگاهی، الیور پتنوم، کارگردان ورشکسته تئاتر و میبل مورا، زن جوان و مرموزی که کار ناتمامی در ساختمان آرکونیا دارد، است.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


حالا این سه شخصیت باید معمای قتلی را حل کنند. در پی یک خودکشی رخ داده در یک ساختمان، سه نفر از اعضای ساختمان با تصور به اینکه قتلی صورت گرفته است، با ایجاد یک پادکست رادیویی و پیدا کردن سرنخ‌ها در تلاش برای پیدا کردن قاتل در می‌آیند. تمامی اعضای ساختمان به نوعی مضنون این سه نفر قرار می‌گیرند.

بعد از اتمام فصل یک و پیدا کردن قاتلین، سوال پیش می‌آید که در فصل دوم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ که پایان شوک کننده قسمت آخر، این سوال را به نحو احسن پاسخ می‌دهد. در پایان سریال چارلز، الیور و میبل در حال جشن گرفتن هستند و در ادامه میبل به خانه خاله خود می‌رود که در آن شاهد مرگ بانی هستیم. به این ترتیب مخاطب به فصل دوم نیز دعوت می‌شود.

نکته جالب ماجرا این است که میبل به شوخی به قتل بانی اشاره کرده بود و حالا جسد خونی او روی میبل افتاده و میبل غرق در خون است. حالا تمامی اعضای پادکست بازداشت می‌شوند تا فصل اول سریال با یک کلیف‌هنگر بزرگ به پایان برسد.

Hacks

بهترین سریال های کمدی 2021
بهترین سریال های کمدی 2021, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: هک‌ها
  • ستارگان: ژان اسمارت، هانا اینبیندر، کارل کلمونز هاپکینز
  • سازندگان: لوسیا آنیلو، پاول دبلیو داونز، جن استاتسکی
  • ژانر: کمدی، درام

ساختن یک برنامه تلویزیونی خوب کمدی آسان نیست. هیچ راهی سریع‌تر برای تولید طنز از یک موقعیت وجود ندارد، مگر اینکه تمام کارهایی که باعث طنز آن موقعیت می‌شود را واسازی کنید.

دبورا ونس (با بازی جین اسمارت، کمدین باسابقه لاس وگاس) به عنوان “ملکه لاس وگاس” شناخته می‌شود. او یک اقامتگاه رکوردشکنی در کازینو پالمتتو، خیابانی به نام شهر گناه که به افتخار او نامگذاری شده، یک عمارت بزرگ برای خودش دارد.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


اما وقتی صاحب پالمتو (کریستوفر مک‌دونالد) می‌گوید که باید نمایش‌های آخر هفته را به نمایش‌های تازه‌تر و جوان‌تر مانند پنتاتونیکس اختصاص داد، او در آستانه از دست دادن تنها چیزی است که واقعاً برای او اهمیت دارد؛ حضور روی صحنه! هر کدام از قسمت‌های سریال زندگی دبورا، رابطه او با دخترش، فداکاری‌هایی که او برای ساختن امپراتوری خود انجام داده است را نشان می‌دهد.

Einbinder، یک استندآپ کمدین مستقر در لس آنجلس است که اولین نقش اصلی خود را در این سریال ایفا می‌کند. او در نقش آوا بسیار جذاب است. این بازیگر با زمان‌بندی دقیق و کشمکش کسل‌کننده‌اش در کالیفرنیا، چنان اعتماد به نفس قانع‌کننده‌ای را برای شخصیت حق‌پذیر و مغموم‌اش به ارمغان می‌آورد که وقتی آوا در نهایت شروع به رویارویی با حقایق سخت در مورد خودش می‌کند، بسیار مؤثرتر می‌شود.

دبورا به آوا می‌گوید: “خوب حداقل است” ، “تو باید خیلی بیشتر از خوب باشی.” همین امر در مورد برنامه‌های تلویزیونی نیز صدق می‌کند و Hacks در مسیر خوبی قرار دارد.

The Umbrella Academy

بهترین سریال های کمدی جدید
بهترین سریال های کمدی جدید, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: آکادمی چتر
  • ستارگان: الیوت پیج، تام هاپر، رابرت شیهان، مری جی. بلایژ، کمرون بریتون، جان ماگارو
  • سازندگان: استیو بلکمن، جرمی اسلیتر
  • ژانر: اکشن، کمدی، ماجرایی

آکادمی آمبرلا از محصولات اصلی نتفلیکس است. فصل نخست مجموعه ۱۰ قسمت و در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ پخش شد. مجموعه با واکنش مثبت منتقدان و استقبال بسیار بالای تماشاگران همراه بود. برخلاف دو فصل اول سریال The Umbrella Academy که اقتباسی مستقیم از کمیک‌های جرارد وی بود، فصل سوم به‌جای اقتباس از سری سوم این کمیک‌ها که Hotel Oblivion نام دارد، براساس کمیک آکادمی اسپارو ساخته شده که این کمیک هنوز به شکل رسمی منتشر نشده است و سازندگان تنها نکات داستانی آن را از خالق کمیک‌های آن دریافت کرده‌اند.

داستان سریال در رابطه با اعضای یک خانواده است که همگی قدرت‌های فراطبیعی دارند. پس از مرگ پدرشان باید پرده از راز مرگ او بردارند، رازی که با تهدید بزرگ برای جهان مرتبط است.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های کمدی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


روند افت شخصیت وانیا از فصل دوم آغاز شده بود که یکی از مشکلات شخص الیوت پیج است که متاسفانه تاثیر بالایی روی خط داستانی این شخصیت دارد و باعث ایجاد تغییرات نابخشودنی در این شخصیت شده است. سازندگان در فصل سوم به‌طور کلی فراموش می‌کنند که چرا شخصیت وانیا شکننده است و هر لحظه مثل یک بمب ساعتی می‌ماند و در فصل سوم عملا موضوع دیگری را به‌جای مشکلات روحی و روانی این شخصیت جایگزین شده است.

عواقب اتفاقات فصل دوم باعث ایجاد یک پارادوکس شده و همین موضوع باعث بلعیده شدن جهان در یک گوی آتشین بزرگ شده است. در اینجا شخصیت‌هایی مثل نامبر فایو همچنان ستاره اصلی هستند و کلاوس هنوز بخش مهمی از دلیلی است که سریال را برای او نگاه می‌کنیم. درکنار آن هم شاهد خط داستانی متفاوت لوتر هستیم که سازندگان به‌خوبی توانستند به‌جای اینکه او را عاشق پیشه آلیسون نگه دارند، او را به سمت شخصیت دیگری ببرند که اتفاقا دارای شیمی بهتری هم هستند.

در مجموع فصل سوم سریال The Umbrella Academy همچنان فصلی سرگرم کننده است، اما افت و خیز زیادی دارد که شاید بخشی از دلیل آن این باشد که یک خط داستانی کمیک را رد کرده و براساس خط داستانی جدیدی ساخته شده که هنوز منتشر نشده است.

S. Education

بهترین سریال های طنز خارجی
بهترین سریال های طنز خارجی, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: آموزش (جنسی)
  • ستارگان: آسا باترفیلد، اما مکی، گیلیان اندرسون، انکوتی گاتوا، کانر سویندلز
  • سازنده: لوری نون
  • ژانر: کمدی، درام

مجموعه تلویزیونی کمدی بریتانیایی “آموزش جنسی” توسط لوری نان ساخته شده‌است و در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ در نتفلیکس منتشر شد. فصل دوم این مجموعه در ژانویه ۲۰۲۰ پخش شد که بار دیگر مورد استقبال مردم قرار گرفت. فصل سوم نیز در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱، حساب رسمی این سریال در اینستاگرام اعلام کرد که فصل چهارم این سریال در دست ساخت است.

اوتیس میلبورن نوجوانی است که رفتاری متزلزل دارد. او در مورد مسائل جنسی احساساتی متضاد دارد. او حتی با خود ارضایی هم مشکل دارد. این در حالی است که مادر او، در زمینه مسائل جنسی به زوج‌ها مشاوره می‌دهد.

این سریال یک برداشت کمدی در مورد دردها و چالش‌های رو به رشدی است که همه ما با آن روبرو هستیم، اما با توجه ویژه به چیزهایی که مردم برای صحبت کردن در مورد آن‌ها مشکل دارند. “S. Education” با پرداختن به مسائلی از نارضایتی جنسیتی و والدین معتاد به مواد گرفته تا چهره‌های زشت «O» و صحبت‌های به ظاهر مبتذل، باعث می‌شود مخاطبان طیفی از احساسات را تجربه کنند و آموزش می‌دهد که مهم‌تر از همه چیز، ارتباط جنسی است.

در حالی که تمرکز اصلی سریال یک کمدی پرخاشگر است که حول محور اوتیس میلبرن، پسر نوجوان درمانگر جنسی ژان میلبرن، و تلاش‌های او برای مثبت‌تر کردن و کاملاً آموزنده‌تر کردن آموزش جنسی در مدرسه‌اش است، داستان‌های شخصیت‌ها معنادار هستند و واقعیتی تلخ یا شیرین را به نمایش می‌گذارند؛ ترس ها و اضطراب‌های زندگی نوجوانان و بزرگسالان!

Ted Lasso

بهترین سریال های طنز خارجی
بهترین سریال های طنز خارجی, بهترین سریال های کمدی
  • نام فارسی: تد لاسو
  • ستارگان: جیسون سودیکیس، برت گلدشتاین، برندن هانت
  • سازندگان: جیسون سودیکیس، برندن هانت، جو کلی، بیل لارنس
  • ژانر: کمدی، درام، ورزشی

در سال 2013، شخصیتی به نام تد لاسو، با بازی جیسون سودکیس در شبکه NBC Sport معرفی شد. مربی فوتبال آمریکایی که هربار، سرمربی یکی از تیم‌های لیگ جزیره می‌شود و همراه به دستیارش، مربی بیرد، آن تیم را راهنمایی می‌کند. بی‌اطلاع بودن او از قوانین فوتبال، شوخ طبعی عجیبش و همیشه شاد بودنش، باعث شکل‌گیری یک شخصیت بامزه شد. حال برندن هانت، جو کلی، بیل لاورنس و جیسون سودکیس، برای اپل، از روی این شخصیت یک سریال به شدت خوب و حال خوب کن ساخته‌اند.

نقد فصل دوم سریال تد لاسو (Ted Lasso)

تد لاسو یک خط داستانی جالب و تا حدودی احمقانه دارد. یک مربی فوتبال آمریکایی، توسط مدیر یک تیم فوتبال به نام ای.اف.سی ریچموند، استخدام می‌شود تا هدایت تیم را برعهده بگیرد. این تیم، در خطر سقوط قرار دارد و تد نیز چیز زیادی درمورد فوتبال نمی‌داند. از طرفی، هدف مدیر از استخدام تد، این است که با این روش از همسر سابقش انتقام بگیرد.

حال تد باید با این چالش رو به رو شود و سعی کند که در کشور جدید، با فرهنگ‌ و آدم‌های جدید آنجا، جور شود. تمامی این خط داستانی، رنگ و بوی کلیشه دارد. فردی که همه او را دست کم می‌گیرند و حالا باید ثابت کند که آن‌ها اشتباه می‌کنند. ولی سریال، خود را از این کلیشه آزاد می‌کند و از این خط داستانی ساده، ماجراها و پیام‌های محشری را بیرون می‌کشد.

جیسون سودیکیس یکی از خالقان سریال و بازیگر نقش تد لاسو در این سریال است که مسولیت فنی و هنری این سریال به عهده او می‌باشد. وی شخصیتی خلق کرده است که نمی‌توان همزاد پنداری نکرد. یک مربی فوتبال که می‌خواهد مفهوم کار تیمی و گروهی را احیا کند که می‌توان در کنار هیجان و خنده درس مثبتی از این سریال بگیریم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های کمدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول در رابطه با بهترین سریال های کمدی

بهترین سیتکامی که تاکنون نمایش داده شده است؟

سریال فرندز یکی از محبوب‌ترین سیتکام‌هایی است که از سال 1994 تا 2004 (ده فصل) نمایش داده شده است.

بهترین سیتکامی که در سال 2022 منتشر شده، کدام است؟

The Garcias


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *