تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night ؛ اپیزود ویژه هالووین مارول درباره چیست؟

اولین تریلر اپیزود ویژه هالووین مارول،‌ نوید اثری بسیار متفاوت از سینمای مارول را می‌دهد. با ما باشید تا به تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night بپردازیم.

یکی از هیجان انگیزترین سوپرایزهای مراسم D23 سال 2022، انتشار اولین تریلر از اپیزود ویژه هالووین مارول، یعنی Werewolf by Night بود. این اپیزود ویژه فیلمی حدودا 30 دقیقه‌ای است که شخصیت گرگینه در شب را به دنیای سینمایی مارول خواهد آورد.

این اثر در تاریخ 15 مهر 1401 منتشر شده و اولین تجربه کارگردانی مایکل جیاکینو خواهد بود. مایکل جیاکینو یکی از بهترین آهنگ سازهای تاریخ سینما و برنده جایزه اسکار موسیقی متن است. احتمالاً شما او را برای ساخت موسیقی متن فیلم‌های Spider-Man: No Way و The Batman بشناسید.

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night

اپیزود ویژه هالووین مارول درباره چیست؟

شما می‌توانید فهرست تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Nightجک راسل یا گرگینه در شب، برای اولین بار در سال 1972 و در شماره دوم کمیک Marvel Spotlight نوشته روی توماس، ژان توماس و گری کانوی خلف شد. زمانی که مخاطبان باری دیگر به کمیک‌های ترسناک علاقمند شدند نیز خیلی زود گرگینه در شب صاحب کمیک‌های اختصاصی خودش شد.

در این کمیک‌ها، داستان‌های ماورایی مارول در تمام جهان مارول گسترش یافت. همانطور که در تریلر نیز مشخص است، گائل گارسیا برنال، بازیگر مکزیکی، بازیگر نقش جک راسل یا گرگینه در شب در دنیای سینمایی مارول خواهد بود. اما همچنان نکات بسیار زیادی باقی مانده است. پس با فیگار همراه باشید تا به تحلیل و بررسی تریلر گرگینه در شب بپردازیم.

تریلر Werewolf by Night

امضایی متفاوت

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل تریلر Werewolf by Night

اولین نکته‌ای که در تحلیل و بررسی اپیزود ویژه هالووین مارول به چشم می‌خورد، لوگوی متفاوت مارول است. برخلاف لوگوی همیشگی مارول، این بار ما شاهد خطوط رنگین هستیم و سپس عبارت “ارائه ویژه مارول استودیوز” را مشاهده می‌کنیم. این سبک شباهت زیادی با فیلم‌هایی قدیمی‌تر همانند Garfield’s Halloween Adventure در دهه 1980 تا 90 دارد.

به غیر از این تغییرات، نکته مهم بعدی این است که تمام این اپیزود ویژه در حالت سیاه و سفید عرضه شده است. همچنین سبک ساخت تریلر، گویندگی، شات و تمام موارد دیگر قصد دارند تا این اپیزود ویژه را دقیقاً همانند فیلم‌های ترسناک کلاسیک دهه 1950 تا 60 میلادی بسازند. همچنین به نظر می‌رسد که داستان فیلم نیز در گذشته دنیای سینمایی مارول جریان داشته باشد نه زمان حال.

بیشتر بخوانید:

شکارچی

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی تریلر گرگینه در شب

در اولین لحظاتی که در تحلیل تریلر گرگینه در شب به چشم می‌خورد، ما شاهد افرادی شنل پوش هستیم که در یک اتاق نشیمن با معماری باروک جمع می‌شوند. نوع پوشش آن‌ها، مشخص می‌کند که این افراد نوعی فرقه مخفی هستند. اما صحبت‌های آن‌ها، با صدای یکی از مهمانان که عنوان “شکارچی” را بر زمان می‌آورد، قطع می‌شود.

نکته قابل توجه این است که شکارچی دقیقاً چه کسی است؟ مارول شخصیت‌های بسیار زیادی را دارد که به شکار موجودات ماورایی می‌پردازند. بخشی از آن‌ها شامل اولیس بلاداستون، دکتر آبراهام ون هلسینگ، سولومون کین، دمتر دروید و حتی بلید می‌شود. لازم به ذکر است که بلید درحال حاضر در دنیای سینمایی مارول وجود دارد اما احتمال اینکه او در پروژه گرگینه در شب حضور داشته باشد بسیار کم است.

بیشتر بخوانید:

زامبی؟

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night

یکی دیگر از شخصیت‌های حاضر در این جمع، نوعی زامبی به نام سایمون گارث است. در اصل گارث انیس در سال 1953 و در شماره پنجم کمیک Menace که نه توسط مارول، بلکه اطلس کامیکس ساخته بود خلق شد. لازم به ذکر است که اطلس نام سابق کمپانی مارول است.

گارث در کمیک‌ها به یک زامبی زنده تبدیل شد. او در این فیلم نیز به صورت یک جسد متحرک یا زنده دیده می‌شود. او از درون یک تابوت با در باز قرار دارد و حتی می‌تواند صحبت کند.

بیشتر بخوانید:

وروسا کیست؟

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night

به نظر می‌رسد که این جلسه، توسط زنی با بازی هریت سانسوم هریس که اخیراً در Licorice Pizza و یکی از قسمت‌های سریال سوپرگرل بازی کرده بود رهبری می‌شود. طبق شایعات، او نقش شخصیت جدیدی به نام وروسا را بازی می‌کند.

با توجه به اینکه شخصیتی به نام وروسا در کمیک‌های مارول اصلاً وجود ندارد، تنها می‌توانیم نقش او را در داستان حدس بزنیم؛ هرچند که تقریباً واضح است. او شکارچی‌ها را جمع می‌کند تا به دنبال هیولاها بگردند و به احتمال زیاد، هدف بعدی آن‌ها گرگینه در شب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

السا بلادستون

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل تریلر گرگینه در شب

درحالی که وروسا آشکارا شرور ما است، به نظر می‌رسد که زنی کت و شلواری با بازی لورا دانلی قهرمان داستان خواهد بود. هنوز نام این شخصیت به طور رسمی اعلام نشده است اما تقریباً اطمینان داریم که او السا بلاداستون است. السیا به عنون دختر اولیس بلاداستون و وارث جواهر او، احتمالاً بزرگترین شکارچی هیولا در دوران مدرن مارول است.

السا در کمیک Nextwave: Agents of HATE، در کنار ماریا رمبو به شهرت رسید. همچنین او با مردان ایکس و شکارچیان زامبی شیلد نیز همکاری کرده است. در تریلر، شخصیت دانلی هیچکدام از مبارزه‌هاای هولناکی که بلاداستون به آن‌ها معروف است را انجام نمی‌دهد. با این حال، احتمال اینکه او بلاداستون باشد بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید:

جک راسل

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی اپیزود ویژه هالووین مارول

جک راسل، شخصیتی نام سریال از آن برداشته شده است، کمترین حضور را در تریلر دارد. با این حال در همین حضور کوتاه، صورت جک راسل پف کرده و چشمانش گود رفته است. به نظر نمی‌رسد که حال جک راسل خوب باشد. اما مطمئناً بدتر می‌شود چرا که او بزودی تبدیل به گرگینه خواهد شد.

تریلر تنها نگاه کوتاهی از جک راسل را به ما نشان می‌دهد و حتی حالت گرگینه او کاملاً مشخص نیست. اما یکی از احتمالات این است که در راستای فضای کلاسیک فیلم گرگینه در شب، ظاهر این شخصیت با جلوه‌های ویژه ضعیف و حالت قدیمی و یا حتی بدون جلوه‌های ویژه و صرفاً با گریم ساخته شده باشد.

بیشتر بخوانید:

من-ثینگ (Man-Thing)

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی تریلر گرگینه در شب

من-ثینگ اهمیت زیادی در تحلیل تریلر Werewolf by Night دارد. او یکی از شخصیت‌های مارول است که در سال 1971 و در شماره اول کمیک Savage Tales، تنها یک ماه پیش از شخصیت سوامپ ثینگ در دی‌سی خلق شد. در این داستان، نسخه‌ای اولیه از سرم ابرسرباز کاپیتان آمریکا به تد کالیس تزریق شده و او در باتلاق می‌افتد. سپس به موجودی بی‌ذهن  تبدیل می‌شود که به هرکسی که احساسات زیادی را تجربه کند، جذب شده و اگر این حس ترس باشد، او را می‌کشد.

تریلر راسل را در میان شکارچیان هیولا نشان می‌دهد. این بدین معناست که خود راسل نیز به مهمانی شکارچیان دعوت شده است. پس شاید هدف اصلی آن‌ها نه گرگینه در شب، بلکه من ثینگ باشد.

بیشتر بخوانید:

سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night

من ثینگ تنها سوپرایز بزرگ در تریلر گرگینه در شب نیست. در انتها شاهد نماهای سریع حمله گرگین هبه مردم هستیم. این افراد شکارچی هستند اما نه شکارچیان هیولا که دیده بودیم. بلکه آن‌ها از طرف سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی یا TVA که پیش‌تر در سریال لوکی دیده بودیم آمده‌اند.

وقتی لوکی و سیلوی TVA را نابود کردند، پس این سازمن چگونه می‌توانستند در این سریال حضور داشته باشند؟ البته با توجه به اینکه TVA می‌تواند در زمان سفر کند، جریان داشتن سریال در گذشته همچنان منطقی است. اما سوال بزرگتر این است که چرا سازمان TVA باید از گرگینه در شب و شکارچیان هیولا دیدن کنند؟

به احتما زیاد، دیدار آن‌ها ارتباطی با کتاب دارک هولد داشته باشد. چرا که دارک هولد قدرت بسیار زیادی داشته و برای اولین بار در کمیک‌های گرگینه در شب ظاهر شد. شاید در داستان سریال، شخصی با استفاده از دارک هولد به نحوی خط زمانی مقدس TVA را دچار تغییر کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

شوالیه ماه؟

تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night
تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night

لازم به ذکر است که شخصیت مون نایت کاملاً با گرگینه در شب گره خورده و حتی برای اولین بار در کمیک‌های گرگینه در شب ظاهر شد. پس اصلاً عجیب نیست اگر او در این سریال حضور داشته باشد. هرچند که مارول همچنان برنامه‌ای برای ادامه داستان مون نایت در آینده را اعلام نکرده است. همچنین لازم به ذکر است که اتاقی که TVA در آن مشغول به مبارزه هستند، با نوشته‌هایی از خط هیروگلیف پوشیده شده است. آیا شوالیه ماه و کانشو ارتباطی با این قضیه دارند؟

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با تحلیل و بررسی تریلر Werewolf by Night

آیا گرگینه در شب یک سریال است؟

خیر. پروژه گرگینه در شب مارول استودیوز یک اپیزود ویژه است. بدین معنا که با زمانی حدوداً برابر با یک قسمت از یک سریال (30 دقیقه) عرضه خواهد شد.

آیا مون نایت در سریال گرگینه در شب حضور دارد؟

درحال حاضر مشخص نیست که شخصیت مون نایت در سریال گرگینه در شب حضور دارد یا خیر اما این دو شخصیت در کمیک‌ها ارتباط زیادی با یکدیگر دارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *